Gå til innhold

67 år - blir vekten noen gang stabil?


Anbefalte innlegg

Mandag og ny uke. Alltid deilig å tenke på at nå er det en hel og ny og ren uke foran meg :)

 

Starter friskt med 75 minutters trening på Elixia - sykling og styrke. Så er det full fres med litt shopping av ulikt slag. Så kommer dagens dessert; jeg skal på Quilte-kurs og gleder meg såh! Skal sy teppe i de mest sprelske farver - fra knall orange og gyllent, til svart og grått.

 

Livet er deilig og må nytes så lenge vi har det. Iforgårs døde en venninne av meg - helt plutselig. Det er en påminning om hvor verdifull HVER dag er. Derfor: Ha en strålende, flott dag alle dere der ute :)

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ønsker meg besøk på tråden. Vil gjerne bli kjent med andre i samme situasjon som meg :D.

 

Utrolig med dette flotte høstværet! I dag får det bli langtur på mitt firbente dagbarn og meg. Husbonden vasker vindu, så nå blir det blanke glass igjen :)

 

Planlegger middag, og skal inn å kikke på GR-oppskrifter. Det er så mange andre måter å tilberede torsk på, i stedet for kok eller steking.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Markise, og velkommen hit inn! Her har det ikke vært så mye liv på en stund, så det er hyggelig at det kommer flere! :)

 

Du har jo gjort en stor innsats. 11 kg ned i år er imponerende, og jammen har du blitt lett!

 

Jeg skravler ellers mest inne på under 10 kg for tiden, og "forsvarer" det med at jeg godt kan tenke meg litt lenger ned i vektbeltet mitt. Jeg var på vei, men etter en forkjølelse med mye spising og lite bevegelse var jeg nå bare såvidt innafor mandag.

 

Torsk er supergodt! Dette kommer antakelig for sent for dagens middag, men vi ovnsbaker som regel, en god variant er med litt rød pesto på torskefileten, ovnsbakte strimler av serranoskinke (langt bedre enn bacon spør du meg), gulrotpure, poteter og gjerne litt rødvinssaus. Nam!

 

Men i dag var det steinbit på menyen her i huset. Godt det også! :)

 

Håper din middag også ble god, og ha en hyggelig kveld!

 

Hilsen "naboen" Tulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Her får du litt besøk igjen :P Ikke all verden å rapportere, men tror nok jeg seriøst må ta meg sammen. Det blir nok litt for ofte god mat og god drikke :angry:

Så nå er jeg nærmere 59 enn 57 og det er ingen god utvikling. Holder meg innenfor mine 58 fremdeles, men nå i det øvre skiktet :o Så nå er det ikke lenge før jeg ikke hører hjemme i denne tråden mer... Jeg trener masse, men spiser så altfor mye tøys!! Har hatt et enormt søtsug i det siste og da er det jo grenser for hvor mye av det kroppen trenger.

Så på mandag er det full registrering igjen slik at jeg kommer tilbake til trivsel! Jeg vil ikke tilbake til andre vekttråder.... Leser her hos deg og holder motivasjonen oppe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til dere to - Tulla69 og Flittiglisa. Her er jeg igjen, etter en ukes tid nordpå. Hovedårsaken til at det ble stille fra min side, er at min gamle ICE router ikke virket der lenger. Samtidig med at jeg kom nordover åpnet ICE sitt nye 4G-nett der nord, og min medbragte gamle router funket ikke. En uke uten pc kjennes ikke godt :)

 

Jeg har spist det meste av mat som jeg ellers bare skygger unna, og jeg har ikke telt kalorier. Spennende å sjekke vekten nå da. Og - vekten viste 56,4 i går ved hjemkomst, men i dag: 55,2! Forstå det den som kan. Det blir spennend eå se hva morgendagens vektpil peker på.

 

Nå er det tilbake til de vante former, og jeg har vært på en deilig treningstime i dag. Hopp og sprett og dans og ballett og hoftesving. Fantastisk å kjenne på muskelbruk og sliten kropp :)

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåke og gråvær. Ideelt med Sverige-tur. Selv om svensk og norsk krone har lik verdi, mener jeg det er mye å spare på en handletur over grensen. Og når man først er i så velassortert butikk, tar jeg like gjere storhandelen - smått som stort. Synes det er artig :)

 

Rakk innom strikkebutikk, og kjøpte garn og mønster til gensere til barnebarna og meg selv. Vrangbordene ble ferdig på bilturen. Tykt garn og tykke pinner; arbeidet vokser fort, fort :)

 

Matmessig har jeg hatt full kontroll til nå. Nå gjenstår bare resten av kvelden, og på kjøkkenet har jeg deilige oliven og like deilig parmesan..

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruskevær i dag også, men trening på Elixia påvirkes heldigvis ikke. Cykling og styrke kjentes godt, og mer enn 200 kalorier ble forbrent bare på første seansen.

 

Har holdt meg innenfor kaloriinntaksgrensen i dag - både pga trening og at spisingen har vært fornuftig - med normal frokost og lunsj, og så den obligatoriske fredagsbiffen. Men i morgen kommer den store utskeielssdagen, hvor alt er tillatt. Da blir det både vafler og potetgullog sikkert enda mer :)

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag. Så deilig å våkne til sol og flott vær! Det passer ekstra godt i dag, når vi skal gjøre klart til å ta i mot barn og barnebarn og deres nye kjærester, til får-i-kål-middag i heimen.

 

Så nå er jeg inne i hvile- og planleggingstimen, før startskuddet går :).

 

James Bond var fin! Jeg tok med meg strikketøy i tilfelle jeg ikke torde se hele filmen, og heller måtte vente i foajeen på de andre. Men jeg satt i ro, og i stedet strikket jeg et helt gensererme under filmen! Tok sjansen på mulig behov for opprekking av det hele, for det var deilig å kunne se ned og konsentrere seg om masker når det ble litt tøft der fremme :D. Under over alle under - ingen strikkefeil eller nye masker. Det var en ny erfaring.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble MYE får-i-kål og mye dessert og mye marsipankake og kringle. Det blir litt sånn -"ska det varra så ska det varra". Enten har jeg full kontroll, eller så har jeg ingen kontroll :(. Men i dag kom mandag med nye muligheter, og jeg er i gang. Med unntak av en krumkake som jeg ble påtvunget av sosiale grunner.

 

Det er ikke lett å stabilisere og holde vekten. Jeg vil ikke over 56 kg og ikke under 55. I dag veide jeg 56,6 og blir bekymret for at jeg kan være på vei opp igjen. Fredag veide jeg 54,6 kg og ble bekymret for at jeg var kommet under 55.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var vekten på 55 kg igjen, så da har vel ikke all får-i-kålen og kakene festet seg :). Hvis det viser seg at jeg kan spise etter innfallsmetoden lørdag og søndag, og likevel holde vekten ved å spise normalt ellers i uken så er jo det helt flott.

 

I dag skal vi ha torsk til middag. Med egg(esmør til mannen) og gulrøtter. Det er favorittmiddagen.

 

Ingen trening i dag heller, bortsett fra en times tur med min firbente venn. Men han snuser og snuser og snuser, og jeg venter tilsvarende lenge. Da blir det ikke så effektiv trening...

 

I morgen - onsdag - blir det andre boller. Da blir det 2 timer i fullt tempo, og det gleder jeg meg til.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avslutningen av gårdagen ble ikke helt som planlagt. Kl 22:30 stekte jeg vafler og spiste hele 4 plater. Med andre ord ca 900 kalorier :(.

 

Vekten i dag var 55,8 kg, så det er jo ikke så helt galt likevel. Men det må ikke bli slike utskeielser hver dag. Da er veien kort til gruppen som skal ned "Under 10 kg". Her må vi være på vakt hele tiden!

 

Ellers har jeg trent i dag, så det lettet jo litt på samvittigheten :D.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag og nå er denne uken også nesten gått. Dagene flyr, for de som ikke måtte vite det :)

 

I går var jeg ganske flink med matinntaket mitt, men sprakk rett før sengetid. Det lå nemlig 3 stk vaffelhjerter igjen fra i går! De tre med (mye) geitost var en himmlesk oplevelse. Så deilig at jeg faktisk ikke angrer på den i dag heller :)

 

Nå er frokost og lunsj gjennomført i fin stil, og til middag planlegges stekt ørret med pasta. Og vekten? 55,6 kg, dvs fortsatt under 56 kg og da er jeg glad og fornøyd.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som jeg er kommet i en vanskelig periode matmessig sett. Så mange som skal møtes og treffes. Så blir det kafe eller restaurant, med mat og drikke og hundrevis av kalorier. Dette går ikke bra :(

 

Var på trening i dag, og hadde en flott økt. Vel hjemme var det deilig lunch og fred og ro. Til sms'en tikket inn. "kommer du snart?" Glemt avtale resulterte i lynrask biltur, og etter tusen beklagelser ble det deilig mat og sosialt samvær. Så sprakk jeg denne dagen også. Men hyggelig var det :)

 

Snart er det ny dag og nye muligheter.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag - søndag - har vært en god dag. På alle måter. Deilig vær og sol som innbød til spasertur i vakker natur. Det var dessverre så glatt, at etter en stund gikk ferden over til bilen og vi nøt utsikten fra bilvinduet. Avsluttet en flott dag på kafe med kjæresten; han fikk napoleonskake og jeg fikk rabarbrate. Mye bedre!!! Deilig omelett til middag, så nå ligger jeg kanonbra an kalorimessig sett :)

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandagsvekt 54,6 kg.

 

Trening i dag :). Sykling og styrke. Bra økt, god følelse etterpå. Har holdt meg i skinnet i dag. Matmessig også :) . Holdt meg til "planen", men har likevel fått en hyggelig middagsvariant. GR har så mange deilige og spicy oppskrifter, og dagens oppskrift overgikk det meste: Laksetortilla med mangosalat. ANBEFALES. Fantastisk godt. Nå er det godstol, TV og strikking resten av kvelden.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Morgen. Med kaffekopp og pc og allverdens tid :). Rakk akkurat å avbestille timen jeg hadde booket i dag kl 10:30, og fikk dermed mange formiddagstimer i gave! Kjenner jeg ikke orker å trene to dager etter hverandre. Får holde meg til planen om trening mandag - onsdag - fredag.

 

Kaldt, men klart vær i dag. Sikkert ganske glatt ute, så det er nok best å være inne og strikke og gjøre annet forefallende. Har funnet frem dagens middag fra fryseren, og vi kan glede oss til Pulled Beef i dag.

 

Har laget dagens meny på GR-registrering. Hvis jeg klarer å holde meg til "skjema" blir det en god dag kalorimessig sett. Fortsatt vekt 54,6 kg i dag, men jeg prefererer mellom 55-57. Likevel fornøyd. Men en gang i fremtiden må jeg vel kunne holde meg stabil i vekt - uten å veie og måle for å slippe den der ekle oppturen? Den reisen har jeg vært med på så mange ganger før ;)

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God treningsøkt i dag. Fornøyd :). Spist normalt og som planlagt til alle måltider, og det er tilfredsstillende.

 

Ny GR-rett til middag i dag - kjøttsaus med aioli - helt topp! Anbefales! Disse daglige middagstipsene er så bra! Litt ekstra arbeid, men det er det verdt. Har til dd bare vært superfornøyd! I morgen blir det kanskje svinewok med ingefær? Eller torsk. Må jo spise fisk også - helst 3 g i uken.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3 timers lang biltur i dag, med start kl 06:30. Så litt besøk og shopping, før det var på tide komme seg hjem igjen. Er glad i å kjøre bil, og helst da å være pasasjer. Da får jeg strikket litt også :)

 

Skal ha ferdig en genser til hver av barnebarna før julen ringer inn, så nå føler jeg at jeg er litt i tidsnød.Men det går nok bra!

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det førjulstid! I formiddag var jeg på min første julelunch, og om 2 timer er det ut igjen. Da er det det tradisjonelle førjuls-rakfisklaget som går av stabelen. Travle tider, men så-å kjempehyggelig.

 

Kaloritilførselen blir jo et problem - som alltid i selskapssammenheng. Det får stå sin prøve, for jeg har absolutt litt å gå på nå (vekt +/- 55 kg).

 

Deilig støl etter gårdagens styrketrening. Men - det trenger ikke bli MER enn det jeg kjenner i dag :). I morgen blir det en liten svipptur over grensen for å shoppe litt. Tror ikke det er mye å spare, men en hyggelig biltur blir det alltids - med innlagt konditoribesøk :)

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vært måteholdsdag! Litt ekstra er det blitt, ettersom jeg hadde kafèmøte med en venninne i dag. Da ble det et grovt rundstykke med ost på deling - altså ikke det aller verste kalorimessig sett. Da var nok ørret-middagen i dag en større kaloribombe - hele 405 kalorier bare i fisken. Så kom spagettien og grønnsakene i tillegg :). Men det var nå i hvert fall sunnt :D.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...