Gå til innhold

Rinas slankedagbok


Gjest rina

Anbefalte innlegg

Gratulerer med nedgang! 900 gram er jo kjempebra når man har mensen!!!! Bare vendt til neste uke du, da går du ned mere!! Og 25 cm merkes! Totalt har jeg gått ned ca 18 kg nå og 14,5 cm i midjen... Den er litt treig, men jeg mister jo overalt og det står jo "i stil" til hverandre disse måla. Så da må jeg vell være fornøyd... Gleder meg til jeg blir 75 cm... om jeg blir det... var det før i tida. The time will show! Så flink du er til å bake! Jeg er litt treig i avtrekkeren, men har begynt å tenke på julegaver. Dessuten pynter jeg til 1 desember! Synes det er så koselig med jul at jeg gjerne vil ha den hele desember.

 

Ha en flott uke, Rina! Håper helsa de fortsetter slik som nå!

Klem fra XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

De kakene jeg har bakt ligger i fryseren, de som ikke blir spist til jul blir spart til påske. Dette har jeg praktisert i flere år, å unga er glad for det.

Liker også jul, så begynner med litt pynting til 1 desember jeg også.:)

Ska snart legge meg, så ha ei god natt alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen:)

Hva skal man finne på idag da... Begynner å bli ganske lei av å gå hjemme for å si det sånn. Kanskje jeg skal begynne å vaske litt tak i stua...Jeg får se.

Skal bake brød til de andre idag ihvertfall. De vil ikke ha ingers rugbrød. Tenk at vi snart er i desember:) Syntes desember er en flott måned. Liker å pynte og ha det fint rundt meg i julemåneden. Skal få ned sdvent og julepynt fra loftet i løpet av helga tror jeg. Skal gå igjennom litt og sortere ut litt julepynt. Har mye billig ræl, som jeg heller skal legge i en eske til unga. Har tenkt å kjøpe litt orntlige kvalitets ting istede for. Ikke så mya av gangen, men litt og litt. Blandt annet noe vinduspynt fra Hadeland Glassverk.

Har to bukser i str 48 som jeg enda bruker, men kjenner de snart er så store at de er historie. Deilig når man kjenner at buksene blir så store at de liksom danser rundt deg. I ettermiddag er det trening igjen. Dattera mi skal ha huset fullt av fnisende tenåringer for å se film, så da evakuerer vi område. :)

Nei, må få i meg litt frokost.

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. :)

 

Når du prater om julepynt og vaske til jul, begynner det å klø i fingrene mine her. Men frem til onsdag skal jeg bare lese og gjøre det aller nødvendigste. Deretter tar jeg turen på loftet for å hente frem julepynt. Skal vaske og styre på også. Ungene skal til faren neste helg også. Har lyst til å overraske dem med et rent og koselig julehus. Skal ikke pynte alt selv selvfølgelig, de skal få pynte de også. Synes det er ok å pynte litt etter litt frem til jul. Jeg har julestemning allerede nå! En herlig følelse som bringer frem barnet i en.

 

Ønsker deg en flott dag, Rina. Ikke glem å drikke vann! (oh, ja det var sant......vann...) :)

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rina! Synes du er utrolig flink til alt mulig, og det klør i fingrene her også når det gjelder vasking og baking. Men, lysten er som regel gått over når jeg kommer hjem! Flott med vektnedgang også!

 

Jeg må si jeg blir mer og mer skeptisk til maten vi får kjøpt i butikken! Ikke det at jeg tror kakene er som jeg beskriver ovenfor, men har lest hårreisende historier i det siste. F.eks. om kebabfabrikken i Oslo som lager kebabkjøtt i en møkkete kjeller som er under oppussing og sender kjøttet rundt til hele landet. Og idag sto det noe om at kjøttet vi kjøper i butikkene kan være opp til 5 mnd gammelt!!!

 

Har veldig tro på å lage ting selv (gode hjembakte kaker Rina) og betale litt mer for å vite hvor råvarene kommer fra. Til helgen får vi en halv gris levert fra en bonde jeg kjenner og vet at driver ordentlig gårdbruk. Dette kjøttet kan ikke sammenlignes med det vi får kjøpt billig i butikkene eller i Sverige.

 

Min skepsis til hygiene og mat i fastfood-bransjen hjelper meg til å stå imot å kjøpe pølser og kebab på gata!

e010.gif

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ikke tilhenger av rødt kjøtt i det store og det hele, og om jeg en sjelden gang i blant skal ha noe svinekjøtt etc så kjøper jeg økologisk kjøtt. jeg orker ikke tanken på gilde etc, men det har jo med hele kjøttindustrien å gjøre. greit å spise kjøtt, men dyrene skal ha et godt liv og de skal slaktes humant. vi i norge tror ofte vi er så mye bedre enn andre land på dyrevern, men vi er jo ikke alltid det. så jeg har tatt mitt valg.

 

kebab, hamburger etc kjøper jeg aldri. om jeg er ute og spiser foretrekker jeg sjømat. men problemet er jo at fisken også kan være haug-gammel uten at vi som forbruker får vite noe om det. det var en undersøkelse av ferskvarediskene her jeg bor, og de resultatene var ikke særlig oppløftende. fisken var virkelig gammel. savner de gamle fiskebåtene ved brygga der man kjøpte rett fra fiskerne.

 

så jeg er mye enig med deg, genialt. det er mye dritt som vi forbrukere bare får vite omrisset av.

 

ellers må jeg si at du rina imponerer stort. du er skikkelig drivjern når det gjelder å holde heimen i orden. vaske taket, sier du??? det har ikke jeg gjort på årevis, pleier heller å vaske med salmiakk og så male. det blir jo så skjoldete. har du noen triks å dele med meg eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen ble ikke som planlagt pga migrene... Men håper det er over for denne gangen.

Takvasking, ja...Det viktigste er å bruke kaldt vann når vi bruker vaksemiddler. Ellers fordamper virkestoffene i vaskemiddelet....Så slutt å vask i varmt vann ihvertfall. Ellers er det vel bare rå muskelkraft som gjelder på takvask.

Er nok ikke så skeptisk til mat som dere er, skulle kanskje være det, men har hittil ikke tenkt så mye på det. Når jeg tenker økologisk er det mer pga miljøet, enn om dyrene blir slaktet humant. Å det vet vi vel ingenting om egentlig. For økologiske dyr må vel også kjøres til slakteren i dyretransportbiler. Tror heller ikke de slaktes noe annerledes enn andre dyr. Men mulig jeg tar feil. Å, uansett om det er økologisk eller ikke så skal jo bonden leve av dette, det er jobben deres.

Kjøper ikke mye ferdig kaker og sånn ihvertfall, syntes hjemmebakt er best.

Men nå er det kvelden her. God natt alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økologiske dyr (kjøtt) er vel de som har gått ut på skikkelig beite om sommeren og blir foret med høy om vinteren. I stedet for å stå inne og bli foret med silo. Har ikke så mye greie på disse nymotens tingene, men vi ga dyrene høy og poteter og noe vi kalte for kjerv. ( Tørka selje eller andre tresorter).

 

Nå er jeg oppvokst på landet og har fått inn med morsmelken at dyr er til for å spises og ikke til pynt. Dermed er det ikke sagt at man skal være slemme med dem. De er uskyldige skapninger som er avhengig av sine respektive eiere for å få mat og vann.

 

Ellers har jeg jobba både på slakteri og i fiskbransjen, og dyrene på slakteriet hos oss led ingen nød før de ble slaktet... de fikk både mat og vann og rene båser, og ble avlivet på en skikkelig måte. Dessuten tar mattlisynet prøver av hvert eneste dyr etter avliving, er de ikke friske, blir de heller ikke mat.

 

Fisken, tja... ingen kommentar.

 

Gatekjøkkenmat er vel et kapittel for seg......

 

 

g045.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag alle sammen:)

Sover dårlig om nettene så måtte ta formiddagen til bruk for litt søvn idag

Plages litt når vi nærmere oss mørketid med søvnen. har egentlig ikke vært mye plaga de siste årene, så kommer litt overraskende på meg dette i år. Får håpe det snart sklir over.

Skal snart i gang med å lage is til jul, har fløte og eggeplommer etter baksten for 2 dager siden. Skal lage en med bringebær og en med kirsebær i.

Blir vel en med nøtter og sjokolade etterhvert også regner jeg med.

I ettermiddag skal jeg og dattera mi på kino. Reisen til julestjernen før vi skal se julegata bli tent. Hun er helt elektrisk og dirrer nesten når hun snakker om det.

Syntes det er så hærlig at hun enda er sånn når hun er 13 år:)

Så ingen trening idag heller. Er heller ikke helt bra i hode enda, så får nok bare vente litt med treninga. Imorgen får jeg ikke tid. Skal til tannlegen, se om jeg får frisør time. Shoppe litt også skal vi i 50-års lag. Blir sikkert hyggelig:)

Skal lese litt hos dere andre, så ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg bare skulle komme med en liten kommentar ang det rina skrev om økologisk mat som miljøvennelig. Til dels enig med deg der rina. Men problemet med økologisk mat er at det er så få steder som driver økologisk landbruk. Transporten av disse økologiske varene er derfor ett stort problem i seg selv. Dersom man er så heldig som jeg er, er det noe som heter bondens marked i mange byer. Her får man kjøpt alt mulig rett fra gårdene rundt omkring i nærheten av den byen man er i, gjerne fra nabokomunnene. Der har de som regel masse økologisk(iallefall her)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror nok at de fleste dyr har det bra hos bøndene. det er dyretransport til slakteri og de slakteriene som har dårlig etikk jeg reagerer på. innrømmer jeg er veldig sårbar når det gjelder dyr og dyrehold. jeg er ikke imot å spise kjøtt, bare dyret har hatt det godt og fått avslutte livet med verdighet og under etiske akseptable forhold.

 

kjøper kyllingkjøtt og litt svinekjøtt fra noen gårder som driver med økologisk landbruk. har forstått det sånn at disse dyrene slaktes på gården. har jeg misforstått noe her?

 

ellers, rina. du er noe for deg sjølv da som klarer å lage alle disse godsakene uten å dypdykke nedi dem utpå kvelden. lurer på hva du er laget av :) iskrem er jeg så svak for at ikke under noen omstendigheter tror jeg at jeg kunne laget is her uten å "prøvesmake". husker en jul for noen år siden da jeg skulle gi en gammel tante en konfekteske. klarer ikke å komme på hvor mange ganger den konfektesken ble spist opp og måtte erstattes med ny før den omsider ble lagt under treet. huff-a-meg. ikke noe å være særlig stolt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og ønsker dere ei fin helg du g dine,..

Lastet ned tipset du gav meg,og i dag prioriterte jeg å høre på det da jeg sto opp og hadde drukket første kaffekoppen.

Sikkert innbildning,men jeg føler meg mere positiv :))

Var i allefall godt og avslappende

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg vært hos tannlegen og frisøren. Ikke noe drastisk klipp, bare stussing. Men man føler seg finere alikevel. Har kjøpe med en ny bukse idag. Får på meg str 44 men den ble trang så kjøpte en i 46 istede for. Så kan jeg leve litt også;) Vi skal i 50 års dag idag. Så har spart en del kalorier til det. Har heller ikke brukt kosemerkene denne uka, så det går nok bra. Blir jo lite alkohol da jeg skal på jobb imorgen. Vet vi får mat, men ikke hva. Så håper på koldtbord.

Har stelt føttene og renset og har ansiktsmaske så skal snart hoppe i dusjen og skrubbe før jeg avslutter med en bodylotion. Så skal det sminkes og ordnes. liker det litt da, sminker meg jo til vanlig også, men litt ekstra når man skal noe ekstra.

Nei, ha en fin ettermiddag og kveld alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg på fest ikveld. Det er ok å pynte seg litt ekstra og velværet øker med ny sveis, spabehandlet kropp og sminke. Du har jo dessuten planlagt maten så du får nok en flott kveld ikveld! Nyt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg vært hos tannlegen og frisøren. Ikke noe drastisk klipp' date=' bare stussing. Men man føler seg finere alikevel. Har kjøpe med en ny bukse idag. Får på meg str 44 men den ble trang så kjøpte en i 46 istede for. Så kan jeg leve litt også;) Vi skal i 50 års dag idag. Så har spart en del kalorier til det. Har heller ikke brukt kosemerkene denne uka, så det går nok bra. Blir jo lite alkohol da jeg skal på jobb imorgen. Vet vi får mat, men ikke hva. Så håper på koldtbord.

Har stelt føttene og renset og har ansiktsmaske så skal snart hoppe i dusjen og skrubbe før jeg avslutter med en bodylotion. Så skal det sminkes og ordnes. liker det litt da, sminker meg jo til vanlig også, men litt ekstra når man skal noe ekstra.

Nei, ha en fin ettermiddag og kveld alle sammen:)[/quote']

 

høres ut som du virkelig har kost deg! ny frisyre og bukse og en skikkelig velværestund! det er så deilig å bare gjøre sånt en gang i mellom, virkelig bare "dame" seg hehe. en god belønning til deg selv for hvor flink du er om dagen!! og for den flotte personen du er!

 

ønsker deg en flott helg! kose deg masse med dine kjære. klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med ønske om ei fin og sunn helg, kos deg og nyt den:)

 

Tusen takk for koselig hilsen på bloggen min, humøret er ikke kommet seg stort, var nok på xxl sin blogg du leste det, vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å bli i bedre humør heller, men slik er det bare av og til. Nå er det i alle fall helg og tid for å ta det med ro.

 

Håper du hadde det kjekt i går i selskap, kjekt med en by tur der du får shoppe litt og likeledes gå til frysøren.

 

Vi skrives

 

KLem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært en lang helg....

Festen var ok, mye god mat(koldtbord). Men mange fulle folk. Visste jo dette på forhånd, men ble vel i meste laget. Så jeg og gubben dro hjem ca halv ett. Klarte jo ikke å komme meg i seng før halv fire. Ble sittende opp å se på en film, som egentlig var elendig. Sto opp klokka 12. Fikk melding om jeg kunne komme på jobb klokka 2 istede for klokka 4, så ble ikke lenge hjemme før jeg måtte gå avgårde. Var på jobb til klokka 2 inatt, så har atter engang sovet til klokka 12 idag. Kjenner jeg er sliten etter så mange timer på jobb. Helt giddaløs... Men, men. Blir nok ikke noe trening idag, men får satse på imorgen formiddag istede. Skal på ett møte på kvelden, så blir trening alene imorgen.

Tror ikke jeg har gått ned noe denne gangen. Ble feil spising igår og rekker jo heller ikke å spise alt idag, siden jeg sov så lenge. Kjenner jeg er litt hoven i fingrene så har nok litt vann som koser seg i kroppen. Men vi får se imorgen.

Ha en fin søndag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for omtanke ;) Det ble en fin begravelse selv om det var veldig trist.

 

Ser ut som du har hatt en fin helg selv om du kanskje har hatt det travelt.

 

Håper du får en flott og sunn uke

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen:)

Har hatt en travel dag hittil og enda er det ikke ferdig. Skal på ett møte ikveld.

Veiinga gikk bra, trodde jeg sto stille, men hadde gått ned hele 100 gram. Men etter denne helga er det greit. Fikk ikke trene idag som planlagt, men imorra må jeg:) Har tenkt meg på badeland en tur, å hvis jeg ikke skal på jobb imorgen kveld skal jeg trene sammen med venninna mi også imorgen. Onsdag er det jobb på kvelden så får se om moralen er høy nok til å komme meg avgårde da. Torsdag trening på formiddagen. Fredag og lørdag jobb. Søndag fri. Så sånn ser uka mi ut akkurat nå, men kan fort endre seg.

Ja, ja. Holder på med middag, så dere får ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det ble 100 gram synes jeg du er flink. Du har holdt på lenge, og det blir stadig tyngre å fortsatt gå ned. Skal være meget fornøyd dersom jeg fortsatt holder koken etter så lang tid. Savner flere treningsalternativer slik som du har. Her jeg bor er det ikke mulig, så det blir stort sett spaserturer på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...