Gå til innhold

Ned 5 kg. noen som bli med???


Gjest jannike

Anbefalte innlegg

Hei.. Eg er en jente på snart 20 år som har gått på grethe roede kurs før. det har gått ganske fint nå i sommer fordi eg har jobbet mesteparten, men nå har eg hatt 3 ukers ferie og det merkes. har ikke vært noe flink med å spise sundt og trimme. disse 3 ukene har bestått av festing, spising, soving, slappe av osv.

 

Idag begynner eg på nytt, og mangler 5 kg til trivselsvekten min. Noen som vil være med å gjøre noe med det forbannede feriefettet som lurer seg på. har planer om og starte på et nytt GR kurs i slutten av august, men vil først prøve litt selv... Blir DU med????

 

Har veiedag på Torsdag, gruer meg, har ikkje vært på vekten på 2 uker..

Hjææællp!!!

 

Hvis du ønsker å ta av noen kilo med setter eg stor pris på det.. ;)

den beste veien til målet er ved hjelp av motivasjon fra andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 107
  • Created
  • Siste svar

jeg vil også bli med. er helt ny her, men har trent ganske lenge. håper å gå ned 3 kg før jeg skal på gardeball i desember.. det er vel egentlig ikke kiloene som det er noe galt med men "formen". ;) har kjempe lyst på flat mage, men har hørt at det er helt umulig for noen kvinner å få det ,og begynner virkelig å tro jeg er en av dem. men nå skal jeg virkelig gjøre en innsats ihvertfall så får vi se om magen går bort eller ikke:)

 

kjempe fint med et sånt forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og kjæresten min skal gifte oss neste år. Vi ønsker å gå ned 5 kg i vekt begge to og få litt muskler :-). Vi begynte i dag, og jeg tror det skal bli lettere med han enn min forrige kjæreste som satt og gomla potetgull i ansiktet mitt kveld etter kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jellybelly

Er helt ny her.. Skal starte et sunnere liv i dag tenkte jeg:) Har planer om å gå ned ca 4 kilo. Og det virker litt enklere hvis man kan bruke verktøyene her. Har sittet og lest i flere timer på disse sidene for å lære litt. Har aldri telt en kalori før. Håper jeg kan få noen tips og motivasjon av dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble eg glad.... ;) Kjempe fint at så mangen ville bli med å motivere hverandre. Gruer meg nok litt til torsdag når eg skal på vekten for eg vet at de har gått opp siden før ferien.. det er jo mye bedre når vi sammarbeider og kan dele erfaringer. hvordan har det gått idag med dere då..??? er det noen av dere som skal gå på grethe roede??? har gått før?? ol.

 

Uansett lykke til.!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe kjekt at du blir med... Du har jo vært kjempe flink om du har klart å ta va en del etter fødselen, har hørt det er vanskelig.

Nå skal vi klare de siste kiloene sammen her..

Dette håper vi å klare bra.. Er du klar for å gi resultater i morgen....

Har du gått på kurs før??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Jeg har tidligere gått ned ca 12 kilo med Grete Roede-kurs, men nå tenkte jeg at jeg skulle å ta av noen til selv ved hjelp av trening og pågangsmot. Treningen er jeg godt i gang med, men pågangsmotet når det gjelder kosten er det verre med. Kikket tilfeldigvis innom denne siden og dette ser jo helt genialt ut. Kanskje dette er motivasjonen jeg trenger for å begynne å telle kalorier igjen. Jeg vet jo godt at det funker, en må bare sette i gang, og det er vel det aller vanskeligste. Kan jeg få henge med dere og få litt hjelp? Veiedag på torsdager er supert for meg også.

 

Var på en liten ferietur i helgen og dum som jeg er kjøpte jeg diverse snop i tax-free butiken på Gardermoen. Enda jeg VET at jeg ikke kan ha sånt i huset "i tilfelle jeg får litt besøk". Jeg blir jo sittende og mumse som en annen gris. Mitt første bidrag til et bedre liv er å kaste resten. Pengene er brukt allerede, tenker jeg, så selv om det er avskyelig å kaste mat er det i visse tilfeller bedre å kaste enn å bli tjukkere. Enig?

 

 

OG så første veiedag:

17/8-06 72,6 kg :-( Det var jammen opp to kilo i ferien det. Men bedre skal det bli:-)

 

24/8-06 71,0 kg

31/8-06 70,8 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med på dette. Blir første veiedag i morgen. Må klare å gå ned litt, og må ha noen som kan følge med meg, backe meg opp og gi meg litt motivasjon! Trenger masse motivasjon!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er det veiedag folkens.... mine resultater er ikke så mye å skryte av...

vekten viste: 65,4 kg

 

før ferien viste den 64,2 så det er opp 1,2 kg.

Men nå er eg startet på nytt...

 

Så min startvekt uke 1 er 65,4, så tar eg det der fra..

Hvordan står det til med dere???

 

 

17/8: 65,4 kg

24/8: 64,2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Legger inn veieresultatene mine som redigeringer i mitt første innlegg, jeg, så blir det lettere å holde kontroll på utviklingen. Selv om den blir skremmende tydelig fra gang til gang. Men første gang skal man vel egentlig ikke sammenlikne med noe annet enn sine egne forhåpninger så vi får vel si vi egentlig slipper billig unna i dag ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og kjæresten min skal gifte oss neste år. Vi ønsker å gå ned 5 kg i vekt begge to og få litt muskler :-). Vi begynte i dag' date=' og jeg tror det skal bli lettere med han enn min forrige kjæreste som satt og gomla potetgull i ansiktet mitt kveld etter kveld...[/quote']

 

 

Jeg har stått stille på vekten siden jeg startet mandag - men buksene mine har blitt rimelig slacke. Har begynt å sykle til og fra jobb. Har blitt litt muskler siden jeg startet. I dag pendlet jeg mellom to skoler... Men bra for meg i lengden ;-).

 

I tillegg har jeg trent styrke og utholdenhet to ganger denne uken. Så jeg har en del trimpoeng :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bli med i 5 kilos klubben da vel:-) Jeg har også veiedag torsdager.

prøver å slanke meg, men klarer det bare ikkje. Skal ned ca 7-8 kilo, men e nesten umuli,, er litt for gla i sjokolade og nammis, men prøver å spise det bare i helgane. men er svak, og derfor blir det oftare. Er 160 cm og veir 61 kg. (har vore ned i 52 kg) Hjeeelp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo selvsagt midt i blinken for meg. Skal ned 5-6 kg, aller helst med en gang. Jeg er 36 år og det går ikke så raskt nedover med vekten lenger. Gikk ned i fjor høst, men alt kom tilbake etter jul. Nå er det på'n igjen. Motivasjonen er på bunn, men likevel er lysten til å kunne gå inn i buksene mine temmelig stor.

 

Er det noen forslag til hva man kan gjøre for å holde motivasjonen til å spise mindre og trene mere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

 

Er det noen forslag til hva man kan gjøre for å holde motivasjonen til å spise mindre og trene mere?

 

Dette kan enten virke motiverende eller totalt mot sin hensikt, men etter noen runder med GR-kurs for å få tatt av en god del kilo (kroppen min liker nemlig kiloene sine veldig godt og holder godt på dem -dette går saaakte) har dette funket for meg:

 

-Helt faste treningsrutiner som ikke kan settes til side for tilfeldige ting som oppstår, er kjempeviktig. Gjerne ta med treningstøy på jobb og trene rett etter jobb. Du er ikke den eneste som har borrelås-sofa som sitter fast i rumpa når du setter deg ned :-) (husk å spise skikkelig i god tid før du trener så du ikke får hold, men heller ikke så lenge før at du går tom underveis, da blir alt bare tungt og slitsomt og en dårlig opplevelse).

Det er fort gjort å si til seg selv "Og det er skikkelig nedtur å komme hjem med ubrukt treningstøy". Og det er det jo, men det er fascinerende hvor lett det er å finne unnskyldninger når en tenker "jeg skal ikke"-tankene. Hvis du på vei fra jobb til trening prøver å tenke "Dette skal bli deilig" eller " Så godt det skal bli å bare bruke tid på seg selv en time, og få ut stress og mas av kroppen" Eller når det er vinter og du går rundt som en vandrende istapp: "Så deilig det skal bli å trene og bli skikkelig gjennomvarm". Positive tanker funker! Det høres ut som om jeg er frelst på amerikanske hjelp-deg-selv-bøker og det trodde jeg kurslederen vår var da hun snakket om dette (men da angående nei-mat), men det har faktisk vist seg å fungere, i hvert fall for meg. Det kan også hjelpe hvis du kjenner at du har litt vondt i ryggen eller et annet sted, å prøve å lure seg selv til å tro at det er fordi en har trent for lite. Da er jo trening det eneste som hjelper for å få bort vondten. Og tenk så deilig DET skal bli (Anbefales ikke på skikkelige vondter som må legebehandles :-) )

 

Husk å ha med en banan e.l. i treningsbagen så du får opp blodsukkeret igjen fort etter trening, ellers er godtedisken i matbutikken skremmende nær.

- Om mat. Jeg synes ofte at maten kommer litt av seg selv hvis jeg er flink til å trene. Det er liksom så stusselig å skusle bort alt sammen med å spise sjokolade etterpå. Jeg hadde en periode jeg alltid måtte ha sjokolade eller iskaffe rett etter trening, men ved å prøve å tenke "Nå har jeg blitt så utrolig sliten, hva trenger kroppen min nå for å virkelig dra nytte av dette?" , er det blitt lettere å gå hjem (etter en banan, selvfølgelig) og spise brødskive med egg og drikke masse vann i stedet. Etter en stund er faktisk ikke sjokoladen innom tankene en gang.

Lag vaner på hva du spiser etter trening eller prøv å planlegge på forhånd. Det er ingen god ide å gå i matbutikken og finne på gode middagsforslag etter en time høypuls eller styrketrening.

 

- Om mat igjen: Skrive ned absolutt alt er et skikkelig mas, men fryktelig nyttig. Og når du føler at det sklir ut litt i matveien, er det aller mest viktig for å få oversikten over hvilke feller du går i. Det er skummelt å se hvordan en i utgangspunktet god dag kan ødelegges fullstendig av en sjokolade, eller hvor mye et glass juice til hvert måltid kan utgjøre.

 

- Og om du tryner skikkelig en dag eller i et måltid: En uke har syv dager, som for de fleste består av fire måltider Det er 28 måltider å gjøre det riktig på. Om du feiler på ett er det fortsatt 27 igjen. Spist er spist og gjort er gjort. Se hele tiden fremover, og planlegg heller de neste måltidene fremfor å angre på sjokoladen du bare måtte ha på vei hjem fra jobb (men skriv den i boka som "straff" - det å se kalorimengden er jo ikke gøy)

 

-Og om alt skjærer seg med trening kan jeg absolutt anbefale personlig trener. Har nettopp begynt med det. Helt fantastisk effektivt og motiverende, men ALTFOR dyrt. Men du skulker i hvertfall ikke trening når du vet at det koster deg 400 kroner. Gøy er det også, med den rette treneren -kjemien er viktig.

 

Lykke til!

Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt deilig å få det slik, pang! midt i trynet alt det jeg egentlig vet! Det er greit å høre det fra andre iblant. Se det skrevet ned av andre. Jeg har en travel hverdag, men ikke mere travel enn at jeg kan skvise inn trening tre dager i uka.

 

Et av mine problemer er at jeg tillater meg å sette meg ned med en kopp kaffe litt for ofte. På den måten får jeg hverken gjort noen ting, eller rørt på meg.

 

Dessuten lurer jeg meg selv ved å ikke gidde å skrive ned alt jeg spiser på dagene som jeg likevel vet at jeg ikke har gjort det særlig bra. Akkurat der var jeg så flink før. Nå er jeg håpløs!!

 

Jeg er redd for å ende opp som moren min. Hun har 15-20 kg for mye på kroppen, hun er 68 år, og rører seg nesten ikke. Hun er i så dårlig form at hun knapt kan gå en strekning 100 meter uten å bli svimmel og kortpustet! Hjelp, jeg er redd for at jeg skal bli slik hvis jeg ikke skjerper meg.

 

Men det er jo bare jeg som kan gjøre noe med dette. Ingen andre kan gjøre noe for meg enn meg selv.

 

Men det hjelper selvsagt med motivasjon fra andre. Det er derfor jeg velger å skrive dette nå. Håpet er at andre kan gi meg akkurat de rådene jeg trenger for å begynne å tenke annerledes i hodet mitt.

 

angelo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Kanskje du ikke skal begynne med alt på en gang? Det kan ofte være litt vanskelig å endre hele livsstilen over en helg? Hva med å starte med å lage en treningsavtale med deg selv (eller enda bedre noen andre)? Og ikke gjør noe mer enn det den uken. Prøv å tenke litt på hva du putter i munnen, men ikke skrive kalorier og heller tenke mer på at du skal spise riktig i forhold til å få mest mulig glede og utbytte av treningen. Hvis du klarer det i f.eks. to uker er du kanskje klar for neste skritt som er å skrive ned det du spiser.

 

Du skriver du setter deg ned og drikker kaffe, men ikke hvor. Er det sosial kaffe med venner på kafe, er det kanskje mulig å gå til kafeen i stedet for å ta bussen? Eller i hvert fall gå av bussen en holdeplass før, eller om du kjører bil-parkere ekstra langt unna.

 

Er det hjemmekaffe eller kontorkaffe, kan du kanskje prøve å gå noen runder mens du drikker kaffen i stedet for å sitte? Ok- kan kanskje bli litt teit, men allikevel.

 

Bare noen ideer jeg fikk da jeg leste det siste innlegget ditt. Og fryktelig mye lettere å skrive enn å gjennomføre, er jeg fullt klar over, men fortell oss gjerne hvordan det går :-)

Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange gode råd!

 

Jeg er helt for det å ta ting etterhvert. Jeg vil ned 6 kg. Nå har jeg treninga i boks og har startet å registrere hva jeg spiser. Ikke dårlig det. Blir liksom litt mer bevisst når en må skrive ned hva en dytter i fjeset. Akkurat nå spiste jeg en hel haug med kjeks etter middag... Litt nedslående å legge inn i skjemaet og se at det var like mange calorier som jeg hadde spist hele dagen før i dag.

Men jeg er i gang - i hvertfall.

 

Har dere forresten noen tips om hva jeg kan gjøre for å se på TV uten å måtte spise om kvelden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Har dere forresten noen tips om hva jeg kan gjøre for å se på TV uten å måtte spise om kvelden?

 

Begynn å strikke! Da har du ikke ledige hender til snop:-)

Eller slå av tv'n og gå en tur uten lommebok i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som dere "begynte" i forrige uke, men håper jeg allikevel kan slenge meg på? Jeg begynte nå på mandag 21/8 og har ett ønske om å gå ned inntil 10 kg, men starter med 5 først (har lært at det ikke er lurt å ha for store ambisjoner)

 

Gikk på Grete roede for 6 år siden - da tok jeg av nesten 24 kg over ett skoleår. Var veldig stolt av meg selv da. Denne gangen vil jeg prøve på egenhånd.

 

Startvekt 21/8: 76,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...