Gå til innhold

"Bare" 2-3 kg.


Gjest Ikke-bare-bare
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke-bare-bare

Jeg er en dame på 48 år. Tok et nettkurs for et par år siden, men de 2-3 kiloene jeg da ble kvitt, har sneket seg på igjen - og de sitter utrolig godt fast. Jeg tar ikke et nytt kurs, men jeg har begynt å logge alt jeg spiser - en super måte å bli bevisst på hva som kommer inn i munnen, og en god motivator for å droppe det verste (sjokolade f eks). Jeg har ikke kommet i gang med trening pga helsen - jeg er for tiden sykemeldt og venter på at legene skal finne ut hva som er galt med meg. Når jeg er "fikset" regner jeg med at treningslysten kommer tilbake. Chatte? Gjerne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Ikke-bare-bare

Joho :-) vekten går rette veien - 66,5 i dag. Måtte registrere det selv om det ikke er veiedag/ registreringsdag ;-)

......men trening.....jeg fikk svigersønnen min med meg på en litt lengre tur i går (jeg har "utgang m følge" for tiden - dvs jeg må ha følge med meg for å gå ut). Den turen tar vel ikke mer enn ca 1/2 time normalt, men vi brukte nok 1 time. Jeg ble litt dårlig mens vi gikk, men ikke verre enn at jeg kunne skjule det, men jeg måtte pause flere ganger......i de bakkene jeg pleier å LØPE opp......og var fullstendig knust resten av dagen - festlig!

Jaja, får bare lære av det, og ikke ta meg for mye ut - trening skal jeg i gang igjen med når det går - gleder meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke-bare-bare

Håper noen har lyst å slå følge her, for det føles litt rart å sitte å skrive "til seg selv". Jaja, får se på det som en slags dagbok enn så lenge. Jeg leser litt på de andre trådene, men har ikke funnet noen jeg føler meg "hjemme" i. Jeg er ny, eldre enn de fleste, og kan foreløpig ikke trene......

 

I dag er det lille julaften - har vært streng med meg selv lenge nå, og klart å holde meg unna sjokolade osv. Julebordene har gått relativt greit, selv om det er vanskelig å vite hva man får i seg - alkohol er lite fristende for tiden :-D

Er veldig spent på hvordan jeg klarer julen - den pleier å legge seg......men i og med at jeg har holdt meg så lenge, så er den snart over :-)

 

Dårlig form har en god bivirkning - jeg har ikke orket å bake :-D

Bare knekkebrød, også har jeg laget julesild - noe som vanligvis innebærer MASSE sukker, men jeg har fått noe kunstig søtstoff fra min mor som faktisk smaker godt, så da ble det bare sundt :-)

 

God jul til de som måtte være innom her, og legg gjerne igjen en hilsen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Jeg vil gjerne følge deg :) Jeg har ikke planer om å gå ned så fort eller mye, men 2 - 3 kg gjør ikke noe til sommeren.

Jeg har gått opp 2 kg i høst vinter og de må ned igjen. Men tror nok ikke jeg kommer så sterkt her ute før over nyttår.

Regner med det er flere som blir med på forumet ditt, også, da.

 

Jeg er 51 år og vekta viste den 23.12.13 - 66,7 kg, så vi er ganske like i vekt enda og jeg får ned til 64,5 og så går jeg opp igjen, så vet ikke om dette er min vekt, som kroppen synes er bra :)

Jeg veide 15.08.10 88.8 kg, hadde da gått opp 30 kg på kort tid, pga sykdom, og sliter fortsatt, så det blir ikke så mye trening, men drar å danser litt, når jeg har ork og da blir det fort noen trimpoeng.

Jeg har ikke skrevet ned mat siden i sommer, men skal begynne på igjen på nyåret. Men håper ikke jeg går opp noe mer i vekt nå.

Er litt matlei etter 3 uker på Rehabiliterings senter.

 

Du må ha en riktig god jul og så kommer vi sterkere tilbake etter nyttårsnatta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke-bare-bare

Hei hei.

 

Jeg vil gjerne følge deg :)/> Jeg har ikke planer om å gå ned så fort eller mye, men 2 - 3 kg gjør ikke noe til sommeren.

Jeg har gått opp 2 kg i høst vinter og de må ned igjen. Men tror nok ikke jeg kommer så sterkt her ute før over nyttår.

Regner med det er flere som blir med på forumet ditt, også, da.

 

Jeg er 51 år og vekta viste den 23.12.13 - 66,7 kg, så vi er ganske like i vekt enda og jeg får ned til 64,5 og så går jeg opp igjen, så vet ikke om dette er min vekt, som kroppen synes er bra :)/>

Jeg veide 15.08.10 88.8 kg, hadde da gått opp 30 kg på kort tid, pga sykdom, og sliter fortsatt, så det blir ikke så mye trening, men drar å danser litt, når jeg har ork og da blir det fort noen trimpoeng.

Jeg har ikke skrevet ned mat siden i sommer, men skal begynne på igjen på nyåret. Men håper ikke jeg går opp noe mer i vekt nå.

Er litt matlei etter 3 uker på Rehabiliterings senter.

 

Du må ha en riktig god jul og så kommer vi sterkere tilbake etter nyttårsnatta :)/>

Ååååå så kjekt at du ble med :-)

Jeg har droppet registrering av mat nå i julen/ romjulen/ nyttår - det ble for komplisert og tok for mye tid, og dermed har jeg ikke vært innpå her heller.

Vi har stor familie (jeg er opp-igjen-gift og vi har 5 "voksne" barn hver) så det er blitt mange familiebesøk, men det har vært overraskende enkelt å holde fingrene unna sjokoladeskålen og chipsen. Jeg bakte et par sunne kaker (basert på hvite bønner og med kunstig søtstoff)og har forsynt meg beskjedent av dessertene. Likevel har vekten gått litt opp (67,5)- jada, veier meg hver dag, men synes egentlig at det motiverer. Så fra onsdag av.......

 

Jeg liker også å danse. nå går det mest i Salsa, men har danset Boogie Woogie, swing, Bugg og magedans tidligere. Gøyeste form for trim!!!! Hva danser du?

Mat på rehabiliteringssenter, ja - hvis den likner på det vi serverer i helsevesenet (vi får maten levert fra storkjøkken) så skjønner jeg godt at du er lei :-D

Ha en fin nyttårsfeiring, så snakkes over nyttår :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kanskje jeg kan være med her? Jeg er snart 50 år, har gått ned ca 8 kg i høst, vil ned ca 2 kg til. Nøkkelen til vekttapet for meg har vært å sette seg inn i det som står i GR bøkene + registrere matinntak. Har hatt registreringsfri desember, god mat hele julen, så noen gram (eller kg) er kommet tilbake. Men det er helt ok. Nå vet jeg hva som skal til: registrere maten, bevege meg, leve sunt. Kjenne hvor godt det er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke-bare-bare

Klart du kan være med her Liaa :)

Håper jo at vi blir flere - det er jo vitsen med å være her - motivere hverandre, se atmen ikke er alene.

Men du - 8 kg - det er imponerende! Jeg har bare de 2-3 kg å bli kvitt, men de sitter utrolig godt! Og jeg merker tydelig at det er vanskeligere å bli kvitt dem nå enn tidligere. Det at jeg ikke orker trene for tiden har selvf mye å si, men jeg må vel bare innfinne meg med at alderen etter hvert også gjør det tyngre å bli kvitt det lille ekstra.

 

1. nyttårsdag - og rett på vekten! Kanskje ikke så smart å ha veiedag på onsdager :rolleyes: men det var en onsdag jeg begynte å registrere maten, så da tok jeg veiingen samtidig. Men det virker som om nettsiden ikke klarte å registrere det i dag - travelt kanskje :D

 

Uansett - vekten hadde selvf krøpet litt oppover: 67,9 og midjemålet: 86.¨

 

Enig med deg Liaa: det hjelper å registrere maten - da kan jeg ikke å "lure" meg selv. Aktivitet er som sagt vanskelig for tiden, men optimist som jeg er, så lever i håpet om at jeg snart kan komme i gang med å trene. Akkurat nå så er 15 min spasertur med hunden nok til at jeg krasjer på sofaen. Men jeg skal til nevrolog i morgen - håper han finner noe som kan fikses, for det er naturstridig for meg å være inaktiv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei begge to.

 

Da er snart første dagen av dette året over.

Jeg avsluttet året med å danse og danset meg inn i det nye. For en herlig avslutning på det gamle og start på det nye året.

 

Godt nytt år.

 

Jeg var på et rehab-senter hvor de lagde alt for god mat på kjøkkenet og da blir en matlei, da, også.

 

Etter en jul med masse "søppelmat" og godterier viste vekta 66,9 kg, 200 gram opp siden lille-julaften, så det er jeg veldig fornøyd med.

Har jo blitt 2 kvelder med dans, som hjelper godt på vekta.

Her går det i Bugg, folkesving og dirty foxx for tiden.

Danset mest etter svenske band og de har 2 raske og 2 trege.

 

Blir nok ikke før mandag jeg kommer i gang med mat skrivingen, for til helga er det NyttårsRoken antagelig med besøk. Så da kaster en innpå litt mat underveis.

Idag har det gått i lefse og div for å bli kvitt det.

Sa kanskje skrive litt i morgen og skal komme inn i bedre matvaner disse dagene.

 

Men på mandag håper jeg at jeg kommer igang med det meste.

Min offentlige veiedag blir mandag. For da må jeg ta det med ro i helga og ha gode rutiner da, også.

Jeg er heldig for jeg er ikke godtegris, til vanlig, så håper jeg kommer fort tilbake til gode rutiner.

 

Når jeg er i form blir min treningsuke slik ;

Mandag - vanngym i varmt vann.

Tirsdag - Ute trening med intervall.

Torsdag - Styrketrening på dagen og dans på kvelden.

 

Helga blir det nok turer og kanskje en dans i ny og ne.

Må prøve å disponere energien min så jeg ikke blir liggende, igjen.

De dagene jeg ikke har fast trening blir jeg prøve å komme meg ut å gå.

 

Hvor mange kcal om dagen har dere tenkt å legge dere på??

2-3 kg må jo ikke tas av for fort, heller.

Men hadde jo vært fint å kommer ned 3 kg til sommeren.

Vanligvis er det sommeren jeg går ned, for da er det mye dans og kroppen fungerer best.

 

Dette ble vist en avhandling.

 

"Snakkes" snart håper jeg.

Jeg blir prøven å skrive noen ord hver da.

 

God kveld og flott torsdag til dere.

 

Koselig med mange i forumet, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei begge to!

I dag har jeg begynt registrering igjen, det skal bli godt å komme inn i den vanen igjen. Det tar litt tid, men jeg ser jo at jeg har så mye igjen for det! Jeg tror veiedagen min blir lørdag. Og jeg satser på ca 1600 kcal om dagen. Da vil det ikke gå så fort, og det er bra. 8 kg i høst gikk bort på ca 16 uker. Det gikk litt opp og ned med vekten, men etterhvert greide jeg å stole på at det gikk rette veien. Det var veldig godt! Kiloene har kommet på over mange år. Jeg trodde etterhvert at de ville sitte for alltid. Så fikk jeg en skade i foten og ble inaktiv en periode, det resulterte i noen kg til, og da forstod jeg at jeg måtte gjøre noe! GR-kurset hjalp meg, og jeg fortsatte på egenhånd når ukene der var over. De siste ukene har vært en lang julefest med litt for mye av alt: for mye fett, for mye søtt, for mye mat. En festpause! Men jeg tror det er greit, hvis jeg tar tak i dette igjen nå. Ellers kan kiloene fort komme på igjen! Jeg er veldig glad i søtt, særlig sjokolade! Å være med her forplikter, så nå skal jeg melde her noen ganger i uka. Vi snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke-bare-bare

Heisann :-)

Nå begynner det å bli sving på tråden her - liker det :-)

 

Har som sagt hatt veiedag onsdag så langt.

 

Når det gjelder kalorier......da jeg tok nettkurset for et par år siden ble jeg anbefalt å ligge på 1300 kcal, og lå stort sett det - kanskje litt under. Det funket fint - gikk ned 2 kg på de 4 ukene. Men da trente jeg nesten hver dag. Gikk/ jogget med hunden, danset, mye bevegelse på jobben osv.

 

Nå orker jeg knapt nok å røre på meg, så jeg har lagt meg i underkant av 1200-1300. Det ser ikke ut som om jeg går ned noe særlig, men jeg bør vel ikke spise noe mindre enn det. Satser heller på å unngå å gå opp, og så at jeg kan begynne å bevege meg mer etter hvert. For jeg liker å bevege meg, trene, jobbe, elsker å danse.....ååå jeg gleder meg :-)

 

Jeg er egentlig veldig glad i sjokolade også Liaa, men jeg har funnet ut at hvis jeg klarer å holde meg helt unna en periode (en liten uke) så forsvinner mesteparten av "behovet" - det dummeste jeg kan gjøre er å lure meg selv til å tro at jeg kan spise bare litt hver dag, for da øker jeg "dosen" litt og litt.

 

Høres ut som om du har en god plan Tjorven45 - det er nok lettere å gjennomføre treningene når man har en plan. Og ja, dans er god trening, og den gøyeste form for trening jeg vet om i hvert fall. Men ellers så liker jeg godt å slite litt.

 

Vi har tenkt å melde oss inn i treningssenteret som holder til i Os-badet (da kan man svømme også) når jeg er klar. Kanskje jeg også skal legge opp en fast plan, sånn som du har gjort :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei.

Jeg har en rolig formiddag, sitter nå med kaffe med litt melk, koser meg med å kjenne at det er en fin og rolig dag! Hverdagsgleder som dette, er noe av det beste jeg vet om, og noe som jeg setter mer og mer pris på. Ikke-bare-bare, jeg håper du får svar på hva som feiler deg. Og du er flink som greier å ta tak i det med kosten akkurat nå! Med så få kalorier går du garantert ned i vekt selvom du ikke kan være så aktiv nå. Jeg tør ikke spise så lite, jeg er på en måte redd for å bli sulten. På kurset i høst lærte vi at meny 1 er 1300 kcal, tror jeg. Jeg valgte meny 2, 1600 kcal. Og da ble vektnedgangen nokså langsom. Men absolutt rask nok. Jeg spiser 4-5 måltider om dagen, og jeg trengte litt tid i høst til å venne meg av med mye søtt. Jeg holder meg ikke helt unna, men jeg unngår vanlig sjokolade. En kopp te med sukketter, en banan, youghurt med litt frukt og hakkede mandler, hjemmelaget syltetøy på brød - slike ting har vært gode alternativ for meg. Så høsten var ingen askese, men jeg greide ikke å feire jul med måte. Og det var jeg forberedt på. Så min store utfordring i lengden blir å holde vekten! Håper denne tråden kan være en "hold-vekten" tråd en stund når vi har nådd målet! Kanskje jeg trenger å skrive her hele 2014?

 

Dans er fint! Jeg er ikke så flink, men liker det godt! Så bra aktivitetsplan du har, Tjorven 45! Jeg har ingen plan, men vil gjerne trimme 2-3 ganger i uka. Pluss rolige gå-turer. Pilates (en dvd jeg har) har vært et godt alternativ mens foten var vond. All bevegelse er godt.

 

Ingen hårete mål her, men jeg tror det passer best for meg. En dag av gangen, så ser vi at det går rette veien, selv med noen utskeielser i blant. De må være der - og nytes.

 

Livet er nå.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei flinke damer.

 

Ja, da er dere allerede i gang.

 

Jeg har ikke kommet i gang med registrering av mat enda. Kommer ikke inn på siden. Men de andre sidene går bra og nå fikk jeg beskjed fra IT-ansvarlig hos Roede at det ikke er noe galt, så da får jeg prøve å laste ned programmet på nytt.

 

Her blir det dansehelg, så da blir det ikke tid til å registrere mat allikevel.

 

Da jeg starter på kurs for 3,5 år siden, måtte jeg spise meg opp til 1600 kcal før jeg begynte å gå ned i vekt.

Spiste jeg mindre så falt forbrenningen og da går en ikke ned.

Nå som jeg ikke skal ned så mye frem mot sommeren skal jeg prøve å spise 1900 kcal og se hvordan det går.

De periodene jeg sliter med utmattelse og ikke orker noe så går jeg ned til 1600 kcal.

 

Dere må ha en god helg og så blir det spennende å se hvordan det går disse dumme, siste, kiloene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke-bare-bare

Hei damer.

Jeg lurer på det med kaloriene......

Det er ikke noe problem for meg å holde meg under 1200 - jeg må som regel spise noe om kvelden for å komme opp i den "summen". Spiser mye grønnsaker så jeg er aldri sulten.

 

Så til spørsmålet: Tjorven45 hvordan fant du ut at du måtte spise deg opp til 1600? Da jeg tok nettkurset fikk jeg ikke noe særlig oppfølging, og ingen forklaring utover det jeg leste meg til selv (i grunnboken). Tror du jeg spiser for lite? Hvordan finner jeg ut av det i så fall?

 

Er så enig med deg Liaa - vi må ta vare på de små hverdagsøyeblikkene :-) og ja, klart vi må fortsette som holde-vekten-gruppe.

 

Nevrologen sender henvendelse til Haukeland sykehus, for ny undersøkelse der, så jeg lever fortsatt i håpet ;-)

 

Jeg har hatt en sååå fin dag i dag - har gjort mer i dag enn på lenge :-))))

Pilates og yoga er det første jeg skal prøve meg på, når jeg kommer i gang :-)

 

Ha en fin helg begge to, og kos deg med dansen Tjorven45 :-)

 

(jeg stikker nok innom her i helgen også - har alt for god tid...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Veiedag for meg idag: 62,3 kg. Da har jeg gått opp ca 800 gram i jula. Helt fint! Jeg er 155 cm høy, og tror trivselsvekta mi er 60 kg. Den er i alle fall ikke så langt unna. Jeg har aldri vært veldig slank, så målet er å være der jeg trives, med en vekt som ikke er helsefarlig. Jeg er så glad for at jeg greide å ta tak i dette i høst! 70 kg kjentes tungt, og det ville blitt mer, hvis jeg ikke hadde gjort noe. GR-kurset var kjempefin start for meg.

 

Vi snakket om dette med forbrenning på kurset i høst, og man vil vel gå ned i vekt med få kcal, men det kan gå fortere dersom man spiser så mye at kroppen ikke går på sparebluss. Er ikke det rett? Vi regnet ut slik det stod i boka, jeg føler meg trygg når jeg holder meg til den utregningen. Jeg burde kanskje regne på nytt, siden vekta er lavere nå enn da jeg startet, men jeg holder meg til 1600 kcal hvis det fungerer over tid. Det blir ca riktig hver dag når jeg registrerer mat, men jeg veier ikke noe særlig lengre, så dette blir på øyemål.

 

Så godt at du har hatt en fin dag Ikke-bare-bare! En dag å ta vare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke-bare-bare

Heisann :-)

Ja, jeg koooser meg med tanke på dagen i går. I dag har vært mer på det jevne, men slett ikke verst.

 

Det var det med forbrenningen ja.....nei sparebluss er jo ikke noe å trakte etter, men hvordan vet man om man er i faresonen for det? Fikk du noen tips om det?

Jeg bør i hvert fall prøve å få i meg mer om formiddagen, sånn at jeg ikke må "fylle på" om kvelden. Men i dag er det lørdag og jeg har ikke brukt noen frimerker denne uken :-)

 

Tjoho :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :-)

Ja, jeg koooser meg med tanke på dagen i går. I dag har vært mer på det jevne, men slett ikke verst.

 

Det var det med forbrenningen ja.....nei sparebluss er jo ikke noe å trakte etter, men hvordan vet man om man er i faresonen for det? Fikk du noen tips om det?

Jeg bør i hvert fall prøve å få i meg mer om formiddagen, sånn at jeg ikke må "fylle på" om kvelden. Men i dag er det lørdag og jeg har ikke brukt noen frimerker denne uken :-)

 

Tjoho :-)

 

Hei igjen!

Forbrenning: Jeg synes det er så mange teorier ute å går, men utregningen i GR-kurset gir vel en god pekepinn? Meny 1 er 1300 kcal, så det er vel det minste man bør spise? Våge å spise litt mer, selv om du ikke kan være så aktiv nå? Spise noe som er mer energirikt hvis det er vanskelig å få i seg nok mat. Gode forslag var noen mandler, litt oliven, passe på å få i seg nok melk. Jeg hadde kuttet ut omtrent all melk før jeg begynte på kurs, men jeg kjenner at det er bra å få i seg det som er anbefalt. Drikker litt melk og spiser gjerne youghurt.

 

Jeg kjenner at det tar litt tid å komme tilbake til hverdagen igjen, denne helgen har hatt gode julerester. Men uka som kommer blir bedre, dette skal gå bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke-bare-bare

Hei

Melk ja......jeg liker ikke søtmelk (tror det er det eneste jeg ikke liker, bortsett fra gammelost da :lol: men jeg får stort sett i meg melkekvoten hver dag - kesam mager til middagen, skummet kulturmelk eller yoghurt med valnøtter og hjemmelaget syltetøy av rips, epler eller pærer mmmmmmmmm.

Jeg har ikke mangel på matlyst i hvert fall B)

 

Jeg skal prøve å komme meg opp tidligere om morgenen (nå ligger jeg gjerne til kl 10) sånn at jeg rekker å spise lunsj før middag :rolleyes:

Og kanskje legge meg opp 1300.......

 

Greit å ha noen å lufte det med :)

 

Det der med å få godsakene ut av huset er nok lurt - man kan ikke spise det man ikke har tilgang på.

Jeg har måttet lage meg en annen strategi, for jeg er gift med en diabetiker som pga føling må ha noe sukkerholdig tilgjengelig - og det som er lettest for ham å få i seg når han har føling er sjokolade - som selvfølgelig er min svakhet. Den har jeg lenge gått og "nusket" i.

 

Den siste mnd har jeg klart å la den være takket være registreringen - det har faktisk ikke vært så vanskelig når jeg så hvor mange frimerker det slukte, så da jeg skulle bevilge meg sjokolade på lørdag var det egentlig ikke så godt......jeg tror nesten jeg er avvent ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke-bare-bare

Veiedag.

66,3 kg. Jippi - juletillegget er vekke :-)

Men i morgen skal jeg på mini-julebord med tidligere kollegaer, så da ryker vel ukens frimerker i hvert fall.

 

Tjorven45 var det Nyttårsrock med Kom og dans du var på i helgen? Sikkert gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint Ikke-bare-bare! Godt å kjenne at julematen ikke blir liggende som noen ekstra kilo! Jeg holder meg til registreringen, selv om jeg ikke har tro på noen særlig vektnedgang denne uka. Men dagene går bra, så jeg er fornøyd hvis jeg ikke går opp denne første uka. Jeg ser på mange av trådene her at det er mange som sliter med for mye mat i jula. Overspising og vanskelig å venne seg av med alt det søte. Hva er det som skjer med oss, egentlig, når vi ikke greier å bare spise LITT ekstra noen FÅ dager?

 

Hvordan er det ellers med deg, har du hatt flere gode dager etter den gode sist uke?

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke-bare-bare

Tjohoo

Vanskelig å bare spise litt, ja - det er faktisk den første julen jeg har klart det.

Julebordet i går var det litt verre med - har prøvd å registrere nå i ettertid, og ser at jeg brukte i hvert fall 23 frimerker (og det er vel et forsiktig anslag - husker ikke helt hvor mye/ mange osv)og mer kalorier enn jeg skal ha selvf, men men - det er nå bare en gang. Får bruke tilsvarende mindre frimerker neste uke - går fint det.

Jeg var i grei form i går heldigvis, men har hatt en forferdelig dårlig natt og formiddag - ettermiddagen har letnet, og jeg har til og med bakt kake!!!!

Mannen min har bursdag, og venner kommer innom, så noe må vi ha. Men heldigvis er han med på "galskapen" - skal jo heller ikke ha sukker og hvetemel siden han har diabetes. Så jeg har laget bønnesjokoladekake - den er basert på limabønner i stedet for mel, og søtet med kunstig søtstoff.....nesten sunn, selv om den inneholder en del kalorier.

Super kvelds :-)

Du skal se du går ned i vekt når du bare kommer ordentlig i gang med registreringen - den er alfa omega for meg i hvert fall. Og det der med søtsuget....en kneik å komme over - helt klart. Jeg har det spesielt etter middag. Hvis jeg ikke klarer å overse det med å gjøre noe, så har jeg en eske sukkerfrie pastiller liggende - en sånn så er søtsuget vekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei.

Ja, det er nok mulig å spise mindre i jula, men jeg fikk ikke hodet med på det. Jeg var på forhånd innstilt på at det ikke gikk. Men det blir spennende å se videre, om jeg kan endre innstillingen når neste jul nærmer seg. Du har jo greid det, Ikke-bare-bare!

 

Veiedag, 62,7 kg. Det er mer enn sist lørdag, men jeg føler likevel at kroppen er igang. Så jeg får bare fortsette. Sammensetningen av mat har vært ganske denne uka, og jeg føler meg mer opplagt nå etter jul. Det er en veldig god ting. Viktigere enn de to-tre kiloene jeg tenker å bli kvitt. Samtidig er det viktig for meg å ikke gå opp i vekt igjen. Jeg rapporter videre her, så satser vi på at det går bra.

 

Ønsker deg og Tjorven45 en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke-bare-bare

Det er rart med det - vekten er ikke helt til å stole på....den spretter litt opp og ned som den finner det for godt virker det som ;-)

Det viktigste er følelsen av å være i gang - den er uvurderlig!

 

Jeg har tenkt å prøve å komme i gang med litt lett trening - blir vel mest å plaske rundt i bassenget i første omgang, kanskje jeg prøver meg på yoga/ pilates, hvis jeg er i slag - må bare komme i gang.

 

Jeg tror at grunnen til at jeg klarte å ikke spise så mye denne julen, var rett og slett selvoppofrelse - ingen trening og mye mat ville gitt flere bilringer, som ville føre til at jeg ville føle meg enda mer pyton, tung og dårlig. Så kroppen og psyken samarbeidet heldigvis :-)

 

Utenfor har det endelig lysnet opp etter en mange måneder lang regnbyge, og vi skal visst få fint vær en stund, så da blir det kanskje lettere å gå litt lengre tur (15 min er jo ikke mye å skryte av).

Optimismen lenge leve :-)

 

Ha en fin helg.

 

Hoppsann - jeg svarte visst bare deg Liaa - legger det som fellessvar også :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke-bare-bare

Det er rart med det - vekten er ikke helt til å stole på....den spretter litt opp og ned som den finner det for godt virker det som ;-)

Det viktigste er følelsen av å være i gang - den er uvurderlig!

 

Jeg har tenkt å prøve å komme i gang med litt lett trening - blir vel mest å plaske rundt i bassenget i første omgang, kanskje jeg prøver meg på yoga/ pilates, hvis jeg er i slag - må bare komme i gang.

 

Jeg tror at grunnen til at jeg klarte å ikke spise så mye denne julen, var rett og slett selvoppofrelse - ingen trening og mye mat ville gitt flere bilringer, som ville føre til at jeg ville føle meg enda mer pyton, tung og dårlig. Så kroppen og psyken samarbeidet heldigvis :-)

 

Utenfor har det endelig lysnet opp etter en mange måneder lang regnbyge, og vi skal visst få fint vær en stund, så da blir det kanskje lettere å gå litt lengre tur (15 min er jo ikke mye å skryte av).

Optimismen lenge leve :-)

 

Ha en fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Da titter jeg innom, igjen.

Ja, det var NyttårsRocken med Kom og Dans forrige helg. Herlig helg med, selvsagt, dansen i fokus. Så det ble Salsa og Batchata denne gangen. Herlig :)

 

Jeg får ikke registrert på pcen hjemme, så har ikke kommet i gang med noe enda. Så er redd det blir oppgangen neste mandag, for jeg er borte nå så får ikke veid meg.

 

Ja, heldigvis gikk jula bra her, også. Men i dag har det blitt masse god mat og vin og sjokolade. Men det er ikke så ofte, heldigvis.

har danset 2 kvelder denne uka som har gått, også, og det har gitt 14 TP, minst. Ikke brukt pulsklokke på dansen i år. Gjør det innimellom og da blir det fort 8-900 kcal jeg forbrenner i timen.

 

15 min er bedre enn ingen ting. Sliter selv med utmattelse innimellom og da blir det ikke noe, her heller, men nå vil jeg ikke falle ned i det.

 

Er hundepasse fra i morgen og til tirsdagskveld så da håper jeg at jeg kommer meg ut litt. Men det er jo blitt kaldt ute da. Ikke vant til det enda.

 

God søndag til dere begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke-bare-bare

Søndagsfølelse - sitter i sofaen med et pledd rundt meg og en kopp rykende varm te innen rekkevidde. Vi har akkurat kommet hjem fra fisketur :-) Det er lenge siden jeg orket å være med ut i båten, så det var en liten seier. Nå gjelder det bare å få varmen igjen (termostaten min funker ikke som den skal for tiden) og så har jeg tenkt å sitte her til middagen er servert - noen privilegier skal man da ha når man er pjusk ;-)

 

Ååååå så kjekt det høres ut Tjorven45, med så mye dansing. Det er, som du sier, god trim, men jeg har aldri tenkt på å bruke pulsklokke (har tenkt lenge på å kjøpe en da). Nå danser vi mest salsa og bachata (og skal prøve oss på kizumba) og det gir vel ikke de helt store utslagene. eller? Swing derimot - det kan bli reine kondisjonstreningen :-D

 

Hva er grunnen til din utmattelse (du trenger selvf ikke svare hvis du ikke vil)? Jeg er nysgjerrig på alt som likner på mitt nå, siden jeg ikke vet hva det er B)

 

Det er takket være hunden at jeg kommer meg ut hver dag, så hundepassing kan anbefales. Men i dag var det skikkelig glatt - vi måtte gå med brodder. Kulden var meldt, men i tillegg kom det litt sludd og haggel i går, så det frøs til et fint islag.

 

Ønsker dere en god søndag, og mye fint turvær fremover :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...