Gå til innhold

Ny start:-)


Gjest Suzzie
 Share

Anbefalte innlegg

Så er jeg tilbake,etter lang,lang tid og med nytt pågangsmot.

Veide meg i dag,noe jeg ikke har gjort på lang tid,vet jo grunnen til hvorfor

;).

Vekta viste 98,7kg,fordelt på 170cm,så sier seg selv at her må det tas tak.

 

Jeg er ei dame på 57år,gift,to voksne barn og to barnebarn.

Har en del kroppslige plager,er nå på Oppfølgingsenheten Frisk.

 

Er det noen som har lyst,er det bare og slå følge med meg mot et felles mål.

 

Ønsker alle en fin dag :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Påanigjen

Hei,

Jeg er ny på Forumet, og har ingen erfaring med å bruke dette. Tenker at det kan være fint å følge flere som nå skal igang med å gå ned i vekt.

Jeg er en kvinne på 50 år, har to voksne barn og er gift. Jeg har fulgt Grete Rode tidligere, og gått ned i vekt. Nå er jeg dessverre «påan» igjen! Altså atter en gang er jeg gått opp til 80.1 kg. Med mine 163 cm er dette for mye, og jeg føler meg ikke vel. 

Disse kiloene er kommet på Pga trøstespising, og inaktivitet over lang tid. Jeg sliter med betennelser som angriper ulike deler av kroppen. Og med ulike råd fra  leger ifht aktivitet og belastning,  har jeg nå bestemt at jeg skal prøve å holde meg i aktivitet. 

Mitt første mål er 75 kg, så 70, så håper jeg at jeg kommer meg ned til 66 - 68 kg. Dette er vekten jeg trives med.

Ønsker deg en fin dag :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei Suzzie.

Velkommen tilbake inn her i forum. Jeg henger meg gjerne på. Har 91-92kg fordelt på 173, så her er også litt å ta av.

Jeg prøver å få på plass de gode vanene og kjenner at jeg må ta det steg for steg. Holder fortsatt på med å få på plass fokus, har begynt å registrere litt mat og gjør stadig sunnere valg. Det går litt tregt med trim men nå går det heldigvis sakte men sikkert mot lysere tider.

 

Ønsker deg en fin dag, klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Påanigjen

Er nå godt i gang med å registrerer maten jeg spiser, i dag har jeg kjent på søtsuget. Har gått mye denne uken, blir spennende å se om dette gir uttelling på vekta. 

Godt i gang.

ønsker deg en fin kveld;)

klem påanigjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på her jeg også. Er 40 år, 3 barn som ikke er voksne. Har gått på grete roede i 2 omganger før. Første gang gikk jeg ned 22 kg (fra 103 kg til 81 kg), men etter siste svangerskap la jeg på meg nesten alt. I fjor vår gikk jeg på GR kurs og gikk ned fra 98 kg til rett under 90 kg. Etter en lat høst og enda latere jul gikk jeg opp igjen til 97 kg. Har tatt av de første enkle kiloene og låg forrige uke på 93,4. Nå starter den harde jobben med å fokusere på mat. Jeg har valgt å ikke gå på GR kurs nå da det er litt dyrt, men selvfølgelig så er det verdt alle pengene, men jeg vil ikke prioritere det akkurat nå. Jeg har begynt å registrere maten min og det vet jeg av erfaring hjelper.

Mitt hovedmål er 75 kg, men har satt meg mange delmål. Første er 90 kg. Har også satt delmål ang. trening, men har ikke kommet skikkelig i gang med det enda.

Kjenner jeg søtsug på kvelden, skeier jeg heller ut med for mye frukt enn å spise sjokolade som jeg gjorde før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Når vekta går ned så slutter jeg å registrere mat og da går vekta rett opp igjen :huh:

Jeg må visst bare registrere hele tiden. Problemet er veiing foran barna. Tidligere har de vært for små til å forstå så mye, men jenta på 8 år har begynt å snakke om at hun ikke vil bli tykk og ikke kan spise så mye kake så da er jeg blitt så nervøs for å veie maten foran barna.:unsure: Så det er helt uaktuelt.

I dag viste vekta 95,1 så jeg har jammen meg en lang vei å gå. Godt å få hentet seg inn når det blir helg for da skeier jeg ikke så mye ut i helgen. :lol:

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest Suzzie

Hei:-

Her hadde det skjedd litt siden jeg var inne sist,det er koselig.:mellow:.

Er det mulig og melde seg inn på noe for så og glemme det??:P

Jeg starter opp for fullt igjen på fredag,det blir min nye og forhåpentligvis siste start.

Håper dere som har hengt dere på vil fortsette,det setter jeg pris på.

Ellers går dagene,har startet opp for fullt med trening,matmessig kunne det vært bedre,men det kommer.

Jeg veier meg fredag morgen,skifte batterier i vekta,hoppe oppå og håpe på det beste;).

Ønsker alle en fortsatt fin dag.

Klem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hemulen

Hei.

Jeg slenger meg med i denne gruppa. Har vært med tidligere i noen grupper, men vært borte noen år. Nå må det et skippertak til om jeg ikke skal vokse ut av tøyet. 

Er 58 år 171 cm og 90 kg. Drømmen hadde vært bort med 10 kg frem til 1. juli kanskje.  ? Trener jevnlig, men det er nok kostholdet jeg bommer på. Jobber i barnehage og bor i Oslo. 

Tenker at dette er en gruppe hvor vi skal motivere hverandre,  dele  oppturer og nedturer, oppskrifter m.m. Skal vi prøve på det?? 

Ønsker dere en fortsatt fin uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hemulen
På 9.2.2018 den 8.40, TinaP skrev:

Når vekta går ned så slutter jeg å registrere mat og da går vekta rett opp igjen :huh:

Jeg må visst bare registrere hele tiden. Problemet er veiing foran barna. Tidligere har de vært for små til å forstå så mye, men jenta på 8 år har begynt å snakke om at hun ikke vil bli tykk og ikke kan spise så mye kake så da er jeg blitt så nervøs for å veie maten foran barna.:unsure: Så det er helt uaktuelt.

I dag viste vekta 95,1 så jeg har jammen meg en lang vei å gå. Godt å få hentet seg inn når det blir helg for da skeier jeg ikke så mye ut i helgen. :lol:

Hvordan går det med dere andre?

Hva med å veie opp mat på kvelden etter at barna har lagt seg, evt i helgene og legge det i bokser e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Suzzie
3 timer siden, Hemulen skrev:

Hei.

Jeg slenger meg med i denne gruppa. Har vært med tidligere i noen grupper, men vært borte noen år. Nå må det et skippertak til om jeg ikke skal vokse ut av tøyet. 

Er 58 år 171 cm og 90 kg. Drømmen hadde vært bort med 10 kg frem til 1. juli kanskje.  ? Trener jevnlig, men det er nok kostholdet jeg bommer på. Jobber i barnehage og bor i Oslo. 

Tenker at dette er en gruppe hvor vi skal motivere hverandre,  dele  oppturer og nedturer, oppskrifter m.m. Skal vi prøve på det?? 

Ønsker dere en fortsatt fin uke.

Hei?

Ja det skal vi absolutt prøve på,viktig og motivere og bli motivert.

10 kg. til 1.juli er ihvertfall et realistisk mål,følger deg der Hemulen.

Hva synes du og eventuelt andre her inne om fredag som veiedag?

Håper flere slår følge mot målet,vi er sterke sammen.

Ønsker dere en fortsatt fin kveld.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips om veiing av mat på kvelden. Her har det vært så travelt at jeg har ikke hatt tid til å registrere. Og det har blitt en del utskeielser. Men siste måneden har jeg fått trent i snitt 2 g pr uke og det er jeg veldig fornøyd med. Har og startet med styrketrening så nå har jeg både kondisjonstrening og styrke på planen hver uke. Så om ikke kostholdet er på topp så er trening etablert.

Fredag er en fin veiedag. Er med på den.? Hadde vært deilig med 10 kg til 1. Juli så er med på det også. Jeg trenger absolutt motivasjon når det gjelder å holde seg unna sjokoladen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hemulen

Fredag helt greit veiedag for meg også. 

Men nå blir det ikke så mye registrering før etter helga. Skal jobbe som frivillig i Holmenkollen både lørdag og søndag og da blir det så som så med mat. Og det får gå for denne gang, men fra mandag full fres fremover :) Dette skal vi klare folkens, sammen er vi dynamitt og vekk med kiloene :D:D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Suzzie
45 minutter siden, TinaP skrev:

Takk for tips om veiing av mat på kvelden. Her har det vært så travelt at jeg har ikke hatt tid til å registrere. Og det har blitt en del utskeielser. Men siste måneden har jeg fått trent i snitt 2 g pr uke og det er jeg veldig fornøyd med. Har og startet med styrketrening så nå har jeg både kondisjonstrening og styrke på planen hver uke. Så om ikke kostholdet er pølser topp så er trening etablert.

Fredag er en fin veiedag. Er med på den.? Hadde vært deilig med 10 kg til 1. Juli så er med på det også. Jeg trenger absolutt motivasjon når det gjelder å holde seg unna sjokoladen ?

Så bra du vil slå følge TinaP??.

Da går vi for fredag som veiedag.

Jeg skal bruke dagene fram til fredag,fokusere på de grep som må tas.

Gleder meg faktisk til og ta fatt,glad jeg "stakk" innom tråden i dag.Det at dere hadde vært innom og skrevet var det jeg trengte,tusen takk??.

klem.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Suzzie
2 minutter siden, Hemulen skrev:

Fredag helt greit veiedag for meg også. 

Men nå blir det ikke så mye registrering før etter helga. Skal jobbe som frivillig i Holmenkollen både lørdag og søndag og da blir det så som så med mat. Og det får gå for denne gang, men fra mandag full fres fremover :) Dette skal vi klare folkens, sammen er vi dynamitt og vekk med kiloene :D:D 

Så bra Hemulen!!

Lykke til med jobb i helga?.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Suzzie
På 25.1.2018 den 15.32, jess skrev:

Hei Suzzie.

Velkommen tilbake inn her i forum. Jeg henger meg gjerne på. Har 91-92kg fordelt på 173, så her er også litt å ta av.

Jeg prøver å få på plass de gode vanene og kjenner at jeg må ta det steg for steg. Holder fortsatt på med å få på plass fokus, har begynt å registrere litt mat og gjør stadig sunnere valg. Det går litt tregt med trim men nå går det heldigvis sakte men sikkert mot lysere tider.

 

Ønsker deg en fin dag, klem fra JESS

Tusen takk Jess?.

Jeg startet tråden,ble borte igjen,men nå er jeg her igjen.Gleden var stor da flere har vært innom tråden.

Håper du fortsatt vil være med,hadde vært koselig.Jeg blir her nå?,

3 av oss har satt fredag som veiedag.

Håper og høre fra deg.

klem fra Suzzie.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Suzzie
På 25.1.2018 den 20.03, Påanigjen skrev:

Er nå godt i gang med å registrerer maten jeg spiser, i dag har jeg kjent på søtsuget. Har gått mye denne uken, blir spennende å se om dette gir uttelling på vekta. 

Godt i gang.

ønsker deg en fin kveld;)

klem påanigjen.

Hei Påanigjen?

Nå er jeg tilbake,håper du fortsatt vil være med på veien videre.

Jeg kikket innom tråden i dag og jammen var det respons??.

3 av oss har satt fredag som veiedag,håper det passer for deg.

Ser fram til og håper og høre fra deg.

klem fra Suzzie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Suzzie

Nå er nye batterier på plass i vekta :rolleyes:.

Grugleder meg til fredag morgen,men skal bli utrolig godt og komme igang for fullt.

Jeg skal til Kreta i slutten av august,blir

en god følelse og feriere i en mindre utgave av meg selv:rolleyes:.

Ønsker alle her inne en fin kveld.

klem.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Suzzie
8 minutter siden, sol48 skrev:

Hei :-) kan jeg henge meg på her inne? :-)

Klart du kan!Velkommen:).

Bra vi blir en gjeng som kan støtte hverandre i medgang og motgang.

3 av oss bestemte veiedag på fredag.

Vet ikke hva du tenker i forhold til det?

Første registrering for min del blir på fredag,utgangspunktet.

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Suzzie
35 minutter siden, Maximor skrev:

Hei :-) kan jeg henge meg på her inne? :-)

Hei Maximor:-)

Velkommen:-)

Gleder meg over at så mange vil være med.Sammen skal vi klare dette:-).

Fast veiedag for 3 av oss blir fredag,henger du deg på den?

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hemulen

Da var jeg på vekta idag og den viste 90,5 kg ??

Nå gleder jeg meg til å komme igang og kjenner at motivasjonen er på topp. Helga blir så som så da jeg skal jobbe i Holmenkollen begge dagene. Men skal handle inn frukt og grønt idag og prøve å bake et par brød ikveld ? Skal lage meg matpakker slik at det blir minst mulig småspising av vafler og kjeks som vi får. 

Er dere klare damer? Ønsker dere ihvertfall en riktig god helg. Stikker innomi løpet av helga ?

Stor motivasjonsklem fra Heidi ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Suzzie

God morgen:)

Startvekta her viste 97,5kg:huh:.

Vekta er altfor høy,men da jeg veide meg 9.januar viste vekta 98,7kg,så noe positivt har skjedd.

Kjenner glede ved og ta fatt sammen med dere.

I helga får vi besøk av barnebarn,venter med registrering av vitale mål til mandag.

Ønsker dere en fin fredag og god helg:).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Suzzie
28 minutter siden, Hemulen skrev:

Da var jeg på vekta idag og den viste 90,5 kg ??

Nå gleder jeg meg til å komme igang og kjenner at motivasjonen er på topp. Helga blir så som så da jeg skal jobbe i Holmenkollen begge dagene. Men skal handle inn frukt og grønt idag og prøve å bake et par brød ikveld ? Skal lage meg matpakker slik at det blir minst mulig småspising av vafler og kjeks som vi får. 

Er dere klare damer? Ønsker dere ihvertfall en riktig god helg. Stikker innomi løpet av helga ?

Stor motivasjonskurs fra Heidi ?

Da er vi i gang,jeg er klar!!

Kribler i magen her av forventninger til det som ligger foran oss:).

Blir registrering på meg også fra mandag av,men fokuset er med meg i helga.

Ønsker deg lykke til med jobb i helga:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Suzzi! Ned er ned!

Hemulen: Hold deg til det du har planlagt så går det så bra skal du se.

Glemte meg ut i dag morges og spiste frokost. Må visst sette på alarm på telefonen :huh:

Jeg har veid meg etter frokost og vekta var 95,8. Sist fredag var den 96 (før frokost). Så ned har det i hvert fall gått. Siste dagene har jeg registrert maten og det går strålende. Må visst bare fortsette med det, men det visste jeg jo fra før av. Skal legge plan for helgen for hva jeg skal spise og hva jeg IKKE skal unne meg for mye av! Sukkerfri drops i stedet for annet godteri er jo en ide. En hard drops med sukker varer lenger enn en bit sjokolade, så drops er bedre uansett. Og så må jeg kjøpe tyggegummi for det hjelper meg og. 

God helg til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...