Gå til innhold

Varig endring! :)


Gjest jojomamma
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er en typisk jojoslanker, og har prøvd det meste! Jeg har ett evig ønske om å få til varig endring - leve stabilt og sunt med gode vaner. Jeg er kjempe god på å slanke meg - enda bedre på å gå opp i vekt! Tenk om det kunne være denne gangen jeg knekker koden! :)

Skal prøve å ha god tid denne gangen! Tåle uker uten nedgang, uten at jeg mister motivasjon! Skal skrive så ofte jeg får det til!

En ting jeg gjør denne gang er at jeg har bedt mannen gjemme vekta! Jeg er avhengig av å veie meg, har vært det i årevis, og kan i perioder gå på hver morgen. Det ødelegger både motivasjon og humør!! Vekta bør ikke være det viktigste, men at jeg er sunn og frisk! Nå skal jeg i første omgang bare veie meg annen hver uke! Målet er max en gang i måneden. Tok første veiing i forrige uke, og har ikke sett den siden. Det er faktisk vanskelig, fordi jeg må tillate meg å ikke ha kontroll - men utrolig deilig på samme tid! :)

 

Vil noen henge seg på tråden så er det bare hyggelig, jeg har planer om å være her lenge! Og det er fint å "prate" med andre for støtte og motivasjon. Kort sagt om meg så er jeg en gift dame på 34 år, jeg er mor til to jenter på 3 og 6 år. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 113
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Startvekt 27.august 2014: 89,7 kg.

Jeg startet altså for en uke siden og er fornøyd med innsatsen! Har kosa meg litt ekstra i helgen, men ikke overdrevet. Fører kcal nå i starten for å komme i gang, og skal ha ca 1700 til dagen. Har komt i gang med trim, som hovedsakelig er gåing/ jogging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daglig veiing høres kjent ut. dry.gif Jeg er ikke så god på å slanke meg men ganske god på å holde vekten. Kanskje det er fordi jeg nå nærmer meg slutten at det blir så stritt? Jeg karrer meg ned og spretter opp igjen til det samme platået igjen og igjen. Eller så ligger jeg pal på samme vekt i ukesvis... Vel er bare å gnu på! Lykke til da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :)

Så flink du har vært da! Hvor mye har du gått ned totalt? GLEDER meg til jeg kommer dit!

Det er vel ganske vanlig at det går litt tregt mot slutten. Lykke til med siste innspurt!

:)

 

quote name='koala' timestamp='1409732444' post='421082']

Daglig veiing høres kjent ut. dry.gif Jeg er ikke så god på å slanke meg men ganske god på å holde vekten. Kanskje det er fordi jeg nå nærmer meg slutten at det blir så stritt? Jeg karrer meg ned og spretter opp igjen til det samme platået igjen og igjen. Eller så ligger jeg pal på samme vekt i ukesvis... Vel er bare å gnu på! Lykke til da :)/>/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag har gått fint. Spiste hjemmelaga pizza med grov bunn, og har derfor ikke helt kontroll på kcal inntaket. hadde litt for lite i går, så tror ikke det er noe problem uansett! Har gått to turer i dag, men skulle gjerne fått litt mer gang på joggeformen. Så jeg har som mål å få til to økter innen søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det vært litt vanskeligere! Har hatt lyst på søtt hele dagen, men klarte å motstå! Har godteavtale frem til jul, som innebærer at jeg bare har lov til å spise litt godis en dag i helga. Da er det liksom overkommelig! ;)

Har ellers gått en times tur og jogga en halvtime på tredemølla, og må si meg fornøyd med dagens innsats!ðŸ‘😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er dyktig! :D Det er ikke enkelt å motstå søtsuget. Men det går, som regel...

 

Jeg har også vært jojoslanker. Litt ned, litt mer opp, litt ned, osv. Tok meg sammen og gikk ned mange kilo for en del år siden, men langsomt krøp kiloene på igjen (uten at jeg skal komme nærmere inn på hvorfor), og så ble det jojo igjen. Inntil jeg kom meg på kurs i år, og oppdaget at det går an å gå ned uten å være sulten, selv på 1600 kalorier.

 

Jeg veier meg en gang i uken. Har enkelte ganger vært på vekten innimellom, og blir stresset av det, for den fyker opp og ned uten at jeg forstår hvorfor. Så det har jeg droppet. Men en gang i uken går greit. Dessuten bruker jeg målebåndet. Synes det er utrolig motiverende å se at målene minker. :)

 

Jo da, jeg har tro på at vi skal greie å komme i mål med vektreduksjon og livsstilsendring. Dette greier vi! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette kan vi greie!:) Det handler jo som du sier om å spise riktig, så blir enn ikke så sugen på alt mulig usunt!

Så lett er det - og så vanskelig!;)

 

Jeg har gått på kurs jeg og, og det har til tider funket bra! Det aller beste er det å være sammen med noen om det tenke jeg.

Nå forsøker jeg alene, litt med bruk av tråden og støtte av venninner. Jeg kan det jo! Så er det bare å la det bli varige endringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt dårligere dag i dag... Holdt på å droppe føring av kcal og skriving her, men tenkte at det er vel akkurat i dag jeg bør gjøre det...

Endte til slutt på ca 2200 kcal. Altså 500 mer enn jeg skal ha! Null trim.

Hvorfor?

Dårlig planlegging og raske løsninger på en veldig travel dag. Ingen god unnskyldning, men det er iallefall en forklaring.

 

I morgen skal dagen bli bedre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feeling good! ;) Har spist forsiktig. Skal snart spise fårikål hos foreldrene mine. Så skal jeg kose meg med litt is i kveld. Alt er ført, og jeg har kontrollen! I tillegg har jeg jogga på tredemølla og dagens trim er unnagjort!

God god følelse! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt dårligere dag i dag... Holdt på å droppe føring av kcal og skriving her, men tenkte at det er vel akkurat i dag jeg bør gjøre det...

Endte til slutt på ca 2200 kcal. Altså 500 mer enn jeg skal ha! Null trim.

 

Jo takk, slike dager kommer, de. :( Men så bra at du likevel førte opp hva du spiste, og også nevner det her. :) Nettopp på slike dager synes jeg det er så viktig å skrive opp absolutt alt som går inn i munnen. For meg er det en vekker; at snopet inneholder sååå mye kalorier i forhold til smaken og "kosen" og "trøsten". Og hver gang blir jeg enig med meg selv: det er faktisk egentlig ikke verd det! <_<

 

Og så er det bare å riste av seg deg gufne følelsen, og trekke seg selv inn på rett spor igjen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror og det er lurt å føre på de dagene! Hvis jeg ikke gjør det er det fare for at jeg bare spiser enda mer. Pluss det du sier om å innse hva jeg faktisk har puttet i meg!

"Er det verdt det" kunne jeg ha tatovert for å minne meg på at det ikke det... Jeg bruker mat til kos, når jeg er lei, sint, stressa, glad....osv - men følelsen av å spise for mye og av å legge på seg er ikke mye god - så blir det en vond sirkel igjen og igjen. Det er det jeg må minne meg selv på - den sjokoladen eller maten - det er ikke verdt det!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat den følelsen av en vond sirkel om og om igjen som fikk meg til å velge en vektkurve, i tillegg til tidslinjen. For meg virker vektkurven både oppmuntrende og forpliktende. For det er jo forbaska kjedelig å vise "hele verden" at vekten går opp opp opp, når jeg ønsker at den skal gå ned ned ned. Da er det også lettere å akseptere noen ned opp ned ned ned, når opp ikke blir vanen. :D

 

Jeg trøblet en hel del før jeg fikk det til! Så her får du den måten jeg gjorde det på. Beklager hvis det blir vel mye med teskje (det er slik jeg ofte foretrekker å få info om nye ting på). :)

 

Når du er på Forum, gå til Min profil, Rediger min profil, Endre signatur.

Så til Lily Slim: når du har laget ferdig vektkurven eller tidslinjen får du en liste med koder under bildet. Velg Forum signatures, klikk på PseudoHTML, UBBCcode and BBcode, og du får en kode med mange bokstaver og tegn (under en lysegrønn linje). Kopier den, og lim den inn i Rediger signatur-feltet på Forum. Husk å lagre! Da har du den.

 

Når du senere skal gjøre endringer, klikker du på bildet her på Forum, så kommer du til Lily Slim. Velg My Lily Slim, My Charts eller My tickers, gjør forandringene, og vips! er det oppdatert. :D

 

Lykke til. :)

 

PS: Får vel presentere meg jeg også: 60 år, skilt, 2 voksne barn, et barnebarn på 4, og en venn jeg er særbo med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig takk for hjelpen fa-mol, det hadde jeg ikke greidd av meg selv! Gøy med litt ekstra som kan skape motivasjon! ;):)

 

Det er akkurat den følelsen av en vond sirkel om og om igjen som fikk meg til å velge en vektkurve, i tillegg til tidslinjen. For meg virker vektkurven både oppmuntrende og forpliktende. For det er jo forbaska kjedelig å vise "hele verden" at vekten går opp opp opp, når jeg ønsker at den skal gå ned ned ned. Da er det også lettere å akseptere noen ned opp ned ned ned, når opp ikke blir vanen. :D/>

 

Jeg trøblet en hel del før jeg fikk det til! Så her får du den måten jeg gjorde det på. Beklager hvis det blir vel mye med teskje (det er slik jeg ofte foretrekker å få info om nye ting på). :)/>

 

Når du er på Forum, gå til Min profil, Rediger min profil, Endre signatur.

Så til Lily Slim: når du har laget ferdig vektkurven eller tidslinjen får du en liste med koder under bildet. Velg Forum signatures, klikk på PseudoHTML, UBBCcode and BBcode, og du får en kode med mange bokstaver og tegn (under en lysegrønn linje). Kopier den, og lim den inn i Rediger signatur-feltet på Forum. Husk å lagre! Da har du den.

 

Når du senere skal gjøre endringer, klikker du på bildet her på Forum, så kommer du til Lily Slim. Velg My Lily Slim, My Charts eller My tickers, gjør forandringene, og vips! er det oppdatert. :D/>

 

Lykke til. :)/>

 

PS: Får vel presentere meg jeg også: 60 år, skilt, 2 voksne barn, et barnebarn på 4, og en venn jeg er særbo med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det vært lekende lett, og det er så god følelse. Jeg har spist ca 1400, og kan unne meg litt kveldsmat etter jeg har vært på tur i kveld. Har gjort gode valg, og har følt meg mett nok hele dagen.

Jeg kjenner at noe av det viktigste for meg er å planlegge noenlunde alt jeg skal spise fra morgenen av. Det er så mye lettere å unngå sprekker da, for da vet jeg hva som kommer!

 

Jeg tenker å klare 10 kg nedgang før jul, og akkurat nå føles det overkommelig. Verken for mye eller for lite.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor jeg ikke alltid kan leve som nå, når det føles så godt! Jeg bruker jo mat til alt, på godt og vondt. Kos og trøst - vaner som er vanskelig å bryte! Men ikke umulig heldigvis! :)

Klarte ikke la være å snikveie meg - da jeg kom over gjemmestedet der mannen min hadde lagt den (ikke helt normal :D) Men jeg har iallefall veid meg mye mindre enn jeg pleier, og det kjennes befriende! Skal fortsette med det! Så det blir fortsatt første veierapport på onsdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt utfordringer i vente i kveld.

Dagen har gått veldig bra, har mye å gå på kalorimessig. Nå får vi snart besøk. De har med seg middag (pastasalat) og en kake. Har bestemt meg for at jeg kan ta ett smalt(!!) stykke. Måtte bare inn å skrive her først, så jeg har litt press på meg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gikk det ikke så verst ikveld! :)

Endte til slutt med 1850 kcal. Det tåler jeg en gang iblant! ;)

 

Jeg skal på tur i helgen, fredag til mandag. Det er alltid utfordrende. Jeg mister ofte fokus etter en sånn helg, kommer liksom litt ut av spor. Men hun jeg skal til prøver og å leve litt sunt for tiden, så det kan gå bra! Og joggeskoene skal med! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første veierapport. Ned 2,7 kg på to uker. Og det er jeg godt fornøyd med! :) Mannen gjemmer vekta igjen i dag (på ett litt bedre sted ;)) - for det har som sagt vært befriende å fokusere mindre på den!

Da skal jeg bare fortsette i samme spor, det har stort sett gått veldig fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornøyd med dagen! Spist mange små måltid og ikke kjent på sult.

Hadde meg en god tur nå i kveld i strålende vær - ikke mye som slår det!

Det er travle dager, så jeg kjenner at jeg trenger jobbe enda litt mer med planlegging av måltider, spesielt middagene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 2,7 kilo på to uker er kjempeflott! :D Og så bra at du har et litt mere avslappet forhold til vekten, og ikke går på veggen når mannen din har gjemt den. :)

 

For meg ble det ingen endring ved siste veiing, men jeg vet hvorfor, og er nu i normalt gjenge igjen. Den mentale nedturen ble en kortvarig affære. :) Så jeg er strålende fornøyd med å ha mistet 10 kilo av meg selv siden mai. Og mere skal det bli... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrulig bra jobba med de første ti kiloene! Gratulerer!! :) :)

 

Ned 2,7 kilo på to uker er kjempeflott! :D/> Og så bra at du har et litt mere avslappet forhold til vekten, og ikke går på veggen når mannen din har gjemt den. :)/>

 

For meg ble det ingen endring ved siste veiing, men jeg vet hvorfor, og er nu i normalt gjenge igjen. Den mentale nedturen ble en kortvarig affære. :)/> Så jeg er strålende fornøyd med å ha mistet 10 kilo av meg selv siden mai. Og mere skal det bli... :lol:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger på 1600-1700 kcal i dag, men er allikevel ikke helt fornøyd med dagen. Har planlagt dårlig og spist mindre sunt. Kjenner derfor at jeg er ganske sulten.

 

Gruer meg litt til helgen. Skal være på reis fredag til mandag. Alltid mye mer utfordrende da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...