Gå til innhold

22 år, overvektig, og trenger slanke- venn!


Gjest SlanktilAugust
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest SlanktilAugust

Jeg er en jente på 22 år i fra Rogaland som skal ned 22 kg. til August!

I løpet av 3 år har jeg lagt på meg over 20 kg.

 

Vekt nå: 87 kg Høyde:170

Målvekt: 65 kg innen 27.7

Vekt delmål 1: 83 kg innen 2.3 Vekt: 83,4 kg: 2.3

Vekt delmål 2: 79 kg innen 23.3 Litt for ambisiøst: ikke klart.

Vekt delmål 3: 80 kg innen 20.4 Vekt: 82,5

Vekt delmål 4: 75 kg innen 31.5

 

Håper noen har lyst å være med, og gå ned SAMMEN slik at vi kan inspirere og motivere hverandre!

LYKKE TIL UANSETT :D/>/>/>/>/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 135
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei SlanktilAugust.

 

Jeg vil gjerne være med.

 

Jeg er 45 år og bor i Oslo. Jeg veier det samme som deg (Dvs 87,4 kg), er omtrent like høy (173 cm). Jeg har også samme mål, 65 kg. Jeg klarte å gå ned 20 kg i 2002, så jeg har faktisk gjort dette en gang før. Nå har jeg planlagt å komme i gang lenge og skal prøve å holde motivasjonen oppe hele veien frem til sommeren.

 

Du har laget en bra plan og jeg bare kopierer den ettersom den passer perfekt for meg.

 

Vekt nå: 87,4 kg Høyde:173

Målvekt: 65 kg innen 27.7

Vekt delmål 1: 83 kg innen 2.3 Vekt: 85,1 kg: 2.3

Vekt delmål 2: 79 kg innen 23.3 Vekt 82,9 kg 23.03

Vekt delmål 3: 80 kg innen 20.4 Vekt 82,0 kg 24.04

Vekt delmål 4: 75 kg innen 31.5 Vekt 79,5 kg 12.06

Vektnedgang pr 12.06: - 7,9 kg

 

Ønsker deg masse lykke til den første uken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SlanktilAugust

Hei Lima :D/>

Så kjekt du ville være med!

Greit å ha samme delmål!

Siden du allerede har klart å gå ned før, så har du jo et veldig godt utgangspunkt for å klare det denne gangen også!

Jeg har rapporteringsdager på fredager, siden jeg har fri på dagen da.

Min vekt i dag var: 85 kg. Altså -2 kg!

Hvilken dag er din rapporeringsdag? :)/>

 

Håper din første uke går bra! Vi skal klare dette :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Så flink du har vært, 2 kg ned er en god start. Fint å se at du er godt i gang. Jeg hadde tenkt å ha mandag som veiedag, men bytter til fredag. Jeg legger inn første veiing om en uke, for det blir litt raskt å gjøre det i dag. Jeg har kommet godt i gang og veier alt jeg spiser og skriver opp alt. Har litt problemer med å få nok kalsium og frukt, men skal nok klare det også.... Det er uansett en fin følelse å være i gang og vi skal klare dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SlanktilAugust

Ja, jeg er ganske fornøyd med fremgangen! Men er klar over at det ikke kommer til å være en like stor fremgang hver uke!

Jeg sliter også med å få i meg det jeg trenger av frukt og grønt!

Merker spesielt at viss jeg ikke "rekker" lunsj, så spiser jeg også for lite i løpet av dagen. Men det får jeg endret på i løpet av uken!

Gleder meg til å høre hvordan det går med deg! :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Etter en vanskelig helg med alt for mange fristelser, måtte jeg bare gå på vekten i dag. Jeg veide 86,7 kg, og det er 0,7 kg ned siden jeg startet på torsdag. Det var en lettelse, for jeg ble ganske nervøs for hvordan det skulle gå med vekten etter denne helgen. Det er enkelt å ha kontroll på hverdager, men helgene kan være vanskelig. Denne helgen fikk jeg ikke skrevet ned det jeg spiste, fordi vi reiste bort. Jeg har prøvd å være forsiktig, men mistet litt oversikten. Nå er det heldigvis hverdag og tilbake til rutiner og skriving igjen, så nå går det fint frem til veiing på fredag. Jeg må jobbe med viljestyrken min og ser at jeg må planlegge besøk bedre fremover.

Håper det går bra med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SlanktilAugust

Hei!

Så bra at du hadde gått ned 0,7 kg!! Det er jo kjempebra!

Det er nokk vanskeligst i begynnelsen. Når vi har klart å komme oss skikkelig inn i programmet, så vil det naturligvis bli enklere å ta bedre valg i helgene.

 

Jeg klarte heller ikke holde meg vekke i fra sjokolade i helgen! Men jeg klarte heldigvis å stoppe før jeg spiste altfor mye.

Før kunne jeg ha spist hele platen, men holdt meg til 6 ruter. Så er fornøyd med at jeg klarte å stoppe.

 

I går kjente jeg at jeg absolutt MÅTTE ha noe å spise på kvelden. Og med min meny 1, så skal jeg jo ikke gjøre det.

Det å ikke spise på kveldene fungerer. Det har jeg merket. Siden jeg bruker å bli mest "usunn" mellom 19.30-22.

Så i stedet for å være helt manisk og ulykkelig fordi jeg var så sulten, så tok jeg meg en appelsin.

Det var fantastisk friskt å mettende.

 

Vi kommer til å ta en del feil valg, men med en positiv innstilling og motivasjon, så gjør ikke det så mye!

 

Gleder meg til å høre hvordan det går med deg videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Det har gått greit denne uken, og jeg er spent på hva vekten ender på på fredag. Jeg gikk en lang skitur i går og skal ut på ny tur i morgen. Tror det veier opp for helgens tabber og det har gitt masse treningspoeng. Jeg klarer å holde meg til menyen min som er meny 2 med 1600 kcal hver dag. I dag måtte jeg kjøpe lunsj og endte opp med et grovt rundstykke og to bananer, i stedet for pizza eller noe annet usunt som jeg ville valgt før. Klarte også å manøvrere meg forbi alle godtehyllene på vei mot kassa, og er veldig fornøyd og glad nå. Ser frem til å høre hvordan det går med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SlanktilAugust

Det hørtes jo kjempekjekt ut!

Og så flink du har vært som har klart å styre unna.

Jeg er blitt skikkelig forskjølet.

Det er en skikkelig nedtur.

Har ikke fått vært i like mye aktivitet som jeg hadde planlagt.

Det eneste positive er at jeg ikke bryr meg så mye om mat når ingenting smaker noe.

Jeg gleder meg til fredag! Håper vi får positive resultater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det fredag og veiedag. Vekten stoppet på 85,5 kg i dag og det er 1,9 kg ned. Tror de to turene på langrenn har hjulpet meg, de ga meg mange trimpoeng og forbrente kalorier. Nå ser jeg at dette kan jeg klare, og de 65 kg i august er en veldig god motivasjon.

 

Jeg kommer til å få en vanskelig helg igjen, jeg har en slektning som trenger hjelp til å flytte og jeg skal overnatte og spise hos dem. Jeg forsøker å tenke gjennom hva som kommer til å skje, og så skal jeg prøve å begrense meg. Når de setter frem usunne ting, skal jeg forsøke å begrense meg og hvis vi går ut og spiser, så skal jeg ikke spise opp alt på tallerkenen. Håper det har gått bra med deg denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SlanktilAugust

Hei Lima!

Gratulerer med -1,9 kg i vektnedgang! Det var en skikkelig opptur!

Tenk nå er det ikke lenge igjen til vi når vårt første delmål!!

 

Jeg var ikke like heldig denne uken med en vektnedgang på - 0,5 kg.

Men, nå veier jeg 84,5 kg, og det føles jo bra da.

Jeg har vært syk, (bihullbetennelse sa legen) og ikke vært i form til å trimme, slik målene for denne uken har vært.

Har også spist mer enn jeg burde.

Men nå er det en "ny uke", og jeg er litt bedre i formen.

 

Jeg forstår godt at du gruer deg til helgen. Men det kommer nokk til å gå bra!

 

Jeg gruer meg til helgen selv. Jeg måtte endre litt på vaktene på jobb, noe som gjør at jeg jobber lørdag denne uken.

Merker at kun én lunsj pause i løpet av 8 timer gjør meg mer sulten på jobb, spesielt når jeg jobber til 18.00. Det er derfor viktig å spise sunt da. I stedet for å gå på narvesen å kjøpe en pølse..

+ jeg sliter med at jeg alltid er så SULTEN på kveldene..

 

Jeg har slitt litt med motivasjonen denne uken. Så det var faktisk veldig motiverende å høre hvordan det gikk med deg!

 

Gleder meg til å høre hvordan det går videre med deg, og lykke til i helgen! Du kommer til å klare deg bra :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en jente på 22 år i fra Rogaland som skal ned 22 kg. til August!

I løpet av 3 år har jeg lagt på meg over 20 kg.

 

Vekt nå: 87 kg Høyde:170

Målvekt: 65 kg innen 27.7

Vekt delmål 1: 83 kg innen 2.3

Vekt delmål 2: 79 kg innen 23.3

Vekt delmål 3: 75 kg innen 20.4

Vekt delmål 4: 70 kg innen 31.5

 

Håper noen har lyst å være med, og gå ned SAMMEN slik at vi kan inspirere og motivere hverandre!

LYKKE TIL UANSETT :D/>/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei SlanktilAugust!

 

Gratulerer med -0,5 kg i vektnedgang! Jeg synes ikke det er noe dårlig resultat, så du må ha gjort mye riktig, selv om det ikke har gått helt som du ønsket. Min erfaring er at man går ned mye den første uken og så fortsetter det med 1 kg eller mindre enn det i vektnedgang fremover.

 

Nå er det jo bare 3 uker igjen til 2. mars, og du har jo bare 1,5 kg igjen. Det klarer du! Jeg mangler 2,5 kg, og jeg tror jeg også skal klare det. Det er ikke urealistisk å få det til.

 

Hvis jeg var deg hadde jeg tatt med en fruktboks på jobb. Jeg jobber ikke hver dag, men har hatt med gulerøtter og eplebiter og annen frukt på jobb som jeg har spist når jeg har vært sulten. Det har gjort at jeg har unngått usunne ting og har hjulpet meg.

 

Ønsker deg en god helg og ser frem til å høre hvordan det går med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helgen over og uken i gang igjen. Det gikk ikke veldig bra, og med morsdag på søndag og vennegruppe for datteren min i går kveld, har jeg hatt flere vanskelige utfordringer når det gjelder slanking...... Men nå prøver jeg å riste av meg det som har gått feil og se fremover i stedet. Jeg kommer ikke til å gi opp, selv om noen dager går feil. Målet om de 65 kg lyser veldig forlokkende der fremme, og jeg vil virkelig dit. Jeg prøver å være litt mer aktiv og skal legge inn en ekstra innsats frem til veiedag på fredag. Jeg har fremdeles et håp om å klare delmålet, men tenker at det ikke er krise om det ikke går heller. En ting var bra i helgen, det var at jeg klarte å la være å spise opp all maten da vi var ute og spiste. Det hadde jeg bestemt meg for på forhånd og så gjorde jeg det.

 

Håper din helg har gått bra og at du klarer å holde på motivasjonen. Du gruet deg jo også til helgen, så jeg håper det gikk bra med deg. Jeg vil gjerne følge deg helt frem til 65 kg til sommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SlanktilAugust

Hei Lima!

Må si tusen takk for oppmuntrende ord og tips! Skal jobbe helg igjen denne helgen, så da er det veldig nyttig med en fruktboks!

Forstår godt at det ikke var enkelt når det tross alt var morsdag denne helgen, men så bra at du ikke spiste opp alt!

Det er jo et godt steg å ta!

 

Helgen min gikk helt greit! I anledning morsdag skulle jeg lage en sunn kake til mamma, slik at jeg også kunne spise litt av den. Må si den var helt grusom, og gikk rett i søppla. Ser bare på det som sparte kcal :D

 

Det var litt vanskeligere i går faktisk. Vi hadde feiring hjemme og da ble det pizza! Og som jeg spiste! Men fikk jo igjen for det senere når jeg hverken kunne gå eller bevege på meg.

 

Motivasjonen er mye bedre nå - enn den har vært på lenge!

I morgen SKAL jeg falle inn i ny, sunn rutine! Det skal spises mer fisk utover, og jeg skal være mye mer i aktivitet hver dag!!

 

Nei, det er absolutt ingen nederlag man ikke når delmål! Vi har klart oss kjempebra til nå - og dette er jo tross alt en livsstilsendring! Det er ingen som kan si det er enkelt å endre hele sin livsstil og tankegang på kort tid.

Det kan godt hende jeg har lagt på meg denne uken, men jeg er uansett positiv til at vi skal klare alle våre mål.

 

Gleder meg til å høre hvordan det går videre med deg! Kjenner det er godt å ha en slankevenn! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det fredag og veiedag igjen. Vekten endte på 85,4, dvs bare 0,1 kg ned siden forrige fredag. Jeg er litt skuffet, men heldigvis gikk ikke vekten opp etter mye sjokolade og usunt med den flyttingen forrige helg. Jeg har vært ute på ski og vært nøye på ukedagene, og det har nok gjort at vekten ikke gikk feil vei. Nå er det en ny uke og nye muligheter. Denne uken er det vinterferie og det blir en del aktiviteter ute som blir bra for forbrenning av kalorier. Jeg skal lage maten selv i vinterferien, og ser ikke så mørkt på det fremover. Ønsker deg en god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SlanktilAugust

Hei Lima!

Du har jo holdt deg stabil og det er det viktigste :)

Jeg har gått opp 0,5 :(

men jeg vet jo hvordan jeg har spist...

er derfor ikke så misfornøyd.

Det er delvis vinterferie for meg neste uke også! Skal derfor gjøre alt selv!

Ser fremover nå. Kurslederen min sa at det er veldig vanlig å kanskje gjøre det bra i begynnelsen - så sprekke.

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SlanktilAugust

Hei Lima! Hvordan har det gått med deg i helgen? Og til nå i vinterferien?

Jeg var på vekten i dag og har allerede gått ned 0,3 kg av de jeg la på meg! Superpositiv til fredag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SlanktilAugust

HEI! Jeg er SUPERFORNØYD med denne uken!!

Har gått ned 1,1 kg :-D

Min nåværende vekt er nå 83,9 kg :)

Det er så herlig og se 83 tallet.

Nå tror jeg virkelig at delmålet blir nådd!

Håper du har fått til dine mål LIMA! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Jeg fikk ikke registrert på fredag pga vinterferien, men nå har jeg vært på vekten i dag. Ganske nedslående for jeg veide 86,1 kg, dvs 0,7 kg feil vei. Det har vært en vanskelig uke med ny bursdagsfeiring, besøk som hadde med sjokolade og turer til hytter med usunn servering. Datteren min som er 10 år tok initiativ til å lage en stor dessert den ene dagen og da kunne jeg bare ikke si nei, selv om jeg burde ha stoppet. Men jeg gir ikke opp, og er tilbake med registrering fra i dag.

 

Hyggelig å se at du har vært så flink. Det må ha vært fint å se at vekten stoppet på 83 tallet. Jeg gleder meg til jeg kommer dit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SlanktilAugust

Hei LIMA!

Det er selvfølgelig ikke kjekt å se vekten gå den veien! Men du har vært kjempeflink! Slike ting skjer, og det kommer alltid til å være utfordringer for oss som er så glad i god mat!

Vi som har lett for å legge på oss, har også lett for å unngå vekten når vi vet vi har spist feil. Det har i hvertfall jeg brukt å gjøre tidligere.

Så jeg synes det er bra du oppdaterer her!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Jeg håper å komme sterkere tilbake på veiingen på fredag. I morgen skal jeg ut på en lang skitur igjen og skal også ut en tur på torsdag. I dag er jeg kommet godt i gang med å registrere mat igjen, og kjenner at jeg har tatt tilbake kontrollen. :rolleyes:

 

Det nærmer seg første delmål og du har gode muligheter for å klare det. Jeg skal også jobbe på og så får vi se hvor det ender med meg. Ønsker deg lykke til frem til fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det fredag og veiedag. I dag endte vekten på 85,4 kg. Det er ned 0,7 kg fra sist jeg registrerte på mandag og da går det i hvert fall riktig vei igjen.

 

Det går bedre nå, og jeg klarer å ha mer fokus. Det var en ny bursdag på onsdag og da valgte jeg ut det sunneste på bordet og tok et lite kakestykke. Håper å slippe for mange utfordringer fremover og at jeg kommer sterkere tilbake på fredag. Legger vel inn en vekt på mandag også, bare for å se hvordan jeg ligger an i forhold til delmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SlanktilAugust

Hei LIMA!

Jeg har hatt en svær oppgave jeg har måtte jobbet med lenge men klarer aldri å bli skikkelig ferdig med den!

Har heller valgt å ha veiedag på nå på mandag og så etter det blir det fredag igjen!

Det er jo kjempebra å gå ned 0,7 kg!

Det går bare rette veien nå!

Kjempe at du også legger inn vekt på mandag! Om vi er 1 uke etter eller ikke helt klarer det, spiller ingen rolle!

Gleder meg til å se om vi har klart det )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SlanktilAugust

Hei! Vekten sa i dag 83,4! 0,4 kg i fra delmålet.

Jeg er ganske fornøyd med dette resultatet! Kanskje delmålet er nådd på fredag i stedet!

Hvordan gikk det med deg Lima? :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...