Gå til innhold

Ikke en tråd


Gjest kakao87
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 137
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for tips, Fru Fryd! Må innrømme at jeg ikke er så god på å spise hvit fisk, er veldig glad i rød fisk, men den er nå også ganske så kaloririk, selv om det er sunt i passe mengder.

 

Så flink du er hver dag LiveLife! Både ti å rapportere her, også når du har dårlig tid, og til å holde matinntaket nede. Jeg skjønner hva du mener med den vekta der det er vanskelig å komme videre ned, det er virkelig noe i det altså. Hva er det endelige målet ditt igjen? Tror det viktigste blir å fortsette som du gjør nå, å gjøre alt riktig, og bare stole på at du vil gå ned etter hvert. Tror ikke det er lurt å spise mindre nå hvertfall, da er det bedre å bruke lenger tid på vektnedgangen, og få en varig nedgang.

 

Veldig spent på hvordan det går med deg også Kakao!(?) Jeg drakk forresten kakao her om dagen ... Mmm, godt! Usunt, men verdt det :) Er du ferdig med eksamen snart? Jeg går straks inn i en liten eksamensperiode selv nå:)

 

De siste dagene har vært fine, men også ganske slitsomme, med mye jobb. Kostholdet har vært ok, men ikke superbra. Nå er jeg småsyk, så ukas siste treningsøkt (som skulle være i går eller i dag) skjedde ikke. Kjipt, men, men :) Det har blitt litt hverdagsmosjon likevel. Nå må jeg se litt på en skoleoppgave, så blir det tidlig sengetid for meg i kveld :) Håper dere har en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dere! Nå skriver jeg innpå her, det er bare det at det er en halv time for sent.... :(/>/>

I dag har jeg vært flink, tross at jeg har vært i selskap. Dagen begynte også fint med at jeg så 62-tallet på vekta. Det har ikke skjedd siden april 2014. Fantastisk!

Men så skjer det noe merkelig, jeg er alene hjemme og vi har rester etter helgens snop,fordi vi hadde besøk. Ellers bruker vi bare å kjøpe AKKURAT det vi skal. Og der åpner jeg både potetgull og sjokolade. Jeg er SÅ skuffet, jeg skulle skrevet innpå her FØR jeg gjorde det, mens jeg bare tenkte tanken. Men jeg VILLE liksom bare ha!!!! Huff og huff. Nå er jeg skikkelig skuffa, hadde endet på 1400 tallet med kcal om det ikke var for dette dumme som skjedde kl 22:30 Jeg skulle jo pusset tenner og flyttet fokus, jeg forstår ikke hva som gikk av meg. Akkurat som jeg belønner meg selv når det går bra. Men nå skal jeg ikke fortsette, nå er det stopp og slutt på lørdagsgodtet for denne gang!!!!! Så håper jeg at jeg ikke ødelegger alt. Vet jo at jeg ikke gjør det. Om jeg er flink i uka nå, så skal jeg være på 62,5 når fredagen kommer. Det er iallfall målet mitt. Happy, jeg ønsker å veie noe på 61tallet. Så jeg er nær. Og desto vanskeligere er det. Sukk. Må bare holde fokus! Kjedelig at du har vært syk, håper på en god og frisk uke for deg på alle vis!! STÅ PÅ! SÅ heier vi på hverandre, deler oppturer og nedturer. Det er derfor vi er innpå her, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, kjipt med potetgullet og sjokoladen, LiveLife. Men vet du hva, jeg synes det er bra, jeg, hvis du kosa deg mens du spiste det. Husk at det ikke er farlig å skeie ut iblant heller, og at dette langt ifra er noe som skjer ofte. Dårlig samvittighet tærer på og gjør ikke slankinga noe lettere, det er hvertfall min erfaring. Det er fint at du vet at du ikke trenger å ha ødelagt alt, selv om det ble en sprekk i går. Det er jo ikke enten-eller i en sånn grad, og dessuten hører utskeielser en gang iblant med i et normalt liv også når du har gått ned det du skal ;)/> Du får heller tenke at du har fått nok usunt for en stund, og bruke det som motivasjon for sunne dager framover! Husk også på hvor flink du var hele resten av dagen i går, det vitner om viljestyrke det! Snart er du på 61, stå på videre bare!

 

Jeg teller ikke kalorier, men jeg tror jeg har spist akkurat passe i dag, og er veldig fornøyd. Skal i tillegg unne meg litt nøtter etterpå, tror det er plass til det i dag :)/> Ellers er jeg fortsatt småsyk, så har ikke trent, kun gått en tur med en kompis. Satser på å bli i bedre form snart, så det kan bli litt trening og igjen.

 

Og sant, LiveLife, det er jo for å heie hverandre fram og dele både opp- og nedturer vi er her!

 

Håper dere har en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord og oppmuntring, happy! Det betyr mye! Kjempefint å vite at vi heier på hverandre. Jeg har nå hatt en god dag, har skjerpet meg. Konkluderte også med meg selv at jeg får lite glede av sånn mengdespising. Mye bedre med sjokolade når det er i kontrollerte former. så det er en lærepenge, som jeg egentlig vet godt fra før av. Men ikke alltid like lett å gjennomføre.

I dag enda jeg på 1426 kcal, det er jeg fornøyd med. Spiste nydelig laks med ris og salat, og et par t-skeier med rømme til. Det smakte nydelig og mettet godt :)/>

Det er bra du er i form til en gåtur om ikke annet. Satser på det retter seg for deg. Så koselig å kunne unne seg noen nøtter.. ja, vi trenger små gleder i hverdagen. Jeg unner meg en Havrebar med nøtter og sjokolade, kjøper de i firpakning på butikken. 130 kcal per bar og når jeg legger de inn ifht dagens kalorier, så får jeg smilefjes. Så disse er altså godkjent i grete roede systemet. Det gleder meg:) Nydelige til kaffen. Kan anbefales.

Vi snakkes innpå her i løpet av uka! klem til deg fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at sjokolade smaker bedre i små mengder og kontrollerte former, uten den dårlige samvittigheten som gjerne følger med på kjøpet. Derfor har jeg bare fullstendig godteristopp, så slipper jeg å bli fristet til å spise mer enn jeg egentlig unner meg :)

 

Så flink du var i går igjen :) Dette går jo så det suser, tror ikke det blir noe problem for deg å nå målvekta.

Den laksen høres fantastisk ut! I dag ble middagen her en chili con carne-aktig gryterett, lagde en stor kjele (4 porsjoner), med 200 g kjøttdeig, bønner, tomatbønner, kikerter, grønne linser, hakkede tomater, tomatpuré, 1 løk, 1/2 chili, en del hvitløk, to paprika og litt brokkoli + krydder. Så kokte jeg 1,5 dl. ris som jeg også blandet inn. Ble kjempegodt! Deilig å ha middag noen dager framover også :)

 

Mm, sånn havrebar høres kos ut! Kanskje jeg må kjøpe meg en sånn en dag jeg og :D Takk for tips! De der små matgledene trengs ja! Særlig nå, på denne mørke årstida .. Gleder meg så ufattelig mye til sommer, jeg! Og har bestemt meg for å legge grunnlaget nå for at gleden over sommerklær, soling og bading skal være komplett, med en litt slankere kropp innen den tid (gleder meg nå uansett hvordan kroppen ser ut til sommeren, men hadde vært fint med en "sommerpremie" for god innsats)!

 

Håper du har hatt en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at sjokolade smaker bedre i små mengder og kontrollerte former, uten den dårlige samvittigheten som gjerne følger med på kjøpet. Jeg er bare så altfor dårlig på å beherske meg når jeg først er i gang, derfor har jeg bare fullstendig godteristopp, så slipper jeg å bli fristet til å spise mer enn jeg egentlig unner meg :P

 

Så flink du var i går igjen :) Dette går jo så det suser, tror ikke det blir noe problem for deg å nå målvekta.

Den laksen høres fantastisk ut! I dag ble middagen her en chili con carne-aktig gryterett, lagde en stor kjele (4 porsjoner), med 200 g kjøttdeig, bønner, tomatbønner, kikerter, grønne linser, hakkede tomater, tomatpuré, 1 løk, 1/2 chili, en del hvitløk, to paprika og litt brokkoli + krydder. Så kokte jeg 1,5 dl. ris som jeg også blandet inn. Ble kjempegodt! Deilig å ha middag noen dager framover også :)

 

Mm, sånn havrebar høres kos ut! Kanskje jeg må kjøpe meg en sånn en dag jeg og :D Takk for tips! De der små matgledene trengs ja! Særlig nå, på denne mørke årstida .. Gleder meg så ufattelig mye til sommer, jeg! Og har bestemt meg for å legge grunnlaget nå for at gleden over sommerklær, soling og bading skal være komplett, med en litt slankere kropp innen den tid (gleder meg nå uansett hvordan kroppen ser ut til sommeren, men hadde vært fint med en "sommerpremie" for god innsats)!

 

Håper du har hatt en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt bra med to innlegg, Happy ;)/> Jeg konsentrerte meg om det siste, jeg. Kjekt å lese det du skriver, takk for oppmuntring. Ja, nå har jeg skjerpet meg igjen. Så det er deilig!! Ellers høres det ut som en veldig god gryte du laget deg, lurt med sånne tips i hverdagen, at vi kan dele med hverandre.

Jeg har hatt det hektisk i går og i forgårs, men det har gått bra med inntaket. I går enda jeg på 1344 kcal. I dag er det litt mer utfordrende, skal ut og spise i kveld. Så jeg håper ikke vekta er slem med meg i morgen. For sikkerhets skyld tok jeg å veide meg i dag, så kan jeg evt bruke det tallet i morgen. Er nede på 62-tallet, men høyrer enn jeg ønsket. Målet var 62,5 til fredag, kanskje litt optimistisk. Men jeg holder stø kurs nedover! JIPPI!!

 

Ja, det er jammen lurt å tenke på sommeren der fremme... I fjor angret jeg på at jeg ikke hadde fokusert litt mer på vinter og vår. Så i sommer blir jeg nok noen kilo lettere enn i fjor, og det gleder jeg meg til!! Helt enig med deg :)/>

Ønsker deg en god dag, Happy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint du er i det gode sporet fortsatt :D Det er motiverende lesning :) Koselig å spise ute også, selv om jeg skjønner bekymringen, særlig når det er dagen før veiedag. Men som du sier er det tydelig at du er på stø kurs nedover! Og du har god tid på deg, så ikke bekymre deg over det om du ikke kommer heelt ned på 62,5 i morgen ;)

 

Selv har jeg ikke vært så flink de siste dagene, vet ikke helt hva som er greia, men det har blitt mye småspising, mye honning i teen og ganske store middagsporsjoner. Motivasjonen er liksom ikke helt på plass, og dagene er litt tunge, med mye å gjøre på skolen, mas fra jobben og savn etter kjæresten som bor langt unna. Det er jo ikke noen unnskyldning for å la kostholdet skli ut, så jeg må skjerpe den "bare kose meg litt-tankegangen" min. Ellers er jeg nesten helt frisk igjen, så jeg snuser litt på treningsmotivasjonen igjen. Må bare holde meg i tøylene så vekta ikke går i feil retning nå, så skal den nok snart gå jevnt og fint nedover igjen.

 

Tenkte å veie meg i morgen jeg og, er veldig spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, skuffelse på vekta i dag. Visste jeg ikke kunne ha gått ned, men nå viste vekta 65,8 kg, altså 1,5 kg opp siden forrige torsdag. Jeg tror ikke alt er reell oppgang, spiste veldig sein middag i går, så har litt i magen. Men fortsatt var dette et skremmende tall, det er jo nesten tilbake på start!

 

Men, som sagt, har jeg ikke vært flink i det siste. Jeg har vært altfor opptatt av mat, og jeg tror det er der den største feilen ligger. Sist jeg hadde god flyt og gikk ned en del var det ikke fordi jeg prøvde hardt, det var fordi mat ikke var en viktig del av livet. Jeg må komme dit igjen, samtidig som jeg må ha noen nye regler for å komme dit. Jeg skal a) Ikke småspise nøtter. B) Ikke dekke søtbehovet med honning (kan ha honning i én tekopp om dagen om jeg vil), c) drikke mye vann, d) ikke bruke mat som kos (men kose meg med maten under måltidene).

 

Skjerpings framover nå. Håper dere har en fin dag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag, 2.jan: 66,1

Fredag 9.jan: 64,7 (ned 1,4 siste uke)

Onsdag,14.jan: 64, 2 ( ned 0,5 siden sist)

Fredag, 23.januar: 63,4 (ned o,8 siden sist)

Fredag, 30.januar: 63,2 (ned 0,2 siden sist)

Fredag, 6.februar: 62,8 (ned 0,4 siden sist)

JIPPI! På tross av ut og spise i går, så var vekta den samme i dag som i går morges. Og nå er jeg endelig tilbake på 62-tallet. Det føles som en drøm! Jeg bare MÅTTE bestemme meg på ordentlig!! Hele høsten var så halvhjerta... Derfor helt fantastisk å endelig se resultater!!

Så nå er det fredagskveld og litt feiring, skal faktisk kose meg med litt smågodt! Men innafor det akseptable, for vil ikke ødelegge det flotte resultatet! Da er målet for neste fredag 62,4. Spennende om det er innafor rekkevidde!!

Happy, det er bra du er innpå her og skriver ærlig om hvordan det går. Sånn kan vi hjelpe hverandre. Ser at det er mye de samme tingen jeg har måttet jobbe med meg selv med. Jeg synes du har lagt en fin slagplan med hva du bør fokusere på, så sier jeg bare STÅ PÅ! Og husk at da får du raske resultater, for det som kommer fort på, går også fort av (dine 1,5 kg er sikkert slike!!) Du skal ha mye ros for at du skriver ærlig innpå hva vekta er, og at du er bevisst på hva du gjør for at det skal endre seg, samtidig som du er opptatt av å ikke få et stresset forhold til mat. veldig viktig!!!! Håper du får treffe kjæresten snart da.....!!!!! ;)/>

God helg fra meg, i dag blir nok kcal på 1500-tallet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wohoo, åå, så deilig resultat på vekta LiveLife! Når det blir sånn til tross for restaurantmiddag kvelden før vet du at du har gjort en god jobb :) Litt smågodt i kveld er vel fortjent, og noe du virkelig kan unne deg med god samvittighet. Og med et inntak på 1500 kcal skal du da fortsatt gå i underskudd kalorimessig, så det går nok bra :)

 

Tusen takk for god støtte! Håper du har rett i at vekta går fort ned der den var igjen. Måtte veie meg i morges igjen, kommer sikkert til å veie meg ofte nå :P Men i dag var den 65,0, så mulig hvertfall 800 g var vann, mat i magen etc. (man går jo ikke ned 800 g fett over natta). I dag er motivasjonen virkelig på plass, har vært på trening, og er nå klar for full konsentrasjon om skoleoppgave et par timer. Så blir det "dessverre" bursdagsselskap i kveld, så tror det blir litt ekstra da .. Vi skal lage drinker. Skal unne meg det selv om det føles litt teit når motivasjonen for å være sunn og flink er her så veldig.

På fredag drar jeg til kjæresten, og blir i 9 dager!! Så dagene blir bare lettere og lettere framover :D

 

God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det, som jeg forventet, litt mye kalorier i form av drinker på kvelden. Føler ikke det var helt verdt det, verken økonomisk eller kalorimessig, men nå er det hvertfall unnagjort :) Det er jo hyggelig å være med på noe av det som skjer i gjengen også.

 

Måtte selvsagt veie meg i dag igjen, da sto vekta på 64,6 kg. De 1,5 kiloene jeg trodde jeg hadde lagt på meg var kanskje ikke såå reelle likevel, med andre ord. Rart hvor mye noen hundre gram kan gjøre med humøret, men det ble en ordentlig god start på dagen :) Med den vekta er bmi i dag 21,8. På fredag igjen håper jeg å nå en vekt på 64,4 (igjen).

 

Når det gjelder maten har jeg begynt å fylle inn i den matregistreringsgreia her inne, merker det er litt deilig å få oversikt nå, som jeg virkelig skal gå inn for dette. Kommer nok ikke til å fortsette med det så lenge, men akkurat nå er det et godt verktøy. I dag ble det 1404 kcal, noe jeg er fornøyd med.

 

Håper dere har hatt ei fin helg, og at uka som kommer blir bra! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her, jeg har bare vært litt fraværende! Huff, det er travle tider innimellom. Men jeg prøver å stå på som best jeg kan, og kcal har jeg også fulgt med på. Men ser at jeg flere dager kommer på 15oo nå, innvilger meg selv stadig mer. Og det er FEIL FEIL FEIL!! For da stanser nedgangen med en gang. Gikk på vekta i dag, og har bikket 63tallet igjen. Noe som jeg IKKE er fornøyd med. Nå skal det sies at jeg er på den tiden i mnd da vekta bruker å vere litt høy..åhh! Jeg syns det er helt pyton! og så blir jeg så godtesjuk også, sånn like før.. Så det er ekstra utfordrende. Men nok er det: jeg må prøve å stramme inn og komme meg ned på 13-14oo tallet igjen ang kcal. Noe annet duger ikke dersom jeg vil ned på 61tallet. Og det VIL JEG!!! Så fra nå av må jeg prøve å bli aktiv her igjen og legge inn dagens kcal, tror annen hver dag er mulig for meg å få til å rapportere. Men teller selvsagt daglig;)

Happy, det er bra å høre at vekta spilte deg et puss, og at det ikke er så ille likevel ;)/> Sånnt gir alltid ekstra motivasjon. Nå treffer du vel snart kjæresten også? kos dere masse!!! Og en riktig god helg - men jeg skal nok være innpå her i helga også!;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag, 2.jan: 66,1

Fredag 9.jan: 64,7 (ned 1,4 siste uke)

Onsdag,14.jan: 64, 2 ( ned 0,5 siden sist)

Fredag, 23.januar: 63,4 (ned o,8 siden sist)

Fredag, 30.januar: 63,2 (ned 0,2 siden sist)

Fredag, 6.februar: 62,8 (ned 0,4 siden sist)

Fredag, 13.februar: 62,5 (ned 0,3 siden sist)

JIPPI! Jeg nådde ukemålet mitt, det hadde jeg aldri trodd da jeg snikveiet meg i går. Men i dag var vekta tilbake til normalen igjen. For kommende uke er målet hold vekten, for det er vinterferie og vi skal reise bort noen dager. Jeg skal likevel prøve å ta øyemålet på det jeg veier og registrere for meg selv ca antall kcal i løpet av dagen. Så det er mitt mål for å greie ferien: at jeg er innom her og forteller hvordan det går og hva jeg putter inn. I går ble det ca 1380 kcal. Ønsker alle - og spesielt deg, Happy, en god helg :)/> KOS DEG med din kjære!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, hurra for deg og grattis med å ha nådd målet for uka!! :D Du er flink du! Det høres ut som du har en god plan for å holde vekta i vinterferien også :)

 

Tusen takk, har virkelig kosa meg i helga hos kjæresten! Jeg var ikke flink med mat og trening i forrige uke, var så sulten hele tida, og det resulterte i store middagsmåltider. På fredag skulle jeg veie meg, men det glemte jeg i morgenstresset, med pakking og styr fordi jeg skulle rett til kjæresten etter skolen. Helga har vært aktiv, men også full av masse god mat (og utallige fastelavnsboller). Derfor har jeg nok ikke akkurat gått ned, for å si det sånn. Men jeg merker når jeg er her hos ham at jeg tenker mye mindre på mat, det er deilig. Er så inderlig glad nå, og bare nyter dagene :D

 

Håper du har en like fin ferie du! Gøy å reise bort litt da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Happy, så utrolig bra å lese at du er happy og har en goood ferie sammen m din kjære!!! Ikke lett å holde fokus da, men d er jo lov å kose seg litt når d er ferie 😉 Så satser vi på at d ikke blir så ille å gjøre opp status etter ferien likevel... I helga ble d ingen mager tilværelse på meg heller😉 Men fra i dag prøver jeg meg på litt hverdag igjen og vil notere ned hva jeg spiser, sånn ca... Så håper jeg å greie meg med under 1500 kcal igjen. Vil jo krype et kilo til nedover... Men som sagt: denne uka er jeg fornøyd om jeg klarer å holde vekta 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Happy! Nå har jeg hatt en fin uke med fri, både fra trim og kaloritelling... kom meg aldri het på sporet igjen etter helga! I dag er det veiedag ,og jeg veier 62,9. Er derfor kjempeglad for å ha holdt meg på 62.tallet denne uka, selv om det ble opp 0,4 kg. Men de skal fort av. Målet for kommende uke er å kvitte meg med de 400 grammene fra ferieuka, pluss gå ytterligere ned, jeg drømmer om å veie 62,2 om en uke. Så får vi se om det er innen rekkevidde!! Det er et dristig mål, for så lavt har jeg ikke vært på flere år. Men jeg vil så gjerne se 61-tallet igjen. Selv om jeg nå merker at jeg er slank og begynner å bli fornøyd. Men vil bli værende her nede... og da må jeg ha litt å gå på når jeg begynner å spise litt mer som normalt igjen!! Så jeg gir meg ikke...

Ønsker deg en god helg, happy!! :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er det på an igjen med Kcal-telling sånn ca, i dag ender jeg opp på 1405. Innser at det er i dette området jeg bør befinne meg om jeg vil gå ytterligere ned. Så da satser jeg på noen flinke dager frem til veiedag fredag, og håper på godt resultat. Ikke noe godterier før den tid heller. Det ble altfor mye av den slags i vinterferien...

Happy, er du tilbake fra ferien du, da? :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! :)

 

Jeg har ikke vært inne her siden forrige gang jeg skrev - det er så fint å se at det fortsatt er liv i tråden! Og at dere klarer dere så bra. :) Håper jeg kan hoppe på igjen?

 

Jeg trenger nemlig litt motivasjon. Jeg ble ferdig med siste eksamen forrige fredag og har regnet meg fram til at det har vært eksamensperiode mer eller mindre sammenhengende i et kvart år. Det er så deilig å være ferdig! Bare synd at det gikk helt skeis den siste måneden, jeg gav liksom helt opp på mat- og treningsfronten. Så nå har jeg vel gått opp - jeg vet ikke - fem kilo ut fra følelsen i kroppen. Det er nesten vanskelig å tro, men jeg er klar for å gjøre noe med det nå! Det var jo så fint å være på lag med kroppen i desember/januar.

 

Så fint å se deg igjen Happy :D Og så flott at du fortsatt er i siget, LiveLife! Det er inspirerende å lese :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Kakao, så fantastisk at du er tilbake! Velkommen skal du være! Det er alltid mulig å ta en ny "restart", så det er supert at du melder din ankomst. Nå har du mulighet, nå som eksamen er over og det fremdeles er leeenge til sommeren. Da går det an å ha det som motivasjon, at man vil kvitte seg med noen kilo før shorts og singlet skal på;)/>

Ja, jeg er jo greit i siget, bra det kan være inspirerende å lese. Men jeg må si at jeg ikke er så flink for tida... skulle jo ikke spise godteri før helga, men i går ble det sprekk. huff. Akkurat som at når jeg bare har halvannen kilo igjen ned, så gir jeg litt blaffen for jeg har jo vært så flink og er nesten helt fornøyd!!! Men nå må jeg holde fokus, for målet mitt er fremdeles 61-tallet. Jeg har satt meg som mål at til midten av mars skal jeg være der. På 61-tallet. Så da må jeg spisse innsatsen igjen!! Jeg teller kcal i dag igjen, og det skal jeg gjøre videre og melde inn på her annahver dag. Jeg må prøve å følge opp det, det er det eneste som hjelper viss jeg skal komme meg litt lenger ned. Klem til dere begge fra meg :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, LiveLife! :) Jeg skjønner godt at en godterisprekk kan være frustrerende, men husk at én sprekk ikke ødelegger så mye som det føles som der og da. Jeg er sikker på at du klarer å hente deg inn, og de siste kiloene kommer til å gå av. Og det kommer til å være fantastisk å nå målet! Du har vært så flink :)

 

Du har rett i at det det er ekstra motiverende med sommeren (litt) langt der framme. Og påsken fire uker unna. Jeg når ikke det gamle målet om å være ferdig med nedgangen til da, men håper jeg skal klare å etablere noen gode rutiner de neste ukene. De siste ukene har jeg spist så mye godteri at det kjenner jeg meg nesten litt mett på. Jeg VET jo at suget kommer tilbake, men nå har jeg lyst til å ikke gi etter en stund. Så fram mot påske tror jeg at jeg tar en liten godtestopp igjen. Den andre store utfordringen min er å ikke spise ubegrenset til kveldsmat - jeg vet ikke hvorfor det måltidet skal være så vanskelig, for jeg spiser egentlig nok tidligere på dagen. Jeg tror jeg bare har fått det for meg at jeg ikke klarer å la være. Uansett tror jeg at hvis jeg klarer å holde kveldsmåltidet lite og ikke spise godteri (det skjer forresten også på kvelden), så vil jeg klare vekttapet sakte, men sikkert. Det blir for dumt å la de siste to timene av dagen ødelegge for det jeg har gjort riktig fra morgenen av.

 

I går trente jeg styrke for første gang på flere måneder! Det føltes mye bedre enn jeg hadde fryktet. Gleder meg til å prioritere det litt mer igjen. :)

 

Håper dere får en herlig start på helga i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag, 2.jan: 66,1

Fredag 9.jan: 64,7 (ned 1,4 siste uke)

Onsdag,14.jan: 64, 2 ( ned 0,5 siden sist)

Fredag, 23.januar: 63,4 (ned o,8 siden sist)

Fredag, 30.januar: 63,2 (ned 0,2 siden sist)

Fredag, 6.februar: 62,8 (ned 0,4 siden sist)

Fredag, 13.februar: 62,5 (ned 0,3 siden sist)

Fredag, 27.februar: 62,5 (har holdt vekta siste to uker)

 

Å, nei!! Nå hadde jeg skrevet et langt innlegg, og så skulle jeg bare lese over (forhåndsvisning) og da forsvant absolutt alt! SÅ kjedelig!! Jeg har ikke motivasjon til å skrive innpå alt sammen på nytt... Men jeg ville bare si at det er supert at du er tilbake Kakao, og jeg syns du gjør deg fornuftige refleksjoner, håper det vil gå fint å kutte ned på godteri og å spise litt lettere kveldsmat. Så skal du se at resultatene kommer!

Happy, jeg håper du også er innpå her, for vi heier på deg, vet du :)/>

Ja, med meg er det stillstand, og jeg er i grunnen glad for det, for jeg føler ikke jeg har vært så flink etter at jeg sporet litt av i forbindelse med vinterferien. Men nå har jeg satt som mål å være 61,5 kg til 15.mars, så da må jeg bare STÅ PÅ disse to ukene. Selv om vekta var 62,5 nå, er den sikkert 63 etter helga, så da er det bare å kjempe seg nedover, gram for gram. Målet er å vise til nedgang på fredag. Ergo nærmere 62 enn 62,5. Jeg skal prøve å være mer aktiv her, lover meg selv det stadig vekk, men så har det vært veldig hektisk i det siste og dagene bare flyr avgårde...

Ønsker dere en god natt, og en fin ny uke med nye slankemuligheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kakao87

Så fint at det ble et innlegg likevel :) Jeg synes du er flink som ikke har gått opp i ferien, jeg! Folk kan si hva de vil om tiden før jul, men jeg har alltid syntes det har vært vanskeligst å leve sunt i månedene etter. Ikke dette året så klart! ;)

 

Men alvorlig talt, jeg tror ikke jeg stoler på meg selv lenger. Jeg lover stadig å bli flink, men jeg klarer ikke la være å spise noe når jeg er sliten! Det er skikkelig vanskelig å snu det mønsteret. I helgen var det kanskje spesielt ille fordi jeg jobbet mye og droppet all den planlagte treningen pga. migrene. Også pms, da - som henger sammen med migrenen. Og sukkersuget. Nå har jeg tatt en alvorsprat med meg selv, for alternativet til å klare det nå er å fortsette på samme måte i all evighet (alltid den dårlige samvittigheten) eller enda verre, gi helt opp og drite i å være sunn. Ingen av delene er spesielt aktuelt! Så må jeg bare holde fast på at det er NÅ det gjelder, jeg kan ikke vente til i morgen hver eneste dag. Dette har ellers vært en god dag, og livet er ganske bra. Jeg vil bare veldig gjerne få til det jeg bestemmer meg for.

 

Det gjør ikke noe om du har det for travelt til å skrive innimellom, LiveLife - jeg heier uansett! Og 61,5 til 15. mars høres ut som et godt mål.

 

Håper det er bra med deg, Happy! God uke, alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...