Gå til innhold

Noen å skravle med om hvordan det går?


Gjest Gleder
 Share

Anbefalte innlegg

da kom dagen som stortsett kommer tidlig i fasen.

I dag tømte jeg meg for energi eller fylte ikke på nok energi er vel sannheten.

Etter midag lå jeg på 800 av anbefalt 1300. Sånt blir det ikke noe futt av å ble bare skjelven i bena når jeg skulle elipse.

 

Så i morgen fokuseres det mot at minst 1150 skal være spist før kveld og trenning.

 

Sundshine morgen vekt er den eneste vekt som teller så 1,5 er bra.

 

Sosiale forpliktelser er flotte ved trenningsoppstart Gleder.

 

Hvor ble det av Ixa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 151
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvordan gikk det på vekten i dag da Ditsy.

 

Krysser fingrene for flott nedgang

 

1 kilo ned!!!!!

 

Jeg grudde meg skikkelig og er ille ille glad

 

 

Men jeg må passe på nå og ikke miste focus :rolleyes:

 

Den første uka er liksom ikke så vanskelig... men jeg har spist oftere og mye, men mindre porsjoner og litt obs på alt som "ikke er verdt det" kalorimessig...

 

Nå håper jeg på en halv kilo på denne dagen om en uke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra dette går veien. Godt jobbet. Fornuftig målsetting videre også

 

mmm, men nå tviler jeg på den ene kilo'n... jeg veide meg på kvelden sist og alle vet at man veier mye mer på kvelden - jeg vet at jeg ikke hadde spist den dagen jeg veide meg... men kanskje jeg lurer meg selv nå........ uff... jeg blir gal :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

mmm, men nå tviler jeg på den ene kilo'n... jeg veide meg på kvelden sist og alle vet at man veier mye mer på kvelden - jeg vet at jeg ikke hadde spist den dagen jeg veide meg... men kanskje jeg lurer meg selv nå........ uff... jeg blir gal :(/>

Flott resultat, Ditsy! :D Ikke bli gal, bare vær glad over et flott resultat, og fokuser på det - viktig og fin motivasjon! :)

Vet at jeg varierer veldig i vekt ila.uken og ila. morgen/ettermiddag, men derfor er det så viktig å ikke veie seg for ofte.

Jeg gikk veldig lite ned sist uke (uke to), men så lenge en holder fokus, og tenker at dette er et laaangtidsprosjekt som en skal holde på med lenge, så tenker jeg det skal gå bra i det lange løp. (Så får utskeielsene komme i ny og ne, og en haler seg likevel tilbake på den smale sti etterpå.)

Hold fokus på lav morgenvekt og gled deg over den, og hold stilen videre - dette klarer vi!

Stå på og lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 kilo ned!!!!!

 

Jeg grudde meg skikkelig og er ille ille glad

 

 

Men jeg må passe på nå og ikke miste focus :rolleyes:/>

 

Den første uka er liksom ikke så vanskelig... men jeg har spist oftere og mye, men mindre porsjoner og litt obs på alt som "ikke er verdt det" kalorimessig...

 

Nå håper jeg på en halv kilo på denne dagen om en uke :P/>

 

Hurra!!!! Godt jobbet. Gled deg over resultatet. Så kan du heller ha veiedag/tid om akkurat en uke.

 

Har erfart det samme som deg at jeg dropper alt som ikke er verdt å innta og som drar opp kaloriene. Uvant å tenke magert. Har vært litt i lavkarbo-gata en stund og da er fett veldig lov.

 

Sundshine: er suksessfaktoren å tenke at dette er langtidsprosjekt. Og utskeielesen kommer, ellers er man supermenneske. Men alt er likevel ikke tapt. Da gjelder det å komme seg innpå igjen. Og lurt å tenke på hva var det som var grunnen til at jeg sklei utpå denne gangen og hvordan kan jeg unngå at det skjer igjen. Hos meg er stress og slitenhet risikofaktorer. Må passe på å få nok søvn, hvile og mulighet til å roe meg, enten med å slappe av eller trene. Da har jeg mindre sug og jeg handler ikke på autopilot :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går tok jeg slankefri. Det var godt, men nå tenker jeg æsj. Og i dag blir det kaker for svigermor har bursdag.

 

Enn dere damer. Hvordan er helgen deres?

 

 

Tenker du æsj fordi du hadde en slankefri dag i går eller fordi du nå må inn på den smale sti?

Jeg tror at det nesten ikke er til å unngå å ha noen utskeielser. Jeg hadde en slik dag torsdag, da det var venninnekveld.

 

Jeg leste noe jeg synes høres fornuftig ut, sagt av lege/forfatter Berit Nordstrand. Og det var at når man skal endre kostholdet, så er det verre å fjerne noe enn å legge til noe nytt. Hun sier at det er viktig å kose seg når man holder på med slike kostholdsendringsprosjekt. Ellers er det større sjanse for at man detter av lasset eller skeier ut.

 

Hun sier det er mange sunne kosealternativ som smoothie, nøtter, grønsaker med dip osv. Hun sier også at mørk sjokolade er et sånt alternativ. Og det har jeg tatt til meg. Så mitt daglige frimerke er en bit mørk sjokolade. Og så kniper jeg på kaloriene andre steder, slik at jeg kan spise enda en mørk sjokolade-bit pr. dag. Dvs. at hver kveld når jeg har inntatt sofaen, så er det kos med en kopp te og to biter mørk sjokolade. Dette i tillegg til mandarin/appelsin og kålrotskive. Og så finner jeg frem strikketøyet, og da glemmer jeg at kveldskos betyr å ha noe på bordet å småspise av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mest fordi det ikke var plannlagt, men gode vennerslag. Så ble det for fristende med øl.

Nei får ta elipsen fatt i kveld når vi har vært hos svigermor.

 

Foresten ny månde.

mål for månden 10 trimpoeng i uken. uten å telle turen fra jobb.

1 cm rundt midjen fra hva jeg måler i morgen.

En snitt messig nedgang på 0,4 kg i uken.

 

Snikveide meg i går morges og ser ut til at det blir oppgang denne uken selv før utskeielsen i går.

Jaja fasiten kommer i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var veie og måledagen her.

79,3 kg så 0,3 opp.

81 cm i midjen så 2 cm inn.

1 cm ut over brystet og 1 cm rundt lår og armer er forsvunnet.

Så er i grunnen godt fornøyd med ukesresultatet. Kunne selvfølgelig tenk meg ned istedet for opp, men cm er flotte ting de og.

 

Da blir februar målene for meg 77,7 innen 2 mars. 80 cm i midjen og 40 trimpoeng.

Hva med dere damer setter dere månedsmål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var veie og måledagen her.

79,3 kg så 0,3 opp.

81 cm i midjen så 2 cm inn.

1 cm ut over brystet og 1 cm rundt lår og armer er forsvunnet.

Så er i grunnen godt fornøyd med ukesresultatet. Kunne selvfølgelig tenk meg ned istedet for opp, men cm er flotte ting de og.

 

Da blir februar målene for meg 77,7 innen 2 mars. 80 cm i midjen og 40 trimpoeng.

Hva med dere damer setter dere månedsmål?

 

Så bra!!!! Cm merkes mer av både deg og andre, så dette er jo supert!!!! Vekt påvirkes mye av mengde vann i kroppen og hormoner. For å redusere risikoen for vekt påvirket av vann i vevene og at dagens matinntak skal påvirke, veier jeg meg om morgenen en dag i uka.

 

 

Jeg jobber med mål på annen måte. Jeg synes det er sånt styr med måling av cm, så jeg måler bare midjemål i tillegg til vekt.

 

Jeg har mål om en endelig ca.-vekt. Men viktigere er målet om midjemål < 80 cm, at klesstørrelse 38 passer perfekt og at jeg er i god fysisk form. Og dette skal være resultat som skal vare!!! Jeg tenker at cm-/størrelsesmålet skal være oppnåelig før sommeren.

 

Men for å kunne holde ut så lenge (jeg er veldig utålmodig) så har jeg mål hver dag. Jeg skal jo etablere livsvarige gode vaner og rutiner når det gjelder kosthold og fysisk aktivitet. Sunne og gode rutiner vil føre til måloppnåelse B)

 

Tiltaket for å oppnå cm-/størrelsesmål er å holde seg til 1600 kalorier daglig. Og så skal jeg trene tre dager i uka. I tillegg har jeg økt hverdagsaktiviteten; går t/r trening, butikken, jobb osv. Og så fortsetter jeg med å gå turer når det lar seg gjøre, enten i lag med familie eller venninner. Like mye bruker jeg det som sosial aktivitet. Vi går tur i stede for å sitte på skravle med godteskåla foran oss :rolleyes:

 

Dermed kan jeg klappe meg på skulderen hver dag (så lenge jeg unngår utskeielser) for at jeg har oppnådd et mål daglig. Og så tenker jeg at jeg ved å oppfylle målene, hver dag, går et steg nærmere langtidsmålet.

 

Dette er min taktikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo damer. Dere er godt i gang og vekta peker nedover. :rolleyes:

 

Cherrey jeg har ikke satt mnd. mål, men vekt mål. Når det er passert gir meg en ny gave. Håper jeg kan det i morgen, som er min veiedag.

Når jeg klart de første 5 (startet 010114)- blir det ny bukse. Slakk i rompa om dagen :lol:

 

Jeg liker ikke å lage mat. Middag er godt, men kjedelig å lage. Tvinger meg til å gjøre det fra bunnen. Spiser derfor mye ferdigretter fra Findus, noe Fjordland. Dette er ikke bra, men bedre enn brødskiver som jeg liker best. Kan ikke spise det hele tida - må variere.

 

Er det noen som har noen enkle råd eller ideer på hva jeg kan kjøpe og legge i stekepanna, <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo damer. Dere er godt i gang og vekta peker nedover. :rolleyes:/>

 

Cherrey jeg har ikke satt mnd. mål, men vekt mål. Når det er passert gir meg en ny gave. Håper jeg kan det i morgen, som er min veiedag.

Når jeg klart de første 5 (startet 010114)- blir det ny bukse. Slakk i rompa om dagen :lol:/>

 

Jeg liker ikke å lage mat. Middag er godt, men kjedelig å lage. Tvinger meg til å gjøre det fra bunnen. Spiser derfor mye ferdigretter fra Findus, noe Fjordland. Dette er ikke bra, men bedre enn brødskiver som jeg liker best. Kan ikke spise det hele tida - må variere.

 

Er det noen som har noen enkle råd eller ideer på hva jeg kan kjøpe og legge i stekepanna, <_</>

 

Det som er enkelt å lag er retter der alt lages sammen. Dette kan være gryter eller ovnsretter/gratenger. Da putter du alt opp i en gryte eller form, og det får putre for seg selv.

Bruk fisk eller magert kjøtt i lag med grønsaker. Løk og paprika gir alltid god smak. For å væske (saus) i retten kan du bruke hermetiske tomater og de krydderne du liker. Du kan også bruke hvit saus. Den kan lages i lett utgave med lettmelk.

Kunsten er sammensetning av smaker som man liker og passer sammen, og bruk av smakstilsetting i form av grønsaker og krydder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Ååh - jeg synes dette går trått, men har veiedag i morgen, og er fryyyktelig spent. Har veiet, veiet og veiet maten jeg har spist, og drukket maaasse vannn, så nå tterhvert bør det vise på kroppsvekten også... Vi får bare se - kanksje jeg blir gledelig overrasket?

 

Når det gjelder enkle, kjappe middager, ligger det en tråd her inne som heter oppskrifter og mat - lette middager.

Der er en del oppskrifter basert på "Toro-mat" og annen halvfabrikata, med angitt kaloriinnhold.

Alt i en form er jo topp, så kan en slenge oppi alle de grønnsakene en har lyst på. Kan foressten anbefale å bruek eple i middager - det smaker nydelig

Jeg tenkte å steke kyllingfilet i dag, og la det putre i stekeovnen sammen med (ferdiglaget) kyllingsaus fra pose, og masse gode grønnskaer. Det blir veldig godt. Serverer det sammen med byggris eller anne ris, og salat.

Kan anbefale tråden med middagstipsene - masse godt her.

Ha en fin uke, alle sammen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veie-/måledag i dag: -0,4 kg og -0,5 cm i midjemål.

Ikke de helt store resultat. Men tenker at jeg gjør alt riktig, så jeg har bestemt meg for at det er ok :rolleyes:

 

Det jeg har merket kjempeforskjell på, er at jeg har fått en utrolig, herlig energi og overskudd. Jeg går heller ikke rundt sulten. Jeg kan t.o.m. kose meg med to biter mørk mintsjokolade hver kveld.

 

Sundshine: takk for tipset om tråden. Alltid kjekt med ny inspirasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veie-/måledag i dag: -0,4 kg og -0,5 cm i midjemål.

Ikke de helt store resultat. Men tenker at jeg gjør alt riktig, så jeg har bestemt meg for at det er ok :rolleyes:/>

 

Det jeg har merket kjempeforskjell på, er at jeg har fått en utrolig, herlig energi og overskudd. Jeg går heller ikke rundt sulten. Jeg kan t.o.m. kose meg med to biter mørk mintsjokolade hver kveld.

 

Sundshine: takk for tipset om tråden. Alltid kjekt med ny inspirasjon :)/>

 

Jeg blir sjeleglad hvis jeg går ned 400 gr. til torsdag... Du spiser riktig og det betyr minus en pakke soft margarin YESSSS!!! Gratulerer... jo saktere det går jo mere varig det er tenker jeg da... Fortsett å gjøre det du har gjort, dette er bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir sjeleglad hvis jeg går ned 400 gr. til torsdag... Du spiser riktig og det betyr minus en pakke soft margarin YESSSS!!! Gratulerer... jo saktere det går jo mere varig det er tenker jeg da... Fortsett å gjøre det du har gjort, dette er bra :D/>

 

Tuuuusen takk :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Ditzy 0,4 er kjempebra.

 

Selv er jeg litt motløs for tiden. Etter vektoppgang på søndag snikveide jeg meg i dag og vektoppgangen har fortsatt.

Vet ikke helt hvor jeg skal ta tak.

Selv med sprekken på fredag Kom jeg i land med 1466 kcal i snitt for forige uke.

 

Så nå tvinner jeg litt tommler å kjenner på trangen til å ta litt ekstra på fatet og skippe trenning, men skal jeg nå målet om under 28 i BMI før jeg slutter på prevansjon til sommern. er det vel bare å bryte på.

Vurderer å prøve med 1300 kcal i døgnet i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Ditzy 0,4 er kjempebra.

 

Selv er jeg litt motløs for tiden. Etter vektoppgang på søndag snikveide jeg meg i dag og vektoppgangen har fortsatt.

Vet ikke helt hvor jeg skal ta tak.

Selv med sprekken på fredag Kom jeg i land med 1466 kcal i snitt for forige uke.

 

Så nå tvinner jeg litt tommler å kjenner på trangen til å ta litt ekstra på fatet og skippe trenning, men skal jeg nå målet om under 28 i BMI før jeg slutter på prevansjon til sommern. er det vel bare å bryte på.

Vurderer å prøve med 1300 kcal i døgnet i stedet.

 

Skjønner det er demotiverende at vekten går feil vei :/

Drikker du nok vann? -kunstig søtning kan av og til virke hemmende på vektreduksjonen.

Stresser du mye eller sover lite? Kan ogaå virke hemmende på vektreduksjonen.

Hvordan er sammensetningen av kostholdet ditt? Hvordan er forholdet mellom karbohydrat, protein og fett? Kan du ha noe å hente der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er det utrolig deilig med energi og overskudd som jeg har fått. Utrolig takknemlig for det!!!

I dag hadde jeg lyst å trene, men kan ikke overdrive. Hadde hard økt i går og skal trene i morgen. Håper å få trent rett etter jobb, siden jeg skal trene ute og vil ha glede av dagslyset. Hurra for den kommende våren B)

 

Ellers går det veldig fint med kostholdet. I dag var det snev av søtsug etter middag. Heldigvis hadde jeg planlagt litt dessert, Kesam vanilj mager. Det smakte nydelig og tok søtsuget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg lagt all maten in i my fitness pal i stedet.

Jeg spiser 44% fett, 33 % karbohydrater og 19 % protein.

 

Her har jeg spist fete. fiskeslag bare tatt en halv potet og trudd jeg levde proteinrikt.

Så nå må jeg bytte ut en del av fettet med proteiner. Videre spiser jeg bare halvparten av den fiber jeg trenger.

Må nok konsentrere meg litt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg lagt all maten in i my fitness pal i stedet.

Jeg spiser 44% fett, 33 % karbohydrater og 19 % protein.

 

Her har jeg spist fete. fiskeslag bare tatt en halv potet og trudd jeg levde proteinrikt.

Så nå må jeg bytte ut en del av fettet med proteiner. Videre spiser jeg bare halvparten av den fiber jeg trenger.

Må nok konsentrere meg litt her.

 

Så bra at du fant ut hva som kan være årsaken. Lærer underveis ;-)

ha en riktig så fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg lagt all maten in i my fitness pal i stedet.

Jeg spiser 44% fett, 33 % karbohydrater og 19 % protein.

 

Her har jeg spist fete. fiskeslag bare tatt en halv potet og trudd jeg levde proteinrikt.

Så nå må jeg bytte ut en del av fettet med proteiner. Videre spiser jeg bare halvparten av den fiber jeg trenger.

Må nok konsentrere meg litt her.

 

Så flink du er og ja - vi får oss noen overraskelser innimellom... Og tenk så kloke vi blir - når vi endelig har nådd mallet så har vi så mye kunnskap at vi aldri går opp igjen B)

 

Stå på Cheery .- ikke gi deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og snart helg!

 

synes det går velig fint med å holde meg innenfor de 1600 kaloriene. Blir mye grønsaker, bær og noe frukt. Men det fyller bra opp og gir energi B)

 

I morgen kommer min første fristelse; bursdagsbesøk! Jeg må legge en slagplan for hvordan komme gjennom det uten å virke kjip (kan ikke spise det og det) ELLER at jeg ikke klarer holde meg og får en sprekk.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...