Gå til innhold

Noen å skravle med om hvordan det går?


Gjest Gleder
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg jakter på proteiner, fiber og jern.

Nå når jeg inser at jeg spiser 50% fett. Inser jeg hvor mye jeg egentlig må spise. Jeg åt en stor skål med havregryn i dag. Halvparten så mye kcal som frokosten før.

 

Lykke til i bursdag. Spar opp kcal du kan bruke på kaka. Ta en tredjedel av hva du ellers ville tatt. Har de fruktfat eller fruksalat juble over hvor godt det er forsynn deg rikelig spiser du en stor skål med en ting skjønner folk at du er forsynt.

Prikker du litt i et kakestykke vil de mate deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 151
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

funnet årsaken til min mangel på fiber og jern.

Privat personner legger inn matvarer i appen jeg bruker.

Mange av de er fornøyd når de har lagt inn kcal og fett og protein.

Vitaminer og sporstoffer blåser de i.

 

Får vel bidra til appen med å legge til de matvarene jeg bruker med jern da.

 

Forøvrig ga veiedagen en vekt på 78,1

 

Så da fikk jeg vekk de 0,3 jeg gikk opp forige uke. De 0,4 jeg skulle gått ned forige uke. De 0,4 kgene for denne uken. og en liten bonus på 0,1 kg.

Så får vi se neste månde om det virkelig er slik at jeg samler på vann når jeg har eggløsning.

 

Husker ikke at det var slik før når jeg slanket meg, men jeg hadde muligens ikke fast tilgang til vekt da. Det er litt vanskeliger å veie seg regelmessig når man kun veier seg etter trenning hvis ingen andre på helsestudioet er i nærheten.

 

Hvordan gikk det i bursdag gleder?

 

Hvordan går det ditzy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går egentlig ikke så bra opp I hodet mitt... Jeg er så redd for at jeg spiser for mye, men mat må man jo ha og jeg velger sunne alternativer og fører kalorier, men jeg er så redd for at jeg ikke skal gå ned til torsdag igjen :(

 

Jeg går 6 km timen turer hver dag, mellom 4-5 km hver dag og er fornøyd med det da...

 

Når jeg lager middag så er jeg ille nervøs for at jeg ikke skal synes det er nok mat og det resulterer I fråtsing av grønnsaker og bær for at jeg skal få følelsen av supermetthet som kommer bare av å dytte I munnen - vet ikke hvordan jeg skal forklare det. Jeg tror jeg hører til en spiseforstyrrelse hvor man må ha store porsjoner og når jeg spiser mye grønnsaker (en hel pose classic wok for eksempel) så blir jeg glad, men skamfull også, men så får jeg dårlig samvittighet og så tenker jeg at jeg kommer aldri til å gå ned I vekt :(

 

Må bare håpe på nedgang til torsdag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsett med grønnsakene Ditzy grønnsaker er bra.

Jeg trenger også store porsjoner.

Grønnsaker inneholder vitaminer og sporstoffer. Grønnsaker er i tilleg nesten kaloritome.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk kjempefint i bursdag, Cheery :)

Jeg spiste kalorifattig mat tidlig på dagen (magert kjøtt og masse grønsaker). Det ble servert middag og kaker. Jeg tok en barneporsjon av hovedretten og mye salat til. Og da kakene kom, så tok jeg et lite stykke marsipankake og kaffe med litt melk i. Jeg tok små biter og koste meg skikkeleg. Så jeg hadde faktisk plass til litt sjokolade om kvlden i kaloriregnskapet.

 

Så bar du har funnet ut det med fiber og jern, Cheery. Når folk skal slanke seg er de som regel est opptatt av det som gir kalorier og ikke det andre.

 

Ditsy: grønsaker gir stort volum for kaloriene. Er du vant med store porsjoner fra tidligere, så må magesekken ha stort volum for at du skal føle deg mett. Tenker at de store porsjonene av grønsaker ikke skal hindre vektnedgang. Men kan være hensiktsmessig å venne seg til med mindre porsjoner, og heller spise oftere. Men alt dette vet du sikkert. Kan du klare å spise litt mindre, og så heller avtale med deg selv, at dersom du fortsatt føler deg sulten en halv time senere, så kan du spise litt mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk kjempefint i bursdag, Cheery :)/>

Jeg spiste kalorifattig mat tidlig på dagen (magert kjøtt og masse grønsaker). Det ble servert middag og kaker. Jeg tok en barneporsjon av hovedretten og mye salat til. Og da kakene kom, så tok jeg et lite stykke marsipankake og kaffe med litt melk i. Jeg tok små biter og koste meg skikkeleg. Så jeg hadde faktisk plass til litt sjokolade om kvlden i kaloriregnskapet.

 

Så bar du har funnet ut det med fiber og jern, Cheery. Når folk skal slanke seg er de som regel est opptatt av det som gir kalorier og ikke det andre.

 

Ditsy: grønsaker gir stort volum for kaloriene. Er du vant med store porsjoner fra tidligere, så må magesekken ha stort volum for at du skal føle deg mett. Tenker at de store porsjonene av grønsaker ikke skal hindre vektnedgang. Men kan være hensiktsmessig å venne seg til med mindre porsjoner, og heller spise oftere. Men alt dette vet du sikkert. Kan du klare å spise litt mindre, og så heller avtale med deg selv, at dersom du fortsatt føler deg sulten en halv time senere, så kan du spise litt mer?

 

Det siste forslaget ditt var lurt Gleder... har akkurat spist dobbelporsjon med havregrøt (40 gr.) og vet at 20 hadde kjenns for lite ut... 40 var mer enn nok.. men skal prøve å tenke slik du sa neste gang. Takk! Nå tar jeg en kopp kaffe til og så blir det tur :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det var et brukbart forslag, Ditsy

 

Har i dag vært på en laaaang tur i skogen. Deilig! Jeg feirer ellers morsdag med å slipe å lage middag og å kose meg med bok. Ingen kake her i dag, men litt senere blir det Nescafè sin sjokoladekaffe og en kokosbolle. Søtt og godt.

 

I morgen er det veiedag. Er utrolig spent. Har trolig enda noen uker igjen til jeg ser 70-tallet, men alle monner drar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valkyrien

Supert :)

 

Jeg ser jeg skal ned mye mer enn dere andre, men pytt sann. Sånn kort om meg, så er jeg 32 år gammel, gift, en sønn på 3,5 år. For øyeblikket 171/112, men har gått ned 6 kg siden nyttår, så jeg håper på at den trenden skal fortsette. Var oppe i 132 kg som høygravid, og lå på ca 120 etter fødsel.

 

Har slitt med overspising/tvangsspising i alle år, men nå kjennes det ut som om jeg har klart å legge om livsstilen litt. Holder meg på mellom 1200 og 1600 kcal i døgnet, og har foreløpig ikke hatt noen sprekk eller gått sulten.

 

Kan dessverre ikke trene noe særlig, så jeg er avhengig av at endringene skjer på kost.

 

Spent på veiing imorra igjen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert :)/>

 

Jeg ser jeg skal ned mye mer enn dere andre, men pytt sann. Sånn kort om meg, så er jeg 32 år gammel, gift, en sønn på 3,5 år. For øyeblikket 171/112, men har gått ned 6 kg siden nyttår, så jeg håper på at den trenden skal fortsette. Var oppe i 132 kg som høygravid, og lå på ca 120 etter fødsel.

 

Har slitt med overspising/tvangsspising i alle år, men nå kjennes det ut som om jeg har klart å legge om livsstilen litt. Holder meg på mellom 1200 og 1600 kcal i døgnet, og har foreløpig ikke hatt noen sprekk eller gått sulten.

 

Kan dessverre ikke trene noe særlig, så jeg er avhengig av at endringene skjer på kost.

 

Spent på veiing imorra igjen da :)/>

 

Har du også veiedag i morgen? Jeg også

Du har jobbet kjempebra som har klart -6 kg etter nyttår!!!

Og supert at du nå har fått orden på spisingen.

 

Og som trøst ang. at du ikke kan trene: det er kostholdet som gjør susen når det vi ønsker å gå ned. Trening blir en bonus og et tiltak for å ikke miste muskler sammen med fettet. Kan du gå turer? Hverdagsaktivitet hjelper også. Å bevare muskler bidrar til en høyere hvileforbrenning som hjelper på vekttapet

 

Velkommen og lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp

Eg er gjerne med å skravle litt innpå her . Alltid kjekt å snakke med nokon som også prøver å finne ut korleis og kva som er rett ang inntak av mat og trim for å komme litt lenger ned i vekt :)

 

Eg er gift. Har 3 barn på 2,13 og 16 år. Hus og hunder.Går i full jobb i helsevesenet og tar vider utdanning i tillegg :)

Sliter med dei berømte 5 kg etter sistemann.

 

Eg tar ekspress kurset for å komma i "siget" til idealvekta. Er nok snakk om i vertfall 6 kg , helst 10 kg.

 

Syns dåke er kjempe flinke :) Eg for min del sliter med å få nok kalorier i løpet av ein dag når eg skal følge meny 2!! Om nokon har tips for den perfekte meny så mottas den med stoooor takk :)

Ha ein fortsatt glimrande dag damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Hei! :) Jeg "datt litt av" og ble passiv i tråden, men holder stadig på. Vektresuksjonen går seeeint - bare noen hundre gram per uke - men jeg har fått mange aha-opplelveser underveis, og jobber stadig med å ta smarte valg fremfor svarveier - eller lure meg selv... B)

Følger meny 2, og må stadig øve meg på å spise nok tidlig på dagen for å få nok mat før kvelden nærmer seg. Klarer det stort sett nå.

 

Trimmer veldig lite, men det skal komme etterhvert. Foreløpig holder jeg styr på mat og drikke, så får trimmen komme litt ut i prosessen.

 

Ser du spør om råd, Lizz36, og det eneste jeg vet, er at noen spiser ekte manjones, og mandler eller nøtter, for å komme opp i nok kalorier.

Jeg spiser majones om søndagen, da jeg stort sett står sent opp og spiser sen frokost, og derfor får problemer med å få i meg nok mat. På hverdager er det ikke noe problem.

Har veidag igjen i morgen, og ser ikke spesielt lyst på det, men får bare se hvordan det går...

 

Heier på dere alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lizz jeg spiser et kveldsmåltid er jeg nær grensen på kcal spiser jeg et knekkebrød og litt frukt. Har je mange kcal igjen å spise supplerer jeg med mandler, makrell i tomat og avokado. Sunne ting med sunt fett.

Dette passer veldig godt etter trenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valkyrien

Har du også veiedag i morgen? Jeg også

Du har jobbet kjempebra som har klart -6 kg etter nyttår!!!

Og supert at du nå har fått orden på spisingen.

 

Og som trøst ang. at du ikke kan trene: det er kostholdet som gjør susen når det vi ønsker å gå ned. Trening blir en bonus og et tiltak for å ikke miste muskler sammen med fettet. Kan du gå turer? Hverdagsaktivitet hjelper også. Å bevare muskler bidrar til en høyere hvileforbrenning som hjelper på vekttapet

 

Velkommen og lykke til :)/>

 

Takk!

 

Her er det også veiing på mandager ja :) Må liksom ha den "trusselen" hengende over meg for å beherske meg i helga :P

 

Idag viste vekta 109,9, og jeg håper jeg aldri får se et tall over 110 igjen, så jeg er strålende fornøyd :)

 

Kan gå litt, men det er litt vrient i forhold til vær og føre, veiene er smale fra før her vi bor, og det blir fort skummelt når det er brøytekanter i tillegg. Skal ta meg sammen og komme meg på trening litt oftere, for litt lett styrketrening går ihvertfall an :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle dei gode rådene :)

Da er eg bltt litt klokere. Og da er det jo håp ;)

Syns dåke er knall flinke !! Nokre 100 gram i veka må jo vera heilt supert. Berre det går på ned så tenker eg att ein er i rett retning :)

Men nå er det å hive på seg skoa og ta med seg hundene , ut å nyyyyyte sola som endelig har dukka opp her. Ha ein fortsatt knall dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil veldig gjerne henge meg på. Startet mental og fysisk endring nå på mandag, så er helt fersk :huh:

 

Er 163 høy og 82 kg tung. Målet er 67 kg, men tenker jeg er fornøyd med 10 kg ned på dette kurset.

 

Mitt problem er mat. Spiser bare brød, pasta, potet og slikt jeg ikke bør ha så mye av. Hår fått et mål på 1400kcal pr. dag men det sier meg så lite....Jeg har en hektisk jobb, så kiloene limer seg liksom til kroppen.

 

Men skal nå lære alt om kost og trening....gleder meg...selv om det nok blir et slit :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken93

Hei! Slenger meg på her jeg og om det er greit.

 

Begynte også på kurs på mandag. Sliter også med å få i meg nok mat. Akkurat nå ligger jeg på 860kcal. Jeg skal ha 1600 og skal egentlig legge meg hvert øyeblikk! Er det ok og ta noe med mye kcal på kvelden rett før sengetid, bare det er riktig samlet sum per dag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Slenger meg på her jeg og om det er greit.

 

Begynte også på kurs på mandag. Sliter også med å få i meg nok mat. Akkurat nå ligger jeg på 860kcal. Jeg skal ha 1600 og skal egentlig legge meg hvert øyeblikk! Er det ok og ta noe med mye kcal på kvelden rett før sengetid, bare det er riktig samlet sum per dag? :)/>

Velkommen Anniken og Vår.

 

Du bør nok prøve å få i deg litt mer kcal i løpet av dagen for å ha energi til jobb og trenning, men forbrenningen er høyest på natterstid så ingen grunn til å gå til sengs med tom mage.

Jeg er også på 1600 kcal og fordelingen min bli ca 400 pr måltid. Med siste måltid etter trenning rett før jeg legger meg. Noen dager spiser jeg kalorifattige ting gjerne uten å tenke over det før jeg er tom.

Da har jeg som regel mange kcal igjen å ta av.

 

Mandler, avocado og annen sunn energirik mat er flotte å ha i bakhånd da.

 

Hvis dette er et gjentagende problem kan du jo prøve å plannlegge menyen kvelden i forveien. Slik at du får fordelt det litt bedre. Lettere å ta det før det forskyver seg enn etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Slenger meg på her jeg og om det er greit.

 

Begynte også på kurs på mandag. Sliter også med å få i meg nok mat. Akkurat nå ligger jeg på 860kcal. Jeg skal ha 1600 og skal egentlig legge meg hvert øyeblikk! Er det ok og ta noe med mye kcal på kvelden rett før sengetid, bare det er riktig samlet sum per dag? :)/>

Velkommen Anniken og Vår.

 

Du bør nok prøve å få i deg litt mer kcal i løpet av dagen for å ha energi til jobb og trenning, men forbrenningen er høyest på natterstid så ingen grunn til å gå til sengs med tom mage.

Jeg er også på 1600 kcal og fordelingen min bli ca 400 pr måltid. Med siste måltid etter trenning rett før jeg legger meg. Noen dager spiser jeg kalorifattige ting gjerne uten å tenke over det før jeg er tom.

Da har jeg som regel mange kcal igjen å ta av.

 

Mandler, avocado og annen sunn energirik mat er flotte å ha i bakhånd da.

 

Hvis dette er et gjentagende problem kan du jo prøve å plannlegge menyen kvelden i forveien. Slik at du får fordelt det litt bedre. Lettere å ta det før det forskyver seg enn etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...