Gå til innhold

Fatburners


Gjest ebelle

Anbefalte innlegg

Gjest fru luna

Akkurat kommet hjem fra en times tur - rask gange - utrolig deilig vær her idag - nesten 20 grader selv på kvelden - ble litt mørkt på siste runden (jeg gikk 4 runder rundt et vann) så da lekte jeg stavgang for ekstra treningseffekt. Ialt 3.7 treningspoeng idag - det hjelper å være gressenke. "Stavgang" på flaten uten staver får sannelig opp pulsen - talte den da jeg kom hjem - 156.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 152
  • Created
  • Siste svar
De fleste treningssentre opererer med max puls = 210 - alder. Det stemmer ikke for meg' date=' jeg kan få pulsen opp i 200 fremdeles. hvilepulsen min er 50. Jeg tror at kaloriforbruket mitt ville blitt totalt overestimert emd pulsklokke. Fettforbrenningspuls er lavere enn anbefalt puls for kondisjonstrening. Intervall trening er vel det som er mest effektivt både for kondisjon og styrke og forbrenning.[/quote']

 

Ikke sikkert det. På min Polar F11 så angir man både makspuls, hvilepuls, og noe som kalles "sit puls" + vekt og høyde og man måler kondisjonsnivå så jeg tror nok det gir et noenlunde riktig kaloriforbruk. Man regner 10% feilprosent hørte jeg på treningssentert. Tror nok dette er mye mer riktig enn de tabellene som finnes her inne for de tar jo ikke hensyn til annet enn høyde og vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...