Gå til innhold

Noen å skravle med om hvordan det går?


Gjest Gleder
 Share

Anbefalte innlegg

Takk, føler meg flink foreløpig :D/> Flyter nok fortsatt litt på det faktum at man ofte går fortere ned i starten når man har mye å ta av.

 

Synes dere andre og er flinke jeg! :)/>

 

Hva gjør et pulsbelte?

 

 

Pulsbeltet tar rett og slett pulsen på deg. Så sender det denne informasjonen til pulsklokken din.

Eller i mitt tilfelle loopen min.

Kan også være mobilen din. Så kan du se hva pulsen din er.

Basert på oppgitt vekt og høyde regner denne ut kcal forbruket ditt.

De er som regel rausere med kcal enn hvis du legger 20 min på eplipse inn i greteroedes registrering. Dette er fordi greteroede trur du rusler rolig mens pulsmålern vet at du gir på. De finnes i de helt enkleste modellene som viser tid, puls og kcal. Til de mest avanserte som gir deg mål, forteller deg hvor pulsen bør være for fettbrenning og muskelbygging.

 

Jeg har til nå hatt ei pulsklokke fra 2007 den var bra da. Nå var den slitten. Jeg liker pulsklokken veldig godt når jeg trener den gir en god pekepinne. De billigste koster rundt 200 og forteller deg bare puls via en mobillapp. Chlas ohlson har. De dyreste vet jeg ikke hva koster, men de er utrolig avanserte så ville anbefalt noe midt i mellom hvis du ønsker å prøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 151
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei! Denne tråden ønsker jeg å henge meg påd! Våknet i dag kl 05.45 og tenkte at NÅ MÅ jeg ta i et tak med meg selv...har gått på GR kurs flere ganger oppigjennom årene, senest for halvannet år siden. Og kiloene har sneket seg på..så ca 10 kg er mitt mål... Jeg er mer opptatt av å måle meg enn å veie meg - men veier meg i dag og tar utgangspunkt i det. Flott at vi kan være flere sammen om dette, har lyst til å prøve dette uten å melde meg på kurs - har jo bøkene fra forrige runde og vet hva som skal til... Så gleder meg til å være med her inne! Lykke til alle sammen!

 

Velkommen Mira69 :)

Så bra at du har lyst å skravle med oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valkyrien

Pulsbeltet tar rett og slett pulsen på deg. Så sender det denne informasjonen til pulsklokken din.

Eller i mitt tilfelle loopen min.

Kan også være mobilen din. Så kan du se hva pulsen din er.

Basert på oppgitt vekt og høyde regner denne ut kcal forbruket ditt.

De er som regel rausere med kcal enn hvis du legger 20 min på eplipse inn i greteroedes registrering. Dette er fordi greteroede trur du rusler rolig mens pulsmålern vet at du gir på. De finnes i de helt enkleste modellene som viser tid, puls og kcal. Til de mest avanserte som gir deg mål, forteller deg hvor pulsen bør være for fettbrenning og muskelbygging.

 

Jeg har til nå hatt ei pulsklokke fra 2007 den var bra da. Nå var den slitten. Jeg liker pulsklokken veldig godt når jeg trener den gir en god pekepinne. De billigste koster rundt 200 og forteller deg bare puls via en mobillapp. Chlas ohlson har. De dyreste vet jeg ikke hva koster, men de er utrolig avanserte så ville anbefalt noe midt i mellom hvis du ønsker å prøve

 

Takk for et utfyllende svar :) Tror nesten jeg skal prøve meg på noe sånt, for det ellipsemaskinen sier at jeg bruker er jeg skeptisk til, og det endomondo påstår at jeg bruker på å rusle rolig tur er jo helt på viddene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Henger meg på her!!:) Har vært med i noen andre tråder også, men det har liksom stoppet opp, så det var bare meg som skravlet til slutt! Det er litt kjedelig!

 

Jeg er nå på min 3.uke. Har aldri gått kurs eller tenkt vekt og kacl før! Men nå fikk jeg nok, og ville begynne og lære rett og slett og ta bort 8 kg. Jeg vil finne min idealvekt, for den vet jeg ikke hva er ennå! Var veldig fornøyd med første uken (minus 0,8kg), andre uken gikk jeg plutselig opp igjen. Hadde da en helg med over 1 flaske vin fest (30-årslag). Håper virkelig denne uken blir fin:)

 

Jeg sliter litt med å komme meg opp til 1600 kacl. Jeg spiser ofte, men spiser meg sjeldent METT. Jeg sliter også med å legge middagene inn på registreringen, for å få det eksakt! Vi er en familie på fire, så jeg lager felles middag, ikke bare en porsjon til meg der jeg veier alt jeg har på. Laget en nydelig wok i dag med kylling og grønnsaker og woksaus, blandet alt sammen. Fikk litt ptoblemer med å registrere det da, Noen tips?

 

Studerer litt ved siden av jobben, så nå må jeg ta fatt i bøkene igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Mira og håpet.

 

Kjenner godt til tråder som plutselig blir forlatt.

 

Ja vin skal man passe seg for ikke bare er den kaloririk binder vann til kroppen gjør den også. Så selv om man er innenfor kcal grensa kan man gå opp. Fordelen med vannbindingen er jo at det kan gå brått ned etterpå.

 

Dette er 10 uken for meg har sett noen forsvinne, men ser endel som var aktive når jeg hoppet på i div tråder er aktive enda så noen holder jo lenge.

 

Jeg har aldri gått på kurs Mira syns det går greit uten. Det er det sosiale som gjør at jeg henger her.

Hvis du er litt usikker på mat og slikt annbefaler jeg gratis apen my fitnes pal. Den teller kcal har flere matvarer enn Grete roede og ser på kostsammensettningen for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valgetskval på en lørdag.

godter eller middagsrester?

Heller mot taco rester etter 10 uker med et nytt og bedre liv innser jeg at ekstra middag stadig er min største last.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valgetskval på en lørdag.

godter eller middagsrester?

Heller mot taco rester etter 10 uker med et nytt og bedre liv innser jeg at ekstra middag stadig er min største last.

 

Det viktigste er jo å unne seg noe, og nyte det!;)

Jeg har arbeidshelg, og skal ha meg en liiiten sjokoladeknekk i morgen kveld. Første på 2 uker, den største utfordringen blir å klare å stoppe:) Før kunne jeg lett spise en hel melkesjokolade plate om dagen!

 

Håper dere har hatt en fin fin lørdagskveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valkyrien

Koselig at flere slenger seg med :)

 

Her er jeg strålende fornøyd med dagens veiing! Endelig under 105, og håper at jeg aldri går over det igjen. Neste mål er å komme seg under 100 før neste legetime, sånn for å få det "offisielt registert" :P

 

I helgen koste jeg meg til og med med pølse i brød og litt snacks, lenge siden sist jeg hadde sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at flere slenger seg med :)/>

 

Her er jeg strålende fornøyd med dagens veiing! Endelig under 105, og håper at jeg aldri går over det igjen. Neste mål er å komme seg under 100 før neste legetime, sånn for å få det "offisielt registert" :P/>

 

I helgen koste jeg meg til og med med pølse i brød og litt snacks, lenge siden sist jeg hadde sånt :)/>

 

Gratulerer!! Go og mager wienerpølse fra Gilde var ok, i følge registrerigen.

Denne uken skl jeg prøve å ikke registrere det jeg spiser, for å se om det funker:)

Var selv fornøyd med dagens vekt:)

 

Stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kan æ få henge meg på jeg også. Æ sliter litt sjøl med vekta . kjennes ut som forbrenninga mi e helt skakkjørt. æ e 36 år og fikk mitt 4 barn for et og et halvt år siden. Sliter veldig med å komme tilbake til gamle meg igjen. Jeg er 173 cm høy og er 87 kg. Mitt mål er etterhvert 70 kg. Det er lang vei merker jeg. Går ikke så fort ned nå som jeg gjorde når jeg var yngre. Jeg har aldri gått på kurs men har akkurat meldt meg inn i GR klubben, og er spent på om det fungerer for meg.

Må bare si at dere er e så flinke :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kan æ få henge meg på jeg også. Æ sliter litt sjøl med vekta . kjennes ut som forbrenninga mi e helt skakkjørt. æ e 36 år og fikk mitt 4 barn for et og et halvt år siden. Sliter veldig med å komme tilbake til gamle meg igjen. Jeg er 173 cm høy og er 87 kg. Mitt mål er etterhvert 70 kg. Det er lang vei merker jeg. Går ikke så fort ned nå som jeg gjorde når jeg var yngre. Jeg har aldri gått på kurs men har akkurat meldt meg inn i GR klubben, og er spent på om det fungerer for meg.

Må bare si at dere er e så flinke :-)))

 

Velkommen!

Det løsner nok etterhvert skal du se:) Det viktigste er å prøve, og gi det et skikkelig forsøk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen!

Det løsner nok etterhvert skal du se:) Det viktigste er å prøve, og gi det et skikkelig forsøk:)

 

 

 

Takk for det. Ble gla når jeg gikk på vekta idag. Hadde gått ned 0,9 kg. Så det går iallefall rett veien denne uken :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Her ble det bare minus 100 gram, men jeg vet omtrent hva jeg har gjort feil de siste dagene (altå spsit litt for mye feil og usunn mat...)

Men kjenner at kroppen spiller på lag med meg for tiden, så jeg regner med fortsatt nedgang ila.noen dager.

Selv om det går sent, så er det ned, og det er det som betyr noe for meg.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det bare minus 100 gram, men jeg vet omtrent hva jeg har gjort feil de siste dagene (altå spsit litt for mye feil og usunn mat...)

Men kjenner at kroppen spiller på lag med meg for tiden, så jeg regner med fortsatt nedgang ila.noen dager.

Selv om det går sent, så er det ned, og det er det som betyr noe for meg.

:D/>

 

Man lærer av sine feil! ;)

 

100 gram er mer enn ingenting, og bedre det enn 100 gram opp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det henger enda på?

Flott nedgang Folmoe .

 

Føler forumet er litt dødt for tiden. Jeg kjenner også at trangen til småspising og skulke trenning kommer tilbake etter 2 månder trudde jeg det skulle være plankekjøring, men plutselig må jeg passe på like mye som i starten ellers så står jeg der og spiser bare forå spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det henger enda på?

Flott nedgang Folmoe .

 

Føler forumet er litt dødt for tiden. Jeg kjenner også at trangen til småspising og skulke trenning kommer tilbake etter 2 månder trudde jeg det skulle være plankekjøring, men plutselig må jeg passe på like mye som i starten ellers så står jeg der og spiser bare forå spise.

 

Går litt sakte her også, men har klart å ta opp litt treningen denne uken. 2 joggeøkter og en pilates økt, det er deilig, og jeg kjenner gleden vokser:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Gratulere Valkyrien med å ha kommet over 100.

Regner med det er en svært god følelse.

 

Her tok jeg meg påskeferie og når jeg gikk på vekten i mårest så var vekten 76 :o

Ville ikke trudd det var mulig å gå opp 3 kg på en uke.

Så her er det rett tilbake til den harde linje selv om jeg skulle ta meg en hold vekten månde.

 

Håper jo at jeg bare har samlet gruff og at når jeg går på vekten søndag så er vekta på 73 igjen, men jeg har spist så mye i påsken at noe vekttøkning er nok garantert reelt, men 3 kg :o.

 

 

Jaja 2 50 årsdager igjen denne månden også er det ikke noen hinder i løypa før ferie i juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valkyrien

Det var helt fantastisk å være under 100 igjen ja :D Men jeg skal ikke la det være en hvilepute, så jeg satser på å fortsette samme nedadgående trend.

 

Blir stadig overrasket over hvor mye det er mulig å gå opp fort jeg og, men ofte er det nok vann i kroppen, krøll i dorutiner pluss den månedtlige plagen som virker inn mer enn ren vektoppgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest Ellensprellen

Hei! Jeg har ikke vært noe særlig på skravlingen her inne før. Jeg er 40 år, mor til 2-åring og 5-åring, 100% jobb, bikkje og samboer. Jeg har vært "litt lubben" stort sett hele livet, men ble alvorlig "lubben" da jeg hadde fått han som nå er fem. Klarte å ta av noen ekstra kilo før jeg igjen ble gravid. Da jeg meldte meg på GR-kurs nov-13 veide jeg 84 kilo. Jeg er 167 høy. Jeg hadde ingeting pent å kle på meg, kjøpte bare midlertidige klær av ymse kvalitet og jobbet iherdig med å akseptere meg selv. Jeg er glad jeg begynte på kurs! Jeg tok av 8 kilo. I løpet av et par måneder hadde vekten krøpet opp 1 kilo og jeg så hvilken vei det bar - den veien høna sparker. Jeg startet kurs mandag 12.05.14 og er på meny 1 - HJEEEELP!

Jeg roter en del med måltidene og er på glattisen kjenner jeg. Kjente meg mer komfortabel på meny 2, de 300 kaloriene mindre utgjør litt smerte for meg faktisk.

Er det noen som har erfaring med bytte av meny?

Er veldig spent på hvordan dette skal gå. Jeg håper det går godt. Jeg er veldig fornøyd når jeg veier 70 kilo og er litt lubben, akkurat som før i tida :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Drømmespill

Jeg har nettopp startet og jeg er i min første uke.

Jeg tenker MYE nå, og lurer på hva i alle dager jeg holder på med. Det var kanskje ikke det smarteste å starte i PMSuka, haha. :blink:

 

Jeg er 22 år, 163 høy og veide 93,4 på forrige veiing..

Jeg er livredd. Og jeg vet at det er helt patetisk, men jeg er så redd for å ikke få det til at jeg er redd for å prøve. Jeg har vært flink denne uken og gjør det jeg skal, men likevel. Jeg føler at det å telle gram av alt blir så nevrotisk og sykelig, jeg kan ikke gjøre dette hele livet liksom?

 

Jeg kjøpte meg en skrivebok i går hvor jeg skal skrive ned alt. Både mål og vekt, motivasjon og tanker. Kanskje det hjelper å få alle tankene som svirrer i hodet mitt ned på et ark. For vekt er så utrolig sårt for meg at jeg alltid blir på gråten hver gang jeg må snakke om det. På første møtet satt jeg med tårer i øynene :P

 

Men samtidig så VIL jeg få til dette! Det er så godt å se at jeg ikke er alene og at det er så mange gode og flotte damer som jeg deler kurs med. Unnskyld for at dette ble veldig negativt. Når jeg får opp humøret igjen så skal jeg skrive det også så jeg kan veie opp litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Jeg har nettopp startet og jeg er i min første uke.

Jeg tenker MYE nå, og lurer på hva i alle dager jeg holder på med. Det var kanskje ikke det smarteste å starte i PMSuka, haha. :blink:/>

 

Jeg er 22 år, 163 høy og veide 93,4 på forrige veiing..

Jeg er livredd. Og jeg vet at det er helt patetisk, men jeg er så redd for å ikke få det til at jeg er redd for å prøve. Jeg har vært flink denne uken og gjør det jeg skal, men likevel. Jeg føler at det å telle gram av alt blir så nevrotisk og sykelig, jeg kan ikke gjøre dette hele livet liksom?

 

Jeg kjøpte meg en skrivebok i går hvor jeg skal skrive ned alt. Både mål og vekt, motivasjon og tanker. Kanskje det hjelper å få alle tankene som svirrer i hodet mitt ned på et ark. For vekt er så utrolig sårt for meg at jeg alltid blir på gråten hver gang jeg må snakke om det. På første møtet satt jeg med tårer i øynene :P/>

 

Men samtidig så VIL jeg få til dette! Det er så godt å se at jeg ikke er alene og at det er så mange gode og flotte damer som jeg deler kurs med. Unnskyld for at dette ble veldig negativt. Når jeg får opp humøret igjen så skal jeg skrive det også så jeg kan veie opp litt :)/>

 

Hei Drømmespill! Jeg dumpet innom her og leste innlegget ditt, og ble fristet til å svare deg. Jeg synes du er veldig flink til å uttrykke tankene og følelsene du sitter med, og tenker at det er en veldig smart ide å ha en skrivebok og notere dem ned underveis.

 

Det er klart du kan få til å gå ned i vekt, og det er nok lurt også. Men jeg tror du også ville ha veldig nytte av hjelp til å bearbeide tanker og følelser, både rundt mat, vekt og opplevelser/erfaringer som kanskje er med på å forklare hvorfor du har blitt overvektig. Kanskje fastlegen kunne hatt tips om noen å henvende seg til som kunne hjelpe deg med det? Mat er knyttet til følelser for så mange av oss, og bare det å gå ned i vekt løser ikke alt.

 

Hvis jeg er på bærtur her håper jeg du unnskylder meg. Uansett ønsker jeg deg masse lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Drømmespill

Hei Drømmespill! Jeg dumpet innom her og leste innlegget ditt, og ble fristet til å svare deg. Jeg synes du er veldig flink til å uttrykke tankene og følelsene du sitter med, og tenker at det er en veldig smart ide å ha en skrivebok og notere dem ned underveis.

 

Det er klart du kan få til å gå ned i vekt, og det er nok lurt også. Men jeg tror du også ville ha veldig nytte av hjelp til å bearbeide tanker og følelser, både rundt mat, vekt og opplevelser/erfaringer som kanskje er med på å forklare hvorfor du har blitt overvektig. Kanskje fastlegen kunne hatt tips om noen å henvende seg til som kunne hjelpe deg med det? Mat er knyttet til følelser for så mange av oss, og bare det å gå ned i vekt løser ikke alt.

 

Hvis jeg er på bærtur her håper jeg du unnskylder meg. Uansett ønsker jeg deg masse lykke til! :)/>

 

Jeg tror du har rett, det er nok veldig mye psyke som gjør at jeg har endt opp slik. For meg så er det ganske vanskelig å ta det steget å få hjelp til det. Men jeg har jo forsåvidt allerede tatt det steget halveis ved å starte på kurs,hehe. Mye av problemet mitt er at jeg har så mye å gjøre at jeg ikke får tid til å tenke og ikke får tid til å spise riktig. Jeg skyver nok ting foran meg. Så hvordan jeg skal få tid til å få hjelp vet jeg ikke enda, men jeg bør uansett sjekke det ut, jeg vet det jo egentlig :rolleyes: Takk for omtanken, det var koselig å få svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...