Gå til innhold

6kg som skal av... noen som vil slå følge på veien? :)


Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 28 som bor i Bergen, men er opprinnelig fra østlandet. Til vanlig er jobber jeg som lærer, men akkurat nå er jeg hjemme i mammapermisjon :P/>/>

 

Jeg hadde som mål å ikke legge på meg så mye i svangerskapet og jeg klarte det... sånn nesten :rolleyes:/>/> det ble vel drøye 16kg til slutt.

 

Jenta mi kom til verden 29.august og tiden etter har virkelig flydd av sted! Jeg kan nesten ikke tro at det er gått 2mnd allerede! :blink:/>/> Dagene går med til dulling og kosing, men jeg har også fått masse tid til å gå tur. Vesla koser seg veldig i vogna, så jeg benytter sjansen så ofte jeg kan til å komme meg ut døra.

 

Av de 16kg jeg la på meg forsvant 10 av dem ganske kjapt. Resten tenkte jeg at skulle forsvinne sakte, men sikkert med amming og sundt kostholdt. Nå har det seg sånn at ting ikke alltid blir som man har tenkt. Etter mye fram og tilbake, snørr og tårer, endte det opp med at jeg ikke fikk til å amme og har måtte gå over til å gi jentungen flaske. Dermed har jeg ikke noen "naturlig" slankehjelp og må gå mer aktivt inn for å komme tilbake til trivselsvekten.

 

Jeg merker at gravidkiloene sitter hardere enn de ekstra kiloene jeg har kvittet meg med tidligere. Jeg ser at jeg må gå enda hardere til verks og antagelig må jeg virkelig sette inn støtet på treningssiden. Planen framover blir dermed som følger:

 

1. Prøve å få til minst 7trimpoeng i uka

* 1-2 langturer i uka (minst 60-90min)

* Trening på senter 1 gang i uka

* Ut på småtur med vogn så godt som hver dag

 

2. Ta tak i kostholdet

* Holde meg til ca 1600kcal

* Snop kun på lørdager

* Drikke mer vann

* Jobbe mot 5 om dagen

 

3. Være positiv!

* Været skal ikke være en hindring for å gå på tur!

* Ikke få dårlig samvittighet når jeg først unner meg snop.

* Jobbe med tanken om at kroppen kanskje ikke blir slik som den

var før jeg fikk vesla, men at den kan være fin likevel!

* Trivselsvekten er målet. Intet mer, intet mindre!

 

Tenker at her har jeg mer enn nok å jobbe med! Jeg er faktisk allerede godt i gang. Har gått tur både i går og i dag, begge på ca 2 timer!

 

Kjenner at jeg er maks motivert og at dette skal jeg klare. Det er jo "bare" 6kg det er snakk om. 9mnd på, 9mnd til å få dem av. Innen jeg skal tilbake på jobb i april SKAL jeg komme inn i de gamle buksene mine ;)/>/>

 

Har lyst til å gå veien sammen med meg hadde det vært koselig! :)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 104
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er ei jente på 28 som bor i Bergen, men er opprinnelig fra østlandet. Til vanlig er jobber jeg som lærer, men akkurat nå er jeg hjemme i mammapermisjon :P/>/>/>/>

 

Jeg hadde som mål å ikke legge på meg så mye i svangerskapet og jeg klarte det... sånn nesten :rolleyes:/>/>/>/> det ble vel drøye 16kg til slutt.

 

Jenta mi kom til verden 29.august og tiden etter har virkelig flydd av sted! Jeg kan nesten ikke tro at det er gått 2mnd allerede! :blink:/>/>/>/> Dagene går med til dulling og kosing, men jeg har også fått masse tid til å gå tur. Vesla koser seg veldig i vogna, så jeg benytter sjansen så ofte jeg kan til å komme meg ut døra.

 

Av de 16kg jeg la på meg forsvant 10 av dem ganske kjapt. Resten tenkte jeg at skulle forsvinne sakte, men sikkert med amming og sundt kostholdt. Nå har det seg sånn at ting ikke alltid blir som man har tenkt. Etter mye fram og tilbake, snørr og tårer, endte det opp med at jeg ikke fikk til å amme og har måtte gå over til å gi jentungen flaske. Dermed har jeg ikke noen "naturlig" slankehjelp og må gå mer aktivt inn for å komme tilbake til trivselsvekten.

 

Jeg merker at gravidkiloene sitter hardere enn de ekstra kiloene jeg har kvittet meg med tidligere. Jeg ser at jeg må gå enda hardere til verks og antagelig må jeg virkelig sette inn støtet på treningssiden. Planen framover blir dermed som følger:

 

1. Prøve å få til minst 7trimpoeng i uka

* 1-2 langturer i uka (minst 60-90min)

* Trening på senter 1 gang i uka

* Ut på småtur med vogn så godt som hver dag

 

2. Ta tak i kostholdet

* Holde meg til ca 1600kcal

* Snop kun på lørdager

* Drikke mer vann

* Jobbe mot 5 om dagen

 

3. Være positiv!

* Været skal ikke være en hindring for å gå på tur!

* Ikke få dårlig samvittighet når jeg først unner meg snop.

* Jobbe med tanken om at kroppen kanskje ikke blir slik som den

var før jeg fikk vesla, men at den kan være fin likevel!

* Trivselsvekten er målet. Intet mer, intet mindre!

 

Tenker at her har jeg mer enn nok å jobbe med! Jeg er faktisk allerede godt i gang. Har gått tur både i går og i dag, begge på ca 2 timer!

 

Kjenner at jeg er maks motivert og at dette skal jeg klare. Det er jo "bare" 6kg det er snakk om. 9mnd på, 9mnd til å få dem av. Innen jeg skal tilbake på jobb i april SKAL jeg komme inn i de gamle buksene mine ;)/>/>/>/>

 

Har lyst til å gå veien sammen med meg hadde det vært koselig! :)/>/>/>/>

Hei

 

Jeg vil gjerne gå sammen med deg.

Jeg har ikke veid meg i dag, men vet at det er snakk om ca 4 kg.

Jeg er opprinnelig fra Bergen, men bor i Oslo. Jeg er 38, jobber som sykepleier. Er veldig aktiv og liker å trene, men også veldig glad i alt snop og det som en legger på seg av...Gått p kurs før, gått ned de kiloene og gått opp igjen...Vil gjerne bare for en gang skyld bli kvitt de.

 

Mine mål:

- spise ordentlige måltider (ikke bare ta noe kjapt, for å så bli altfor sulten etterpå, og overspise "feil" mat.

- godta at en ikke lykkes hver dag, og ikke være for streng med meg selv

- veie meg en gang i uka

- når jeg ikke orker å trene (sliter med motivasjonen om dagen) da er en tur også ok.

 

Vi kan klare dette sammen. Min start vekt selvom jeg ikke har veid meg i dag er ca 64kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at du vil henge deg på! Det er så mye lettere å ta seg sammen når det er noen andre som "holder meg i ørene" ;) Dette her skal vi klare!

 

Hvor i Bergen er du fra? Vi har på en måte byttet rolle vi, hehe! Har du bodd lenge i Oslo?

 

Jeg må innrømme at jeg tidligere ikke var veldig glad i å trene, men dette hjalp seg veldig da jeg fant ei venninne å trene med. Nå begynner det å bli en stund siden jeg har fått trent skikkelig, det var ikke så mye overskudd igjen på slutten av graviditeten... Jeg må le av meg selv når jeg tenker tilbake på det. Jeg har et lite stykke å gå fra bussen når jeg skal hjem fra jobb. Vanligvis er turen unnagjort på 10min. Da jeg var høygravid brukte jeg over 20min og måtte ha en pause hvor jeg satt i veikanten! hahaha!! Det er enda godt den tiden er forbi ;)Nå har jeg tatt tak i meg selv igjen og går tur med vesla så godt som hver dag! Har vært både på Fløien og ved Svartediket di siste dagene! Turmulighetene i Bergen er virkelig herlige! Hva slags trening driver du med?

 

Jeg tenkte å ha veiedag på torsdager. Jeg må virkelig skjerpe meg når det gjelder å ikke veie meg hver dag. Har i perioder nesten blitt litt avhengig av å veie meg hver dag.. og det blir aldri noe godt ut av det.

 

Veldig fine mål du har satt deg! Jeg kjenner meg virkelig igjen i alle sammen. Likte spesielt godt det med å godta at man ikke alltid vil lykkes hver dag, men tenke at det er greit og så ta seg sammen igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at du vil henge deg på! Det er så mye lettere å ta seg sammen når det er noen andre som "holder meg i ørene" ;)/> Dette her skal vi klare!

 

Hvor i Bergen er du fra? Vi har på en måte byttet rolle vi, hehe! Har du bodd lenge i Oslo?

 

Jeg må innrømme at jeg tidligere ikke var veldig glad i å trene, men dette hjalp seg veldig da jeg fant ei venninne å trene med. Nå begynner det å bli en stund siden jeg har fått trent skikkelig, det var ikke så mye overskudd igjen på slutten av graviditeten... Jeg må le av meg selv når jeg tenker tilbake på det. Jeg har et lite stykke å gå fra bussen når jeg skal hjem fra jobb. Vanligvis er turen unnagjort på 10min. Da jeg var høygravid brukte jeg over 20min og måtte ha en pause hvor jeg satt i veikanten! hahaha!! Det er enda godt den tiden er forbi ;)Nå har jeg tatt tak i meg selv igjen og går tur med vesla så godt som hver dag! Har vært både på Fløien og ved Svartediket di siste dagene! Turmulighetene i Bergen er virkelig herlige! Hva slags trening driver du med?

 

Jeg tenkte å ha veiedag på torsdager. Jeg må virkelig skjerpe meg når det gjelder å ikke veie meg hver dag. Har i perioder nesten blitt litt avhengig av å veie meg hver dag.. og det blir aldri noe godt ut av det.

 

Veldig fine mål du har satt deg! Jeg kjenner meg virkelig igjen i alle sammen. Likte spesielt godt det med å godta at man ikke alltid vil lykkes hver dag, men tenke at det er greit og så ta seg sammen igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nuxilu her :-)

Jeg henger meg gjerne på dere!

Alltid lettere å være flere!

Ser at vi har en del likheter, spesielt med tanke på veiing, her har jeg "en høne å plukke med meg selv".

Tenker at dette med vekt har blitt et usunt fokus, har i perioder veid meg flere ganger hver dag....det skal bli godt å gjeninnføre en fast veiedag i uka.

Etablerte mange gode vaner sist jeg slanket meg skikkelig, mye er på plass, men mye har sklidd ut.

På treningsfronten er jeg ivrig, trener mye,opp til 5-6 økter i uka, har aldri vært i bedre fysisk form enn hva jeg er nå, samtidig som det igjen beviser man blir ikke slank av trening alene ( urettferdig.... ;-) )

Det skal bli morro å bli bedre kjent med dere, gleder meg til å heie oss fram mot målet !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nuxilu her :-)

Jeg henger meg gjerne på dere!

Alltid lettere å være flere!

Ser at vi har en del likheter, spesielt med tanke på veiing, her har jeg "en høne å plukke med meg selv".

Tenker at dette med vekt har blitt et usunt fokus, har i perioder veid meg flere ganger hver dag....det skal bli godt å gjeninnføre en fast veiedag i uka.

Etablerte mange gode vaner sist jeg slanket meg skikkelig, mye er på plass, men mye har sklidd ut.

På treningsfronten er jeg ivrig, trener mye,opp til 5-6 økter i uka, har aldri vært i bedre fysisk form enn hva jeg er nå, samtidig som det igjen beviser man blir ikke slank av trening alene ( urettferdig.... ;-) )

Det skal bli morro å bli bedre kjent med dere, gleder meg til å heie oss fram mot målet !!!

Velkommen.

Vi trenger støtten fra hverandre!!'

Jeg trener også nesten hver dag, men spiser også til gjengjeld

Myyye...

Min startvekt er 65,8 mål 61kg

Neste uke mål: 64,5

Veiedag:torsdagene

 

I dag skal vi ta de riktige valgene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Kanskje jeg kan få slenge meg på her? Jeg er 37 år, hjemme i mammaperm etter jeg fikk min tredje datter i januar og er nå i gang med å bli kvitt de siste kiloene etter mange år med graviditeter og fødseler og jojo-vekt. Jeg veier 61 kilo og skal ned til min trivselsvekt som er 55 kilo. Jeg går alltid mye opp i vekt når jeg er gravid og etter denne fødselen sto vektnålen på 74 kilo som sakte men sikkert har forsvunnet i løpet av våren og sommeren. Nå er det siste innsats før jobb i januar :) Og for ordens skyld; bor på Vestlandet, har akkurat flyttet tilbake til hjemstedet vårt etter 15 år i Bergen :D Ser frem til å bli bedre kjent med dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Da er vi mange som har et felles mål, go'mat kilo, graviditetskilo og andre ekstra kilo skal bort. Kjenner at det er litt godt å starte helt fra null igjen, har tenkt å være streng med meg selv og veie og registere alt som puttes inn til målet er nådd. Det tar litt tid, men man kommer fort inni "tralten", ser at det er fort gjort å glemme å telle med hvis man tar det på "slumpen".

Har lagt meg på 1600 kalorier pr.dag ut i fra det jeg har gått på tidligere når jeg gikk på kurs. Utfordringen er å spise variert, har litt lett for å spise det samme, knekkebrød, kokt skinke, fiskekaker og skyr er favoritter, men skal prøve å være litt mer kreativ.

Jeg gleder meg til å få go'følelsen av å mestre, når BH'n kan strammes inn et ekstra hakk, eller når det er bedre plass i buksa, den følelsen er så hærlig og den skal vi få sammen jenter!!

Ellers er jeg 42, gift,har store unger,er lærer,bosatt på østlandet.

Veier og registrerer dere?

Ha en god dag videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Nuxilu og Tine1! Fint at dere vil være med på veien dere også! Og ikke minst, gratulerer med jenta, Tine1! Hvor gammel er hun og de andre jentene? Jeg er så heldig at jeg har to bonusjenter på 10 og 12 i tillegg til tulla mi :) Har dere andre barn?

 

I dag har jeg truffet noen venner som også er hjemme i mammaperm og som vanlig endte vi opp med å spise lunsj i byen. Jeg kjenner jeg synes dette er en utfordring, det er så vanskelig å vite hva jeg får i meg når jeg ikke har kontrollen selv på hva som er i maten eller hvor mye det er... prøver å gjøre gode valg, valgte salat i dag, men det hjelper jo ikke når den er dynket med aioli og olje fra soltørkede tomater. Neste gang skal jeg passe på å spørre om å få dressingen ved siden av.... Hvordan gjør dere det når dere spiser ute eller er på besøk? Jeg er egentlig som deg Nuxilu, vil gjerne veie alt, ihvertfall nå i begynnelsen! Har foreslått for de andre at kanskje vi ikke alltid skal gå på kafe, kanskje vi heller kan trille tur og ta med mat eventuelt spise lunsj hos hverandre. Da blir det litt lettere å ha oversikt...tror jeg ;)

 

Jeg er imponert over hvor mye dere trener, Catbjo og Nuxilu!! Hva slags trening driver dere med? Jeg tenkte å komme i gang med litt treningssenter igjen i tillegg til trilleturene. Trenger å få på plass litt styrketrening.

 

Jeg synes også det er vanskelig å være kreativ OG sunn... spesielt når det gjelder middag. Kanskje vi kan hjelpe hverandre der? Men skal sies at i dag har jeg laget gryterett fra bunn av og er ganske stolt! Synes jeg fortjener et husmorpoeng der gitt ;)

 

Ha en strålende kveld, damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens positive :P/>

 

Jeg har jo som mål å klare minst 7 trimpoeng i uka, og vet dere hva? Jeg har allerede bikka 8,5! Hipp hipp!!! :D/> Jeg har også klart 3 dager uten snop, tur alle dager siden jeg begynte å ta meg sammen og holdt meg til omtrentlig 1600kcal!

 

Her må jeg vel være på vei i riktig rettning?! ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go kveld. Denne tråden vil jeg å henge meg på. Jeg er 38 år og tre barns mor med en travel hverdag. Har vært jojo slanker lenge og føler at jeg bruker livet på å tenke vekt. Kan jo bli deprimert av det :angry: Jeg startet igjen på mandag med en plan om å unngå sukker og spise mindre. Det har gått fint i tre dager nå :) Jeg har ikke veid meg, da vekten ble kastet sist gang jeg prøvde.. Skal kjøpe ny nå i helga, men jeg tror jeg veier rundt 75 kg. Målet er under 70 kilo. Dere virker veldig motiverte, så jeg har tro på at vi kan motivere hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens positive :P/>

 

Jeg har jo som mål å klare minst 7 trimpoeng i uka, og vet dere hva? Jeg har allerede bikka 8,5! Hipp hipp!!! :D/> Jeg har også klart 3 dager uten snop, tur alle dager siden jeg begynte her og holdt meg til omtrentlig 1600kcal!

 

Her må jeg vel være på vei i riktig rettning?! ;)/>

 

 

Flinke deg.

Jeg har troen på oss...

Velkommen til dere alle, vi drar lasset sammen. Heller ikke spist snop i dag, må klare å holde meg i to dager...

Jeg driver med sykkel og løping. Kommer fra Nesttun og bodd i Oslo i mange år.

Har en fantastisk kjæreste og ett bonus barn, ingen selv ennå.

 

Lykke til i morgen alle dere. Dette fikser vi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens positive :P/>/>

 

Jeg har jo som mål å klare minst 7 trimpoeng i uka, og vet dere hva? Jeg har allerede bikka 8,5! Hipp hipp!!! :D/>/> Jeg har også klart 3 dager uten snop, tur alle dager siden jeg begynte å ta meg sammen og holdt meg til omtrentlig 1600kcal!

 

Her må jeg vel være på vei i riktig rettning?! ;)/>/>

 

 

Oj, det er jo knallbra!!! :D Jeg vil så gjerne få vite mer om hva dere trener! Selv har jeg lyst til å bli en skikkelig jogger B) men etter to runder med kneskade så må jeg gå forsiktig frem før jeg kan begynne og jogge skikkelig. Vil også begynne med litt styrketrening etterhvert.

 

Ayra; våreldste er 9 år og så har vi en jente på 5 år samt minstefrøken som i disse dager er ni mnd. Bonusjentene dine er sikkert veldig stolte og glade for å få en baby i huset? Har du god hjelp i de? Her er 9åringen virkelig til god hjelp men hun synes babyer kan være passe kjedelig også :D Femåringen derimot leker og leker og leker med minsten som simpelthen forguder henne :D

 

Når har dere veiedag? Jeg veier meg tirsdager slik at det ikke er så tett oppimot helg men vurderer å bytte dag til enda senere i uken slik at helgeutskeielsene ikke forstyrrer vekten for mye.

 

Ligger alle på 1600kcal? Jeg har tegnet gullmedlemskap og har fått opp1300 kcal som mitt anbefalte nivå. Ettersom jeg er ganske lav så stemmer nok det. Jeg ammer fortsatt men siden vesla nå skal over på vanlig mat og ammingen skal reduseres kraftig så har jeg ikke tatt hensyn til ammingen i kostholdet mitt. Jeg er derimot veldig nøye på å spise næringsrik mat. Hvordan gjør dere det?

 

Klem klem Tine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det er jo knallbra!!! :D/> Jeg vil så gjerne få vite mer om hva dere trener! Selv har jeg lyst til å bli en skikkelig jogger B)/> men etter to runder med kneskade så må jeg gå forsiktig frem før jeg kan begynne og jogge skikkelig. Vil også begynne med litt styrketrening etterhvert.

 

Ayra; våreldste er 9 år og så har vi en jente på 5 år samt minstefrøken som i disse dager er ni mnd. Bonusjentene dine er sikkert veldig stolte og glade for å få en baby i huset? Har du god hjelp i de? Her er 9åringen virkelig til god hjelp men hun synes babyer kan være passe kjedelig også :D/> Femåringen derimot leker og leker og leker med minsten som simpelthen forguder henne :D/>

 

Når har dere veiedag? Jeg veier meg tirsdager slik at det ikke er så tett oppimot helg men vurderer å bytte dag til enda senere i uken slik at helgeutskeielsene ikke forstyrrer vekten for mye.

 

Ligger alle på 1600kcal? Jeg har tegnet gullmedlemskap og har fått opp1300 kcal som mitt anbefalte nivå. Ettersom jeg er ganske lav så stemmer nok det. Jeg ammer fortsatt men siden vesla nå skal over på vanlig mat og ammingen skal reduseres kraftig så har jeg ikke tatt hensyn til ammingen i kostholdet mitt. Jeg er derimot veldig nøye på å spise næringsrik mat. Hvordan gjør dere det?

 

Klem klem Tine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Ang. Hvor høyt man skal ligge kalorimessig; har gått på GR kurs to ganger tidligere, er 175 cm høy, og av normal beinbyggiing ( på sist kurs fikk vi vite at det er uhyre liten vektforskjell på skjeletter, slik at dette med grov/spinkel beinbyggiing ikke har så mye å si...) "normal" i den forstand at jeg er smal rundt midjen, slank overkropp, stor byste, kraftig rumpe/ lår og legger.

Legger på meg rundt rumpe, lår først, men det er dette som forsvinner sist...har begge gangene fått beskjed om 1600.

Treningsmessig så har det siste året vært mest løping og styrke, har løpt mye og har funnet en enkel og effektiv treningsform som kan gjennomføres overalt, nå mot vinteren blir det tredemølle og styrke, er glad i å gå på ski.

Har veiedag på mandag, men vurderer å bytte dag......er veldig glad i rødvin, så kosemerkene vil nok gå til det....vet samtidig at alkohol ikke slår positivt ut på vekta....

Er fortsatt motivert, er glad i alt av mat, og blir like positivt overrasket hver gang hvor mye man faktisk kan spise innenfor 1600, bare man er bevist og velger riktig!

Jeg skal foresten måle meg i kveld, det er alltid gøy å følge med på om man har krympet i centimeter!

Ha en god dag videre!

Knask gulrøtter på en dag som denne, så "kniper" vi inn centimeter for centimeter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey....dette var IKKE det jeg hadde håpet på.... veiedag i dag og har gått OPP 700gr....HALLO?! Hva var det som skjedde?!? :blink: Jeg som følte jeg hadde vært så flink den siste uka, null snop og masse trim..

 

kjente at dette var ikke det jeg trengte for å holde motivasjonen oppe... :unsure:

 

men... jeg har lovet meg selv å være positiv.... jeg skal klare dette! Jeg tar en uke til med 1600kcal og ser om det gir resultater... hvis ikke må jeg kanskje vurdere å gå ned til 1300 :mellow: Men det blir en utfordring å klare det, reiser hjem til østlandet i morgen for å feire bursdagen til niesa mi som blir 3år.

 

Har dere noen tips til hvordan holde seg i skinnet mens jeg er på besøk?

 

Trine1: Bonusjentene er virkelig til stor hjelp. De er her annen hver uke og synes det er så kos med en baby i huset :P De koser masse med henne og hjelper til med matingen (siden tulla får flaske...). Tror de kommer til å like det enda bedre når hun blir like gammel som din og de kan leke mer med henne. Høres ut som du har god hjelp fra de store jentene dine også :)

 

Jeg har ikke gullmedlemskap nå, men vurderer å kjøpe det... vet at spesielt kostholdsscoren var veldig motiverende sist jeg skulle ned 6kg (jada, de kommer og går...). Jeg har lagt meg på 1600kcal denne gangen fordi det er det som kommer opp på gratismedlemskapet og det var det jeg hadde på vektklubben til vg før jeg bytta hit (bytta hit fordi det er gratis...)

 

Jeg ser ut i fra hva jeg skriver at det høres ut som jeg er en evig slanker, men sannheten er at jeg egentlig klarer å holde meg ganske stabil på trivselsvekten min, men innimellom sklir det helt ut...spesielt hvis det har vært litt unntaksstilstander. For 3 år siden måtte jeg ta tak etter at jeg nesten hadde gått på veggen i forhold til jobb. Nå er det altså graviditetn som har gitt utslag på vekta. Håper jeg klarer å holde meg stabil når jeg kommer ned til ønsket vekt.

 

Hvorfor har dere valgt den vekten dere vil ned til? Jeg har valgt 67kg fordi det er trivselsvekten min. Det er her jeg klarer å holde meg stabil samtidig som jeg er relativt fornøyd med meg selv. I følge BMI bør jeg nok ned til 65-66... men vi får se. Et mål om gangen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey....dette var IKKE det jeg hadde håpet på.... veiedag i dag og har gått OPP 700gr....HALLO?! Hva var det som skjedde?!? :blink:/> Jeg som følte jeg hadde vært så flink den siste uka, null snop og masse trim..

 

kjente at dette var ikke det jeg trengte for å holde motivasjonen oppe... :unsure:/>

 

men... jeg har lovet meg selv å være positiv.... jeg skal klare dette! Jeg tar en uke til med 1600kcal og ser om det gir resultater... hvis ikke må jeg kanskje vurdere å gå ned til 1300 :mellow:/> Men det blir en utfordring å klare det, reiser hjem til østlandet i morgen for å feire bursdagen til niesa mi som blir 3år.

 

Har dere noen tips til hvordan holde seg i skinnet mens jeg er på besøk?

 

Trine1: Bonusjentene er virkelig til stor hjelp. De er her annen hver uke og synes det er så kos med en baby i huset :P/> De koser masse med henne og hjelper til med matingen (siden tulla får flaske...). Tror de kommer til å like det enda bedre når hun blir like gammel som din og de kan leke mer med henne. Høres ut som du har god hjelp fra de store jentene dine også :)/>

 

Jeg har ikke gullmedlemskap nå, men vurderer å kjøpe det... vet at spesielt kostholdsscoren var veldig motiverende sist jeg skulle ned 6kg (jada, de kommer og går...). Jeg har lagt meg på 1600kcal denne gangen fordi det er det som kommer opp på gratismedlemskapet og det var det jeg hadde på vektklubben til vg før jeg bytta hit (bytta hit fordi det er gratis...)

 

Jeg ser ut i fra hva jeg skriver at det høres ut som jeg er en evig slanker, men sannheten er at jeg egentlig klarer å holde meg ganske stabil på trivselsvekten min, men innimellom sklir det helt ut...spesielt hvis det har vært litt unntaksstilstander. For 3 år siden måtte jeg ta tak etter at jeg nesten hadde gått på veggen i forhold til jobb. Nå er det altså graviditetn som har gitt utslag på vekta. Håper jeg klarer å holde meg stabil når jeg kommer ned til ønsket vekt.

 

Hvorfor har dere valgt den vekten dere vil ned til? Jeg har valgt 67kg fordi det er trivselsvekten min. Det er her jeg klarer å holde meg stabil samtidig som jeg er relativt fornøyd med meg selv. I følge BMI bør jeg nok ned til 65-66... men vi får se. Et mål om gangen :P/>

 

 

Ikke vær så streng med deg selv. Tenk alle de riktige valgene du har tatt allerede. Fortsett og jobb mot målet og resultatene vil komme. Det vet vi alle sammen. Men jæævli kjipt når det ikke vises med en gang.

Når det gjelder å være borte i besøk, spis det som du selv vil, ta kontroll. Dersom det er lagt opp til mye kaker og snop, se om det er mulighet for å få inn litt annen mat også...

Min vekt har jeg valgt fordi det er da jeg føler meg mest vel, 62kg er lettere å holde så kanskje det blir det til slutt.

Lykke til i helgen. Jeg har jobbe helg og da er alltid lettere å være flink.

Ett mål av gangen, og jeg tar egentlig bare en dag av gangen jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, catbjo! Jeg vet at jeg ikke må være for streng med meg selv når det gjelder resultatene, det er jo ikke noe jeg får gjort noe med uten om å fortsette med samme gode tralten... ble bare så skuffa der og da. Har kommet meg litt over det nå og har ikke latt meg knekke ;) Har klart nok en dag uten snop og har vært en tur på treningssenteret. Det var oppløftende å se at trilleturene har gitt utslag på kondisen! Men litt nedslående å se hvor "svak" jeg har blitt :blink: jaja... det skal jeg nå få gjort noe med!

 

Kos deg på jobb, catbjo!

 

Glee: Hvorfor cultura er nei-mat vet jeg jammen ikke... kanskje er det mye tilsatt sukker? Havregryn med cultura hørtes ut som en veldig god frokost! Jeg har fortiden dilla på ryvita knekkebrød med hvitløks-philadelphia, salat, spekeskinke og tomat. Tror jeg kunne spist uante mengder der! Haha! :D Klarer heldigvis å begrense meg.

 

Nuxilu: du høres ut som meg i kroppsformen, hvis vi ser bort i fra stor byste... rumpe og lår har alltid vært en problem, spesielt når det gjelder å finne fine bukser...*sukk* Løping er noe jeg skulle ønske jeg fikk til. Har ikke helt tålmodigheten til å få formen såpass på plass at det blir stas, men har begynt å løpe litt på mølla på treningssenteret. Hvor langt og lenge løper du av gangen?

 

Rødvin og sjokolade er mine store svakheter. Skjønner på deg Nuxilu at rødvin er din også. Dere andre da? Hva er deres "guilty pleasure"? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hyperbola

Hei!

Jeg vil gjerne være med, skal også ned 6 kg fra 61 til 55.

Jeg trener en del, men som student på et krevende studie så er det ikke alltid dagene strekker til.

Problemet mitt er at jeg er veldig sulten hele tiden, så jeg spiser rett og slett for mye selv om det for det meste er sunn mat.

 

Ellers vil jeg komme med et frokosttips:

Jeg bruker:

 

30 g havregryn - koker i mikroen med vann

1/2 - 1 raspet eple som blandes inn i havregrøten

5 mandler som hakkes og strøs over

Kaneldryss på toppen

 

Drikker 1 glass melk (ca 150 gr) ved siden av :-)

 

Supergodt, mettende og ikke minst billig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen

I dag er det fredag og fristelsene er like rundt hjørnet. Jeg er veldig spendt på hvordan helgen blir matmessig. Av erfaring vet jeg at det blir vanskelig å holde seg i skinnet. MEN NÅ skal jeg holde meg hard og tenke på hvorfor jeg gjør dette.

Det er sukker i Cultura ja, jeg så det nå, men den er sunn på andre måter. Det blir jo bare et glass for dagen, så det kommer jeg til å fortsette med.

Ha en fin fredag alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, catbjo! Jeg vet at jeg ikke må være for streng med meg selv når det gjelder resultatene, det er jo ikke noe jeg får gjort noe med uten om å fortsette med samme gode tralten... ble bare så skuffa der og da. Har kommet meg litt over det nå og har ikke latt meg knekke ;)/> Har klart nok en dag uten snop og har vært en tur på treningssenteret. Det var oppløftende å se at trilleturene har gitt utslag på kondisen! Men litt nedslående å se hvor "svak" jeg har blitt :blink:/> jaja... det skal jeg nå få gjort noe med!

 

Kos deg på jobb, catbjo!

 

Glee: Hvorfor cultura er nei-mat vet jeg jammen ikke... kanskje er det mye tilsatt sukker? Havregryn med cultura hørtes ut som en veldig god frokost! Jeg har fortiden dilla på ryvita knekkebrød med hvitløks-philadelphia, salat, spekeskinke og tomat. Tror jeg kunne spist uante mengder der! Haha! :D/> Klarer heldigvis å begrense meg.

 

Nuxilu: du høres ut som meg i kroppsformen, hvis vi ser bort i fra stor byste... rumpe og lår har alltid vært en problem, spesielt når det gjelder å finne fine bukser...*sukk* Løping er noe jeg skulle ønske jeg fikk til. Har ikke helt tålmodigheten til å få formen såpass på plass at det blir stas, men har begynt å løpe litt på mølla på treningssenteret. Hvor langt og lenge løper du av gangen?

 

Rødvin og sjokolade er mine store svakheter. Skjønner på deg Nuxilu at rødvin er din også. Dere andre da? Hva er deres "guilty pleasure"? ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Måtte le litt da jeg så hva jeg hadde skrevet....smal midje og stor byste...er ingen Dolly P, og bysten er er ekte, haha....jeg gleder meg til at de blir mindre, er jo stort sett fettvev.

Ang.matvarer som gir N på registrene. Mener at vi diskuterte dette på kurs en gang, tror konklusjonen ble at det var den totale sammensetningen av matvaren som kunne gi negativt utslag, selv om kalorimengden var lik et sammenlignbart produkt som fikk L, en nutrilett bar / proteinbar vil jo også gi N, selv om disse skal ha riktig sammensetning for sitt formål.

Jeg tenker at en' kalori er en' kalori, det er totalen som er avgjørende...jeg vet om forsøk hvor folk har slanket seg på sjokolade, men om det er sunt er jo en annen sak. Det som er fint med et Grete Roede kosthold er at det skal kunne gå an å slanke seg ved å spise vanlig hverdagsmat i riktige mengder. Det er etter min mening blitt alt for mye fokus på ekstreme kosthold som lavkarbo, supermat, osv..for vanlige hverdagsmennesker med jobb og familie må man ha et allsidig kosthold som fungerer, selv om man skal i selskap og blir servert mat som man vanligvis ikke spiser, å være bevist er en ting, fanatisk er noe annet. Min store last ( det er her jeg går på smell etter smell) er å begrense meg...ta et kakestykke, ta litt potetgull, ta to sjokoladebiter ( ikke HELE plata) klarer dette i lange perioder, så sklir det sakte men sikkert ut....men, NÅ, NÅ er det fullt fokus !!!!

Ha en god fredag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til oss, Hyperbola! Koselig at du slenger deg på! :)/> Jeg testet ut frokostforslaget ditt i dag og det var skikkelig godt!! Eneste negative var at eple jeg brukte var fryktelig surt, så jeg søtet det til med litte grann sukrin :rolleyes:/>

 

Nuxilu, jeg er så enig med deg! Jeg har ALDRI hatt tro på ekstreme dietter. Dietter er ofte så spesielle at man på lang sikt ikke klarer å følge dem og det er jo ofte det som er poenge for et varig vekttap. Det er derfor jeg er så stor tilhenger av slike opplegg som GR hvor alt er lov så lenge man begrenser seg! Jeg tror livet vil bli veldig kjipt om man hele tiden tenker at man ikke kan unne seg et glass vin, sjokolade, fete oster eller hva det nå måtte være man har lyst på. Det er til syvende og sist hva man putter i seg i hverdagen som er utslagsgivende!

 

Helga er her og jeg vet at dette er bøygen for meg og tydelig vis for flere av dere. Husk, DETTE SKAL VI KLARE! Litt kos er lov, men ikke kast vekk alt det gode arbeidet dere har gjort i løpet av uka! Det er i hvertfall det jeg skal prøve å ha som mantra! :P/>

 

PS: Jeg reiser bort i dag og kommer ikke tilbake før på onsdag. Det kan derfor kanskje bli litt stille fra meg de neste dagene, men jeg skal ikke glemme dere ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...