Gå til innhold

Rinas slankedagbok


Gjest rina

Anbefalte innlegg

Idag har jeg hatt en bra dag. Sydd inn alle buksene mine,bakt to kaker og vært på besøk hos ei venninne, og hun var helt overgitt hvor mye jeg har gått ned:) Også har jeg syklet på City Nord og handlet. Å lite vondt i dag. Så dagen er bra.

Skal på jobb i kveld men ikke så mange timene. 17 mai er siste dagen jeg skal jobbe før operasjonen. Skal bare jobbe 3 timer da. Igår var jeg og kjøpte meg litt nytt undertøy til jeg skal på rehablitering og 3 nye topper. Er egentlig ikke i shopping humør om dagen. Er utålmodig etter å gå ned en størrelse til. For da må jeg kjøpe nye bukser. De jeg har sydd i dag kan jeg ikke sy inn mere uten at de mister fasongen. Men nå er der middags laging. Ha en fin ettermiddag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Dette har vært to meget kaloririke dager, men nå er det slutt for denne gangen og gudskjelov for det:) for hva gjør denne usunne, søte, feite, maten, snopen med meg? Jo, den gjør at jeg føler meg oppblåst, kvalm, feit og ekkel. Er det så mye å trakte etter å føle seg sånn da.? nei, så klart er det ikke det. Så nå er deg full glede over å spise sunt, magert og godt igjen som gjelder. Har sikkert gått opp litt disse dagene, men bekymrer meg ikke så mye over det. spist er spist. Får ikke veid meg på mandag da jeg er på sykehuset, så skal heller la det gode resultatet fra forrige uke få stå til jeg har kommet hjem igjen. jeg har ingen ilusjoner om å gå ned disse ukene, men har heller ingen ilusjoner om å gå opp. Holder jeg meg i ro er jeg kjempe fornøyd med det. Men nå er det kvelden for en sliten Rina, god natt alle sammen, sove godt og drøm søtt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært to meget kaloririke dager' date=' men nå er det slutt for denne gangen og gudskjelov for det:) for hva gjør denne usunne, søte, feite, maten, snopen med meg? Jo, den gjør at jeg føler meg oppblåst, kvalm, feit og ekkel. Er det så mye å trakte etter å føle seg sånn da.? nei, så klart er det ikke det. Så nå er deg full glede over å spise sunt, magert og godt igjen som gjelder. Har sikkert gått opp litt disse dagene, men bekymrer meg ikke så mye over det. spist er spist. Får ikke veid meg på mandag da jeg er på sykehuset, så skal heller la det gode resultatet fra forrige uke få stå til jeg har kommet hjem igjen. jeg har ingen ilusjoner om å gå ned disse ukene, men har heller ingen ilusjoner om å gå opp. Holder jeg meg i ro er jeg kjempe fornøyd med det. Men nå er det kvelden for en sliten Rina, god natt alle sammen, sove godt og drøm søtt. :)[/quote']

 

 

Hei :)

 

Som du sier, spist er spist. Du klarer nok å komme deg på rett spor igjen du tenker jeg. Har nå et kjempe flott resultat å vise til da, du er og har vært kjempe flink:)

 

Ville bare innom for å si lykke til med opperasjonen skal bli spennede å høre hvrdan det går med deg fremover.

 

Lykke til

 

klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag ble ikke helt som tenkt nei... Tror nervene spiller meg ett puss, bare kaster opp og er ekkel imagen så fort jeg spiser. Håper det er nervene og ikke spysjuka for da blir jeg vel ikke operert... har vært noen få timer på jobb idag og trodde jeg var så sulten at jeg var kvalm når jeg kom hjem, men den gang ei. Ja, ja det går vel over. Ellers har det vært en helt vanlig lørdag. Vært i byen sammen med ei venninne å drukket kaffe og ruslet i butikker. Tenker masse om dagen på denne operasjonen, er liksom det eneste som svever inni denne lille hønsehjernen.:)

Men nå er det kvelden her. God natt alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja. Nervene er litt i spenn, kjenner det er sommerfugler i magen og mange tanker i hode. holder på med å pakke det jeg skal ha med meg. Må pakke til to steder, så stor bagen blir stående hjemme til jeg er ferdig på sykehuset. Lurer jo på hva jeg har glemt, men det meste går vel an å få tak i. jeg er kjempe spent på hvordan mitt nye liv blir etterhvert. Håper det kommer til å bli som jegh håper. En operasjon er jo alltid en risk, men satser på at dette går bra. Kommer virkelig til å savne å være her inne. Hvem skal jeg dele oppturer og nedturer med nå da? Håper det er internett dit jeg skal etter sykehuset. Får jo ikke veid meg mens jeg er borte. Får heller ikke veid maten så har bestemt meg for at to er nok av det meste. To brødskiver, to poteter osv. Eneste er hvis det blir servert fiekeboller og sånn vet jo at det ikke er mye kalorier i det, så da kan jeg kanskje spise 4.

Som tidligere sagt så intuisjonen å stå i ro nå. Så får jeg også stablisert vekta å det anbefales jo underveis:) Har tatt med meg skrittteller'n så jeg klarer å føle med på framgangen dag for dag. lurte på pulsklokka, men lar den bli hjemme. Får vel ikke gjort så mye kondisjonstrening kanskje. Skal snart komme meg i dusjen. Har farge i håret og må vel shave litt her og der. Det kan bli en stund til neste gang, da jeg ikke kan bøye meg framover, så grøss og gru skal bli pene sommerlegger:) Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var jeg plutselig tibake på dataen. Det var data her nede:)

hvordan det går med vekta det vet jeg ikke enda, men tror ikke det er så gæli. Får enda på meg mine bukser, så da kan det vel ikke vær så gæli. Har jo da blitt operert å det har vært ett smerte helvete, men begynner og bli bedre. Så får jeg nå bare sove om natta så skal jeg ikke klage så mye. Har så vidt kommet igang med trening idag, men blir nok ikke mange trimpoeng ut av denne formen for trening. Man må jo være så forsiktig, så det ikke går ut av ledd. Mye av de gamle smertene er borte, så tror dette kommer til å bli knall bra når jeg er ferdig restutiert:) Det er god mat her, men for det meste sunn mat. Så passer på hva jeg spiser. men det blir jo lite bevegelse enda. går rundt med krykker så blir vel ihvertfall sterk i arma. De har envekt her som jeg har tenkt å veie meg på- på mandag, så jeg ihveertfall kan ha litt kontroll. Er jo enda en del hoven i beina og har ikke vært skikkelig på do enda, så regner med den har gått litt opp, men det går vel av igjen.

ar bare en liten hilsen nå i kveld, men skriver mer siden. God natt alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammacita

Vil bare ønske deg lykke til Rina, håper du er tilbake i rekordfart! Har tenkt på deg og de andre i nedoverklubben innimellom selv om jeg ikke har vært inne på forumet.

 

Håper vi kan snakkes når du får tilgang på Internett igjen, og sommerleggene blir fine med litt hjelp fra alle shave kyndige vi kjenner, og det er jo ganske mange hvis de driver på sånn som vi driver på her!

 

Igjen, lykke til og husk at for de fleste går det bra! Skal tenke på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja idag har alle gode slanke forsetter gått rett i dass. Har spist kake og is og alt for mye kveldsmat. Men nå er det slutt. Skal ikke komme inn i det spise mønsteret mens jeg er her. Men vanskelig er det. Er så utrolig mye god mat her og jeg har ikke noe vekt til å veie maten så får ta det på ca mål. Har vært og trent før i dag, å var nok litt tøff for har ganske mye vondt i kveld. Men, det blir nok bedre etterhvert. Ha en fin kveld alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinny

Hei Rina!! :)

 

Så hyggelig å høre fra deg! Godt å høre at smertene begynner å bli litt mindre! Det må være deilig å være ferdig med operasjonen, selv om opptreningen er sikkert vel så slitsom og vanskelig.

Får håpe du fort blir frisk og rask igjen. :) God bedring videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Så flott at operasjonen gikk bra, og at smertene nå er på veg bort, for godt!

Må si du er utrolig iherdig som har med skritt-teller på sykehuset etter en hofteoperasjon, det står det virkelig respekt av skal jeg si deg!!!

 

Krysser fingrene for at du blir frisk i lyntempo, og at du kommer igang med treningen din igjen.

 

Fortsatt masse lykke til, stor klem fra femalia :-D

 

PS. Italia var flott, anbefales på det sterkeste!! To kilo opp, men det var verdt det, nå skal de uansett vekk igjen!! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var enda en dag gått... Å dette kommer til å holde hardt om jeg ikke tar ett skikkelig grep om dette nå. Det er akkurat som man er i sin egen verden, å man spiser uten å tenke seg om. Så her må en skikkelig kostholdsplan skrives... Ellers fyker jeg vel opp fortere en svint igjen. Har faktisk vært ute å gått tur idag. På hele 400 meter. Å det var deilig. Så som dere skjønner her er fokuset på ett helt annet plan. For vær minste ting som jeg mestrer er det en liten seier. 400 meter idag pluss trening. Å jeg har gått mye ellers idag også. Prøver meg litt med bare en krykke og det går bra, ett lite stykke. Men en liten seier er det. Målet er at når jeg drar herifra så kan jeg gå lengere stykker uten krykker i det hele tatt. Regner med at jeg enda må ha de med på lengere utflukter en stund men vi får se. Har ikke funnet fram skritt telleren enda, men nå er det vel på tide. Så man kan gå litt lengere dag for dag.

her har endelig sola kommet fram igjen og det har vært en nydelig ettermiddag. Det er så fredfullt og idylisk så man kan bli helt stum. Har liksom funnet meg ett par tenke steder, men det er såpass mye folk her så det er ikke lenge man får sittet i fred. Men godt er det jo å få ett lite pust i bakken.

Men nå er det kvelden. God natt alle sammen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Så flink du er, Rina!!! For en vilje av stål du har, du kommer til å bli restituert raskere enn svint!

 

Så deilig med sol, da kjennes alt litt lettere. Her venter vi i spenning på sommeren, og i går kjøpte vi ny, stor grill! Og masse blomster til verandaen, så her skal det bli koselig! :-)

 

God bedring,

klem fra Femalia :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en nydelig dag er over. Har vært på sighseeing idag, trimmet og gått tur. Pluss klart å holdt maten under kontroll. Så håper dette blir å vare. Snakket med de hjemme og hadde veldig lyst til å dra hjem da... Savner de veldig, men skla være flink jente og holde meg her så lenge jeg trenger. Det er jo lite som skjer her da... Er en del eldre folk, men, det får bare være sånn. Å tro meg det er en del rare folk også, men de fleste er hyggelige. har fått alt for mye frisk luft idag, så er kjempe trøtt. God natt, alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går strålende:)

Er i mye aktivitet om dagene og mestrer mer og mer.

En milepel idag da jeg klarte å gå normalt ned trappa.

Idag har jeg trent to ganger og gått to turer, hittil. Regner med at jeg kommer til å gjøre noe mer før dagen er omme...For dagene er sannelog lange når man våkner i 6 tida og ikke får sove mer.

Sneik med på ei vekt her idag, vet jo ikke hverdan den er i forhold til min, men har nok ikke gått opp ihvertfall. Kanskje heller litt ned. Men målet disse ukene var jo å holde seg stabil, å det klarer jeg ser det ut til. blir spennende når jeg kommer hjem til min egen vekt. Har bestemt meg for å reise hjemme fredag 15 juni. 3 uker her får sannelig holde. Borte bra, men hjemme best. Å det sier vel litt når det er jeg og ei dame på 65 som nesten er yngst blandt damene her.. Gudskjelov for at hun er så trivelig, ellers hadde jeg reist hjem til denne helga.

Prøver å smøre meg med tålmodighet å si at dette er bare 1 måned i livet mitt, men det holder hardt noen ganger... Men skal så klart ikke klage. Er jo helt fantastisk at de kan gjøre en sånn operasjon. Mange av de gamle smertene er borte. Går mer og mer normalt så mange ting å glede seg over.

Igår kjøpte jeg meg ett par pene sandaler med litt hæl på, den er jo stor og firkantet men bare det å kunne gå med sånne sko, uten at det gjorde vondt i hofta var jo morsomt.

Dette var en liten rapport fra en optimistisk Rina.

Ha en fin dag alle sammen:) Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre at det går så bra med deg, jeg syns du er kjempe tapper og positiv, stå på nå. Du er bare kjempe flink

 

Tusen takk for de fine ordene inne på bloggen min:)

 

Vi skrives

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er her enda, men til fredagen reiser jeg hjem:)

begynner og kjede ræva av meg, så da er det vel på tide å komme seg hjem.

Blir bare bedre og bedre, men sliter enda med å få sove om natta pga gammelt grums, som muskel og sene knuter... men det kommer seg det også.

Har ikke veid meg mens jeg er her på ett ordentlig vis, men får enda buksene på meg. Så helt gæli er det vel ikke. Skal veie meg til mandagen igjen på min egen vekt, å egentlig blåser jeg i om jeg har gått opp ett par kilo. For målet var jo å komme meg på beina igjen og det har jeg klart med glans:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Rina, hyggelig å høre at du skal hjem på fredag. Veldig kjekt å høre at du stadig blir bedre også. Skal bli spennende å se hva vekta viser.

 

Fortsatt god bedring, klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig hjemme:)

Kom hjem igår en dag tidligere enn beregnet. Å gjett om det er godt å være hjemme igjen.

Har tatt opp Ingers rugbrød fra fryseren, så fre i dag er det full fokus igjen på kosthold. Skal skrive opp alt jeg spiser.

Det ble nok litt trøste/kjede spising den siste uka. Men har ikke vært på vekta enda. Venter til mandag. Får guskjelov på meg alle buksene jeg sydde inn, så helt gæli er det vel ikke...

På mandag skal jeg på fysioterapi også, så får ett trenings opplegg da. Ellers så er det bare å prøve å gå så mye som jeg klarer. Gikk til byen igår kveld og hjem igjen. Det gikk kjempe bra. Sliter enda litt om natta, men det blir nok bedre etterhvert.

Skal prøve å legge meg igjen litt nå, å håper å få sove litt til.

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig hjemme:)

Kom hjem igår en dag tidligere enn beregnet. Å gjett om det er godt å være hjemme igjen.

Har tatt opp Ingers rugbrød fra fryseren' date=' så fre i dag er det full fokus igjen på kosthold. Skal skrive opp alt jeg spiser.

Det ble nok litt trøste/kjede spising den siste uka. Men har ikke vært på vekta enda. Venter til mandag. Får guskjelov på meg alle buksene jeg sydde inn, så helt gæli er det vel ikke...

På mandag skal jeg på fysioterapi også, så får ett trenings opplegg da. Ellers så er det bare å prøve å gå så mye som jeg klarer. Gikk til byen igår kveld og hjem igjen. Det gikk kjempe bra. Sliter enda litt om natta, men det blir nok bedre etterhvert.

Skal prøve å legge meg igjen litt nå, å håper å få sove litt til.

Ha en fin dag alle sammen:)[/quote']

 

Hei :D

 

Vellkommen hjem og så fint å høre at det går så bra med deg.

 

Tusen takk for de fine ordene på bloggen min.

 

Vi skrives

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Gratulerer med vel overstått operasjon og flott rehabiliteringsperiode!

Jeg krysser fingrene for at vekta ikke viser særlig oppgang, men du kan uansett være veldig stolt av deg selv!

Herlighet, du har allerede trent deg opp etter dén omfattende operasjonen, jeg er hyperimponert!

 

Ha en flott helg hjemme, kos deg masse!!! Nå er det bare å se opp og fram! :-D

 

Klem fra femalia :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår ble en skikkelig dum dag ang mat... og is. men starter på ny frisk idag, med full opplegg og røykeslutt. har nesten røyka meg ihjel der nede, men nå er det stopp. har feiga litt og kjøpt røyke tyggis, men skal prøve å tygge så lite som mulig.

Har ikke tenkt å komme over kalorigrensa idag. Har allerede trent litt på morran og skal snart ut å gå tur. Men dette er jo bare puse trening enda. Går sakte og gjør noen øvelser for hoftene, men tar litt tid da ca 40 minutter.

Her øser det ned idag, så får prøve å komme meg i mellom bygene.

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk gått ned 1,1 kilo, å det hadde jeg aldri i verden trodd. var sikker på at jeg hadde gått opp. ser -20 blinker litt der borte i det fjerne, men ikke så langt unna heller. Har til sammen gått ned 17,8 kilo, å det er jo utrolig bra. Så jippi, en kjempe dag:) Skriver mer siden. Ha en fin dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...