Gå til innhold

Jakten på go`formen er i gang


Anbefalte innlegg

Gjest kg_berta

Wow, -2,1 kg er jo bare supert da kg-berta , deilig med en flying start og det gir jo virkelig lyst til å fortsette. Blir spennende og begynne på kurs også, lykke til. Og du ti på kostholdsscore, hvordan får du til det?

 

Jeg tror jeg har klart å knekke koden på kostholdsscoren. Til å begynne med fikk jeg under 5, men nå ligger jeg på 8-10 stort sett hver dag.

 

Dagen jeg fikk 10 kan du se i vedlegget :-)

post-38303-0-61386400-1389770934_thumb.jpg

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letteremeg

Så bra med en god start kg_berta.Det hjelper veldig på humøret og ståpåviljen sånn i starten.

 

Kjedelig med sånn uflaks Piggen- godt det har snudd. Har også en ellipsemaskin (min 3.)og synes det er helt super trim. Og sammen med et styrkeapparat så har jeg gode treningsmuligheter hjemme når været og føret er elendig.

 

Det er godt å trene og bli i bedre form SnellaPetronella73. Gir jo både oveskudd og strammere kropp. Ikke dumt det.

 

-0,9 denne uken. Det er jeg veldig fornøyd med for da går det endelig rette veien. Tok meg veldig sammen fra mandag etter et sjokktall på vekten etter en forferdelig helg.

En pussig ting - har sovet elendig hele desember, men denne uken har jeg sovet så godt og vært så opplagt på morgenen. Trent har jeg gjort hele tiden, men det er tydeligvis kostholdet som gjør noe med min søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra letteremeg! Det er bra vi er i siget og ikke gir opp av litt motgang!

 

I dag våget jeg meg ut på tur selv om det var snø og jeg har litt glatte sko. Så kaldt og surt som det var så kledde jeg godt på meg med tjukk boblejakke- og bukse. :blink: Da fikk jeg virkelig kjenne på kroppen hvor mye godt treningstøy betyr, for herregud hvor tungt det var å gå! Vanskelig å bevege seg og ble fort varm og svett og da blir du også litt lei. Jeg gikk opp på en ås, og oppe fikk jeg en hyggelig overraskelse. Jeg gikk samme vei i romjulen og da brukte jeg 26 minutter opp. I dag på dårlig føre og alt for varmt kledd brukte jeg 24 min 50 sek. En forbedring på 1 min og 10 sek! Veldig fornøyd! :):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra letteremeg at du har klart å snu, det er den operasjonen som er vanskelig, når man er i siget går det jo liksom litt av seg selv. 0,9 er flott resultat etter en forferdelig helg som du sier. Også så deilig å kjenne at godt kosthold påvirker mer enn vekta :)

 

Piggen for en fantastisk forbedring opp bakken bare siden romjulen, 1 minutt og 10 sekunder er faktisk en hel del, deilig med resultater og kjenne på at kroppen virker bedre uke for uke.

 

Jeg har veiet meg i dag og vekten viste 1,1 kg. ned, godt fornøyd med det etter en helg med mer kaloriinnhold enn hva bra er. Det betyr 2,9 kg ned. Samtidig har cm. krympet med 6,5 cm siden forrige uke og totalt 9,5 cm. Ikke at dette merkes vesentlig ennå, men formen kjenner jeg er bedre. Jeg vet fra tidligere at det tar litt tid før jeg kjenner det på kropp og klær, men så skjer det veldig plutselig. tenk når ti kilo er av da, da blir det bedre da. Jeg griper fatt i den gode følelsen den tanken gir meg.

Straks er jeg klar for 75 minutter spinning, det blir topp avslutning på dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kg_berta

Hei og hopp!

Endelig fredag :-)

Uka hittil har vært bra. Kurs på tirsdag - det var godt å komme i gang med kurset. Vi var 6 stk, 3 som har gått tidligere og 3 nye. Føler på meg at det blir en bra gjeng som kan hjelpe til med motivasjon :-)

 

I helga skal jeg i 40-års lag. Passer egentlig utrolig dårlig, men det er jo slik at disse selskapene kommer uansett om det passer meg eller ikke... Har vurdert frem og tilbake om jeg skal ta to-tre glass vin eller ikke. Har jo frimerkene og ta av - men det er så kjedelig hvis det stopper nedgangen for denne uka...

Jeg har bestemt meg for å trene både fredag, lørdag og søndag for å kompensere litt :-)

På onsdag gikk jeg lang tur, og torsdag var det spinning intervall, så da blir det jo en god treningsuke i hvert fall :-)

 

God helg til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle flinke damer

 

Her kunne jeg godt tenke meg å slå meg ned. Er inne på et par andre tråder også men det spiller vel ingen rolle?

 

Jeg er i hvert fall 52 år og har to voksne gutter og en mann.

 

Startvekten min var 106,2 kg den januar og 13 januar var den 102,8. Vet det var mye vann, men det skal jo bort det og.

 

Ser det er flere som har utfordring når det gjelder vin og det å skjerpe seg når man skal bort. Ikke enkelt det der. Lett å si hva man skal gjøre. Det er verre å gjøre det. Heldigvis skal jeg være hjemme, så jeg håper på et positivt resultat mandag som er min veiedag.

 

Ønsker alle en fin fredag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letteremeg

Veldig bra vektnedgang SnellaPetronella73! Det er nok lurt å måle seg. Jeg fikk aldri gjort det da jeg startet og så ble det aldri noe av. Du har mye bra i vente ja - fantastisk når man merker at ting skjer og at klærne er for store og at formen er bedre og man opplever seg selv som lettere.

 

Ser at flere sliter med vin i helgene. Jeg er så "heldig" at jeg ble helt avvent den tiden vi holdt på med IVF og siden har jeg ikke drukket stort. Og er jeg ekspert til å tilby meg å kjøre. Det skal jeg i kveld også så da tar gubben vinen.

Her som med mye annet handler det vel om å bestemme seg på forhånd om hvor mye man skal tillate seg og holde seg til det og heller drikke litt sakte og nyte det?? :rolleyes:

Forebygge med trening og knipe inn på kalorier ellers den dagen man skal drikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen kikk!

 

Jeg har reist aleine opp på hytten på fjellet i dag - i snøføyken.... Det blåser skikkelig så jeg kan ikke si at det frister å komme seg ut. Men å sitte i sofakroken med en kopp kaffe og se ut på uværet derimot... :lol: Det snør vanntett og noen ganger oppover.... Men jeg SKAL ut en tur før det blir mørkt.

 

Eldstemann skal være alene hjemme i natt for første gang, så det blir ikke vin på meg i kveld. Jeg vil være kjørbar slik at jeg kan hive meg i bilen og kjøre hjem skulle det bli nødvendig! :o Jeg har i stedet tenkt å kose meg med spicy kylling og tzatziki.

 

God fredagskveld til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god helg :) Jeg startet helgen med en spinningøkt, kjente beina var tunge etter mye styrketråkk kvelden før. I dag blir det ingen trening, men hvile for beina :mellow:

 

Velkommen til deg kikk!

 

kg_berta, sørg for å danse mye i 40-års lag så danser du vekk vinkaloriene i en fei. Dans er jo god trening. Gøy at du er i gang på kurs, det blir spennende.

 

Så deilig med fjelltur Piggen, tipper du kom deg ut i går selv om innekos lokket- du er utrolig flink når du først har bestemt deg har jeg inntrykk av.

 

Dagen i dag blir litt pusling innomhus, sport på tv og sofakos, en skikkelig kosedag med andre ord, men i morgen er det spinning igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god formiddag

 

Helgen har vært en veldig rolig affære for meg. Har slappet skikkelig av både fredag og lørdag. Tidlig til sengs har det blitt. Jeg liker å legge meg tidlig å stå tidlig opp neste dag.

Drev litt dugadsarbeid for koret jeg er i i går. Vi serverte nyttårslunch til Nærsenterets kunder. Etterpå var jeg med ei venninne på storsenteret. Hun skulle ha joggesko. Vi har meldt oss inn på samme treningssenter, så nå er det bare å begynne. Vi skal begynne tirsdag. Har ikke helt bestemt meg enda for hva slags trening jeg vil drive med, men jeg vet det blir noe spinning.

 

Ha en fin søndag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde jeg innvilget meg selv en treningsfridag :) Men jeg måtte bare ut en tur likevel :lol: så det ble en time i skogen. Jeg tok det riktignok roligere enn hva jeg ellers gjør. Turen kom sikkert godt med i kaloriregnskapet for jeg ble sittende oppe i går kveld for å se en film, og da ble det en skål med is som ikke var planlagt :angry::angry: Det er som kikk sier, det beste er å komme seg tidlig i seng!

 

Etter skogsturen var energien på topp så nå har jeg "rensket" rommet til tenåringssønnen..... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen

 

Så er det mandag igjen og veiedag. Hadde bare gått ned 0,4kg på en uke noe jeg syntes var dårlig betalt. Har vært standhaftig hele uka. Håper på bedre resultat neste mandag.

 

Piggen: Jeg ser vi har samme utgangspunkt og målvekt. Det var jo litt artig. 75kg er mitt mål og jeg veide 106,2 ved start.

 

Nå er jeg straks klar for en ny arbeidsuke. Jeg driver eget så jeg håper omsetninga blir bra.

 

Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen

 

Innom en snartur, sitter hjemme og venter på service på noe hvitevarer før jobb.

 

Kikk 0,4 er ned, det er bra! Tenk det er nesten en hel pakke margarin, og når man ser på den så ser en jo at det faktisk er en del.

 

Og piggen da, du er helt rå på treninga, ikke en dag uten trening hos deg, imponerende rett og slett.

 

Jeg kjenner på at jeg er kommet inn i en god stim, der ting går litt av seg selv, det er ingen daglig kamp for å gjennomføre dagen slik som jeg ønsker. Håper det også gir litt ned på torsdag.

 

Ha en glad mandag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kg_berta

Hei og hopp!

Ny uke, nye muligheter.

Vekta viste -0,7 i dag :-)

40-års laget gikk fint - jeg tok bare 3 glass vin som planlagt. Satt og kosa meg med de, og drakk masse vann innimellom.

 

Det ble tur på fredag kveld, styrketrening på Spenst på lørdag, og 3 timers skogstur på søndag. Den var tøff - 3 timer i uberørt snø, tidvis myr der vi tråkka igjennom og ulendt skogsterreng - men du verden så deilig når jeg var hjemme igjen :-)

 

Gleder meg til å ta fatt på ny uke. Middagene er planlagt, og det meste innkjøpt. Treningsdagene er planlagt, så da er det bare å utføre :-)

 

God mandag til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og veiedag! Og det er en kjekk start på uken, i hvertfall når vektnålen er på vei nedover.

Forrige uke var det bare ned 0,2 så jeg er veldig fornøyd i dag med -1,2 kg. Jeg begynner å kjenne lukten av første delmål, å komme under 100!

 

De første ukene veiet jeg meg ikke i det hele tatt så jeg antar at jeg har "mistet" borti 6 kg nå og det merkes på klærne. :D

 

Ned på trimpoeng, og det spørs om jeg klarer å komme over 20 igjen nå som det ser ut som om vinteren har satt seg fast. Jeg liker best å ta meg skikkelig ut i skogen og det blir overhodet ikke det samme å trave langs en bilvei eller holde på med ellipsemaskinen.

 

Startvekt: 106,2 kg

Ny vekt: 102,2

Endring denne uke: -1,2

Totalt vekttap: - 4 kg

TP denne uke: 18,7

 

Ha en flott mandag og start på en ny fin treningsuke folkens! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å planlegge kg_berta! Det er min drøm også, planlegge middagene og handle inn en gang i uken. Nå blir det gjerne planlagt en middag, og når jeg handler så kjøper jeg i tillegg inn div som kan egne seg til middager... B) Her er det absolutt rom for forbedringer! Jeg har lyst på noen nye middagsretter så i kveld skal jeg sette meg ned med en kokebok eller to å planlegge litt (tror jeg...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letteremeg

Gratulerer med vektnedgangen kikk, Piggen og kg_berta!

Det er godt når det går nedover uansett om det mye eller lite.

 

Har veiedag onsdag, men snikveide meg i dag og det står stille. Sukk.

Summerete opp siste ukes trening - 2355 kalorier - en hel dag pluss litt borte. Skulle tro det hjalp litt på vekten, men nei.

Var ute på fredag og var flink. Ett glass vin og bare litt av desserten. Ellers var det sunn mat. Og jeg følte ikke at jeg gikk glipp av noe.

Vi reduserte mengden snop i helgen og det gikk helt greit. Ingen rester søndag som noen måtte spise.

Nå skal jeg være flink i to dager - og trene - så håper jeg det synes på vekten onsdag - holder jo med 100 gram - bare det er nedgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her var det flinke folk.

 

Piggen: 1,2 var kjempebra. Oversiktlig liste. Jeg lager meg maken.

 

kg_berta: Grattis med nedgang. Det er bra gjort å holde seg til det du hadde tenkt å drikke. Flink du er med planlegging. Det har jeg lyst å bli bedre på og.

 

Lettere meg: Flink var du på fredag. Bare et glass vin, spørs om jeg hadde klart det.

 

  • startvekt: 106,2
  • Ny vekt: 102,4
  • Endring: 0,4

 

Jeg skal ha noen trimpoeng snart jeg og, faktisk så har jeg min første dag på treningssenter i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kg_berta

God morgen :-)

Kikk - 0,4 er ikke dårlig.. All nedgang er jo nedgang!! Også slipper nok ikke kroppen like mye hver uke, så vent å se til neste uke :-)

 

Ønsker deg lykke til på treningssenteret i dag!!

Jeg trener selv på spenst, men har stort sett vært på timer i sal - spinning, step/styrke, sirkeltrening etc - men i dag skal jeg starte opp å trene styrke i studioet. Er litt ukomfortabel med det, men jeg må bare drite i hva jeg tror at andre tenker om meg... det sitter jo bare i mitt hode...

Etter trening skal jeg på Grete Roede kurset, er spent på om ukens nedgang er den samme fra mandag til mandag som tirsdag til tirsdag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så flinke dere er alle sammen. Masse fin nedgang, men tror det er viktig å tenke på at kroppen ikke alltid går ned hver uke, det går litt i rykk og napp kanskje.

 

kg_berta, du er jo så flink til å planlegge. Det er utrolig deilig å komme hjem fra jobb og vite hva man skal lage og alt er klart. Det gir mye bedre ettermiddager. Også så flink som du var og holdt deg til planlagt mengde vin i 40-års lag!

 

Piggen 1,2 kg ned- superbra! 6 kg ned er bra, det er mitt første delmål og målet er at det skal være nådd 06. februar, da skal jeg på tur med kjæresten :) Håper at jeg da smått kan begynne å kjenne på vekttapet på klær etc. sånn som du gjør nå.

 

letteremeg, stå på plutselig skal du se vekten gjør et byks nedover. Klapp deg selv på skulderen for alle de bra endringene du har gjort.

 

kikk, masse lykke til på treningssenter i dag, hva skal du trene?

 

Ha en flott dag alle go`form-jaktere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

 

Da er min første økt unnagjort og fyyyyy for en dårlig kondis. Prøvde sykkel litt og var sliten etter 13 sekunder.

I hvert fall da vi kom dit ble vi tatt bilde av og fikk et armbånd for å komme inn gjennom dører og inngang.

Jeg spurte om veiledningstime for å få et program. Jeg fikk foreslått en startpakke som inneholdt en veiledningstime + 3 halvtimer med personlig trener. Kostet den nette sum av 850 kroner. Jeg tok den pakka. Det første hun viste meg var løpemølla. Først gå ti minutter og ikke bli så anpusten. Så 20-30 min med litt høyere tempo og oppoverbakke.

I hvert fall skal jeg tilbake fredag og ha en ny time. Var litt moro også. Håper den følelsen sitter lenge.

Nå skal jeg gå i gang med vaffelsteking til et kurs som er på banen der hvor jeg jobber. Har smurt 33 bagetter.

Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på kikk, kondisen kan bare bli bedre!

 

Nå etter ca 1 1/2 måned kjenner jeg kjempeforbedring av kondisen :D Kroppen kjennes lett og jeg nærmest danser bortover stiene! Jeg bruker mye kortere tid nå de to siste dagene på rundene mine, og i dag skulle jeg virkelig på langtur! Jeg hadde med sekk, vann, en energibar og sitteunderlag. Det skulle vise seg at det var litt for kaldt til å sette seg ned så neste gang må jeg ha med en fleecegenser i sekken også. Turen ble lang, men ikke i tid..... Jeg går nesten dobbelt så fort nå som i begynnelsen. Støere på foten er jeg også, ikke så redd for å falle. Og det er klart det hjelper jo på det også.

 

Ha en flott treningsdag folkens! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Så bra at du hadde en fin opplevelse på treningsstudio, det blir deilig å kjenne at kondisen kommer. Og den kommer ganske kjapt faktisk. En instruktør sa en gang til meg at kondis kom allerede etter 14 dager, men muskler derimot tok det lenger tid å trene. Se bare på Piggen hvilken forbedring hun har fått til. Jeg som bare spinner har liksom ikke noe enkelt å måle mot. Det jeg imidlertid kjenner er at jeg kan legge på mer motstand også er det ikke lenger ubehagelig når jeg får høy puls, eller nå er det ubehagelig på en god måte, før var jeg jo døden nær.

 

Ellers har jeg veid meg i dag, det var 0,9, hvilket er -3,8 totalt. Denne uken ble det - 7,5 cm og det er 17 cm totalt. Det er såpass at jeg nå ikke ser magen min når jeg sitter rett opp og ned på spinningsykkelen for å tøye. Det er bra!

 

Nå er det Sodd til middag av alle ting(lite kalorier, kan spise myyye)så er det spinning 75 min. i kveldinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var medlem på avancia før og da var det spinning som gjaldt og jeg skjønner godt hva du mener at det var hardt i starten. De har spinning der jeg skal gå nå og selv om det ikke er en ordentlig instruktør, men instruktør på storskjerm. Kommer nok til å være der engang i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...