Gå til innhold

#69kgprosjektet


Gjest Vinegar
 Share

Anbefalte innlegg

smom: Så flink du er som ikke har vært på vekta idag! Du får prøve uten vekt en stund og se om det skjer noen på noen uker. Hvis ikke synes jeg tipset om dagbok er godt, det finnes jo også gratis kaloridagbøker på nettet. Jeg tror det er greit med den kontrollen av at man får i seg passe både hver enkelt dag og i snitt over en uke.

 

 

Jeg bruker registeringen her inne, så det er rimelig god kontroll på inntaket altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

På meg ble det -0.4 til 75.8 nå. Det går litt i rykk og napp men det synes jeg er helt greit. Har det ikke travelt heller.

 

Ned er ned, enten det er 10 eller 1000 gram ;) Jeg syns dere er kjempeflinke alle sammen!!!

 

Og ja, jeg er også nysgjerrig på den eddiken, hvor mye er det snakk om egenlig? Og alle typer? Jeg syns nemlig ikke det smaker så godt...prøvde eplecidereddik for noen år siden og det smaker jo hai :blink:

Tips mottas med takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker registeringen her inne, så det er rimelig god kontroll på inntaket altså ;)/>/>/>

Skjønner ikke helt hva dere som ikke er medlemmer får opp av registrering siden du SMOM skriver:

Så da fortsetter jeg da...trene som planlagt og føre matinntak, er ikke medlem så jeg får bare generell info opp, men skal vurdere et medlemskap når jeg har prøvd dette en stund hvis ikke det funker heller.

 

Er du gullmedlem får en jo opp daglig kostholdscore , fordelig på proteiner, karber og fett.

 

Tenker på sammensetningen av maten din, ikke bare antall kalorier.

Vil jo bare hjelpe deg på sporet... :)/>/>

hvis du føler at du har prøvd alt mener jeg:P/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinegar og Cosinus dere har vært så flinke i lang tid .

"Bøyer meg i hatten" (som en av langrennsjentene sa )

 

Det virker jo nesten som det "går helt av seg selv" for deg Vinegar

Har du fått det inn i hverdagsrutinene har du veldig gode muligheter

for å holde vekten. Og der er jo du allerede på god vei,

Neste uke er det 69 tallet på deg :P/> :P/>

 

Har kjøpt meg eplecidereddik jeg også , men liker den ikke.

Noe som jeg kan kamuflere smaken med - et krydder ???

Fint hvis noen har et tips :rolleyes:

 

Brukte eplecidereddik i en marinade til kylling , sammen med sennep og olje. Ble veldig godt , men da smakte jeg ikke eddiken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, Cosinus :rolleyes: Du går jevnt ned, du også :)

 

Eplecider-eddik høres ekkelt ut. Det jeg har gjort siden i sommer er å spise mer salat enn før, og da med eddikdressing. Jeg blander to spiseskjeer balsamico med pepper og to spiseskjeer syv prosent eddik, og heller over. I England er bordeddiken fem prosent, så jeg tror det er viktig å blande ut.

 

Jeg bruker det også på potetbåter, men det er ikke ofte jeg spiser slikt.

 

I salaten har jeg ellers alt hva jeg måtte ønske: Reker, krabber (et krabbeskall koster nå bare 19,90 på Rema, og er super å ha i salat), tunfisk, crabstick, egg, bønner, linser, tomat, sopp, løk etc etc.

 

De første månedene passet jeg på å spise et måltid med eddik for dagen, nå blir det gjerne to-tre ganger i uken. For meg ser det ut til å ha fungert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke opp energiberegning, på min side står det bare anbefalt cirka 1600 kcal per dag. Kanskje det er en gullmedlem-fordel?

 

Tenker at jeg bare får prøve meg litt frem. Synes jeg er altfor løs i huden, så jeg får prøve litt styrketrening. Noen tips som ikke involverer treningsstudioer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke opp energiberegning, på min side står det bare anbefalt cirka 1600 kcal per dag. Kanskje det er en gullmedlem-fordel?

 

Tenker at jeg bare får prøve meg litt frem. Synes jeg er altfor løs i huden, så jeg får prøve litt styrketrening. Noen tips som ikke involverer treningsstudioer?

 

Bladde litt tilbake i tråden for å finne ut at du er ca 50 år og 162 cm, og nå 70 kg - riktig ?

La dine data inn i min profil her på gullmedlemskapet, brukte lav hverdagsaktivitet og middels treningsaktivitet , og for å holde vekten skal du da ligge på ca 1925 kcal om dagen.

:)/> :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cosinus og Vinegar: så flinke dere er - ned jevnt og trutt :rolleyes:

 

Smom: har du klart å ikke gå på vekta? Og hvordan går det med deg nå? Håper du har fått tilbake litt av trua på at du kan og klarer!

 

Min ukesrapport: fortsatt stillstand på både vekt og mål, 68.7 kg og 88 cm midjemål.....akkurat i dag da jeg gikk på vekta så kjente jeg at det ikke var tilfredsstillende. Har jo et mål om å gå litt saktere ned nå mot hovedmålet, men nå føles det som om målet absolutt ikke er innen rekkevidde....jeg vet jo hvorfor jeg ikke går ned nå, og det er kun fordi jeg avviker fra oppsatt plan, både ifht mat og trim. Lettvinte løsninger i matveien er ikke bra for meg, da kommer det nok kalorier inn som jeg ikke tenker over, og vips...Nei - nå er det full skjerpings damer - neste uke skal jeg ha som mål å se 67 tallet, basta!! Det betyr at jeg må holde veldig fokus, holde meg til planen og avstå fra fristelser.

 

Ha en fin dag, her er det rim på bakken og snart snø tror jeg <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Tusen takk, Søtsug :) Vekt og mål stemmer på en prikk, alderen også dessverre. Og jeg har stillesittende arbeid, men går mye tur med hunden min. Altså rundt 1900 kcal per dag. Det hørtes plutselig mye ut :rolleyes:

 

Takk også til Lucky 43 :) Jeg skal sjekke ut den treneren! Og ja, lettvinte løsninger er sjelden bra, men med litt innstramming bør du se 67-tallet snart :) Jeg heier på deg!

 

Jeg teller på knappene om jeg skal spandere noen Bailine-behandlinger for å få litt innstramming av magen, eller om jeg skal bruke Itworks som det lille ekstra. Det er den nedre delen av magen som er løs og utflytende, og det har den vært etter nødkeisersnitt for snart 17 år siden. Jeg fikk den strammet opp med hjelp av Bailine etter fødselen, men selv om jeg har trent magen i årene etterpå (i alle fall i perioder) har den aldri blitt som før den siste fødselen.

 

Jaja, luksusproblem, egentlig. Et annet luksusproblem er at alle klærne er blitt for store :huh: Jeg får ønske meg nye til jul, og jobbe med å stabilisere meg på rundt den vekten jeg har nå. Det er et prosjekt i seg selv, men livet er helt annerledes og mye lettere enn for 11,6 kilo siden :rolleyes:

 

Jeg håper at Smom også snart får ro i sjelen. Det er klart det er slitsomt å gå i det uvisse, og da tenker jeg på jobbproblemene. Alt forplanter seg, også til psyken. Det erfarte jeg selv senest i går. Min pusekatt var gjennom en operasjon tirsdag, og i så elendig form at jeg måtte legge meg på sofaen med ham natt til onsdag. Det ble lite søvn og en svært godtesyk meg dagen etter :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Etter så super egeninnsats har du absolutt fortjent noen timer med bailine, Vinegar !

 

Jeg har også hatt 2-3 runder med bailine oppgjennom årene, og det virker forbløffende godt.

Men det koster jo litt , og det må vedlikeholdes. Men sånn er det jo også med riktig kosthold og trening :

slutter vi med det kommer kiloene og cm på igjen.

Bailine er et fint supplement , og kanskje spesielt nå som du har gått ned så mye Vinegar.

Det får musklene til å jobbe og kroppen til å kvitte seg med vann og avfallsstoffer.

 

"Itworks" : har du hørt noen som har erfaring med det ?

 

Her er det regn og kjedelig høstvær om dagen. Har lett for å bli litt passiv om høsten. Sette meg i sofaen og bare se på TV..

Ifjor høst startet jeg på noen Skappelgensere, og det var ganske lett og moro, så jeg tror jeg skal fortsette litt der denne høsten også.

 

Har vært på skogstur med mann og hund i dag, selv om det var dårlig vær.

Håper dere alle har kommet dere ut en tur i helga og at det ikke ble for mye Halloween goodis på dere.

Heldigvis var det ikke så mye igjen etter ungene her, men litt ble det jo ...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp ;)/>/>

 

Den siste tiden har jeg bare vært innom og lest litt innimellom, men har ikke gitt livstegn fra meg som dere kanskje har merket?!? :blink:/>/>/

 

Her har det vært mye reising pga studiene, og i jobb sammenheng. Forrige uke bodde jeg hjemme hos gamle mor mens jeg studerte, og jeg kan trygt fortelle at det har bydd på utfordringer både når det gjelder kosthold og trening dessverre. Når man har spist kake 4 dager på rad.... ja da kjenner jeg at motstandsmuren og hensynet til meg selv og mine egne valg gradvis forsvinner... I tillegg skal man jo ikke være utakknemmlig og sær... Dvs. man spiser det man får servert til middag, og ihvertfall LITT til dessert :unsure:/>/> Huff og huff...

 

Denne uken har det vært nye jobb reiser. Denne gangen til Oslo på konferanse. Kostholdet har vært vanskelig å kontrollere her også; hotell frukost, pausemat, lunsj (middag nr. 1), ny pausemat, middag (middag nr. 2) kveldskos + litt vin osv. osv.... Men dere må dele en liten digresjon. Den følelsen når man kommer tilbake til jobb etter å ha vært på konferanse og fått påfyll!! Full av iver og entusiasme forsøker jeg å fortelle sjefen om alt det positive... også ender det med at han sier at: ja ja... men vi fortsetter som før!!! :angry:/>/>/Arg. snakk om å drepe den gnisten!!!

 

Men i morgen er det mandag og ny uke!!

 

Jeg har ingen spesielle ting på tapetet de neste 14 dagene så nå er det skjerpings igjen! :rolleyes:/>/ I det minste har jeg vært på treningssenteret i kveld og løpt litt intervaller. Heldigvis er jeg flink til å pushe meg selv så jeg fikk godt betalt for en liten time med trening :D/>

 

Vektmessig.... hm... 79,4 kg i dag tidlig.. Men ihvertfall var det deilig å justere profilen på treningssenteret fra 86 kg til 79 kg... Jippi, må ta med alle små gleder som kan motivere til fortsatt innsats! :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :rolleyes: Kjekt å høre fra deg igjen, Hope 76 :) Ja, noen uker kan være mer utfordrende enn andre. Jeg har også hatt to dager på hotell i forbindelse med et arrangement på jobben, pluss reise i fire timer hver vei i ekspressbuss. Det blir mye stillesitting og vanskelig å beregne kaloriene. Men du ligger under 80, Hope! Hold fast ved det!

 

Min ukesrapport:

 

Vekt 70,2 (opp 0,2). Midje 85 (ned 1,5). Jeg har økt inntakte etter gode råd fra Søtsug, og håper at vekten vil stå noenlunde stille på rundt 70 i ukene fremover. Jeg har ikke behov for å gå lenger ned (jo, jeg vil se 60-tallet på litt sikt, men det å ha et kilo å strekke seg etter hjelper å beholde fokus).

 

Søtsug: Jeg har ikke prøvd Itworks på kroppen, men har brukt ansiktsmasken et par ganger. Den er super. Huden ble strammet opp og fikk ny glød. En venninne selger disse produktene, så nå skal jeg prøve over magen. Jeg har ikke tro på at en wraps kan slanke bort kilo, men kanskje hjelpe meg å stramme opp? Huden kjennes for løs ut etter vekttapet, selv om jeg har gått mye tur underveis. Rapport kommer :)

 

Nydelig høstdag i Bergen i dag! Håper dere også har godvær rundt dere, uansett hvor dere befinner dere! Og at Engeljenta og Indigo snart gir lyd fra seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært så travel at jeg har ikke rukket innom her på mange dager.

 

Vinegar: så flott du holdt deg stabil denne uken. Greit å ha en kaloriberegning å gå etter.

 

Hope76 - så hyggelig å høre fra deg! Travelt og vanskelig å holde helt kontroll på inntaket. Høres vanskelig ut når du bor hjemme!

Håper du får det litt roligere de neste par ukene.

 

Vi har kanskje holdt koken såpass lenge at motivasjonen til å stikke innom her er litt opp og ned.

 

Bailine e.l. har jeg aldri prøvd så det skal jeg ikke uttale meg om.

 

Liten ukesrapport fra meg: ned 0.1kg til 75.7. Helt flott etter en sosial helg på tur med venner. Neste helg blir like sosial ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen,

 

Fint du stikker innom Hope76.

Det er virkelig vanskelig å spise fornuftig når en er mye på farten og får maten ferdigservert.

Hverdager er best når en vil ned i vekt. Det er jo tross alt flest av dem, heldigvis :)/>/>

 

Min vekt er nøyaktig den samme : 69,8 , som den har vært en hel måned. Dvs den var opp en kilo etter Italiaturen og så tilbake neste uke , men heller ikke noe mere. Det er greit nok, selv om jeg synes jeg jobber hardt for å gå yttligere ned. Kanskje står jeg litt stille fordi dette er en vekt jeg har ligget på i mange år ( før overgangsalderen kom..)

Det betyr i alle fall at jeg kommer inn i mange av klærne min igjen :)/>/>

Så får jeg bare være litt tålmodig.

 

Skal prøve å hente deg inn, Luckey43... :rolleyes:/>

 

Har lest meg opp på "itworks", Vinegar

Ser ut til at det bare selges gjennom private distributører her i Norge, men jeg ser at det er mange som selger på Ebay også, så jeg tenkte jeg kunne finne en som sender som "gift" . Da blir det vel billigere enn fra Norge, tenker jeg ?!

Venter spent på din rapport her, :)/>/>Vinegar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere alle der ute :lol:

 

Langt mindre aktivitet her inne nå enn i starten ja, men er vel naturlig det kanskje...ser at flere forsøker å stabilisere vekt og noen går litt ned. Det viktigste ved livsstilsendring er jo at hode og kropp spiller på lag og følger hverandre, ellers kommer kiloene på igjen raskere enn vi rekker å si....sjokolade..... B)

 

Apropos sjokolade....jeg har tillatt søtsuget plass i livet mitt igjen. Det kommer utrolig fort når man tillater seg å spise det hvis man lyster...og vups...så lyster man hele tiden. Jobber meg ut av det igjen nå, med å spise det jeg skal gjennom en dag av frukt, grønt og fiber slik at jeg i alle fall er mett. Da blir jeg ikke så fysen på kvelden. Jo mer jeg har gått ned, jo slappere har jeg blitt med eget regime. Er nok en naturlig dynamikk dette. Men jeg skal jobbe meg ned til 65 altså og er avhengig av denne gruppa fortsatt. Synes det er veldig inspirerende å se diskusjoner og innspill på ulike ting som bailine, eddikk i kosten, vektstabilisering etc....det er slike innspill som gjør at man utvider horisonten sin og lærer - noe som er viktig i en livsstilsendringsprosess. Tenk damer...den vekten vi snart har nå skal vi leve med i maaaange år :P

 

Min ukesveiing: -0.8 til 67.9, så da klarte jeg målet mitt for denne uken. Nå ønsker jeg å stabilisere meg her, for som sagt så er ikke kropp og hode helt samstemte for tiden :blink:

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen !

 

Luckey43 : du er beviset på at tålmodighet gir resultater ;)

Fint for andre å se. B)

og veldig bra med -0,8 sist uke. gratulerer :D

 

Jeg har stått på stedet hvil i lang tid , men i dag viste vekten 69,2

som er - 0,6 siste uken.

Noen små 0,5 cm inn her og der. Så det går definitivt riktig vei , men akk ikke så fort. Men jeg har større tro på å holde vekten når jeg nå bruker litt tid på kiloene og ikke minst får automatisert gode rutiner.

 

Tidligere kurs har jeg gått fort ned - og fort opp - hatt problemer med å holde vekten. Liksom sett frem til kursslutt for da skulle jeg spise mye godt igjen for en tid og så har jeg ikke klart å stoppe...

 

Ha en fin uke alle dere fine damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du endelig ser en nedgang Søtsug - det motiverer videre :D

 

Min uke er tommel ned - opp 0.7 kg....og jeg vet hvorfor, helt egenforskyldt denne gangen. Synes det er vanskelig for tiden, mye som ikke går helt veien. Spiser galt, sover dårlig, trener ikke noe. Og klarer liksom ikke helt å ta de rette grepene heller. Lite motivert. Den store gevinsten blinker jo der fremme og er ikke så langt fremme heller, likevel klarer jeg ikke helt å gjøre det jeg vet virker. Haff. Har vært god til å tenke positive tanker hele tiden syns jeg, men nå.....De siste to dagene har jeg i alle fall bare spist kalorikvota mi. Blir litt utskeielser i helga vet jeg men får satse på at det blir med det. Er ikke helg uka igjennom :angry:

 

Mål til neste uke: skaffe 7 trimpoeng.

 

Hvordan står det til med resten? Veeeldig stille tråd for tiden....

 

Ha en fin helg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kjære, alle sammen,

 

min mann ble for en tid tilbake alvorlig syk og hasteoperert. Operasjonen gikk fint, men vi venter nå på svar på hvilken type svulst som ble funnet i tynntarmen hans.

 

Derfor er jeg ikke aktiv for tiden. Vekten ligger på rundt 70, pluss minus. Men det er det minst viktige akkurat nå.

 

Stå på videre, dere gode damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Vinegar, det var leit å høre om din mann.

Våre luksusproblemer her inne blir helt ubetydelige i forhold. Krysser fingrene for at alt går bra.

Håper du alikevel stikker innom tråden i ny og ne.

 

Jeg har vært i Spania 4-5 dager på visningstur. Utrolig hva en får for pengene der nede. Men tror det får vente til en blir pensjonist.

En stor pose med sjokolade har stått på kjølerommet etter tax-freen. Den har jeg flittig spist av den siste uken, men i går lagde jeg pakkekalender til mine to studenter, så dermed er heldigvis den posen tom. Fikk et behov for søtsaker inkl. 4 marsipangriser sist uke, så vekten er opp igjen, veiedag i morgen lover ikke godt.

 

Håper det er flere her inne som fortsatt vil henge med..jeg trenger noen til å holde meg i øra.

Litt ned før jul hadde vært bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinegar: som de andre sier så blir alt her inne uviktig nå. Ønsker dere masse lykke til og håper på det beste resultatet!

 

Hyggelig at det skjer litt her inne, selv om jeg har vært fraværende selv. Har vært et par uker på jobbreise i søramerika, og da spiser man bare det man får. Likevel får jeg betalt for innsatsen tidligere i høst for vekta fortsetter å gå litt ned, nå til 74.5. Jeg fører ikke dagbok om dagen for det virker som hverdagsvanene har satt seg. Nå gjelder det å ikke skeie ut for mye i desember, men unne seg de små forjulsgledene i små mengder (det er ihvertfall min plan).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...