Gå til innhold

22 år, overvektig, og trenger slanke- venn!


Gjest SlanktilAugust
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest gitte-mamma

Hei :rolleyes: Da var det innveiing og vekta havna på 68,4 ned 400g fra sist uke. Har vært syk i helgen så skal si meg fornøyd med det. Ble bare usunn mat da :angry:

 

Det høres ut som du har gode mål SlankTilAugust og jeg er sikker på at du når dem selv oom det tar litt lengre tid enn du først hadde sett for deg. Det kan friste godt med "lettvinte" metoder og jeg er blitt fristet mange ganger selv, men GreteRoede er faktisk det eneste som virker på meg. Så nå må jeg bare ikke holde opp! (spark til meg selv i rumpa).

 

200g ned er jo bra Lima og det i ferien. Jeg begynner ferien neste uke :D Skal en uke til Danmark blandt annet og gru gleder meg til maten, vekta og alt det. Får ta det som det kommer B)

 

Håper dere får en fin uke med masse sol (vært dårlig her i Rogaland :angry: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 135
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest gitte-mamma

Hei damer :D

 

Huff og huff som jeg har syndet! Kvikk Lunsj og Kinder sjokolade, er det mulig! :angry: Står der og gomler mens jeg tenker; ikke spis det, ikke gjør det....men tror du ikke jeg spiser til det er tomt!. :o

 

Å så sint på meg selv, nå blir det hartrening hver dag denne uken, håper vekten ikke går opp hvertfall <_<

 

Håper dere gjør det bedre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SlanktilAugust

Hei gitte- mamma!

For et bra resultat du har hatt denne uken! Ja jeg merker også at grete roede er den eneste veien for å kunne " ta vare på" vektnedgangen!

Kjenner meg igjen i svakheten for sjokolade! Dessverre er det slik at det er kjempegodt der og da, og så kjempefælt ettepå!

Men håper ikke at du har for dårlig samvittighet! Noen utskeielser her og der er ikke så farlige. Tror det verste er viss man ikke lærer av dem og fortsetter å lure seg selv!

Tror nokk at så lenge du er motivert, så vil det bli enklere og enklere å finne ut hva som fungerer for deg! Noen klarer å tillate seg selv noen godiser av og til. Andre (som meg selv) kan ikke tillate seg selv det. Jeg er altfor svak for godteri og junk food. Og tillater jeg meg det en gang, så er det enklere og tillate meg selv det - innen korte tidsperioder!

Dette fant jeg ut nå nettopp! Jeg må holde meg unna sjokolade og heller spise frukt :)

Lykke til med resten av uken! Jeg håper at den går greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Jeg har nettopp vært på vekten og denne uken gikk det helt feil. Jeg veide 79,1 kg, dvs 600 gram opp igjen. Det blir for mye mat nå når barna er hjemme og det er ferietid. Kjenner meg veldig igjen i det dere skriver om hvor lett det er å gi etter for fristelser, selv om man vet at man ikke skal gjøre det. Jeg står i sånne situasjoner stadig vekk. Det er irriterende hvor dårlig viljestyrke jeg kan ha noen ganger. For eksempel at jeg bestemmer meg for å ikke ta en is, og så gjør jeg det likevel rett etterpå. Jeg prøver å spise det samme som familien min, og heller begrense porsjonene eller velge de sunneste alternativene, men det er spesielt vanskelig i ferietiden. Familien min har alltid likt å kose seg med god mat, og det er jo derfor jeg har vært overvektig. Det blir for mye kos og god mat.

 

Det kommer til å bli litt forskjellig med logging i sommer pga ferie. Jeg prøver å legge inn når jeg har mulighet til det og kommer IKKE til å gi meg. Vi reiser to uker til Spania i midten av juli og da tror jeg ikke at jeg får veiet meg eller logget noe de to ukene. Vi drar også på småturer og jeg blir ikke her neste fredag.

 

Det er sikkert lurt å forandre tiden for målet til årsskiftet, jeg ser også at det blir vanskelig å nå det til innen august. Jeg vurderer også å melde meg på kurs i august, for å få litt bedre rutiner og hjelp.

 

Lykke til i uken som kommer og god sommer til begge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gitte-mamma

Hei :) Da var det veiing igjen. Gruet meg veldig for har spist både det ene og det andre, men tross alt tullet mitt så var det 300 g. ned. Må si meg fornøyd med det. Ja riktignok går det utroolig tregt men det går den rette veien:)

 

Dere aner ikke hvor godt det er å høre at det ikke bare er jeg som sliter med disse tingene, nå er jeg snart ferdig med nettkurset mitt og veilederen er jo som regel perfekt i sine valg så det er utrolig bra for meg å kunne "prate" med dere.

 

Jeg kommer absolutt til å fortsette med å registrere mat og veie meg som jeg gjør nå når kurset mitt er ferdig. Så melder jeg meg heller på et nytt nettkurs til senere på høsten dersom jeg føler ting stopper eller noe. Neste uke veier jeg meg nok på frdagen siden vi reiser bort en uke, men satser på å få logget inn selv om jeg ikke får veiet meg (har ingen sammenleggbar reisevekt :P )

 

Håper dere har en fin sommeruke med passe mengder kos og kalorier :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg fikk ikke registrert vekt på fredag, men i dag veide jeg 78,2 kg. Det er 900 gram ned siden forrige veiing og det går heldigvis nedover med vekten igjen. Nå har det gått bra denne uken og jeg håper jeg klarer å fortsette slik fremover. Vet det blir vanskelig i ukene som kommer, men skal prøve å holde fokus på mengder og hva jeg velger å spise.

 

Fint å se at det går bra med deg Gitte-mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest gitte-mamma

Hei :D

 

Da var jeg tilbake etter ferie. Prøvde å tenke på hva jeg putta i meg men koste meg og :-) Registrerte ikke en smule :rolleyes:

 

Vekta var opp 200g da jeg kom hjem så det er greit, merker det blir mye småspising på sjokolade, dumle og lignende som ble kjøpt inn på tax Freen men nå er det slutt :P Så får jeg se om jeg går noe ned til veiedag på søndag igjen. Blir lite trening på meg fremover , vrikka foten noe så enormt da jeg var å jogga i ferien så er passe sint på meg selv for det :angry: men ,men, chit happens.

 

Det er jo strålende resultat for deg Lima :D Bra jobba !

 

Håper det går bra med deg og SlankTilAugust og at du har en fin sommer :D

 

Snakkes snart igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest gitte-mamma

Da var ennda en uke slutt. merker at vi fortsatt har ferie, mye vin god mat og sjokolade :P OPP 300 gram til,men nå er ferien slutt så da blir det bedre ;)

 

Tross alt fornøyd jeg, opp 500g på en mnd med ferie, uten trening fordi jeg vrikka foten til de grader så fort ferien var i gang. Det får gå :P

 

Men nå er det hvertfall tilbake til de gode vanene, trening og riktig kost i riktig mengde!

 

Håper dere har en fortreffelig sommer fortsatt så snakkes vi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei slanktilAugust og Gittemamma.

 

Håper dere har hatt en fin sommer begge to. B) Du har kanskje gått ned den halve kiloen igjen nå Gittemamma?

 

Da var det lenge siden sist, men nå er jeg tilbake etter en lang ferie. Litt deilig å komme inn i vanlige rutiner igjen, for jeg er ganske dårlig til å slanke meg på ferie. I dag endte vekten min på 79,3 kg, så dessverre har det gått 1,1 kg opp de siste ukene. Det er vanskelig når man spiser på restauranter og når man ikke har vekt tilgjengelig, så etter hvert sluttet jeg bare å logge. Det har blitt for mye mat og drikke, men nå er jeg i gang igjen. :)

 

Jeg sitter og vurderer å melde meg på et kurs, men synes de er veldig dyre. Jeg tror jeg ser det litt an hvordan det går de neste ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Håper dere fortsatt er med og at alt er bra.

 

I dag endte vekten på 78,6 kg. Det er 0,7 kg ned siden mandag og da går det heldigvis rett vei igjen. Jeg er veldig motivert for å gjøre en innsats for at det skal fortsette nedover, og håper at jeg skal holde på den motivasjonen fremover høsten. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gitte-mamma

Hei,hei :) Jeg er med, men om kroppen er det er jeg ikke sikker på :angry: Har spist etter menyen (tror jeg hvertfall) men vekten går ikke ned nå. Muligens det er litt etterheng fra ferien? Det er jo ikke slik at dersom jeg spiser for mye lørdag og søndag så vises det på vekten mandag? eller?? så det tar kanskje litt tid, men nå har jeg hvertfall kommet igang med trening igjen.

 

Så fantastiske resultater du har nå Lima, blir litt missunnelig ;) Veldig bra jobba! Håper resultatene kommer her og nå og det hjelper virkelig å ha dere her inne :D

 

Ser du tenker på å ta et kurs, jeg har litt blande følelser for min egen del. Tror det kommer veldig ann på kursholderen og kjemien der. Men du kan jo få gode tips og råd :)

 

Lykke til videre :) gleder meg til å høre hvordan uka går :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SlanktilAugust

Hei dere😄

Håper der har hatt en god sommer! Nå er jeg tilbake!!

I sommer gikk jeg opp nesten 4 kg😩 vekten ligger nå på 84 kg! Det var ikke kjekt, men pga lite aktivitet og mye mat og drikke så er det jo min egen feil!

Jeg begynte på kurs nå på tirsdag! Og det var veldig lærerrikt! Her valgte kursholderen hvilken meny jeg skal være på i forhold til vekt og høyde! Nå er jeg mellom meny to og tre! Hun forklarte at grunnen til at jeg begynte å sprekke og føle søtsug var fordi jeg spiste for lite med meny 1!

Jeg håper jeg kommer til å lære mer med dette! Og at jeg klarer å gå ned de kg jeg ønsker!

Jeg er veldig motivert for året 15/16😀

Kommer til å fortsette å oppdatere med dere hver uke fra nå av😊

 

Gitte-mamma, etter erfaring så stagnerer vektnedgangen av og til! Håper det går bedre neste uke!

Lima, du har virkelig vært en inspirasjon! Du er kjempeflink! Stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Veldig hyggelig å se at dere begge er tilbake og at dere fortsetter kampen mot kiloene. :) Hvis vi står på, så kommer vi til å klare dette!

 

I dag er vekten min 78,1 kg, så det er en halv kilo ned siden sist uke. Jeg er veldig sulten om dagen, men tror kroppen må venne seg til å få litt mindre mat igjen. Strever litt med det, men har klart å få kontroll likevel og håper det går greit fremover også. Det føles bra at vekten kryper nedover igjen.

 

Ønsker dere begge en fin uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ståpåjenta32

hei på dere:) er det mulig fpr meg å bli med dere? jeg er en jente på 32, startet på kurs forrige mandag og da viste vekta 91,1, jeg skal være på meny 3, men synes det er veldig mye, men det går greit:)

 

håper dere får en fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gitte-mamma

Da var ennda en uke slutt, vekta var gått ned 700 g denne uken og det føles godt :rolleyes: Har ingen problemer med maten denne uka i hverdagen, men håper jeg ikke koste meg for mye nå i helgen :P

 

Kjenner jeg er litt sjalu på dere som får følge litt større menyer for 1300 kcal forsvinner bare jeg tenker på dem :P

 

Lykke til videre på veien damer, både med og uten kurs :)

 

Kjekt å høre fra deg ståpåjenta32 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

I dag endte vekten på 78,5 kg og det er 300 gram opp siden sist fredag. Jeg sliter om dagen med at jeg er så veldig sulten. Jeg blir liksom ikke mett og det holder ikke med bare frukt eller grønnsaker utenom de faste måltidene. Kjenner at jeg blir rastløs og veldig fokusert på å spise og så blir det til at jeg tilslutt spiser noe. Hadde håpet at det skulle gå over, og det gjør det vel snart. Den siste uken har jeg falt litt ut med logging, men nå starter jeg på igjen i dag. Jeg kan spise 1500 kcal og det er jo ganske mye, hvis man spiser riktig.

 

Så bra med 700 gram ned Gittemamma, det er et fint resultat. Hyggelig å se at du også blir med Ståpåjenta32, det blir spennende å se hvordan det går med deg fremover. Og veldig spennende å få høre hvordan det går med deg Slanktilaugust, etter den første uken på kurset.

 

Ønsker dere alle en fin helg og håper på bra resultater neste uke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SlanktilAugust

Hei Lima, gitte- mamma og ståpåjenta32!

Denne uken på kurs gikk veldig bra! Jeg gikk ned 1 kg! Så jeg veier nå 83 kg! Og det med all maten!!

Jeg har begynt å trene igjen! 4 ganger i uken! Og håper jeg klarer å holde det gående slik! Da kommer jeg jo til å gå ned mer!

Jeg angrer ikke på at jeg meldte meg på et nytt kurs :)

 

Velkommen inn i tråden vår ståpåjenta32! Jeg får veldig mye motivasjon av å dele "vektnedgang reisen" med dere her i forumet!

Her deler vi både når det går galt og når det går vår vei 😠Så jeg gleder meg til å høre mer fra deg!

 

Gitte- mamma: det var et veldig godt resultat! Det var bra det gikk din vei denne uken!

Lima: Håper at det ordner seg for deg og at du føler at du blir mett! Hvis du er i mye aktivitet, så burde du kanskje spist mer kcal?

 

Håper dete får en fin helg og en god uke fremover! Det blir spennende å høre fra dere😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere.

 

Jeg har hatt en travel helg og fikk ikke logget på fredag. I dag veide jeg 78,7 kg. Det er 200 gram opp siden sist, så her går det ikke så bra om dagen.

Du har virkelig fått taket på det SlanktilAugust, det er jo kjempebra resultater. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SlanktilAugust

Hei😄 denne uken gikk jeg ned 0,5! Så nå veier jeg 82,1! Superfornøyd med det også! Etter hvert kommer jeg nokk til å gå ned mer. Men det tar litt tid for kroppen å bli vandt med å spise så mye!

Jeg synes du har vært veldig flink Lima! Til tross for at du går opp 0,2 kg så har du jo gått ned nesten 10 kg fra når vi begynte på dette!

Det er ikke verst spør du meg😊

God helg til dere alleðŸ˜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Gjest SlanktilAugust

Hei😄 Denne uken har vi hatt høstferie fra kurs, og siden jeg har funnet ut at min egen badevekt er defekt, aner jeg ikke hvor mye jeg veier! Håper alt går greit med alle andre? Har ikke hørt fra dere på en stund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei flotte folk!

 

Jeg håper ingen føler at jeg trenger meg på, men jeg trenger noen å prate med :)

Litt om meg: Jeg er en 25 år gammel jente. 181 cm høy og veier i dag 99 kg. Jeg har tidligere gått på kurs i 2011, der jeg gikk ned fra 95,6 kg til 80 kg. Ja, de kom på igjen fordelt på 4 år. Men denne gangen vil jeg sikte litt høyere, og har bestemt meg for å gå ned til 75 kg. Altså.. Jeg skal gå ned 24 kg. Når folk ser på meg vil de si at jeg har kanskje fem kg å miste (siden jeg er så høy). Men ifølge bmi osv er jeg på fedme nivå. Jeg har masse muskler, spesielt i bein og armer osv.

siden jeg tidligere har spilt håndball. Kneet røyk, og derfor røyk alt til mekka med kosthold og trening. Målet mitt er å få en FLAT mage UTEN bilringer! Ahh, livet :D hahaa!

 

Jeg har som oftes en 9-16 jobb samt skole. Er det noen som har noen tips til yoghurter og diverse som er lett å ha med seg? Jeg har det ganske travelt og bruker heller en time ekstra på å sove enn å stå opp og fikse mat. Dessverre :P Men jeg må bli flinkere på det også. Haha.

 

Jeg har også bestilt meg polar pulsklokke som jeg føler kommer til å gi meg bedre motivasjon. Noen som har det her?

 

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SlanktilAugust

Hei K28!

Du trenger deg ikke på i det hele tatt! Så kjekt at du har funnet motivasjonen og gjør noe med det! Det er veldig greit å ha noen å snakke "slanking" med, så det ikke bare blir det det går i, rundt andre man tilbringer hverdagen med! Hehe.

Jeg er på mitt andre kurs! Denne gangen ble det et live kurs i stedet for nettkurs! Skal også begynne på et nytt kurs i slutten av oktober!

Det viktigste med kropp er at man føler seg vel med seg selv, og en bmi på nettet kan på ingen måte fortelle en hvor mye en må veie. Det handler til syvende og sist om, hvordan du føler deg! Føler du etter 5-,10-, 15 kg etc. at du ser bra ut og er fornøyd, så trenger du ikke slite med 10 kg ekstra ned, bare fordi bmi kalkulatoren sier det. Dette er da noe jeg har lært mer og mer på kurset, der det er folk som er nære med å nå sine mål!

 

Jeg har blitt veldig glad i skyr i det siste! De metter mye og er enkle å få tak i! Den med rips i seg er definitivt min favoritt! Det er også utrolig godt å ha typ: rugsprø, magerost med skinke og en youplait yoghurt til dette! + litt paprika og cherrytomater ved siden av!

Hvilken meny er du på forresten? Er nå i mine nedre 80 kg! Snart ser jeg det magiske 7 tallet først og det gleder jeg meg til! I tillegg spiser jeg hele 1750 kcal (kursleder rådet meg til det) i løpet av dagen, så jeg kan spise og kose meg med masse mat i løpet av dagen!

 

Jeg har fitbit aktivitetsarmbånd selv, men vet om mange som har polar loop pulsklokkene, og er veldig fornøyde med dem! Alt går jo automatisk inn på registreringssiden! Så tror ikke du kommer til å angre på det!

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Beklager at jeg har vært dårlig på å logge i det siste. Jeg har strevet med motivasjon og hatt mye å gjøre. Det er ikke noen gode unnskyldninger, men jeg gir ikke opp og håper at det skal gå bedre fremover. I dag endte vekten på 78,9 kg, så det er litt opp siden sist. Du har jo gjort det veldig bra den siste tiden slanktilaugust. Hyggelig å se at du også har blitt med K28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...