Gå til innhold

"Bare" 2-3 kg.


Gjest Ikke-bare-bare
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke-bare-bare

He he

Stikking burde gi trimpoeng :-)helt klart - mange som får senebetennelse så det må jo bety mye bevegelse....

 

Ja, de gruppene kan absolutt anbefales. Det eneste problemet er at jeg bruker så mye tid på å se på alt det fine andre lager, fange opp gode tips (mange legger ut lenker til instruksjonsvideoer f eks), svare på spørsmål og blande meg inn i diskusjoner at det blir mindre strikking på meg :-D

De heter "Gratis strikke og heklemønster." og "Strikkesida"

 

Dessuten er jeg med i en vernepleier-gruppe, og der diskuterer vi fag.

Så jeg har vel nærmest flyttet inn på FB ^^

 

Det var utrolig godt å være meg på onsdag - dessverre var jeg totalt utmattet både torsdag og fredag, men nå er jeg ovenpå igjen :-) Formen svinger så enormt - vanskelig å planlegge, så jeg må bare benytte anledningen når jeg orker det.

 

Det gjør forresten vekten også, så jeg henger meg ikke så veldig opp i den. Kjekt å høre at du er fornøyd med din :-)helt klart tyngre å være i aktivitet når man er småsyk - og kanskje man egentlig har best av å holde seg i ro da. God bedring i hvertfall.

 

I dag skal jeg i hvert fall ha sjokolade :-)

Og som du sier - det betyr ikke frislepp. Om vi spiser litt for mye en dag, så er det ikke annet å gjøre enn å ta seg inn igjen.

 

Ha en fin lørdagskveld begge to (du er jo med oss Tjorven45 ;)/>/>

 

Ha en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Ikke-bare-bare

He he

Stikking burde gi trimpoeng :-)helt klart - mange som får senebetennelse så det må jo bety mye bevegelse....

 

Ja, de gruppene kan absolutt anbefales. Det eneste problemet er at jeg bruker så mye tid på å se på alt det fine andre lager, fange opp gode tips (mange legger ut lenker til instruksjonsvideoer f eks), svare på spørsmål og blande meg inn i diskusjoner at det blir mindre strikking på meg :-D

De heter "Gratis strikke og heklemønster." og "Strikkesida"

 

Dessuten er jeg med i en vernepleier-gruppe, og der diskuterer vi fag.

Så jeg har vel nærmest flyttet inn på FB ^^

 

Det var utrolig godt å være meg på onsdag - dessverre var jeg totalt utmattet både torsdag og fredag, men nå er jeg ovenpå igjen :-) Formen svinger så enormt - vanskelig å planlegge, så jeg må bare benytte anledningen når jeg orker det.

 

Det gjør forresten vekten også, så jeg henger meg ikke så veldig opp i den. Kjekt å høre at du er fornøyd med din :-)helt klart at det er tungt å være aktiv når man er småsyk - og kanskje man egentlig har best av å ta det med ro da? Uansett må du ha god bedring.

 

I dag skal jeg i hvert fall ha sjokolade :-)

Og som du sier - det betyr ikke frislepp. Om vi spiser litt for mye en dag, så er det ikke annet å gjøre enn å ta seg inn igjen.

 

Ha en fin lørdagskveld begge to (du er jo med oss Tjorven45 ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har så rett Liaa - det gjelder å ha fokus på hva som er viktig, og fokusere på det som er positivt, så har vi forhåpentlig styrke til å takle de vanskelige tingene som livet gir oss.

 

Hverdagslykke - å finne et nøste av rette parti helt innerst i hyllen, bak alle de andre (m feil nr), når du var gått tom for bunnfargen i mønsterborden :-)

 

I dag har jeg hatt en fantastisk dag - måååå bare dele :-)

 

Veiedag - har nådd delmålet mitt (er kommet under 66kg)

Gikk "lang" tur (25 min)

Svømming!!!! (bare 100 meter - men det skal bli mere etter hvert)

Har ikke vært dårlig (utenom en liten stund i formiddag), eller utmattet.

 

Nå er jeg ganske utslitt, men det er helt greit.

 

Og så garnet da - så fornøyd med at de bare hadde fylt på med nytt garn, så nå kan jeg sitte i sofaen resten av kvelden, med god samvittighet, og kose meg med strikketøyet :-)

 

Ja strikking er noe jeg har drevet med i mange år, og det har vært godt å ha den hobbyen nå når jeg ikke har orket noe særlig annet - jeg har ikke klart å lese en bok, men strikkingen krever ikke så mye konsentrasjon så det har gått greit. Og så har jeg blitt medlem av 2 strikkegrupper på FB, så jeg bruker vel mer tid på å se på andres strikking enn på å gjøre noe selv :-D

 

Ha en fin strikkekveld :-)

 

Jeg er inne og leser det dere skriver i dag.

Ikke bare bare - du er jo så flink som klarer å komme deg ut på småturer... og gått ned i vekt, også. Gratulere med begge delene.

Kjenner meg så godt igjen i beskrivelsen din. Slitet med dette i mange år. Å det blir værre og værre for hver vinter... så neste vinter drar jeg til varmere strøk... tenk om jeg hadde tort det...

Vekta går jo ned om sommeren, også... kroppen er bedre og energien er oppe..

 

Her går det i strikking, også.

Begynt å masseprodusere pulsvanter, som jeg kaller det for jeg har tommeltott på dem. SKal bære med på noen salgsmesser etter hvert.

Ikke vært ute å gått siden i november og ikke trent, på over ett år, ikke danset på over 3 uker... vekta har kommet seg opp på 68 tallet... det er 4 kg mer enn i august... ikke bra...Men bare 2 kg mer enn i desember... da ser det ikke så ille ut :)

BMIen min er på 23.5, så ganske midt på normalen.

Så hvorfor skal jeg da føle meg så feit... dumme mage...

 

Ettersom jeg ikke er i aktivitet for tiden er det vanskelig å vite hvor mye jeg skal spise... forrige uke ble det både 2000 kcal og litt til og da holdt jeg vekta...

denne uka, så flink og ligget på ca 1700 og da gikk jeg opp....

Så nå har jeg gått med pulsklokke på meg i ett døgn for å se hvor mye jeg forbrenner ved å ikke gjøre noen ting...

Men musklene jobber hele tiden.

Et døgns forbruk viste 2600 kcal, så jeg kan vist godt spise ca 2000 om dagen.

 

Men jeg skal sjekke dette ut en gang senere, også.

Har gjort det før, også, og det blir sånn ca 2500 kcal i døgnet, da, også...

 

Jeg kommer tilbake om ikke lenge.

Dere har skrevet mye som jeg vil ta del i :)

 

GOd mandag til derer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke-bare-bare

Ååååå så kjekt å høre fra deg Tjorven45 :-)

Og jeg beundrer alle som klarer å holde seg til et prosjekt om gangen.......i kveld begynte jeg på tovede tøfler til svigersønnen min, og det var mest for å unngå monteringen av genseren og fòringen av luen til mannen min :-D

Har alltid flere prosjekter på gang og misliker ferdigstillelsen.

 

Formen min svinger noe helt enormt - på mandag svømte jeg 400 meter og følte meg bra. I går var jeg slapp og i natt var jeg dårlig - har kommet seg utover dagen i dag heldigvis. Nå har jeg vært sykemeldt et halvt år uten at legene finner ut av det. Fastlegen min virker som om hun har gitt opp, og er mer opptatt av at jeg skal begynne i jobb igjen - måtte si ja til 10% for at hun skulle undersøke meg videre - gjett om jeg skal bytte lege?????? Vet bare ikke om det er lurt å gjøre det kommende månedsskifte - skal i "samarbeidsmøte" med NAV i begynnelsen av neste mnd. Har du vært borti noe sånt Tjorven45?

 

Uff nå ble det mye klaging her :-D

 

Liaa - det BLE for mye sjokolade på meg også ;-) ....men skitt au, ingen krise så lenge vi klarer å begrense oss mesteparten av tiden.

 

Jeg har forresten funnet ut at jeg har valgt den ultimate veiedagen - jeg svinger opptil 2 kg i løpet av uken, men jeg er alltid lavest om onsdagene :-D Holder på den!

 

Ha en fin strikkekveld begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei!

 

Så fint å se at du er her, Tjorven 45! Det har vært en travel uke, litt lesing her, men ingen skriving. Men fint å lese det dere skriver!

 

Jeg veier jo på lørdag, så jeg må holde på dette, i alle fall skrive her hver lørdag. Var spent da jeg gikk på vekta, det ble både sjokolade og andre ting i løpet av uka. Følte at jeg mistet litt kontroll. Sjokolade fristet bare så mye mer enn et eple eller en gulrot! Nå må jeg tenke litt igjennom ting å se hva jeg skal gjøre.Jeg har heller ikke notert matinntak denne uka, det er litt lenger vei til munnen når jeg vet at jeg skal notere alt. Er bare litt lei notering, tenkte jeg kunne greie det uten. Vekta var likevel ikke så gal, 100 g mer enn forrige gang. Men det tar gjerne litt tid før det virkelig legger seg på igjen. Den siste måneden har jeg virkelig kjent på klærne at de er litt for store, mer enn i begynnelsen av desember, da vekta var det samme som nå. Føler meg bra! BMI 25,8, så det er jo en del høyere enn deg Tjorven45. Men sist sommer var BMI godt over 29, så det er vel den forskjellen jeg kjenner. Og jeg liker å være litt rund, tror jeg. Kanskje fordi jeg synes mange andre kler å være litt runde. Og noen kler godt å være slanke. Og det er så fint at vi er forskjellige! Leve mangfoldet! Og BMIen min er i grensen til overvekt, så det er kanskje ikke så helsefarlig? Verre er det at jeg ikke har trimmet noe særlig de siste ukene. Men forkjølelse og hangling er noe vi skal ta hensyn til, tror jeg. Heller nyte sofa og strikketøy med god samvittighet mens det står på.

 

Jeg er bedre nå. har hatt en trimøkt i dag :) Og det skal bli mer til våren.

 

Ikke-bare-bare, du er så flink midt i alt du strever med. Håper virkelig du kan få noen svar og bli frisk snart. Jeg så et program på tv om langtidssykmelding denne uka. Det er så viktig å få lov å være sykmeldt og få den hjelpen man trenger og la det få ta den tiden det tar, når slikt står på. Man kan jo ikke stresse seg frisk! Ønsker deg en fin dag, kanskje med sol (sola titter fram mellom skyene her :) ) god samvittighet hvis du ikke orker noe som helst, og glede over livet og strikketøyet!

 

Spennende å lese om bruken av pulsklokke, Tjorven45! 2600 kcal, da er du vel ganske aktiv? Kanskje jeg skal kjøpe meg pulsklokke. Kan alle pulskjokker brukes på denne måten?

 

Ønsker dere en fin lørdagskveld. Mulig jeg koser meg med litt sjokolade. Og da vil jeg gjøre det med glede.

 

Takk for tips om sider på FB! Er nå med i "strikkesida". Mye inspirerende der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke-bare-bare

Hei igjen begge to :-)

Jeg er sååå enig med deg Liaa - det viktigste er at vi føler oss bra!

 

Akkurat nå driter jeg en lang marsj i vekten - det jeg ikke liker er at jeg kan se at det er muskelmassen som forsvinner - nå MÅ noe gjøres!!!!

Jeg har lovet meg selv at jeg skal ta 10 knebøy to ganger for dagen (så sant jeg er i stand til det) og avslutte med noen utfall. Det er ikke mye, men det er i hvert fall noe jeg kan gjennomføre. Og i morgen skal jeg svømme (håper jeg) :-)

 

Jeg har utvidet forresten repertoaret på FB-strikkesider :-D

De nye heter "Strikkesiden.no" og "Skyggestrikk".

Skyggestrikk er en egen strikketeknikk - enkel men fascinerende.........så nå spinner prosjektene rundt i hodet på meg :-D

Kjenner at jeg må ha noe å være opptatt av, føle at jeg gjør noe selv om jeg bare sitter.

 

Tjorven45 vi må få høre mer om pulsklokkebruk - jeg har lenge hatt lyst å kjøpe en, men de er jo så dyre, og jeg vet ikke hva jeg trenger av funksjoner. Men jeg har bursdag snart - det var ikke dumt bursdagspresang-ønske vel. Tar gjerne imot tips til hva jeg bør ønske meg ;-)

 

Ellers så har jeg hatt en festlig telefonrundreise på NAV i dag - ble satt over 4 ganger før sistemann kunne fortelle meg at det var forvaltningen jeg skulle ha tak i, og de slutter kl 14.30 (og da var klokken 14.40), så jeg må ta en ny runde i morgen.....

 

Ha en fin kveld begge to :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lørdagskveld!

 

Lørdagen har gått så fort, men jeg ville innom her før dagen er omme. Ikke-bare-bare, du skrev at vekta kan variere 2 kg på en uke. Ja, tror på det! Jeg har ikke vært flink og bevisst denne uka, men veier 700 g (tror jeg) mindre enn forrige lørdag. Av en eller annen grunn. Så dermed har jeg spist ganske mye i kveld. Er god og mett. Litt for mett, når jeg kjenner etter.

 

Ja,ja.

 

Takk for tips om strikkesider, jeg er nå med i koftegruppa og. Så mye fint! Skal sjekke skyggestrikking.

 

Lykke til med neste telefon til NAV. Må man starte om morgenen får å nå fram i løpet av dagen? Ønsker deg veldig lykke til, håper ting ordner seg!

 

Ha en fortsatt fin kveld, begge to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei damer :)

 

Ikke bare bare - Jeg har, nok som deg, alt for mange prosjekter liggende til montering. Tror det er 3 gensere...

Og etter å ha sittet å sett på alt som folk strikker er jeg blitt helt syk til å strikke flere jakker, gensere. Men får holde meg til pulsvanter, for tiden. Har med fletting og hullmønster.

Enig med Liaa, du må ta den tiden det trenger til å bli frisk.

Vist du begynner å jobbe igjen så blir det ikke lenge før du igjen er sykemeldt og det tar lengre og lengre tid før du føler deg litt bedre...

 

Ang. pulsklokke.

Jeg var helt i ro det døgnet viste at jeg hadde forbrent 2600 kcal. har en kropp hvor musklene jobber på høygir i form av spasmer og smerter...

Hadde jeg ikke hatt pulsklokke hadde jeg nok kjøpt dette båndet som de reklamerer med her ute. Som sier fra vist du er for rolig osv.

Men min Polar RC5 var så dyr så den må nok holde noen år til :)

 

Ernæringsfysiologen jeg gikk hos, sa at 2 kg opp og 2 kg ned i løpet av et døgn, var helt naturlig og ikke noe en skulle henge seg opp i.

Det er veskeansamling og varierer om vår en kommer seg på do eller hvor ofte osv. Men moro er det nå ikke, uansett :)

 

Min vekt er på stigende.

Ikke trent eller danset på 5 uker, jo, forrige helg måtte jeg bare på et helgekurs i Dirty Foxx, veldig rolig dans, men har nå ligget i nesten ei uke etter det. Men kurset var betalt så bare MÅTTE da...

 

Håper jeg snart er på banen så jeg kan være like flink som deg, Liaa.

 

Ikke-bare-bare. Håper du får en flink og forståelsesfull kontaktperson i NAV. Som du har å forholde deg til, så lenge du trenger å gå dit.

Utmattelse begynner å få mer forståelse, nå.

Ja, en skal være frisk for å være syk, for det er slitsomt...

 

Ja, min yndlingsside på FB er Strikking.no. De som legger ut bilde er jo så flinke. Så mye fint og så mange tips...

Kjøpte meg Magic Loop pinner, men får ikke til det.. så fortsetter nok med 5 pinner. Men får prøve igjen en annen gang, så kanskje en dag...

Ble for mye vaier for meg.

 

Ha det bra begge to og så dukker jeg opp, plutselig, igjen en dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke-bare-bare

God "morgen" damer :-)

Sitter og slenger i sofaen mens min kjære er på trening - hadde tenkt å gjøre noe vetigt, men kommer meg ikke opp :-D

Jeg var på besøk hos en venninne fredag/ lørdag, og kunne jo ikke dra på den nesten-ferdige genseren, så jeg måtte ta med meg noe smått (og nytt ;-) lærte meg patentstrikking. Det var noe knot i begynnelsen, men enkelt etter hvert. Så nå har jeg enda en ufo :-D meeen planen er jo å gjøre noen ferdig.

 

Telefoner til NAV Liaa, må bare oppleves.....samme spørsmål til alle - fire forskjellige svar!!!Jammen bra arbeidsgiveren min ba meg sjekke grundig - han syntes nok at det hørtes for godt ut til å være sant....og det var det også.

Får jeg dekket taxi (kan klare noen timer på jobb, men ikke to busser og gjennom-byen-trasking imellom dem)til jobb? 1. Ja selvfølgelig. 2. Tror ikke det. 3. Vet ikke, du må snakke med forvaltningen. 4. Saken er ikke avgjort enda (nesten to uker) men hvis du får, så er det ifht sykemeldingsgrad og dagsats - i dette tilfelle 170,- .......Taxi koster 1700,-

 

Så nå er jeg 100% sykemeldt igjen. Til og med legen min skjønte at det ikke går opp, men jeg fikk to uker med økonomiske grublerier - ikke akkurat det jeg trenger nå. Og tilliten til NAV ble ikke akkurat styrket.

 

Når det gjelder aktivitet så har jeg ikke klart å gjennomføre to økter (de planlagte 10 knebøy + utfall) for dagen, men jeg har gått en liten tur hver dag, og hatt en økt nesten hver dag. Jeg har fryktelig lyst å danse, men jeg blir så fort svimmel. Jeg hadde besøk av min eldste sønn i går - han er en dyktig Salsa/ Kizumba - danser. Fikk se noen filmsnutter fra en festival, der han opptrådte - ble helt syyyyk etter å danse. . Det gir en sånn glede og overskudd :-) Så jeg skjønner godt hvordan du har det Tjorven45.

 

Jeg har ikke sett det båndet du nevnte, men skal sjekke det. Men jeg tror det blir pulsklokke :-)

 

Ha en fin mandag begge :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke-bare-bare

Hei damer.

Det har vært stille her inne idet siste - fra meg også.

Jeg er nok inne i en down-periode for tiden - skal på "samarbeids"møte med NAV, legen og arbeidsgiver i morgen, så det er det som opptar hodet for tiden.

 

Det ble litt for mye sjokolade og bollespising i helgen - både fredag og lørdag - men jeg har vært flink ellers i uken, så jeg tror ikke det gjør så mye.

 

Det går derimot dååårlig med treningen - har ikke svømt på 3 uker, og de små øktene mine er det ikke blitt mange av. Meeeeeen det SKAL gjøres noe med!

 

I dag skal jeg traske rundt på et kjøpesenter (mens mannen min er på behandling) - teller det som trimpoeng tro? ;-) det burde det gjøre, for min del i hvert fall......mye mulig at jeg blir sittende på biblioteket, for jeg er så dårlig på shopping :-D kanskje jeg skal ta med meg strikketøy ^^

 

Jaja - kryss fingrene for meg i morgen.

 

Ha en fin dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Håper det går bra i dag, med alt opplegget.

Strikking på biblioteket høres fornuftig ut.

 

Vist du går inn på Roede-butikken så ser du det båndet jeg snakker om der.

 

Prøvde meg litt på West Coast swing i helga, men der har jeg igjen mye å lære :)

 

Men en herlig dans.

Men det ble litt for mye.

 

Vekta orker jeg ikke snakke om...

 

Kommer seg nok en vakker dag.

 

Snakkes.

God uke til dere begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke-bare-bare

Wow!!!

Tror de har trent litt de der - det var stilig!

Jeg har også danset west coast swing, men det var i regi av "Kom og dans" - noe helt annet, og laaangt nær så stilig.

 

Så gøy at du orket å danse i helgen :-) .....så var det det med å begrense seg da - ikke så lett når man har det gøy ;-)

 

Det ble ikke mye shopping eller strikking på meg i går - behandleren til mannen min ville "se" på meg, så jeg endte opp på gulvet med pusteøvelser i stedet - like greit det :-D

 

Møtet i dag gikk relativt bra - fordi mannen min var med. Men hjelpe meg hvor tøff du skal være for å være syk, når hovedfokuset er "hvordan få den sykemeldte i jobb" i stedet for "hvordan få den sykemeldte frisk"...

 

Jeg har sett på det båndet du nevnte, men fungerer det like godt som en pulsklokke? Sånn som jeg forstod det så var hovedfunskjonen en påminning om å bevege seg - altså det "motsatte" av en skritteller.

 

Nei enig med du - vekten gidder vi ikke å snakke om ;-)

 

Ha en lett dag damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei, innom en liten tur her!

 

Det går bra, har hatt vinterferie uten noen form for matnotering. Merkes litt på vekta, men ikke så mye at det gjør noe. Så hvis jeg holder meg her hele året, er det supert.

 

Skriver mer en annen dag, men ønsker at helsa må bli bedre - for begge som skriver her!

 

Sola skinner idag. Det går mot vår.

 

Ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke-bare-bare

Jaaaa våren er definitivt her :-)

Knopper på alle greiner, så mye snøklokker og krokus at de dekker bakken enkelte steder - fant til og med tusenfryd i dag :-)

 

Og jeg har kjøpt bursdagsgave til meg selv i dag (fra gubben) - Polar loop.

Så nå sitter jeg her og er spent på om jeg beveger meg nok til at den kan registrere noe :-D

Har i hvert fall fått den "opp og gå" og konstatert at den er helt grei å ha på ^^

 

Nå skal jeg ta noe enkle strekk-øvelser så ryggen ikke får bananfasong - spent på om det teller for aktivitet.

 

Ellers så har formen vært ganske bra etter at jeg var på fest på lørdag - kanskje det er det som er løsningen....må feste mer :-D

 

Fin kveld til dere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke-bare-bare

Nope

Festing er IKKE løsningen, verken på vekt eller form :-P

Dvs, jeg har ikke vært noe særlig dårlig, men urolig i magen..........

 

Var i 2 middagsbesøk og 1 fest i helgen - kjempekjekt :-)

Men magen protesterte høylytt og veiing i dag var ikke noe særlig gøy - enda litt mer opp (600g sist uke, og 500g nå). Jaja det betyr bare at jeg må skjerpe meg.

 

Leitet i noen skuffer i går, og fant mye mer enn det jeg leitet etter.

Uåpnet pulsklokke, pulsbelte og skritteller :-D det er en gammel innmeldingspremie fra en bokklubb - tviler på at det virker. Men det skal selvf testes.

Også fant jeg dvd'en med Pilates som jeg bestilte for lenge siden, og heller ikke har åpnet :rolleyes: Sikkert fordi jeg var så godt i gang med jogging.

Det er vel det eneste jeg noen gang har kjøpt fra TV-shop. Den skal også testes.

Ser ut til at jeg får det travelt ;-)

 

Ha en fin uke jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har ikke vært flittig til å skrive her i det siste, tid for en liten oppdatering i kveld.

 

Jeg veier hver lørdag og er der det står under linja, ca 62 kg. Har skrevet 60 kg som mål, og jeg ser nå at det må en innsats til om det målet skal nåes. Nå har jeg ikke registrert mat på flere uker, og jeg opplever at det sklir litt ut. Da jeg lærte GR-kosthold i høst, opplevde jeg det som veldig godt og sunt. Variert, lite søtt, passelig fett, mange gode vaner kom på plass. I går tenkte jeg at dette skal på plass igjen! Men helgens mat har ikke akkurat matchet det. Altfor lett å forsyne seg av snop som står på bordet. Spise litt for mye av god middag. Og litt mye kveldsmat. Er jeg motivert nok til å ta tak i dette igjen? Jeg prøver to uker nå, registrering av mat og et aktivt liv. Livet har vært aktivt i vinter med mye jobbing, men lite av mosjon.

 

Nå er det meldt fint vær hele uka :)

Det blir hagearbeid på ettermiddagene, og noen gåturer. Sykkelen skal klargjøres slik at jeg kan sykle til jobb igjen. To-tre økter med styrke foran tven om kvelden. Får legge vekk strikketøyet litt.

 

Så håper jeg at noen gode vaner kommer på plass igjen, det er godt for både kropp og sinn.

 

Hvordan går det med Tjorven45 og Ikke-bare-bare? Gode tanker til dere og ønske om en god uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke-bare-bare

Oj Liaa du høres jo virkelig motivet ut - vet hva som hjelper deg, og har planene klare :)

 

Ja det er deilig å se at det våres. Skuddene og knoppene vokser så man kan se forskjell fra dag til dag. Det gir energi.

 

Jeg stod i solskinnet og ventet på mannen et par minutter - så på rødkattebuskene som vi fikk i fjor, og som vi var redd skulle fryse i hjel i vinter fordi de måtte bli stående i potter - de er fulle av lysegrønne knopper. Snudde meg og så på svartsurbærbusken og syrinene som også står full av knopper. Kjente at jeg smilte bredt og tenkte - lykkepiller :D

 

Veiingen var ikke så gøy nå sist onsdag, men så fikk jeg mensen, så nå er jeg der jeg skal være igjen - rett under 65 kg. Hvordan får dere resultatene frem her på chatten forresten?

 

Det der med vekten er ikke så mye i fokus for tiden - nå er jeg mer fokusert på å bevege meg så mye jeg orker. I går ble det lite, men i dag har jeg virkelig vært aktiv. 20 min tur, klesvask, litt rydding i hagen, handling, middagslaging, rydding.....hehe hadde dette vært for et halvt år siden så hadde det der vært en sløvedag, men nå er det virkelig bra,og jeg er ikke sliten enda B)

 

Ha en aktiv dag dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei!

Fint å høre at du har hatt en aktiv dag, Ikke-bare-bare! Håper det føltes godt dagen etter også. Så enig med deg å holde fokus på å være aktiv og tenke på helsa, tenk på vekta en annen gang.

 

Jeg så på forrige lørdags status, har jeg greid å følge det? Har klargjort sykkelen, gått en tur, en økt med styrke foran tven, har registrert mat tre dager. Registrert i hodet de andre dagene. Og avslutningen i går stod ikke i stil til motivasjonen: god mat og rikelig med sjokolade og marsipan! Ikke påskemarsipan, nei, julemarsipan som ikke ble spist i jula..

 

Ja, ja, det var en fin fredagskveld :)

 

Og vekta var 100 g mindre enn forrige lørdag. Men marsipanen legger seg kanskje på og får opp vekta igjen.

 

Er jeg motivert for å gå ned mer? Jeg er i alle fall motivert for å ikke gå opp! Skal registrere mat en uke til, i alle fall. Og være aktiv!

 

I dag har jeg vært aktiv i hagen. Godt å jobbe litt med jorda og se det vakre i våren som kommer mer og mer. Lukten om våren, det er så godt. Sola varmer og det er så godt å kjenne at vinteren slipper taket!

 

Fortsatt god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke-bare-bare

Hei

Nå sitter jeg her - mett av mat, kake, is (bare litt av hver) og mennesker. Vi har hatt barna til mannen min på besøk - en herlig gjeng "voksne" og 1 barnebarn.

 

Det blir litt for mye spising og sitting, så vi gikk en liten tur etter at de var gått. Magen er ikke helt fornøyd, men ikke så ille som den kunne vært B)

 

Julemarsipan Liaa :D jaja, hvorfor ikke - den var sikkert like god enda. Og klart du er i gang - hagearbeid er tungt arbeid det. Aktivitet pluss frisk luft, det må jo bare være bra.

Jeg har plantet i krukker allerede. Vi har et gammelt bed som skal heves, og dermed måtte jeg redde det som var noe å ta vare på. Har nå fått krukker med påskeliljer, primula, og hage-forglem-meg-ei i full blomst. Peonen skal få stå så lenge som mulig.

Var totalt knust etterpå selvf, men det var sååå verd det :)

 

Ellers så er formen på stigende - jeg orker stadig mer, og er ikke like knust etterpå, og det henger ikke så lenge i heller.

Fikk jo Polar Loop til bursdagen, og den viser stigende aktivitetsnivå :) Tusen takk Tjorven45 for tips om den! Den er virkelig motiverende, og funker mye bedre enn en pulsklokke i og med at jeg bruker den hele tiden.

 

Ha en fin kveld videre begge to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å lese at formen er stigende :) Hagearbeid er supert, og det høres så fint ut med alle blomstene dine! Det er meldt godt vær noen dager denne uka og, håper på noen timer ute hver dag.

 

Har hatt en veldig fin helg, og en god start på uka.

 

 

Ønsker dere en god uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Ikke-bare-bare

Hei damer :-)

Jeg MÅ bare fortelle hva jeg gjorde i går........

Jeg kjøpte meg nye løpesko!!!! For nå er formen virkelig på stigende - har hatt et par korte joggeturer (blir mest gåing foreløpig da, men) og det har gått rimelig bra med tanke på det lave aktivitetsnivået jeg har hatt i lang tid. Og jeg henter meg inn igjen rimelig raskt også.

Jeg er så fornøyd, og det er så godt å kjenne at kroppen begynner å virke igjen :) Så nå må jeg passe meg så jeg ikke trener for mye for fort, for det er lett å trene på seg skader - det har jeg gjort før. Første bud: gode sko, så derfor ble det nye.

 

For noen dager siden fant jeg en Pilates-DVD jeg bestilte for lenge siden - den hadde blitt lagt i en skuff og glemt. Jeg gikk i gjennom programmet, og fant ut at det var jo egentlig greit å ha som hjemmetrening, så det skal det bli mere av.

 

Vi har fått en ellipsemaskin og en romaskin (har ergometersykkel-klesstativ fra før ;-) av noen venner - må bare rydde ut maleprosjektet mitt så det blir plass på det tiltenkte rommet.

 

 

HELLANE!!! som vi sier i Bergen (jeg er jo egentlig fra Bergen) jeg kommer til å bli råsprek, hvis jeg bare husker å bruke alt dette da :P

 

Ellers er magen blitt veldig mye bedre etter FODMAP- innføringen. Nå kommer det spennende, for nå skal jeg gjeninnføre matvarer etter et visst system, for å se hva det er magen min ikke liker - så jeg må vel regne med litt variasjon i formen fremover enda. Er så lei av glutenfrie knekkebrød <_< men det er verd det.

 

Det går mot helg og påske - båten blir satt på sjøen i morgen - været skal visstnok bli bra fremover - alt i alt: ting faller på plass.

 

Ha en fin dag, damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nye sko, Ikke-bare-bare! Topp å lese at det går bedre! Alt vel her, regner med en aktiv påske, med aktivitet, hygge og mye god mat. Skal prøve å begrense meg mer enn jeg klarte i jula.

 

Ønsker dere en riktig god påskeuke :) Lykke til med løping og alt annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke-bare-bare

Hi hi - jeg fikk brukt de nye joggeskoene EN gang. Så skulle jeg "tøffe" meg litt - lønningspils på fredag (to glass hvitvin og en gin&tonic), nachos (chipsen inneholder hvitløk, og sausen løk) og et par biter marsipanbrød (mandler) på lørdag......DET ble for mye FODMAP for magen min, så den protesterte kraftig resten av kvelden og hele natten, og i deg er jeg temmelig utslått. Men men, man lærer så lenge man lever - jeg har i hvert fall lært at jeg må gå myyye mer forsiktig frem i utprøvingen.

 

Liaa hvis du klarer å begrense deg i påsken så er du god - hatten av!

Blir man ikke fristet før så.....det flyter jo med deilig sjokolade og marsipan :unsure:

Og holder du aktivitetsnivået oppe, så er det jo bra uansett.

 

Her har det plasket ned i flere dager - gjør det litt tyngre å være aktiv, men fra tirsdag av skal det visst bli bedre. Får vel uansett prøve meg på en omgang Pilates.

 

Tudeluu og god påske til dere B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Ikke-bare-bare

Jaja folkens. Nå når jeg endelig var blitt så bra så har legene funnet ut at jeg er ikke bra i det hele tatt - jeg må ha pace-maker, og det fort! Operasjon om fire dager :blink:

 

Snakker om å få beskjeden midt i fleisen!

 

For all del - bra at de har funnet feilen, men hadde det ikke vært for at nye-legen ba meg purre på den undersøkelsen, og det dermed viste seg at jeg var falt ut av listen, så hadde jeg vel gått her og trodd at alt var i orden - Jeg som var begynt med opptrening og var superklar for jobb.

 

Men det vil jo si at når jeg har fått ny "starter" så blir jeg supersprek, sant? Så da blir det trening :)

 

Nå er det helg - og den skal nyyyytes!

Ha en fin helg begge to B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...