Gå til innhold

#69kgprosjektet


Gjest Vinegar
 Share

Anbefalte innlegg

Dere er så flinke alle sammen atte :D

 

All grunn til å være stolte og fornøyde, at man har en glipp i blant er jo naturlig - vi kommer jo ut for fristelser resten av livet og noen ganger står vi i mot og andre lar vi oss rive med!

Og en gang i blant tømmer vi skuffer og skap ;)

 

Jeg ser at målene mine faktisk har gått litt opp den siste uken, men det jevner seg forhåpentlig på sikt...ellers blir det mye hengeskinn om jeg når vektmålet for å si det sånn :blink:

 

Nå gleder jeg meg til en sunn og fin uke, skal prøve å få inn tirsdagsjoggen fra i morgen, torsdagsjoggen er inne i sin andre uke og den første gikk så bra og mye bedre enn forventet :D Det var gøy og veldig motiverende for denne uken :) Søndagene blir det å prøve på en hjemmeyogaøkt, det kan la seg gjøre å gjennomføre...evt. bytte på tirsdag og søndag med jogg/yoga...

 

Vi snakkes folkens! Fortsett den gode jobben og vi heier på oss B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinegar, du har vært fantastisk flink !

Tipper du ser du 69 tallet neste uke ! :P/>/>/> :P/>/>/> :P/>/>/>

Skjønner at du tenker på å stramme opp som det viktigste nå. Muffinmagen er vel det som irriterer mest hos meg også.

 

Jeg er "bare" 96,5cm over rumpa , men så henger det en pølse over trusestrikken eller bukselinninga som ikke er så smashing. Den er ikke lett og trene bort.

Jeg har også noen fleskekoteletter bak på ryggen ( unde BH n) som jeg gjerne vil ha bort. Legger inn noen ønsker til jul merker jeg.

 

Smom det er godt å se at du har vektnedgang igjen. Så bra at du har begynt med jogging igjen. Veeeldig bra :P/>/>/> :P/>/>/>

 

Cosinus , da forventer vi en helg kilo i minus neste gang :rolleyes:/>/>/> OK ?

 

Ja , Lucky43 , smaching var jeg på trening i dag i ny Kari Traa tights. Så lenge toppen ikke sitter etter rundt muffinmagen ser det ikke så verst ut nå :D/> :D/>

 

Ha en flott uke alle sammen :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere,

 

mye godt nytt å lese her. Og takk, Søtsug og dere andre :)

 

Jeg er selvsagt ikke misfornøyd med resultatet, men er kommet i en vektklasse der jeg trives, selv om jeg ikke er tynn. Og det har gått raskere enn beregnet. Jeg hadde forventet å møte mer motstand underveis, det vil si at vekten ville stå stille i perioder, slik mange av dere andre har opplevd. Da ville kanskje hodet bedre ha fulgt vekten.

 

Jeg spiser rimelig normalt, men er opptatt av å velge sunne alternativ. Frokost er ofte knekkebrød med makrell og gresk yoghurt, men kan også være noe helt annet. Som omlett med karritunfisk. Middag er den samme som min manns, men jeg styrer unna poteter og smør.

 

Dette forteller meg egentlig mer om hvor mye usunt jeg spiste før. For å legge slik på meg som jeg gjorde må det ha blitt flere boller, mer sjokolade etc enn jeg har vært villig til å innse.

 

I går spiste jeg havrekjeks med brie til kvelds. Kaloriinntaket var helt etter planen. Nå må jeg øke litt, tenker jeg. Men ikke for mye. Vekten skal saaaakte ned et kilo til, men ikke mer enn det.

 

Ha en flott uke! I Bergen har vi nydelig turvær, selv om sandalene omsider må parkeres i skapet :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Cosinus , da forventer vi en helg kilo i minus neste gang :rolleyes:/>/>/>/>/>/> OK ?

 

Oi, her stilles det krav :P/>/> Kan bare love å spise smart jeg ;)/>/> Eller kanskje jeg ikke skal trene i helgen, så jeg ikke er støl og full av vann i musklene når veiedagen kommer ;)/>

 

Jeg har også litt muffinsmage, men den har minket forbausende mye i høst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp! Så mye positivitet og entusiasme :D/> I like it!!

 

Her gikk jeg faktisk opp 0,3 denne uken. Huff og huff.. Uttrykte min frustrasjon for mannen men da korrigerte han meg fint med å henvise til "vinglassene fredag kveld og chipsen lørdag kveld".. Ja, kanskje han har et poeng der! Føler at jeg har vært veeeldig flink veldig lenge, og synes vektnedgangen har gått seint i motsetning til noen andre her inne. MEN forsøker å minne meg selv på at det er det lange løp som gjelder :unsure:/>/

 

Innimellom blir jeg skuffet av meg selv fordi jeg ikke får trent nok.. men senest i går kveld måtte jeg ta en realitetsorientering med meg selv! Når man jobber fullt, i tillegg tar videreutdanning, er tilsynsfører for barnevernet, småbarnsmor, kone, treningsentusiast og venn... huff... ja da er det for lite tid med 24 t i døgnet. (dette skriver jeg bare for å overbevise meg selv om at jeg gjør en god nok jobb...)

Cosinus: Ikke stress med forventninger. Det kommer når det kommer..

 

Lucky43: Jeg har tatt bodyskanning på treningssenteret etter at jeg kjøpte PT timer. Fikk da bodyskanningen gratis ;)Ny time i morgen.. :blink:/> Da skal jeg ta kondisjonstest... huff og huff... send gode tanker i firetiden... tihi..

 

Vinegar: Det er utrolig å tenke tilbake på tiden før GR, hvor lett det var å trykke i seg både den ene og den andre bollen o.l. Nå er vi alle mer bevisste valgene våre. Deilig at du kjenner at du har funnet en vektklasse du trives med! Hold deg her :)/>

 

Smom: Du er jaggu kommet godt i gang med treningen. For min del så fungerer det også best med faste treningsdager. Da er det lettere å planlegge og værre å sluntre unna! Du er flink :D/>

Søtsug: Kommet tilbake fra Italia? Tror både kropp og sjel har gått av en time out innimellom, og da er jo Italia stedet vil jeg tro? Juleønskene dine blir nok innfridd skal du se...

Engeljenta28: Hvordan står det til med deg?

 

Ønsker dere alle en fortsatt flott uke! Nyt det fine høstværet :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hope 76: Ja som regel er det en forklaring på oppgang, men det viktigste er at det blir læring ut av det. Når man kommer på et visst nivå så skal det vel ikke så mye til heller før det blir noen gram opp eller ned...jeg tenker at jeg ikke skal sette kroppen i sparebluss, for da legger den på seg så lett som bare det ved en liten utskeielse. Heller bittelitt ekstra mat som trening kan hjelpe til med å trimme bort B) Neste uke er du der igjen.

 

Min ukesveiing: 68.7 (ned 0.8). Og det var jammen litt av en bragd etter å ha vært på tur opp igjen forrige uke. Klapper meg sjøl på skuldra og retter neste ukes fokus mot aktivitet, som har vært min store svakhet de siste ukene.

 

Ha en fin fin dag flotte damer :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Lucky43! Jammen sa du farvel til 69-tallet!!!

Det er nok lurt å være bevisst på å ikke komme i sparemodus. Dere virker ganske smarte alle sammen her inne, for her er ikke tempoet hovedfokus. Å ha en tanke til hva som skjer når målet er nådd tror jeg er viktig (ihvertfall viktig for meg).

 

Ha en fin dag! Her er det snø i lufta idag - like ikke :o Vil ha bare skogsstier å løpe på og dagslys til å se dem :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Lucky43 du får en stor klapp på skuldern av meg også.

Du har jobbet utrolig bra og målrettet i lang tid og da er det så fortjent at du lykkes. :)/>/>/>/>/>/>

Godt å få 70 tallet på så god avstand tenker jeg.

 

Min vekt var 69,7 denne uka , -0,1 fra forrige uke, og det er akseptablet med godterismellen tidlig i uka. Jobber nå fokusert resten av uka før det blir Italia til lørdagen.

Her er litt om stedet vi skal til

 

Cinque Terre

Håper jo vi får noen fine turer og ikke bare vin og pasta.

 

Lurer forresten på om jeg skal kjøpe meg joggesko med pigger.

Er så pysete på glatta..og da blir turene med hunden litt småforsiktige til vintern. Noen som har sånn joggesko ?

 

Ser at "Enklere liv" har flere typer I butikken og at de faktisk har en modell nedsatt til 349,- I nettbutikken nå

Joggesko med pigger

 

Ha en fortsatt fin uke alle sammen :)/>/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for heiarop damer :rolleyes: hjelper godt på å ha et sted å rapportere.

 

Riktig god tur Søtsug - Italia er bare helt nydelig, både klima og mat/drikke, nyyyt det B)

 

God helg alle sammen, her blir det å hjelpe mamma med å flytte, en konsert med venner og forhåpentligvis prioritere en tur ut i skogen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Respekt, Lucky43 og Søtsug! Sterkt å holde 70-tallet på avstand :)

 

God tur til Italia, Søtsug :) Det er deilig med slike avbrekk fra hverdagen. Jeg håper du koser deg og ikke teller for mye kalorier. Det er ikke ferier som gjør oss fete, men hverdager.

 

Jeg håper det går bra med Engeljenta28 og at vi også snart hører noe fra Indigo. Eller er det noe her som jeg har oversett?

 

Jeg har ikke erfaring med piggsko, og har heller ingen planer om å kjøpe det. Bedre med brodder som kan tas av på steder der det ikke er glatt. Jeg er for eksempel ofte innom butikken etter tur med hunden min, og de vil nok ikke være så begeistret for kunder med piggsko.

 

Enklere liv har mange varianter av brodder.

 

Ønsker dere alle en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Here we go again :blink:/> Opp i vekt, ned i nesten alle mål - er viktigst med det siste så jeg velger å gå på vekta igjen i morgen... Hadde altfor lite søvn i natt og altfor salt mat i går, og det vet jeg påvirker veldig, det er formelig så jeg kjenner vannet presser seg på i kroppen, særlig i armer og fingre. Så jeg tror ikke den vekten er riktig i det hele tatt faktisk. Kommer inn og justerer i morgen dersom dette stemmer ;)/>

NÅ VIL jeg under 70 snart - liker ikke å være der, og jeg syns selv jeg er ganske flink med maten, løp to turer og gikk en lang skogstur i løpet av uken så aktivitetsnivået er der det skal være.

 

Men det er bare å smøre seg med den berømte tålmodigheten så skjer det vel et eller annet snart :P/> ? Er glad jeg ga meg selv litt tid så det ikke føles umulig å nå målene...

 

Uke 43:

Vekt: 72,2 kg

Hals: 32,1 cm

Bryst: 92 cm

"Midje": 79,9 cm

Rumpe: 98 cm

Lår: 60,9 cm

Legg: 36,9 cm

Arm: 30,2 cm

 

Vektmål til uke 44 er: 71,4

Uke 42:

Vekt: 71,8 kg

Hals: 31,5 cm

Bryst: 94,3 cm

"Midje": 80,4 cm

Rumpe: 98,5 cm

Lår: 62 cm

Legg: 38,4 cm

Arm: 30,4 cm

 

Vektmål til uke 43 er: 71,4

 

Fiiin mandag fra smom :wub:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang i målene, Smom :) Du har jo snart timeglassfigur, du!

 

Min ukesrapport:

 

Stillstans på veken. Det vil si 70,8. Midjemålet er 87, ned en centimeter. Andre mål har jeg ikke tatt. Målet for denne uken er å holde vekten i ro. Jeg trenger å roe ned vekttapet og ha noen kilo til gode slik at jeg beholder fokus.

 

Denne uken har jeg økt inntaket ved å spise opp restene av ostene etter besøket forrige lørdag, og som alle vet er ost ingen lett sak :) Jeg har også spist mer nøtter, så jeg ligger der jeg skal være rent kalorimessig :)

 

Da er jeg spent på hvordan det går med dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smom: Når du går ned i mål så er det nok bare naturlige svingninger i vekta. Stå på videre så går du nok nedover igjen.

 

vinegar: Så flott at du har klart å følge planen og få stillstand denne uka!! Da har du spist nok. Fortsett slik du, tipper det lønner seg å ta det med ro siden du har gått så raskt ned.

 

Her ble det -0.2 til 76.2 og inn 1cm i midja og 2 i hofta. Det går sakte med vekta om dagen men jeg merker jo at buksene jeg kjøpte i London for 3 uker siden sitter enda løsere nå så noe skjer. Jeg har det helt fint med at det tar litt tid.

 

Det var en av dere som spurte om joggesko med pigger. Det vil jeg på det sterkeste anbefale hvis du jogger og ikke bare går. Jeg har det selv og bruker det på vinteren. Brodder er ikke godt å løpe med og løpesteget blir ikke godt. Jeg har prøvd begge deler men etter at jeg kjøpte piggsko så går jeg ikke tilbake til brodder (til løping).

 

Men hvis du skal jogge med dem så pass på at det er en sko som passer foten din. Hvis du bor i nærheten av en Løplabbet-butikk så kan de sette pigger inn i en gammel løpesko for ca. 300kr. Dette kan være vel anvendte penger, jeg ville heller gjort det enn å kjøpe bilige sko på enklere liv. Løplabbet og sportsbutikker har også dyrere sko med pigger, men å pigge om gamle sko fungerer bra til en rimelig pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smom: når du har kommet så langt ned som du er nå, så vil vekten svinge med gram som den gjør, lite eller ikke noe ned en uke og mer neste, så lenge man holder seg til tiltenkt plan. Flink er du :rolleyes:

 

Vinegar og cosinus: virker som dere har funnet en fornuftig plan for vektnedgang. Det viktigste er vel at hode og kropp er samstemte på denne reisen :rolleyes:

 

Jeg skal også ta det saaaakte fremover. Har fortsatt utrolig vanskelig for å entre dørstokken til trening.....tips mottas med takk (selv om jeg vet at det bare er å gjøre det :o )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, her kommer en utblåsning :angry:/> !

 

Problemet er jo rett og slett at jeg har ikke kommet langt ned i det hele tatt...Jeg har egentlig ikke gått ned en dritt på snart 3 måneder etter at jeg startet opp igjen etter sommerferien. Og det kaller ikke jeg langt...hvis man tar med en dårlig mandag i september så jeg har til og med gått mest opp i denne perioden...

 

Så at det svinger er nå en ting, men dette er jo virkelig ikke bra! Det er faktisk mest frustrerende og slitsomt å forholde seg til...

 

Jeg vet, som jeg også sier gang på gang, at det er målene som er viktigst, men herlighet da!!! Jeg har prøvd nå siden januar å komme under 70, men nesten alt jeg gjør gir null, nothing, nada resultat!

 

Mulig jeg er kravstor, men jeg blir DRITLEI av å gjøre alt riktig uten at det skjer en dritt!

 

Jeg gir meg ikke enda, men det er pokker meg ikke så lett å holde motivasjonene på topp om dagen!

 

Trening i kveld, torsdag kveld og i helgen, så får vi se da...nå skal jeg registrere kaloriene mine, hurra! :P/>

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jeg ikke oppmerksom på, Smom.

 

Jeg ser at du har gått ned seks-syv kilo, stemmer det? Var det i vår? Har du i tilfelle endret noe i høst, eller har du møtt den berømte vektklassen som det krever masse tålmodighet å komme under?

 

Men målene går ned, og det er centimeter folk ser. Ikke kilo, heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jeg ikke oppmerksom på, Smom.

 

Jeg ser at du har gått ned seks-syv kilo, stemmer det? Var det i vår? Har du i tilfelle endret noe i høst, eller har du møtt den berømte vektklassen som det krever masse tålmodighet å komme under?

 

Men målene går ned, og det er centimeter folk ser. Ikke kilo, heldigvis :)/>

 

Nei, det var for 4 år siden - det står i sign for på et eller annet vis motivere ved å se at jeg har gjort det før! Jeg skjønner at det kan se ut som jeg har gjort det nå. Sorry about that!

 

Jeg startet 2/8 - 2010 (!!!) på 78 kg og gikk ned til 64 på 6 måneder, så klarte jeg å holde den vekten i 1,5 år før kyssesyken og null trening gjorde at jeg sakte, men sikkert begynte å gå opp igjen og siden da har jeg vaket mellom 70 -73. Klarte å komme ned i 68 igjen for et år siden, så gikk butikken min konkurs, har vært arbeidsledig siden det og fram til nå, og jeg gikk opp igjen...siden har jeg prøvd ALT!

Dvs jeg har trent hver dag, jeg har trent 2 ganger i uken, jeg har trent 3 ganger i uken, jeg har kombinert styrke og løping, jeg har gått turer, jeg har bare løpt. Jeg har droppet alle søtsaker i en periode, jeg har fulgt GR, jeg har spist mindre, jeg har spist mer... Ja, dere skjønner sikkert, jeg har forsøkt alle mulige, fornuftige, metoder og det skjer ingenting :(.

 

Jeg har i snitt vært superflink og jeg vet jo at tilslutt vil det gi resultater, men nå har det gått litt på tålmodigheten løs... Jeg et jo også at psykiske påkjenninger som det jeg har vært gjennom kan gjøre at kroppen tviholder på alt den kan, men nå håper jeg det løsner ettersom jeg er i jobb igjen (får bare håpe at jeg får beholde den).

 

MEN, når det er sagt, i går løp jeg på kvelden, orket egentlig ikke å gå ut, men gjorde det likevel :D Og, som om ikke det var nok, for første gang på det siste året følte jeg at det gikk lettere, steget var mer spenstig, og jeg hadde mer å gå på. Økte distansen med ca en kilometer mer enn sist og det gikk fint! Var kjempesliten da jeg kom hjem, men jeg følte i hvert fall framgang! DET var digg det! Så da kom det litt motivasjon tilbake og jeg gir meg ikke!

 

Det MÅ jo gå bra tilslutt, eller hva?

 

Beklager at jeg har bidratt til litt oppgulp altså, men det dukker jo opp det og :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smom: jeg så ikke at det sto ulike årstall der og trodde også du hadde gått ned mange kilo. Skjønner du er frustrert hvis du gjør alt det du skal og enda ikke går ned. Men du har jo gjort det før og vil klare det igjen. Jeg kan overhodet ikke nok om hva det er som skaper stillstand etc, men jeg vet av erfaring ifht andre ting at når man blir desperat så prøver man mye forskjellig raskt, kanskje så raskt at kroppen ikke rekker å henge med? Å endre taktikk hver uke tror jeg ikke er lurt. Finn et kalorinivå du skal ligge på, skriv ned kaloriene, tren det samme hver uke over en periode. Og vær tålmodig på det. Det løsner nok :rolleyes: Masse lykke til - du er tøff som ikke gir opp.

 

Min vekt denne uke er den samme og det er jeg igrunn greit fornøyd med. Målene er også omtrent på samme nivå. Kom meg ut på en tur i går ettermiddag og sto opp i dag for å ta en tur før et møte på jobb, men nå snøøøør det :P Må da igjen koble om oppi topplokket og motivere meg for å trekke inn på treningssenteret - en annen dag.... Tar vel en stund det også :lol:

 

Ha en flott dag dere fine damer - er det fortsatt flere som har 65 kg som mål til jul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet jo at jeg kan - og jeg har ikke endret hver uke altså, men dette har jo pågått over nesten et år nå...gikk rett i kjelleren da butikken gikk i dass og selv om jeg ikke spiste helt bananas var psyken på bærtur og jeg gikk opp uten grunn nesten...selvsagt var jeg ikke flink nok da, men etter jul har jeg vært dødsflink nesten hele tiden. Men jeg får oftere nedturer fordi det ikke skjer noen endringer og da blir jeg slumsete, spesielt med middagsporsjonene.

 

Jeg vet at jeg skal ligge på ca 1500-1600 kcal i snitt og det gjør jeg når jeg er flink. Så det er bare å flinke seg videre ;)

 

Uff, nå ble det mye klaging og meg,meg,meg fra min side, men noen ganger må det bare UT! :P Og det er jo derfor jeg er her, for å kunne fortelle om både opp og nedturer, bare litt kjipt når det er mest ned :angry:

 

Jeg skulle ønske jeg kunne klart 65 til jul (sånn som jeg har holdt på skulle jeg veid 52 kilo nå om kroppen hadde respondert som den skal - haha!), men jeg tar det jeg får nå, orker ikke være desperat for det er enda mer slitsomt og gir enda mindre resultater, det er i hvert fall sikkert. Men jeg håper jeg er under 70 til jul i hvert fall...

 

Men nå skal jeg prøve å fokusere mer på treningen, komme opp i fart og øke distansen sakte, men sikkert. Jeg vet at det også øker motivasjonen på matfronten.

 

Før jeg fikk kyssesyken løp jeg en mil på en time på skogsvei med noen ganske drøye oppoverbakker. Det er det jeg håper å oppnå igjen, for da begynner nok også kiloene å røre mer på seg. Men det kan jeg ikke klare om jeg sulter meg og det gjør jeg hvis jeg kommer under 1400-1500 kcal om dagen.

 

Regnet på kcal i går og for å gå ned 400 gr i uka som jo er planen min, skal jeg ha 1600 i snitt hver dag, så det stemmer veldig godt. Da har jeg lagt inn 9 TP i uka. Dere som går på kurs har vel tilgang på det, men her er utregningen min om dere er interessert...

 

72 x10 =720 (Vekt x10)

+ 170 x 6 = 1020 (høyde x 6)

- 43x5 = 215 (alder x 5)

- 160 (kjønn, kvinne)

= 1365 (som da er ditt hvilestoffskifte)

x 1,3 (tar utgångspunkt i en lav hverdagsaktivitet, gang istedenfor med 1,4 for normal og 1,5 for høy)

= 1774(energibehov før trim)

+ 9x30 = 270 (trimpoeng x30)

= 2044 (totalt energibehov)

 

BLABLABLA fra meg, _igjen_

 

Ønsker dere en deilig torsdag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smom - Takk for alt du deler dette med oss!! Medgang er lett å fortelle om, men ikke motgang. Men slike perioder som du har nå får vi sikkert en gang i livet alle sammen.

 

Jeg har nok ingen gode råd. Det virker som kostplanen er smart. Jeg har også fått 1600kcal med en knapp halvkilo i uka i planlagt nedgang og 8-14 treningspoeng. Har fått streng beskjed av kursleder å ikke gå under 1400kcal som skal være mitt hvilestoffskifte inkl. trening (hvordan hun regnet ut det vet jeg ikke).

 

Min erfaring er at i perioder vil ikke kroppen min ned selv om jeg gjør alt riktig. Men er det for mye som skjer (for min del et år med masse ryggsmerter og påfølgende dårlig søvn) var det bare umulig å få vekta til å rikke seg. Nå er det visst mulig igjen.

 

Hadde det vært meg, hadde jeg kanskje prøvd ikke å veie meg en stund, eller fokusere på vekt, men fortsette å trene som du gjør og fortsette å ha oversikt over inntaket. Fører du dagbok så du kan se energifordelingen også?

 

Uansett - håper du deler veien framover med oss her inne og ikke gir opp! VI trenger deg her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at du sier det cosinus! Jeg følte på at jeg var veldig negativ nå, men som du sier motgang opplever vi jo i blant det og :o .

 

Kanskje jeg skal prøve å ikke veie meg ja, pjuh - det kan holde hardt kjenner jeg! Men jeg skal prøve det i et par uker og se om jeg klarer å holde meg unna :P. Måle hver mandag og det er det :blink: Føles som galskap akkurat nå - haha :rolleyes:

Men jeg tror faktisk det er et bra råd - så jeg gir det en sjanse...

 

Så da fortsetter jeg da...trene som planlagt og føre matinntak, er ikke medlem så jeg får bare generell info opp, men skal vurdere et medlemskap når jeg har prøvd dette en stund hvis ikke det funker heller.

 

Jeg satser på at det blir bra! Si fra når jeg får lov å veie meg igjen da ;) Så skal jeg innrømme det hvis jeg sprekker :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle finfine damer ! :P/>

 

Tilbake fra noen flotte dager i Cinque Terre. Et flott sted for fysisk aktivitet, vin, pizza og kultur.

Et sted jeg absolutt kan anbefale dere. :P/>

 

En drøy kilo opp, men veiedag er ikke før tirsdag , så jeg får skjerpe meg de kommende dager for å ikke komme altfor langt opp på 70 tallet.

Tok med meg en 400 grams Toblerone fra tax-freen som jeg nå har spist opp i helgen. Den var ment som en gave til noen, men endte dessverre i min mage. Mannen har vært bortreist i helgen og da skal jeg liksom kose meg litt.. :blink:/>

Ser at det er litt stillstand hos de fleste for tiden. Tenker at det er litt naturlig når vi nå har vært så

fokusert i lang tid. Både kropp og sjel kan trenge en pause før vi setter inn full skjerpings før jul.

 

.Jeg har ikke registrert maten de siste 2 uker, men fra mandag skal jeg gjøre det igjen.

 

Smom, føler med deg i din frustrasjon !! :angry:/>

 

Har du GR bøkene fra tidligere så kan du kanskje kopiere noen ukesmenyer du brukte da du gikk så fint ned for noen år siden?

For meg løsnet det først da jeg kjøpte gullmedlemskap her i GR og begynte å registrere all maten og passe på fordelingen mellom protein, karbo og fett

Ble nok litt mange både kalorier og karbohydrater på meg før. Glad i både havregrøt, knekkebrød, yoghurt , frukt …men det er jo bare karbohydrater.. så jeg må ta en oppsummering i løpet av dagen og være flinkere på å få i meg nok proteiner og grønnsaker B)/>

 

Vil derfor anbefale deg å prøve et medlemskap til 299,- for 2 måneder,

Jeg beundrer alle som tørr starte for seg selv, Smom. Det viser at du har guts – og da klarer

du garantert å se 69 tallet snart også.

Håper det snart løsner for deg ! :rolleyes:/> :rolleyes:/> :rolleyes:/>

 

Ha en god uke alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes deilig ut med både pizza og Toblerone, Søtsug ;)

 

Jeg har aldri gått på kurs, så jeg har ikke bøker - har prøvd gullmedlsk. en gang, men glemte å bruke det av en eller annen grunn...livet kom vel i veien, som jeg syns det har gjort til stadighet de siste 3-4 årene. Har vært mange ting som har skjedd som har rotet det til for meg psykisk og da er det jo bare sånn da at kroppen ikke responderer som man ønsker seg.

 

Jeg er jo fortsatt i en usikker situasjon jobbmessig. Er bare 3 uker igjen av praksisplassperioden, det vil si at jeg allerede er halvveis og det går fort! Og jeg vet ikke om jeg kan få fast jobb her enda. Er bruk for meg, men jobben jeg gjør er ikke i budsjettet. Prøver som best jeg kan å gjøre meg uerstattelig, så får vi se...

Men det gjør jo at underbevisstheten driver og jobber med det og kanskje ikke har helt tid til å være med på det jeg vil! Kropp og sinn er et system, sånn er det og begge må jobbe seg i samme retning...

 

Jaja, det går vel tilslutt. Jeg har ikke veid meg i dag, og heller ikke siden jeg "avtalte" å la vekten få en pause. Men jeg målte i morges og det er vel egentlig stillstand...2 cm opp i brystmål tenker jeg at har sammenheng med at jeg venter mensen i morgen... :huh:

 

Uke 44:

Vekt: ??,? kg

Hals: 31,8 cm

Bryst: 94,1 cm

"Midje": 80,2 cm

Rumpe: 98 cm

Lår: 60,9 cm

Legg: 36,7 cm

Arm: 29,9 cm

 

Vektmål til uke 45 er: ??,?

 

Uke 43:

Vekt: 72,2 kg

Hals: 32,1 cm

Bryst: 92 cm

"Midje": 79,9 cm

Rumpe: 98 cm

Lår: 60,9 cm

Legg: 36,9 cm

Arm: 30,2 cm

 

Vektmål til uke 44 er: 71,4

 

 

Fiiin uke fra smom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du har hatt deilige dager, Søtsug :) Med Toblerone til dessert :)

 

Smom: Sterkt å ikke gå på vekten i dag. Du har helt rett i at hode og kropp henger sammen. Jeg la mye på meg i fjor høst/vinter fordi vi slet med sykdom hjemme som var rimelig utmattende. Det førte til at jeg ikke tenkte på hva jeg spiste i det hele tatt. Det ble mest lettvinte løsninger og de legger seg som kjent rundt midjen. Ikke at jeg tror at du spiser usunt eller galt, men psyken kan virke inn på mange måter.

 

Heier på deg! Det løsner plutselig, det er jeg sikker på :rolleyes:

 

Min ukesrapport:

 

Vekten viste 70 blank (minus 0.8). Midjemålet er nå nede i 86,5 (minus 0,5). På 16 uker har jeg gått ned 11,6 kilo og redusert midjemålet med 15,5 centimeter. Det gir et vekttap på 0,725 i uken og det bør være greitt.

 

Siste del av uken har jeg vært på jobbreise og ikke hatt helt kontroll over maten. Det var restaurantbesøk med både forrett og hovedrett (stekt piggvar i smørsaus). Og NSB-mat. To lange togreiser på åtte timer ... Mulig NSB-maten er sunnere enn antatt. Jeg spiste wraps med ørret og snøfrisk til lunsj den ene dagen, foccacia den andre.

 

I går var vi i middagsselskap. Fårikål og et kakestykke til kaffen.

 

Jeg har derfor ingen forklaring på vekttapet annet enn at eddik som jeg har på salater flere ganger i uken har satt fart på forbrenningen på en eller annen måte.

 

Men nå lurer nye farer. Det er kommet marsipan i butikken. Jeg lukker øynene så godt jeg kan, men ...

 

Utfordringen denne helgen blir å kjøpe inn akkurat passe med Halloween-snop, slik at det ikke blir meg som også i år spiser opp restene :)

 

Håper å høre fra Hope76, Engeljenta28 og Indigo snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smom: Så flink du er som ikke har vært på vekta idag! Du får prøve uten vekt en stund og se om det skjer noen på noen uker. Hvis ikke synes jeg tipset om dagbok er godt, det finnes jo også gratis kaloridagbøker på nettet. Jeg tror det er greit med den kontrollen av at man får i seg passe både hver enkelt dag og i snitt over en uke.

 

Vinegar: Gratulerer med fortsatt nedgang!! Kroppen din er visst i riktig lage for tiden. Ellers kanskje eddiken virker så effektfullt. Hvor mye eddik er det snakk om da på en salat da?

 

På meg ble det -0.4 til 75.8 nå. Det går litt i rykk og napp men det synes jeg er helt greit. Har det ikke travelt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...