Gå til innhold

#69kgprosjektet


Gjest Vinegar
 Share

Anbefalte innlegg

Gratulerer til Lucky 43 :) Du nærmer deg målpassering!

 

Engeljenta 28: Jeg kan ikke forstå annet enn at GR må kunne komme deg i møte her. Hvis ikke, bør de tilbakebetale kurspengene. Dette er slikt en organisasjon må ta høyde for og jeg er helt enig med Cosinus: Mail hovedkontoret og be om råd!

 

Det er uansett bra og viktig for deg å ha fått en diagnose. Nå kan du konsentrere deg om å spise det som er riktig for deg, og lavkarbo har aldri vært et hinder for vektnedgang. Tvert imot.

 

Spesialisten er Fedon Lindberg. Han har egen nettside som du kanskje kan ta en kikk på. I helsekostbutikkene finner du også mange produkter, blant annet karboreduserte kjeks, müsli og annet som han har utviklet.

 

Men du må selvsagt ikke slutte på kurset ditt sånn uten videre. Jeg ville forlangt at kursleder kom meg i møte, og som andre har påpekt: hvis hun ikke selv har erfaring må det finnes noen i Roede-systemet som har det.

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

London-tips til Cosinus:

 

Ja, som sagt skal du spise én burger de neste 12 månedene er Patty & Bun i James Street 54 et must. Men ikke gjør samme feilen som vi gjorde første gang, nemlig å bestille en burger og chips til hver. Dere klarer aldri å spise alt. Del på chipsen!

 

For voksne finnes det flere butikker i Regent Street enn i Oxford Street, der det i mange butikker selges klær i størrelse mygg. En versting er Miss Selfrigde. Datter (17) som er slank og normal gikk gråtende ut derfra før jul i fjor. Men det finnes unntak: Zara og River Island. Der kan du gjøre et kupp.

 

Fra Regent Street går du enkelt inn i Carnaby Street, en noe spesiell gågate med spesielle butikker og bøttevis med sjarm. Inngang på hjørnet av Banana Republic.

 

Er det dårlig vær og shopping står på programmet, anbefaler jeg deg å ta tuben til Shepards Bush. Der ligger Westfield, som er det største shoppingsenteret i Europa. De samme butikkene som i Oxford Street, pluss mange, mange flere. Mye roligere der. Utenfor ligger restauranter på rekke og rad, blant annet han dere TV-Jamie-et eller annet. Mat fra mange verdensdeler.

 

Westfield ligger forøvrig et stopp forbi Notting Hill, der du finner et av de mest kjente markedene. Portobello Marked.

 

I sentrum har jeg et favorittsmug med spisesteder. Inngangen er fra New Bond Street (parrallell til Oxford Street), ved Hugo Boss-butikken som ligger like nedenfor Victorias Secret.

 

St. Christophers place (inngang fra James Street) har også mange hyggelige steder å sette seg ned, i James Street er det spisesteder hele veien ned til Patty & Bun.

 

Hvor skal du bo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

londontips:

 

anbefaler westfield på det sterkeste, er europas største og man føler ikke man går inn på et kjøpesenter, merker ikke at det er mye folk der også er det en champagnebar midt i senteret:)

 

Anbefaler også carnabystreet, ikek langt fra oxford street, mye billige converse der på en skobutikk som heter Office.

 

og anbefaler også restauranten Gaucho, lurt å bestille på nett i forveien, men anbefaler dne på det sterkeste, eksklusiv mat til en billig penge, veldig eksklusiv og nydelig restaurant.

 

Anbefaler også Camden town og Notting hill på det sterkeste, 2 koselige steder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for flere Londontips!! Dette blir jo helt knall :D Veldig bra med tips på spisesteder/gater også! Westfield tror jeg jeg må prøve. Merket sist jeg var rundt Regent/Oxford at det var noen butikker med dårlige størrelser ja....

 

Denne gangen skal vi bo i Knightsbridge. Ligger jo sånn passelig til mellom Oxford og Westfield ser det ut som. Og så så jeg jo at Harrods og Harvey Nichols ligger like ved hotellet :)

 

Håper du tar bryet med å kontakte GR om lavkarbo Engeljenta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Jeg fant ut at det ikke blir lavkarbo, jeg har gått ned på grete roede måten de siste ukene, og jeg har slitt mye med mat i mange år så tror det viktigste er at jeg får et normalt forhold til mat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen i høst sola ;)/>/>/>

 

Da var det tid for ny veiing etter at jeg avsluttet nettkurset og meldte meg inn som gullmedlem. Gleden var stor da jeg plutselig kunne se 7 tallet for første gang på maaange år! :D/>/>/> Jippi.... Selv om det går sakte beviser det jo at det fungerer.

 

Tenkte å ta med målene her:

 

Vekt: 80,8 / 79,8

Hals: 35 / 35

Bryst: 99 / 99

Midje: 98 / 98 (hvor måler dere egentlig midjen? Jeg kjører muffins, der den er størst)...

Ende: 102 / 94??? Feilmål, eller så er det her alt har forsvunne siste uken :P/>/>/>

Lår: 65 /65 (tidligere handballjente som alltid har hatt store lår)

Arm: 32 / 32

 

De store endringene på målene er ikke å lese, alt er knyttet opp til enden denne uken.

 

Men dere; etter at jeg forsøkte å legge inn tallene i dag, så kommer ikke dagens vekt inn på resultatoversikten. Er dette fordi jeg har byttet medlemsskap? Eller har jeg gjort noe feil med innfyllingen?

 

Denne uken har jeg avtale med personlig trener onsdag for å komme igang med styrkeprogram. Jeg gleder meg, og synes nesten det er skummelt hvor mange gode unnskyldninger jeg finner på til enhver tid for å utsette treningen. Forstår det egentlig ikke siden jeg elsker å trene, men ser at prioriteringene med årene har blitt endret. Nå bruker jeg tiden på jobb, familien, videreutdanning, hus og hjem... og dersom det er tid tilgode er jeg klar for trening..

 

Gleder meg til å lese ukerapportene til alle i morgen :)/>/>/> Ønsker dere en solfylt og deilig søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

 

Engeljenta: så fint at du har funnet ut hva du skal satse på fremover. Lykke til med å etablere vaner i matveien som kan erstatte noe av den mentale forvirringen som gjør at forhold til mat blir så vanskelig.

 

Hope76: Gratulerer :P såååå tilfredsstillende å endelig se et annet tall. Det gir nok bøttevis av motivasjon til videre kamp mot en sunnere livsstil. Styrketrening er nok absolutt tingen å satse på, kombinert med kondisjonstrening. Jeg har også fått meg et program jeg skal følge, men kjenner med veldig godt igjen i at trening ikke blir prioritert like høyt som andre ting i hverdagen. Jobber også med å få dette etablert hos meg selv. Lykke til til vårs!

 

Ha en fin søndag alle sammen - selv skal jeg lese teori i forbindelse med videreutdanningen jeg tar, jeg skal på matmesse (må prøve å ikke smake meg gjennom hele messen!!!) og til kvelden skal jeg fylle opp energilagrene for neste uke på konsert B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere til Hope76 fra meg også !

 

Du er kjempeflink som fortsetter slik etter avsluttet nettkurs :P/>/> :P/>/>

Utrolig flott !!

Lurer litt på målet ditt over enden ? 94 cm er veldig lite... :rolleyes:/>/>

 

Må rydde vekk noe av sommertøyet mitt i dag ,og få ned litt vintertøy fra loftet.

Men først er det skogstur med hunden.

 

Fint søndag til dere alle

 

Klem :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, Hope 76 :) Nå har du sagt farvel til 80-tallet og jeg husker selv hvor godt det var! Jeg har ikke annet medlemskap enn gratis-medlem så jeg vet ikke hvordan du skal få registrert vekten, men det kan du sikkert spørre admin om.

 

Midjen skal måles ved navlen, sånn cirka. Der vi i teorien skal ha en midje :rolleyes: Muffinmagen er et eget mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Hope76!!! Det er veldig moro når man ser et nytt tall!! Fortsetter du

med samme opplegg på egenhånd nå eller?

 

Her har det vært en inaktiv uke, har hatt et virus i kroppen så trening har ikke kroppen vært med på. Men håper virus gir seg nå.

 

Lykke til alle som har veiedag imorgen! Og selvfølgelig dere andre også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen! :)/>/> Så utrolig motiverende å få så mange koselige tilbakemeldinger!

 

Søtsug: Ja, måtte faktisk hente målebandet og måle "enden" en gang til.. ha ha... her har jeg bommet! Var 102 cm som sist uke.. Men greit nok! Jobber på :P/>

 

Lucky43: Jeg har også begynt på videreutdanning og ønsker deg lykke til med teori og lesing. Innimellom lurer jeg på hva i all verden jeg tenker på! I utgangspunktet får jeg ikke tiden til å strekke til, også velger jeg i tillegg å begynne på dette GR prosjektet mitt, samtidig som jeg begynner på videreutdanning! Ja ja.. lenge leve optimisten :D/>/>

 

Har hatt en flott søndag i solen, med sykkeltur sammen med 3-åringen, deretter bursdagsfeiring (fikk slengt et kakestykke på fatet før jeg fikk sett meg om)... men lot det bli med dette ene.. Mitt mål er å leve normalt, men å justere mengdene på mat, spise mer regelmessig og fokusere på hverdagsaktiviteten :rolleyes:/>/>

 

Lykke til i uken som kommer mine gode støttespillere! Cosinus: Ja, jeg fortsetter på egen hånd, men har sagt til meg selv at dersom det ikke går melder jeg meg på nytt kurs om ca. 4 uker. Ved å holde kontakten her inne skal jeg klare å fortsette den støe kursen mot mål! ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukerapporten:

 

Hvem visste at det lå så mye hardt arbeid i å sove? Men jeg jobber med saken, og jeg har også vært romsligere med matinntaket de dagene jeg er i stallen.

 

Og.. tada! Her har det gått nedover!

 

Kilo: MINUS 800 gram - endelig!

Mål: Ca det samme som forrige uke, men tilsammen 21 cm siden juni. Det ser ut som om jeg blir mindre jevnt over hele kroppen så det er vanskelig å måle fra uke til uke. Det er lettere å se over tid.

 

I dag har jeg hviledag etter å ha jobbet hele helgen, og skal planlegge uka både når det gjelder mat og trening. Jeg er 100 gram unna delmålet på 72,0 men skal nok begynne å rydde i klesskapet. :D

 

Ny målsetning for neste uke: Å komme meg ned på 71-tallet et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuu :rolleyes: Gratttis, Indigo! Så utrolig kjekt at vektpilen endelig beveger seg nedover!

 

Min ukesrapport

 

Vekt: 72,8 kilo (minus et kilo), midjemål 91 (uendret). Vekten går jevnt nedover uten at jeg tenker stort på mat eller mosjon. Jeg er ute på tur hver dag. I helgen var jeg også på salsakurs (lærte tre grunntrinn og oppdaget at dans er god mosjon). Ingen hadde fått meg på kurs for 8,8 kilo, så vekttapet gjør at jeg våger mer. Det er en positiv spiral. Jeg skal også rydde i klesskapet. Nå som det aller meste passer er det på tide å kvitte seg med det jeg ikke bruker allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye positiv energi en mandag morgen B)

 

Indigo: Hærlig!!! Endelig flytter vekta på seg! Kanskje det gjorde susen å spise litt mer. Ellers kanskje du klarte å sove litt mer så kroppen ga slipp på litt fett. Nå har du nok gitt både deg selv og oss ny motivasjon til å stå på når det stritter imot!

 

Vinegar: Du stormer fram i et imponerede tempo!! Og det uten å stresse for mye med vekta virker det som!! Gratulrerer!

 

Hope76: Du klarer nok fint å fortsette på egnehånd så lenge du er så motivert som nå. Denne fine gjengen her inne hjelper jo også på.

 

Vekta var også ganske snill med meg idag: -0.9 :P Det er bonus i en uke hvor kroppen har vært mer preget av virus enn trening. Men siden jeg spiste litt lite noen dager forrige uke pga. manglende apetitt så er jeg spent på om jeg må betale prisen denne uken. Får bare holde meg til kostholdsplanen og satse på det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Gratulerer alle sammen, dere er så superflinke, føler mitt prosjekt går rett i dass, skal prøve å få sagt opp hos elixia som nå er satselixia, men regner med det ikke går,måten dem har behandlet meg på er ikke greit synes jeg.

 

håper dere alle får en strålende dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til deg Engeljenta! Du har visst mye om dagen.

Høres ut som et lurt valg å fokusere på å få et sunt forhold til mat.

Dropper du GR-kurset?

Dårlige erfaringer med Elixia skjønner jeg. Det er vel ikke helsemessige grunner til at du ikke vil trene der, isåfall kan sikkert legen hjelpe. Er det bare dårlig behandling er det vel en lengre vei å gå hvis du skal ut av et medlemsskap med binding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Tusen takk cosinus:)

 

saken er den at jeg kjøpte 60 pt timer i mars, regningene mine blir jo trekt automatisk så er så å si aldri innpå nettbanken.

 

i Juli fikk jeg plutselig beskjed om at ingen av pt timene mine var betalt for avtalegiroen ikke gikk gjennom pga jeg hadde en utestående regning fra der jeg trente før( dem har samme betalingsselskap)

 

så fikk beskjed om at jeg plutselig måtte betale 7500 kr.

 

Jeg har liksom ikke 7500 kr liggende og jeg er for tiden arbeidsledig.

hu i resepsjonen sa at pt-en min burde sagt fra til meg, men han fikk jo ikke vite noe før i august.

 

han ble selv sint når han fikk vite at jeg ikke fikk høre noe før i juli.

 

Jeg sendte forresten en mld til pt-n på facebook på lørdag og skrev at jeg kom til å si opp når jeg hadde betalt alt, men at jeg ville si fra til han.

 

regnet med at han kom til å svare og spørre hvorfor, men det han gjorde var å ikke svare, men slette meg fra facebook så for å si det slik, jeg har ikke lyst å trene der mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til Indigo, Vinegar og Cosinus - strålende uke dere har tilbakelagt alle sammen. Jevnt og trutt ned, er nok det som er hemmeligheten med livsstilsendring - la vanene sakte men sikkert få satt seg og la både kropp og hodet følge sammen helt inn ;)

 

Engeljenta: er vanskelig å si noe til utfordringene du sliter med da det kun er du som sitter på dine egne følelser knyttet til dette. Men du får uansett ha masse lykke til og håpe det ordner seg slik at du snart kan fokusere på livsstilsendringen din :mellow:

 

Selv er jeg spent på veiing onsdag, vekta varierer som værmeldingene på de ulike kanalene, men håper nå å se 6 tallet.....har IKKE fått til å trimme slik jeg lovte meg selv denne uken, vet ikke helt hva som skjer, men velger det ofte bort...får ta et oppgjør med tankene mine en dag snart. Men - klær er kastet her også og ned i størrelser er veldig motiverende!

 

Ha en fin fin uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucky 34: Krysser fingrene for at du bryter 69-målstreken :) Heia, heia!

 

Cosinus: Nytt flott vekttap! Du må vel snart være i mål?

 

Engeljenta 28: Huff, ikke kjekt med slike tilbakeslag. Jeg håper at du likevel klarer å holde fokus på livsstilsendringen! Det viktigste er å bevege seg og det trenger du strengt tatt ikke noen PT for å gjøre. Gå tur, gjerne i litt bratt og ulendt terreng slik at du får trent mange muskelgrupper. Ofte er dørstokkmilen det vanskeligste, men hvis du bare kommer deg ut vil det nok kjennes godt for mer enn kroppen. Finnes det en svømmehall i nærheten av der du bor? Også det er god trening. Eller kanskje du foretrekker noe helt annet? Det er ofte i begrensninger du ser nye muligheter. Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Tusen takk:) jeg har sendt mail til elixia nå så håper jeg får sagt opp, jeg og samboeren meldte oss inn i Actic i dag, treningssenter 5 min gå avstand fra der vi bor, i stedet for 1 time gå avstand til elixia.

 

samboeren betaler for oss begge 2 da, 329 kr pr pers i mnd i stedet for 539 i mnd på elixia.

Jeg trodde ikek at dem hadde saltimer der da det er et lite senter men dem har både zumba, puls, step, reshape og crosspower+ kan bruke svømmehallen gratis 3 dager i uken.

 

Er så mye bedre når man er 2:)

 

Kurskveld i morgen og jeg vet jeg har gått opp pga mensen, men er bare vann så får bare ikke tenke så mye på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får avsluttet kapittelet med Elixia snart da Engeljenta, og at du kan fokusere på livsstilsendringen igjen som de andre sier!

 

Jeg justerer nok målet mitt fra 75 til 73 så dere blir ikke kvitt meg på en stund enda. Det er fremdeles nok å ta av rundt magen selv om BMI-en ser bedre ut nå.

 

Vinegar - du har jo gått ned masse - er du snart imål kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukesveiing:

 

Jippi - endelig ser jeg 6 tallet!!!! Ned 0.8 til 69.5. Her nede har jeg ikke vært siden jeg fikk unger for 18 år siden, så dette føles veldig godt og jeg er superstolt. Målene er omtrent det samme denne uken også, så det er nok en fare for at de tapte grammene nå tas av muskelmasse i stedet for fett, i all tid jeg er så dårlig på å trene for tiden. 1.2 skarve trimpoeng forrige uke....Jaja, da vet jeg hva jeg bør gjøre videre, og så var det bare å få gjort det da :blink:

 

 

Har satt meg nytt delmål på 67 innen 15.11. for å ha noe å jobbe mot. Tenker disse siste kiloene skal bli strabasiøse å få bukt med. Tenker også at 65 kg som jeg har satt som trivselsvekt, kanskje burde vært 62 eller noe, jeg er jo så lav.... :P Tiden vil vel vise.

 

Ha en besluttsom dag fine damer :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER - HIPP, HIPP HURRA for Lucky43 !

 

Det er noe magisk med 69 tallet !

 

Superbra innsats av flere her : Cosinus, Vinegar, Indigo : dette går jo

så det griner..

 

Dere er alle her inne en viktig inspirasjonskilde for å bekrefte at dette lar seg gjøre uten noe hokus pokus !

 

Takk for at dere tar dere tid til å skrive og dele så raust av dere selv

 

Min vekt var i dag 70,5 kg - Jabadabadooo !

Kom på at veiedag var i går og da var vekten 71,2 , så får vel registrer inn det , men Lucky du skal vite at jeg også higer mot 69* tallet - og skal forsøke å puste deg i nakken ! Og drømmen er selvfølgelig å se 69 tallet før september er omme.

 

: :P/>/> B)/>/>)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...