Gå til innhold

Endelig i gang!!!


Gjest kris78

Anbefalte innlegg

Gjest Solskinnsbolla

neeei, så leit! Det er vel lov å tro at det ikke er diabetes 2.

Men hva skjer med vekta di? Er det tante rød som terroriserer, eller har det noe med glukosebelastningen å gjøre? Jeg må innrømme at jeg ikke helt vet hva det er, jeg slapp heldigvis unna.

 

Jeg kikker innom deg igjen, jeg er midt i paibaking. Fikk en lekker oppskrift av tigris, den ligger inne på dagboka mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 142
  • Created
  • Siste svar

Tante rød har nok ikke kommet på besøk enda...men lurer nok rundt hjørnet. Vet ikke hva det kan være, men det går seg nok til :9 HÅper det iallfall

 

Ang glukosebelastning: Du må drikke en blanding av 75 gram druesukker og 3 dl vann og så sjekkes blodsukkeret ditt etter 2 timer. Mitt ble en del høyere enn normalt, og derfor er det store sjanser for at jeg ikke har blitt kvitt diabetesen som jeg fikk under svangerskapet. Før så var diabetes 2 vanlig hos eldre forlk og/eller overvektige. Sist gang jeg sjekka så var ikke ejg gammel :/

Men uansett, det er fler og fler unge OG tynne folk som utvikler denne daibetestypen nå.

 

Dersom det er dette så må jeg nok si farvel til alt det søte, leve ultra sunt og mosjonere mye...og ikke minst gå ned i vekt! Klart - der er jo det jeg holder på med :/

 

Jeg får heller forsøke å se det positive i det - nå må jeg bli sunn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da! Det var jo IKKE hyggelige nyheter, for å si det forsiktig...!

Når vet du resultatet av testene?

Krysser fingrene for at du ikke har diabetes, det er jo sørgelig trist å måtte unngå søtsaker i lange tider.

Men, skulle du ha diabetes, så trøst deg med at du kommer til å ha et knallsunt kosthold i tiden framover, og det er godt for kropp og sjel! (så får du heller late som om det er selvvalgt...!)

 

Håper-håper-håper at alt går seg til, gi oss en tilbakemelding så snart du vet noe!!

 

God fredagskveld!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk egentlig noen av svarene i dag, men skal til legen på onsdag og da får jeg nok vite mer om hvordan jeg skal forholde meg til det.

 

Klart; det er en god grunn til å være ekstra på vakt når det kommer tl kostholdet, men det er bare så surt når liksom alt dreier seg om det...... Dessuten tenker jeg litt på hva andre vil si... "Ja, det er ikke rart ho har fått det, ho er jo overvektig...sikkert pga all maten og snopet..." ÆSJ!!!!

Da jeg fikk svangerskapsdiabetesen så sa legen min at jeg muligens var disponert for å få diabetes siden min bror har det.

 

MEn men...det kunne ha vært verre.................... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter ei helg med utskeielser og depping så har jeg bestemt meg for å atter en gang begynne på nytt. Vekta har gått opp den siste tiden, uforskyldt, noe som har drept all motivasjon i kroppen! Pluss med det sviende nederlaget med å muligens ha utviklet diabetes 2, så har jeg vært langt nedi kjelleren de siste dagene.... I går da min mann og jeg trykte i oss smågodt (som egentlig ikke var godt likevel) så bestemte jeg meg for at nå er det nok: Farvel godteri! Farvel Cafe coockies dyppet i belgisk sjokolade! Farvel svigermors nydelige kaker! (iallfall for en goooood stund) Jeg kan ikke leve slik lenger, ikke minst dersom jeg har fått dia 2. Skal jeg leve lenge i dette landet så må ting forandres! Dessuten - jeg blir aldri slank dersom jeg holder på slik!

Min mann har også bestemt seg for å ta av noen kilo, og det vil nok virke enda motiverende!

 

SÅ: fra i dag av begynner jeg med ny giv! Fredag skal bli min nye veiedag (med tanke på helg og at jeg alltid får mensen på mandag eller tirsdag!) 10 trimpoeng MINST per uke, og 1600-1700 kcal max per dag (så lenge jeg ammer) Jeg skal bli mye flinkere å drikke vann, og jeg skal atter en gang se lyst på fremtiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Skjønner godt at du blir deppa. Både tanken på at du muligens kan ha utviklet diabetes 2 (det krysser vi fingrene for at du IKKE har!!), og den deppa følelsen man får når man får dårlig samvittighet over det man spiser. Det burde jo være sånn at vi skal spise kake og godteri med god samvittighet, og nyte det! Og det tror jeg også vi kan hvis vi ikke spiser det så ofte. Det vet du jo selvfølgelig, jeg har jo sett hvor flink du faktisk er! Alle har vi helger iblant hvor vi føler at vi er helt på utur, og ikke gjør noe riktig. Når vekten går opp uforskyldt så hjelper jo ikke det, som du sier.

 

Trøst deg med at det går over! Til og med min egen lille vinterdepresjon har nå begynt å gå over. Løsningen min ble å ikke fokusere så sterkt på å ikke spise det ene eller andre. Nå har jeg gått over til å spise akkurat det jeg har lyst på, i vettuge mengder. Dermed har jeg heller ikke dårlig samvittighet selv om jeg spiser det pålegget jeg vil ha. Det er jo lurt å skygge unna sukker og fettbombene, men litt må man jo ha.

 

Lykke til på onsdag, når du får vite hvordan tilstanden er. Husk at det er mulig å forebygge diabetes ganske bra! cafe cookies i belgisk sjokolade er kanskje ikke løsningen, men litt iblant er ikke så farlig vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikket etter for å se vekten din idag, men ser at du har byttet veiedag. Fredager er en VELDIG bra dag og veie seg på, har jeg funnet ut!

 

Og sleng deg på vanntråden siden du nå skal passe på at du drikker masse vann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har foreløpig ikke utviklet diabetes, men jeg ligger i faresonen. De tok langtidsblodsukkeret på meg og dersom det var ok så er jeg fortsatt frisk. Jeg fortalte at jeg følger G.R og det var toppers.

 

Jeg må passe meg når det gjelder mat, og være veldig forsiktig med sukker....

 

I dag har jeg vært på spinning! For en herlig treningsform det er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Så bra at du ikke hadde utviklet diabetes! GR er vel den smarteste formelen for å holde det unna også, ja!

 

Diabetes er blitt en folkesykdom, tror det er ganske mange som ligger i faresonen uten å være klar over det. Noen ganger lurer jeg litt selv...

 

Gratulerer med nedgang, det trengte (og fortjente) du nå :-)

 

 

Takk for beroligende hilsen ang visdomstann. Jeg må prøve å legge det litt fra meg, dumt å bruke 3 uker på å grue seg. Etter at jeg var ferdig hos tannlegen handlet jeg inn litt til helga, og da rasket jeg med meg en sånn pakke med cafe cookies dyppet i belgisk sjokolade. Jeg har aldri sett den før, når jeg leste innlegget ditt trodde jeg at det var du selv som duppet kjeksen i smeltet sjokolade :-) Jeg falt dermed for fristelsen for å se hva jeg hadde gått glipp av her!! Jeg åt 4 stk (!) og syntes jeg trengte det etter tannlegebesøket, men gikk en times rask gåtur etterpå, det gikk vel omtrent opp i opp tror jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kris78

Endelig! Jeg har gått ned 10,1 kg!!! Jeg har regnet litt på det og dette utgjør 0,53 kg i uka. Det er jo bra?!?!

Totalt har jeg mistet 77 cm på kroppen! Så utrolig herlig!

Da er det 8,4 kg igjen til jeg har nådd målet mitt som er 68 kg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heia.gif Så flott, kris78! Hva viser vekten din nå?? :nyskjerrig: Du har vært skikkelig flink i det siste med treningen din. Utrolig gøy og motiverende å lese.

 

Har du forresten tenkt noe over hvordan du skal ha det i påsken? Jeg tror jeg selv må lage en slagplan så det ikke blir som i julen. Jeg har ikke tid til å gå opp på vekten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten viste 76,4 kg! Har ikke vært så lett siden jeg giftet meg, og tror faktisk jeg har passert den daværende vekten! :)

 

Min plan for tiden frem til påske er:

- Adjø godteri, kaker, vafler, kjeks etc

- Adjø hjemmelaget pizza.....

- Bli mye flinkere til å veie maten i helgene

- Opprettholde treningsstimen jeg nå er inne i

 

I påsken vet jeg at der vil bli noen utskeielser, men jeg skal moderere meg og ikke gå på den samme smellen som i jula. Klart; det vil bli litt kaker og kanskje litt snop, men målet skal være å ikke gå opp i kg. Jeg får heller kompensere med mye mye trening!!! Kanskje noen flere fjellturer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent som min plan da...(dette skal vi klare)

 

Jeg tror at det ikke skal bli så mye fete middager og vin heller. Siden hverken mine foreldre eller svigerforeldre kan diske opp med det (de er bortreist) så tror jeg det skal gå veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk opp hele 1,3 kg... Syndet i helga, men trodde jeg hadde trent vekk den dritten! Ja ja ja...veier meg i morgen og lørdag og satser på at kg er borte like raskt som de kom på ;)

 

Ellers så har uken så langt gått veldig bra! Har trent som en helt og jeg ligger på gj.snittlig 1600 kval per dag. Lillejenta, som blir 9 mnd på lørdag!!!!er ikke fullt så interessert i puppen lenger, så jeg ammer max 4 ganger i døgnet.

 

Målet frem til påske er å ligge under 75 kg! Det skal jeg nok greie! Da har jeg 7 kg igjen til drømmevekta som er 68! Skal tro om jeg klarer det frem til sommeren???

 

Tankene rundt det å jobbe igjen svirrer...har litt blanda følelser rundt dette. Men samtidig så blir det nok kjekt å komme tilbake til folka og elevene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med slike oppganger, men har ikke du veiedag imorgen? Kanskje vekten er snillere med deg da?

 

Gratulerer med 9 mnd dagen på lørdag! Skal si tiden går fort, altså. Jeg synes ikke det er så lenge siden jul, jeg.

 

Jeg tror du kan klare >75 kg innen påske. Det er er ca 2 uker til, er det ikke det? Mitt delmål pr 1 april er 74 (men hvis det er i påsken, så veier jeg meg ikke). ..................... da har jeg skjekket ut det, min veiedag før påske blir fredag 30.mars = 2uker!

 

U and me, kris! Dette skal vi klare!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Gratulerer med snuppa! Min lille snuppe er 1 år nå, hjeeeelp :-)

Leste om opp- og nedgangen din, det retter seg nok raskt opp skal du se.

Selv er jeg på bærtur igjen, pga sykdom og annet "ræl". Kommer sterkt tilbake til uka, det er 2 mnd til 17.mai, bunaden skal på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta har på en måte stagner på 76-78 kg... Jeg har prøvd å veie meg litt oftere for å se om der er store forskjeller fra dag til dag, men det ligger på + - 1 kg. Jeg har lest mange steder at kroppen begynner etterhvert å holde mer igjen kiloene, men det som da forsvinner er FETT! JEg er nå 10 kg lettere enn i slutten av oktober, og faktisknesten 30 kg lettere enn dag lillejenta mi ble født... Jeg veide på det meste ca 103 kg, og nå ligger jeg på 76,5 :) Det er maaaange kg :)

 

Målet mitt som er str 38 til sommeren begynner å se litt svart ut. Men samtidig så tror jeg ærlig og oppriktig at klesbutikkene har minket str en del. Dette opplever jeg særlig på Vero Moda! De har nå gått opp til str 44, men dette tilsvarer nok en 42. Synes det er litt synd dette, iallefall med tanke på de unge jentene som handler der og som må opp i str.

 

Ellers så trener jeg en del! Jeg går mine daglige 5 km, og så trener jeg 3 dager i tillegg: Svømming, spinning og fjelltur. Er veldig stolt av meg selv på dette punktet!

 

Jeg leser at våre to venninner Solskinnsbolla og (Femalia har vel ombestemt seg) skla forsøke nutrilett...Jeg har ofte tenkt tanken selv. Personlig har jeg aldri forsøkt det, Jeg vet min mor fulgte cambridgekuren da jeg var ung, og det endte med mange mange kg i minus, men de kom rask tilbake. Pluss at hverdagen ikke var så enkel da hun besvimte og var sulten....

Jeg har alltid ønsket raske resultatet av det jeg gjør, men med slankingen så har jeg endelig lært med de 3 T'ene:ting tar tid...... Jeg får bare være tålmodig!

 

Nå er det kvelds og snart Criminal minds!

 

 

Snakkes jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Som jeg har spist denne påsken... Tror ikke jeg tør å gå på vekten!

 

Men: på tirsdag er det en ny kur på gang, og nå får jeg mannen min med meg! Det blir ekstra gøy! jeg tror jeg skal legge meg litt lavere på inntaket siden lillejenta ikke er så gira på puppen lenger. Ammer max 4 ganger daglig nå.

 

Nå skal vi kjille i sofaen, spise snop og se film..... :/

 

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...