Gå til innhold

22 år, overvektig, og trenger slanke- venn!


Gjest SlanktilAugust
 Share

Anbefalte innlegg

God morgen.

Så flink du har vært, det var et bra resultat og du har gjort en god innsats!

 

I dag stoppet vekten min på 85,1 kg. Da jeg veide meg i går så jeg 84 tallet, og det var en opptur selv om det endte på 85 igjen i dag.

Det er også 0,3 kg ned siden fredag og det betyr at jeg har klart meg greit gjennom helgen :rolleyes:

 

Nå har det alt gått en måned siden vi startet. Jeg kunne vært flinkere i den måneden som har gått, men velger å fokusere på at det går riktig vei. I forhold til målet mangler jeg 2,1 kg. Uten den "sprekken" i vinterferien, hadde nok ting sett annerledes ut, men det kan jeg ikke gjøre om på nå. Å komme ned til 79 kg innen 23.03 virker litt vanskelig, men jeg beholder likevel målene. Det er fint som et utgangspunkt og klarer jeg å gå ned 4 kg de neste 3 ukene er jeg veldig fornøyd. Vi får se hvordan det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 135
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest SlanktilAugust

Tusen takk for det! Jeg synes også at du har vært veldig flink!

Jeg er veldig stolt over oss begge to, og ser litt svart på å kunne nå 79 kg innen 23.3 selv.

Jeg har bestemt meg for å bytte treningssenter, byttet i fjor til et som ikke har gruppetimer, men skal tilbake til det gamle igjen nå! Prøvde ut de nye timene i vinterferien når de hadde "ta med en venn" og det synes jeg var kjekt!

 

Jeg har ikke vært superflink med kostholdet denne mnd. Og er kanskje litt for flink til belønne meg selv når jeg har gjort det bra, som å gå ned 1 kg. Registreringen min har vært ganske på bånn og! Så det skal jeg/må jeg nå begynne med igjen.

Det er veldig enkelt å glemme seg av eller miste motivasjon når man går både opp og ned.

Så jeg må holde fokus!

 

Uansett hvordan det går, om vi ikke har gått ned til 65 kg i August! Så ser vi sommeren i øynene, mye lettere enn hva vi var når vi startet. :D

Lykke til denne uken! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vanskelig å holde på motivasjonen når resultatene ikke blir som man ønsker, men jeg har bestemt meg for ikke å gi meg. Jeg tenker som deg, at om det ikke blir 65 kg i august, så blir det en lettere kropp hvis vi bare fortsetter. Men jeg vil gjerne prøve på de 65 kg likevel :)

Så jeg må også holde fokus fremover! Synes det har gått ganske greit i det siste, selv om jeg også har slurvet litt med å skrive ned alt. Tror likevel jeg er innenfor det jeg skal.

 

På søndag bakte 10 åringen min boller. Vanligvis ville jeg spist mange, men på søndag tok jeg bare to små boller (i stedet for lunsj) og det familien ikke spiste ble fryst ned. Er glad jeg klarte å stå i mot, for jeg kunne spist mange flere boller og fått altfor mange kalorier. Det er så enkelt når jeg har det rett foran meg, men det er akkurat dette jeg må venne meg til, å begrense meg. Det gir en fin mestringsfølelse å klare det.

 

I dag har jeg vært ute på en skitur igjen og det ble mer enn 7 trimpoeng og masse forbrente kalorier av det.

 

Ønsker deg masse lykke til frem til veiedag på fredag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det fredag og veiedag igjen. I dag stoppet vekten på 84,3 kg, det er 0,8 kg ned siden mandag. Nå gjør jeg mye riktig om dagen og er inne i en god periode.

 

Spennende å se om du passerer delmålet i dag og ønsker deg lykke til med ny uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SlanktilAugust

Hei Lima!

Så flink du er! :-D Vekten min ble 83,4 i dag og! Jeg er inne i en "stand still".

Det går sikkert bedre neste uke! Jeg har vært på 3 styrketreninger denne uken.

Håper på å komme over delmålet neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det fredag og ny veiedag. Jeg har hatt en dårlig uke, hvor jeg har vært ute og reist og det har blitt for mye mat igjen. Denne gangen endte vekten på 84,5 kg, dvs 0,2 kg opp siden sist fredag. Det er jammen ikke lett dette her....

Håper det har gått bedre med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SlanktilAugust

Hei LIMA! Det var dumt, men de er nokk borte neste uke! :-)

Jeg veide selv 83,2. 0,2 kg ned.

Jeg er hverken fornøyd eller ufornød.

Nei, dette er virkelig ikke enkelt. Har forstått at mitt mål har vært litt urealistisk.

Håper det går bra med deg neste uke!

Vi må holde motet vårt oppe! We can do this!! Det er jeg sikker på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke målene som er urealistisk, jeg strever med å følge programmet. En av grunnene til at jeg har vært overvektig lenge, er at jeg utsettes for mange fristelser. Jeg ser når jeg nå går inn for å slanke meg, at det er mange "feller" som er lette å gå i og at det er veldig lett å sette på skylapper og "glemme" at man skal slanke seg. Jeg skal prøve å bli bedre på det fremover.

 

Jeg har et ekstra mål om å gå ned mest mulig til slutten av mai, fordi jeg skal en uke på sykkelferie. Da ser det litt penere ut med noen kilo mindre. :rolleyes:

 

Jeg kommer til å være ute hele dagen på fredag, så jeg legger inn vekt på lørdag i stedet. Håper på et bra resultat for oss begge i uken som kommer. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke målene som er urealistisk, jeg strever med å følge programmet. En av grunnene til at jeg har vært overvektig lenge, er at jeg utsettes for mange fristelser. Jeg ser når jeg nå går inn for å slanke meg, at det er mange "feller" som er lette å gå i og at det er veldig lett å sette på skylapper og "glemme" at man skal slanke seg. Jeg skal prøve å bli bedre på det fremover.

 

Jeg har et ekstra mål om å gå ned mest mulig til slutten av mai, fordi jeg skal en uke på sykkelferie. Da ser det litt penere ut med noen kilo mindre. :rolleyes:

 

Jeg kommer til å være ute hele dagen på fredag, så jeg legger inn vekt på lørdag i stedet. Håper på et bra resultat for oss begge i uken som kommer. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det lørdag og utsatt veiedag denne uken. Jeg har klart meg bra i uken som har gått og i dag endte vekten på 82,9 kg. Det var 1,6 kg ned siden fredag i forrige uke og nå er jeg under vekten på det første delmålet. Jeg er kjempeglad. Hvordan har det gått med deg?

På mandag er det nytt delmål så jeg legger inn en vekt for å se hvordan jeg ligger an da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SlanktilAugust

Hei Lima!

Herlighet for et resultat!! Kjempebra!!

På fredag var vekten min 83 kg!

Nå er vekten 82,5 :-D

Har hatt en veldig hektisk periode med mye innleveringer og jobb, har derfor vært litt dårlig å oppdatere.

Denne uken har jeg og kjæresten vært veldig flinke å gå tur! 2 turer, én før middag og én før vi legger oss. Det hjelper fantastisk mye på dagsformen!

Legger inn vekt på fredag igjen.

Så flinke vi er😄😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei SlanktilAugust.

 

Jeg er veldig glad for å se deg tilbake :D , og det er fint å se at det går bra med deg. Du har vært kjempeflink. Så bra at du klarer å legge inn noen turer, det har mye å si for vektnedgangen. Jeg synes jeg får mer overskudd av å komme meg ut.

 

Vekten min endte på 82,8 kg i dag, så denne uken er det bare 100 gram ned. Men det er på rett vei og jeg er glad og fornøyd etter forrige ukes byks nedover.

 

Nå starter påskeferien og det byr på en del utfordringer fordi vi reiser til Syden. Derfor får jeg ikke lagt inn vekt på fredag som kommer, men må vente til tirsdag uken etter før jeg får gjort det. Jeg håper jeg kan komme igjennom påsken uten alt for mange kalorier. Ser litt mørkt på det, men får bare gjøre så godt jeg kan. Jeg tar med meg joggesko og skal prøve å få syklet litt, så får jeg i alle fall forbrent litt kalorier. Ønsker deg en god påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SlanktilAugust

Hei LIMA! Hehe, godt å være tilbake!

Du gikk jo ned så mye sist, så det er jo vanlig at det stopper litt opp uken etter! 100 gram ned et kjempebra! 😀

Siden jeg logget vekten sist gang på onsdag (82,5) har den ikke endret seg! Jeg er veldig fornøy med det. Kan ikke forvente noen endring på to dager

Syden høres herlig ut! Kos deg masse! Det er selvfølgelig masse utfordringer, men man er jo ikke ofte i syden. Så noen utskeielser må jo være lov! Et tips er å ikke bestille for mange drinker, men drikke hvitvin i stedet for! (Viss du liker det da) Varme er jo også bra viss man er i aktivitet.

Du må ha god tur! Og kose deg masse masse! Jeg logger vekt på fredag som vanlig, så snakkes vi når du er hjemme igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest SlanktilAugust

Heihei! Jeg har hatt påskeferie og vært på hytten. Vi hadde ikke dekning, derfor gjør jeg reg. I dag!!

Den er ikke - men + 0,5 kg :(

Den var faktisk i minus på onsdag, men så har jeg vel kost meg med litt for mye godt. Både i alkohol og godteri..

Dette skal jeg bli kvitt denne uken!!

Hvordan har syden og ferie vært LIMA? :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Syden var topp med strålende sol og koselige dager med familien. Men det er vanskelig med slanking når man bor på hotell med store buffeter og alt av utvalg i mat til alle måltider. Det har gått skikkelig dårlig med slankingen, enda jeg har syklet 3 lange turer og både gått og svømt en del. Denne uken har jeg gått opp igjen 1,3 kg. Så du har nok kommet bedre ut av påskeuken enn meg. Men nå er det ny uke og jeg har begynt å skrive ned alt jeg spiser igjen. Håper på et sterkt resultat til fredag :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SlanktilAugust

Hei. Det høres ut som du har hatt en fantastisk ferie. Det du har gått opp går nokk fort vekk igjen!

Siden programmet med kursleder er over, har det vært litt vanskelig å registrere. Så jeg og min kjæreste har kjøpt oss noe som heter fitbit flex.

Det er et armbånd som registrerer skritt, søvn, du kan også legge inn mat der, ha forskjellige challenges, der jeg og han kan se hverandres fremgang i aktuvitet i løpet av dagen på app. Dette synkroniserte jeg med en app som heter "myfitnesspal" som er bedre på å registrere norske matvarer, siden man kan scanne barkoden på produktene.

Gleder meg til å prøve det videre, også er det veldig kjekt at han er med å støtter meg. Jeg kjøpte også en kjole i str. 38 i går som jeg har tenkt å ha på meg i bryllup i august.

Gleder meg også til å se vår fremgang på fredag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det ny fredag og veiedag. I dag endte vekten på 83,5 kg. Dvs. 0,6 kg ned siden det begredelige resultatet på tirsdag. Da går det riktig vei igjen, selv om det er litt igjen til 82,8 kg som jeg var på før påske. Håper det har gått bra med deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SlanktilAugust

Hei LIMA! Det var et bra resultat! Jeg veide 82,7! Det er 0.3 ned fra mandag!

Har vært veldig mye i aktivitet og spist riktig, så er veldig fornøyd med resultatet! :)

Gleder meg til å høre om hvordan det går neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Slank til August.

 

Da går det rett vei med deg igjen også, det var et bra resultat. Friskt at du har kjøpt kjole i str 38, det motiverer.

 

Ble inspirert av at du har funnet den appen, jeg har nettopp lastet ned "My Fitness pal" og skal prøve den. Så greit å bare scanne strekkoder og få opp all informasjon. Jeg ble imponert over at den fant billig frokostmuslien fra Rema 1000 med en gang og har vært en runde i kjøleskapet og tatt både melk og yoghurt og det gikk veldig raskt og greit, den fant til og med gulrøttene etter at jeg tok strekkoden.

 

Armbåndet så også greit ut, men venter litt med det. Jeg har snart fødselsdag, så kan jeg ønske meg det :)

 

Ønsker deg en fin uke og håper på gode resultater fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SlanktilAugust

Så bra du likte appen! Jeg har brukt den før, men den hadde fått nye, mye bedre oppdateringer - som gjør vektnedgang enklere :)

Hele denne uken har jeg nesten bare spist sunt, og vært i aktivitet. Jeg kjenner jeg har mye energi å gå på om dagene. I dag skeiet jeg litt ut med soft is og hjemmelaget pizza.

Men jeg har på den annen side logget dette, og har faktisk ikke dårlig samvittighet, siden jeg vet at dette ikke lenger kommer til å være en del av hverdagen, som usunnne ting brukte å være før.

Neste uke har jeg meldt meg på 3 gruppetimer på treningssenteret. Jeg vet vi kommer til å gå mye tur utenom også.

Endret forresten delmål 3 til 80 kg. Siden delmål 2 var 79 og jeg ennå ikke er under 80 kg: Ennå :-D

Gleder meg til vektresultat på fredag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det fredag og veiedag :) I dag endte vekten på 82,6 kg. Det er 0,9 kg ned siden forrige fredag og det laveste jeg har vært på veldig lenge.

 

I går fikk jeg også fitbit flex armbånd. Jeg tok det på i går, men har ikke klart å få registrert søvn i natt. Prøvde å trykke på den da jeg la meg og våknet, men har tydeligvis ikke forstått hvordan jeg gjør dette. Får lese meg mer opp i dag. Den virker litt sensitiv, for jeg har fått registrert noen skritt i to tiden i natt som ikke er riktig :rolleyes:

 

Håper du også har hatt en fin slankeuke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SlanktilAugust

Hei! Nå kunne jeg komme meg inn på forumet igjen :-D

For et fantastisk resultat du hadde på fredag! Må nesten si gratulerer med det! Jeg synes vi er så flinke!!

Vekten min på fredag var på 82.8 :)

Jeg har funnet ut at den er veldig forskjellig fra dag til dag. Har veid meg hver dag denne uken og ligger mellom 82 og 83 kg.

Den ene dagen enten tir el. Ons var jeg nede i 82,0 kg. Da veide jeg mindre enn det jeg gjorde i oktober i fjor. Fantastisk.

Motivasjonen er ennå på topp!

Gleder meg til å høre om resultat på fredag igjen! Håper du har en fin uke videre :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fint å se at du er her igjen :) Jeg glemte dagen for delmålet, men har lagt inn vekten i dag. I dag endte det på 82,0 kg, men jeg har også sett 81 tallet tidligere i uken. Det er 0,6 kg ned fra forrige fredag. Jeg håper også på å klare siste delmål, 75 kg til 31. mai. Den siste uken har jeg vært ute på noen joggeturer og har en bra periode igjen. Jeg teller skritt og følger ganske bedre med enn tidligere. Har blitt mer fokusert på å være i aktivitet og strekker meg litt for å komme opp i 10,000 skritt hver dag. Litt mye fet mat ettersom grillsesongen er i gang, men alt blir logget og tror jeg har grei kontroll likevel.

Håper det har gått fint med deg også denne uken og ser frem til en ny aktiv og sunn uke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SlanktilAugust

Hei LIMA! For noen resultat du kommer med!!

Jeg veide meg i dag tidlig, men glemte å logge! Vekten var så rar! Jeg veide 84 kg! Har jo hatt gode resultat og har sprukket en del ganger denne uken. Men jeg forstår ikke hvor disse kg har komt fra.

Håper at dette er pga. treg mage (som min lillesøster som er en treningsperson, mener det er) og at jeg faktisk ikke har gått opp 1,5 kg i virkeligheten! Satser på bedre resultater neste uke. Haha!

Motivasjonen er på topp fordeom!

Ha en fin helg og en fin uke! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...