Gå til innhold

Fatburners


Gjest ebelle

Anbefalte innlegg

Opp 400 gram, til tross for ingen påskegodteri hele påska, og vært flink med maten hele uka som var. (Da regner jeg helga på hytta med mat hvor jeg ikke spiste meg stappmet - noe jeg alltid gjør - for å være flink.) Er skuffa over vektoppgang, nå har jeg helt kommet ut av tellinga på hvor mange ganger jeg har gått ned/opp de samme par kiloene!!! Blir kjempefrustrert!

 

Om ikke annet, hadde i alle fall gått inn 1 cm 2 steer på magen - måler flere steder, siden jeg ikke er totalt sylinderformet rundt magen ;) - og 0,5 cm over det aller bredeste. KAnskje trimmen har hjulpet litt??? Selv om det ikke ble mer enn 4,5 trimpoeng sist uke, så er det 4,5 mer enn det pleier!

 

Nå har jeg stått på ellipse maskinen i 45 minutter (takk ofr at den står i stua foran tv'n, ellers haddejeg ikke gidda så lenge!). Det ble 2,5 poeng av det, så fornøyd med ukestarten, om ikke annet.

 

Xray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 152
  • Created
  • Siste svar
Til korsa!

 

Må bare skryte litt til av deg - har tidligere sagt at du er veldig god til å motivere andre. Men du er en himla bra humørspreder! Det hender jeg er bitte litt innom en liten bølge dal' date=' eller skal jeg si en liten grop (!) - da spretter jeg fort opp igjen bare ved å lese innleggene dine! Takk skal du ha for at du er du! Så jeg håper du forsetter med dine hyppige innlegg - du hjelper nok maaaaange flere enn meg! [/quote']

Tusen takk, Lubina! Veldig hyggelig å høre ;). Jobber VELDIG mye med motivasjon. Endring av livsstil handler (ihvertfall for meg) vel så mye om endring av holdninger. For meg er det ikke snakk om at endret livsstil gjør at jeg må nekte meg noe som helst. For meg handler det om å unne seg god sunn mat, trim og god helse. Jeg skal ut av den selvdestruktive levemåten jeg har levd på, så det så...! Her er det om å gjøre å omskape negativ innstilling til muligheter, alternativer og positivitet. Glasset skal være halv fult og ikke halv tomt...... :D (og en sånn innstilling kommer ikke av seg selv,- hvis det er noen som tror det (og det virker det faktisk som om noen gjør???!!)).

 

2,5 poeng er BRA, xray! *klapp på skulderen*!

 

Jeg óg kom meg ut på tur, Synøve, til tross for at det smakte myyyyyye bedre å bli sittende i solen, men .................. jeg gikk...........!

 

Skal på MRL senere i kveld, ikke veeeeldig fristet nå, men jeg VET at jeg kommer til å syns det er OK når jeg kommer i gang, og jeg VET at jeg kommer til å være storfornøyd med meg selv når jeg er ferdig. Den timen går jo uansett, så det opp til meg hvordan jeg vil bruke den.

 

Ha en fin, fin ettermiddag/kveld, alle sammen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det var mye inspirerende lesing. Jeg er fortsatt nede i mitt første epletre, men det har blitt ca en times gange hver dag i påsken eller mer. Har ikke vært flink til å holde meg unna godteposen, men nå er jeg hjemme igjen fra hytta og mange gjester og bursdager så det blir enklere når det er "vanlige" dager. Ryggen virker bra så jeg skal forsøke meg på jobb i morgen og se hvordan det går. Går det bra så blir det Pilates i sal på tirsdag. Gleder meg. Masse snø har forsvunnet også her oppe nord så nå har naboguttene tatt frem syklene. Det har jeg også tenkt å gjøre så da blir det litt sykkelpoeng også forhåpentligvis.

Ha en fin kveld.

Klem fra Bibine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over ett tre i mnd! Bra jobba!

 

Takk. Fikk nye 6 poeng i dag på en times tur med minstegutten i vogn og så en times spinning nå i kveld. Må vel ta en rolig da med pilates eller noe i morgen slik at kroppen får en hviledag. Har trent hver dag siden onsdag i forrige uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lusker bare innom for å si at etter en tur på 7 km i kveld falt mitt 2. tre..... :D

Så nå er det bare å begynne å forgylde alle de nye røde eplene på det 3. treet. Og det starter i morgen tidlig! ;)

 

I morgen BLIR det fint vær - håper jeg. Vi har hatt litt sol, veldig mye vind, deretter regn og haglskurer i dag! :eek: Men jeg fikk da gått mellom to skurer så vidt det var.

 

 

 

Hilsen Lubina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

gav 40 minutter rask gange og tilsammen 1,1 trimpoeng. Enda godt det ble litt trim idag for jeg var ute og spiste frityrstekt sjøabbor med hunan saus til middag og sitron sorbet til dessert. Nydelig mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vel overstått Påske, håper jeg!!!

 

Nå er det bare å gyve på, jenter! Jeg klarte 5,6 :eek: poeng i går - hører jeg jubelrop?? Ble så full av f**** etter MRL i går at jeg tok 20 min. ekstra på apperater.

 

I dag skinner solen, igjen, og jobben venter. Først blir det en liten morgen tur med Vov. I kveld er planen en time styrke og en time balance.

 

Ha en STRÅLENDE dag, alle som en ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk' date=' Lubina! Veldig hyggelig å høre . Jobber VELDIG mye med motivasjon. Endring av livsstil handler (ihvertfall for meg) vel så mye om endring av holdninger. For meg er det ikke snakk om at endret livsstil gjør at jeg må nekte meg noe som helst. For meg handler det om å unne seg god sunn mat, trim og god helse. Jeg skal ut av den selvdestruktive levemåten jeg har levd på, så det så...! Her er det om å gjøre å omskape negativ innstilling til muligheter, alternativer og positivitet. Glasset skal være halv fult og ikke halv tomt...... (og en sånn innstilling kommer ikke av seg selv,- hvis det er noen som tror det (og det virker det faktisk som om noen gjør???!!)).

 

[/quote']

 

Så enig, så enig. Å endre livsstil krever noe helt annet enn å pine seg ned noen kg for deretter å fyke opp igjen alt sammen + litt til. Å endre livsstil er faktisk på mange måter lettere enn å gå på en tidsbestemt slankekur. Å gå til angrep på usunne uvaner og å endelig greie å ta i bruk alt vi egentlig kan - det gir så positive kick og det blir nesten en dominoeffekt etter hvert som en nedkjemper den ene uvanen etter den andre. Begreper som "kose seg" og "unne seg" var for meg tidligere forbundet med å spise sjokolade, kaker og usunn mat. Det tror jeg nesten er den største forandringen jeg har gjort i det daglige - for som du også sier "For meg handler det om å unne seg god sunn mat, trim og god helse". Sammen med en positiv innstilling og økt aktivitet er det vel dette som er løsningen. Å rette fokuset mot bedre helse og ikke bare antall kilo og cm er viktig.

 

Det er mange innlegg jeg leser hvor jeg nesten er 100% sikker på at de aldri vil greie å komme i mål. Og det er spesielt der hvor det stadig gnåles om påskeegg, godteri og alt de ikke vil gi slipp på........ men må "unne seg" og "kose seg". Jeg føler ikke at jeg går glipp av noe selvom jeg har kuttet ut alt det som førte til vektøkningen..... Det er heller en veldig god følelse at jeg har tatt igjen kontrollen. :D Og for å ikke glemme trimmen - den gir ikke bare en fysisk vinning, men også psykisk - hånd i hånd.

 

Dette ble da mange tanker en tidlig tirsdag morgen.... ;) Nå får jeg pakke treningsbagen å komme meg til treningssenteret!

 

Ha en fin dag alle sammen - (blå himmel og sol! Hurra!) :cool:

 

 

Hilsen Lubina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vel overstått Påske' date=' håper jeg!!!

 

Nå er det bare å gyve på, jenter! Jeg klarte 5,6 :eek: poeng i går - hører jeg jubelrop?? Ble så full av f**** etter MRL i går at jeg tok 20 min. ekstra på apperater.

 

I dag skinner solen, igjen, og jobben venter. Først blir det en liten morgen tur med Vov. I kveld er planen en time styrke og en time balance.

 

Ha en STRÅLENDE dag, alle som en ;)[/quote']

 

:Stående applaus: Bra jobbet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en påskefeiring uten tilgang til internett er det kjempemorsomt og inspirerende å lese seg gjennom alle innleggene på denne tråden! Så morsomt at dere alle har vært så aktive i påska :)

Mitt vanlige trimopplegg ble jo bremset av påskefeiringa, men jeg har da i alle fall gått tur 1-2 timer hver dag. Foreldrene mine var barnevakt for min brors hund i påska og bror min kan ikke klage på mengden mosjon vovsen fikk i alle fall ;) Jeg har aldri likt hunder noe særlig, men ble faktisk kjempevenn med denne, så morsomt å se hvor glad den ble for å gå tur. Og det er nok av den typen hunder som kan gå og gå og gå, så den var i alle fall ikke noe brems for trimmingen. Været har vært veldig skiftende, men vi klarte å få til turer i mellom regnbygene. Bortsett fra i går når vi fikk høljregn de siste 3 kilometerene.... resultatet ble en gjennomvåt og veldig skitten hund... så bror min kom og hentet en grå hund (opprinnelig hvit og svart), jaja... :D

Endte på 22,1 trimpoeng forrige uke og er godt på vei oppover trimtre nr. 2 :D

Har vært noenlunde flink med maten også og holdt meg unna påskegodtet så resultatet ble 300 gram ned og 0,5 cm rundt midjen. Ganske fornøyd med det *Selvskryt, selvskryt*

 

Velkommen til alle nye her, kjempekoselig at flere og flere melder seg på!!

Og klapp på skulderen til dere alle får flott innsats i påska!!

Xray, i og med at du går inn på cm og opp i vekt så bygger du nok muskler jenta mi!! Og DET er en bra ting! Mer muskler forbrenner mer fett og etter hvert vil det gi resultater også i kilo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært ute å gått en tur på 20 minutter og trent 20 minutter lett aerobic:) Det ble 1,4 trimpoeng og det er jeg kjempestolt av for jeg er egentlig kjempesliten og sofaen har ropt høyt etter meg.. Så nå kan jeg med god samvittighet ha en tv kveld resten av kvelden:)

 

Trinny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her skinner solen fra knallblå himmel i dag óg. Har nettopp vært i liten morgen tur med Vov. Takk og lov for at jeg har ham. Jeg hadde aldri i verden gått tur så tidlig hadde det ikke vært for ham ;).

 

Tror vi er veldig på link, Lubina. Veldig enig med det du skriver!!

 

Velkommen tilbake Ebelle! Bra resultat etter påsken, det vel!!! Ja, ikke sant at det er moro å gå tur med en opplagt og glad vov. Det nok bli endel pels-stell uansett hvilken vov man har. Det er nok ikke alltid like fristende å ta dem i dusjen etter en lang tur i skogen, særlig når man selv er sliten. Men,- det må gjøres!

 

I dag skal jeg HVILE. Kroppen er ganske tung i dag. Det ble et hardkjør i går med både styrke og balance. Måtte virkelig ta meg sammen. En liten tur på ettermiddagen med Vov, blir det nok,- men ikke noe pes!

 

Håper alle får en TOPP dag! Lets go girls :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen,

har ikke funnet frem sykkelen ennå for å sykle til jobb. Tre grader på morgenkvisten frister ikke til å sykle. Men det ble 4 nye poeng i går på ellipse og sykkel etter at barna var i seng. 10 poeng så langt denne uken er vel ikke så verst. I dag blir det bare pilates tror jeg, må la kroppen få (nesten)hvile en dag nå siden jeg har trent hver eneste dag siden onsdag.

Ha en aktiv dag dere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

 

Kom meg ikke på treningssenteret i går likevel, kom noe i veien. Men det ble en aktiv dag likevel med mye rydding og andre ting. Men i dag ble det hvert fall en tur på senteret. I morgen ser det ut for at det blir dugnadsjobbing. Skal hjelpe noen å male. Blir vel ikke noe trimpoeng av slikt, men det gir hvertfall en god følelse.

 

 

Ha en fin dag! Håper alle har like strålende vær som det er her idag! ;)

 

 

Hilsen Lubina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

 

Kom meg ikke på treningssenteret i går likevel' date=' kom noe i veien. Men det ble en aktiv dag likevel med mye rydding og andre ting. Men i dag ble det hvert fall en tur på senteret. I morgen ser det ut for at det blir dugnadsjobbing. Skal hjelpe noen å male. Blir vel ikke noe trimpoeng av slikt, men det gir hvertfall en god følelse.

 

 

Ha en fin dag! Håper alle har like strålende vær som det er her idag! ;)

 

 

Hilsen Lubina[/quote']

 

 

Du får trimpoeng for å male :-) , du bruker jo kroppen med bøy og tøy som på en aerobictime, bare ikke så fort og hardt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hatt nattevakt - samme døgnet som en dagvakt, så jeg er ikke i lage, men har små-planer om litt ellipse-trening likevel. Hvordan i all verden klarer du 4 poeng på ellipsen, stbs?? Det er jo 800 kalorier!!! (ser du nevner sykkel også, men jeg er helt DØD etter 2,5 poeng på ellipse maskinen...)

 

Var litt fornøyd med at da jeg dro fra jobb i går ettermiddag, så måtte jeg løpe for å rekke bussen, som stod og ventet på å komme seg ut av busslomma. Hadde fått noen indre planer om noe brunt, klissete og søtt fordi jeg var sulten, men i stedet endte jeg opp med å løpe til bussen, og "rakk" ikke kiosken, jippi!! Hjemme er det søteste og syndigste jeg har, brunost og rosiner, så ble brød med brunost, før jeg køya for å hvile før nattevakta! Brunost er ike bra, men du så mye sunnere med noen få gram av det, i forhold til sjokolade, som lett veier litt mer!!

 

Korsa, syns du sier mange viktige og fornuftige ting! Så bra at du har klart å snu mentaliteten din. Jeg har ikke kommet HELT dit, må jeg innrømme, men syns generelt jeg spiser veldig sunt. Hadde vært gøy å hatt en kostholdtekspert innom, for å se hva det er jeg faktisk gjør galt, for jeg tror ikke jeg skeier ut mer enn noen andre. Eller....???

 

Trinny, jeg syns du er råflink, for jeg vet hvor mye du har slitt! Vi er jo litt i samme båt, vi to, føler jeg.

 

Ebelle, takk for oppmuntring, det trenger jeg! ;)

 

Nei, jeg får spise litt frokost/lunch/middag. Har nettopp stått opp fra nattevakt, og vet ikke helt hva måltidet faller på, men blir vel middag, tenker jeg. Deretter skal jeg sette meg i sola å samle fregner, før det blir ellipse senere på kvelden, sammen med ett eller annet tv-program!

 

Klemmer til alle!

 

Xray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får trimpoeng for å male :-) ' date=' du bruker jo kroppen med bøy og tøy som på en aerobictime, bare ikke så fort og hardt[/quote']

 

Hei Jorunn!

 

Jammen det er jo flott! Og blir det fint vær, blir det nok nesten som en aerobictime, for da er det om å gjøre å bli fort ferdig så jeg kan komme meg ut i solen! ;) Takk for opplysningen. :D

 

 

 

Hilsen Lubina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i all verden klarer du 4 poeng på ellipsen' date=' stbs?? Det er jo 800 kalorier!!! (ser du nevner sykkel også, men jeg er helt DØD etter 2,5 poeng på ellipse maskinen...)

 

Xray[/quote']

 

Jeg bruker pulsklokke når jeg trener så jeg kombinerer sykkel og ellipse slik at jeg ikke blir så sliten av å¨trene i samme stilling hele tiden. Gir meg ikke før jeg har nådd et visst antall kalorier som oftest, og jeg lar pulsklokken gå imens jeg tøyer ut for da er pulsen fremdeles godt over 100.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stbs; Jeg bruker også pulsklokke, skikkelig motivator! Hvor lenge trener du? Jeg har økt fra aller første gang 10 minutter, og nå sist klarte jeg faktisk 45 minutter. Tenker også slik at jeg ikke skal gi meg før et visst kcal er nådd, men 800 vil da ta meg godt over en time, kanskje 1,5 timer, og totalt utslitt, svimmel og kvalm. Jeg trener så hardt når jeg først er i gang, at jeg ikke har noe mer å gi når jeg er ferdig. Full pinne mens jeg holder på. Har pulsen på 150-156, som er det som visstnok skal være min høyeste treningspuls. det er ca 85% intensitet, og da er det rett og slett ikke mer å gi, for å kunne klare å trene lengre. Blir vel sprekere etter hvert, da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stbs; Jeg bruker også pulsklokke' date=' skikkelig motivator! Hvor lenge trener du? Jeg har økt fra aller første gang 10 minutter, og nå sist klarte jeg faktisk 45 minutter. Tenker også slik at jeg ikke skal gi meg før et visst kcal er nådd, men 800 vil da ta meg godt over en time, kanskje 1,5 timer, og totalt utslitt, svimmel og kvalm. Jeg trener så hardt når jeg først er i gang, at jeg ikke har noe mer å gi når jeg er ferdig. Full pinne mens jeg holder på. Har pulsen på 150-156, som er det som visstnok skal være min høyeste treningspuls. det er ca 85% intensitet, og da er det rett og slett ikke mer å gi, for å kunne klare å trene lengre. Blir vel sprekere etter hvert, da. ;)[/quote']

 

Heisan!

:D -Hvordan finner man ut høyeste treningspuls? Måler puls når jeg trener på tredemølle, men er ikke helt sikker hvilke puls jeg bør ligge på for å "burn the fat".... og ikke muskler...

 

:D -Hvilke pulsklokke kan dere anbefale? Pris?

 

 

Hilsen Lubina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

De fleste treningssentre opererer med max puls = 210 - alder. Det stemmer ikke for meg, jeg kan få pulsen opp i 200 fremdeles. hvilepulsen min er 50. Jeg tror at kaloriforbruket mitt ville blitt totalt overestimert emd pulsklokke. Fettforbrenningspuls er lavere enn anbefalt puls for kondisjonstrening. Intervall trening er vel det som er mest effektivt både for kondisjon og styrke og forbrenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lubina; Jeg har Polar A5, den funker kjempefint for meg. For å være ærlig, 156 er et tall jeg får opp på klokka - hvor jeg fra før har lagt inn alder, vekt, høyde og kjønn - så jeg bare "regner med" at dette er pulsen jeg bør ligge på. Får opp 85% når jeg har 156 i puls, og det vet jeg skal være veldig bra. På klokken viser den "120......156", også er det et hjerte som kommer opp på en av de prikkene imellom, alt etter hvor jeg ligger i puls. Når jeg har 157 i puls, vises det bare en solid strek.

 

For meg er puls klokke er svært motiverende, og er fantastisk glad for at jeg kjøpte den. jeg kjøpte den i USA sist sommer, betalte vel ca. kr. 1000,- for den. Om den hadde kostet mer, hadde den likvel vært verdt hver eneste krone! Btruker den når jeg gjør alt som jeg vet tar litt krefter, fra snømåking til heftig husarbeid, innom Ellipse-leketøyet mitt og Billy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru una; jeg tror ikke maxpuls betyr at det er max av hva du klarer. Jeg kommer også opp i 200 på de siste sekundene på ellipsemaskinen. Makspuls er vel absolutt høyeste puls der du skal være for å få best effekt når du trener, og du bør ikke ligge der lenge, etter hva jeg har forstått. Hjertet har ikke godt av å slå 200 slag i minutter over lengre tid....

 

Når jeg tar 210-alder, får jeg 174 (36 år), så det er ikke det mine 156 betyr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste treningssentre opererer med max puls = 210 - alder. Det stemmer ikke for meg' date=' jeg kan få pulsen opp i 200 fremdeles. hvilepulsen min er 50. Jeg tror at kaloriforbruket mitt ville blitt totalt overestimert emd pulsklokke. Fettforbrenningspuls er lavere enn anbefalt puls for kondisjonstrening. Intervall trening er vel det som er mest effektivt både for kondisjon og styrke og forbrenning.[/quote']

 

Ja, det stemmer nok ja - har hørt at fettforbrenningspulsen er lavere. Har også hørt at når en går tur, skal en ikke gå fortere enn at man kan greie å føre en samtale mens man går. Greier man ikke det, sliter man seg ut i stedet for å få styrke. Men det er så lenge siden at jeg kan huske feil....... Hvis jeg bruker regnestykket over, blir min makspuls 162. Hvis jeg også bruker den 85%'n blir det 140. Prøver å holde en fart som gjør at pulsen ligger mellom 135 - 150. Er vel sikkert ikke så feil det da. Kommer jeg opp mot 150, justerer jeg tempoet. Men jeg skulle gjerne visst mere om dette - alltid kunnskapssøkende og vil gjerne gjøre dette helt riktig.

 

Polar A5 er vel den jeg også har hørt mest om Xray. Den er nok enda dyrere her da..... ;)

 

Får prøve å søke litt på nettet og se om jeg finner ut mer om pulsmåling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Akkurat kommet tilbake fra en rask 50 minutters tur (målte pulsen halveis, var 136). Dette i tillegg til min 20 minutter rask gange til og fra jobb gir allerede 2 trimpoeng - kanskje jeg tar en ekstra tur i kveld siden været er så deilig ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...