Gå til innhold

67 år - blir vekten noen gang stabil?


Anbefalte innlegg

Jeg beveger meg fortsatt mellom 52-54 kg, og har vært på nåværende vektnivå flere ganger i mitt liv. Tror nok dette er min vekt :) Men - så fort jeg slapper av og slakker på "krava", fyker vekten opp og opp og opp, og stopper ikke før jeg begynner å registrere og telle kaloriinntaket.Det gjør jeg nå, og derfor håper jeg at jeg denne gangen skal klare meg.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lo litt da jeg leste om klærne dine! Du må nok opp i M igjen😖😖😖

Jeg synes du er utrolig god som klarer å holde deg under 55!

Jeg klarer ikke å komme under 70, men så er jeg jo heller ikke på Hold Vekten!

Men nå registrerer jeg igjen, jeg ser at det er viktig. På fjellet fikk jeg ikke registrert, da blir det lett noe ekstra i munnen. Egentlig er det merkelig, for det er kun meg selv jeg lurer! Ikke vil jeg lure meg selv, heller!

NÅ skal jeg ut i sola ðŸ‘ðŸ‘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får nærmest gledessjokk når noen har vært inne her, lest og til og med skrevet. HURRAH! Takk og takk :)

 

Ja, jeg regner også med at M blir realiteten om ikke veldig lenge, men det er nå lov å håpe på S en stund til. Ikke minst med tanke på alle investeringene jeg har gjort på nåværende vektnivå :D

 

Du kommer nok fort ned nå, kokko, som du er begynt å registrere. Jeg synes det er litt morsomt med denne registreringen, også. Stort sett kopierer jeg gårdagens kost, og så justerer jeg for dagens middag. De øvrige måltidene er omtrent lik fra dag til dag. Når jeg ser at jeg kommer for høyt i kalorier, så går jeg inn med "kniven" og reduserer litt på mengdene her og der. Hvis summen tillater det, blir det en halv Atkins kokkos-bar. Det er nam-nam, samtidig som jeg opplever at det er NOK :) Lykke til!

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det bevegelse på vekta, litt i hvert fall.

Jeg må bare fortsette som jeg stevner!

Nå har jeg nettopp vært en tur i skogen, på Terrengkarusell. Fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Nå er det en hel måned siden jeg var inne her. Så da faller jeg kanskje inn i samme tralten som andre på denne tråden. For her er det ikke mye bevegelse :-)

 

Jeg holder vekten, og innimellom holder jeg pusten også. Har vært på en ukes ferie med en venninne, og vi har spist utrolig mye (=masse for mye)hver dag! Vel hjemme viste vekten 2 kg opp. Men etter 4-5 dager på sedvanlig opplegg, er vekta tilbake der den skal være. Overrasket og fornøyd.

 

Nå står to nye ferieuker for tur - en i Hellas og en i Italia; siste uke i mai og første uke i juni. Jenteturer begge to. Da nytter det ikke å småspise sunne saker. Det blir nok pizza og pasta og prennevin :-), så jeg ender vel opp med str Medium før sommeren er omme. Time will show. Ønsker god pinse til mine venner her.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Plages" fortsatt av korpulente venninner som forteller meg hvor tynn jeg er blitt. Alt for tynn. Og i neste øyeblikk spør de om å få oppskriften / opplegget mitt for å gå ned disse kiloene. Senest i kveld. Igjen. Tema rundt selskapsbordet! Grrr :angry: Uhøflig og uoppdragent, spør du meg. En hver får nå passe seg selv og sitt. Men det er vel jeg som ikke klarer å parere på en adekvat måte.

 

Jeg har holdt nogenlunde konstant vekt - med 2-3 kg variasjon - i ca 1/2 år. Jeg føler meg vel, hoften verker mindre, har det bra, spiser godt, sover godt, og er i det hele tatt godt fornøyd. Jeg har valgt å tolke andres "bekymring" som misunnelse. Og jeg undres over at det fortsatt er legalt å bemerke at en er blitt tynnere, mens økende fedme er tabu som tema. Det har jeg tenkt å gjøre noe med ved neste korsvei :)

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vært en uke på jentetur i Hellas. Så-å nydelig mat. Urter og krydder og sitron brukes med rund hånd. Dette har vært en gourmetuke. 2-3 kg opp ved hjemkomst. Nå har jeg vært hjemme en uke, og vekten har blitt akseptabel igjen. Når jeg bare spiser alminnelig kost og uten kaker og is, så er min mave fornøyd.

 

Men - lørdag stikker jeg på ny jentetur. Denne gangen til deilige Italia. Der er det vel også litt god mat, tenker jeg. Jeg skal nyte, men skal virkelig prøve å holde meg unna det søte. Jeg tenner som et skudd, og jeg tømmer et hvert matdepot. Spiser og spiser. Det blir bare så helt galt. Så spennende blir det. Heldigvis - til min egen glede - har jeg nu likegodt sagt farvel til alkohol. Tok et glass i ny og ne, men bestemte meg for at da ble det bare mere mas om å drikke. Derfor sluttet jeg likegodt. Og - det er fint. Jeg lever minst like godt nå. Anbefales :)

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres fornøyd ut, Markise! Fin vekt, og med mulighet for annerledes dager.

Jeg tror det er misunnelse som ligger bak, bare at de ikke får det til.

Sånn er det jo for meg, jeg får det ikke til.

Men: jeg vet - og jeg tror de vet - at det er manglende vilje til å ta konsekvensene som må til for å gå ned.

Stå på!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Naboen som ikke helt er nabo lenger titter innom...

 

Må bare si meg enig med kokko - det er imponerende så du holder fokus,og det høres ut som du klarer å kombinere det med trivsel. Jeg ytret bekymring for en god stund siden, nå skal jeg erstatte det med beundring - og, som kokko sier, en aldri så liten dæsj med misunnelse. Selv klarer jeg fortsatt ikke finne viljestyrke til å fjerne de siste par-tre kiloene som ville føre meg for jeg trives best.

 

Stå på og kos deg videre! Det er en inspirasjon å se hva du får til!

 

Tulla 🌞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra en deilig uke i Italia. Shopping, opplevelser, mat og drikke. Ren nytelse! Slike dager lever jeg lenge på. Men - så er det godt å komme hjem i igjen :) . Få oppleve den bugnende og frodige hagen. Sommervarme i Norge. Det står ikke tilbake for utlandet - det bare er så forskjellig.

 

Takk for positiv respons. Jeg blir fortsatt like overrasket hver gang noen har vært inne på tråden :)

 

Når det gjelder vekten, ser det ut som at jeg tåler en ukes tid med 3 gode og tildels fete måltider hver dag. Også denne gangen viste vekten ca 2 kg mer, men i løpet av et par dager stabiliserer den seg der den lå før utskeielsene. Men flink? Nei, det tror jeg ikke. Plutselig så er jeg vel på vandring oppover igjen. Har jo gått denne veien noen ganger før...Så jeg er bare glad så lenge motivasjonen er der :)

 

Så lykke til - til dere to også.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen som ikke helt er nabo lenger titter innom...

 

Må bare si meg enig med kokko - det er imponerende så du holder fokus,og det høres ut som du klarer å kombinere det med trivsel. Jeg ytret bekymring for en god stund siden, nå skal jeg erstatte det med beundring - og, som kokko sier, en aldri så liten dæsj med misunnelse. Selv klarer jeg fortsatt ikke finne viljestyrke til å fjerne de siste par-tre kiloene som ville føre meg for jeg trives best.

 

Stå på og kos deg videre! Det er en inspirasjon å se hva du får til!

Tulla 🌞

 

Takk for hyggelig innlegg, Tulla. Håper din inspirasjon slår ut i full blomst snart. Selv vet jeg jo ikke hvor lenge min varer, men man kan jo håpe. Har holdt meg stabil i snart ett år, så kanskje.... God sommer ønskes deg fra Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det "fridag", og glemt var vekt og kalorier og fysj og nei. Forrett: en halv pose potetgull.Så: en strålende flott biff på 250 g og rik peppersaus, med pommes nousettes(?). Mange! Til dessert var det iskrem med karamellsaus, før kaffe og sjokolade. Slå den!!! Jeg elsker slike dager :D

 

Men - det må ikke bli for mange av dem. Og det er jo her utfordringen ligger! Det er jo kake- og matservering overalt! Og det er like kjipt hver gang når jeg sier nei-takk. Det går nesten ikke an å være sosial uten samtidig å spise. Jo mer og jo lengre måltid, desto bedre! Sånt bare blir man fet av :huh:

 

I dag er jeg på sporet mitt igjen. Er så heldig å ha Keso (svensk cottage cheese) i huset. Den er favoritt! Så er det brød og egg og kylling -> seng og god natt. Sånn går nu dagan....

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har ikke vært helt som ønsket mht mat og spising. Innimellom blir jeg så utrolig SULTEN. Ingers rugbrød med brunost! Gjerne til en kopp deilig te. Eller kefir. Bare så deilig, og umulig å motstå en sen kveldstime. Og når jeg først har "sprukket" kan jeg jo like gjerne gjøre det skikkelig! :(

 

Og i morgen er det St. Hans-aften, så da blir det også mat utenfor min kontroll og vilje. ;) Da er det bare å spise det som blir servert, så da blir det nok enda en overdose med kalorier.

 

Neste uke skal jeg reise nordover, så da kan jeg ta meg inn igjen. Håper jeg. Men av erfaring vet jeg go at det blir noen kaffe/kake besøk...

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...