Gå til innhold

drømmen som gikk i oppfyllels


Gjest nueva vida
 Share

Anbefalte innlegg

Dagens vekt ble 86.7 altså ned 800 gram av det jeg gikk opp forrige uke. Har hatt masse vann i kroppen denne uken bla var mandagens vekt 90.1 !!

Godt jeg ikke er tilbake der. 😊

 

Ellers har det vært en uke med lite trim.kun mandagen . Var tydeligvis ikke helt opp å gå etter lungebetennelse og dårlig Vær har ikke motivert til å gå ut

vi skal på hytta i helga og satser på noe utetid der og så har vi jo neste uke også

 

Håper dere får en fin helg 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba bth, jeg har hatt en altfor hektisk uke og det blir nok ikke mindre hektisk denne uka. Mat har jeg ikke lyst på så det er utfordring, snikveide meg litt i går og litt midt på 68 tallet, hadde så lyst til å se 66 til 1.mai men det kan jeg glemme, skal være glad om jeg ser 67 tallet igjen så kan jeg håpe på 66 til 17.mai.

Gleder meg ikke til den dagen nei, aner virkelig ikke hva jeg skal gidde å putte på meg. Det meste av kroppen er egentlig ok, det er kun magen og side valkene som er i veien + at jeg kunne tatt av noen gram på puppene :P , ellers klager jeg ikke. Men klærne blir ikke å sitte fint på en slik kropp, så håper på noen cm til rundt magen før den dagen. Så skal være flink fremover med brus og snop, nå har jeg kommet ned på et greit nivå igjen når det kommer til akkurat det. Så håper jeg klarer å fortsette slik en god stund fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag, ned 600 gram fra forrige uke, så jeg er fornøyd-det ble både lite trim og mye snop, men noe riktig har jeg gjort. Har likevel fått gått noen lange turer i helga, så det hjelper.

 

I dag har jeg begynt på jobb igjen, etter en stund borte, og der står og går jeg hele dagen, så det hjelper på vet jeg. Kjenner det godt i beina da ;)

 

Tida fremover med 17.mai, avslutninger og feiringer er utfordrende syns jeg, gleder meg heller ikke til å finne klær til den dagen. Da er det godt jeg har en toåring å kle opp, mye gøyere det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det en joggetur på fruen :P/>

Startet med å gå 1 km og så jogget jeg de neste 2,5. Dvs hadde noen små økter med gåing i mellom men ikke så langt og ikke så mange. Har aldri jogget såå mye i ett tidligere.

Tok også 10 min med maveøvelser når jeg kom hjem.

 

Så nå er jeg klar til Gdansk tur i morgen. Blir vanskelig å sskrive mat og drikke men regner ned det blir greit. Og så blir det no noe gåing da. Bla har vi en norsktalende guide og en tur på 2,5 t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Hei!

Jeg lever🙈

Beklager min uteblivelse, men det samme skjedde som har skjedd før; jeg blir lei forum, veiing og oppdateringer. Selv hvor hyggelig det er å delta her, så blir det liksom litt mye innimellom.

Vet ikke når sist jeg var her, men siden den gang har jeg iallefall mistet noen kilo. Riktignok de samme som jeg tok av før jul, som kom på igjen i jul, jan og feb...

Nå er jeg iallefall på sporet igjen, og det går braðŸ‘

 

Spiser sunt, trener, og jobber fortsatt med godis i moderate former.

 

Hvordan har det gått med dere?

 

Hovedmålet mitt er fortsatt ca 72 kg, sommermålet er 81,5 og mandagens vekt var 88,5!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du er tilbake nueva vida :)

Det kan bli mye med alt rundt denne vekten ja. Men fint at du fortsatt er på sporet. Håper det har gjort deg godt og motivert med e liten pause.

 

Her går det litt i jojo tempoet, da det løsnet gikk det greit ned til 86 men så var det opp til 87 ned igjen og nå opp på 87.4. Jojo

Men riktignok var vi i Gdansk i helga og selv om det ble mye gåing så ble det jo liksom 2 middager på dagen ..ingen småspising da men nok alkohol i løpet av dagen B) og det henger igjen i kroppen kan jeg kjenne.

 

Nå er det sånn at jeg har lupus slik at dårlige dager og medisin påvirker nok vektnedgangen. Desverre er det ikke slik at man går ned like raskt som opp. :P

 

Men jeg har det ikke travelt og stresser ikke med det. Så får nedgangen komme etterhvert. Begynner å bli vant til så mange måltider om dagen no og det er jo positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pastill

Der var du også nueva, godt med en pause for å finne frem motivasjonen og slikt. Skulle egentlig veie meg i dag men det gikk rett i glemmeboka, vi sov litt lenge i dag så hele morgenen ble bare kaos i tillegg hadde jeg frisørtime kl 9 så gikk det litt over stokk og stein.

 

Ellers så har jeg syndet veldig på snop fronten, åpnet en pose m&m på fredag og den er jeg stadig innom, heldigvis er den snart tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag 97 blank. Fortsatt opp..men 1 cm inn i midjen ;)

Kjenner det fortsatt i kroppen etter Gdansk turen vonde fingre tilsier vann i kropen og jeg har gåttt ned 400 gr siden onsdag så det må bare fortsette den veien :P

 

Ellers ser jeg fram til en helg på hytta i lag med barnebarna. Det skal bli koselig. Håper været blir sånn noenlunde greit men uansett blir det mye utetid.

 

Hvordan går det med deg nueva vida . :)

Og pastill selv om du har kjøpt sjokolade så spiste du ikke alt på en gang og når du får fordelt det litt er det jo ikke så galt :)

 

I går lagde jeg muffins. Byttet ut halvparten av melet med mandelmel og reduserte på smøret (skulle byttet ut mye med kesam men var tom) brukte også halvparten av sukkermengden og tilsatte sukrin gold.

Tilslutt delte jeg røra i 2 og så rørte jeg inn 1 ss lett eplesyltetøy med kanel og sukrin på toppen i den ene og 2 ts rørt blåbærsyltetøy samt litt valnøtter i den andre. God på smak og 120 kcal pr stk

Var greit å servere til kafffegjester :)

 

Ønsker alle en flott helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Du slukte iallefall ikke hele posen på en kveld, pastill👠Det var jo positivt! Men dette godteri-suget, og vanene det er vanskelig endre på, syns jeg er helt pyyyyton! Men jeg er i et godt sig nå, og de siste ukene har jeg jo gjort noe rett. Jeg kjenner det på kroppen at den er smalere, merker det på klærne, og en kollega kommeterte det forrige uke. Det er gøy😄

 

Min utfordring er godisen, og jeg strever med å bestemme meg for hvordan jeg skal gjøre dette. Men nå er bestemmelsen falt på litt lørdagsgodt. Holde meg unna de andre seks dagene, ellers når jeg ikke sommermålet mitt, ja ikke hovedmålet heller for den del🙊

 

Mai er en festmåned, og mye fri. Man får plutselig helgerølelsen flere dager på rad. Men man må bare bestemme seg, og gjøre det.

 

 

Junimåneden her i huset er bursdagsmpneden nr 1, så den er enda mer utfordrende. Så er sommerferien her...

Men jeg har lært (og jobber fortsatt med tankene her) at det kommer helt an på hva man bestemmer seg for, og hvilke valg man vil ta for seg selv og sin helse.

 

Jeg har også lørt at jeg ikke kan ta en bestemmelse i dag på hvordan jeg løser en bursdag i juni, eller 17. Mai neste helg. Jeg setter meg små mål for hver uke, der jeg bestemmer meg for hvordan jeg skal møte utfordringene jeg vet kommer.

 

Ang trening så er jeg godt i gang, løper en del. Har ogå kommet igang igjen med intervall. I tillegg jobber jeg for å få styrke på agendaen igjen.

 

Ellers tenker jeg normalitet, men passer meg litt!

 

Jeg vet at det ikke rømmen på tacoen annenhver uke som har gjort meg tjukk, eller vil hindre vektnedgangen.

 

Jeg jobber ogå med å ta enda mer bevisste valg, og bestemme selv. Vil jeg virkelig bruke 350 kcal på den tørre sjokoladekake naboen serverer? Vil jeg virkelig spise av den dårlige konfekten på pauserommet? Vil jeg virkelig spise isen som er servert, når jeg egentlig ikke er så glad i is?

Skjønner dere? Gå litt gjennom for seg selv hva dette betyr, og hilke konsekvenser det får?

At disse tingene jeg skal nevne, som hveken smaker veldig godt eller er viktig for meg, skal ødelegge ukens vektnedgang er surt og bittert, ja litt tullete!

Men lørdagsgodt som jeg syns er stas, og som betyr litt for meg, den vil jeg beholde. At jeg pga den evt skulle måtte bruke 1 mnd ekstra for å nå målet mitt, ja det er helt ok!

 

Viktig å sortere litt, finne ut hva jeg vil. Jeg som skal bestemme!

 

Som en klok mann en gang sa til meg:

"Det er bare å bestemme seg, og å gjøre det!"

 

Ønsker alle en riktig sunn, aktiv og trivelig helg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns dere har vært gode, alle sammen. Her er det litt opp og ned hvor mye jeg får registrert, syns som nueva vida at det er vanskelig med godisen. Men er i gang med mer bevegelse, og på jobb står og går jeg hele dagen, så det hjelper på. Mai er utfordrende, men samtidig så deilig med fint vær-det frister mer å komme seg ut på tur nå.

 

Vekta har stått stille her siste uka, midjemål det samme-men klærne er løsere, så det skjer jo ting likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag og jeg er nede på 99 kg! Endelig, det er deilig å se et tosifra tall. Det er bare 9 kg til målet mitt for i år, og til jeg er tilbake til startvekt da jeg ble gravid i 2012. Har hatt ei grei uke med mye jobb (som betyr gå og stå hele dagen, og lite tid til lunsj/småspising), og tatt meg "fri" i helga, med måte. Ser ut som at det funker!

 

Håper dere andre får en god uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann, og god mandagðŸ‘

 

Graulerer med under-100, frksnupp👠det er virkelig godt jobba!! Deilig å se vekten går nedover, og at målene kommer nærmere. Frihelg, med måte er lurt. Vi skal selvfølgelig ikke overspise, og frotse i godsaker. Men litt må vi få unne oss. Jeg gir absolutt ikke opp lørdagsgodteriet mitt!

 

Jeg har tatt av 1,2 kg i dag, og det står igjen 5,8 til sommermålet er nådd. Veldig tilfreds, og kommende uker håper jeg å komme meg under 87.

Ellers har jeg klart målene mine uken som gikk. 3 treningsturer, kun lørdagsgodt.

 

Kommende uke er det samme mål; 3 trimturer, løtdagsgodt, samtidig skal jeg få lov et lite kakestykke 17. Mai. Ukesmålet er også å komme under 87 kg.

 

Lørdag kjøpe jeg meg bare litt lørdag, litt som barna. Mannen har godteristopp, så jeg kjøpte bare til meg selv. Melkesjokoladerull og 6 smågodtbiter. Jeg nøt hver bit, og sugde på sjokoledaen. Det var utrolig godt!! Jeg orket ikke alle sjokoladebiter, kastet 5 i søpla, sammen med en smågodtbit.

Mat har jeg kost meg med da, nachoes til lørdagsmat. Mye kcal, men prøver alltid å begrense porsjonene.

 

Da er det bare ta fatt på en uke til, og jobbe beslutsomt og målrettet😄

 

Ønsker alle en riktig fin uke - vi tastesðŸ‘

 

👀

👃

👄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med en stor milepæl frksnupp. Det er godt å runde de store tallene .ser ut som du har funnet en ting som fungerer for deg. :) fortsett i det gode sporet

 

Nueva vida smart å kjøpe inn lørdagsgodt...og ikke minst å kaste det som ikke ble spist opp.

Viktig å finne ut hva som fungerer i hverdagennog som vil fungere senere også. :) viktig å ta lørdagen tilbake.

Helgen har en tendens til å bli laang fredag til søndag og gjerne den kvelden yngligs serien går og ja så må jo restene spises opp og nå er det jo nesten helg så det går bra... og slik går no ukan :)

 

Her har det vært 1 time gruppetrening i dag og så hadde vi barnebarna i helga så det ble mye bevegelse og ut hele lørdagen..storkoste oss da.

Og så bledet ikke noen utskeielser i matveien og kun 2 glass vin

Fornøyd :)

Ellers blir det en kort uke så onsdage drar vi tilbake på hytten igjen. Skjønner at det blir litt rydding og gulvvask etter helgens besøk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra jobba, bht og nueva vida! er slått ut her med magevirus, eller jeg tror det var maten fra Egon i går som har gjort det <_< satser på det går fort over! Om ikke annet holder vekta seg stabil, når ingenting vil inn. Lørdagsgodt er smart, mini her er bare 2.5 men får kjøpe seg en to små ting hver lørdag, og det er egentlig passe mengde for meg også-Eventyrsjokolade og en pakke Gomp ;) mer enn søtt nok! Så kanskje jeg skal begynne å gjøre det samme som han. Skulle dog ønske at de mer voksne sjokoladene kom i miniversjoner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om jeg har spist for lite i det siste. Har lagt inn mat på lifesum og ser at gj, snittet forrige uke ble på under 1400 kcal. Siden det ble litt over grensen i helgen har jeg kompansert for det med mindre i ukedagene. Begynner å skli ut med mindre og mindre mat ser jeg.

Skjerpings her nå B)

Før jeg begynte på vektnedgang så lå jeg på 11-1300 i snitt og da hadde jeg en stabil vekt. Med en gang jeg økte til 1600 gikk jeg ned i vekt. De siste ukene har jeg gått de samme grammene opp og ned flere ganger.

Lifesum vil jeg skal ha 1500 pr dag mens på grete roede siden stå det at hvile behovet mitt er 1550 kcal .

Dette betyr vell at jeg bør ikke være under dette.?

Får prøve en skjerpet uke med notering av kcal og legge meg på 1600 igjen.

 

God bedring til deg frksnupp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Magevirus...fysj og æsj :-(

 

Bht: det sies å være viktig å få i seg nok mat, da. Mange som sier etter en vektnedgang at de før spiste for lite, og at de ikke visste de kunne spise så mye. Jeg regner med at når GR regner ut hva man kan spise, så er det lurt å følge dette. Prøv å juster, så ser du om noe skjer med vekta!

 

Spiste veldig god middag i dag; fiskekaker i hamburgerbrød med salat, mais, tomat, agurk, paprika og litt rømme med hvitløk (hadde bare lettrømme, ikke ekstra lett, men tror ikke det blir helt krise...). Spiste også en dæsj søt sennep ved siden av. Utrolig godt :)

 

Ellers har jeg helt dilla på cotage cheese. Med en neve nøtter/tørket frukt og litt kanel, smaker dette ehlt fantastisk! Dessuten metter det bra!

 

Ha en fortsatt finfin uke!

 

Jeg har ikke fått trent ennå, driver med oppussing av et soverom. Det tar både tid og enrgi, men jeg kommer sterkere tilbake på treningsfronten. Fortsatt mange dager igjen av uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest allice

Hei jenter

Jeg har akkurat meldt meg inn. Trenger å gå ned 20 kg. Er 175 høy og veier prikk 100 kg. Har vonde ledd og en begynnende slitasje tror legen. Så nå er det ingen vei tilbake. Mange flinke folk her inne, så jeg henger meg på dere. Har ikke kommet i gang med trening fordi jeg har det litt tøft på hjemmebane. Mannen min er dement og har begynt med avlastning, som han nå ikke vil avgårde på. Fikk det til i dag, men sitter igjen helt utslått, med masse stress i kroppen og et hode som bare svinger. Men jeg vet jeg trenger det og at han har det bra. Så nå er det 14 dager som masse skal gjøres og jeg må ta vare på meg selv. Og så skal det slankes så trimmen får kanskje bli hagearbeid og turer med hunden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter

Jeg har akkurat meldt meg inn. Trenger å gå ned 20 kg. Er 175 høy og veier prikk 100 kg. Har vonde ledd og en begynnende slitasje tror legen. Så nå er det ingen vei tilbake. Mange flinke folk her inne, så jeg henger meg på dere. Har ikke kommet i gang med trening fordi jeg har det litt tøft på hjemmebane. Mannen min er dement og har begynt med avlastning, som han nå ikke vil avgårde på. Fikk det til i dag, men sitter igjen helt utslått, med masse stress i kroppen og et hode som bare svinger. Men jeg vet jeg trenger det og at han har det bra. Så nå er det 14 dager som masse skal gjøres og jeg må ta vare på meg selv. Og så skal det slankes så trimmen får kanskje bli hagearbeid og turer med hunden

 

Velkommen hit. Trist å høre om mannen din men forhåpentligvis vil det gå lettere etterhvert, håper du får satt hodet på plass og få litt rom for deg selv.

Hagearbeid og tur med hund er en kjempefin start og husk at mat er kg mens trim er gram. Viktig å ta små skritt i starten så man kommer i gang med noe man kan klare å fungere med,

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veiedag og det ble 100 gram opp - ny vekt 87.5 :(/>

men har nå endret innstillingene på lifesum slik at jeg ligger nå på 1600 kcal pr dag igjen.

har sammenlignet flere uker nå og ser at det var etter at jeg begynte med den appen og 1500 kcal at vekten stoppet opp .

 

nå er det langhelg (for meg iallefall) og hyttetur. forhåpentligvis blir det noe trim- skal få til en sykkeltur rundt fjellet- 1 mil

17 mai skal vi være ilag med datter og barnebarna og det blir fint.

ser ikke så mørkt på maten den dagen for det blir no en enkel frokost og grillmat etter toget. så har vi en kake .

fikk bilde av jentene når de prøvde bunadene sine og de er jo så søte - ser fram til den dagen og håper på en dag uten regn

ønsker alle sammen en fin helg B)/>

 

 

fiskekakeburger hørtes godt ut nueva vida

det var et tips å ta med seg. de kan jo også være gode å grille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

De smaker godt på grill vil jeg tro. Og på bål, sunn og god turmatðŸ‘

MEN - WATCH OUT - hamburgerbrød var noen rakkere på kcalinnhold!!!! Jeg spiste 1,5 brød, over 400 kcal!!! Bare for brødet!!!

Heretter blir det hjemmebakt med litt grovt i!!! Det har jeg bakt noen ganger, skikkelig godtðŸ‘👠får bake noen og putte i frysern, da er det lettvint neste gang. Ikke alltid man har tid til å bake hamburgerbrød en tirsdag!

 

Velkommen til deg allice! Trist å høre om mannen din, som sliter med denne forferdelige sykdommen. Håper du nå finner tid til deg selv, det er viktig oppi et slik løp!

Heldig du har hund. Det er en fin trimkompis, og en pådriver til å ut på en gåtur!

 

Så synd med oppgang bht. Men juster inntaket. Så ser vi neste uke! Spennende om det har noe å si. Kan jo være et platå også?!

 

Her skinner sola, så nå blir det en liten runde med rydding. Så en sykkeltur med minstegull.

Og i ettermiddag/kveld skal jeg i skogen på joggetur💪ðŸ‘ðŸ‘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Også ble det joggetur👌👌

 

På kupert traktorvei i skogen. Opp og ned...puh.. Svetten silte og beina verket😅

Deilig med en trimturðŸƒðŸ’¨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Real treningstur på 6,5 km. Jogging mesteparten, men gikk i noen kraftige oppoverbakker. Veldig flott treningstur, som kjennes deilig både under og etter👌💪

 

Det sies man aldri angrer på en treningstur, og du skal lete lenge etter mer korrekt påstand.

 

Det er utrolig godt etterpå.

 

Nå er det bare manne seg opp til helg. Unngå de store utskeielsene. Jeg skal unne meg litt lørdagsgodt, og har gitt meg selv lov til et kakestykke på nasjonaldagen🌿

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin trim nueva vida .

det er enklere når man har "bestemt "sep på forhånd hva man skal spise.

Håper du får en fin 17 mai feiring.

 

Er fornøyd med en sykkeltur på 1 mil i går og planting av blomster og busker i dag.

tror ripsbusk vil være til glede for barnebarNa etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres deilig ut med de joggeturene, nueva vida! Men hagearbeid er også godt. Jeg har vært ute store deler av dagen i dag og i går, mini har vært hjemme pga planleggingsdag, og vi har hjulpet oldemor å plante på verandaen. Mye trilling med vogna, og så har jeg kasta meg på en knebøyutfordring, der en starter med 10 og ender på 100 etter 27 dager (øker med 5 hver dag, og hviledag etter 5 dager). Det går veldig bra til nå, og jeg kan faktisk se det på beina-så jeg fortsetter med dette!

 

17.mai er fri, og det har blitt litt snop de siste dagene-men jeg har hatt det så travelt at jeg uansett ikke har fått spist så mye. Ikke en livsstil å trakte etter, men akkurat nå er det helt greit at det blir sånn innimellom.

 

God nasjonaldag til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Wow, kul og utfordende utfordring, frksnupp💪

 

Her ble det interval og styrke før frokost i dag. Ellers litt aktivitet og hagearbeid sammen med mann og barn.

 

Nå er det lørdagskosðŸ­ðŸ¬ðŸ«

 

Ønsker alle tillykke med morgendagen🎺🎂🎋🎊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...