Gå til innhold

Noen å skravle med om hvordan det går?


Gjest Gleder
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 151
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Sundshine

Heisan!

Dette går fryyyktelig tregt, synes jeg - alt fra stillstand til ned døye halvkiloet per uke, men all nedgang er jo positivt.

 

I dag har jeg gått meg en god tur, for første gagn ila.GR i denne omgang. Etterpå gikk jeg opp og ned trappen inne i huset, til jeg følte at jeg ikke orket mer. Vil tro jeg får gangsperr av det i morgen... :D

Mitt mål var å øke aktivitetsnivået når jeg hadde fått litt skikk på maten, og nå synes jeg at jeg på vei til det.

Nå får målet blir flere turer ute - og mer trappegang - så kan jeg begynne å telle trimpoeng også.

Sender alle noen gode tanker for en fin uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gleder

Søndag kveld og fastelaven.

Deilig følelse å klare å holde seg i ørene,når det gjelder fastelevensboller. Der har jeg alltid en tendens til å gå på en smell. Jeg er utrolig glad i boller, og boller med krem...himmelsk!

 

Jeg har gått gjennom utgiftene våre for februar. Og da oppdaget jeg noe gledelig. Vi har brukt 3000 kr mindre til mat/dagligvarer denne måneden, enn vi har gjort det siste året. Måneden er kort, men det er bare snakk om 2/3 dager. Så det merkes at jeg spiser mindre snop og rett og slett mindre mat sånn generelt. Spiser jo mye grønsaker, og det går på bekostning av kjøtt og snop. Så mens midjen blir tynnere, blir lommeboken tykkere :blink::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valkyrien

Jeg håper på å se samme trenden her, men foreløpig tror jeg at vinninga går opp i spinninga i og med at renere og sunnere mat koster mer enn drittmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gleder

Hvordan går det med dere andre?

 

Her går det fint med både trening og mat :)

 

Vært litt trøtt etter jobb denne uka. Og da merker jeg at søtsuget kommer etter middag. Har løst det med å ta en hvil, eller det har blitt noen biter melkesjokolade. Men har heldigvis klart å holde meg innenfor 1600 kcal daglig.

 

Når det gjelder trening, så er det tre ganger i uka, i tillegg til turer ved anledning. I tillegg har jeg økt opp hverdagsaktiviteten. Prøver å gå mer i løpet av arbeidsdagen, til og fra jobb, trening o.l. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere andre?

 

Her går det fint med både trening og mat :)/>

 

Vært litt trøtt etter jobb denne uka. Og da merker jeg at søtsuget kommer etter middag. Har løst det med å ta en hvil, eller det har blitt noen biter melkesjokolade. Men har heldigvis klart å holde meg innenfor 1600 kcal daglig.

 

Når det gjelder trening, så er det tre ganger i uka, i tillegg til turer ved anledning. I tillegg har jeg økt opp hverdagsaktiviteten. Prøver å gå mer i løpet av arbeidsdagen, til og fra jobb, trening o.l. :)/>

 

Vekta overrasket meg i dag med nedgang... Jeg har angst i 2 dager før veiedag og denne gangen synes jeg at jeg ikke hadde vært flink nok, men ble kjempeglad da jeg så vekta :D

 

Så nå sitter jeg med mager cottage cheese og banan og koser meg. Prøver å venne meg til tanken om at denne livsstilen skal bli veldig naturlig til slutt... Håper iallefall B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valkyrien

Jeg synes jeg har vært kjempeflink med trening siste uka, 2 ganger med styrketrening og så mye jeg orker på ellipsemaskinen hver dag :) Har endelig klart 20 minutter i strekk på den,og det er ikke lenge siden jeg var død etter 2 minutter :D

 

På maten så ligger jeg fint på mellom 1000 og 1500 kcal, alt etter som. Prøver å komme opp i 1200 hver dag, men innimellom blir det bare ikke sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gleder

Heisann :)

 

Ser at matvarevalgene har utrolig mye å si for hvor mange kcal jeg får i meg i løpet av dagen. Ser virkelig sammenhengen i hvordan kg/cm kan snike seg på uten at jeg har følelsen av å spise for mye. Noe mat har stort volum/metter bra, men lite kcal. Mens andre igjen har lite volum, men mye energi.

 

Jeg har nok behov for å spise det som ser ut som en porsjon (fyllt tallerken) for å kjenne meg mett og være fornøyd etter et måltid. Og da kan det lett bli for mange kcal. Og det er da det hjelper å fylle på med grønsaker.

 

Den kommende uken skal jeg på hotell og seminar, og da blir det utfordring med å ikke spies for mye, både fordi det serveres mye usunt og at jeg har en tendens til å spise for mye når det er buffetservering. Men jeg pakker ned treningsklær, og skal trene litt hver dag. Må sjekke om hotellet har treningsrom, slik at jeg kan få trent både styrke og kondisjon. Litt avhengig ;)

 

Ha en fin søndag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Søndag igjen. Ble stille her inne. Er det mange som har fallt av, eller er det andre årsaker?

Jeg har vært bortreiset med jobben, og dermed ikke fått "rapportert". På kurs ble det noen dager med utskeielser. Da jeg kom hjem igjen, har jeg komt meg på sporet igjen. Har hatt noen dager lavere kcal-inntakt for å kompensere for dagene med for høyt inntak.

Og i morgen er det måle-/veiedag. Er spent! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Heisann! :) Ser også at det er blitt litt stille her - men vi er sikkert mange som er her ennå:D.

Jeg har jobbet jevnt og trutt med maten, og minker litt og litt i gram og kilo, men har hatt stillstand innimellom.

Skeier litt ut i ny og ne, men klarer for det meste å ligge rundt de 1300 jeg skal ligge på - ser ikke 100 ekstra kcal. som noen katastrofe lenger, bare maten en sunn og metter bra.

 

Har sikket umerkelig fått et mye bedre kosthold, akkurat slik du sier i ditt forrige innlegg, Gleder. Og det gleder jeg meg over, og det har gått opp for meg hvor lite som egentlig skal til for å forbedre dårlige vaner.

Jeg har aldri vært spesielt flink til dette før nå (har gått GR-kurs også tidligere), og har alltid hatt dårlig selvdisiplin i egne øyne - og endelig føler jeg at jeg har fått litt taket på omleggingen, og klarer å tenke langvarig endring i stedet for slanking uten "belønninger" - herlig.

Tenker stadig oftere at "hvis jeg kan, så kan alle", spesielt når store mennesker jeg kjenner klager sin nød og påstår de ikke kan gå ned i vekt... Kan jeg, så kan virkelig alle, det er jeg overbevist om, men en må naturligvis jobbe litt for å få endringen på plass i hverdagen.

 

Jeg er sikker på at jevn jobbing gir resultater, og så får det bare gå litt tregere noen uker, for til slutt så blir i alle fall BMI'en under overvektig.

Stå på, alle sammen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valkyrien

Jeg er her, men har litt utfordringer på internettfronten (landets tregeste linje tror jeg ).

 

Her går nå dagene, er innom ellipsemaskinen hver dag, og ligger greit på mellom 1100 og 1500 kcal i døgnet :)

 

Idag var vi ute på tur hele familien, kjempekoselig! Gikk i underkant av 3 km, ikke så langt, men mer enn nok for minsten på 3,5 år. Og bratt, så det var god trening for ho mor også :P

 

Spent på veiing imorra jeg og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra jobba valkyrien du går jo fort nedover.

 

I dag gikk jeg inom sporten når jeg var på buttikken kjøpte meg en loop kaller det 10 kg belønning mii mangler 0,2 kg på det, men pytt pytt.

pulsbeltet jeg kjøpte var ikke kompatibelt så må innom i morgen ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra jobba valkyrien du går jo fort nedover.

 

I dag gikk jeg inom sporten når jeg var på buttikken kjøpte meg en loop kaller det 10 kg belønning mii mangler 0,2 kg på det, men pytt pytt.

pulsbeltet jeg kjøpte var ikke kompatibelt så må innom i morgen ^_^/>

 

Så gøy premie! Venter på min, bestilt på postordre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valkyrien

Takk, føler meg flink foreløpig :D Flyter nok fortsatt litt på det faktum at man ofte går fortere ned i starten når man har mye å ta av.

 

Synes dere andre og er flinke jeg! :)

 

Hva gjør et pulsbelte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :D/>

Jeg ønsker ikke å lage en egen tråd om mitt vektreduksjonsforløp.

Men heller noen i samme båt å skravle med. Høre hva andre strever med, hvilke løsninger som er funnet osv. Og der vi kan motivere hverandre.

 

Er det en slik tråd her eller er det noen som vil være med å starte en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Denne tråden ønsker jeg å henge meg påd! Våknet i dag kl 05.45 og tenkte at NÅ MÅ jeg ta i et tak med meg selv...har gått på GR kurs flere ganger oppigjennom årene, senest for halvannet år siden. Og kiloene har sneket seg på..så ca 10 kg er mitt mål... Jeg er mer opptatt av å måle meg enn å veie meg - men veier meg i dag og tar utgangspunkt i det. Flott at vi kan være flere sammen om dette, har lyst til å prøve dette uten å melde meg på kurs - har jo bøkene fra forrige runde og vet hva som skal til... Så gleder meg til å være med her inne! Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...