Gå til innhold

Ikke en tråd


Gjest kakao87
 Share

Anbefalte innlegg

Huff, så leit å høre. Jeg skjønner at slankefokuset må vike i møte med den slags nyheter. Også er det kanskje like greit å ikke tenke så mye på slanking uansett, som du sier. Det høres riktig ut å prioritere som du gjør. Jeg kan bare sende noen varme tanker!

 

Selv har jeg det vel nokså likt som deg på matfronten, tror jeg. Jeg kjenner meg også igjen i "vekthistorien" din. Jeg har i alle fall også gått ned rundt 15 kg før - rolig og uten kaloritelling, og det er jo langt mer behagelig, så klart.

 

Jeg tror nok jeg kommer til å fortsette her inne litt, men skal øve meg på å tåle langsom nedgang og heller spise litt mer. Jeg skjønner det hvis du trenger energien og fokuset ditt et annet sted!

 

Håper på gode nyheter for deg og dere framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 137
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da fortsetter jeg bare denne tråden, jeg. Kom gjerne innom med innspill og oppsummeringer om du skulle ha lyst, Happy90. :) Andre også, det er plass til flere her. :)

 

Ellers er jeg vel flink til å snakke litt med meg selv:

Jeg er alt i alt fornøyd med uka som har gått. I grunnen ganske stolt av å ha hentet meg inn allerede dagen etter en sprekk. Jeg synes det er ordentlig vanskelig å spise stabilt lite kalorier. Hvis jeg har en dag rundt 1500 kcal, sover jeg dårlig og blir så sulten dagen etter at jeg nesten ikke klarer å la være å spise mer, selv om jeg spiser jevnt, sunt og godt sammensatte måltider. Men kanskje jeg bare er for aktiv til å ligge så lavt. De siste tre dagene har jeg nok i alle fall syklet 8 mil, og jeg løper i trapper og korridorer på skole og jobb. Men det er uten tvil demotiverende å stadig føle at jeg spiser for mye og "feiler" prosjektet.

 

Jeg er spent på hva morgendagens veiing gjør med humøret og pågangsmotet. Håper jeg skal klare å bevare motivasjonen selv om jeg kanskje har gått litt opp. Det er jo ikke noe alternativ for meg å gi opp, det har jeg det ikke bra med. Og de tre siste dagene har tross alt vært veldig "flinke". Alt hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 400 g denne uka, og det føles ganske fantastisk. :D

 

Med tanke på at jeg har spist mer enn planlagt 6 av 7 dager og ellers føler meg premenstruell, var det over all forventning.

 

Denne dagen kunne i utgangspunktet blitt en kjempeutfordring slankemessig. Jeg har sovet litt lite, det er fredag og jeg trenger en treningsfri dag. Men jeg har fullt opplegg med kollokvier på dagen og jobb hele kvelden, så jeg satser på å komme meg "uskadd" fram mot kvelden. Deilig start på helgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner omsider å kjenne meg mer komfortabel med ideen om rolig nedgang. Jeg har jo prøvd så lenge å bli venn med den tanken - men det kommer seg. Nå har jeg plottet inn målvekten min i tidsberegningene her og ser at et gjennomsnittlig vekttap på 0,5 kg gjør meg "ferdig" til midten av mars. Har jeg et tap på 0,4, tar det en måned lenger. Før -- Da ville jeg tenkt at det holder bare ikke - hva med jul? Og julekjolen? Pynte seg - tiden og januarsalget. Men jeg glemmer at jeg faktisk kommer til å føle meg lettere og bedre underveis. Av erfaring vet jeg at jeg har det ganske ok med meg selv rundt 63 kg også - det er bare 3 kg fra nå, det. Og jeg vil ikke utsette alt som er bra i livet bare for å være "tynn og deilig" noen måneder før. Dessuten - det alle sier - kroppen går i kriseberedskap hvis man raser ned, og så er det ett steg fram og tre tilbake. Spesielt for meg, som tross alt er normalvektig, utgjør noen få kg en ganske stor prosentandel av vekten. Kroppen trenger nok litt tid, og jeg vil helst være venner med kroppen.

 

I alle fall jobber jeg med å la den holdningen synke inn. Det går stadig litt bedre, selv om jeg nok får en og annen relapse. Og det er utrolig deilig å ikke telle kaloriene så nøye. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare si at det har gått så bra denne helgen. Det er lenge siden det har kjentes lett, så det var utrolig deilig. Lite sukkersug, god trening, mye jobb, dugnad i borettslaget, sunn mat og en liten kaffedate. Hadde det ikke vært for skolen, ville jeg hatt verdens reneste samvittighet. Og jeg gleder meg til å fortsette å spise sunt uten å registrere i uka som kommer. Og jeg stresser fortsatt ikke så mye med hastigheten på nedgangen. Hver dag med mindre stress er en bedre dag, og jeg feirer alle små seire med klapp på skulderen.

 

Så lurer jeg på om jeg kommer til å forelske meg, noe som i så fall hadde vært krise for eksamen, men (tror jeg) bra for midjemålet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er den første dagen siden jeg startet at jeg faktisk synes jeg kan merke det lille vekttapet på kroppen. Så rart at det skjer sånn plutselig. Ikke at jeg ser den store forskjellen, men det føles som om noe har skjedd. Og det har det jo. Men det er også lenge siden den følelsen ikke fylte meg med angst for at jeg nå skal mislykkes. Jeg synes det går ganske greit. Og det er mandag. Og jeg har ting på programmet - blant annet styrketrening (som føles nødvendig, armene kjennes som gele etter to ukers pause).

 

Det ene, store problemet er at jeg ikke får sove noe særlig. Jeg våkner halv fem-fem uansett, og det blir litt for mange femtimersnetter på rad. Prøver meg på formiddagshvil uten hell. Jeg får håpe akkurat det ordner seg når kroppen bare får tid på seg. Og at jeg ikke går på en matsmell i ren desperasjon. :rolleyes:

 

Tilbake til bøkene. Og en kaffekopp! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, jeg slenger meg med innpå her, som deg elsker jeg å starte på nytt... Og nå gjør jeg det atter en gang. (Sist var i august;) Problemet er at jeg bare skal ned ca 3 kg... Dermed er det så vanskelig å ta tak...men kjenner at NÅ må noe gjøres, før desember setter inn...

Jeg har samme høyde som deg. 1,70. På mitt slankeste veide jeg ca 59-60, d er ti år siden(gikk den gang ned fra 67 kg). 59 er ikke målet mitt nå. Jeg har blitt mamma tre ganger siden den gang.. Og har funnet ut at min trivselsvekt er under 62,5. Hadde vært superfornøyd om jeg kunne fått sett 62-tallet igjen, sist var i april tidligere i år. Sukk... Siden da har kiloene sneket seg på, nå er jeg ca 64-65. Selv om d er få kilo, merkes d utrolig godt på kroppen min, (selv om jeg på ingen måte er overvektig, vi er nok ganske like ). Men jeg føler meg bare ikke vel sånn som jeg ser ut nå... Mååå bare få bort litt av det rundt midjen/ magen og på hoftene/lårene...

Jeg kommer med en nøyaktig veiing og skriver litt mer i morgen. Veldig gøy å lese at d går bra med deg, tross noen tøffe tak innimellom. Stå på, jeg heier på deg:) Og jeg håper d er ok at jeg slår følge m deg fremover mot jul.. .? God natt fra meg :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig, LiveLife :) Klart vi kan slå følge!

 

3 kg kan også være vanskelig! Spesielt siden slanking ikke alltid virker like tiltrengt (i svake øyeblikk). Jeg kan i alle fall ha lett for å tenke at jeg er jo normalvektig, og vekta løper ingen steder om jeg venter en ekstra dag. Men så kan den jo gjøre det (mange går jo gradvis opp i vekt - og det er forskjell på 10 og 2 kg, så det lønner seg å starte tidlig). Dessuten vet jeg at 3 kg fra eller til kan føles som en stor forskjell på kroppen. Også er det så deilig å få til det man går inn for! Kudos til deg for å gjøre noe nå :)

 

Jeg spiste litt ekstra i går kveld for å få sove - fungerte som en drøm. Nå er jeg uthvilt etter åtte gode timer. :) Og det passer fint, for i dag skal jeg sykle 3,5 mil, jobbe full vakt og ha kollokvie resten av kvelden. Merker jeg drar ut kaffekoppen min for å utsette dagen litt. Men det skal nok bli godt å komme i gang.

 

Hvordan ser dagene dine ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kakao87! Kjekt at jeg er velkommen på tråden din. Morsom tittel, forresten! Ikke en tråd å ha på.. ja, tro det eller ei - om jeg kommer meg inni de fleste klærne mine, så er det ikke alle som sitter like fint nå med disse tre kg ekstra. Så jeg er veldig klar for å jobbe de vekk ;)/>/> Det er bare et problem.. Jeg er alltid klar om kvelden, og tenker: i morgen... Så slik satt jeg i går, hadde spist for mye kvelds, og tenkte at NÅ! NÅ må jeg bare skrive innpå her så det forplikter litt... fremfor morgendagen.. Og dagen startet med topp motivasjon! Og jeg spiste fornuftig og i riktig mengde hele dagen, helt til kvelden kommer og jeg finner fram en sjokoladeplate... Og nå må du holde deg fast: En rad ble til FIRE! Jeg er skikkelig flau over å skrive det her, men jeg MÅ bare gjøre det. Har så smått et håp om å kunne ta litt sjokolade med måtehold (sjokolade er min stooore svakhet her i livet...) Men det med BARE EN KNEKK eller bare en rad, det er stadig like vanskelig... Så hva er din stragegi? Kutter du alle søtsaker i ukedagene, eller klarer du deg med litt? Jeg har så lyst til å få til det siste.. men det ER så VANSKELIG. Og så er jeg sånn som du beskrev tidligere, at nå har jeg spist for mye (ergo to rader), så da tar jeg to til - og gjør det dobbelt så ille, liksom! Og samvittigheten blir dobbelt så dårlig...

Jaja, det var dagens hjertesukk. Så over til dagens vekt:

Tirsdag, 11.11.: 64,8 kg.

 

Målet mitt: laaangt ned på 62-tallet. ALT er bedre enn å ligge opp mot 65. Det er rett og slett ikke greit i det hele tatt! Så nå setter jeg strek over den dumme sjokoladesprekken min i kveld, og begynner med blanke ark i morgen. Jeg veier ikke maten, det er kjempestress .Men jeg skal notere meg hva jeg putter inn, det forplikter litt mer. Og å lover jeg å skrive innpå her, hva jeg unner meg av det søte slag til kaffen.. om det da er mulig å unne seg noe...

 

Jeg er mamma til tre, og jobber deltid innen undervisning. Dagene flyr avgårde, savner tid til trening. Men prøver å få til tre økter i løpet av uken, med litt styrke og sykkel. Maten er jo 70% av vektnedgangen, treningen står for 30%, så det trøster jeg med i disse tider... Viktigst å få kontroll på inntaket først og fremst. Men deilig når man føler seg i god form i tillegg da;)

 

Så bra at du fikk en god natts søvn i natt, det gjør underverker for kroppen og gjør også nedgangen lettere... Så da syns jeg du skal holde frem med det, litt kveldsmat skader ikke;)

God natt fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. :)

 

Så bra at du kommer deg raskt innpå igjen etter å ha falt for fristelsen. Det der kaller jeg en ørliten sprekk, men der har du meg. :P Likevel forstår jeg behovet for å finne en løsning på "sjokoladeproblemet". Dette er hva jeg tenker om mitt eget forhold til godis: Sjokolade er godt og jeg vil ikke ha et liv uten. Jeg vil kunne spise kake på kafé og bake boller med tantebarna mine og kose meg med smågodt til en film. Men. Jeg vil ikke at godteriet skal styre meg, det er ikke godt og gir meg dårlig selvfølelse som smitter over på resten av livet. Så hvis det blir for mye en periode (sånne perioder har de fleste, selv de aller tynneste og peneste jeg kjenner!), må jeg faktisk "avruse" meg, og jeg gjør det for min egen del. Fordi jeg vil ha det bra, ikke fordi det er noe galt med meg sånn jeg er nå. Jeg har ikke spist godteri på to og en halv uke nå (med unntak av en gigasmell ;) ), og nå har suget omsider sluppet det verste taket. Det er så deilig! Jeg tenker vel ellers at én dag i uka er en fin regel, men fryktelig strenge regler kan også bli for styrende, så der føler jeg meg litt fram. Det viktigste er at jeg velger sjokoladen selv, at jeg ikke blir så avhengig at jeg ikke synes jeg har et valg.

 

Hvis du har lyst til å bli med på denne godtestoppen, er det bare å henge seg på. Det er lov å feile underveis. :) "Avrusning" er litt dritt, men det er en fase - det blir så mye lettere etter hvert.

 

Ellers må jeg si at det var da litt umenneskelig å skulle bo sammen med en sjokoladeplate? Jeg bor alene og kan fylle skapene med havregryn og gulrøtter - så huset mitt er klinisk rent for sukker for tiden. Det gjør "kampen" litt lettere, det også ;)

 

Til slutt: Så bra at du trener 3 ganger i uka - det er neimen ikke verst. Synes du skal gi deg selv en stor klapp på skuldra for det. Kanskje det er noe av forklaringen på hvorfor du tross alt bare ligger 3 kg over matchvekt? Men maten er jo aller viktigst. Jeg trener fire-fem ganger og er generelt aktiv. Men jeg blir også ordentlig sulten og sliter med å godta det. Så jeg jobber litt med å finne ut av tankene mine på det området. Og øver meg på å spise mer når kroppen ber om mer.

 

Ha en god dag! Vi klarer dette - og vi kan jo aldri ta mer enn en dag om gangen. Det synes jeg er deilig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare noen raske ord før dagen starter ordentlig.

 

Jeg stod opp til lyden av regn, og tenkte - det lille sekundet - at dette ødelegger jo hele ukeplanen min. Etter å ha tenkt meg om synes jeg vel det er ganske deilig å kunne ta bussen til skole/jobb i dag. Jeg skal være ute hele dagen og må faktisk sove på jobb (av praktiske grunner), så det er litt deilig å i alle fall hvile kroppen.

 

Så jeg får heller ikke veid meg før på lørdag. Og akkurat nå synes jeg det er greit. I går spiste jeg kjempemye - ikke sånn at det gikk veldig i pluss kanskje (jeg hadde trent) - men godt over slankemengde likevel. Jeg tenkte at jeg måtte spise mye for å sove ordentlig. Det føles sånn for tiden. Ellers sovner jeg sent og våkner konsekvent etter 5 timer, lys våken, men fryktelig trøtt likevel. Vet fortsatt ikke helt hva jeg skal gjøre med det der. Det som er helt sikkert er at jeg velger konsentrasjon og søvn framfor noen ekstra hundre gram av vekta akkurat nå.

 

Men jeg tror vel jeg skal klare å finne ut av dette. :) Tidligere har jeg spist mindre og likevel sovet godt. Men jeg har nok beveget meg en god del mindre. Så kanskje det blir bra med en treningsfri dag i dag i alle fall.

 

"Bare noen raske ord" sa hun. :) Håper du får en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kakao87! Bra du er ivrig innpå her... Og bra du står på og trener... Så til dette med maten og kveldsmat for å få sove skikkelig... Kan du f x spise litt frukt eller noe grønt sent på kveld...? D er helt enorme mengder m grønnsaker vi egentlig skal få i oss på en dag, jeg greier d sjelden... Men nå tenker jeg å fokusere på d til kvelds, i steden for å spise brød... Slankemessig bruker d å fungere! Med litt dip ved siden av, kan d bli et lite festmåltid. En annen ting: drikker du nok? De sier ofte at tørst kan forveksles med sult... Vet ikke om d kan være tilfelle, jeg må stadig jobbe for å få i meg nok vann.

Kakao87, du inspirerer meg m godteri-stoppen din. Tenk, såååå lenge uten (2 1/2 uke!!!!!!:)/>/>/>:)/>/> Kjempebra. Jeg blir med og tester om avrusing på sukker kan fungere for meg også. Fra nå av. Føles godt å ha bestemt d. Har følt den siste tiden at søtsuget og sjokoladesuget har styrt meg. Ikke bra:(:(/>/>/>

Håper du får en god dag. Stå på!! Vi gir oss ikke. Litt etter litt kommer resultatene. Tenk så deilig å ikke legge PÅ seg nå som advent og jula kommer. Om vi klarer å fokusere frem mot 24.12. nå, så kan vi heller unne oss m måte når jula kommer og slippe å begynne forfra fra 1.januar.....:)/>/>/> jeg legger inn ny vekt på lørdag for å se om d skjer noe i hele tatt nå som jeg prøver å skjerpe meg. Klem til deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du er med på godtestopp! Anbefales virkelig, altså. Det er så deilig å ikke føle seg fristet av alle kakene og godteriet som er over alt. Den første fasen er klart den verste. :)

 

Når det gjelder den maten og søvnen har jeg tenkt ganske mye. Kan godt hende jeg skal prøve å legge mer av grønnsaksinntaket mitt til kvelden. Og det med vann prøver jeg å huske på - jeg er enig i at tørste kan kjennes som sult. Likevel lurer jeg på om jeg faktisk må spise litt mer iblant. Selv om jeg spiser et stort volum før leggetid, klarer jeg nemlig ikke lure kroppen hvis jeg er veldig på minussida (kalorimessig) - det er akkurat som om hver celle i kroppen er ekstra våken og jeg klarer ikke fungere på 4-5 timer søvn - ikke i lengden. Da er det så vanskelig å lese!

 

Det viktigste er jo at dette fungerer, at jeg faktisk går ned jevnt og trutt. Jeg har jo gjort det foreløpig. Selv om jeg nok spiser mellom 1700 og 1900 kalorier, hvis jeg skal gi et anslag - kanskje det er det jeg må ha? Men jeg er litt spent på veiingen i morgen. Speilet er helt umulig å bruke som mål, så det er liksom vekta som gir dommen.

 

Hva er det som motiverer deg mest til vektnedgang? :)

 

Ha en nydelig fredagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, igjen! Skulle legge inn vekt i går, men rakk ikke skrive. Men rakk å veie meg, 64,4 kg. Så det har funket noen hundre gram å ta seg litt sammen... Håper på ytterligere nedgang til tirsdag, så får vi se... D har vært kjedelig å ikke spise godteri i helga. Men i dag har jeg spist litt kake fordi jeg var i bursdag. Men nøyde meg med et par små stykker og en muffins. Burde helt sikkert klart meg m mindre,men d er jammen ikke lett...sukk...

D er viktig å spise nok, d har du helt rett i! Så jeg håper du finner balansen, der du opplever rolig vekttap og samtidig beholder nattesøvnen. Min motivasjon: har noen klær jeg vil skal sitte bedre + flat mage igjen!!! Da føler jeg meg såååå mye mer vel! En annen motivasjon er å ikke gå inn i jula med tre kg for mye pluss legge på seg enda mer....!!!!! I stedet vil jeg ha komt meg nedover, og prøve å holde meg stabil i ferien sånn at ikke ALT må ordnes på nyåret. Jeg er dårlig på nyttårsløfter, dessverre...

God natt til deg:)

Ps veier meg to ganger i uken, slik ikke jeg tenker at jeg har en hel uke til neste rapport og derfor kan slappe av og være mindre flink i starten av uka...

 

11.11.64,8 kg

15.11.64,4 kg (minus 400gr)

18.11

22.11.

25.11.

29.11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, LiveLife, det er jo kjempeflott! :D Bra jobba med å holde ut i helgen (bursdag er lov). Så fint når resultatene også kommer. :)

 

Jeg har ikke hatt en like fin uke. Eller helg, for den saks skyld. Det var første frihelg på sju uker, faktisk, og det ble nesten litt overveldende for meg. Selv om jeg selvsagt skulle jobbe med skolen. Og så veide jeg meg lørdag morgen selv om jeg hadde hatt en ordentlig fredagskveld med salt mat sent på kvelden. Jeg tror jeg kanskje drakk flere liter vann også. Så jeg kan bare håpe at noe av vekten var væske - for ærlig talt: Jeg hadde jo gått opp til mer enn startvekt. Føltes ganske kjipt.

 

Jeg har ikke gitt opp for det, og jeg har ikke spist godteri heller. Men jeg tror ikke jeg skal veie meg på lørdager, for jeg blir jo så lei meg. Puh, jeg tror virkelig ikke jeg hadde klart å veie meg to ganger i uka! Men det er jo fint å klare å holde seg skjerpet. :)

 

Nå satser jeg på fem gode dager før veiing, og så får jeg håpe at det gir resultater. Det er litt mye annet som skjer om dagen, men gode matvalg er jo uansett bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Kakao87! Kjedelig at pila går feil vei... Jeg kjenner meg godt igjen, i dag var det d samme for meg. Tilbake til 64,8. Skuffende. Men d synliggjør at jeg må ha litt press på meg og veie 2x i uka, jeg utsetter så lett å skjerpe meg når jeg tenker at d er en heeeel uke å gjøre d på....

Nå har jeg bestemt meg: jeg må prøve å registrere litt, sånn ca... Jeg må få litt mer kontroll på inntak. D aner meg at jeg spiser for mye, at øyemålet ikke er helt riktig. For da skal jeg jo gå ned...d har jo funket før...

Så her er jeg i gang og prøver å telle litt kcal. D er kjedelig...men tror d må til et par ukers tid nå, så får vi se hvordan d ser ut da. D går bra å holde seg unna godteri... En lettelse. Vite at jeg uansett ikke skal spise d. Ellers er d lett for meg å tenke bare litt, og så blir d mye... Nå har jeg målt midjen også, så følger jeg m på den om vekta står stille.

Ha en god dag:)

11.11. 64,8

15.11. 64,4(minus 0,4)

18.11. 64,8 (+ 0,4)

22.11.

25.11.

29.11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert at du får til det med godtestoppen! Men ja, det kan kanskje være lurt å registrere litt? Jeg prøver jo å få til en slags balanse, for jeg blir gal av å fokusere så mye på slanking og mat. Samtidig bør jeg nok spise mer bevisst enn jeg har gjort de siste par ukene. Det sklir så lett ut når livet blir veldig hektisk. Lurer på om jeg også skal prøve meg med litt registrering - i alle fall noen dager. Vi vet jo at vekta går ned når vi spiser innenfor kaloribudsjettet. I teorien virker alt så enkelt. :P

 

Men selv om jeg fortsatt trenger å innarbeide bedre måltidsrutiner, synes jeg jeg har fått til noe denne høsten. Det med godtestoppen - det har tross alt vært ganske vanskelig før. Og jeg merker faktisk at den regelmessige treningen har hatt god effekt på formen. Jeg er sprekere enn jeg var for et halvår siden. Det er også viktig. :)

 

God onsdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godtestopp og regelmessig trening er jo kjempebra, kakao87!! :D/>/> Jeg har trent godt før i høst, så dro jeg på meg en kjedelig infeksjon, og d har vært vanskelig å starte opp igjen, pause et par uker, en uke siden jeg var ferdig m medisinen nå. Men går turer, så håper jeg å få til mer styrke igjen, jeg trives godt m det og trimsykkel, fikk til ca 3x i uken.... :)/>/>

Ja i går ble d ca 1500 kc, vil prøve meg på ca 1300, men ikke så lett. Innser at jeg har spist ALT for mye i d siste... Ikke rart at jeg ikke har fått resultat. Men nå er jeg motivert :D/>/> Vil være in shape til jula setter inn....så nå skriver jeg d her: jeg skal være flink og registrere iallefall til 1.des, så ser vi hvor mye d vil hjelpe på vekta ;)/>/>

Gøy om du slenger deg med på registrering. Men du får se d litt an..skjønner at du syns d er stress. Noen av Middagene vil jeg ta sånn ca, men de andre tingene prøver jeg å veie. Greit å få kontroll på hva jeg faktisk putter inn. Skal også spise sammen med venner i kveld, da blir d full skjerping med øyemålet ;)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig å bli syk når man egentlig vil trene. Men jeg har stor tro på turer og styrke, det trenger ikke være mer komplisert! :)

 

Kjære vene. 1500 kcal synes jeg er skikkelig vanskelig. 1300 tror jeg ikke jeg kunne klart! Men jeg blir litt inspirert, kanskje jeg skulle prøve, jeg også. På registrering, vel å merke. Jeg tror jeg m å ha litt flere kalorier. Det får bli ca 1600 på meg. Fram til desember? Let's give it a go. :)

 

Jeg har registrert i dag, og det har gått fint. Og jeg hadde nok spist en god del mer - slik jeg har lagt meg for vane - hvis ikke. Så jeg skjønner at det har noe for seg.

 

I dag hadde jeg tenkt å ha treningsfri, men fordi jeg måtte på skolen en tur (nesten 2 mil unna), ble det vanvittig med sykkeltrening likevel. Jeg føler meg mørbanket etter 3. sykkeldag på rad, men nå er jeg fornøyd! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spreke deg!!!!!!!! :rolleyes:/>/>/> Imponert!!!

JAAA! 1300 kc er kjempevanskelig, ble nok over 1500 i går... I dag håper jeg d blir under 1500...selv om vi skal ha gjester. Men har laget salat ;)/>/>/>

I går gjorde jeg en tabbe: spiste middag m venner og så ble d kake til dessert. Eller sjokolade. Og jeg valgte to sjokoladebiter i steden for, tenkte at da ble d mindre kcal en et kakestykke . Men huff!!! En sprekk, og jeg kjenner at det irriterer meg!!! For da klarte jeg ikke stoppe m de to bitene... Men d gikk ikke helt ille, jeg merker at d skjerper meg veldig når jeg registrerer... Selv om jeg ikke fikk gjort d nøyaktig...

I dag viste vekta 64,1 :D/>/>/> håper d varer frem mot neste veiing på lørdag, d skal det gjøre!!!!! Og videre nedover derfra..... Må logge av nå, besøket nærmer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, ja det er kjipt når det ikke går etter planen. Det er kjedelig å angre på noe man har spist. Men det høres ikke ut som det gikk så altfor ille? Særlig siden vekta også viser nedgang. :) 64,1 er kjempebra!

 

Jeg har også gått ned, i dag viste vekta 65,3. Puh. Jeg tror det aller mest er de siste dagenes registrering som har gjort susen, jeg har virkelig vært forferdelig dårlig til å spise lite. I går sprakk jeg også - jeg spiste mer. Men. Jeg stoppet det, gikk en tur ut, tok en telefon, og spiste ikke på første innskytelse neste gang. Og jeg merker faktisk at jeg kan være stolt av det! Denne vane-/trøstespisingen har virkelig blitt en inngrodd vane. Å endre den kommer nok til å ta litt tid. Men da er det så deilig at jeg tross alt har gått ned (med forrige ukes 67,7 skremmende friskt i minne). :)

 

Hvordan gikk det med deg i går? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra vi kan dele oppturer og nedturer, godt du klarte å stoppe i tide og gikk tur og tok en tlf, d er jo Superbra! :D/>/>

Med meg gikk d ok i går, men d var litt sjokolade til kaffen som jeg ikke skulle ta, og som jeg likevel gjorde..... :(/>/> (vi hadde gjester) Jeg begrenset meg likevel mye mer enn vanlig. Men huff. Hva går av meg!!! Klarte meg jo uten snop hele EN uke!!! Men nå har jeg bestemt meg, nå er d ikke noe mer tull. Og d er flaut om jeg må innrømme enda en sprekk, d vil jeg ikke måtte gjøre!!! Så i går kveld inngikk jeg et nytt løfte for meg selv,.. Rart å se hvor lett d er å gi etter, d begynte m EN sjokolade i stedenfor et kakestykke i forgårs, og vips så er man ute og kjører!!!!!!! :o/>/>

Jaja. Registrering er nøkkelen. Er allerede kommet godt oppover kcalstigen i dag også, d er utrolig hva man får i seg når man gjør opp regnskap for d. Så resten av dagen blir d lasagne m myyyye salat og så et knekkebrød og en kaffekopp. Og da har jeg fått i meg d jeg skal. I morga legger jeg inn vekt. Hp 64,1 ikke har forsvunnet igjen... ;)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, LiveLife. :) Krysser fingrene for at vekta di holder seg, jeg også. Da er det mest motiverende. Men du har jo virkelig ikke lenge igjen til målet ditt! Kanskje det viktigste prosjektet er vaneendringen, slik at ikke kiloene sniker seg på igjen med en gang man sier seg fornøyd med nedgangen. Sånn er det for meg! I så fall er vi jo godt i gang. Jeg synes ikke du skal være hard med deg selv fordi du sprakk på sjokoladen. Husk at den hele uka du holdt deg godtefri ikke har "forsvunnet". Eller - det har i alle fall jeg lett for å tenke ("nå må jeg starte fra scratch igjen") - men jeg tror ikke det er sånn for kroppen, det skjer mye på bare en uke uten alt det søte. Men jeg vet at i dagene rett etter en sprekk er det ekstra vanskelig å holde sukkersuget i sjakk. Det går over! Og jeg heier på deg! :D

 

Men du, hvis det er veldig vanskelig med 1300 kcal/dg - hva med å velge seg et par dager i uka? Kanskje det er mer overkommelig å motivere seg for så lite noen få dager, og så 1500 resten av uka..? Bare et forslag :)

 

Jeg har begynt å tenke på hva det kunne gjort med vekta hvis jeg faktisk holdt meg innenfor kaloribudsjettet en uke. Jeg tør nesten ikke tenke på det, for jeg klarer sjelden mer enn to dager om gangen. Det er virkelig helt sprøtt at jeg nesten alltid spiser mer. Det er jo ikke (lenger) det at jeg går på sjokoladesmellen i helgen, jeg spiser bare for mye hver eneste dag. Jeg får så lyst til å prøve en "perfekt" uke, men klarer ikke tro at det går. Men kanskje jeg kan motivere meg for det likevel - den kommende uken. Som en slags neste test. Det har jo gått bra med sukkeret. Hva tror du? Jeg kommer til å trenge litt opp-backing! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kakao87! Jeg støtter deg i å prøve en uke m registrering...!!! Tenk, så motiverende viss du greier d, da er d fort gjort å miste et kilo...!! Og vi har jo ikke såå mange ekstra kilo da;) Tenk, så flink du har vært m godtestopp uten sprekk, kjempebra!!! Så jeg tror du kan klare en uke nå. Jeg heier på deg!! Jeg tar utgpkt i 1300, så blir d heller litt over. Men d er bedre enn å ta utgpkt i 1500,og ende over, noe som er typisk meg..;)/>

Ja, vekta gikk ned igjen. Nå er neste veiing tirsdag, og da vil jeg se 63-tallet, det er målet mitt...!!! Kan d gå???! Håper d!!! Fortsatt God søndag til deg:)

 

11.11. 64,8

15.11. 64,4(minus 0,4)

18.11. 64,8 (+ 0,4)

22.11. 64,2 (- 0,6)

25.11.

29.11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei LiveLife.

 

Fint å se at du får det til. Lykke til på vekta i dag! :)

 

Jeg vet ikke hva jeg tenkte på da jeg bestemte meg for en perfekt registreringsuke, jeg må ha "glemt" eksamen i neste uke og hva det gjør med timeplanen. Jeg ser nå at jeg bare ikke klarer å fokusere fullt på maten, selv om jeg selvsagt prøver å ikke spise så mye. Det blir for mange kjøpte måltider og for lange kvelder - jeg har ikke oversikten, men fortsetter litt som før. Jeg trener fortsatt og godteriet er overraskende lite savnet, så noe går i det minste av seg selv. Tror bare det blir for hardt å jobbe med noe nytt når jeg trenger fokuset et annet sted. :) Så jeg kommer tilbake til den uka! :D

 

Jeg håper jo likevel på nedgang til fredag. Jeg vil bare helst at det skal gå av seg selv. :P

 

Hvordan ser livet ditt ut om dagen? Jeg vet det er flere enn meg som har travle tider i november/desember...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...