Gå til innhold

Rinas slankedagbok


Gjest rina

Anbefalte innlegg

Hei Rina!

Høres ut som noen gode bøker du leser. Liker sånne bøker og har lest noen selv :) Det er så godt å oppleve den aha-opplevelsen når man skjønner enkle teknikker til selvutvikling! For det er vel det du egentlig holder på med...? :)

 

Jeg synes forresten det er litt i varmeste laget her i byen vår for tiden... kommer meg ingen steder uten lappen og bil, så det blir mye altan og det er det HOT! Men....skal vel ikke klage :)

 

Ønsker deg en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Er visst inne i en dårlig stim igjen...Denne gangen spiser jeg ikke nok. Under 1200 kalorier idag og matlysten er borte.

Regner med at det er pga rimelig spent på hjemmebane om dagen. Sur gubbe og unger som gleder seg vilt til syden tur sammen med faren.

Men vi får se om det ordner seg.

Har vært på salg idag. Fant meg en jakke til 69 kroner og to topper til 39 for hver. Så det må jo være et godt kjøp.

Xl i feitavdelinga til LIndex begynner å bli for store, så det går rette veien.

Har ryddet litt i kjelleren idag, å fysj så mye skrot man har. Må få noen til å hjelpe meg til å kjøre det bort.

Men nå er det kvelden snart her. Må være opplagt til disse unga imorgen, så de har en god følelse når de reiser. Jeg hater at noen reiser ifra meg, å spesielt de. Men skal ikke la det gå utover de ihvertfall. Så da er det viktig at jeg er litt uthvilt ihvertfall.

God natt, sov godt og drøm søtt.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå får du snart noen dager alene, og det blir nok godt for deg det. tror du får til målsettingen din, både med en grei stemning når ungene drar oig med å spise mer. bare vent skal du se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for lite mat idag... Full kræsj på hjemmebane, med ett mulig samlivsbrudd i gjære. Så her er matlysten borte. Gubben har reist på Østlandet til en kamerat og blir til søndag. Frustrasjonen min er stor, så det er bra matlysten er liten. Andre ganger hadde jeg hivd meg på trøstespising, men ikke nå. Lurer litt på hvorfor, men orker ikke å forske så mye på det. Det blir ei lang helg, så skal kanskje ikke hovere for tidlig. :)

Skal bruke disse dagene fra imorgen å analysere litt, men ikke idag. Idag er det bare ett stort vakum inni meg, å ikke en rasjonell tanke. Så håper det blir bedre når jeg har sovet på det.

God natt, sove godt og drøm søtt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har snart denne dagen også godt. Matlysten glimrer enda med sitt fravær, så spiser litt på måfå akkurat nå. Men det ordner seg vel. Har vært litt lettere idag en igår, men det går vel litt i bølgedaler. Selv om det da er jeg som vil ut av dette forholdet, så er det tungt alikevel. Jeg hater å såre noen, å det har nok vært grunnen til at forholdet ikke har røket de andre gangene. Men nå tror jeg nok at det er kroken på døra.

Skal se Mord og Mysterier, så ha en fin kveld alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bedre og bedre med det meste, bortsett fra matlysten da... Men skal ut å spise middag sammen med ei venninne idag, så da får jeg jo i meg litt da. Spiser en del frukt da, å det er jo bra.

Å for dere som ikke tror at krom hjelper...prøv det. tenker nesten ikke på søtt lenger og det er sannelig bra til meg å være. For jeg er egentlig skikkelig glad i søtt.

Idag har jeg vasket og ryddet kåken i beste feng shui stil:)

Ser på de tingene som ikke er mine og gleder meg nok litt til å få de ut. Høres kanskje fælt ut, men det er det som er sant ihvertfall. Blir jo litt smalhans her en stund, men det ordner seg vel. Jeg får la kreativiteten flomme, så blir det vel bra.

 

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var atter kvelden her også var denne dagen også gått.

Har vært ute å spist sammen med ei venninne og da tok jeg vel igjen kalorier nok til hele neste uke for å si det sånn... Antar morgendagen blir værre. Han kommer hjem imorgen og jeg gruer meg som en hunc. Gruer meg til å såre han og si at dette forholdet vil jeg ikke være mere i.

At man skal grue seg så mye til å såre andre, men om man sårer seg selv så legger man liksom det bare i bakhodet og glemmer å kjenne på det. Til nok er nok. Og da tårner det seg opp, men,alikevel lar man andre sine følelse gå foran sine egne. Men ikke denne gangen, nå må Rina finne igjen den Rina som jeg vet er der inne et sted. Begynne å stille mine krav til andre og ikke bare la humla suse så lenge det gjelder meg selv.

Litt filosofisk ikveld som dere skjønner. Her har vi diskutert alt fra reilgioner til healing , synskhet og andre spørsmål ved dette mysteriet som kalles livet.

Det som er så godt med denne venninnen min er at vi kan diskutere så fillene fyker, men være like gode venner alikevel. Vi har ikke diskutert så hardt ikveld, bare kommet med noen tanker og synspunkter.

Dette er vel første gangen at jeg har trosset nord norsk tradisjon og sittet ute med levende lys og fleece pledd rundt meg. Det var bare så koselig:)

Begynner jo faktisk å bli mørket om kvelden her oppe og når tempraturen er som den er, så går det an selv i august.

Skal snart gå å legge meg og håper på mer en 4-5 timer søvn inatt, så jeg er klar til "slaget" imorgen kveld.

Ha en god natt, sov godt og drøm søtt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i dag, Rina.

Det er alltid vondt og tungt å avslutte et forhold, men det er langt verre å leve i et forhold man ikke lenger vil være i. Forhåpentligvis vil du syns det er langt bedre straks katta er ute av sekken og du har fått sagt ditt.

 

Klem fra femalia :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det bare noen få timer til han kommer igjen og magen er ikke i god lage, kan man vel si.

Takk for koselige meld på tråden min. Er ikke så lett dette her nei. Han vet allerede at det antagelig er slutt, men han kommer til å prøve å overtale meg igjen... For dette er jo ikke første gangen vi har det sånn. Men håper jeg klarer å stå imor denne gangen. Ellers er vi her igjen om noen uker eller måneder. Livet er for kort til å ha det sånn.

Ha en fin kveld fortsatt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må tenke på hva du mener er best for deg selv og ungene dine. samlivsbrudd kan være vanskelig, er min erfaring. dårlige bånd er også bånd. man tenker konsekvenser både på kort og på lang sikt. men jeg er sikker på at løsningen du finner er den beste for deg akkurat nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det sagt og bitterheten er stor. Han trodde som vanlig at dette skulle ordne seg. Men kan jo ikke være sammen med noen som jeg ikke er glad i, som jeg burde.

Matlysten er like liten, så skjønner at jeg må tvinge meg til å spise litt. Så skal spise frokost nå. Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen:)

Vi ordnet opp i flokene denne gangen også... Så får vi se om ting blir bedre.

Alt bare tårnet seg opp for min del og da må denne stakkars husbonden unngjelde. Men vi får prøve en stund til, å se om tingenes tilstand blir bedre:)

Er ihvertfall lettet over at vi ordnet opp.

Så må jeg slevfølgelig analysere det som har skjedd... For hvordan kan det bli sånn? En ting er jo at man går rundt å kjenner på at ting ikke føles bra, men når man da heller ikke snakker om disse tingene, så blir det ihvertfall ikke bra.

En annen ting... Går det an å bli så PMS at man mister fokus helt?

Ikke missforstå vi har jo reele problemer, men alt tårner seg opp når jeg er PMS tydelig. Å det værste er at jeg ikke har ofret det en tanke før jeg plutselig fikk mensen igår.. Så er det noen her som vet om noe som hjelper mot det, tar jeg gjerne imot råd. For det er ganske fortvilende å sette hele verden på hode fordi jeg er PMS...

Ellers ble det vel sånn griet med kalorier igår. Spiste kjempe lite, helt til vi var ute og spiste middag. Ble nok litt mye kalorier der, men hadde vel litt å gå på.

Idag er det full fokus igjen og jeg skal spise frokost snart. Sov lenge idag som dere skjønner. Skal så møte ei venninne senere så da blir det salat til lunsj.

Prøvde meg på sykkelen igår, å det gikk bare bra. Så nå blir det en del sykling for da slipper jeg å tenke på å ta med meg krykka. Å det er kjempe bra:)

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Joda, pms og også kunstige hormoner kan virkelig overstyre en person. Jeg blir også helt ustyrlig i enkelte pms-perioder, men ikke like mye hver gang. Og da er jeg langt fra normal. Har med tiden lært meg sånn høvelig å forstå at jeg ikke skal lytte så mye til meg selv i slike perioder, og jeg trener på å bruke fornuft i stedet for å la følelsene styre meg.

 

Gikk nettopp på en type p-piller (en slags minipille) som virkelig holdt på å ødelegge forholdet vårt. De første 4-5 mnd gikk ganske bra, men jeg var nedstemt og ble fort irritert, trist, sint, fortvilt, deppa osv. Tenkte ikke over at det kunne være p-pillene før forholdet holdt på å bli ødelagt... Sluttet med pillen og dagen etterpå var den fæle klumpen i magen min borte. PMS for meg ligner veldig på de følelsene jeg fikk av pillene...

 

Når det er sagt så finnes det hjelp! Har hørt at nattlysolje og antagelig annen type omega 3 fungerer for noen. Og det finnes piller å få på resept hos legen. Jeg vil anbefale deg å kutte ut hormoner visst du skulle pakke i deg noe av dette. Livsfarlige greier! :)

 

Godt å høre at dere prøver igjen! Og det er jo kjempeflott at du begynner å se litt på årsakene til at det blir som det blir. Antagelig er du vel glad i mannen siden du tar han tilbake igjen :)

 

Lykke til!

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjett om!!! men det er litt ulikt fra mnd til mnd. denne mnd her synes jeg det har vært tungt, har vært nedfor og møkka lei det meste. mannen i heimen her har skjønt at det er lurt å holde seg litt på avstand, for om han ikke er her er jeg faktisk litt mindre sur. da er det ingen å frese til, om du skjønner.

 

min erfaring er at pms blir verre om jeg spiser sukker. jeg forsøker nå en sterk omega 3, pikasol. har prøvd nattlysolje, men det funket ikke for meg. hører mange som har utbytte av akupunktur, men det har ikke jeg prøvd. ellers tror jeg nok at fysisk trening kan hjelpe.

 

men jeg forstår deg rina. opplever at det vokser horn i panna mi enkelte ganger under pms.

 

men som du sier, alt kan nok ikke tilskrives pms, så det er fint at du setter deg ned og grubler litt over hva dette egentlig handler om. synes det er fint at dere jobber litt til med forholdet deres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått brev fra sykehuset idag. Skal til vurdering for bukplastikk 26 oktober:) Gjett om jeg er glad da. Så nå gjelder det å komme igang med trening og skikkelig spising igjen, så jeg har gått ned så mye som mulig. Kommer jo ikke til å være ferdig slanket til da, men vil ned mest mulig på den sunne måten da.

Så nå er jeg helt i hundre for å si det mildt:)

Ikke noe bra dag idag mat messig. Stort sett sundt, men for mye mat. Men nå er det bare å se framover til 26 okt. Jippi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rina hyfsan og shhh, leste litt hva dere har skrevet om pms. Gjett om jeg kjenner meg igjen. Gubben trenger omtrent bare å se på meg også sier han: Jasså er det slik det er fatt ja. I de verste periodene klarer jeg faktisk å diskutere meg meg selv og bli sint, også synes jeg veldig synd på meg selv innimellom. Så hvis noen av dere har noen gode råd, hadde det vært flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er usikker angående den hormonspiralen. Hadde den for noen år siden, tok den ut fordi jeg hadde mistanke om at jeg reagerte på den også. Jeg tåler tydeligvis ikke hormoner. Har prøvd mange ulike typer p-piller, både med og uten østrogen...og har reagert på alt. Føles som om jeg er konstant sprengt av pms.

 

Faktisk, de siste pillene (zerazette) så fikk jeg nedsatt tåreproduksjonog jeg var kjempetørr på øynene til en hver tid. Nei huff, er livredd falske hormoner nå... det kan umulig være bra for oss... Heldig er dere som ikke reagerer, men hva vet vi egentlig om hvordan de påvirken kroppen i de lange løp da?

 

Grattis med operasjonsvurdering rina!! Skjønner at det motiverer deg! Og jøss for en prestasjon at du har gått ned så mye som du har gjort. Må bare bøye meg i støvet....

 

Ønsker dere alle en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endelig vært å trent igjen:) 2,7 poeng hittil idag og må bare si meg fornøyd med det. Blir nok mer etterhvert.

Når det gjelder hormoner, så har jeg litt dårlig erfaring jeg også... prøvde P-piller for 1,5 år siden og ble veldig plaget med migrena da. Gikk 4 måneder før jeg skjønte det, så det var 4 jæv.... måneder. Er jo da også sterelisert og syntes det er galt og tilføre kroppen hormoner når jeg ikke trenger det. Men skal prøve med litt nattlysolje og se om det hjelper.

igår ble det bare tulledag, når det gjaldt mat og snop... Måtte bare ha sjokolade og det var ikke lite som gikk ned heller.

Føler meg litt slapp og uggen idag, og tilskriver det utskeielsen igår. Så nå er det bare å holde seg på den smale sti, så kroppen blir glad.

Jeg har så klart ett storprosjekt til som jeg må igang med. Jeg må slutte å røyke. For å få en sånn operasjon er det en forutsettning, så jeg driver veldig og psyker meg opp om dagen. har satt 1 september som første røykefri dag. Hvis jeg ikke klarer det før.

Skal komme i skikkelig stim med treninga igjen, så er det bare å slutte med enda en uvane...

Får begynne med litt husarbeide, en evig runddans det der:)

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det klarer du med den motivasjonsfaktoren du har :( Selv sluttet jeg for 2 år siden etter å ha lest Carr sin bok "endelig ikkerøyker". Etter å ha lest den var det bare en selvfølge at jeg ikke skulle røyke. Har en samboer som svinrøyker, men som skal slutte etterhvert. Jeg har lest en del om pillene "champix" som tydeligvis svært mange har god hjelp av.

 

Ellers finnes det mange gode motverende linker på nettet. Blant annet http://www.slutta.no

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med dato for operasjon. det var gode nyheter. lykke til med planlegging av røykekutt også. jeg har aldri røyket selv, men kjenner flere som har sluttet. noen har kuttet tvert, og andre har tatt det gradvis. å få den operasjonen skjønner jeg er kjempemotiverende, både i forhold til vekt og røyk. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...