Gå til innhold

Fatburners


Gjest ebelle

Anbefalte innlegg

Nei, det ble ikke noe leilighet. Budrunden ble litt vel heftig for oss. Vi har det ikke travelt i det hele tatt så vi trakk oss når vi syntes det gikk for høyt. Synd, men det dukker nok opp nye muligheter. :D

 

Bibine: Var nok Lubina du skulle gratulere med 3 månedersdagen :) Selv passerte jeg en måned 27. mars :-)

Lubina: Tror nok treneren har et poeng der. Squash er ganske røft på ryggen! Men så flink som du er til å trene styrke nå så blir nok ryggen snart sterk nok :D

 

Nå har jeg brukt Inch Loss Pilates-dvd'n min. Fikk faktisk med gubben på det! Så trente jeg litt kinetics mens han dusjet. Så uken er i gang. 3,5 trimpoeng. Men blir nok mindre trening denne uka enn de foregående ukene. Får ikke trent hverken onsdag eller fredag. Men tirsdag og torsdag blir det hjemmetrening og lørdag og søndag blir det ut på ski.

Nå er jeg veldig spent på veiing i morgen. Med 26,2 trimpoeng forrige uke så håper jeg på litt nedgang i alle fall. Men påskemålet mitt på 82 kilo blir nok tøft nå som det kun er en uke til påske.

 

Korsa: Ta en tyvveiing du, det hørtes merkelig ut med så mye oppgang... jeg veide meg jo forrige uke med 400 gram opp som resultat. Ny veiing onsdag viste 600 gram ned, ergo 1 kilo forskjell. Så kroppen kan lure oss når det gjelder vekt. Hva med målene, hva sier de?

 

Lubina: Du har jo kjemperesultat fra før du kom innom denne tråden også så er tydelig at du har god viljestyrke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 152
  • Created
  • Siste svar

Hei alle sammen,

er en snartur inn i dag før vi drar. Fikk meg 3,7 poeng i går kveld etter å ha pakket en stund. Er virkelig blitt avhengig av treningen nå. Men jeg er redd jeg spiser for lite med den treningen jeg bedriver og at det er derfor vekten ikke går ned. Opplevde faktisk at vekten gikk ned i løpet av julen og da spiste jeg mer og trente mindre!! Kanskje det samme skjer nå når vi skal på fjellet.

Dere får ha en fin treningsuke alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er en ny veiedag overstått og vekta viste 600 gram ned siden forrige uke :) Og atter en gang er 0,5 cm sporløst forsvunnet fra midja :P

Og denne gang gikk jeg faktisk inn 1 cm rundt lårene! Det var på tide. Har ikke gått inn noe der tidligere.

Strekte noe i låret under kinetics i går, ble nok litt vel ivrig...satser på at det retter seg utover dagen, virker ikke som noe alvorlig i alle fall. I dag satser jeg på å få inn 1 time aerolates + noe kinetics.

 

Ha det flott på fjellet, stbs!! Kos deg! Vi skal på fjellet sammen med noen venner i helga. Så blir det jobb mandag-onsdag før vi setter oss på flyet hjem til Nordvestlandet for å besøke familie påskehelga. Og det er nok da utfordringen kommer.... dere kjenner kanskje til Nordvestlandet hvor hver dag er en ny matorgie.... svele, lefse, kvæfjordkake, sjokoladekake, vafler, boller, store middager etc.

Huff og huff. Jeg satser på sterk viljestyrke kombinert med godt vær for lange turer i påska... ;)

 

Ha en strålende sunn og aktiv dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En riktig god tur til deg stbs, du har vel kanskje dratt alt. Håper du får knall vær, sånn at du får gå noen gode turer. Du vet, det er sunnere med trimmet fett, enn utrimmet fett :P.

 

Bra jobbet, ebelle! Jeg gikk også ned 1 cm (rundt låret) denne uken, til tross for oppgang på vekten. Krysser fingrene for at strekken din er forbigående!

 

Har vært ute å godt en god tur med vov'en. Har begynt å gå litt lengre turer om morningen, og det er ingen protester på den fronten!

 

Skal også vestover i påsken, men jeg har valgt å ta med meg maten. Jeg skal overta kjøkkenet, tenkte jeg. Så får min gamle mor fri, og jeg får den maten jeg vil ha :).

 

I tillegg har jeg fått et klistremerke på medlemskortet mitt. Senteret mitt er medlem av NTF. Det gjør at jeg kan trimme på sentre over hele landet som gjest uten at det koster meg noe ekstra. Smart, ikke sant!

 

Ha en flott dag, dere. Jeg skal prøve meg på 1 time styrke og 1 time Body Balance i kveld :D.

 

PS: jeg har meldt oss på konkurransen PULS-gruppen. Vi er jo en trim-gruppe, ikke sant??!?!?! Kanskje vi vinner hver vår t-skjorte. Det hadde vel vært morsomt, eller ??!?!? ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags konkurranse er PULS-gruppen? Hvor kan jeg lese om det? Høres morsomt ut i alle fall. Jeg er med jeg ;)

Flott at du nå kan trene samme hvor du oppholder deg i landet da korsa! Jeg tror jeg skal ta med eye toy kinetic og dvd'ne hjem på påskeferie. :)

1 time styrke og 1 time body balance høres tøft ut, men du klarte det jo fint forrige uke så jeg er ikke i tvil om at det går bra denne uka også! :P

Vovsen er nok kjempeglad for at du går så mye tur med den da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet det programmet som går på NRK? Det har med tema om livstilsendring og aktivitet. De har en konkurranse hvor de som starter en trim-gruppe kan være med i trekningen om t-skjorter, og vi er jo en trim-gruppe, ikke sant??!?! Litt utradisjonell, kanskje, men ikke destomindre .... Vi trenger ikke å gjøre noe for å være med ...... ;)

 

Gå inn på NRK, søk PULS og vips .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korsa: Ja, det hørtes gøy ut med den konkurransen. Meld oss gjerne på. Ja, ta en veiing på onsdag. Med ditt trim-nivå hørtes det rart ut med oppgang. Det kan jo være at du får mere muskler, og de veier jo mer enn fett. Jeg pleier å si at et kilo flesk tar fire ganger så stor plass som et kilo muskler. Du har gått ned i cm, og det er et godt tegn. Lykke til!

Skal gå innom NRK og se på Puls når jeg har skrevet ferdig.

 

Stbs: God tur til fjells, men du er nok dratt allerede.

 

Ebelle: Ja påskematen. Jeg kjente bare hvor det begynte å rumle i magen da jeg leste om sveler og sjokoladekake på nordvestlandet.

 

I dag har jeg prøvd Pilates-DVD'en min. Jeg så gjennom den i går kveld, og fant ut at det meste kunne jeg gjøre hvis jeg var forsiktig med ryggen. Jeg gjorde øvelsene i dag, og det gikk veldig bra. Kjente bare et veldig greit velbehag etter at jeg var ferdig. Tenkte jeg skulle gå på treningssenter i kveld og ta en Pilatestime (prøvetime), så det blir nå to timer i dag, men. Det kjentes så enkelt ut men jeg blir vel å erfare det samme som dere. Det blir nok å kjennes i musklene i morgen.

Ha en fin dag.

Beste hilsen Bibine.

 

Været er ennå fint her i nord, så jeg skal snart gå en tur med vovsemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ingen Pilates på senter med meg i dag. Jeg fant ut det er best å vente til jeg er bedre i ryggen. Skal til fysioterapeuten i morgen så jeg skal høre hva han sier om det.

Jeg har hvertfall gått en lang tur med vovsen i dag. Så i dag har jeg fått 1,8 trimpoeng. Ikke verst - alle monner drar, sa musa hun tisset i havet. ;):

Hilsen Bibine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: jeg har meldt oss på konkurransen PULS-gruppen. Vi er jo en trim-gruppe' date=' ikke sant??!?!?! Kanskje vi vinner hver vår t-skjorte. Det hadde vel vært morsomt, eller ??!?!?[/quote']

 

Visst er vi trimgruppe! Kjempestilig korsa! Krysser fingre og tær og håper vi vinner T-skjorte! Lover å bruke den på senteret! ;) hehe. Tøft gjort korsa!

 

Ingen trimpoeng i dag....... :eek: Ga meg selv tillatelse til å ta en "egenmeldingsdag"..... Grunn: Hodepine. :mad: Men i morgen er jeg helt sikkert oppe og går igjen, så da venter det minimum en time på treningssenteret. Får ta litt ekstra på tredemøllen etter styrketreningen.

 

 

Hilsen Lubina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JADA, i dag ble det fantastiske (om jeg så skal si det selv) 6.8 trimpoeng. En god tur med vov'en i morges, 30 min. med måking (måtte spa frem sykkelen min!!), 1 time styrke og 1 time body balance. Utrolig deilig!

 

Takk for all oppmuntring. Jeg gir meg ikke, nei! Ikke noe fett som skal få snike seg på denne kroppen igjen, så det så ;)

 

Nå skal jeg se på fruene,- ha en god kveld, dere!

 

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst er vi trimgruppe! Kjempestilig korsa! Krysser fingre og tær og håper vi vinner T-skjorte! Lover å bruke den på senteret! ;) hehe. Tøft gjort korsa!

.....

 

Ja, ikke sant. Jeg er litt spent på om de gir noen tilbakemelding?!?! Holder dere løpende oppdatert :eek:.

 

Ha en flott trim-dag i morgen, Lubina. Noen ganger må vi la kroppen hente seg litt inn igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6,8 trimpoeng på en dag er jo kjempebra! :)

Ble bare ett stusslig lite poeng på meg i går (gikk hjem fra jobb). Jeg hadde jo planer om å trene, men da jeg kom hjem innså jeg at nå var det bare å brette opp ermene og gjøre litt husarbeid... det har nemlig kommet veldig i bakleksa i det siste... ;) Så tross alt fikk jeg nok forbrent en del kalorier, men har ikke registrert trimpoeng på dem da... I dag blir det nok også dårlig med trim, skal rett på lesesirkelmøte etter jobb... Men i morgen blir det en skikkelig innsats på hjemmetreningsfronten og med skigåing lørdag og søndag så retter vel poengene seg litt. Man må vel regne med at noen uker er det vanskeligere å finne tid enn andre... dessverre :P

Lubina: Tror det er viktig å la kroppen få litt hvile innimellom, dette er jo en livsstilsendring som skal vare så vi kan ikke kjøre kroppen helt til bunns.

Bibine: Sikkert lurt å snakke med fysioterapeuten, han kan sikkert si deg hvilke øvelser som er bra for deg og hvilke som du bør unngå.

 

Ha en sunn og strålende dag alle sammen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lubina: Tror det er viktig å la kroppen få litt hvile innimellom' date=' dette er jo en livsstilsendring som skal vare så vi kan ikke kjøre kroppen helt til bunns.

[/quote']

 

Ja, det er sant det du sier der. Fint å bli minnet på det - det kan fort komme en nederlagsfølelse hvis man ikke er påpasselig. Og jeg vet jo at jeg ikke kommer til å trene hver eneste dag resten av livet.... ;) Men håpet er at sirupen ikke klistrer seg fast igjen og at det blir helt naturlig å komme seg i aktivitet. Nå er jeg helt sikker på at jeg greier det, men eplekjekk behøver jeg ikke være - må nok ta høyde for at jeg kan møte på hindringer fremover. Da er det godt å ha dere her inne - supert å lufte tanker og meninger med dere!

 

Har vært på senteret og trent nå - like god opplevelse som det pleier å være! Tok litt ekstra på tredemøllen for å veie opp litt for gårsdagen. Hadde bare påskeværet startet nå hadde dagen vært helt perfekt! Her jeg bor snør det! :eek:

 

Ha en flott dag alle sammen!

 

 

Klem Lubina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi kan være raske til å dømme oss selv, men det er riktig som du sier; vi kommer ikke til å trene hver dag resten av livet. Det handler jo mye om å finne sin egen måte å trene på, en måte som virker motiverende imotsetning til demotiverende, og en rutine som vi kan leve med, leeeeenge.

 

Flott økt på trenings-studio i dag, Lubina. Bra at du får en god opplevelse av å være der!!!

 

Det virker ikke som du har det helt store å frykte på treningsfronten, ebelle. Du knasker jo epler som bare det,- og ja 6.8 poeng det var et stort eple-jafs (knask, knask) :cool:.

 

Ha en fin, fin dag dere. Jeg forandrer litt på uke-planen etter gårsdagens økt. I dag blir det lang tur med vov'en (ca 1 1/2 tenker jeg).

 

PS: vekten min her hjemme viste ned 2,5 kg i dag (den er jo skikkelig på svingstang, he, he....), men ihvertfall var den tilbake til det den viste fredag. Venter til veiing på kurset før jeg kommer med endelig resultat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Det er så motiverende å være med på denne tråden. Det er så inspirerende å lese om treningsøktene deres. Jeg vet at jeg hadde ikke gått så pass mye som jeg gjør disse dagene hvis det ikke hadde vært for disse sidene og spesielt denne tråden. Er på 3,9 poeng for denne uka (fra mandag) så jeg regner med at jeg blir å slå forrige ukes 5 poeng om ikke ned i støvlene så hvertfall med god margin.

Jeg er sykemeldt til over påske så jeg håper jeg er helt frisk til da. Jeg kan hvertfall gå så mye som jeg ønsker ser det ut som. Det føles veldig behagelig. Jeg kjente heller ingen ulempe etter Pilates-økta på stuegolvet i går. JAAA, jeg kjenner det i magemusklene i dag, men det er jo bare behagelig. Da kjenner en at "skjulte" muskler har fått røre på seg, for ikke å si kommet frem fra glemselen.

Har nettopp vært en time med hunden. Det blir nok en lang tur til i dag når min kjære kommer fra jobben. Kanskje jeg får mitt tredje eple i dag. Er det sju poeng for hvert eple? Dere må jo få et nytt eple hvertfall annenhver dag. Det er morsomt å bli bitt av trenings-basillen og så har en jo så godt av det.

For fem år (huff - er det virkelig blitt så lenge) siden var jeg og noen venninner veldig ivrige med å gå i fjellet. Det er mange flotte tilgjengelig fjell rett utenfor stuedøren der jeg bor, så vi "tok helt av". Vi gikk flere ganger i uka, og var på flerdagers turer i fjellet. Det var så deilig å kjenne hvor fort kondisjonen kommer når er bare starter. Og det som jeg egentlig skulle fortelle - neste vår var jeg jo spent når gåfjelltursesongen startet om jeg måtte starte på nytt å trene meg opp. Nei, den gode formen hadde holdt mye bedre enn jeg trodde. Det gikk veldig fort å komme på fjorårets nivå. Det ble nå en liten digresjon, men det var nå innenfor emnet.

Jeg har på følelsen at jeg blir å ta helt av i sommer også når det gjelder fjellturer.

Korsa: Jeg var og leste på hjemmesidene til Puls. Den konkurransen så jo kjempeartig ut. Javisst er vi en trimgruppe. Og takk for fine tips du har lagt ut på andre tråder. Du er flink. Har du tenkt på å begynne som GR-kursleder. Det synes jeg du skulle tenke på! Du er så flink å ordlegge deg, og du kan så mye ;)

 

Stå på alle sammen. Ha en fin dag.

Stor hilsen fra nord - er det forresten flere nordfra på denne tråden?

Bibine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Bibine! Nei, vet ikke om jeg akkurat skal begynne som kursleder ....., men det er gøy at jeg kan bidra med noe som motiverer og inspirerer ;).

 

Det er FLOTT at du lar deg motivere av denne tråden, men til syvende og sist er det DU selv som utfører selve handlingen,- husk det. Pilates trening og gå-turer er dine verk!

 

Når det er sagt, blir jeg selv veldig motivert til å dra på litt ekstra på trenings-fronten av dere her inne, he, he......

 

Ha fortsatt en super, aktiv dag, dere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sølvreven

Nå er det jo første dagen min..kjenner ikke at jeg er spesielt sulten.... men jeg gikk en lang tur idag...og da kom sulten smygende...drikker mye vann og grønn te..det hjelper jo litt...er litt usikker på hvor mange kcal jeg bør ligge på om dagen...men regner me i underkant av 1300...kveldene er værst...har en godtemons av en samboer,som kan putte hva han vil i munnen...jeg trenger litt motivasjon til trening nå..er liksom ikke helt på topp når jeg kjenner at jeg ikke har fullt så mye energi...skal gå en god tur til etterpå..men det blir vel ikke kjempelangt(blir mye do gåing av vann og te).....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sylvia25

 

Velkommen på denne tråden. Håper du også blir motivert til trening ved å være her. Jeg synes 1300 kcal om dagen høres veldig lite ut.

Det er en formel du kan bruke for å se hvor mye du kan spise for å få anbefalt vekttap. ½-1 kg pr. uke. Husk at hvis du spiser for lite går forbrenningen ned.

 

Det som står under har jeg kopiert fra en annen tråd, og det er Korsa som også er på denne tråden som har lagt det inn tidligere. (æres den som æres bør)

Lykke til!

 

Daglig energiforbruk:

 

(Vekt ¤ 10) + (Høyde i cm ¤ 6,35)- (alder ¤ 5) - 161 (kvinne) eller 165 (mann) =

HVILESTOFFSKIFTET.

 

Så skal du gange Hvilestoffskiftet med 1,3 hvis du har lav hverdagsaktivitet, 1,4 hvis du har normal hverdagsaktivitet, 1,5 hvis du har høy hverdagsaktivitet. (Dette uten trim)

 

Når du har ganget Hvilestoffskiftet med faktoren for hverdagsaktivitet, får du tallet for ENERGIFORBRUK FØR trim.

 

Så skal du legge til trimpoeng pr. uke multiplisert med 28,58.

(Kurset anbefaler MINST 7 trimpoeng pr. uke.)

 

Energiforbruk før trim + trimpoeng ¤ 28,58 = Ditt daglige Energiforbruk.

 

Så finner du en meny som passer til ditt daglige energiforbruk.

 

Under 2000 kcal i forbruk:1300 kcal pr.dag.

1900-2400 kcal i forbruk: 1600 kcal pr. dag.

2300-2800 kcal i forbruk: 1900 kcal pr. dag.

2700-3200 kcal i forbruk: 2200 kcal pr. dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo super å hjelpe hverandre, men jeg syns denne tråden bør være primært til trim-rapportering. Det er så mangen andre tråder her inne med motivering, råd og hjelp, er dere ikke enig?

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg Korsa i at dette først og fremst er en trimrapporteringstråd. Nå har jeg intet å rapportere annet enn at jeg har spist en diger burger og drukket en øl... huff og huff! Men gubben er ute med jobben og jeg kom akkurat hjem og har fått skiftet om til treningsklær. Nå blir det trening før jeg legger meg! Den burgeren og øla skal ikke få tid til å sette seg :P

Rapporterer igjen etter endt treningsøkt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg Korsa i at dette først og fremst er en trimrapporteringstråd. Nå har jeg intet å rapportere annet enn at jeg har spist en diger burger og drukket en øl... huff og huff!

 

Fysj!! *spark bak* :P hehe. (Var det godt.....? mm.m.)

 

Ja enig med dere. Dette er den sprekeste tråden i hele Vektklubben! :) Trimrapportering og bittelitt utenomsnakk.... ;)

 

Gi meg gjerne et spark bak i morgen - burde gå meg en tur om ikke annet. Men skal ta en ekstra økt på treningssenteret på fredag. Og jeg regner med at jeg også får trent der mandag og onsdag til uken, regner ikke med at de har stengt da.

 

Ha en fortsatt god kveld! Og du ebelle holder vel på å "brenne opp" burger'n? :D

 

 

Lubina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rask gange som oppvarming, en time kinetic og 20 min mageøvelser. 884 kcal og 4,4 trimpoeng. Nå burde vel burgeren være borte...? Men hvorfor bestilte jeg burger?? Også med ost... herregud... Jaja. Gjort er gjort og spist er spist.

Føler meg i alle fall mye bedre nå, skikkelig sliten i alle muskler. Herlig følelse ;)

Nå er det bare å hoppe i dusjen og så legge seg med en god bok og god samvittighet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå snør det jammen santen igjen!!

 

Hamburger og ØL på en ONSDAG, HVA?!?!? Neida, jeg håper at den smakte nydelig, når du først spiste den ;).

 

McDonalds har en fin internettside (http://www.mcdonalds.com) hvor dere kan gå inn å se næringsinnholdet i maten.

 

I går ble det en god tur med tassen min. Han er litt pianøtt i hjernen når det gjelder andre hannhunder, men har helt dreisen på å gå fint langs veien. Han liker best å storme rundt løst, ja, hvem gjør ikke det.....! (kanskje lurt å sjekke fór i Sverige, Lubina - de er en SVÆR dyrebutikk på Nordby-senteret. Tror de førte Hills.)

 

I dag blir det sedvandlig Body Balance. Jeg kan ikke få sagt nok hvor utrolig flott form for trening det er. Instruktøren i dag er kjempesøt. Skryter masse av meg når jeg kommer :).

 

Og, Lubina *sparke*, *sparke* (hjelper det, tror du).

 

Ha en FLOTT, POSITIV og AKTIV dag.

 

Klem fra Korsa :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk!! Jeg vil ha vår nå!

Jaja, ikke noe å gjøre ved det. Har vurdert litt å ta en joggetur i kveld... men vi får se, jogging er ikke noe som frister meg, men jeg hadde sikkert hatt godt av det ;) En eller annen form for trening blir det i alle fall etter jobb :)

Burgeren var helt ok, var kaféburger og ikke gatekjøkkenburger noe som gjorde at all dressingen ble levert i en skål ved siden av. Og den lot jeg i alle fall stå :P Men angrer litt ja...

Korsa: Er så morsomt å høre hvor høyt du elsker bodybalance. Er kanskje der vi forundrer oss selv mest? I det at vi faktisk har fått ekte treningsglede :D

Lubina: UT Å GÅ!!!

 

Ha en ellers fortreffelig dag om det snør eller ikke der dere er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...