Gå til innhold

Ny start:-)


Gjest Suzzie
 Share

Anbefalte innlegg

ned 0,5 kg denne uka,veldig fornøyd.Da virker dette bra,bare å fortsette. Skal ha gjester i dag,så da blir det god mat,men har allerede skrevet inn mine mengder,så da vet jeg hvor mye jeg kan ta. Nå er vekta 91,3,så neste uke har jeg lyst å komme under 91,så det får være målet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Ja,nå er jeg hjemme etter ei fantastisk påskeuke på fjellet,blitt mange skiturer og mye sol.

Synes jeg har klart meg ganske bra,men noen utskeielser har det blitt,det hører med.

I morgen tidlig starter jeg opp igjen med registrering av mat og trening venter med veiing til fredag:huh:.

Så flink du har vært Pus 52,gratulerer med fin nedgang.Godt og lese at du synes det funker for deg,fint og være flere her inne,men det er en selv som må gjøre jobben.

Hvordan går det med dere andre,hatt ei fin påske?

Ønsker alle ei fin uke.

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen:D

I dag er smilet mitt så stort at hadde det ikke vært for øra sa hadde det gått helt rundt.

Vekta i dag viste en nedgang på 1,9kg siden fredag før palmesøndag,står nå på 94,6kg:).

9.januar startet jeg denne tråden,da viste vekta 98,7kg,så alt i alt etter jul har jeg gått ned 4,1kg.

Hvordan går det med dere andre?

Ønsker dere alle en fin dag og helg:).

God klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Juli71 skrev:

Hei!
Kan jeg kaste meg inn i denne, og være med på "laget"?

Jeg har (nok en gang) tatt tak og tenker at for hver gang en prøver, så øker iallefall muligheten til å lykkes med 100 % mer enn dersom man ikke prøver.... :P

Høyde: 165

Vekt: 88

Mål: 68

Kaster meg på en pulverkur for å få en kickstart og komme igang, også skal jeg over på mer omlegging og sunn, varig mat når mine dager på Yokebe er unnagjort.

Fin dag ønskes til dere som kommer innom her. Jeg visualiserer meg inn i timer på hytteterassen, i sola, med et glass vann tilsatt litt appelsin eller sitron/lime - eller en god kopp skikkelig bål-kaffe ved bålpanna..... God helg!

:rolleyes:

 

På 4.4.2018 den 3.50, TinaP skrev:

På langfredag landet jeg på 300 gram ned. Er fornøyd da jeg ikke hadde fått trent. Matveien gikk det fint med frem til påskeaften. De siste 3 dagene ble det en del sjokolade. Men er på rett spor igjen nå ang mat. Blir spennende å se på fredag ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen Juli71?

Jeg er så glad for hver og en som har lyst til og slå følge framover.Bra for støtte og motivasjon??.

kos deg der du er!?

God klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Juli71 skrev:

Så fint, og takk skal du ha!
Da kjør vi!!?? :wub:

Det gjør vi!Aldri vært så tent på vektnedgang som jeg er nå?.

Bunaden klarer jeg ikke og komme inn i til 17.mai,men neste år er den passe.

I år har jeg et skjørt jeg skal inn i til 17.mai?.Glad jeg har innsett at større størrelser i klær ikke er noe alternativ??.

Ønsker alle oss her inne lykke til i helga?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.Jeg har stått helt stille på vekta siden sist,men det er forsåvidt greit.Bedre enn å gå opp. Håper jeg kommer litt ned denne uka.Det er ikke så enkelt som jeg tror.Litt slapp med å skrive opp alt jeg spiser akkurat nå,formen er ikke helt på topp.Da får jeg ta meg sammen og skrive for da går det bedre..Litt kjedelig å ikke gå ned,men det er bare min feil,ikke noe annet å si.Lykke til denne uka,jeg skal ta meg i nakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hemulen

Hei og vel overstått påske alle sammen. Velkommen til dere nye, hyggelig med flere på laget.

Jeg har valgt å veie meg annenhver uke, blir altfor hekta på vekta ? Eller så kjenner jeg nå at jeg er inne i en god tid. Denne helgen har det kun vært 6 konfektbiter og et par glass rosévin og det er jeg superfornøyd med. Skriver ikke opp ennå, skal først se hvordan det går uten det. Men jeg planlegger og forbereder frokost, lunsj og middag for flere dager. På den måten har jeg kontroll. Og er veldig bevisst på at kos er kun på lørdager. Så gjenstår det å se om det funker. 

Ønsker dere en fin uke og stå på ?

Klem fra Heidi ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ny uke,nye muligheter og jeg har skrevet opp hva jeg har spist,det er nok det lureste.Ellers lurer jeg meg selv,huff huff.Får bare fortsette og da kan jeg jo gjøre noe med dagene som kommer og glemme de som var forrige uke,som du sier Juli71.  Ha en fin dag.her er det litt vårrengjøring.Trim det også.Kontoret blir tatt litt i dag,og i morgen også,og kanskje på onsdag også.Mye å gjøre der,men jeg klarer bare litt av gangen,det går å spise en hel elefant,bare å ta litt av gangen,og det er det jeg gjør nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uka er godt i gang,og jeg er fornøyd.Var i bursdag på søndag og der ble det litt mer kake enn jeg hadde planlagt,men spist er spist.

Jeg skriver ikke opp det jeg spiser,skal se resultatet av det på fredag.

Trim og trening blir det mindre av.Har mye plager med ryggen,operert i 2005.

Meldte meg inn på treningstudio,men vært veldig usikker pga mye vondt.Ble anbefalt masserterapeut,noe som ser ut til og fungere bra.

Han ga meg treningsstopp til muskulaturen blir mykere,ca 1 mnd`s tid,får smøre meg med tålmodighet.Derimot var en halv times gange pr. dag superbra:).

Oppstart på avklaring(Frisk) mandag 16. jeg gleder meg:).

Ønsker dere alle en strålende dag.

God klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, vil gjerne slenge meg med her i håp om å endelig klare å komme i mål med livsstilsendring og vektnedgang. Har vært medlem i Grete roede i maaange år og gått flere kurs for noen år tilbake. I perioder har jeg klart å gå ned en god del, men aldri kommet helt i mål eller klart å holde fokus over lengre tid. Jeg veier i dag 99 kg og er 173 høy. Vet ikke helt hvor mange kg jeg ønsker å gå ned ennå, men i første omgang 10. Har begynt å skrive ned alt jeg spiser og håper også jeg kan klare å være litt aktiv her i forumet for å få motivasjon og også bidra med det til andre :-) Blir gjerne med på veiedag fredager. Ha en flott uke alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Stifre:)

Veldig glad du har lyst til og slå følge med oss.

Fint med felles veiedag for de som ønsker det.

Lykke til!!Målet skal vi nå i fellesskap:rolleyes:.

God klem fra meg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt det travelt i helga med jobb så har ikke fått vært inne her. Kanskje litt grunn var at jeg hadde vektoppgang på fredag også. Vet jo hva det skyldes - Påskeaften, og påskedagene ble det mer sjokolade og kjeks enn jeg strengt tatt hadde behov for :unsure: og så ble det heller ingen trening forrige uke. Nå er jeg i gang med trening igjen og det er deilig. Kjenner at våren er kommet til Vestlandet og nå, og det er deilig med litt mildere vær selv om trekken er litt kald.

Så bra Suzzie!!!! 1,9 kg er jo kjempebra!!!!! :lol:

Og så kjekt med flere som kan motivere meg her inne. Ser fram mot milde dager med mye bevegelse i kroppen utendørs! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Borgen39

Hei hei :rolleyes:

Er det plass til flere ?? 

Kvinne 41 år, gift og ei datter på 13 år. Har igjennom hele oppveksten og det «voksne» liv vært overvektig. Etter å bli rammet av sykdom i 2014, har kiloene kommet på atter en gang. 

Har tidligere vært på GR kurs og denne gangen velger jeg å prøve alene. Og detta  skal jeg klare:D

Startet nå på mandag, startvekt 102,5 kilo. Tenker at min trivselsvekt er mellom 80-85 kilo. Tar en dag/uke av gangen, er motivert og ser frem imot neste veiing. 

Håper jeg kan slå følge med dere :rolleyes:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Borgen39?.

her er det plass,velkommen skal du være?.Som jeg har skrevet mange ganger,sammen er vi sterke.

Slitsomt da sykdom endrer livskvalitet og kiloene kommer på?.

Men nå er det en ny start,dette skal vi klare sammen?.

Lykke til!!

God klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Borgen39
12 minutter siden, Suzzie skrev:

Hei Borgen39?.

her er det plass,velkommen skal du være?.Som jeg har skrevet mange ganger,sammen er vi sterke.

Slitsomt da sykdom endrer livskvalitet og kiloene kommer på?.

Men nå er det en ny start,dette skal vi klare sammen?.

Lykke til!!

God klem fra meg.

Takk for det ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan,

Jeg ønsker å slenge meg på her ? håper det går bra!

Jeg er en dame på 46, gift og tre barn (14,11,7). 

Har fulgt GR kurs mange ganger, og følger kurs nå. 

Vekt 83,4

høyde 164

mål 65

Vi skal på lang flytur i sommer så det første målet er å bli litt smalere og passe bedre i flysetet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Crasj?

så bra du også vil slå følge?.

Jeg blir så glad for hver og en som har kommet til etter at jeg startet tråden?.

hvor skal du i sommer?

Jeg skal til Kreta i slutten av august,det er et mål jeg jobber mot.Glad for hver kilo som blir borte før avreise?.

God klem fra meg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda flere her! Å så gøy! Motivasjonen blir bare bedre! Og spesielt i dag da jeg gikk på vekta så viste den 92,9 (2 kg ned siden forrige fredag). Lurer litt på om vekta viser helt rett for den grafen på tickeren min har gått opp og ned hele tiden. Uansett så nådde jeg mitt første delmål som var 93 kg. Neste delmål er 90 kg. Håper å klare det innen 20. mai. (eller innen 5 uker). Har satt meg mange små delmål for da er det lettere for meg og det holder motivasjonen oppe når jeg når disse delmåla. Har ingen belønning ved 93 kg men ved 90 kg skal jeg unne meg en massasje.

Pga nytt delmål så har jeg satt inn ny ticker.

Spent på hvordan det går med dere andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow TinaP,du er rå!!!Gratulerer med kjempebra nedgang:).Veldig lurt som du skriver ang.delmål.Jeg skal kjøpe meg noe nytt da jeg kommer under 90kg.:rolleyes:

Har veid meg jeg også,her var det nedgang på 100gram,vekta viser nå94,5kg.Ikke all verden,men det er NED;).

Kan ikke bli annet enn motivert her inne,dere er så positive.

Spent på og høre fra dere andre,lykke til!

God helg og god klem fra meg.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Suzzie skrev:

Hei Crasj?

så bra du også vil slå følge?.

Jeg blir så glad for hver og en som har kommet til etter at jeg startet tråden?.

hvor skal du i sommer?

Jeg skal til Kreta i slutten av august,det er et mål jeg jobber mot.Glad for hver kilo som blir borte før avreise?.

God klem fra meg.

 

Hei Suzzie!

takk!

Vi reiser til Australia i sommer, skal besøke min søster. Mange timer på fly. 

Jeg har også veiedag på fredager, ser det er flere her som også har det. 

Mitt problem er helgene, da er det vanskelig å gjennomføre... men denne gangen så må det bare gå ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Borgen39

Hei hei :D

Helgen står for tur, og som på tidligere GR kurs, velger jeg å spare kosemerkene til helgen. :rolleyes: 

Hva gjør dere ? 

Er det noen som har testet ut, spise kosemerker eller ikke ?? Utslag på veiing ?? 

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Borgen39 skrev:

Hei hei :D

Helgen står for tur, og som på tidligere GR kurs, velger jeg å spare kosemerkene til helgen. :rolleyes: 

Hva gjør dere ? 

Er det noen som har testet ut, spise kosemerker eller ikke ?? Utslag på veiing ?? 

God helg :)

Heisan ?

Teorien er at dersom du sparer kosemerkene så skal det ikke ha noe utslag på vekten. Feks du skal spise 1400 kcal per dag, spiser 1350 hver dag og sparer de 50 hver dag til helgen, så du ikke overstiger totalen på en uke så skal det ikke gi utslag ( beklager kanskje litt detaljert?). Dersom du sparer alt til dagen før du skal veie kan det nok gi utslag. ( magen er jo fullere...)

jeg kan litt om teorien etter mange kurs, men er ikke flink til å sette den ut i praksis. Derfor er jeg her?

klem og god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ikke på kurs nå og er dårlig på å registrere matinntaket, spesielt nå når jeg har det så travelt. Jobb, barn og gård med sauer som er midt i lamminga nå. Koser meg med det jeg føler for men prøver å begrense meg til helga. Ikke alltid jeg klarer det men er på rett vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...