Gå til innhold

Rinas slankedagbok


Gjest rina

Anbefalte innlegg

Så har det blitt kveld igjen:) Har visst blitt helt avhengig av å være her inne. Må inn å se og skrive. Å mye pga det så holder nok motivasjonen. Har aldri klart å vært så motivert over så lang tid før, som jeg er nå. Jeg tror nok også det at jeg gleder meg over det jeg får til, spiller en stor rolle. Kan jo enda la dårlige tanker komme fram, men da prøver jeg å analysere og få de vekk. For noen ganger så har jeg helt urealistiske mål i hode mitt, mål som -5 kilo på en uke, el 10 på en mnd osv. Å siden jeg vet at det ikke er mulig så datt jeg ofte av lasset før. For så lenge jeg måtte ha tålmodighet og være glad for at jeg gikk ned, så var jeg utålmodig og syntes aldri jeg gikk nok ned. Engang for flere år siden, skulle jeg reise på ferie til søstra mi. fikk en syk ide 5 dager før jeg dro at jeg måtte ned masse i vekt. Spiste ikke på 4 dager og trena som bare det. Å joda jeg gikk ned hele 8 kilo på 4 dager, å gjett om jeg skvatt opp igjen når jeg kom på ferie. Men enda noen ganger så får jeg sånne sinnsyke tanker i hode. Men nå har jeg lært meg å blåse de bort:) Men er veldig spent nå som jeg skal slutte å røyke imorgen, hvordan jeg kommer til å takle dette med evt å stå i ro. Men tror det skal gå bra. Har ikke tenkt å dette av lasset denne gangen selv om jeg står noen uker i ro. For kommer jo til å gå ned cm vil jeg jo tro og formen kommer til å bli betraktelig bedre, så det blir bonusen.

Så kanskje både veske og sko er innen rekkevidde snart. Skulle jo egentlig kjøpe med røde sko når jeg hadde gått ned 15 kilo, men har rett og slett ikke råd nå. merkelig egentlig for jeg prioriterer å kjøper meg røyk, men det er vel sånn der er. Det man tror man må ha det kjøper man uansett.

Men nå er det natten her snart. Ha en god natt alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Idag er min andre dag som røykfri:) Det gikk bare bra igår. Ikke sur og grinete eller noe sånn. Så satser på at denne dagen blir like grei ang det ihvertfall. Sliter litt med at jeg har fått mensen idag,igjen! Bare ca 15 dager siden sist jeg fikk mensen også varer den jo fra 1uke til 10 dager, så syntes ikke dette er noe toppers;( Hadde det jo sånn i januar/februar også. Så får vel kanskje komme meg til en gynekolog snart. Men vet ca hva han vil si... Dette kan skje pga overvekt osv... Er ganske vant til den holdninga hos legestanden.

Idag har jeg tenkt å komme meg på trening ihvertfall. Skal i ettermiddag, Sist jeg var der begynte jeg å skrive opp hvilke apperater jeg skal bruke og hvor mange kilo jeg klarer på hvert. Skal prøve å lage meg to programmer som jeg følger annenhver gang. Så blir det ikke ensidig den ene muskelgruppen. Det eneste jeg skal gjøre begge gangene er hoftetrening og magemuskler. Men mulig det blir bare surr av å gjøre det sånn som jeg tenker nå. Finner vel ut av det etterhvert.

Men nå får jeg begynne med litt småpjusk i huset. Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg fått brev fra sykehuset. Jeg skal opereres allerede 21 mai, å jeg gleder meg så sinnsykt!!:) Dette kommer som bestilt, også kommer jeg til å være ferdig restutiert til i august og det er jo gjerne da vi har sommer her oppe i nord. Så dette må bare bli bra. Hadde jeg kunnet danse så hadde jeg gjort det nå. Men får nøye meg med å gjøre det i tankene så lenge. Så det er jo kjempe bra at jeg har sluttet å røyke, å nå gjelder det å være så flink jeg bare kan så kanskje jeg går ned litt til ihvertfall. Er kjempe spent på hvordan det blir med aktivitet etter operasjonen. Håper det er sånn at jo mere vi er i aktivitet jo bedre er det.

Skal legges inn 18 mai, men får være hjemme i helga da. Så er det inn igjen mandagsmorran eller søndagskvelden. Er såååå spent.

Ikke røyking går bra, ikke sur eller noe, og jeg er kjempe glad nå for at jeg allerede har sluttet før operasjonen. Skriver nok mer i kveld, men nå er det middagslaging, før vi skal ha bursdagsselskap for husets store sønn som blir hele 16 år. Ufattelig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er bursdagsfeiringa ferdig for denne gangen og bra er det... Alle gode forsetter forsvant som dugg for solen. Har spist altfor mye kake, men nå er det nok. Resten av kaka gikk i søpla og ikke noe mer tull nå. Dette er tydelig ting jeg må øve på mentalt. Å klare å la kaker eller andre usunne ting være. I utgangspunktet så hadde jeg gjort det sånn at jeg ikke trengte å spise kake. Hadde skjært opp ananas og jordbær og hadde yoghurt is ved siden av. Men klarte alikevel ikke å la kaka være:( Så dette må jeg bare begynne å trene på med engang. Nå er det full fokus fram til operasjonen. Trening når det lar seg gjøre og bare spise det jeg skal. Trodde jo jeg hadde litt lenger tid på meg til å gå ned, så dette kom litt bardus på, men får bare ta det på strak arm:) Blir jo bra når jeg er ferdig restutiert. Vet jo ikke hvordan det kommer til å bli på dette restitusjonsoppholdet, men håper jo at jeg kan trene en del, så jeg ikke går opp i vekt ihvertfall.

Men nå får dere ha en god natt alle sammen.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg vært en liten tur på trening, kun for å tøye og varme opp hofteleddet. Skal på jobb hele helga og har det ikke så kult med denne hofta. Ble litt bedre og håper jeg får tid til å trene litt utenom all gåinga i helga. Har vært å kjøpt meg skrittteller idag. Tror den er litt snill, selv om jeg har satt den på lavt nivå på bevegelse, men får jo en viss peiling da. Har vært å prøvd klær i normal avdelinga på Kappahl idag. Får på meg en del av overdelene de har. Så dette begynner og bli morsomt:) Men oppdaget enting der også. Jeg har for små pupper ofr å fylle inn i noen av overdelene... Så man får finne andre topper som ikke har for mye utrigning. Men nå får jeg begynne å gjøre meg i stand,skal spise litt før jeg drar på jobb. Ha en fin ettermiddag/kveld alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt travelt om dagen, men slenger innom nå og skriver noen ord.

Igår kom ei venninne flyttende nordover,:) Hun sier det er mange år siden hun har sett meg så "lita" som nå, så det var jo kjempe koselig å høre. Ble ikke mer enn 2,5 time på jobb igår, men idag blir det nok flere. Så lurer veldig på å ta på meg pulsklokka... Får se hva det blir til.

Er spent på veiinga på mandag. Har jo blitt en del mindre trim enn jeg pleier, så lurer på hvor stort utslag det gjør. Neste uke håper jeg blir bedre. Føler meg bedre i hofta nå, så blir nok litt greiere da. Pluss at venninna mi gjerne vil begynne å trene. Å hun er ikke redd for å bli svett og sliten:)

Men nå må jeg spise frokost. Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig hjemme fra jobb igjen. Sliten men fornøyd. For så lenge man har fornøyde gjester er jeg også fornøyd. Har forbrent ca 1240 kalorier idag, så det må jo være bra:) Begynner å grue meg litt til operasjonen jeg nå da.. Lurer på hvordan smertene blir, hvordan det blir å være lenge hjemmefra, hvordan hele opplegget etter operasjonen er osv... Men skal prøve å ikke bekymre meg for mye. Skal heller prøve å fokusere på alt jeg kan gjøre etterpå...

Har spist alt for lite mat idag, utrolig når man har mat rundt seg hele tiden.. Men har liksom ikke helt hatt tid.

Men nå er det kvelden her snart, kjenner jeg er sliten og trøtt.. God natt alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du blir operert så raskt og det er jo bare supert at du styrer unna røyken , det er en KJEMPEFORDEL og vil gjøre at du blir mye raskere vil komme deg etter operasjonen og såret vil gro fortere!

 

Lykke til med operasjonen og tenk så mye lettere det blir å bevege seg etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge jeg styrer unna røyken vet jeg ikke. Har fa...meg gått opp 0,5 kilo og jeg fatter ikke at det går an. Skjønner bare ikke hva jeg har gjort feil. Så er skikkelig drittsur akkurat nå:) Har jo holdt meg innenfor det jeg skal...Så kanskje man faktisk går opp ivekt når man slutter å røyke? Har heller ikke erstattet den med noe annet, så nei dette skjønner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk så klart en sprekk på røykinga...Men nå er det jammen meg slutt. Hovedmålet nå er å være i best mulig form til operasjonen om to dager. Så da nytter det ikke å røyke. Skal snart en tur på treninga også for vi se til neste mandag om jeg har gått ned, eller står i ro. Å så lenge jeg ikke går mere opp aå får jeg være fornøyd med det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom meg på trening igår. Å det var godt.:)

Så slankekrigen igår. Blir litt inspirert, men også litt irritert...Regner med at det er det som er meninga. Det treneren Bob Sa om de som ikke fullførte, det traff meg litt, ja. For hvor mange ganger har man ikke begynt på en slankelur og ikke fullført? Å, det har nok de på ranchen lært. Føler jo nå at jeg ikke har noe problem å fortsette sånn som det er nå, men tenk om jeg plutselig mister grepet igjen? Hva gjør man da? Å, jeg tror at i gode tider så må man tenke på de tider som ikke er fullt så gode. Lære seg mens man er på topp, at man fullfører det man har begynt på. Lære seg å komme fort i fokus igjen, hvis/når det glipper.

Lære seg å takle utskeielser, så man tar seg fort inn igjen og ikke holder på i flere dager... Alt dette vet vi jo alle sammen... Så hvordan skal man klare å gjøre disse grepene når det glipper.. Jeg tror at man virkelig på tenke igjennom, Hvorfor sprekker jeg? Hvorfor klarer jeg ikke å hente meg inn igjen? Hvordan er jeg i humør når jeg sprekker. Ønsker jeg virkelig å gå tilbake til den gamle livsstilen? For min del ihvertfall har dette vært viktige spørsmål. Å er det enda. Og det er ingen tvil, når jeg er sånn halvveis forbanna el mer riktig frustrert da sprekker jeg. De gangene tidligere som jeg ikke har klart å hente meg inn igjen, ja da syntes jeg synd på meg selv. Gudene vet hvorfor;)

Noen ganger så sprekker jeg pga trass også..Ingen skal fortelle meg hva jeg kan spise eller ikke. Men noen ganger så skeier jeg ut enten fordi jeg har bestemt meg for en viss mengde av ditt eller datt, eller så skjer det noen ganger ubevisst. Hvis man kan si det da. For noen ganger så går hånda automatisk til godteskåla på bordet. Men da våkner man jo gjere fort igjen, å tenker "hva holder jeg på med".

Men det viktigste spørsmålet er jo om jeg vil tilbake til min gamle livsstil?

Nei, det vil jeg ikke. Hvorfor vil jeg ikke det da? Fordi jeg ikke trives med meg selv da. Hvorfor det da? Fordi jeg er tjukk, dårlig form, lat, fort sliten, og mange flere grunner. Så for min del så hjelper det å tenke igjennom disse tingene.

Å så lenge jeg ikke vil tilbake til min gamle livsstil, så gir svarene seg selv på de andre også. Da kan man ikke sprekke over flere dager, da kan jeg ikke spise bort følelsen av frustrasjon, men heller finne ut hvorfor jeg er frustrert. Å spise på trass, ja det er det teitest jeg gjør. For det er kun meg det går utover.

Å hvorfor skal jeg syntes synd på meg selv? Jeg er jo faktisk så heldig at jeg kan ta valg, mange valg som gjør livet mitt bedre. Tenk så heldig vi er. som faktisk kan ta egne valg.:)

Ble noen tanker om dette å ikke fullføre...Så konklusjonen må jo være at . Jo, jeg skal fullføre. Uansett hvor lang tid det tar.

Flere som vil fullføre sammen med meg?

Ha en fin dag alle sammen:) Klem fra Rina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fillefjonka

Jeg vil også fullføre sammen med dere :-)

 

Det du skriver er som om jeg skulle skrevet det selv, tror nok mange av oss her inne har akkurat samme tanker som deg.....

 

Da har vi en avtale da?

 

fillefjonka :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Du må ikke være så hard mot deg selv, husk at du bare er et menneske, hehe!

Men, jeg er med på at NÅ skal kiloene bort en gang for alle - og denne gangen skal jeg IKKE gi meg før jeg har nådd målet.

Det er slutt på all halvveis innsats nå, denne gangen er den gangen det skal lykkes - det går ikke ann å fortsette med slanking resten av livet. Nå skal jeg NED og der skal jeg holde meg, det er helt opp til meg! :-)

 

Ellers så har jeg ikke vært her inne på lenge, så jeg må si gratulerer med innvilget operasjon!!! Så utrolig flott!! :-)

Det blir sikkert kjempebra og du behøver ikke grue deg.

Jeg tok en brystreduksjon for et par år siden (mye vits i det, nå som jeg har ammet i etterkant, men- men.) og da lå jeg der med dren ut av hvert bryst og 150 stifter i huden. Kjente INGENTING, det var overhodet ikke vondt.

Hadde gruet meg masse til smertene jeg trodde kom, men de dukket aldri opp.

Riktignok holdt jeg på å svime av da stingene (stiftene) skulle fjernes, men det var fordi det var så ekkelt, ikke pga smerter!

 

Så nyt at du endelig skal bli smertefri, det er deg så inderlig unt!!

Jeg krysser fingre og tær for at alt går strålende, og det gjør det helt sikkert.

Hvor lenge skal du ligge på sykehuset etter operasjonen? Og når kan du begynne å bruke den nye hofta di, er det så snart som mulig postop eller må du vente en stund?

 

Nå er det slutt på røykingen, det er viktig å IKKE røyke før operasjonen!! Det har med blodomløp, grogrunnlag og faren for komplikasjoner å gjøre, så det må du ikke overse viktigheten av. SI heller til deg selv at når du har kommet hjem fra sykehuset, da skal du få lov til å ta deg så mye røyk du bare vil, en hel dag.- men deretter er det slutt. Så greier du å holde deg fram til operasjonen, for det MÅ du..!

 

Jeg skal sende deg masse gode tanker og ingen-mer-røyk-vibber, så går dette aldeles strålende, skal du se.

 

Ha en flott dag og takk for hyggelig hilsninger inne på siden min :-)

 

klem fra femalia :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært en tur hos legen idag. Å fikk beskjed om å slutte å røyke. Kunne til nød tygge litt røyke tyggis, men helst ikke. At man skal være så dum i hode...Men skal slutte nå. Vil ikke ha noen komplikasjoner pga at jeg er så dum at jeg ikke klarer å slutte å røyke. Så nå er det helt stopp. Så får heller vekta gå litt opp om den absolutt må det. Er viktigere dette med røyken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monarit

Nå har jeg lest mange av innleggene dine her, jamen er du flink.det med røyken klarer du det vet jeg for din vilje og ditt pågangsmot er helt enormt.Jeg klarte dette med røyken etter å ha prøvd og feilet mange ganger. gikik lite opp av den grunn men litt ble det, ca 2 kg. nå sitter jeg med gipset ben og kjenner at buksene er litt strammere enn vanlig, men er like flink med maten . spiser ofte og lite. jeg vil gjerne få ønske deg lykke til med operasjonen, gleder meg til å følge med deg i tiden som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag har det sannelig vært en aktiv dag:)Først på trening imorrges. Så til noen kontorer å ordne ting, så til frisøren før jeg nå har vært og syklet. Så hittil idag 4,5 trimoeng. Har begynt på ett nytt trimtre, så det meste er vel bra idag. Har klippet meg i dag da... har langt hår og hadde luggen lang før, men nå har jeg klippet kort lugg. Så ble en helt ny sveis uten at jeg klippet av meg hele manken. Det er liksom gubbens skrekk, hvergang jeg går til frisøren. Skal sykle mer i ettermiddag da jeg skal på shopping sammen med ei venninne. Hun skal gå, men jeg må sykle. Klarer lite å gå om dagen. Er akkurat som jeg har senket skuldra når jeg fikk operasjonsdagen, å har kjempe mye vondt. Men nå er det ikke mange dagene igjen:) Men nå må jeg begynne å gjøre litt i huset. Har ikke vært hjemme siden i morrges. Ha en fin ettermiddag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brithh

Gøy med noe nytt, heter det jo i reklamen. Utrolig hva en frisørtur kan gjøre for humøret. Håper det går an å ikke-røyke idag også. Viktig viktig før operasjoner. Kan ikke risikere at det ikke blir 100% "bare" fordi du må ha en røyk. Du er så utrolig flink til å tenke positivt og til å motivere både deg selv og meg- du klarer dette også. Du skal opereres på min bursdag, så det blir nok vellykket...Jeg har startet opp på kurs 5, har enda langt igjen før jeg kan på vedlikeholdskurs, men det går nedover sakte men sikkert. Godt å få litt ny input fra deg, Rina. Artig å oppleve at man liksom blir kjent med noen over nettet. Første gang jeg er inne på sånt "nymotens" greier. Er innom og sjekker hvordan du har det nesten daglig. Får vedlikeholdt min egen slankefokus på den måten, føler ikke for å ha egen slanketråd. Du har fanget meg inn i ditt nett, he he...Lykke til med røykeslutt og med operasjon. Kommer nok til å savne innleggene dine når du er på sykehuset, og vente i spenning på å høre hvordan det går med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Brithh:) Tusen takk for koselig meld på tråden min. Det er klart det blir vellykket når jeg opereres på bursdagen din:) Ja, det er merkelig hvordan man "lærer" hverandre å kjenne her inne. Her kan man være helt anonym og ikke redd for at ting som man skriver kan brukes mot enn senere. Også er det jo så bra å ha ett sted hvor man kan skrive om oppturer og nedturer, når det gjelder dette med slanking. For det må man nesten ha gjort for å forstå det. En som aldri har slanket seg klarer ikke å forstå hvordan det er. Hvor mange kilo skal du ned da Brithh? Jeg skal jo også sinnsyke mange kilo ned. Er helt utrolig at man kan la det gå sa langt. Men gjort er gjort, så får man heller gjøre noe med det som er her idag. For det som har vært for man jo ikke gjort noe med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Gleder du deg til operasjonen? Tenk så deilig det blir med smertefri hofte, det må være verdt noen dager med ubehag, kan jeg tenke meg?

Jeg syns du er så ufattelig flink til å trimme, så jeg tror jeg skal ha deg som ideal når jeg tilbake fra Italia. Da skal jeg begynne å trene igjen, jeg også. Kjente at jeg faktisk savnet det litt her i dag, så det er jo et positivt tegn!

 

Ellers så vil jeg bare ønske deg en strålende helg, håper du får en fin en! :-)

 

klem fra femalia :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært en koselig, litt travel og smertefull helg...

Har ikke hatt overskudd til å skrive her inne. Natt til fredagt sov jeg nesten ikke, da jeg hadde store smerter i hofta. Aldri vært så ille før... litt bedre igår men, idag har jeg bare "normale" smerter. Har hatt besøk av ei venninne igår. Og på fredag var vi 3 venninner som var å spiste lunsj. Hadde vel egentlig ikke noe der å gjøre, men det var hyggelig alikevel. Bakdelen med å ha så vondt, er at jeg ikke får trent, klarer ikke å spise sånn som jeg burde og blir sliten. Men som sagt idag er alt normalt,:) Skal på jobb idag, så det er jo bra. Ja,gjett om jeg gleder meg til operasjonen.

Får så mange komplimeter fordi jeg hat gått ned sååå mye, så det er kjempe hyggelig. Hadde en prøve dag igjen igår. har snart ingen bukser som henger oppe. Har ei bukse som jeg kjøpte på salg for ett par år siden i størrelse 46. hadde ikke tenkt å prøve den , men dattera mi sa prøv den da. Å den gikk på. Klarer ikke å brke den enda, men jeg får den på meg. Gjett om jeg ble gira.

jeg er veldig spent på vekta imorgen, har spist alt for lite i forhold til det jeg burde. Så blir spennende.

Men nå skal jeg begynne å sy inn noen bukser. Så ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gikk det rette vegen igjen med vekt nedgang. 1,1 kilo siden forrige uke, så det er jeg fornøyd med. Har kommet meg ned på 98 tallet og ser 95 stå og blinke langt borte i det fjerne. Denne uka håper jeg og få trent litt mer enn forrige uke. Hofta kjennes bedre ut, så skulle være mulig og få det til. Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...