Gå til innhold

Ned 5 kg. noen som bli med???


Gjest jannike

Anbefalte innlegg

august:

72,8

 

7. sept: 70,3

14. sept: 69,7

 

Dette går jo riktig vei. Har også brukt målebåndet, men må innrømme at jeg synes det er vanskelig. Har kanskje forsvunnet 1 cm eller 2, men det er vanskelig å måle nøyaktig. Hvor stramt/løst målte jeg sist, og hvor var det eksakt? Uansett, dersom det virkelig forsvinner centimeter, så vil en jo se det klart før eller siden.

 

Jeg har også tatt de andre målene jeg har lest om her på sidene (hals, lår, overarm osv), men jeg vet ikke hvor mye hensikt det har for meg. Jeg har en BMI på rett under 23, og er på ingen måte overvektig, ikke desto mindre har jeg en relativt høy fettprosent (noe som er vel så interessant som BMI). Jeg akkumulerer fett av det usunne slaget, dvs alt sitter på magen, rundt midjen måler jeg 88 cm, og det er ganske mye har jeg skjønt. Til sammeligning måler jeg 58 rundt lårene, 35 rundt leggene og 30 rundt armene. Jeg kan jo alltids måle en gang i måneden for å se om det er noen forandringer.

 

Håper det går bra med dere andre. Er spent på å høre fra dere.

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 107
  • Created
  • Siste svar
Gjest slankeklar

Jeg synes såvidt jeg har rukket å legge inn vekta og så er det jammen veietorsdag igjen . Og hei hvor det går. Er tydeligvis på en god bølge her nå, med riktig mat og mye trening. Prøver å holde meg mellom 1400 og 1800 kcal per dag, og da føler jeg at jeg har mye handlingsrom i matveien. Til nå har jeg ligget på ca 12 trimpoeng i uka ved siden av totalt stillesittende arbeid.

Og trives jammen med det også. Har mer overskudd enn på lenge. Kan ikke huske det var sånn da jeg gikk på kurs og skulle holde meg på rundt 1200 kcal. Var mye mer sliten da. Håper bare dette varer utover høsten og vinteren, det er jo gjerne da kakao-bilringene kommer :D

 

17/8-06 72,6 kg

24/8-06 71,0 kg = -1,6 kg

31/8-06 70,8 kg = -0,2 kg

7/9-06 70,4 kg = -0,4 kg

 

14/9-06 69,8 = -0,6 kg

 

Hvordan går det med dere andre? Det er lov å være deppa også, det er jo derfor vi har dette forumet :-)

Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Så fin nedgang du har hatt, gratulerer!

Du fikk meg til å tenke litt over de trimpoengene. Husker jo at jeg gikk og syklet mye mer før, og selv om jeg fikk litt bedre uttelling per treningstime, fikk jeg mye "gratis" trimpoeng gjennom å ha gangavstand til jobb. Det var kjekt å få ryddet opp, tusen takk for hjelpen:-)

Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Elin - ja, du har virkelig en fin og jevn nedgang nå.. Kjempebra!!

Håper det er min tur på mandag - men det må jo komme. Ser jo at jeg ligger på noenlunde samme kalorinivå som deg (svinger litt fra dag til dag) så da må jeg jo gjøre noe riktig når du går ned i vekt.. haha.

 

Tror det er mange som har falt av lasset her nå.. dere var jo opprinnelig så mange som hadde veiedag på torsdager og hittil er det jo bare du og mimi som har kommet med resultater... Synd!!

 

Men vi som er her får stå på og støtte hverandre :D

 

Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg trodde også det var flere som skulle gi tilbakemelding på torsdager. Vi får håpe at folk vender tilbake igjen. Om ikke annet, så får vi som er her klamre oss fast :D

 

Gratulerer til Elin! Da er vi begge under det - i alle fall for meg - magiske tallet 70. Så får vi bare stå på, og klatre videre nedover.

 

Lykke til i helgen alle sammen, spesielt til deg Marianne, som har veiedag på mandag. Det er i grunnen fint at ikke alle har veiedag samme dag, for da er det liv i diskusjonstråden vår litt oftere.

 

Stå på!

Mimi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, den er litt risky den der med veiedag mandag, men det gjør at jeg tenker to ganger før jeg unner meg noe ekstra i helgene :D

 

Ja, vi får håpe de andre kommer tilbake igjen. Det er jo minst like viktig å bruke forumet når det ikke går så bra!

 

God helg til alle med slankere - måtte det bli en lett en :D

 

Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det så mange kjekke folk, og framleis litt liv.

 

Eg har, som så mange andre, dei siste, vanskelege 5 kg igjen.

 

For nokre år sidan låg eg på 85 kg, men gjekk ned til 78. Så låg eg jamt der ei stund, før eg no i vår tok meg på tak og gjekk ned til 68. Eg vil helst heilt ned til ca 62-63, men dei siste kiloane sit godt fast - eg er 166 cm høg, 35 år.

 

Vekt etter ein lang sommar: 70 (opp 2,5 sidan før sommaren)

No har eg byrja på att med trening og betre matstell. Har vegedag torsdagar:

7.9. 68,8

14.9. 67,8

 

No er det helg igjen, og eg skal på fest laurdagen, alltid ei utfordring!

 

God helg til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Velkommen i gjengen! Her var vi mange en stund, men så har det blitt litt stille. Men hvem vet, kanskje de dukker opp igjen. Vi håper det.

Du har jo allerede hatt en fin nedgang til nå. Vi satser på at vi klarer det videre også :-)

Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å ha deg med. Vi trenger folk som holder liv i tråden, uansett om det har gått bra eller dårlig. Det ser jo ut som om du er på god vei!

 

Jeg har lovet meg selv å skrive et par ganger i uka, og ikke minst har jeg lovet meg selv (og nå også dere :D) at jeg fortsatt skal være her hvis jeg sprekker eller hvis vekta står stille en periode! Æresord :D

 

Lykke til folkens. Ha en fin helg og husk at det går an å unne seg noe godt, uten at det medfører stort kalori-inntak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er viktig som mimi sier at vi unner oss noe ekstra i helgene - eller en annen dag vi har noen kalorier å bruke til overs. Husker ikke om jeg har nevnt dette her før, men under kaker og bakst på oppskriftene på høyre side ligger det oppskrift på noe som heter Kesam pletter. For meg som er lidenskapelig glad i vafler er dette helt genialt!!! 55 kcal pr 40 gram. Med litt lettsyltetøy er det nesten som vafler - men MYE sunnere!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det klart for nok ein veiing, ser det er få som har rapportert inn her...

Vel vel eg kom akkurat igjen fra ei inntensiv kurs uke i Oslo og på hotell står jo fristelsene i kø- begynte veldig bra med å si nei til det som var usunt men dei blei vanskeligere etter hvert som dagene gikk.... Er jo så utrulig deilig med ein "liten" sjokolade når ein har vært på kurs heile dagen og er tappa for energi!!!

 

Som dokke sikkert skjønna så grua eg meg til i dag, hadde jo ein oppgang sist uke men litt ned gikk det denne uka og alle monner drar jo, om enn ikkje så fort...

 

Start: 62,9

Uke1: 62,2

Uke2:63,2 (uff)

Uke3:63 (ser lyset i enden av tunnellen....)

 

Velkommen til alle nye:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har vært litt smådeppa fordi vekta har gått feil vei, men nå viste den ENDELIG 79.6!!!! WOW! Under 80! Og jeg skal ALDRI over igjen!

 

Jeg har egentlig bestemt meg for at veiedag er onsdag, men på onsdag viste vekta 81.5 :D Jeg bestemte meg der og da på å gi kroppen ut uka, altså til i dag å skjerpe seg på ;-) Vet ikke hvordan den kan vise 79.6 i dag da, men jeg har vært flink til å spise nok og å drikke mye vann. Jeg gikk på vekta 3 ganger for å se at det var riktig ;-)

 

Ha en flott helg jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Så fint at dere fortsatt er med! Og gratulerer Cowgirl83! Ikke bli for skuffa om du skulle slumpe til å se 80-tallet en gang eller to til, ta det som du gjør nå, en motivasjon til å aldri se det igjen. Men er det ikke en deilig følelse?! Jeg husker selv da jeg tippet 80! Fantastisk. Men først nå når jeg har ligget og vippet rundt 70 i et par år tør jeg si ALDRI MER 80.

 

Og til deg, topo! Stå på, les det vi skrev over om vektplatåer. Kroppen venner seg til å ha en viss vekt og det kan være vanskelig å komme seg videre ned, og spesielt med hotellopphold:-). Men står en på lenge nok, går det allikevel. Har du målt deg? Kanskje du ser noen endringer der?

 

God helg og skål for alle gode bragder, i vann da kanskje helst :D

Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at dere fortsatt er med! Og gratulerer Cowgirl83! Ikke bli for skuffa om du skulle slumpe til å se 80-tallet en gang eller to til' date=' ta det som du gjør nå, en motivasjon til å aldri se det igjen. Men er det ikke en deilig følelse?! Jeg husker selv da jeg tippet 80! Fantastisk. Men først nå når jeg har ligget og vippet rundt 70 i et par år tør jeg si ALDRI MER 80.

 

Og til deg, topo! Stå på, les det vi skrev over om vektplatåer. Kroppen venner seg til å ha en viss vekt og det kan være vanskelig å komme seg videre ned, og spesielt med hotellopphold:-). Men står en på lenge nok, går det allikevel. Har du målt deg? Kanskje du ser noen endringer der?

 

God helg og skål for alle gode bragder, i vann da kanskje helst :D

Elin[/quote']

 

Takk for opptimismen:)

Har slete med vektplatået før så veit det kan gå seint, men så utrulig frustrerende.....!

Har ikkje målt med enga men tankte eg skulle begynne den nye uka med å gjøre det så kanskje viser det noe der...

 

Ha ei fortsatt fin helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det min tur til å trå på vekta igjen. Jeg har vært så utrolig spent iom at jeg ikke gikk ned noe forrige uke. Men jeg kjenner jo at ting skjer med kroppen, så jeg tenkte at nå MÅ jeg da ha gått ned litt. og jada, i dag fikk jeg resultater igjen: - 0.7!! YAY til meg!! Og det tiltross for at jeg tok helt av med alkoholen på fredag (med masse sukkersøt likør og søte drinker - det tenkte jeg på først etterpå) og dertil hørende mat dagen derpå. Men jeg henta meg inn igjen i går og spiste riktig og gikk en lang fin tur i skogen (au - støl i rompa)

Jeg har også (overraskende) gått ned hele 2 cm rundt livet.. Fikk bare kjapt tatt ett av de andre målene mine i morres og denne uken hadde jeg ikke gått ned rundt brystet, men med 2 cm rundt livet er det helt greit :D

 

Nå etter 4 uker med slanking syns jeg det går greit med maten. Spiser godt og er sjelden sulten. Det som er problemet nå er at jeg begynner å bli smertelig klar over hvor lenge siden det er jeg har spist smågodt og potetgull som er mine to store lidenskaper... Jaja, jeg får bare fortsette å fokusere mot målet og håpe suget går over :D

 

10.8 trimpoeng denne uken - det er litt mindre enn jeg har hatt før, men jeg er strålende fornøyd med det også.

 

Så da har jeg kun 1,5 kg igjen til første delmål - som er 5 kg... Måtte de forsvinne fort :)

 

Dagens tall:

 

Startvekt 21/8: 76,6

Forrige uke 11/9: 73,8

I dag 18/9: 73,1 = totalt 3,5 kg YAY!!!

 

Strålende fornøyd hilsen fra Marianne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at dere fortsatt er med! Og gratulerer Cowgirl83! Ikke bli for skuffa om du skulle slumpe til å se 80-tallet en gang eller to til' date=' ta det som du gjør nå, en motivasjon til å aldri se det igjen. Men er det ikke en deilig følelse?! Jeg husker selv da jeg tippet 80! Fantastisk. Men først nå når jeg har ligget og vippet rundt 70 i et par år tør jeg si ALDRI MER 80.

 

Og til deg, topo! Stå på, les det vi skrev over om vektplatåer. Kroppen venner seg til å ha en viss vekt og det kan være vanskelig å komme seg videre ned, og spesielt med hotellopphold:-). Men står en på lenge nok, går det allikevel. Har du målt deg? Kanskje du ser noen endringer der?

 

God helg og skål for alle gode bragder, i vann da kanskje helst :D

 

Elin[/quote']

 

Tusen takk for fin tilbakemelding, det er alltid godt å få litt skryt ;-)

Håper du har hatt en fin helg! Jeg skålet i vin, vel fortjent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Marianne. Intet er bedre enn når man får lønn for strevet :D Da er det lettere å holde motivasjonen oppe. Keep up the good work!

 

Jeg var på deilig middag med både vin, likør, ost og sjokolade på lørdag, og inntaket av kalorier snek seg nok opp mot 2500. Til gjengjeld lå jeg på under 1600 kcal fredag og bare 1200 i går. Jeg håper det veier litt opp for utskeielsene, som jeg uansett nøt i full drag... :D

 

Når man først skeier ut, så tror jeg det er viktig å gi seg selv lov til å nyte det. Vi kommer ingen vei med dårlig samvittighet i alle fall.

 

En ny uke er i gang. Ønsker alle mye sunn mat og deilig trim! Heia heia... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært inne på nettet på noen dager. Har heller ikke ført opp hvor mye jeg har spist eller trimmet. Men jeg har gått litt ned, og det er jammen meg deilig. Har faktisk vært flink til å spise riktig, og ikke for store mengder. Hadde noen utskeielser i helga, men jeg føler at det ikke har vært helt ødeleggende for meg selv.

 

Tiden har dessverre ikke vært på min side. Har vært alene med ungene nesten en uke, og da blir det lite tid til meg selv og trimmen. Har bare ikke overskuddet til å trene hvis det skal skje innimellom henting og bringing, middagslaging og selvsagt jobben...

 

Håper på en bedre uke, skjønt det ser litt dårlig ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Flott nedgang Sans1. Dette går jo absolutt riktig vei! Må innrømme at jeg nesten er litt redd for at det skal gå for fort nedover med deg så du forsvinner fra vektklubben. Det er så hyggelig å lese innleggene dine :D

 

Og velkommen tilbake angelo! Lenge siden vi har hørt fra deg. Skjønner godt at det kan bli litt mye å holde styr på til tider. Men noe jeg prøver å huske på som min GR-kursleder pleide å si: "Å slanke seg er som å gå på ski. Om du tryner (enten i et måltid, en dag eller en uke), så er det bare å reise seg og gå videre. Du kommer bare litt seinere fram enn du i utgangspunktet hadde tenkt. En kommer i hvert fall ingen vei ved bare å bli liggende."

Jeg synes det var så bra sagt. :-) Spist er spis og gjort er gjort. Det gjelder bare å forsøke å holde motivasjonen oppe til i det minste å prøve å gå riktig vei. Da kommer en fram til slutt.

 

Lykke til med neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for kjempekoselig tilbakemelding, slankeklar! Koselig å høre at noen setter pris på det jeg skriver :D Men jeg skal ned 10 kg - muligens mer, men siden jeg har satt 5 kg som første delmål ble jeg med her. Så det er jo egentlig ingenting i veien for at jeg fortsetter på "vår" tråd. Haha, jeg kan jo bare begynne på null igjen!!

 

Koselig å "se" deg igjen, Angelo. Glad du stakk innom :D

 

(lurte litt på om vi kanskje burde starta en ny link?? tror det er veldig mange som har fallt av - hadde vært hyggelig å fått rydda opp litt og fått en tråd med mer aktive brukere?!! Vi må jo da på en eller annen måte få vist at det fortsatt er oss?? Iom at vi ikke har noe navn, men bare ledetråden om at den er startet av jannike har jeg ikke kommer på noe lurt forslag på det! Anyone??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"lurte litt på om vi kanskje burde starta en ny link?? tror det er veldig mange som har fallt av - hadde vært hyggelig å fått rydda opp litt og fått en tråd med mer aktive brukere?!! Vi må jo da på en eller annen måte få vist at det fortsatt er oss?? Iom at vi ikke har noe navn, men bare ledetråden om at den er startet av jannike har jeg ikke kommer på noe lurt forslag på det! Anyone??"

 

Tja, jeg ser poeget ditt, men vet ikke hvordan vi skal gjøre det i praksis. Nå jeg går inn på linken "vår", så trykker jeg på pilen under datoen til høyre - da kommer man direkte til siste innlegg. Dermed hopper man over "rotet" så alt i alt synes jeg ikke det er så rotete. Alternativet er selvfølgelig en ny link, men så var det navnet da... ex-jannike? nja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jammen meg koselig at dere har lyst til å ha meg med videre. Jeg syns jo det er veldig hyggelig å lese innleggene til dere andre. Og når det går så bra med dere så får jo jeg lyst til å gjøre det bra, jeg også!

 

Var forresten på vekta i morges. Det var ikke så oppløftende som i forrige uke, men ikke helt ille heller. Jeg står på stedet hvil i forhold til forrige mandag, og jeg får vel være fornøyd med det når jeg ikke har vært flinkere til å trene. Det er litt surt at treningen skal være alfa og omega for om jeg går ned eller ikke. Det er jo ikke bestandig jeg føler at jeg har tid til det. Men det er kanskje like greit å få det inn i hodet at treningen skal bli med meg resten av livet. Det gjør tross alt godt for kroppen min.

 

Når det gjelder det å rydde opp i rotet her på denne linken så vet ikke jeg heller hvordan det skal gjøres, men et forslag til hva vi kan kalle linken er rett og slett "Ny - Ned 5 kg, noen som blir med?".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...