Gå til innhold

22 år, overvektig, og trenger slanke- venn!


Gjest SlanktilAugust
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest SlanktilAugust

Hei Lima! Så kjekt å høre fra deg igjen!😄

Av og til kan motivasjonen være på bunn! Det skjer oss alle inni mellom😊

Du har jo vært utrolig flink, og med høstferie som nettopp har vært, synes jeg ikke 0,2 er mye opp i det hele tatt!

Jeg var på kurs i går, og veier nå 80,4! Jeg er veldig fornøyd, og endelig ser jeg at dette funker for meg 100%! Gleder meg sånn til å nå mine mål, som forhåpentligvis vil være i de første mnd i 2016! Dette skal vi klare!

 

Tenk at vi har klart å holde dette gående så lenge tenker jeg! Ja, det er perioder der det er vanskelig, og ja, det går litt treigere enn vi begge hadde sett for oss, men jeg har ikke tenkt å gi opp av den grunn😄

 

Neste uke er siste kursdag av "live" kurs nr 1, og første kursdag av live kurs nr. 2!

Selv om det koster en del, synes jeg det er utrolig betryggende med kurs hver uke!😊

 

Lykke til denne uken, så snakkes vi neste😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 135
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for gjestfriheten ! :)

 

Jeg har blitt anbefalt å gå på Meny 2, i forhold til det jeg har skrevet inn på nettet her. Når er det dere veier dere for å få eksakt måling hver uke?

 

Selv har jeg ALDRI takla å spise Skyr :P Haha, det er noe med at jeg blir kvalm når jeg spiser det.

 

Det ser ut som dere er godt i gang, og jeg gleder meg til å starte i morgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SlanktilAugust

Hei K28!

Meny 2 høres bra ut, jeg ligger mellom meny 2 og 3 hvis jeg er aktiv og på meny 2 når jeg ikke er det.

Haha, nei det har faktisk tatt litt tid før jeg har blitt vandt med Skyr. Men nå går det bedre. Noen smaker så ekkelt at jeg også holder på å kaste opp av dem.

Youplait sine er veldig gode, og activia med musli og vanilje (ikke blåbær!!! De er ikke gode) 😄 Men gå i butikken og les på kcal innhold. Du kan jo egentlig spise hva som helst så lenge det er innenfor kcal behovet ditt😊

 

Jeg går på kurs, og veier meg i 18 tiden hver tirsdag😊

Er der vanlig kurs du skal begynne med, eller nettkurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg følger også meny 2 og 1600 kcal er egentlig nok det. Da jeg gikk på kurs første gang, for mange år siden fulgte jeg en meny på 1150 - 1250 kcal om dagen. Det var ganske knapt og ga ikke rom for så mye ekstra. Da er det lettere med meny 2 og 1600 kcal.

 

Jeg har også problemer med Skyr og disse sunne yoghurtene. Da unner jeg meg heller en gresk yoghurt, som jeg synes er kjempegod, og så skriver jeg opp kaloriene. Alt handler jo om mengde og kcal.

 

Datteren min har fått en smoothie blender. Smoothie smaker godt og gir faktisk metthetsfølelse. Jeg har brukt den litt i det siste og det kan anbefales. Men man må passe på hva og hvor mye man tar oppi, for det blir jo kalorier av det også.

 

Jeg har pleid å veie meg fredag morgen og fortsetter nok med det. Siden jeg logget på onsdag, så prøver jeg å logge igjen på fredag som kommer. Jeg har lagt opp en bra plan med to løpeturer denne uken og håper jeg er godt i gang igjen nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SlanktilAugust

Hei! I går var jeg på kurs og vekten var da 78,8!😄

Det var utrolig herlig å endelig komme meg vekk i fra 80 kiloene, for der har jeg vært fast lenge!

Jeg har også en sånn obh smoothieblender der jeg har 2 flasker til! Utrolig enkelt og greit om morgenen, viss man har dårlig tid, så kan man evt. drikke den på vei til skole/jobb (viss det er kø, noe det ofte er i stavanger) eller når man har kommet seg på skole/jobb.

 

Må også anbefale litt middager som vi har hatt mye av hjemme i det siste: tabasco burger (grete roede oppskrifter). Og på coop får man kjøpt steinovnsbakt pizzabunn! (De er i pitabrød størrelse). De er utrolig gode! 70 gram pr stk. 196 kcal i hver! Hvis man topper det med valgfritt tilbehør og tine sin lettere revet ost så kan man ha spist med god samvittighet og være mett! Jeg har alltid 2 stk.

 

Hvis noen av dere har tips til gode middager så del gjerne her! Jeg er litt lei av å finne på hva hele familien skal ha til middag hver dag😂

Så flink du er til å trene Lima! Jeg har trent en del selv, og legger merke til overskuddet det gir i hverdagen!

 

Lykke til veiing denne uken!😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Så flink du er, SlanktilAugust! :D

 

Jeg går på kurs ja :) Jeg veier meg ca kl. 10 hver mandag. Jeg tenker jeg spiser det samme til frokost hver mandag slik at jeg har samme utgangspunkt hver mandag. Samme tenker jeg med klær :P

 

Mandag-torsdag har gått greit synes jeg. Fremdeles sulten og sliter med hodepine. Har kuttet ned på vann, siden jeg drakk litt i overkant mye. I dag har jeg drukket det som skal til, men har fremdeles hodepine. Noen tanker?

 

Jeg og kjæresten har laget sesampanert laks med risnudler og grønnsaker i dag, og det var DIGG! Skal absolutt få prøvd meg på mer middager fra Grete Roede.

Da jeg gikk på kurs i 2011, brukte jeg ofte å lage meg pizzasnurrer. Genialt å ha i frysern dersom man plutselig kommer til en hektisk dag. :)

 

Det står at man minst må gå 10 000 steg hver dag.. Er dette etter trening eller i tillegg?? Jeg hadde ikke dette sist jeg gikk på kurs. Da trente jeg lett enkelte dager, men brydde meg ikke om hvor mange skritt jeg tok.

 

Spent å se hva jeg veier på mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det fredag og i dag stoppet vekten på 79,3 kg. Litt ergerlig med 400 gram opp, men jeg har nok spist for mye når vi har hatt besøk. Denne uken har jeg vært ute og jogget to ganger og nå kommer fokuset tilbake sakte men sikkert. Håper på et bedre resultat neste uke og skal fortsette med løpeturer. Jeg var ute i går kveld og løp i en lysløype sammen med en jeg kjenner, og det var en kjempefin tur i høstmørket.

 

Så flink du er slanktilaugust, det må ha vært en fin følelse å ha brutt 80 talls grensen :)

 

Ønsker dere en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SlanktilAugust

Hei :) tusen takk for gode ord! Jeg håper jeg har klart å gå litt til ned i morgen!

 

Det hørtes spennende ut med sesampanert laks og risnudler K28! Det må jeg nesten prøve ut!

Jeg har kikket på pizzasnurrene en gang og to, så får få ut fingern og prøve meg på den! Jeg har prøvt noe lignende før og det gilk bare galt, det har rett og lett vært stopperen for meg 😂 Er ikke den beste bakeren i hus!

 

Jeg hadde litt hodepine i begynnelsen av det første kurset! Får du i deg nokk mat, og følger du matklokken din? Jeg er nå blitt "avhengig" av å spise hver 3 time, og blir dårlig viss det går 4-5 timer mellom måltidene! Viss du følger alt, vil jeg råde deg til å ta opp plagene med kursleder! Kanskje du må ha en annen meny :)

 

10 000 skritt er ikke trening! Jeg trodde det selv første kurs. Det er anbefalt å gå så mange skritt om dagen, med trening utenom! Men for å være helt ærlig så er det bra nok viss du trener og ikke har klart 10 000 skritt! Jeg er ikke verdens mest aktive person! Jeg går absolutt ikke så mye i løpet av en dag! Trening har jeg fått et bedre forhold til. Så da registrerer jeg heller det enn skritt 😊 Men det er mange som heller fokuserer på skritt enn trening :)

 

Så bra at fokuset begynner å komme tilbake Lima! Av og til så stopper det litt opp, så går man plutselig ned mer enn man forventer!

Du er veldig flink til å holde deg i aktivitet!

 

Jeg kommer til å oppdatere dere på vekten i morgen! Lykke til resten av uken😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Da har jeg hatt min første veiing og har gått ned 2,3 kg. Er ganske fornøyd med det! :D

 

Snakket med kursveileder angående hodepinen. Hun sa det kunne komme av at jeg f.eks har drukket mye pepsi max eller lignende før jeg startet på kurs. Hun sa hodepinen ville gi seg etter to uker. Så vi får se an :)

Drakk jo en del mengder pepsi max for å si det sånn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SlanktilAugust

Hei! Jeg var på kurs i dag (blir i går siden klokken er over 12) og jeg har gått ned 1,4 kg!

Nå veier jeg 77,4! 😄 Det var en gledelig overaskelse :)

 

Så flink du har vært K28! 2,3 kg er et kjempe resultat!

Tenk at pepsi max kan ha den virkningen på kroppen! Det kan hørs ut som det er grunnen til hodepinene. Kanskje mine egne også! Jeg sluttet med å drikke det i ukedagene det første kurset jeg også! Har alltid beskrevet meg selv som en pepsimaxoholiker 😂😂

 

Gleder meg til å høre hvordan det går med dere videre! God helg fra meg!😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det fredag og veiedag igjen. I dag stoppet min vekt på 78,3 kg. Det er akkurat 1 kg ned siden sist fredag.

 

Det er bare å bøye seg i støvet for de resultatene dere har fått, det er godt jobbet. Jeg får det ikke like godt til, men har uansett kommet i bedre rutiner nå. I morgen er det Halloween og vi har huset fullt av søtsaker. Det er ikke så lett å ha det i skapet, men prøver å ikke spise mer enn det som er fornuftig. Ønsker dere begge en god helg. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SlanktilAugust

I dag hadde jeg gått ned 1,1 kg og veier nå 76,3 kg :) Det var godt! Har merket at jeg står veldig stilt hele uken frem til mandag og tirsdag, da "løser" det seg liksom opp, og resultatet kommer frem på vekten :)

 

Håper Halloween gikk greit Lima, 1 kg ned sist uke var kjempebra! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det fredag igjen og i dag stoppet vekten på 78,4 kg. Det er 100 gram opp siden sist uke. Det er min egen feil, og fordi jeg ikke kom meg gjennom Halloween på noen grei måte. Men nå er det en ny uke og nye muligheter. Du raser jo i fra i vekt Slanktilaugust, 76,3 kg begynner å ligne på noe. Kjenner at jeg også vil dit og blir irritert på meg selv som står fast på 78 kg og ikke kommer meg videre.

 

Jeg har løpt denne uken også, og kjenner at det er bra. Men å spise riktig strever jeg med. Nå har jeg funnet frem en del oppskrifter fra Rema 1000 oppskriftshefter som jeg skal bruke neste uke. Det er en sunnhetsveileder under hver oppskrift som er merket med fargekoder, grønn er sunt, gult er ganske sunt og rødt er mindre sunt. I tillegg står kaloriantallet for en tredjedel av hele retten under, så det er lett å beregne hva man spiser. Jeg har forsøkt mange av de oppskriftene og mange er overraskende bra, feks Quesadillas med kjøttdeig, bakt laks med squash og purre, kylling jambalaya, hummus med strimlet svinebiff og tomater, provencegryte med potetstappe og mange flere. Så nå er det bestemt hva vi skal ha til middag og det skal i alle fall ikke ødelegge for vektnedgangen.

 

Ønsker dere en fin helg og en sunn og aktiv uke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SlanktilAugust

Hei Lima! jaja, det var da ikke all verden opp! Neste uke er du på vei ned igjen!

Takk for tips! Henter du hefter på rema 1000 da? Elller er det feks på app? :)

 

God helg😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Har helt glemt å si ifra til dere.

 

Nå har jeg akkurat blitt ferdig med min tredje uke. Jeg har gått ned 4,5 kg på 3 uker! Jeg er så fornøyd! Endelig har energien kommet også:)

 

Jeg har satt meg som mål å gå ned 1 kg hver uke til 21 des. 21 des blir siste veiedag med Grete Roede.

 

Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SlanktilAugust

Heihei! I dag ble jeg plutselig syk og begynte å kaste opp!😑 Jeg var derfor ikke på kurs i dag!

Men vekten i dag tidlig sa at jeg var 75,1 kg! Jeg veier alltid mindre på kurs enn det jeg gjør om morgenen hjemme, men 1,2 kg ned siden sist uke! Det er jeg bare superfornøyd med!

 

For et skikkelig bra resultat K28! Keep up the good work! Snart får du 5 kg klistermerke😄😄😄

Jeg er på vei inn i en stressende eksamensperiode nå. Kjenner det er veldig godt å ha gode rutiner på maten da. Det var i denne perioden før sommerferien i år at jeg sprakk skikkelig og begynte å gå opp i vekt igjen!

Jeg kommer ikke til å gjøre den samme feilen denne gangen :)

 

Nå begynner alle kg jeg har gått ned å vise skikkelig, og jeg har begynt å få en del kommentarer på dette! Det er veldig kjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gitte-mamma

Hei damer :)

Nå er det ordentlig lenge siden jeg har vært her :( Har vært en alt for travel og stressende høst. Til min store sorg har det resultert i at vekten er oppe igjen. Alt for høyt! Er så lite motivert for å gjøre noe, men jeg må!

 

Fantastisk å få komme her inn og se hvor flinke og utholdende dere er :D

 

Dere er gode! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Satt å leste litt på Forumet idag å fant denne tråden. Ble sittende å lese og lurer på om jeg får henge meg på?

 

Jeg er ei dame på 35 år som har gått på Grete Roede siden oktober 2014. Har gått ned 15,4 kg, men i det siste har det gått så innmari tregt..... Ser nesten ut som det har løsnet litt nå (-1,1kg på 2 uker).

 

Jeg har to små (gutt på snart 3 år og jente på 1,5 år) og jobber fullt. Med andre ord, jeg må hente litt motivasjon og inspirasjon til tider. Og det fant jeg i denne tråden.

 

Var på veiing igår (går på Standarkurs) og da viste vekten 90,7 kg. Håper og tror at jeg ser det magiske 8-tallet før jul.

 

Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært ute og reist og fikk ikke logget på fredag. I dag endte vekten på 78,3 kg. Det har stått stille ganske lenge nå, og jeg venter fremdeles på at motivasjonen skal komme tilbake. Jeg strever med å holde fokuset, men gir ikke opp. Så jeg logger her, selv om det ikke går så bra for tiden. Tenker at jeg snart er gjennom den vanskelige perioden og kommer meg i gang igjen.

 

Så flink du er Slanktilaugust, du har virkelig fått grepet på dette og jeg er imponert. Det er alltid hyggelig når andre legger merke til at man har gått ned, og det betyr mye at andre ser det. Hyggelig og se at det er flere som henger seg på tråden også.

 

Jeg har hentet oppskriftshefter på Rema1000, men det går an å finne dem på nettet også. Jeg synes det har vært veldig greit for oss.

 

Lykke til i uken som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SlanktilAugust

Hei 😄 I dag endte vekten på 73,4 kg! Det er 1,7 kg ned siden sist uke, og jeg er kjempefornøyd!

Tidligere i år, da jeg enda gikk på nettkurs, så kjøpte jeg et motivasjonsplagg, en skinnjakke i str. 38. Den passer meg perfekt nå! For å være ærlig så hadde jeg helt glemt av jakken. Men jeg gikk igjennom det "gamle" skapet for å finne klær som passer meg bedre siden alle overdeler jeg har brukt i str 40-44 ikke passer meg lenger! Wihuu!

I bukser er jeg nå en plass mellom 38 og 40! Har alltid hatt litt ekstra på baken og en slank overkropp, og nå begynner den " gamle" kroppen min virkelig å komme tilbake!

Jeg kommer ikke til å begynne på et nytt kurs etter dette. Jeg tror jeg skal klare de resterende kiloene på egenhånd.

 

Godt å se deg igjen gitte-mamma! Og du er hjertelig velkommen til å logge med oss Hilde en!😄

 

Det er utrolig kjedelig når motivasjonen er nede Lima. Du har vært såå flink til tross for at den er der den er nå! Snart 10 kg ned! Det er jo en prestasjon i seg selv! Jeg tror også at det er viktig å skrive og logge vekt her, selv om det ikke går som man vil, for da "gjenmer og glemmer" man seg ikke like lett fra målet sitt. Som det ofte skjer når man er helt alene i kampen mot vekten!

Jeg var der både før og etter sommeren, og jeg hadde en periode der jeg ikke logget. Noe jeg angrer på nå!

Motivasjonen kommer nokk til å være der in no time! Jeg har troen på deg! ðŸ‘ðŸ¼

 

Jeg håper alle har en fortreffelig uke videre! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Så flinke dere er! Her ble det 0,1 kg opp. Er sylta forkjøla så vil anta at det er det som er årsaken. Litt lite vann og lite trim er vel også en faktor. Får bare brette opp ermene seg jeg, dere fyker jo ned.

 

Vel, ny uke, nye muligheter.

 

Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei.

 

Nå er det en stund siden sist logging. Det er mye som skjer i desember, og det er en vanskelig tid å slanke seg. Hvordan går det med dere?

 

Jeg har strevet ganske lenge, så nå har jeg bestemt meg for å bare forøke å holde vekten ut desember. Så begynner jeg å logge igjen i januar og skal forberede meg så godt jeg kan til det slik at det blir en bra start.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Hei.

 

Er dere her enda?

 

Nå er jeg i gang igjen etter en pause i desember som jeg ikke har logget. I dag endte vekten på 80,4 kg og det er litt ergerlig for jeg håpet å ikke se 80 tallet igjen. Det skal ikke vare så lenge. Nå er jeg motivert for å komme i gang og har begynt å logge alt jeg spiser igjen. Jeg er litt usikker på hvilken dag jeg skal velge som veiedag, fordi jeg skal jobbe mer enn tidligere og blir ganske opptatt. Jeg satser på lørdag fremover og så får jeg se om jeg bytter dag etter hvert.

 

Håper det er flere som er med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SlanktilAugust

Hei Lima! Ja, jeg er enda med!😄

Jeg veier meg også annenhver dag, men holder fremdeles tirsdag som min "veiedag" for uken! Jeg lar meg selv spise mer "usunt" i helgene og tar meg gjerne litt vin da også. Så tirsdagen er liksom blitt en grei dag å veie seg på for meg da!

Jeg gikk opp et kg i julen, men det falt fort vekk så fort jeg begynte å spise sunt igjen! Nå går jeg ikke på kurs lenger, men jeg klarer meg fint på egenhånd fra nå av, tror jeg nokk :)

Vekten sa 71,9 kg, i dag! Og jeg er veldig fornøyd med det! Nå har jeg endelig fått en "normal" bmi :)

 

Så bra motivasjonen din er på topp igjen Lima! Julekiloene forsvinner nokk på null komma niks! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...