Gå til innhold

Ned 5 kg. noen som bli med???


Gjest jannike

Anbefalte innlegg

Begynn å strikke! Da har du ikke ledige hender til snop:-)

Eller slå av tv'n og gå en tur uten lommebok i stedet.

 

Kanskje jeg får prøve det! Strikkepinner og garn har jeg for så vidt, selvom det har ligget en stund..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 107
  • Created
  • Siste svar

I dag var jeg virkelig flink. Jeg trente step i en time, og trente styrke for armer og mage etterpå. Jeg har også vært flink til å spise riktig og sunt. Vel, jeg skeiet ut med en liten Kick lakris på butikken i sted, men den var liten. Og jeg hadde litt å gå på syntes jeg etter å ha forbrent nesten 500 kcal tidligere på dagen. Det er så deilig når dagene går så lett som denne!!

Krysser fingrene for at morgendagen også blir like grei, med tanke på spising i hvertfall.

 

angelo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

har ikke vært her inne på en stund nå, har vært på kurs med jobben.

Ser dere er godt igang med å komme med ideer og tips, det er kjempe bra

Idag er det veiedag så eg legger inn resultatene ovenfor der eg la inn sist slik at eg får en bedre oversikt over hvor mye eg eventuelt har tatt av eller lagt på meg.

 

PÅ kurset eg var på i går, satt vi å snakket i lunsjen om slanking ol. da fikk eg vite om en suppe kur. den blir kalt sukehuskuren.

den varer i 7 dager, og er en fin kicker for de som vil fortsette å slanke seg. hun som vi var på kurset hadde tatt av 3 kilo på de 7 dagene. vet at det ikke er så bra å slanke så mange kilo på en uke, men det må jo være en gøy kicker for de som strever litt i begynnelsen. skulle få oppskriften på mail, så gleder meg. Eg kan legge oppskriften ut her om noen er intresserT. Det eg vet om kuren er at du skal spise bare frukt en dag, bare grønnsaker en daqg og en dag bar biff eller kylling. men denne suppen kan du spise når du vil og hvor mye du vil. skal vist også virke veldig rensende på kroppen.

 

Og til slutt , må eg jo komme med resultatene mine..

det viser minus 1,3 kg... Jippi!!!

er kjempe fornøyd.

 

17/8: 65,5

24/8: 64,2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo en typisk jojo-slanking-kur. Ja, du vil sikkert gå ned mye til å begynne med. Men mye av det er bare vann. Men se hvor lite du får i deg pr dag!! Du sulter kroppen din og det er jo stikk i strid med alle GR- prinsipper.. Skjønner fristelsen er stor. Men gjennom mine sikkert 15 år med av-og-på slanking har jeg endelig forstått og godtatt at sånne kurer i det lange løp bare er tull!! De gangene jeg har gått på det (da har jeg riktignok ikke fortsatt med noe GR-opplegg etterpå) har jeg endt opp med å gå opp MER etterpå. hehe, ikke meningen å ta fra deg entusiasmen. Men jeg tror mer på ett sunt og variert kosthold ;)

 

Ha en fin dag alle med-slankere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

17/8-06 72,6 kg

24/8-06 71,0 kg = -1,6 kg :-)

31/8-06 70,8 kg

 

Flott nedgang denne uken.Men er redd det gode resultatet er mye på grunn av veldig oppblåst kropp i forrige uke pga mens. Men hyggelig er det lell :-) Gir motivasjon til å stå på videre.

 

Kjære Jannike!

Jeg har også spist suppedietten som du forteller om, en venninne av moren min hadde den skrevet ned og vi skulle prøve det.

Dette fant vi først ut etterpå: Den er helt riktig satt sammen av dietetikere / ernæringsfysiologer ved sykehus (vår var fra Rikshospitalet), men er beregnet på folk som er ekstremt overvektige og av medisinske grunner skal gå ned MYE og som er under konstant oppfølging av lege / helsepersonell. Jeg opplevde å bli fryktelig sliten, drittlei av suppe, veldig sulten og gikk opp igjen alt sammen igjen uken etter.

 

Jeg er enig i at det kan virke motiverende å gå ned tre kilo på en uke, men tenk hvor ekstra demotiverende det blir når du så starter å spise "normalt" igjen (dvs GR-kosthold) og kanskje til og med går opp litt uken etter fordi kroppen har gått på sparebluss i en hel uke.

 

Stå på! Vi klarer dette på den "trygge"- men akk så vanlige måten! Telle kalorier, spise variert og trene jevnlig - og bare se så fine resultater du har hatt denne uken:-)

Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Eg er ei jente på 26 år, har gått på grete roede før, men har no slutta å røyke å det merkes på vekta men har kommt så langt på røyke slutten nå at søt trangen og overetinga ikkje er eit stort problem lenger så nå vil eg prøve å kvitte meg med dei ekstra kiloane!!

 

Eg er ca 63-64 kg og vil ned til alt fra 55-57 kg fordi eg veit at det er der trivsels vekta mi ligge:)

Har tenkt å prøve dette uten å melde meg på nytt GR kurs.....

Eg har tenkt å ta veie dag i morra fredag for å finne ut akkurat kor landet ligge...grua meg!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var den nedstemt... men det går greit...

synes bare det hørtes bra ut, men grethe roede er vell det beste vi kan følge.

skal prøve å holde ut med dette... Vil jo ikkje legge på meg igjen etterpå...

 

Bra resultat forresten 1,6 kg er jo kjempe bra..

Hvordan har det gått med dere andre???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Eg er ei jente på 26 år' date=' har gått på grete roede før, men har no slutta å røyke å det merkes på vekta men har kommt så langt på røyke slutten nå at søt trangen og overetinga ikkje er eit stort problem lenger så nå vil eg prøve å kvitte meg med dei ekstra kiloane!!

 

Eg er ca 63-64 kg og vil ned til alt fra 55-57 kg fordi eg veit at det er der trivsels vekta mi ligge:)

Har tenkt å prøve dette uten å melde meg på nytt GR kurs.....

Eg har tenkt å ta veie dag i morra fredag for å finne ut akkurat kor landet ligge...grua meg!!!!![/quote']

 

Hei og velkommen i klubben.. kjempe koselig at du blir med.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hola Chicas!

 

Kan jeg slenge meg med dere?

 

Jeg er 23 år, 173,5 cm høy og veier 80,3 kilo pr i dag.

Har prøvd å spise sunt i et par uker nå, men skjeiet litt ut på tur. Men har i allefall ikke gått opp!

 

Jeg vil ned til 75 kilo, det veide det i fjor sommer og var veldig fornøyd.

 

Er ikke i noe fysisk aktivitet for tiden, så jeg prøver å ligge på 1500 kcal om dagen, og å fordele måltidene nogen lunde etter GR sitt prinsipp.

Når jeg begynner å bevege meg mer går jeg seff opp i kcal.

Spiser sunn mat, frukt, rent kjøtt, grønt og magre melkeprodukter.

 

Spennende å se hvordan dette går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Nå begynner vi å bli mange her! Så morsomt :-). Men hvordan har det gått med dere? angelo? lilje21? jellybelly?

tinie? elli? anne10? elinor?

Vi venter i spenning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er eg i gang!!

Veiet meg i dag og vekta stoppa på 62,9... faktisk litt mindre enn frykte så det er bra, men no gleda eg meg til å komme igang og til resultata begynne å komme:)

Lykke til med uka som kommer alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har gått helt uten trening på kveldstid. Men jeg har syklet mye i forbindelse med jobben og har til sammen gått ned 2 kg siden jeg begynte for to uker siden. Det er noe jeg er fornøyd med. SAmtidig har jeg også fått litt mer muskler - det merker jeg spesielt på buksene.

 

Forloveden min er også med på opplegget, og han har begynt å sykle på jobben. Denne uka var vi i bursdag tirsdag og skeiet skikkelig ut. Det er sørenimeg ikke lett når det plasseres både det ene og det andre foran hånda di. Når paprikapotetgull settes foran meg - gikk hånda av seg sjøl.

 

Jeg synes det er godt når han går så opp i det som meg. Han kunne ikke tenke seg å dra bort to kvelder på rad når han kjente til kakebordet. Han trodde ikke han klarte to kakedager på rad.

 

Vi drikker heller ikke noe spesielt når vi prøver å gå ned.

 

Men en ting jeg har lagt merke til. Min trivselsvekt er mye høyere enn mange andre her. Jeg har som mål å være en str 40. Trives veldig bra med det, siden jeg har former. Alt blir jo flatt og tomt om en blir for tynn.

 

og en ting - er det vanlig å sjekke fettprosenten i GR lenger?

 

Og ja - det lønner seg virkelig å lære å spise sunt. Jeg er den slankeste på min side av familien. Det er diabetes i alle retninger og overvekt kombinert med null trening.

 

Jeg skal ikke ha hvetemel, så mange ferdigprodukter er feil for meg. Vi spiser mye GR middager, men synes det er vanskelig å spise noe annet enn brødmat når det er frokost og lunsj. Føler meg på en måte ikke mett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg min første veiedag - burde vel kanskje endre til torsdag så jeg følger dere andre, men vekta lyste mot meg i morres og jeg måtte bare opp og se!!

1,9 ned!!!!!!! Yay - nå må det riktignok sies at jeg ikke tror alt dette er reell vektnedgang, da jeg hadde noen skikkelige "fetedager" forrige helg før jeg begynte. Men uansett så er det en pangstart! Så jeg er veldig fornøyd!

 

21/8: 76,6

28/8: 74,7 = -1,9!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff! Jeg kan ikke egentlig si at jeg har vært helt håpløs hele tiden. Det er bare det at de dagene som kalles helg blir så uorganisert. Med tanke på mat ihvertfall. Jeg har spist fint i hele forrige uke, men i helga ble det megadessert på søndagen, og ost, kjeks og portvin på lørdagen. Spiste dessuten smågodt på kino på fredagen. Trente tre ganger på over en time. Og jeg forbrant nesten 500 kcal hver gang. Men det blir ikke bra nok i forhold til hva jeg har dyttet i meg.

 

Noen ganger tenker jeg som så at jeg likevel bare kan gi opp hele forsøket om å skulle gå ned de forhatte fem kiloene. Jeg greier nesten å overbevise meg selv om at jeg må finne meg i å leve med denne kroppen resten av livet.

 

Men så er det en liten faen i meg som ikke helt vil godta at jeg i en alder som enda ikke har kommet til 40 skal finne meg i å bli dvask og dissende. Jeg vil inn i buksene mine som jeg har hengende i skapet. Jeg vil ikke kjøpe meg nye bukser. Hater nemlig å prøve bukser!!!

 

I morgen kommer en ny dag, og den skal jeg bruke til å trene og spise sunt. Og det skal jeg fortsette med resten av uka også!!

 

Så det så!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angelo - Innstillingen din er helt riktig!!! Bare fortsett sånn. Har du en "knekk" så tenk at i morgen kommer en ny mulighet til å gjøre det riktig! Dette kan du klare ;)

 

Du burde kanskje prøve å tenke på hvor det går feil?? spiste du alt det fordi du var på besøk hos noen eller gjorde du det hjemme? Hvis du gjorde det hjemme - hvorfor kjøpte du all den osten i utg pkt?? Hehe, vet det er dårlig gjordt å stille sånne spm, men man må være litt hard med seg selv hvis man skal nå målene. Kanskej du kunne spist en brødskive før du spiste ost og kjeks - så kanskej du hadde klart deg med mindre??

 

Mitt store problem er når jeg drikker alkohol - vin inn og vett ut - og plutselig hadde jeg fått i meg to grillpølser og noe potetgull. Så hvis jegskal nå mitt mål burde jeg prøve å ikke drikke noe særlig fremover.

 

Lykke til videre - ikke gi opp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det største problemet mitt er at jeg har en mann som trener masse, forbrenner masse hver dag, og som kan unne seg litt godt titt og ofte. Han er glad i alt som er usunt, men innenfor visse grenser. Kroppen hans er flott og man kan ikke se på den at han spiser is, sjokolade, kaker, drikker øl, vin, cognac....

 

Jeg har en veldig svakhet for det å kose meg. Jeg vil ikke virke utpreget usosial heller. Derfor er det vanskelig for meg å si nei når han kjøper inn ost og kjeks for at vi to skal kose oss sammen etter at barna er puttet i seng på lørdagskvelden. Sukk. Det er jo bare å spise mindre, men når man først har smakt litt så er det vanskelig å stoppe.

 

Min mann prøver å oppmuntre meg så godt han kan når det gjelder det å ikke spise usunt hele tiden. Men av og til ser det ut som om han ikke skjønner det at vi to har vidt forskjellige forbrenninger på kroppene våre.

 

Vel, jeg skal prøve å stå over neste gang. Han får kose seg oftere alene. Sånn er livet bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt hva du mener. Jeg hadde det sånn før selv, men nå sitter jeg her alene og det gjør det litt lettere (ikke ellers i livet - men ihvertfall mht slanking og hva som finnes i kjøleskapet) Men jeg må jo innrømme at det er litt dårlig gjordt av han å dra deg ut i synden på den måten der, hehe. Men hva om dere finner noe litt sunnere å kose dere med?? På fredag spiste jeg taco med karbonade deig og lett ost. Jeg veide opp alt på forhånd og la på min tallerken (satt faktisk med vekta på stuebordet - venninna mi så bare rart på meg) unte meg ett par ss lettrømme og istedenfor tacoskjell brukte jeg ett pitabrød. og jeg skal love deg jeg var mett etterpå. Følte jeg hadde fått den kosen jeg trengte - innenfor kalorigrensa.

 

Ååh - det må jeg forresten fortelle dere alle om... Hvis dere har lyst på noe søtt - gå inn på kaker og bakst under oppskrifter - der finner dere noe som heter kesampletter. Jeg lagde det i forrige uke og de var knallgode!!! Veldig bra erstatning for vafler - og de kunne jeg faktisk servert om jeg hadde fått gjester også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JegErDina

Må ned noen kilo - har vært flink - eller dvs startet her igjen for 2 dager siden.

Er i gang - første gang jeg skriver i diskusjons bloggen - så blir spennende å se om det også kanskje har en liten effekt...??

Gikk ned fra 84 kg - til 75 - og har faktisk klart å holdt meg der leeeenge...

Ingen hokus pokus oppskrift på hvordan jeg klarte å holde vekten...

Så målet mitt er å komme ned til 70 i første omgang.. så får vi se.

 

Men syntes det var enkelt å gå ned - faktisk. Den gangen.. men tror kanskje jeg kommer til å slite litt mer nå...

 

Spiste sunt, regelmessig osv.. EN GRUNN TIL AT JEG ER DRITTLEI KYLLING FILE...

Men har I DAG begynt å spise det igjen... Fungerer iallefall.

 

Lykke til alle sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg må bare komme med det.. har ikkje vært noe flink de siste dagene.. har mistet litt motivasjon. da er det veldig greit å kunne skrive her og bekjenne mine synder... har nokk spist litt for mye mat... men skal skjerpe meg i morgen er det full skjerpings...skal på volleyball trenong i dag, så kansje eg skal sykkle til trening også..uansett gruer meg til i morgen. torsdag er jo min veiedag.... håper eg ikkje har gått altfor mye opp... jaja..hvordan går det med dere da folkens??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JegErDina

Lag deg en kjempesalat - med ALT det gode du har lyst på ;)

Kjøp små plastboller - så har du mange posjoner med god mat.

Lag også pasta og bland i salaten.

 

Reis til Sverige og kjøp kyllingfile -brystfile.

Stekes da med pepper eller stek med sur/søt chilisaus... mmmm.. nam...

 

Det er kjempegodt :)

 

Til frokost - frokostblanding - så kjøp fryste bær - som du tar i små boller i kjøleskapet. Dette er også kjempegodt.

Pleier å blande Fitness og Sol frokost, deretter bær (jordbær/bjørnebær/blåbær/skogsblanding) og skummet melk....

 

HUSK - til gåturen - MP3 spiller med den aller beste musikken som bare du liker.

Turen går som en lek....

 

Etterhvert så klarer man faktisk ikke å unngå å gå tur.

Gikk i går kveld faktisk kl. 01.30 om natten - så på stjernene og hold meg i aktivitet i ca 20 min... Iallefall bedre enn ingenting...

Vet ikke hvor sunt det er å trene så seint.. men har fungert tidligere...

 

ELSKER NEMLIG MØRKET.......

og da er det så enkelt å se når bilene kommer...

 

Håper det var noen oppmuntrende ord i fortvilende stund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig kommet i gang med aktiviteten. Syklet i 45 min i går og samme runden tok meg 40 min i dag. Prøver å ikke ta meg helt ut, så jeg ikke skal bli lei med en gang ;) Musikken er et MUST, og endelig fikk jeg brukt Walkman-telefonen min til walkman! :)

 

Ellers syntes jeg ikke at jeg har noen særlig nedgang, heller motsatt. Men nå vet jeg ikke om jeg har begynt å stole helt på den vekta vår enda heller.

Men før i går har jeg ikke vært i noe særlig aktivitet i det hele tatt, ikke engang jobbet. Og da har jeg ligget på ca 1500 kcal, noen dager litt mindre, noen dager litt mer. Men ca der. Nå må jeg begynne å spise mer når jeg trener.

 

Jeg håper på en sen og god vektnedgang på ca 0,5 kilo i uka, så de kan holde seg borte for godt :) Håper på resultater snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

17/8-06 72,6 kg

24/8-06 71,0 kg = -1,6 kg

31/8-06 70,8 kg = -0,2 kg

 

Da var det veiedag igjen, og som forventet går det adskilig saktere enn første uke. Men sånn er kroppen min, og det må jeg vel bare lære å leve med. Det går nedover i hvert fall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikkje den beste dagen for meg nei.. opp 0,5 ;)

Skal egentlig være glad for at det ikkje var mere, har ikkje vært flink denne uken.

Er nødt til å skjerpe meg no. kan ikkje holde på slik eg gjør.

 

 

Idag er eg hjemme fra jobb, er syk. føler det eneste jeg får i meg er brus og chips. noen som har noen bedre forslag..

tror eg skal tvinge meg selv til å gå på aerobic idag.. er nødt til å få vekk fettet.

 

Resultat så langt. (Skal prøve å skjerpe meg altså)

 

17/8: 65,4 kg

24/8: 64,2 kg

31/8: 64,7 kg

 

Klemmer fra Jannike

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jente, 23 år, 173,5 cm høy, sist uke viste vekta 79,8

Denne uka viste vekta 80,6

 

Har syklet ute i ca 40 min i 3 dager på rad nå, og har ikke vært flink nok til å spise mer... Tror dette kanskje kan skyldes oppgangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...