Gå til innhold

Endelig i gang!!!


Gjest kris78

Anbefalte innlegg

Du kan hvertfall trøste deg med at det ikke er 2,2 kilo fett du har lagt på deg! Så hvis du fortsetter med sunt kosthold så er du nok snart kvitt de 2,2 igjen - og mer til. Håper også at senebetennelsen gir seg snart, det er kjedelig å ikke kunne få trent når man vet at det hjelper på vektnedgangen.

 

Jeg snikveide meg imorges, og det var noen gram opp. De skal AV igjen i løpet av en uke :P.

 

Jeg har stor tiltro at du på sniveiingen din på fredag har gått av deg igjen mesterparten av oppgange din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 142
  • Created
  • Siste svar

Takk for oppmuntrende ord Tigris og Solskinnsbolla! :P Kiloene går nok av like fort som de kom! Det er bare så jæ.... surt å se det 8-tallet på vekta igjen..trodde liksom det var borte nå, men neida.....

 

Jeg kommer nok til å være min egen veileder en stund til, Solskinnsbolla! Jeg har oppdaget at jeg klarer meg like godt uten en ekstern Grete Roede-veileder. Dessuten jeg har jo dere!!!!! Det er synd kursene koster såpass mye når det er via nettet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og jeg hadde gått ned 2 kg siden tirsdag...PUH! mangler 200 gram og så er jeg der jeg var før utskeielsene. Deilig å se at det kan gå så lett av igjen.

 

Ellers så kommer jeg til å begynne å trene igjen. Tok siste tab. i går og HÅPER at senebet. er over!

Dette blir en mager helg, og det skal faktisk bli litt herlig(selv om jeg vet at jeg kommer til å lengte etter noe søtt i helga!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P Det var det jeg tenkte at du kom til å bli kvitt de 2,2 kiloene dine. Grattis!!! Og lykke til med trening neste uke. Det blir vel DEILIG å kunne starte opp med det igjen tenker jeg.

 

Ha en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Så flott at du gikk ned de 2 kiloene igjen, jeg hadde nok en mistanke om det!! Selv er jeg helt på bærtur for tida, men jeg kommer forhåpentligvis på bedre tanker i løpet av uka eller senest ved kursstart om en uke. Når jeg ser hvor flinke dere andre er så blir jeg jo inspirert!

 

Hvordan går det med senebetennelsen nå? har en rygg som ikke er på tur enda, men jeg har i det minste tenkt å gå litt turer denne uka.

 

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var deilig å se kiloene forsvinne så lett, men jeg frykter de kom tilbake i helgen:( Merker at jeg sliter selv litt med motivasjonen nå. Det går nok som en berg- og dalbane for oss alle. Jeg har vært uforskammet slurvete når det kommer til snopet. Både fredag og lørdag sprakk jeg ;) Utrolig surt når jeg vet at det er dette som ødelegger vektnedgangen og hindrer meg i å bli så slank som jeg ønsker ....

Jeg håper du klarer deg bedre når du begynner med et nytt kurs!!!!

 

Senebetennelsene er fortsatt her...irriterende! Har gått noen turer til tross for legens råd. Det er umulig å ikke gjøre det! Dessuten blir dagene veldig laaaaaange dersom jeg og lillejenta bare skal være inne!

Jeg skal hente en ny med.kur i dag og følge den en uke...så får vi se!

 

I morgen er det veiedag..... ARGH!!! :/

 

God slankeuke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var heldigvis de to kiloene fra forrige uke borte. Jeg landet på 78,1 kg og har nå en mageomkrets på 82,5. Tilsammen har jeg gått ned:

Fra 86,5kg - 78,1kg (-8,4 kg)

Fra 100 cm - 82,5cm (-17,5cm)

Jeg har nå 10 kilo igjen....aj aj aj...laaaangt opp og frem. Jeg lurer på om jeg er ferdig med de kiloene til jeg begynner å jobbe igjen i mai.

 

Foreløpig får jeg veldig få kommentarer på vekttapet. Foreldra mine sier de ser det godt, men ellers så hører jeg egentlig ingen ting. Mannen min sier egentlig ikke noe han heller, bortsett fra når jeg spør han. Men mannfolk er vel ikke så opptatt av det der?.... :/

Uansett, jeg ser det godt på meg selv, og kjenner det på klærne mine! ;)

 

Jeg håper dette blir en bra uke og at jeg klarer å være avholds med tanke på snopet. Motivasjonen er ikke helt på topp for tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig?! Har du gått ned 17,5 cm rundt livet??

Du må jo ha gått ned en mengde størrelser? Det må jo føles utrolig fabelaktig, gratulerer så utrolig mye!!!

 

Er såååå imponert, snakk om inspirasjon for sånne som meg..!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FIkk ikke skrevet så mye til deg igår. Det var en som bare MÅTTE ha PC'en min (les. mannen min) som var hjemme med syke barn sammen med meg igår... :hehe:

 

Men det er helt utrolig å ha gått inn så mange cm. Det må du nå hvertfall ha merket på buksene dine. Og du som trener så masse, kanskje kjenner magemusklene dine ....?

 

Ellers går vel motivasjonen opp og ned som en jojo. Jeg selv sitter å tenker hvordan jeg skal møte meg selv i døren når min motivasjon sliter. Jeg gruer meg kanskje mest til målet mitt bare er 3-4 kg unna. For det er da jeg selv har slitt tidligere. Jeg må belønne meg selv fordi jeg har vært så flink *hallo?* Og så sitter jeg der med sjokolade og det hele. Og har hoppet av-de-lux fordi jeg har fått sukker abstinenser (er det noe som heter det?) Denne gangen SKAL jeg ikke la det skje. Jeg vil bli ferdigslanket og ikke slite mer med de samme kiloene. Så jeg skjønner veldig godt deg nå. Men kanskje du bare skulle minne deg om at du skal slanke deg ferdig og at du ikke går ned av å spise snop. Selv har jeg vel innsett at jeg ALDRI kan snope mer i livet, slik som jeg har gjort før. Da vil kiloene bare komme på igjen( men det blir en annen historie).

 

Og at du ikke får trent for tiden er demotiverende det også, kanskje? Jeg kjenner hvertfall at det å trene gir mer energi og ork til å holde ut med både det ene og det andre.

 

Jeg håper at du finner klarer å finne tilbake til motivasjon. Den kommer nok om du ikke tillater deg å gi opp. Lykke til, kris78 og mange klemmer sendes til deg.. klem.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppmuntrende ord, jenter!!!! Det varmer!

 

Jeg synes selv de 17,5 cm jeg har minket rundt magen virker (nesten for) mye, men jeg var veldig pløsen og oppblåst da jeg begynte det her! Men klart, magen har minket veldig mye.... Merker det på klærne mine, og om ikke altfor lenge skal jeg på shopping.

Når jeg har passert en nedgang på 10 kg så skal jeg til frisøren! Det blir belønningen!

 

I går var jeg og kjøpte kjole til sommerens bryllup! Veldig tidlig, men kunne ikke la kjolekuppet gå fra meg! Jeg endte opp med en kjole som IKKE i det hele tatt så ut som jeg hadde bestemt, men den var kjempe fin! Kom meg faktisk inn i str 38. Nå skal den få henge i fred og ro inne i klesskapet til mai. Da skal jeg så vidt begynne å snuse på den igjen! Vi får satse på at jeg må til en syerske med den og få den sydd inn!

 

I dag så var tanteungen min på besøk. Det har stått litt stille hos henne vedr. vektnedgang, men i dag kom et herlig og etterlengtet jafs : - 1,6 kg!!!! Ho var overlykkelig! Blodsukkeret hennes har normalisert seg og det er det aller beste!

 

Nå skal jeg mate katten til noen venner av oss som er bortreist. Det er en sibirkatt, og helt nydelig!

 

God slankeuke mine jenter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Jeg gjør et nytt forsøk i dag - du skjønner det at jeg skrev et langt og lengre enn langt innlegg til deg her om dagen, med stor beundring over centimeternedgangen din! Men i det jeg skulle trykke på "send" så må de lubne fingrene mine ha slengt bortom en helt annen tast og dermed var hele greia borte. Prøvde meg febrilsk på "angre", men neida, så jeg må være ærlig å si at jeg ikke GADDDD å skrive på nytt!

 

LITT av det jeg hadde på hjertet var at vi har like mange kilo igjen til matchvekt, det vil si 10 kilo. Starter på ny frisk på mandag, og da er det ingen flere rom for langvarige utskeielser dersom målet skal nåes til mai!! Så morro at du har fått tak i en flott kjole, også at du kom det inn i str.38!! Det står det respekt av!

 

Skulle vel gjerne hatt et bryllup som motivasjon jeg og, men her i gården har ingen fridd ;-) Får vel heller ha som mål å komme meg inn i bunaden til 17.mai.

 

Da prøver jeg igjen; S-E-N-D S-V-A-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Du lurte på hvordan jeg ligger an kilomessig. Vel, jeg veier pr. i dag ca.71 kilo, det samme som jeg gjorde 1.desember! Arrrrgh..... Jeg er bare 160 cm høy, så målet mitt er å komme meg ned på 60 kilo. Da har jeg fortsatt ingen sylfidekropp men det er ikke målet mitt heller. Men jeg klarte ved hjelp av GR å komme meg ned på 60 kilo for 3 år siden og bildene fra den gangen viser at jeg absolutt ikke ser overvektig ut, ansiktet mitt er helt normalt, låra er fortsatt gode og runde da, men sånn tror jeg kroppen min ER, genetisk sett. Kortvokste med runde hofter, der har du familien min på pappas side (glad i dere alle sammen!!!!).

 

Det var ikke noe problem for meg den gangen, gikk ned jevnt og trutt, de siste 3-4 kiloene var tøffere men de forsvant de og! Gikk ned 18 kilo på 6 mnd. Denne gangen føler jeg at svangerskapet har gjort noe med kroppen min som gjør at det ikke er like lett. Men nå har jeg vært helt ferdig med ammingen i 2 måneder, så jeg burde være "i lage" igjen. Begynner på kurs på mandag, så hvis jeg ikke går ned minst 4 kilo i løpet av kurset (7 uker), så blir det legesjekk på meg.

 

Siden vi skal ned omtrent like mye, så kunne det kanskje vært litt morsomt å "konkurrere" litt, ikke skikkelig seriøst altså, men litt for morro skyld! Den som går ned mest i løpet av uka får en sjokolade i premie, sånn at det jevner seg ut igjen til uka etter, hahaha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en sjokolade som belønning passer meg perfekt!

Vi kommer til å nå målet våres, det vet jeg! Kluet blir å ikke gi opp! Jeg merker selv at kroppen har forandret seg en del etter svangerskapet. Moren min mener at jeg har blitt smalere over hoftene/rompa.... - Yeah right! :D

 

Uansett. vi har iallefall fått verdens beste gave!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott å høre at det går bra med tantebarnet ditt, både vektmessig og ikke minst med blodsukkeret hennes. Det er utrolig egentlig å tenke på hva vi gjør med kroppen vår når vi sluker i oss usunne ting når vi egentlig burde investere i helsen vår.

 

Sommerens bryllup? Er det du som skal gifte deg, eller?? Artig at du allerede har kjøpt en for liten kjole nå- du får nok den på deg til sommeren. Det er jeg helt sikker på at du kan klare. Går det forresten bra med senebetennelsen, eller for å spørre litt anderledes; er du blitt kvitt og begynt å trene igjen?

 

Jeg har forresten også akkurat 10 kilo igjen til målet mitt. Men jeg ser at jeg trenger litt mer trening, for det henger litt for mye både her og der... Kommer jeg meg inn i str 40 skal jeg være veldig fornøyd.

 

Nei, nå er det helg! Yuhu.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yesssssss!!! Det ble ned 0,9 denne uken og jeg landet på 77,2 kg! Hurra! Totalt har jeg gått ned 9,3 kg! Når jeg har bikket 10 kg så skal jeg belønne meg selv med en frisørtime!

 

I dag har vi vært på helsestasjonen - 8 mnd. kontroll. Jenta mi er den minste i gruppen med sine 68 cm og 7210 gram ;) Lita og søt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!! Kan tenke meg at det var helt hærlig å se 77 tallet igjen. Never again 78-tallet, ikke sant?

 

Ja, med dine fine tallene er det nok ingen Michelin (skrives det sånn) baby du har nei. I barselgruppen vår er det en som på 4 mnd kontroll ble målt til 69 cm og ca 8 kilo ;) Enklere å bære slike små sneller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble opp 700 gram på meg denne uken.... Litt kjedelig, men jeg tror det er det månedlige som kommer snikende... ja, ja - de forsvinner nok fort!

I går hadde jeg årets første fjelltur! Det var nydelig! Jeg forbrente 640 kcal og var lykkelig da jeg kom ned! Min far og jeg har bestemt oss for å gå på fjellet en gang i uken, og heller øke på når våren/sommeren nærmer seg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flinke dere er da, er ny her eg, etter den første veka gjekk eg opp 0,5 kg vart litt deppa da ja, sliter med kiloane vil gjerne ned 10 kilo helst til sommaren, ville berre sei at eg vart motivert til å fortsette etter å ha lest litt her inne takker og bukker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

tenker de 700 grammene og vel så det er borte igjen neste uke, den månedlige plagen vet å herse med vekta! Syns du er kjempeflink, og jeg misunner deg muligheten til å gå på fjellet hver uke! Samboeren min er fra sunnmøre, så når vi reiser dit til sommeren blir det fjelltur på meg og!

 

Takk for oppmuntrende hilsen, du har helt rett i at jeg trenger en slankepause. Jeg begynte i august, og gikk ned 7 kg til 1.desember. Deretter gikk det litt opp igjen, og jeg satt igang igjen for fullt etter nyttår. Så gikk det opp igjen, og i dag sitter jeg her og har tilsammen gått ned 6,3 kg siden august, altså ikke mye å klappe i hendene for. MEN! Jeg tror ikke det lenger nytter å holde på sånn som jeg gjør, jeg er nemlig altfor streng når jeg først setter igang, noe som resulterer i megasprekker. Da blir vekta bare stående bom. Jeg skal heller prøve å gå roligere ned i vekt, leve litt mer avslappet, og heller prøve å ikke ta helt av i helgene! Jeg tror ikke den lille sjokoladebiten på tirsdag eller kaffe latten på fredag gjør så mye skade hvis man ikke går helt bananas. Nå har jeg ikke tenkt å "planlegge" at jeg skal ta meg en kaffe latte heller, hvis du skjønner. Men sånn psykisk så tror jeg at jeg skal tillate meg tanken på at det "går an".

Å ta seg av ei lita snuppe på snart 1 år krever også sitt! Jeg må innrømme at det å planlegge middager og lese oppskrifter er slitsomt for tiden. Samboeren er IKKE flink til å vri hjernen sin der, så det ender opp med at jeg må tenke ut hva vi skal ha til middag. Samtidig er tida inne for at veslemor også skal smake på vår middag, og jeg må innrømme at selv om GR middagene er helt greie for hennes gane så blir det mye rare ingredienser på en gang. Det er fristende å legge bort oppskriftsboka en stund og bare lage det som faller meg inn. Du må veldig gjerne komme med noen forslag!?!?!

Mye snakk om meg selv her på DIN side, men det var egentlig godt :-)

Jeg har jo tenkt å prøve å nå målet til sommeren! Du har rett når det gjelder klesstørrelser! Men jeg har erfart, nå nylig, at en vero moda bukse i str.42 kan variere veldig! Jeg har kjøpt 2 nye, kjempekule olabukser, som jeg gleder meg til å komme inn i, i str.42. Samtidig har jeg på meg en i str.42 som passer. Når jeg veide 60 kg for 3 år siden (jeg er 160 høy) fikk jeg på meg str.40, såvidt det var. Derfor tror jeg at jeg skal være meget godt fornøyd når jeg kan bruke str.40. Men str.38 har jo alltid vært drømmen.... Vi får se.....

 

veide meg forresten i dag, 300 gram ned, til tross for masse alkohol i helgen, og ikke kaloritelling. 12,2 kg igjen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerens bryllup? Er det du som skal gifte deg, eller?? Artig at du allerede har kjøpt en for liten kjole nå- du får nok den på deg til sommeren. Det er jeg helt sikker på at du kan klare. Går det forresten bra med senebetennelsen, eller for å spørre litt anderledes; er du blitt kvitt og begynt å trene igjen?

 

 

Hei

Det er mannen min sin tvillingbror som skal gifte seg!

Kjolen passet faktisk, bare litt trang over puppene, men vi får satse på at de er utsugd og slappe til den tid.... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette svaret ble heilt rart...forsøkte å sitere Tigris..... Ser ut som om at jeg svare meg selv...CRAZY!!!!!

 

Sommerens bryllup? Er det du som skal gifte deg' date=' eller?? Artig at du allerede har kjøpt en for liten kjole nå- du får nok den på deg til sommeren. Det er jeg helt sikker på at du kan klare. Går det forresten bra med senebetennelsen, eller for å spørre litt anderledes; er du blitt kvitt og begynt å trene igjen?

 

 

Hei

Det er mannen min sin tvillingbror som skal gifte seg!

Kjolen passet faktisk, bare litt trang over puppene, men vi får satse på at de er utsugd og slappe til den tid.... :/[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Tusen hjertelig takk, jeg tror jeg har funnet roen over slankingen nå. Heretter blir det akkurat det jeg har lyst på til middag, men i riktig mengde. I dag ble det fullkornspasta med svinekjøttdeig og carbonarasaus, med salat til. Når jeg tenker etter så har jeg mer eller mindre tenkt på slanking siden jeg var 18 år. Jeg tror jeg må sette ned presset på meg selv, tror faktisk det gjør at jeg kommer til å gå ned i vekt allikevel. Får prøve en stund og se om eksperimentet virker :-)

 

Jeg også trodde at det var du som skulle gifte deg! :-) Så morsomt at de er tvillinger, det må med andre ord være en kjekk svoger du har ;-) Vær forsiktig så du ikke blir vakrere enn bruden på den store dagen da, hehehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker etter så har jeg mer eller mindre tenkt på slanking siden jeg var 18 år.

....

mee too sukk.gif

 

Så kjedelig at mensen skal ødelegge for en på veiedagen. Det skulle ikke vært lov... altså! Men som solskinnet sier så bra:

tenker de 700 grammene og vel så det er borte igjen neste uke' date=' den månedlige plagen vet å herse med vekta[/quote']

Gruer meg til mensen min kommer tilbake, det er så deilig å være kvitt den! Forrige gang kom den ca 2-3 mnd etter at jeg sluttet å fullamme, så det er fortsatt noen mnd igjen. XXXX håper jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først: snikveide meg i dag....og joda, opp ytterligere 400 gram :)

 

Deretter dro jeg til legen for å ta en glukosebelastning (hadde svangerskapsdiabetes). Og resultatet av den ble forhøyet blodsukker :) Så enten er det diabetes 2 eller glukoseintoleranse...

 

Skikkelig nedtur det her altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...