Gå til innhold

Ikke en tråd


Gjest kakao87
 Share

Anbefalte innlegg

Så bra, LiveLife! Du skal se den julevekta forsvinner ganske raskt. Men jeg heier deg ned de kjedelige siste kiloene også. Det skal bli deilig å bli litt lettere når våren nærmer seg, men minst like fint å få til noe man ikke har klart på noen år, tenker jeg på. Jeg gleder meg også ganske mye til at klærne mine skal passe litt bedre, jeg :)

 

Heldigvis går det bedre med sukkersuget allerede. Jeg tror kanskje noe av vanen fra i høst fortsatt sitter? Håper det i hvert fall. Til helgen skal jeg holde babyshower, som sagt, og neste uke har jeg bursdag. Så jeg har noen sukrede begivenheter foran meg og tenker å øve meg på litt-inntak av usunnheter. Dessuten har jeg nettopp fått vite at jeg har litt lavt stoffskifte. Jeg trenger ikke ta medisiner for det ennå, men det er jo ikke kjent for å være slankegunstig akkurat.

 

Hvordan går det med sultfølelsen når du spiser såpass lite? Blir du fort vant til det eller holder det hardt? Flink er du uansett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 137
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må sove nå.... Men takk for koselig og oppmuntrende melding, kakao😊 bra d går bedre med sukkersuget. Sikkert lurt å øve på litt-inntak i de to koselige begivenhetene som venter...😉

Dagens kcal: 1330

Det går ok, men d er hardt og jeg føler meg litt sulten... Men sånn er d alltid i starten, så jeg står på!!!!😊 god natt klem 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du står på selv om det er tøft i starten. Jeg vet ikke med deg, men når jeg vet at jeg har levd på kaloriunderskudd, kjennes det mye mer motiverende at veiedagen nærmer seg. Det høres i alle fall ut som du burde få resultater denne uka. :) Selv vet jeg ikke helt hvordan jeg ligger an. Jeg var nokså u-flink fredag-søndag, men resten av uka har jeg levd på luft og kjærlighet, så det blir spennende å se hvilket utslag det gir!

 

For tiden (som i de siste dagene) virker det så greit og enkelt, og jeg skjønner ikke at slanking kan være et problem. Men så vet jeg jo hvordan innsatsen, motivasjonen, dagsformen og humøret svinger fra dag til dag - og fra en livssituasjon til en annen. Det er fint å få det ned i skrift på dette forumet, så er det kanskje lettere å se noen sammenhenger og gi seg selv litt slack. Jeg synes vi er flinke som gjør dette, jeg. Endring er tross alt ganske vanskelig.

 

Håper du har en god dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rapportert inn vekten i systemet her, og ser at jeg har mistet 1,1 kg den siste uken - det er ikke all julevekten, men jeg nærmer meg. Nå veier jeg 62,9, og jeg merker at jeg har nådd omtrent det nivået hvor jeg tross alt føler meg ganske vel med kroppen. Selv om jeg vet at jeg trives enda bedre nærmere målvekt, så den ligger fortsatt der framme og lokker.

 

Jeg ser også at med et vekttap på litt under et halvkilo i uken, blir jeg akkurat "ferdig" til påske. Det frister litt å i alle fall prøve på det. Jeg vet fortsatt ikke så mye om hva som er realistisk for meg, men det er fint å ikke registrere mat akkurat nå. Så føles dette mer som livet mitt, mindre som et prosjekt.

 

Ellers har jeg vel 2 kg babyshower-godteri liggende, og i dag skal jeg bake en kaloribombe før jeg stikker på jobb. Håper alt blir spist opp i morgen av noen andre enn meg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at d går bra m deg kakao😊 deilig når d gir resultater... Du har fått en flying start på 2015😊

Stå på!!!lykke til m helgas utfordringer på godteri-fronten😉

Jeg inntok 1350 kc igår. Og veiingen viste 64,7!!! Ned 1,4 kg, flott og motiverende start😊 enig m deg - d er jo såå enkelt når man først bestemmer seg😉 nå er jeg bortreis fra fre-søn og får ikke registrert. Men er kjempestreng og har kontrollen. Spennende å se hva vekta viser mandag... Men neste offentlige veiedag er om en uke😉 God helg fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW, snakk om flying start, ja. Du har jo mistet nesten all julevekten. Så deilig! :D

 

Jeg sitter og tenker at jeg har hatt en uke med aaalt for lite søvn, skolestart, eksamenstid (igjen...) og "dagen derpå" etter juleferien. Og jobbhelg. Og babyshower. Likevel har det gått bra, det er den niende dagen uten godteri, og jeg savner det ikke spesielt.

 

Og det er bra, for nå har jeg et vanvittig lager av smågodt og kaker liggende til en regnværsdag. Jeg tror jeg får stue godteriet opp på loftet eller noe?? Kakene har jeg satt i fryseren allerede.

 

Jeg er fornøyd med at helgen har vært relativt mager, men ofte synes jeg uka som følger faktisk kan bli mer utfordrende - at jeg liksom føler meg snytt for noen kalorier (ikke søtsaker, men mer mat, rett og slett) og spiser ekstra på trass. Det får jeg prøve å være litt bevisst på. På bursdagen min skal jeg uansett ha kake, så den "gulroten" venter der framme. Og så får jeg forhåpentligvis trent litt. Denne uka har det blitt mindre enn jeg gjerne ville.

 

Hvordan har helgen din vært? Åh, jeg synes det kan være helt umulig å slanke meg hvis jeg er bortreist, men du har kanskje en metode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er kjapt innom her, ikke alle dager jeg rekker å være like ivrig med skrivinga. D gikk fint i helga, snikveiet meg og jeg har gått ned flere hundre gram siden fredag. Sååå stolt! Håper d vil vare ved de kommende dagene... I dag ble d 1413 kc, så litt over 1300tallet jeg har ligget på. Men jeg er kjempefornøyd!! Føler jeg har kontroll og d er SÅ deilig!! Syns du også har vært kjempeflink i helga, kakao - med SÅ store utfordringer av det søte slag. Jeg er imponert!!! Ønsker deg en god natt, så skrives vi mer innpå her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det fungerer, LiveLife. Det må det jo nesten! Jeg tør ikke spise så lite, stoler bare ikke på at jeg klarer å holde meg i skinnet da. :P Men jeg synes det er flott at januar har startet så bra for deg! :) Jeg merker selv hvor mye gladere jeg blir når jeg har mer kontroll på vekta.

 

Akkurat de siste dagene har jeg følt at det har vært litt tyngre å tenke nedgang igjen. Vet ikke hvorfor, men jeg føler bare at nå MÅ det stoppe, nå går jeg opp igjen - og så mister jeg litt motet og får lyst til å spise ekstra mat av alle ting. Tror mest det henger sammen med en veldig hard og brå studiestart (eksamen på trappene igjen), jobbhelg og veldig lite søvn over flere uker. Og så har jeg ikke trent så godt den siste uka, og plutselig ble jeg bare veldig emosjonell (postmenstruell??) og følte at jeg har da ikke gjort noe "slankeriktig" i det siste, så dette går ikke!

 

Jeg skriver det ned, for jeg prøver å jobbe meg opp fra den meningsløse pessimismen og realitetsorientere meg selv litt. Kanskje jeg ikke går ned ett kilo i uka, men buksene mine er løsere, det kjenner jeg fortsatt, og jeg HAR trent i dag (og hele kroppen er dødssliten), og jeg har gått elleve dager uten godteri. Jeg har tenkt å spise kake på bursdagen min - kanskje det er det som stresser meg!?! Aller mest er det skolen. Så jeg tror jeg får være litt mindre streng med treningsforventningene til etter eksamen. Og ikke la det skli ut på matfronten. Og ikke snakke meg selv ned. Det får være en slags plan. Jeg er redd for veiing, det er ikke noe nytt. Men det er fint å gjøre dette uansett, så får heller motet og optimismen svinge litt.

 

GOD kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Fredag og veiedag, vekta var høyre enn for to dager siden:( jeg skylder på mensen som kom i dag....:(/> og bruker vekta fra onsdag: ned 0,6 siden forrige veiing, til 64,2 kg. Veldig fornøyd! Har ikke rukket å registrere de siste to- tre dagene, i dag er d på an igjen m ca- registreringen min. Jeg trenger den!!!! Neste fredag skal jeg vere på 63-tallet, målet er 63,5 kg. Jeg må bare stå på!! Hektiske dager nå for tida...men har stort sett fått tatt trimmen som jeg bør, med unntak av et par dager.. Prøver å gå/ trene sykkel+styrke annenhver dag. Ønsker deg en god helg! Håper du er i siget igjen. Jeg skal prioritere å vere mer aktiv innpå her, d mååå jeg bare prøve!! Samt rapportere ca-kcal daglig. Så får vi oppmuntre og støtte hverandre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei LiveLife :) Flott at du får til treningen - det står stor respekt av å opprettholde, spesielt på så lavt kaloriinntak. Stor og fortjent klapp på skuldra!!! Jepp, mensen har skylda! Det syns jeg du skal stole på. :)

 

JEG har gått opp. Jeg har gått opp 1,3 kg! 64,2 her også. Åh, det var så kjipt. Jeg har jo følt at det ikke har gått så bra, men jeg skjønner det likevel ikke helt. Jeg har vært så tung og rar i kroppen, hodepine hele tiden og trøtt og lei hele tiden. Men jeg har ikke spist SÅ mye. Og jeg har trent, bare kanskje ikke så bra som jeg gjerne ville. Dagen før veiing var det riktignok bursdagen min, jeg spiste kake til lunsj og en pastarett med masse parmesan og olje rett før leggetid (!), men kjipt var det likevel. Jeg håpte jo det var noe væske (salt mat og muskelstølhet etter trening). Men det verste var vel at jeg ga litt opp i går kveld. Og så spiste jeg godteri - siden jeg følte meg snytt for det tidligere i uka, og da føles det selvsagt desto kjedeligere dagen derpå. Jeg tror også det tuller litt med tankene mine å vite at stoffskiftet er lavt. Plutselig kjennes det som om jeg ikke KAN gå ned, at kroppen jobber mot meg. Kanskje jeg også må ned på 1400. Blæh!

 

DET var dagens klage! Jeg føler meg litt lettere til sinns i dag - det gjør seg med en fridag. :) Nå skal jeg ta en joggetur og komme på rett kjøl igjen, håper jeg. Jeg syns du er superflink, LiveLife, og jeg synes også det er fint vi kan ha både oppturer og nedturer uten å gi opp her inne. Heier på deg! Og meg! Fortsatt god helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Kakao!! Jeg er sikker på at om du tar en veiing igjen om noen dager, vil du får bedre resultat!! Så ikke vær lei deg ;)/> Gratulerer med vel overstått bursdag, forresten. Syns det virkelig var på sin plass at du unnet deg med litt ekstra, og at det ble litt godteri i går, det går helt fint. Jeg kan godt innrømme at jeg også har spist litt godteri i dag. Jeg bare MÅTTE! Så jeg har bestemt meg for å kose meg litt på lørdagene, men IKKE ellers i uka. Det er en seier for meg om jeg klarer det, og det gjør jeg faktisk nå som jeg har klart å venne meg av med disse sjokoladeknekkene til kaffen hele tida ;)/>

I dag gikk jeg på vekta igjen, og da var den nede på 64,2 igjen. Så heldigvis var katastrofeveiingen på fredag (65,2) fort ute av systemet. JIPPI!!

Ja, da er vi på samme vekt, og så jobber vi oss nedover, med oppturer og nedturer - heia oss!!

God natt fra meg

Dagens kcal endet på over 1400 - ca 1450---huff, ikke lett nå som det er helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, jeg er like imponert. :) Synes du skal være strålende fornøyd med å holde deg under 1500 så lenge - er ikke vi ca like høye? Det må jo gi resultater. :)

 

Jeg har skeiet litt ut, synes jeg. Jeg hadde to uker med hodepine og mye stress og jobb, og så spiste jeg det godteriet, og så ble jeg vel litt demotivert av den sure veiingen, og så ble jeg jo ikke kvitt stresset likevel, eksamen kommer bare nærmere og jeg skal jobbe stadig mer. Og merkelig nok - for man burde jo bare snu med det samme - fortsatte jeg i samme spor et par dager. Jeg er en frustrasjonsspiser, så det lover dårlig. Men livet kommer jo ikke til å være tomt for mas og jag innimellom. Nå kjenner jeg meg ferdig med "etegildet". Det er jo likevel ikke noe jeg har glede av, og jeg spiser ikke bort frustrasjonen. Jeg vet det, men det kan være så vanskelig.

 

Jeg innser at jeg har hatt lyst til mye mer enn jeg har hatt tid til. Jeg tror jeg får vente til etter eksamen med nyttårsforsettene. Det er ca to uker til, og fram til da får jeg nøye meg med bevegelse hver dag, trening hvis det passer, ikke godteri, så sunn mat som mulig. Og så tror jeg jeg vil ha en bitteliten veiepause - til eksamenstiden er over og jeg har overskudd til å jobbe med saken. Dette føles overkommelig, i det minste.

 

Hvordan har det gått med deg de siste dagene? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Kakao! Jeg synes du gjør fornuftige vurderinger... Eksamenstid er unntakstilstand!!! Så jeg syns i det hele tatt du er GOD som har tenkt på noe annet i tillegg! Sikkert lurt å konsentrere innsatsen til etter eksamen er overstått. Akkurat nå går det fint med meg, og jeg har ikke vært slik i siget på to år nå. Det er helt utrolig. Jeg merker at jeg har bestemt meg og at jeg har motivasjonen. Det er lenge siden sist jeg kjente det sånn. Innser at jeg måtte få den skrekk-veiingen etter jul (66,1) for å forstå at nå er det alvor. Har vært så halvhjertet de siste par årene, da har jeg bare blitt frustrert. Gått ned to kg og opp to kg, og litt til. Nå vil jeg stabilisere meg lenger nede, men først skal jeg forsøke å nå 61-tallet. I dag har jeg snikveiet meg, og vekta viste 63,5!! Det er helt utrolig, det er jo målet mitt på fredag. Så da er det innen rekkevidde. Samtidig var jeg nede på 63,7 i midten av desember. Så jeg ser hvor fort det er å fyke rett opp igjen, om man ikke er fokusert! Men det er jeg nå - og det er godt med hverdager.

 

Jeg håper du ikke blir lei deg og blir demotivert fordi at jeg er litt mer fokusert enn du nå for tida... husk, du hadde en kjempegod periode da det ikke gikk så bra med meg. Så det går litt opp og ned. Og så må man bare kjenne når man har overskudd og krefter til å sette inn hovedstøtet!! Jeg bikket 1400 kcal i går også, innser at det er vanskelig å holde seg på 1300 for tiden... vet ikke hva det er, men så lenge jeg går ned, så gleder jeg meg over det! Og håper å kunne melde nedgang på den offentlige veiedagen på fredag ;)/> Ønsker deg en god dag, lykke til med lesing og forberedelser. Og om du klarer å fokusere på sunn mat og litt trening når du har anledning, så er jo det kjempebra. Husk - andre dropper jo kanskje både trening og å lage sunn mat i slike tider, samt spiser godteri hver dag i leseperioden!!! SÅ DU ER JAMMEN FLINK!!! Heia deg :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag, 2.jan: 66,1

Fredag 9.jan: 64,7 (ned 1,4 siste uke)

Onsdag,14.jan: 64, 2 ( ned 0,5 siden sist)

Fredag, 23.januar: 63,4 (ned o,8 siden sist)

Nesten tre kg ned på tre uker, d er over all forventning og føles veldig godt!!! Men jeg står på videre... D er nå kampen er hard!!! Fredag er ikke d samme uten godteskålen.... Sukk! Men en flott belønning å se resultater. Klarer jeg å stå på som dette noen uker til, så...! Vil så gjerne på 61-tallet, d er de siste kiloene som er verst, de bruker å sitte som klistret på! Men jeg gir meg ikke;) god natt fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, har funnet ut at jeg bare MÅ ha godterier på lørdag, men holder meg innenfor kosemerke-kvoten til Grete Roede, og håper ikke d ødelegger alt. Noe annet er at lørdag - søndag har vært noen ustabile dager hvor jeg har vært mye på farten. Og slik fortsatte det i dag! :(/> Og da er det SÅ vanskelig å være flink med kostholdet. Det har blitt over 1400 kc... Og jeg kjenner at det stresser meg, for nå må ikke dette få lov å flyte ut!!!! :(/> Jeg har slurvet med å rapporter innpå her, og da har jeg ikke samme strukturen på meg selv. Så fra i morgen av er det til måle og veie med daglige inntak av kcal (sånn ca), og så skal det rapporteres innpå her for hver dag. Det må jeg bare få til! For jeg er fremdeles nede på 63tallet,men vil videre ned og hadde satt meg som mål å se 62-tallet til neste veiing på fredag. Håper det fremdeles er innen rekkevidde, tross litt ruskete start på denne ukes-etappen fram mot fredag... ;)/>

Kakao, håper det går greit med lesinga og eksamen som nærmer seg - kanskje er du snart i mål med forberedelsene ? Håper det!! Og håper at du vil lykkes :)/> Gode ønsker fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er det ok om jeg slenger meg på her igjen?

 

Jeg "droppet ut" herfra pga sykdom i familien. Nå er livet litt mer balansert igjen, og jeg er klar for å nå målene mine fram mot sommeren. Jeg tror det siste jeg veide mens jeg fortsatt var her var 64,1. Etter det har jeg faktisk holdt meg relativt stabil der. Det vil si, jeg veide meg først 16.01., da veide jeg 63,5. Torsdagen etter, 22.01. veide jeg 64,8 kg. Tror nok ikke det blir noe særlig mindre når jeg veier meg igjen torsdag morgen denne uka, men vi får se.

 

Min plan framover er å drikke mye vann, fortsette med godteristopp og trening (etter pause i hele desember og slutten av november). Jeg vil spise vanlig, passe sunt, men fokusere på å stoppe å spise når jeg føler meg mett (har det med å spise opp alt fordi det er så godt).

 

Må si dere begge LiveLife og Kakao8 har vært veldig flinke! Jeg misunner (men unner) deg den herlige nedgangen på nyåret, LiveLife, og er imponert over både innstillingen og fokuset ditt i eksamensperioden, Kakao. Det er viktig å gi seg selv litt rom når viktige ting tar energi. Bygg deg selv opp, og husk på alt du har oppnådd! Gleder meg til å fortsette å følge med på dere (hvis jeg får lov)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at jeg får være med! :D

Tipper det går fint med veiingen LiveLife, men spennende er det nå likevel!

 

Jeg hadde det så travelt i går at jeg ikke rakk å skrive her etter å ha veid meg, men tallet var 64,3. "Ned" 500 g, men føler egentlig ikke det er reell nedgang, at det hadde mer med hva jeg hadde i magen å gjøre. Ellers er jeg veldig sulten for tida, spiser masse! Usj. Men mye grønnsaker da. Tips til noe som metter ordentlig uten å være kaloribombe?

 

Håper dere har en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Ellers er jeg veldig sulten for tida, spiser masse! Usj. Men mye grønnsaker da. Tips til noe som metter ordentlig uten å være kaloribombe

 

For min del er det veldig viktig å få i meg nok fiber og magre proteiner for å kontrollere sultfølelsen.

Grove kornprodukter, kylling, hvit fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag, 2.jan: 66,1

Fredag 9.jan: 64,7 (ned 1,4 siste uke)

Onsdag,14.jan: 64, 2 ( ned 0,5 siden sist)

Fredag, 23.januar: 63,4 (ned o,8 siden sist)

Fredag, 30.januar: 63,2 (ned 0,2 siden sist)

YES! Jeg har i alle fall ikke gått opp siden sist, men det var dårlig med bare 0,2 ned. Så nå må jeg bare stå på videre. Har komt til den vekta der det alltid er kjempevanskelig å fortsette nedgangen. Men nå vil jeg bare passere dette tallet, og komme meg ned på 62tallet. Det er målet for neste uke, innen neste fredag skal jeg meddele noe med 62 på vekt-fronten. Det bare MÅ jeg klare!! Jeg skriver ikke så mye nå, det er fredagskveld. Men jeg håper alle har det fint, og får en god helg! Kjekt at det er litt mer aktivitet innpå her. Og Happy, det er kjempefint med 500 gram ned!! Det er jo et halvt kilo :)/> Så bare stå på! Vi får heie på hverandre. Og viss du kakao leser, så håper jeg det går bra og at du snart er ferdig med eksamenstidene... ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...