Gå til innhold

#69kgprosjektet


Gjest Vinegar
 Share

Anbefalte innlegg

Gratulerer Lucky43!!! Første mann til å se det magiske 6-tallet!! Det må være moro!

Jeg har også erfart før at de siste par kg man vil ned kan være harde, man kan holde på å måneder uten å komme noen vei. Så gidder man ikke mer, og går opp litt igjen i stedet sakte med sikkert. Denne gangen tror jeg jeg skal stoppe før jeg kommer dit, og heller prøve å holde den vekta kroppen vil legge seg på framfor å gå mer ned. Vi får se når den tid kommer.

 

Gratulerer til Søtsug også, du puster Lucky43 godt i nakken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert, Søtsug - gøy å bli pustet i nakken, da må man gi på litt ekstra rundt neste sving :rolleyes:

 

Tror du er inne på en lur plan Cosinus. Det har jeg tenkt for min egen del også...hvis jeg så mye som prøver å lure meg sjøl, noe jeg forøvrig har vært veldig god til før, så skal jeg endre fokus til å ha som mål å holde vekten. Takk for at du minte meg på det, har en viss følelse av at jeg snart vil møte meg sjøl i døra og få behov for denne tanken igjen B) Men foreløbig er jeg full av motivasjon til videre innarbeiding av vaner. Dette er nå mitt liv - basta!!!

 

Og - tror jeg hadde ramlet tilbake til gamle vaner igjen etter avsluttet kurs hvis jeg ikke hadde meldt meg inn i denne gruppa. Kjenner at jeg gleder meg til å rapportere når det er medgang og videre så gjør tanken på å skulle gjøre dette sammen med noen, at jeg skjerper meg når tankene på "vil ha sjokolade " kommer.

 

Men nu - tilbake til lesing av pensum B) Ha en glad dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Hei på dere, må bare dele en oppskrift til dere, eksperimenterte litt i dag og laget matmuffins:)

svigerfar mente de smakte litt sånn pizza snurrer, men dem ble sykt gode

 

4 Egg

4 dl havregryn

1 boks mager kesam

200 gram smårettskinke

150 gram revet ost tine original

1 fed hvitløk i biter

litt paprika i småbiter

litt oregano og pepper

 

visp eggene lett sammen og så ha oppi resten, føles ut som en smørje, men jeg brukte tresleiv så fikk moset det litt mer sammen så hadde jeg litt revet ost oppå toppen rett før jeg satte de i ovnen på 220 grader i 25 minutter, men bruk silikonform for ellers kan de sette seg fast

 

pr stk muffins: 100 kalorier, 8,5 gram protein, 2,2 gram karbo og 5,5 gram fett

 

Ble ikke eggesmak, men brukte en go del oregano, og dem ble så sykt gode :)

 

Bon apetit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så ut som en god rett Engeljenta, takk for at du deler :rolleyes:

 

Jeg har også noe jeg vil dele med dere inn i en ny dag med fullt av muligheter. Tenkte den passer for oss som driver med VARIG livsstilsendring:

 

Tankene våre former livene våre

– vær oppmerksom på tankene dine, de blir til ord

– vær oppmerksom på ordene dine, de blir til handlinger

– vær oppmerksom på handlingene dine, de blir til vaner

– vær oppmerksom på vanene dine, for de blir til livet

 

Ha en fin dag, kald morgen her på østlandet, snart minusgrader på vei til jobb :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bravo, Lucky 43 :rolleyes:/>/>/> Endelig brøt en av oss gjennom! Det må kjennes utrolig deilig å se sekstallet! Spesielt siden det er over 18 år siden sist :)/>/>/> Kjempeglad på dine vegner! Stor salutt!

 

Gratulerer også Søtsug, som bare ligger kiloet bak. Og nå som Indigo har fått ny fart på nedgangen, kan alt skje. Spennende å se hvor mange som ligger under den magiske grensen om en uke eller to.

 

Selv prøver jeg å bremse litt. Da jeg startet tråden var det naturlig å se mot 69-tallet som en drøm i det fjerne. Nå er vekten en helt annen. Jeg er ikke slank, men slankere. Og fornøyd med det. Ikke slik at jeg ikke ønsker å bli kvitt noen kilo til, men jeg håper å gjøre det på litt lengre sikt. Jeg har ikke stoppet på noen vektplatåer, og trenger litt tid omtrent der jeg er nå. Å lande på en BMI som viser lett overvekt er nok der trivselsvekten ligger. Og da unngår jeg flere rynker :D/>/>/>

 

Spørsmålet er hvordan jeg skal få det til. I teorien bør jeg vel spise litt mer, men det er ikke noe jeg savner. Hmm. Jeg får se hva vekten sier på mandag, og ta bedre grep fra da. Det er ikke heldig å gå altfor raskt ned. Jeg vil heller konsentrere meg om å få strammet opp magen, som er og blir problemområdet nummer en.

 

Godt å se at det er flere enn jeg som lager matmuffins :)/>/>/> Takk for oppskriften! Jeg glemmer ikke første gang jeg laget grove matmuffins til meg selv. Fyllet var tunfisk og sorte oliven. Min yngste datter kom hjem, og grep en muffins i forbifarten i den tro at den var søt og god. Hun kommer heller aldri til å glemme, ha ha :)/>/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer med flott nedgang til dere alle!!! Kjempebra jobbet :)/>/>/>/>/>

 

Selv har jeg endelig kommet igang med gooood trening. Var på styrketrening mandag - og kunne knapt gå dagene etter. I går var jeg på trening igjen, denne gangen med personlig trener. Hun er bare helt nydelig og positiv, og jeg har virkelig troen på at dette kan bidra til at jeg klarer å stramme inn og opp kroppen. Tok en "bodyscanning" som jeg har som et utgangspunkt. Denne viste noen nyttige tall.

 

Pr. 24.09.14.

Fett: 33,2 %

Vann: 49,8 %

Muskler: 51,6 kg

Hvileforbrenning: 1629

Metabolsk alder: 45 år (er 38...)

Personlig score: 3 (Solid, har høy fettprosent og stor muskelmasse)

 

Tilbakemeldingen på scoren var at jeg burde ligge på en vekt som tilsa 74,3 kg og ha en fettprosent på 28.

 

Jeg er litt opptatt av disse tallene og ikke bare vekten :mellow:/>/>/>/>/> Nå har jeg egentlig gått ned jevnt og trutt uten å trene så strukturert. Nå når jeg kommer igang med treningen vil jeg forhåpentligvis bygge muskler, og vektreduksjonen vil trolig flate noe ut. Da er det greit å ha en bodyscanning som man kan måle igjen senere for å se om fett er blitt omgjort til muskler! Noe som er mitt mål :D/>/>/>/>/>

Ellers en liten oppskrift til deling her også:

1 banan + 2 egg = pannekaker... :P/>/>/>/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lurt med andre tall, Hope 76! Og et konkret mål på 74,3. Ikke over, ikke under :)/>/>

Kanskje jeg skal få tatt en tilsvarende test?

 

I går hadde jeg en svært god fredag, der jeg kvittet meg med klær jeg ikke vil bruke. Dette er klær som var altfor små i sommer, men som nå passer. Det kjennes mye bedre å kaste ting jeg faktisk kan bruke, enn ting som er for smått. Da er det jeg som velger, og ikke vekten :)/>/> Det ble en stappfull IKEA-pose, og de rommer som kjent en god del.

 

Jeg har også kastet alt av klær i store størrelser. De skal ikke på denne kroppen igjen!

 

En liten treningshistorie helt på tampen: Min 17-årige datter trener mye, og begynte for et par uker siden på treningssenter, der hun av en PT ble oppfordret til å øke intensiteten og repitisjoner av noe som heter planken (magetrening). Hun fulgte rådene. Det endte på legevakten. Hun ble svært hoven i øvre del av magen og urinen ble helt mørk. Diagnose: Rabdomyolose. Jeg snakket med fastlegen i går. Legen sa at det var en økende trend at ungdom trener seg syke. Rabdo er en alvorlig sykdom som kan gi nyresvikt. Legen sa at kompetansen til PT-ere ikke alltid var noe å skryte av. Mange presser visst sofagriser på 45 like hardt som trente 20-åringer, og det kan ende på sykehus.

 

Til ettertanke, håper jeg. God lørdag, alle sammen :rolleyes:/>/> La godteskålen bli igjen på butikken :)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helgen over for denne gang, og jeg gleder meg til en ny sunn og aktiv uke :)/> Jeg har faktisk også benyttet helgen til å rydde i klesskap, kastet og funnet frem gamle "skatter" som faktisk passer. Jippi...

 

Var på vekten i dag og kunne gledelig konstatere at det fortsatt går riktig vei selv om jeg ikke går på nettkurs, men opererer på egen hånd. Ned 0,7 denne uken, og vekten viser 79,2 :D/> Strålende fornøyd med det.

Ønsker dere andre lykke til med veiingen denne uken.

 

Lucky43: Hvordan finner du tid til å studere? Jeg tar selv videreutdanning samtidig som jeg jobber fullt. Nå skal jeg skrive oppgave og har frist til 10. okt. med å levere..men får ikke timene til å strekke til! Tips mottas med takk :P/>

Vinegar: Huff, huff og huff.. ikke bra det som skjedde med datteren din. Ja, nå kan jo alle ta personlig trener utdanning og lede oss andre inn i skader og annet.. Min egen PT er utdannet fysioterapeut, voksen og "fornuftig". Har bestemt meg for å kjøpe 10 timer hos henne slik at intensiteten frem mot jul blir høynet :D/> Kanskje når jeg målet mitt før jul?!? Hadde vært nydelig..

 

Et siste spørsmål; registrerer dere inn vekten på GR sidene? Når jeg forsøkte å skrive inn 79,2 fikk jeg feilmelding og måtte runde ned til 79 blank for å få lagt inn vekt. Men for oss som er i denne boblen vet vi jo at alle gram teller. Hva gjør dere?

 

Ønsker dere alle en fin uke ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hope 76:: Grattis med nok en uke med vekttap, deilig å kjenne at en er i siget sikkert. Og nyyydelig å kaste klær og prøve klær som nå er passe - det driver vi nok med flere av oss tror jeg :lol: Hvordan får jeg tid til studier....ja du kan spørre....enkelte ganger lurer jeg på om det feiler meg noe alvorlig galt, er ikke første gang jeg "ryker" på en videreutdanning. I starten er det jo bare gøy å sette seg ned og fore hodet med ny kunnskap, helt til man skal levere oppgaver med tidsfrist, gjerne samarbeide med andre og så kommer det eksamener :P ....men tror svaret er planlegging, planlegging og atter planlegging. Her også, som ellers i tilværelsen. Jeg venter ikke til en ledig stund for å sette meg ned, for den kommer aldri...alltid noe annet som skal gjøres. Planlegger det inn i uka mi. Men- når det er sagt så er det da andre ting som jeg bortprioriterer og akkurat disse siste ukene, har det vært trening som ikke har vært gjort....Og det er jo litt dumt akkurat nå i den fasen jeg er i, hvor jeg absolutt trenger å stramme opp og inn slapt skinn som har blitt etter vektnedgang. Også har jeg blitt veeeldig god med årene til å la ungdommene mine få ta del i husarbeid og felles forpliktelse for at vi alle skal ha det bra. Så vi deler på oppgavene her hjemme og det hjelper jo på :) Lykke til med å finne din form på det B) Tenker det er supelurt å ta kroppsanalyse slik som du har gjort, da får man de nakne fakta man svart på hvitt og kan se endringer. Jeg registrerer inn på nettet hver dag, både det jeg spiser, trener og den ukentlige veiingen. Har ikke hatt noe problem med å registrere gram, men den tar ikke , bare. eks 70.6

 

Vinegar: Ja, det er nok ikke bare de unge som ryker på en smell i forhold til å overbelaste kroppen sin. <helse er jo veldig inn i tiden nå og maaange trenere der ute for å fylle etterspørselen, som dessverre ikke har den rette kompetansen :( Håper du har funnet ut av en plan om hvordan du skal ta grep videre. Og gi gjerne noen tips for hvordan du har tenkt å trene magen, den er virkelig mitt problemområde også!

 

Grugleder meg til uka og veiing onsdag, har hatt arbeidshelg nå - 3 langvakter a 13 timer og sååå fysen når jeg kommer hjem fra vakt på kvelden. Skal ha det måndtlige så her har "alt gått i grisen" denne helgen....Får ta meg sammen igjen i morgen tidlig så kanskje jeg redder meg nogenlunde inn :blink:

 

Ha en god uke alle sammen - keep up!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Hei alle sammen, håper dere har hatt en strålende helg. Jeg har endelig fått mail fra elixia så nå er jeg sagt opp:) endelig.

Var på hyttetur i helga med samboern og svigers.Men det som irriterte meg var at svigermor vet at jeg driver og ned i vekt, men neida hun kunne ikke lage noe sunt til middag verken fredag eller lørdagen+ at hun satt frem godteri hver kveld og det var 2 svære skåler, og jeg hadde virkelig ikek viljestyrke, blir så sint på meg selv.

 

Så kommer svigermor med en kommentar: du spiser sunt ene dagen og usunt andre dagen, hva søren vet liksom hu hva jeg spiser om dagene? jeg ble så sint og lei meg at jeg gikk og la meg. Blir irritert og samboeren sier jeg ikke skal bry meg om det, men for meg er det ikke lett når jeg har tatt imot kritikk hele livet så å si.

 

skal på kurs på onsdag, vet jeg har gått opp, men jeg får bare satse hardere.

 

Ønsker dere alle en fortsatt fin kveld og en fin start på uken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt en ukes tid på å skamme meg, og være sint på meg selv og skuffa over at jeg ikke har vært innom her og så videre...men det hjelper ikke en kalori :angry:/>/>/>

 

Jeg hadde en skikkelig bra uke etter konfirmasjonene, gikk lange turer og spiste riktig og så...så gikk det skeis! Forrige helg ble en katastrofe og jeg kollapset rett og slett i sofaen med chips og sjokkis :(/>/>/> Da var endelig huset tomt igjen og alt ryddet og på stell igjen. Og jeg var SÅ sliten, hadde mest lyst til å grave meg ned og forsvinne. Hadde en skikkelig utblåsning følelsesmessig den uken også, frustrert over at det er så vanskelig å få seg jobb og ja, ALT!

 

Men det er jo sånn at det hjelper jo ingenting å grave seg ned, ikke skamme seg heller og å være sint gir ikke meg motivasjon i hvert fall!

 

Så jeg lot forrige uke være dritt, og ga litt F. Med viten og vilje...jeg når ikke 1. oktobermålet mitt, men det får så være - det var ikke realistisk nok uansett for jeg trodde ikke på det selv. Og er det noe sånne målsetninger må være så er det realistisk, og det var ikke mitt. Jeg har lyst, men jeg hadde ikke lyst nok akkurat nå - det ble for slitsomt å skulle være superwoman på alle felt nå når jeg har hatt en skikkelig down pga jobb og mye styr hjemme.

 

Men det betyr jo ikke at jeg har gitt opp - jeg skal sette opp et nytt mål jeg, og det skal være både realistisk og attraktivt og med god nok tid og med litt annet fokus. Jeg har jo også skjønt at det er forskjell på å trene av seg kg når man er 39, og når man er 43...dritt, men sant.

Jeg driver jo og lærer meg coaching så nå skal jeg bruke SMARTØF på meg selv. For dere som kanskje ikke er så kjent med det står det for Spesifikt, Målbart, Attraktivt, Realistisk, Tidsbestemt, Økologisk, Formulert postitivt

 

Så MÅLET er som følger:

Jeg skal, innen 28.2., gå ned i vekt og cm. slik at den brune VeroModabuksen passer, og den skal sitte pent på, uten "krøllelår" for da vet jeg at jeg føler meg vel. For å nå målet skal jeg løpe minimum 2 ganger i uken og øke intensiteten på løpeøktene gradvis. Jeg skal spise etter GR-metoden og minimere inntaket av sjokolade og potetgull.

 


  1.  
  2. S - Jeg skal gå ned nok til å passe inn i en bestemt bukse - om jeg da veier 65 kg eller 67 kg spiller ikke så stor rolle.
  3. M - Jeg vet at jeg har nådd målet når denne buksen sitter pent.
  4. A - Målet er attraktivt fordi jeg savner å kunne bruke alle de fine klærne jeg har i skapet mitt. Og jeg vet at denne utfordringen klarer jeg.
  5. R - Målet er realistisk fordi jeg har gjort det før og buksen passet for 2,5 år siden. Jeg vet hva som skal til, det er å komme seg ut på minimum 2 løpeturer i uken, og å spise etter GRmetoden. Det er også realistisk i forhold til at jeg tar det sakte med et snitt på omtrent 1,6 kg/mnd som er ca 400 gr/uke.
  6. T - Fordi jeg ser nå at det ikke går like enkelt som for 4 år siden gir jeg meg selv 5 måneder, 28.2., til å nå målet, det gir en nedgang på ca 1,6 kg per måned. Da trenger jeg ikke være asketisk, men fornuftig og det er det som skal til.
  7. Ø - Det er bra for meg, både helsemessig, formmessig og følelsesmessig. Det er bra for de rundt meg som vil oppleve at jeg er fornøyd, barna mine vil få en sprekere mamma og mannen min vil få en mer smashing kone enn han har akkurat nå.
  8. F - Det er formulert slik at det er positivt for meg, jeg oppnår noe som er viktig for meg og får helsemessige gevinster i tillegg.

 

Sånn! Det var langt og lenge fra meg, men dette føler jeg forplikter og det er VIKTIG, i hvert fall for meg. Forrige ukes vekt har jeg fortrengt, men jeg tror det var 72,9 og i morges glemte jeg hele veie/måleprosjektet for jeg var ivrig på å komme inn i treningstøyet og få minsten i barnehagen så jeg kunne få tatt ukas første løpetur.

Og den er gjennomført, lettere enn jeg hadde trodd og jeg er positiv til neste ;)/>/>/>

 

Så da blir det veiedag i morgen i steden :P/>

 

Og neste uke begynner jeg å jobbe igjen, har ikke fått fast jobb, men har ordnet meg med en praksisplass for å få den erfaringen jeg mangler for å komme videre...så ja, det kommer seg - må bare bevise at jeg er skikkelig flink så de ønsker å ta meg inn på lønningslisten sin etterhvert. Så vil det jo bli skikk på økonomien igjen og... :)/>/>/>

 

Flott uke til dere folkens, dere er kjempeflinke alle sammen!!!

 

:wub:/>/>/> fra smom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære smom! Det du beskriver her er vel noe som skjer med oss alle. Det blir for tøft og vi mister kontrollen noen dager. Men du har tatt deg inn igjen nå :) Du har klart å snu og få fokus tilbake! Det er det som teller. De dagene skal du ikke ha dårlig samvittighet for, fokuser på det som er og som kommer og ikke på det som gikk dårlig før.

Så når du nok målet ditt.

 

Jeg tror det er viktig å bruke litt til på å nå målene også, ihvertfall for meg. Og når vi ikke er så unge lengre så slipper nok ikke kroppen kiloene så fort så vi trenger lengre tid.

 

Min ukesrapport: stillstand. Dette var helt forventet etter å ha gått ned nesten en kg i uka de siste to ukene, og nå har jeg sjauet på loppemarked hele helgen og hver kveld forrige uke. Er helt bekvem med at jeg ikke gikk ned mer.

 

Nå blir det høstferie i London i tre dager, og da skal jeg kose meg med måltidene :-) Tror det er riktig for meg å kunne kose meg i slike anledninger. Ikke minst på shopping da :-) :-)

 

Lucky43 - vet godt hva med mener med å komme fysen hjem etter lange dager. Ikke så lett alltid det.

 

Hope76 - så moro at det har løsnet for deg! Kjempeflott nedgang på deg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honnør til deg, Smom, som klarer å hente deg inn igjen etter bare en uke! Det er altfor lett å la det gli ut i tid, og plutselig er ikke bare et eller to kilo kommet på, men mange flere. Du beskriver en nedtur de fleste nok kjenner seg igjen i.

 

For å øke presset litt: Forventer bilde av deg i buksen når den passer :rolleyes:

 

Gratulerer Hope 76 :) Du øker avstanden til 80-tallet!

 

Engeljenta 28: Trist å lese om svigermoren din, men hun er dessverre ikke den eneste som viser slik dumskap. Neste gang får du ta med deg din egen mat eller stille betingelser i forkant. Jeg vet at det ikke er lett.

 

Min ukesrapport:

 

Vekt 72 blank (ned 0,8, totalt 9,6). Midjemål 90 blank (minus en). De to favorittbuksene mine begynner å bli litt store :)

 

Jeg sliter med å finne bremsene, og kjenner at prosjektet mitt går litt for fort i svingene. Hodet henger ikke helt med, for å si det slik. Det er jammen ikke lett å prøve å holde vekten heller, selv om gårsdagens middag ikke var av den lette sorten: langtidssurret lammegryte med potetmos. Min mann syntes jeg spiste altfor lite.

 

På torsdag drar vi på helgetur til Amsterdam. Det skal bli godt å legge hverdagen litt bak oss, og bare være oss to i en for oss helt ukjent storby. Vi skal bo på hotell ved kanalene, og bare slappe av.

 

Ønsker alle en flott mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engeljenta: ikke så lett når svigermor saboterer, til tross for at du har fortalt at du er på diett. Enig med Vinegar: sett betingelser før neste tur. F.eks. kan du insistere på å lage middag en dag. Prøv å se om det er mulig at godteriskålen ikke står dere hele tiden, evt. kun en kveld, og prøv å bestemme deg hvor mye du skal spise av den. Jeg vet dette ikke er lett, hverken å få gjennom en plan eller å gjennomføre prosjektet med så mange hindringer!

 

Vinegar: wow, som du går ned, gratulerer! Men jeg skjønner deg når du sier det går litt for fort for hodet. Jeg synes det går mer enn fort nok selv, men du har jo gått ned mye mer enn meg. Fører du dagbok over kaloriene så du ikke spiser for lite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Engeljenta og Cosinus :)

 

Jeg er ikke flink til å føre kaloriregnskap, gjorde det de første ukene, og etterpå har jeg ikke endret stort. Men du har et poeng, Cosinus. Jeg får ta en uke med føring når jeg kommer hjem fra Amsterdam. Ikke noe poeng å prøve å gjette kaloriinnhold i hollandske retter :) Hm, hva spiser de egentlig der? Kanskje på tide å finne ut litt om den byen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine tilbakemeldinger dere, det varmer :)/> Jeg blir så frustrert over meg selv for jeg vet jo jeg kan, og nå er jeg igang igjen!

 

Og Vinegar, bilde skal bli ;)/> Jeg jobber best under press så det er en fin utfordring! Kose deg i Amsterdam! En flott by - de spiser pannekaker og stuinger - hihi, og masse annet, men kos deg du og dropp kcalregnskapet mens du er der, det blir bare frustrerende uansett B)

 

Så her er ukens resultater og det kunne vært såååå meget verre ;)/> (Og forventer mensen i morgen og det kan jeg kjenne i fingrene + får-i-kålen fra søndag da - det spiser jeg en gang i året og da spiser jeg MYE :P/> )

 

Uke 40:

Vekt: 72,2 kg

Hals: 31,8 cm

Bryst: 93,6 cm

"Midje": 81,3 cm

Rumpe: 98,0 cm

Lår: 60,7 cm

Legg: 35,9 cm

Arm: 30,6 cm

 

Vektmål til uke 41 er: 71,8

 

Til sammenligning

Uke 38:

Vekt: 71,9 kg

Hals: 32,4 cm

Bryst: 92,8 cm

"Midje": 80,9 cm

Rumpe: 98,3 cm

Lår: 61,3 cm

Legg: 38,5 cm

Arm: 30,5 cm

 

I dag er det treningsfri, i morgen skal minsten ha fri fra barnehagen så da blir det heller ikke trening, men torsdag og fredag er det løpetur på meg :)/>

 

Ha en deilig tirsdag alle sammen!

:wub:/> fra smom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smom , det er godt å se deg skjerpet igjen. Utskeielser har vi alle sammen.

All respekt til deg som kom deg på rett kjøl så snart igjen. Heier på deg !

 

Vinegar , du sliter med et «problem», nemlig å bremse litt på nedgangen. Hva med

noen gode oster, flere av de greske yoghurtene med honning, granola mm ,eller noen valnøtter , da

kaloriene fort på. Og god tur til Amsterdam – sikkert mye godt øl der også..

 

Cosinus, god tur til London ! Håper du får kost deg skikkelig. Vi var i London forrige høstferie

og så bl.a Thriller (Michael Jackson ) som er en av de beste musikalene jeg har sett. Satt på første rad da..utrolige dansere – og sangere.

 

Hope76, gratulere til deg også med jevn og fin nedgang, og ikke minst med trening.

Høres interessant ut med bodyscanning !

 

Eneljenta ; du må bar gi f..i svigermors uttalelser. Husk at det er deg selv som bestemmer

hva du putter i munnen. Ta med deg et lite lager av gulrøtter, epler, knekkebrød osv når du skal

på tur med andre. Får du servert veldig fet mat ; prøv å spis lite og gå heller på rommet etterpå å

fyll på med dine medbrakte saker.

 

Veiedag hos meg i dag : 70,3 kg. Tror jeg er full av får-i kål etter helgen. Litt kaker fra en familie

bursdag ble det også , men ikke mere enn at jeg lover 69 tallet ved min neste veiing !!

 

Ha en strålende uke alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Smom og Søtsug :) Flott å se at dere er spot on track :)

 

Og du har helt rett i at det er stuinger og pannekaker det serveres i Amsterdam. Jeg googlet tradisjonell hollandsk mat i går og fikk det svart på hvitt at kostholdet der bestod at svært karborik mat og var ikke egnet for folk som prøvde å holde vekten. Haha! Det blir nok overvekt på returen :)

 

Ja, jeg har tenkt på oster, Søtsug. Jeg er veldig glad i ost av det fete slaget, men stoler ikke helt på at jeg klarer å begrense meg hvis jeg har slikt i hus. Min mann spiser ikke fete oster i det hele tatt, men jeg får begynne å øve meg på å ta et lite stykke og ikke hver dag. Jeg spiser også litt mer nøtter enn før, der er det bare kalorier og gode fettsyrer.

 

Det er det å finne bremsene slik at vekttapet blir varig som kanskje er mitt største problem, så jeg må gjøre en innsats og føle meg litt frem.

 

Godt øl? Sikkert. Men jeg drikker ikke øl, bare vin :)

 

Ønsker alle en strålende uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

søtsug : ja jeg vet, jeg hadde med meg matmuffins så jeg spiste det på fredag, lørdagen og søndagen, fredag ble det 3 pølser og et lite rundstykke, spiste bare en pizzabit på lørdagen, men heiv meg ikke over godteskåla, håper bare jeg ikek har gått opp 2 kg til i morgen, men jeg får bare kjempe videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang eller stillstand damer - ingen som går opp og det er jo bra :rolleyes:

 

God tur til London og Amsterdam, så deilig å ta en liten pust i bakken og gjøre noe annet noen dager, da får kalorier være kalorier :unsure:

 

Ukesveiing for meg er 69.2, bare 300 g ned, og målene omtrent det samme. Det er kanskje målene som jeg må fokusere mest på fremover, for denne kroppen kjennes fortsatt altfor dvask ut. Må finne frem henne som syns det var godt med en liten trimtur.......

 

Kom igjen søtsug - du klarer helt sikkert å få sett 6 tallet du også i løpet av neste uke, du virker veldig bevisst :)

 

Ha en fin dag, fine damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Gratulerer så mye lucky43:) jeg har veiing på kurs i kveld, tror jeg har gått opp en kg, men det skal fort av igjen, jeg gir meg ikke. har allerede meldt meg på nytt kurs og :) jeg skal ikke gi meg nå :)

 

ha en strålende dag dere herlige damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å lese at alle er så målbevisste og standhaftige :rolleyes:/>/> Enig i at det er mye enklere å holde fokus når vi kan gå inn her og rapportere innimellom. Ser at aktiviteten min er noe begrenset, men det går rett og slett på tiden.. Men jeg er innom og leser meg opp hver dag, og blir så motivert av å se hvor flinke dere alle er på hver deres måte.

 

Selv har jeg vært på ny trening med PT i dag, og det var jammen tungt. Hun pushet meg til å ta mye mere i knebøy med vekter enn jeg hadde funnet på selv.. og i tillegg sier hun at jeg har mye å gå på?!? Og at her er det potensiale :blink:/>/> Ha ha... hun lurer ihvertfall meg. Jeg er kjempemotivert og digger henne!!! Har bestemt meg for å kjøpe 11 timer av henne, slik at planen er å jobbe målbevisst til jul, og forhåpentligvis etablere gode rutiner som jeg kan holde frem med på egen hånd.

 

Engeljenta: Den svigermoren du beskriver.... Men du får bare tenke at du gjøre dette for din egen del og at godteskålen får hun tømme selv :P/>/> Min svigermor er av den typen som er 170 høy og 50 kg... Og da føler du deg ikke akkurat så lur når du er på hyttetur med henne og hun løper rundt på alle fjelltopper... Det må nevnes at hun nærmer seg 70 år, men er uforskammet sprek! I tillegg kommenterer hun alltid når det står godteri på bordet at HUN ikke liker sjokolade men at det gjør jo JEG :unsure:/>/> Fordelen er at det resulterer i at jeg faktisk spiser sunnere og unngår godteri rett og slett for at hun ikke skal få noe å kommentere.

 

Uansett, nå er høsten kommet og det er deilig å ha kvelden hjemme med stearinlys og en god kopp Options sjokodrikk :D/> I love It..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest suketten

Ja. Da har jeg vært på min første kurs kveld på 15 år. Gleder meg til å komme i gang! Dette trenger jeg! :P/> Gleder meg til å føle meg opplagt, lettere og ikke minst følelsen av kontroll! :D/> Litt skummelt at jeg starter omleggingen med en hyttetur i helga :unsure:/> :unsure:/> Prøver å legge en plan. Nei nei til øl. Bare LITT vin og laaaang gå tur. pølser skal grilles, men mine skal være magre kalkun pølser. Jepp..helgene mine synes jeg er vanskeligst. Droppe vin kos i helgene virker nesten umulig.. :unsure:/> :unsure:/> Som sagt.. en spennende helg i møte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake fra noen herlig dager i London :P

 

Gratulerer til de som har gått ned, og stå på videre alle sammen enten vekta har gått ned, stått stille eller gått opp!

 

Disse dagene lot jeg kalorier være kalorier og koste meg med vin og den maten jeg hadde lyst på. Måtte jo prøve burgeren på Patty & Bun men den var sikkert verdt det ;) Håper litt av kosen ble kompensert av en 11km joggetur i Hyde Park. Dommen kommer vel på mandag når vekta finnes fram igjen. Heldigvis blir det en rolig helg hjemme nå forhåpentligvis uten store utskeielser.

Var moro på shopping da B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...