Gå til innhold

På vei til et bedre liv


Gjest mageflesk
 Share

Anbefalte innlegg

Veldig stille her også?

 

Er alle i tenkeboksen?

 

Bruker dagene til å komme inn i vanen med å registrere igjen, regne forbruk, og få de rette matvarene inn i kjøleskapet, og de feil ut.

Men kaster ikke mat, det blir brukt på en eller annen måte. Til fuglemat om ikke annet...

 

Har sniki litt på vekta, noen hundre gram er nok vekk.

 

Hvordan står det til med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mio min mio

Godt nytt år, jenter! :)

Nå har jeg kost meg med late feriedager og, dessverre, altfor mye god mat og drikke i jula. Vekta viser +0,9kg :blink:

Målet mitt var å stå stille i jula, men det klarte jeg ikke. Trøsten er at jeg fremdeles er i rute i forhold til mål og delmål. Målet på 70kg 26/1 SKAL jeg nå.

 

Velkommen til dere som er nye. Her er det rom for alle. Jeg er inne og skriver hver torsdag, som er veiedagen min. Går ikke på kurs, men har gjort det tidligere.

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mageflesk

Hei alle sammen, og godt nytt år :)

Jeg klarte meg forholdsvis bra gjennom jula, og vekta viser i dag omtrent det samme som før jul. Og det er vel første året ever at skjer :P

 

Julemat og godteri (les sjolokade...) er spist opp, og planen i dag er å fylle opp kjøleskapet med sunne og gode matvarer.

Grønnsaker må inn i kostholdet igjen.

 

Jeg fikk trent en del i jula, men ikke helt kommet i gang igjen nå etter at hverdagen er tilbake. Synes det var slitsomt å begynne å jobbe igjen, men det går seg vel til bare man kommer inn i tralten igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag er ingen dum veiedag, jegvhar prøvd meg litt fram der...Både fredag og mandag!

 

Vekta mi viste 65. 7 idag. Det er jeg veldig fornøyd med.

 

Men det er fremdeles godt over en buksestørrelse igjen...så her må en være standhaftig!

 

Har tatt fram noen klær som satt løst og ledig, hengt dem opp. Nå er de trange, men de gir meg motivasjon!

 

Det samme er den ryggsekken med tilsvarende overflødige kilo i, som står i boden... Og når en tenker på hva de kiloene egentlig består av, i og på min egen kropp....overflødig Fett, så blir en ganske skremt!

 

Vekk med det!

 

Og ei god uke til oss alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mageflesk

Hei hei :D

Kort innom for å ønske dere alle en god helg :)

 

Jeg er så innmari sulten og fysen på noe godt i dag. Skriver det her i håp om at det skal hjelpe meg gjennom helgen :blink:

 

Ellers fikk jeg meg en god treningsøkt i går, og maten går det forholdsvis greit med, ja bortsett fra at jeg er sulten da B)

Min mann har nå innsett at også han trenger å gjøre endringer i kostholdet, og har begynt å telle kalorier. Og jeg må si det føles litt urettferdig at han kan spise så mye mer enn meg, cirka 700 kcal mer om dagen. Det er stor forskjell det, men så er han jo nesten 30 kg tyngre enn meg og da. Uansett så håper jeg at vi framover kan dra hverandre videre i riktig retning, og etter hvert også begynne å trene sammen. Godt å være to om livsstilsendringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

 

Godt nyttår! Jeg lurer på om det er plass til ei til her inne hos dere?

 

Jeg er 45 år og har, som mange, lang erfaring med både vektoppgang og vektnedgang. Har nå gått på GR kurs i 3/4 år og fortsetter denne våren.

 

Er ca. 170 høy og vekta viser per i dag 84 kg. Målet er et sted mellom 70 og 75. Deretter skal jeg gå på "hold vekten" kurs for første gang i mitt liv. Det blir den viktigste oppgaven.

 

Håper jeg kan bli med dere på ferden mot lettere tider. Det er god drahjelp i både gruppemotivasjon og gruppepress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mageflesk

Hei

Lamamamma velkommen skal du være, vi er ganske like for jeg er også 170 cm høy og veier nå cirka 83 kg, veiedag er på torsdag :)

 

Det blir spennende høre hva du synes om nettkurs Nissemora, jeg vurderer også nettkurs, men ikke helt bestemt meg enda. Synes det er mye penger, så prøver på egenhånd først.

 

Min helg har gått bra. Kostholdet har vært mye bedre enn tidligere helger. I tillegg har jeg fått til en lang skitur på lørdag og en joggetur på tredemølla i går. Alt i alt kjempefornøyd, men veldig støl i dag da :D Så ingen trening i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Lamamamma velkommen skal du være, vi er ganske like for jeg er også 170 cm høy og veier nå cirka 83 kg, veiedag er på torsdag :)/>

 

Hei. Det var like tall! Første delmålet mitt er under 80 kg. Det begynner å bli noen år siden jeg så 70-tallet. Brukte 2016 på å gå ned 6 kg til sammen (!), så det går ikke med lynets hastighet akkurat...

Jeg ser at jeg klarer å holde på en noenlunde stabil nedgang, så da forsøker jeg å gi litt F i at det går sakte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imorgen er det veiedag, blir spennende. Vekta har nok rikka seg, men feil vei.

Idag står en stor kjele med grønnsaks suppe og putrer her, det skal bli dagens...

 

Ellers har jeg tenkt å innføre en 24 timers faste i uken en stund.

Sunn, god mat resten av uken, og så denne ene dagen. Man spiser kveldsmat, sover godt, så en dag med drikke før kveldsmat igjen. Da er det gjort.

Gikk på et 6 ukers kurs en gang hvor dette var innlagt, det var helt supert. Var også mye trening med. Gikk ned ca 5 kg.

 

Høres imorgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen.

 

Vekta viser 83,3 - ned 0,7 siden 1.1.17. Godt fornøyd.

Gikk skikkelig på tryne i jula, hvor jeg spiste både på grunn av stress og mangel på rutiner. Her har jeg noen forbedringsområder...

Er stolt av at jeg har klart å hanke meg selv inn etter nyttår og at jeg er i gang med trening og bedre fokus på kosthold.

 

Ønsker dere alle en strålende dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mio min mio

Hei, jenter!

Så gøy at vi begynner å bli så mange.

 

For min del har det vært litt tungt å komme inn i rutiner igjen etter jul. Det har vært mye å gjøre både hjemme og på jobb, og formen min er dårlig. Men jeg har gjort så godt jeg har kunnet og vekta i dag viser at jeg har gått ned 1kg denne uka. :rolleyes: Er veldig fornøyd med det, men må jobbe med motivasjonen.

 

Lykke til med med ny uke og nye muligheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mageflesk

Vekta stoppet på 82,9 i dag, så vidt på 82 tallet som jeg jakta på ;)

 

Ser at jeg har gått ned 2,1 kg siden midten av november, det går tregt dette her, men skal ikke glemme at jula har kommet og gått i mellomtiden. Hvis jeg ikke hadde begynt før jul, hadde jeg nok veid 85 ++ i dag.

 

Kjempefornøyd etter å ha vært på vekta i dag tidlig reiste jeg på jobb, og fikk så mange komplimenter om at jeg så fin ut. Fantastisk følelse, og resten av dagen har gått som en lek :D :D

Skal prøve å skvise inn en treningsøkt i kveld, har ikke fått trent siden helgen.

 

Gratulerer med nedgang til Mio min mio og lamamamma også :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med på denne tråden jeg:)

 

Jeg er 35år, 163cm høy og veide 70kg mandag.

Jeg skal gå ned til 58kg, altså 12 kg.

Har gått to GR kurs før og veit hva jeg går til.

Føler jeg har nogelunde kontroll på maten men sliter med treningen :(

Veie dag mandag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tidlig morgen :o

jeg har en unghund på 11mnd som skulle ut og da er matmor våken gitt

 

Jeg startet på nettkurs hos GR og det er en flott kursleder.har tatt det med en på hjemmebane som jeg kjenner igjen.ikke nødvendig men dog.

Går pent nedover og er veldig motivert.Jeg trener meg opp etter artrose operasjonen også.så mine føtter vil ha mindre vekt å bli belastet med.

Har en del væske I ankel og fot så fysioterapi sier at det vil ta tid.

 

Så nå skal jeg kjøpe min egen ergometersykkel til å ha hjemme.skal sykle 15 min hver dag nå,kan øke senere og mer belastning da. :blink:

Stå på dere, det vil føles bedre et stykke der framme mot våren B)

god lørdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mageflesk

Tusen takk nissemora, for at du minnet meg om at vi går mot vår :D

Jeg har hatt en forholdsvis tung helg, med mange negative tanker og spist litt mer enn jeg burde. Har vel egentlig ingen grunn til dette, annet enn at jeg var veldig sliten.

Og så leste jeg innlegget ditt, og vips ble humøret mye bedre! For tenk om man klarer å gå våren i møte med noen kilo mindre på kroppen. Nesten så jeg kjente sola varmet på kroppen. Det ga positive tanker det! Og vips befant jeg meg på tredemølla og fikk også tatt en real styrketrening etterpå :D :D Kjenner nok den på kroppen i morgen :P

 

Ha en flott og aktiv uke dere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det en ny uke som banker på :lol:/>

:rolleyes:/> det var hyggelig at jeg kunne motivere deg mageflesk og mulig det må til med meg også senere,hvem vet.Her tar jeg en uke om gangen.

 

I går var barn og barnebarn til middag,veldig koselig,lagde kjøtt I mørke med sunt bankekjøtt,det var godt.Nesen til snuppa mi på 4 poter feilte ingenting under matlagingen.Hun måtte jo få smake.....

Nå skal jeg snart til ukens første fysioterapi time.

 

God mandag :blink:/> :lol:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kne operasjon du har tatt, nissemora?

Har selv hatt artrose i div ledd, værst i knær, i 20 år...Men de har vært brukelige likevel, takket til mye trening og aktivitet! Men nå tror jeg de nærmer seg slutten..

 

Hver eneste kilo av hjelper tenker jeg. Som nå går og løfter på denne ryggsekken i boden med 5 melposer oppi....tenk å bli kvitt den da!

 

Har også unghund, og da må en jo bare ut! Hun er lykkepille og personlig trener!

 

Har også hengt opp litt for små klær, det er veldig motiverende å prøve dem iblant!

 

Er spent på veiing torsdag!

 

Ha en fin uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo.Min artrose sitter i den ene foten,sist operasjon var oppå foten/vristen, der har kirurgen operert inn metallplater.Han måtte ta ekstra benvev fra ankel for å ha noe å feste i.Dette er artrosen som jeg sliter med,nå er målet å få nok følelse i fot og tær igjen.Dette tar mange mnd med trening og fysiot :(

 

Så at vekta mi blir redusert er bare positivt.

Får bare stå på. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du også en oppgave og motiverende mål foran deg!

 

Du kommer til å kjenne veldig godt hvordan vektnedgang vil gjøre det lettere for foten din!

Stor gevinst!

 

Akkurat som jeg har kjent det når det gikk av 20 kg en gang i tiden! Det var som å fly!

 

Det er derfor jeg har antall kg jeg har for mye i en ryggsekk, sukker eller melposer, og går rundt med dem iblant.

 

Da kjenner en så godt fysisk hva kroppen går rundt og bærer på, og som den skal få slippe etterhvert....

 

Og en stor glede når en kan ta ut av den sekken hver kilo som har forsvunnet!

 

Vi skal greie det! For helsa er noe av det viktigste en kan sloss for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...