Gå til innhold

Varig endring! :)


Gjest jojomamma
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest jojomamma

Husker ikke sist jeg var så motivert! Tror fortsatt det har mye å si med mannen, og det at vi gjør det ilag! Siden romjula har vi gått ned 16 kg tilsammen, han ett kg mer enn meg. Det føles godt!!

Denne uka viste vekta 81,9.

Jeg skal på tur i helga, 4 dager borte uten mann og barn.:D Gleder meg veldig, men er spent med tanke på maten. Det er ofte sånne turer som har ødelagt motivasjonen før, og at jeg ikke har klart å henta meg inn igjen i etterkant. Men jeg tror egentlig det skal gå fint. Målet denne uka blir bare å holde vekt. Jeg skal kose meg, med måte. Og forsøke å få til litt trim innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 113
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest jojomamma

Da er turen vel overstått, og jeg er fornøyd med egen innsats! Jeg koste meg med både god mat og alkohol, men det gikk ikke over stokk og stein. Jeg veide meg onsdag i stedet for mandag, og hadde da gått ned 0,5. Så jeg klarte målet om å holde vekta den uka, pluss litt til.ðŸ‘😊

Nå nærmer 70-tallet seg, og det blir fint å nå målet om å komme under 80! Jeg er vel ca halvveis på total nedgang nå, og motivasjonen er stort sett på topp. Har selvfølgelig en og annen glipp glipp, men henter meg raskt inn igjen. Mannen er også like motiverå, det hjelper veldig å være sammen om det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest jojomamma

Første delmål er nådd. 10 kg er borte!😄🎆

Neste mål er de siste 10 kg, som jeg vet blir hardere! Jeg skal prøve å ha roen på at det kan ta litt tid. Varig endring er jo det endelige målet, og da har jeg verdens beste tid!ðŸ‘😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Første delmål er nådd. 10 kg er borte!😄🎆

Neste mål er de siste 10 kg, som jeg vet blir hardere! Jeg skal prøve å ha roen på at det kan ta litt tid. Varig endring er jo det endelige målet, og da har jeg verdens beste tid!ðŸ‘😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Suzzie

Første delmål er nådd. 10 kg er borte!😄🎆

Neste mål er de siste 10 kg, som jeg vet blir hardere! Jeg skal prøve å ha roen på at det kan ta litt tid. Varig endring er jo det endelige målet, og da har jeg verdens beste tid!ðŸ‘😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Suzzie

Hei :rolleyes:

Gratulerer med kjempebra resultater så langt :)

eJeg har selv startet i dag på veien mot mine mål og du ga meg virkelig inspirasjon.Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Takk begge to! :) Det er en god følelse å klare mål, det er ikke tvil om det!

Hvordan går det med deg da, fa-mol? Har du en tråd her inne egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Takk begge to! :) Det er en god følelse å klare mål, det er ikke tvil om det!

Hvordan går det med deg da, fa-mol? Har du en tråd her inne egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Takk begge to! :) Det er en god følelse å klare mål, det er ikke tvil om det!

Hvordan går det med deg da, fa-mol? Har du en tråd her inne egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fa-mol

Hvordan går det med deg da, fa-mol? Har du en tråd her inne egentlig?

 

Det går litt opp og ned. Hadde en periode etter nyttår da alt var steintøft, og det vistes på vekten. Men det påståes at den første gangen av alt er den verste. Så nå har jeg vært gjennom den første sommeren, den første julen og etterjulen, i tillegg til litt tøffe tak på hjemmefronten, og har lært ganske mye av dette. Som blant annet hvor fort man automatisk stuper inn i gamle reaksjonsmønstre, helt uten å tenke, eller reflektere over hva det er som skjer. Da er det bra man i ettertid ser hva som har skjedd, og høster lærdom av det. :) Så nå er det bare påsken igjen, så har jeg hatt den første påske også, etter at jeg begynte denne livsstilsomleggingen min. :) Men da reiser kameraten og jeg til litt varmere strøk enn det er her, og det ser jeg frem til. :D

 

Jeg har imidlertid innsett at målet om å gå ned 30 kilo til sommeren ble vel optimistisk :blink: , så jeg satser på ut året i stedet. Det er viktig for meg å gjøre endringer som jeg vet jeg kan leve med resten av min tid, og da må jeg ta tiden til hjelp. Både når det gjelder matinntak og mosjon.

 

Jeg har ingen egen tråd, men er nokså fast innom "Jeg vil, jeg kan, jeg SKAL", og "10 kilo til sommeren", under Ned 20-30 kilo. Likeså er jeg med på "Trimoptimistene mars 2015", under Trim og trening. Ellers følger jeg med deg ;) , og surfer litt rundt omkring og kommer med et innlegg der jeg finner det for godt.

 

Så jeg holder et øye med deg, jojomamma.... ;):) :) ;)

 

Vi tastes igjen. Klem til deg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Så fint å bli holdt øye med!😉😊

 

Leit å høre om at du har hatt en tøff periode! Jeg vet alt om gamle reaksjonsmønstre! Håper du har det bedre nå og at ting er lettere! Jeg heier på deg!

😊😊😊😊

 

Det går litt opp og ned. Hadde en periode etter nyttår da alt var steintøft, og det vistes på vekten. Men det påståes at den første gangen av alt er den verste. Så nå har jeg vært gjennom den første sommeren, den første julen og etterjulen, i tillegg til litt tøffe tak på hjemmefronten, og har lært ganske mye av dette. Som blant annet hvor fort man automatisk stuper inn i gamle reaksjonsmønstre, helt uten å tenke, eller reflektere over hva det er som skjer. Da er det bra man i ettertid ser hva som har skjedd, og høster lærdom av det. :)/> Så nå er det bare påsken igjen, så har jeg hatt den første påske også, etter at jeg begynte denne livsstilsomleggingen min. :)/> Men da reiser kameraten og jeg til litt varmere strøk enn det er her, og det ser jeg frem til. :D/>

 

Jeg har imidlertid innsett at målet om å gå ned 30 kilo til sommeren ble vel optimistisk :blink:/> , så jeg satser på ut året i stedet. Det er viktig for meg å gjøre endringer som jeg vet jeg kan leve med resten av min tid, og da må jeg ta tiden til hjelp. Både når det gjelder matinntak og mosjon.

 

Jeg har ingen egen tråd, men er nokså fast innom "Jeg vil, jeg kan, jeg SKAL", og "10 kilo til sommeren", under Ned 20-30 kilo. Likeså er jeg med på "Trimoptimistene mars 2015", under Trim og trening. Ellers følger jeg med deg ;)/> , og surfer litt rundt omkring og kommer med et innlegg der jeg finner det for godt.

 

Så jeg holder et øye med deg, jojomamma.... ;)/> :)/> :)/> ;)/>

 

Vi tastes igjen. Klem til deg. :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest jojomamma

Har vært stille en stund her nå, men jeg holder fortsatt på med mitt. Det går tregere...Og det har vært noen uker hvor jeg har slitt litt ekstra! Jeg gir meg ikke da, og det går nedover litt etter litt.

Husker faktisk ikke sist jeg så 76-tallet. Tror det må ha vært før jeg fikk unger - så iallefall 7 år siden!

 

Det føles godt å ha gått fra 31 i BMI til ca 26 i BMI siden jul! 13 kg er av, og jeg har 8 kg igjen før jeg når målet mitt. Sliter innimellom litt med å ha troen på at jeg skal komme dit. Men en klok dame sa at jeg ikke burde være halveis fornøyd, og heller sette meg det målet jeg aller helst ønsker. Så da gjør jeg det!Føler meg allerede så mye mer vel, så videre nedgang nå blir bare bonus!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Hei jojomamma, hvordan går det med deg? Jeg har slitt ganske lenge, men tok tak og har begynt å legge ut hver dag antall trimpoeng, skritt og kalorier inn. Det hjelper meg til å holde fokus, og har faktisk gitt resultat. Fra 5. til 18. september har jeg gått ned 300 gram. Ikke mye, men nok til å få meg til å stå på videre. :)

 

Jeg håper tausheten din betyr at vektnedgang og livsstilsendring går din vei! :) Har du forsvunnet fordi ting tar tid og ikke går slik du vil (vi er mange som har gjort det! og det er egentlig så dumt!) så hiv deg innpå igjen. En venninne av meg bruker å si at "hvis det går den veien høna sparker er det bare en ting å gjøre. Snu høna!" :D Det er jo egentlig så sant! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...