Gå til innhold

"Bare" 2-3 kg.


Gjest Ikke-bare-bare
 Share

Anbefalte innlegg

Hei igjen. Søndagsfølelse her og, det er deilig! To trimpoeng etter tur og litt styrketrening inne.

 

14 trimpoeng for dansing er jo fantastisk! Og det hørtes deilig ut med fisketur. Sjø og frisk luft. Her har det vært mye god mat i helgen. Har prøvd å gjøre gode valg, og samtidig gi meg lov til å ta litt ekstra. Men da må jeg nok være noe strengere resten av uka. Helga kan fort bli lang, tre dager med litt ekstra (slik hadde jeg det før), og da er da bare fire hverdager hver uke. Det er for lite.

 

En påminning til meg selv: drikk nok vann! Det blir sjelden 10 glass pr dag her.

 

Ønsker dere en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei.

 

God mandag til dere.

 

Ser ut som det er blitt en fin søndag for oss alle.

Jeg hadde en times tur med hunden i går og det var godt.

 

Men er ute er det kaldt. Ja, det er ikke noe varmere hjemme, men der er det litt mer snø enn her. og da virker det lunere.

 

Bare 13 grader inne da jeg sto opp og jeg er frysepinne, også.

Sliter med fibromyalgi med utmattelsen som det verste for meg. Smertene kan jeg leve med men når utmattelsen kommer blir det ikke noe jeg orker.

Men kulde er ikke mye bra for denne sykdommen.

 

Hvor omtrent i Norge bor dere da??

Jeg bor på indre Østlandet. Ved Norges største innsjø.

Men nå er jeg ikke langt unna Kongsvinger. I et stor hus som det tar evigheter på å varme opp. Hjemme har jeg gulvvarme og den står på så jeg har mist 22 grader til vanlig. Da er ikke kroppen så kranglette. Når jeg fryser er jeg hele tiden sugen på noe å putte i munn, også. Så denne helg har jeg nok spist alt for mye, både av godteri og mat.

 

Men har fått 14.5 Tp med turen jeg hadde i går

 

Skal etter hvert ut en tur, i kulda. Håper det skal falle ned mot 10 grader. 14,5 ute nå. Men blir nok ikke så lange turen i denne kulda.

 

God dag videre og håper dere får en fin start på uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke-bare-bare

Hei

Du er kjempeflink Tjorven45 som holder oppe treningspoengene uke etter uke - hva sier du Liaa...hun kunne vel bare dele litt med oss sant? ;-)

 

Og så 13 grader.......jeg tror jeg hadde blitt i sengen - tøffing er du! Og så med fibromyalgi i tillegg....jeg er storlig imponert.

 

Kongsvinger ja. I de traktene var jeg mye i oppveksten - far min er fra Skarnes - i kanten av de store Finnskogene. Men jeg har alltid bodd i Bergen, dvs nå bor jeg i nabokommunen Os.

 

Dagens utfordring: Jeg fikk besøk av en venninne i dag. Hun spurte på forhånd om hun skulle ta med "noe digg". Jeg sa "NEI, jeg prøver å ikke svelle opp!" men hun tok likevel med seg en pose kanelbuller fra Ikea og en sjokoladeplate. Sjokoladen "glemte" jeg igjen på kjøkkenbenken, men bollene satte jeg selvf i ovnen - og de lukter jo bare såååå nydelig. Jeg klaret å "nøye" meg med 2, men det holdt hardt. Og det var ikke noe gøy å logge det etterpå :-(

 

Her kommer spørsmålet: Hvordan løser dere sånne "problemer"?

 

Ha en fin kveld hilsen kanelbollespiseren ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jo, enig med deg Ikke-bare-bare, jeg skulle gjerne hatt noen flere trimpoeng. Du er kjempeflink Tjorven45! Nå er det kaldt her og, det blir ikke så mange trimpoeng her. Men jeg trimmet på stuegolvet sammen med Puls på NRK i går kveld. Det er jo genialt! Jeg sitter altfor mye i sofaen. Koser meg der. I dag kjenner jeg litt på startende forkjølelse (eller noe sånt), så da tar jeg det litt rolig, tror det er lurt? Og når våren kommer, da blir det mye mer aktivitet.

 

Jeg er ganske flink med maten og registrering (bortsett fra helgen). Men i kveld er jeg litt sulten. Har egentlig spist det jeg skal. Jeg skal ha en varm kopp te, så får jeg se.

 

Jeg bor og i Hordaland, i indre strøk, vinteren har endelig kommet hit og. Kaldt og et tynt lag med snø.

 

Kanelboller og andre utfordringer, det er ikke så lett! Sosiale kvelder med god mat planlegger jeg og spiser magert og mindre tidligere på dagen, da har jeg noe å gå på. Men utfordringer som plutselig kommer? Da er det vel lurt å gjøre som du gjør, velge noe, men ikke spise alt. Og kose seg med bollen, det er bedre enn å angre på at den blir spist!

 

God uke videre til dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Ja, jeg er selv borte for tiden og folk stikker innom med "boller" med sjokolade... Jeg delte bollene i to og tok bare en halv bolle selv og det inngår da i dagens kcal og bruker ikke frimerker på det.

Ettersom vi ikke er tykke lengre så er det ikke mange som har forståelse av at vi ikke spiser usunde saker.

For i utgangspunktet er det jo pyntekiloene som skal av.

Jeg bruker jo 34-36 i bukser, jakker,gensere og ja, i alt.

Som regel S men noen ganger M

Mitt mål var 38/40 og M, og det har jeg jo klart med god margin :)

Så å si at jeg skal ned disse få kiloene, ja, det er dumt...

 

Det er faktisk på Skarnes jeg er :)

 

Takk skal dere ha. Fått gått tur både i går og i dag, dette er 2,8 TP. Men det er dansen som drar opp TP. Uten den hadde det ikke blitt mye å skryte av. Musikken og farten gir rus som tar bort smertene. Herlig.

 

Jeg har noen Riskaker, både med og uten smak, som jeg tar når jeg er litt sulten på kvelden. Ikke så mange kcal i dem. Den ene heter Snack a Jack m ost. Den andre er helt vanlig Riskake.

Metter godt og jeg synes dem er gode

 

Flott onsdag til dere alle som titter innom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke-bare-bare

Herlig!

Spise bolle uten dårlig samvittighet - jepp det klarer jeg fint.

Dele bollen - lurt, men jeg hadde vel spist 4 halve :-D

 

Og ja, det er helt sant - det er nesten så folk blir fornærmet når du sier at du vil ha av et par kilo.

 

Jeg hadde veiedag i dag. Samme resultat som sist uke. Ble veldig glad faktisk for jeg svinger sånn, så et par dager før viste vekte et kilo mer.

 

Også klarte jeg å gå en litt lengre tur i dag - 25 min, gir 0,4 trimpoeng - ikke mye å skryte av, men mer enn jeg har klart på lenge. Etterpå var jeg rimelig knust :rolleyes:

 

Du er ikke på det lille stedet Galterud ved Skarnes vel Tjorven45? For hvis du er det så er verden viiirkelig liten.

 

Ha en fin sofakveld ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Her inne skryter vi som bare det. For 0,4 TP er mer enn 0,3.

Alle monner drar, sier vi :)

Og når en sliter med slitenhet, utmattelse, smerter og andre plager, så må vi nyte de gode dagene.

Mange sier at bare en kommer seg ut føler en seg så mye bedre etterpå, men det er ikke slik det fungerer for oss. Vi kan da bli liggende i flere dager, så håper du er i farten, igjen, snart, "ikke-bare-bare"

 

Det er i Skarnes sentrum jeg var :) Ikke kjent ellers.

 

Kom hjem i går kveld og vekta mi går feil vei.

67,5 i dag. Det er mer enn det har vært på lenge.

Så etter helga blir det registrering og full kontroll på alt som går inn i munn og alt som forbrennes under dans og andre former for trening.

I går ble det en liten tur på 0,5 TP

og i dag ble det litt dans, men bare 3,3 TP. Veldig sliten for tiden og mye vondt.

 

Men i morgen går ferden til fjells for helga.

 

God fredag og flott helg til dere, begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke-bare-bare

Hei hopp

Jeg var på lønningspils i går, med de skjønne kollegaene mine :-)

To timer, så var jeg glad jeg ble hentet - var temmelig knust, men det var sååååå værdt det :-)

Og jeg har det heldigvis ikke sånn at det straffer seg dagen etter - jeg er like "sprek" i dag som jeg pleier å være :P

 

Tuuusen takk for skryt - ja vi må jammen skryte av hverandre, for det motiverer. I dag gikk jeg en halvtime B)

 

Er det kulden i det gamle huset som har gitt deg smerter Tjorven45? Håper det kommer seg nå da, når du har kommet hjem igjen.....eller til fjells ja. Synes du er kjempesprek jeg - på farten hele tiden.

 

Jeg er ikke noe kjent i Skarnes-traktene, jeg heller - har vel ikke vært der siden jeg var 15 eller noe sånt. Men artig likevel.

 

Jeg har et nytt spørsmål til dere.

Grete Roede oppfordrer oss jo til å sette oss mål og delmål - ikke noe problem. Mål: under 65kg. Delmål: under 66kg. Men så var det belønningen.

 

Hva slags belønning(ene) har dere (hvis dere har da)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Mål og belønning, ja. Jeg har ikke tenkt noen konkret belønning, men det er sikkert lurt. Et klesplagg eller to er fin belønning. Ønsker meg litt nytt nå når jeg veier litt mindre.

 

Ny veiedag for meg idag, jeg veier 0,9 mindre enn sist lørdag. Så da stemte følelsen jeg hadde for en uke siden: kroppen er godt igang. Det har ikke vært så mye aktivitet denne uka, men maten har vært bra. Gode, sunne ting og stort sett registrering hver dag. Ned ca 1,8 kg til, så er jeg veldig fornøyd. I tillegg ønsker jeg meg en aktiv vår.

 

Fint å ha fokus på dette, og samtidig tenke at dette ikke er det viktigste i livet. Så mye annet trenger mye mer krefter og fokus. Men det er godt å kjenne at kroppen er passelig tung, at den fungerer og er frisk. Ønsker dere begge gode dager framover. Dager med nye krefter:-)

 

Takk til dere for deling av tanker og opplevelser her. Har hatt en god, og rolig lørdag. Deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ikke-bare-bare :) Du er i siget nå. Det er fint. Det sies at en halv time gangeom dagen er nok trening. Så du er i fin stim nå.

 

Liaa - Gratulere med flott vektnedgang. Du er jo i mål før jeg får startet opp ;)

Flink er du.

Det sies at mat og kosthold er viktigere enn trening og det er vist du et godt bevis på.

 

Så var det meg da... ikke mye å skryte av her.

Skulle vært på fjellet i helga men ligget hjemme, med feber og helt utmattet, istedenfor. Blitt 8,5 TP siste uke, og vekta i morgen er nok stigende.

Men har startet i dag med sundt og fornuftig kosthold, igjen.

Var litt deppa fredag og lørdag så fant siste rest av kaker og annet godteri, og det fant veien ned i magen. Jeg som aldri bruker å spise slik...

 

Men i dag har det blitt en fin dag, kostholdsmessig.

Så jeg får heller si at jeg starter for fult i morgen og tar vekta derfra.

 

Trening i helga er blitt snømåking og i dag masse forsømt husarbeid. Bare å skifte på senga er til tider et ork, men fikk gjort det og dusjet så gleder meg til å hoppe i seng, om ikke så lenge.

 

Premie, ja, Da jeg hadde gått ned 20 kg ble det masse nye klær og masse gamle som ble plukket frem, igjen.

Tror premien for meg er å se flott ut til sommeren, når jeg skal gå i lette klær.

har bestemt meg for å ikke kjøpe nye klær i år. Har masse klær og noen som kanskje sitter litt stramt, så komme inn i de, igjen, blir jo en fin premie.

Men en spatime er jo godt, også...

 

Håper jeg orker litt dans denne uka, også.

 

Dere må ha en flott mandag.

Ny uke og nye muligheter, for meg i hvert fall.

Dere har jo allerede kommet godt i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke-bare-bare

Artig :-)

Vi er ikke mange, men når vi er så gode på så forskjellige områder så spiller det ingen rolle.

 

Tjorven45: når du greier å få til så mye aktivitet så hjelper det meg i hvert fall, til å strekke meg litt lengre - og dansen den gir så mye glede.

 

Liaa: så bra å høre at andre også trenger den registreringen for å holde kosten på det nivået det bør være - og at det hjelper.

 

Jeg har fått gavekort på spa av mannen min (julegaven som ligger der og venter på å bli brukt), så jeg tenkte å bestille den så snart jeg har nådd delmålet. Men jeg er enig i at den største gevinsten er at de klærne som hadde "krympet i skapet" etter hvert kan komme i bruk igjen. Og noe nytt......jeg er kjempedårlig på shopping, meeeen en ny 17. mai/ sommerkjole kan det jo være at jeg trenger ;-)

 

Det blir uansett enklere å kjøpe noe når man er mer fornøyd med det man ser i speilet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Her er noen ord i natten.

 

Mandag var jeg hos legen og diagnosen ble bronkitt + + +

Har dårlig immunforsvar så får fort det som går...

 

Vekta var heller ikke tilfredsstillende...

700 g opp... Nå nærmer vekta seg 68 kg så da er det bare å...

Men søndag startet jeg å registrere alt jeg spiser, så spist sunt men litt for mye, ser jeg, ettersom jeg ikke trener eller danse.

Men til helga er det fult program så da er det bare å bli bra til da :)

 

God uke videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke-bare-bare

Det går mot helg :-)

Håper du kommer det Tjorven45, så du får danset.

Og Liaa du har så rett - vekten må ikke få være hovedfokuset. Vi må passe på å kose oss og nyte livet - men kos trenger ikke å handle om snop og mat heldigvis.

 

Meeeen jeg hadde veiedag i går, og det var ikke mye endring fra sist, men 100 g rette veien er bra det. Og midjemålet - som jeg egentlig synes er viktigere enn vekten, var gått ned enda en cm. Det som er rart er at mage/ hofte (det blir det samme for min del - det er der jeg er breiest) har vært det samme hele tiden.......det virker som om det som forsvinner litt lenger oppe (i midjen) bare siger ned på magen :-D

 

Jaja, det forsvinner vel til slutt - og hvis ikke så er det ingen krise. Det er bare meg som ser det :-)

 

Ha en fin kveld begge to :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke-bare-bare

Det går mot helg :-)

Håper du kommer det Tjorven45, så du får danset.

Og Liaa du har så rett - vekten må ikke få være hovedfokuset. Vi må passe på å kose oss og nyte livet - men kos trenger ikke å handle om snop og mat heldigvis.

 

Meeeen jeg hadde veiedag i går, og det var ikke mye endring fra sist, men 100 g rette veien er bra det. Og midjemålet - som jeg egentlig synes er viktigere enn vekten, var gått ned enda en cm. Det som er rart er at mage/ hofte (det blir det samme for min del - det er der jeg er breiest) har vært det samme hele tiden.......det virker som om det som forsvinner litt lenger oppe (i midjen) bare siger ned på magen :-D

 

Jaja, det forsvinner vel til slutt - og hvis ikke så er det ingen krise. Det er bare meg som ser det :-)

 

Ha en fin kveld begge to :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

 

Håper du snart er frisk igjen, Tjorven45! Slitsomt med bronkitt, ta hensyn til deg selv! Og Ikke-bare-bare, fint å se at vekta gikk rett vei! Det er en god følelse.

 

Jeg har vært borte noen dager, veide meg i dag morges, men det var ikke så bra. Dager som blir ustrukturerte og vanskelige å planlegge med måltider, det synes jeg er vanskelig. Så neste gang jeg skal reise noen dager, skal jeg planlegge det hele bedre på forhånd. Tenke igjennom hvordan dagene kanskje blir, og sørge for at jeg har tilgjengelig frukt og andre ting. Passe på at reglene jeg har hjemme, de gjelder borte og. Har dere noen gode tips til turer?

 

Og det går mot helg igjen, det er godt. Vakkert vær ute, jeg må komme meg ut i løpet av disse dagene! Livet er nå.

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei...

 

Takk skal dere ha.

Jeg vet av erfaring fra tidligere år at dette tar lang tid.

Har dårlig immunforsvar, så i fjor gikk jeg å hangle hele vinteren.

Ja,fra desember til st.hans, faktisk.

 

Å jeg vet at så lange jeg ikke orker å danse, trene, går turer, går ikke vekta ned,

så mitt mål er å ikke gå opp mer. holde vekten.

Men enkelte dager synes jeg litt synd på meg selv og da blir det fort litt ekstra i munn...

 

Så i istedenfor at jeg skal syte og klage her ute, så trekker jeg meg fra forumet,

men følger dere flinke damer, så kommer med noen ord innimellom.

 

Leger dere signatur, blir det lettere å se hvor flinke dere er.

 

Trykk på navnet deres, eller gå inn på Min profil - Redigere min profil - Endre signatur, eller bare signatur, litt usikker ettersom dere ikke har lagt det inn før.

 

Lykke til og så sender jeg på noen ord i ny og ne.

 

God helg, videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tjorven45, ønsker deg riktig god bedring! Håper virkelig det går fortere over denne gangen. Forstår at du ikke blir aktiv på forumet, men hyggelig om du gir et livstegn iblant. :)

 

Livet er nå - det minner jeg meg på mange ganger. Også her på forumet. Vi trenger å kjenne at noe er godt. Hver dag. Og mange ganger må vi lete etter det, eller se ekstra godt etter. Håper du finner mange gode ting i dagene framover. Lett å si for meg akkurat nå, kanskje, jeg har det bra. Ingen skader, ingen sykdom, ingen store bekymringer. Men dagene har ikke alltid vært sånn, langt i fra. Så jeg vet: vi har bare dagen idag.

 

Veiedag her, og vekta har en slags lek med meg for tiden. Opp idag, 500 g, tror jeg, men jeg kommer litt ut av tellinga, ser at en signatur sikkert er nyttig. Jeg vet jo godt at de tre dagene på tur er årsaken, vekta er sikkert rett. Men dagen er god likevel. Har hatt en god fridag med trim (2,1 poeng), baking og besøk.

 

Dager som er uforutsigbare når det gjelder mat, får fram et instinkt i meg, tror jeg. Det gjelder å spise litt ekstra når det er mat å få. Ikke rart at mange sliter med vekt og helse slik verden ser ut rundt oss. Butikker med mange hyllemeter med varer som frister, men som slett ikke bra for oss. Mye av det vi går forbi i alle kiosker og butikker er vel for gift å regne, i store mengder. Og hvor mye viljestyrke skal vi vise? Vi blir slitne av det, det er jeg sikker på.

 

Hvis vi kan gjøre valgene enkle for oss selv, er det lettere. Hva liker jeg som er sunt, enkelt og godt? Gulrøtter er ofte redningen min. Gode å knaske på.

 

Har akkurat spist en søt appelsin. Kjempegod. 39 kcal. Er det virkelig sant?

 

Ha en fortsatt fin lørdagskveld :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke-bare-bare

Sitter her og flirer for meg selv ^^

 

Liaa - du har sååååå rett - det der instinktet tror jeg vi kjenner på alle sammen, og i et sånt overflodssamfunn som vi lever i er det jo fristelser over alt.

Akkurat nå sitter jeg og koser meg med en kopp kaffe, venter på besøk av en god venninne, og håper at hun ikke har med seg noen fristelser.

 

Tjorven45 - vi tåler litt syting hvis det "letter på trøkket" som vi sier her. Vi to er jo i samme båt egentlig. Men du må selvf gjøre det som er best for deg. Du har i hvert fall evnen til å nyte gode dager - da er kanskje de vonde litt lettere å takle?

 

Skjønte ikke helt det du skrev om signatur, men jeg skal se på det.

 

Du spurte om vi har noen tips til turmat Liaa.....det spørs jo hva slags tur du har vært på. Hotell med buffet synes jeg er det vanskeligste, for jeg eeelsker buffet. Det å kunne gå rundt å plukke litt her og litt der av spennende mat....fantastisk! Men det blir alltid litt for mye. Også må jeg alltid en sving bortom dessert/ kakebordet. Jeg har funnet en halvveisløsning - jeg begynner alltid med salat. Da får jeg i hvert fall i meg nok grønnsaker, og forhåpentligvis spiser jeg da mindre av det fetende (tror jeg ;)

Hvis det er selve reisen som er problemet - det å måtte spise det som er tilgjengelig, når du får sjansen, og det er ikke alltid så sunt, så gjelder det å være forberedt. Etter å ha hatt en jobb der det ikke alltid var tid til spisepause så vendte jeg meg til å alltid ha en Nutrilettbar og et eple med meg i sekken. Det har jeg i den nåværende jobben også - jeg har så lang kjørevei at jeg må ha et eple i bilen på vei hjem, ellers er det så fristende å stoppe og kjøpe noe...og da blir det lett sjokolade :rolleyes:

 

Oj - det ble en hel avhandling :D

 

Jaja - dere får ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, håper dere har en fin lørdag!

 

Veiedag her, 61,5 kg, veldig fornøyd! Har hatt en fin uke. Kontroll på mat og livet. For lite trimpoeng, jeg venter på våren. Det er ingen god unnskyldning, så når våren kommer, da har jeg ingen unnskyldinger!

 

Fin avhandling, ikke-bare-bare, det er god plass til det her, og fint å lese! Takk for tips! Jeg tenkte særlig på lange togturer og liknende. Frukt og grønt er lurt å ha med. Mer frukt neste gang.

 

Ja, vi har de samme utfordringene, de fleste av oss. Jeg har fulgt med på en serie på tv2. Sporty heter programmene, og det er imponerende hvordan deltakerne greier å legge om livsstilen. Og hvor viktig det er! Hvis det er rett alt legen sier om livsstilssykdommer. Og det er sikkert rett. Jeg har veid 8 kg mer enn jeg gjør nå, og jeg ville veid enda mer, hvis jeg ikke hadde snudd. OG GR kurs var helt rett for meg. Vanlig, variert og sunn mat som hele familien kan spise, kombinert med fysisk aktivitet dersom man er frisk. Og nå har jeg to friske bein og kan gjerne gå og springe mer. Og sykle når våren kommer.

 

Kulda og vinden ute er et fint vær å være inne i! Der kan jeg jeg endre tankene. Og det er jo så godt å komme inn igjen ETTER en tur ute!

 

God helg og gode tanker til dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke-bare-bare

Åååå jeg kjenner meg så godt igjen i det du skriver Liaa - det er dørstokkmilen som er lengst.

 

Jeg/vi har en 16 år gammel hund, dvs vi har den ikke lengre fordi jeg har blitt allergisk, så den bor i kjellerleiligheten med min datter. Men vi tar en av de daglige turene, og nå når jeg er sykemeldt så er det mest praktisk for alle at vi tar formiddagsturen. Og det er så godt! Det er mange ganger tungt å komme seg ut, men du verden så godt det er. Det blir ikke lange turer nå, for det orker jeg ikke, men 15 - 25 min er mye bedre enn ingenting. Og en ting vet jeg - hadde det ikke vært for hunden så hadde vi ikke kommet oss ut hver dag.

 

Jeg liker også opplegget med vanlig sund mat best. Sånne kurer hvor man drikker shaker osv hadde definitivt ikke funket - jeg hadde savnet å tygge :-D

I utgangspunktet spiser jeg sundt, men jeg spiser gjerne litt for mye om gangen, også er det det som kommer i tillegg da.......jeg er glad i sjokolade, kaker, et glass rødvin osv.

Når jeg logger alt jeg putter i munnen så blir jeg minnet om hvor dumt det egentlig er, og da er det ikke noe vanskelig å la være :-)

 

Nå sitter jeg og knoter med selvkomponert mønster på genser til mannen - det er også en måte å "glemme" å snope ;-)

 

Ha en fortsatt fin søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ja, en kort tur er mye bedre enn ingenting, det er helt sant! Har hørt at en halv times tur hver dag er sunt og bra. Og hvis du går 15-25 minutt hver dag, så er du jo omtrent i mål. Og det mens du er sykmeldt! Så du må være stolt av deg selv :) Og jeg forstår at en hund er en god turvenn. En venn som ikke kan vente til i morgen! Det er jo det daglige som teller. Så går livet i bølger, alle dager er ikke like. Men de små, gode hverdagsvanene er de viktigste!

 

Jeg tenkte på det når jeg stod opp idag: Jeg er ikke helt i mål med vekta. Jeg har fremdeles litt for høy BMI, det er vel lett overvekt det heter. Men samtidig er jeg jo veldig fornøyd slik det er nå. Jeg har gått ned noen kilo som var tunge, jeg føler meg bra, klærne passer. Og ellers? Det aller meste er bra. Familien har det bra. Problemer vil alltid komme, slik er jo livet. Det må vi leve med. Hva mer er det jeg ønsker meg? Livet har gitt meg så mye! Og vi har bare dagen idag. Leve i øyeblikket.

 

Så moro at du strikker! Har holdt på i helga jeg og, strikker en genser som jeg håper blir fin. Godt å ha hendene opptatt, ja. Godt med fyr i ovnen, en kopp te og strikketøy. Hverdagslykke.

 

Ha en fin tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en påminning til meg selv: Den gode følelsen skal ikke være en grunn til å spise litt ekstra, eller ta noen sjokladebiter eller kaker eller hva som kan friste i løpet av dagen. Kjenner meg godt igjen i beskrivelsen din, Ikke-bare-bare. Det blir fort litt ekstra, gjerne flere ganger om dagen. Nei, nå skal jeg fortsette alle gode vaner. Det er sunt for hele meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke-bare-bare

Du har så rett Liaa - det gjelder å ha fokus på hva som er viktig, og fokusere på det som er positivt, så har vi forhåpentlig styrke til å takle de vanskelige tingene som livet gir oss.

 

Hverdagslykke - å finne et nøste av rette parti helt innerst i hyllen, bak alle de andre (m feil nr), når du var gått tom for bunnfargen i mønsterborden :-)

 

I dag har jeg hatt en fantastisk dag - måååå bare dele :-)

 

Veiedag - har nådd delmålet mitt (er kommet under 66kg)

Gikk "lang" tur (25 min)

Svømming!!!! (bare 100 meter - men det skal bli mere etter hvert)

Har ikke vært dårlig (utenom en liten stund i formiddag), eller utmattet.

 

Nå er jeg ganske utslitt, men det er helt greit.

 

Og så garnet da - så fornøyd med at de bare hadde fylt på med nytt garn, så nå kan jeg sitte i sofaen resten av kvelden, med god samvittighet, og kose meg med strikketøyet :-)

 

Ja strikking er noe jeg har drevet med i mange år, og det har vært godt å ha den hobbyen nå når jeg ikke har orket noe særlig annet - jeg har ikke klart å lese en bok, men strikkingen krever ikke så mye konsentrasjon så det har gått greit. Og så har jeg blitt medlem av 2 strikkegrupper på FB, så jeg bruker vel mer tid på å se på andres strikking enn på å gjøre noe selv :-D

 

Ha en fin strikkekveld :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, Ikke-bare-bare! Nå er det bare oss to her som skriver, men håper vi får høre fra Tjorven45 igjen, håper hun er bedre!

 

Så moro å lese om garnet! Så deilig å finne rette nummer! Jeg gikk tom for en farge i høst, hadde kjøpt garn på tilbud, og det viste seg å være en farge som hadde gått ut av produksjon. Men så fant jeg på en internettside, ikke samme farging, men riktig farge :) Og genseren ble ferdig.

 

Det strikkes her og, vil heller skrive om det enn om trimpoeng. For strikking gir ikke trimpoeng. Jeg har vært småforkjølet hele uka. Søker sofaen når jeg har tid. Har ellers hatt en veldig fin uke, med en søt fredag. Kjøpte sjokolade på tilbud. Jeg skulle ha litt, nøt det, og spiste litt til. Så til sammen ble det mye. Men slike dager kommer, det vet jeg, og det betyr ikke at jeg skal miste kontrollen. Men det vil kanskje vises på vekta senere? Idag er det 61,6 kg. Veldig fornøyd, med tanke på at strikking er eneste trim denne uka!

 

Gratulerer til deg med nådd mål! Og enda bedre å høre at du greier å svømme litt og gå lang tur! Gode opplevelser!

 

Hørtes fint ut med strikkegruppe på FB. Mange gode tips der?

 

Ønsker deg en fin lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...