Gå til innhold

Ned 5 kg. noen som bli med???


Gjest jannike

Anbefalte innlegg

Hei,

Denne uka har jeg vært konstant sulten. Jeg husker at jeg i forrige uke og uka før der, tenkte at "du verden så mye mat man egentlig kan spise og fortsatt gå ned i vekt"... Der er jeg definitivt ikke lenger. Hva er det som skjer!? Jeg har lyst på mat hele tiden, og det er ingenting som metter. Det er ikke at jeg har spesielt lyst på sjokolade eller goderi (det er da da noe :D), men jeg har bare lyst på MER mat. Sukk... noen som kjenner seg igjen, eller har gode råd?

 

I morgen er det veiedag. Vi tastes :)

 

 

(PS En eventuell ny link bør kanskje ikke hete "Ny - Ned 5 kg.. " men heller "Fortsettelse av -Ned 5 kg, noen som blir med?". Bare en tanke... sånn at linken ikke oppfattes som helt ny mener jeg - uten at det skal hindre andre i å henge seg på. Jeg er jo selv relativt fersk her)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Hei Mimi, det hørtes ikke noe morsomt ut!! Men jeg vil tro det har noe med at du har fått opp forbrenninga di?? Jeg også merker at jeg er mer sulten enn jeg var før, men det er fordi jeg har gått fra 2 til 4-5 måltider om dagen så jeg går allikevel ikke rundt sulten. Hva med å spise mer salat og grønnsaker - fylle opp med det sånn at du blir mett til hvert måltid. Eller kjøpe sånne lavcalorisupper. (alla rett i koppen) en pose har 38 kalorier og suppe fyller jo litt opp. Da jeg gikk på GR i hine hårde dager husker jeg vi fikk tips om å drikke buljong hvis vi ble småsultne mellom måltidene.. det er godt og har lite kalorier!!

 

nå vet jeg ikke hva slags brød du spiser men hvis du spiser noe som ikke er så grovt vil det også spille inn.. Ved å velge grovere brød vil metthetsfølelsen vare lenger

 

Håper det bedrer seg!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser dansk rugbrød, så det kan vel neppe bli grovere, og det metter faktisk bra, selvom jeg også har lyst på mer av det... bare én skive til tenker jeg. Men det går jo ikke, for det er jo en del kalorier i sånt brød.

 

Jeg har prøvd å spise ekstra salat og grønnsaker og det hjelper også noe, men tydeligvis ikke nok, siden jeg skriver her og klager min nød. Det med suppe og buljong skal jeg prøve. Kanskje det gjør susen!? Ellers hadde jeg ikke tenkt på det du skriver, om at det kan være forbrenningen som går opp. Tidligere spiste jeg tre måltider om dagen, men jeg nå er oppe i fire-fem, litt avhengig av hva slags dag det er.

 

I skrivende stund sitter jeg og vurderer å dra og trene, slik at jeg kan spise litt mer. Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Jeg har ikke glemt dere, selv om det har vært stille fra meg i det siste. Sitter med enorme mengder jobb - nå er klokka ti om kvelden og jeg holder på fortsatt, måtte bare ha en liten "slarvepause". Men jeg merker at oppi alt det jeg har å gjøre, blir treningen virkelig friminutter. Det er så deilig å la tankene flyte fritt. Eller kanskje ikke flyte noe særlig i det hele tatt, og bare la jobb være jobb for en times tid- litt mental fritid er sikkert lurt.

Nå skal jeg reise på jobbreise i hele neste uke og to dager uken etter, og det er nesten så jeg gruer meg litt til det. Vanskelig å holde i gang trening og gode matvaner på hoteller og med 12 timer flyreise hver vei. Kanskje jeg må gjøre utfall fram og tilbake i flyet for å holde kroppen i gang :D

 

Jeg er også for å starte en ny link, gjerne med navnet du foreslo, Mimi, "Fortsettelse av -Ned 5 kg, noen som blir med?" Men kan i så fall den som oppretter den nye linken samtidig skrive en "flyttemelding" på denne tråden? Så får vi med over alle de som ønsker å finne oss igjen.

 

Når jeg leste du skrev du var sulten, Mimi, tenkte jeg med en gang: mensen :-)

Jeg blir nemlig alltid skrubbsulten før / under mensen. Men jeg er også helt med på tanken om at det kan være økt forbrenning, Sans1.

 

Jeg rapporterer vekt i morgen, skjelve. Gruer meg litt nå. Tror ikke det går så bra denne uken. Har klart å la vær å juksetitte ( i hvert fall siden mandag og da var det ikke noe gøy :) )

 

Ellers fikk jeg streng beskjed av en jeg trener med å spise mye mer proteiner enn jeg gjør ut fra hvor mye jeg trener (ganske mye og hard styrketrening). Det kan jo være et tips til dere andre også. Han sa "tenk proteiner i ALLE måltider (fisk, fugl, kjøtt), og reduser i stedet på brødmengden". Vi vil jo gjerne ha mer muskler for å få høyere forbrenning, og det funker dårlig med lite proteiner. Han mente det kan ha vært en medvirkende grunn til at jeg har brukt så lang tid på min vektreduksjon, og hatt så lange "trappeavsatser". Vi får se. Nå skal jeg i første omgang overleve en og en halv uke med hotellmat, og så får jeg ta det derfra.

 

Men kanskje det kan være en tanke for deg som er så sulten, Mimi. vis du ser over hva du spiser - er det mye raske karbohydrater der? Da får du lett store svingninger i blodsukkeret som gir sultfølelse. Med mer proteiner holder man gjerne lenger på metthetsfølelsen. Jeg gleder meg i hvert fall til å prøve dette ut litt.

Vi knottes, alle sammen!

Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til Marianne og alle andre som har hatt ei bra uke!!!

Kjekt å sjå at det var litt liv her igjen:) For min del har det også blitt mykje jobb i det siste som har ført til seine kvelder og lite aktivitet ellers så eg var veldig bekymra denne uka, veit eg har spist riktig men kva ville vekta sei???

 

MEN den sa - 0,6!!!! Så eg er kjempe fornøyd, har mista 2 cm rundt midja og så dette har vært ei strålende uke og i neste uke ser eg ikkje noken store hinder enda så er opptimist for videre framgang!!

 

Stå på alle sammen!!

 

Mine resultat:

start: 62,9

Uke 1:62,2

Uke 2:63,2

Uke 3: 63

Uke 4: 62,4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...