Gå til innhold

Rinas slankedagbok


Gjest rina

Anbefalte innlegg

Gjest stine1982

En liten motivasjons/frustrasjonsfaktor.

 

Sjekk hvor mange kalorier mer dere forbrente på å gjøre en trening dere ofte gjøre nå kontra når dere veide som mest... ganske skummelt :(

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar
Gjest fru luna

Stine1982: Når en er småbarnsforeldre i full jobb er det minimalt tid til et sosialt liv/egenpleie :( - men en får uendelig mye som en ikke får uten barna :). Som stbs sykler eller går jeg - tar trapper etc - slike hverdagsaktiviteter gir mye aktivitet uten planlegging.

 

Og angående kaloriene - rimelig at det koster mange flere kalorier å flytte en større kropp enn en mindre. Jeg synes at den største utfordringen for meg var da jeg var 65 og ville videre ned - da måtte jeg spise utrolig lite (1400 kcal) for å oppnå vakttap - det holdt hardt hvis ikke jeg trente og spiste ekstra. Jeg er veldig glad i mat og jeg har ingen problemer noensinne med å få i meg nok mat :).

 

Rina: Godt nyttår - håper at helsen blir bedre i det nye året og at du finner en jobb du vil trives med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår kveld gjorde jeg noe lurt... Jeg rydda bort alt av fristende ting som enda sto framme. Rydda det ned i kjelleren også skal gubben ta det opp på loftet etterhvert. Da ikke pga meg mest, men pga sønnen som har kommet helt ut av kontroll når det gjelder snop. For min del er det stort sett nok med ut av øye, ut av sinn.

Resten av julesnopet får vi spare til påskeegga til unga. Å, tro meg det er ikke lite igjen. Gubben hamstrer snop før jul, å hjelper lite at jeg sier ifra. De skal ikke lide fordi jeg slanker meg får jeg høre da. Men uansett er det jeg som velger å spise dette snopet. Men nå er det borte:)

Kommer til å bli noen tøffe dager dette her. Er så sulten på kvelden atte fysj. Var vel derofr jeg sprakk igår. Er en balansegang å ikke spise for mye på kvelden, samtidig sm man ikke skal være utsulta heller. Håper det ordner seg etterhvert, som kroppen har kommet over kalorisjokket den har vært utsatt for i jula.

Nei, har en del å gjøre idag.

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter skikkelig med å komme igang igjen....Er overhode ikke motivert. Så sliter litt som dere skjønner.

Må prøve å finne igjen driven fra før jul, vet bare ikke helt hvordan. Skal ihvertall en tur på trening sammen med gubben idag:)Så får jeg forbrent litt kalorier ihvertfall.

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motivasjonshilsen og klem fra meg , herved er det sendt over til deg......... slik ;)

 

Komm igjen nå Rina, dette klarer du, det har du bevisst tidligere, du har ikke gitt deg selv om du har vært plaget med sykdom og mye annet.

 

Nå er det nytt år og nye muligheter, tenk på hvor slank og fin du kommer til å bli til sommeren, stå på nå.

 

Hei, Heia, Heia, stå på Rina, du klarer dette.

 

Ha ei fortsatt fin helg

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du kan være lei denne livsstilsendringen, men tenk på bryllupet deres!! Og ikke minst alle bildene som skal taes!!! Tell kalorier og trim i vei, hilsen meg!

 

Dette klarer du!!

 

Klem fra XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest linehans1

for å hilse på og si hei ;)

Håper motivasjonen kommer stormende tilbake til deg nå. Skjønner du skal gifte deg snart og det er sikkert en fin motivasjon, men selv om man noen ganger har sånne tilsynelatende opplagte ting så trengs det innimellom et ekstra spark bak, så er kommer det, he he.

Ikke et vondt og hardt spark, bare et motivasjonsspark i håp om at jeg klarer smitte litt av min motivasjon over på deg.

Stå på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har store problemer jeg også. har lagt på meg flere kilo, det merkes. jeg vet jo at det går fort av igjen, men det er likevel demotiverende. kjenner jeg er møkka lei av alt som heter slanking (oooops, livsstilsendring mente jeg ;)) synes jeg har slanka meg halve livet. men det hjelper ikke å tenke sånn. i morgen skal jeg veie meg så skal jeg legge opp en plan for vårsemesteret. blir du med på den, rina? klem fra hyfsan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for all motivasjon og spark bak:)

Til tross for dårlig motivasjon så har jeg gått ned 1,2 kilo fra tirsdag forrige uke. Men nå tror jeg motivasjonen er på gang igjen. Har begynt dagen bra, med masse vann og sunn frokost. Er jo sånn jeg vil leve. Skal på Nav idag og begynne å søke jobber. Er ca 30 min å gå dit, å har bestmet meg for å gå både opp og ned. Skal innom vikarbyrå også idag. Så blir en del gåing idag, å det er bra. Skal på trening i ettermiddag også. Det er meget høyt prioritert idag.

Så her kommer jeg igang igjen:)

Men nå får jeg komme igang.

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Godt nytt år! Nå er vi igang igjen - vi kom oss gjennom denne jula på et vis. Nå må vi tenkt fremover - vår - sol - sommer - lettere klær - en kropp vi liker...

f015.gif

Vi er alle i samme båt - stå på!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er bra rina! har vi noe valg egentlig? vi slår oss ikke til ro ved å gi opp i alle fall, det er jeg sikker på. vi får bare brette opp ermene. nå er det et par måneder til våren kommer. litt skummelt og litt deilig å tenke på ;) ha en fin mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag rina ;)

Innom og forteller at du ikke var alene med å slite i startgropa etter jul- og nyttår. Men nå er du i gang ser jeg.

Du har ettårsjubileum her inne nå du?

 

Ha en super mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg gått masse, så trimpoeng idag er 5,7 Meget fornøyd med det. Har kjøpt meg en rockering som jeg også skal begynne å bruke, må bare rydde ut jula først. Så ikke jeg og rockringen fær i juletreet:D

Har sikkert drukket 3 liter vann idag, men spist litt lite...Føler jeg er skikkelig i siget igjen nå. Så dette året her er det jeg satser på å slanke meg ferdig, så blir neste år ett stabliserings år. Her gjelder det å legge langsiktig planer.

Satte meg som mål med 2 kilo ifjor. Legger lista litt høyere i år. Satser på 3 kilo i mnd. Da skulle jeg være ferdig i oktober omtrent. Å, det er jo ikke så ille.

Nei, skal innom å lese litt hos dere andre. Ha en fin kveld alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest linehans1

5,7 poeng på en dag kan vi like. Kjempebra! ;)

Har du kjøpt rockering i butikk? Eller over nettet? Tips til hvor jeg kan få tak i en?

Lykke til med 3 kg i måneden. Det klarer du!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at du greier dette, Rina. 3 kg i mnd er ikke umulig, så dette kan gå kjempefint. Ønsker deg masse lykke til! Du har så avgjort fortjent å nå målet ditt så flink som du har vært og er. :)

 

Ønsker deg en kjempefin dag. ;)

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har tittet innom nå, så det var artig å lese gjennom de siste sidene av tråden din! Må bare si GRATULERER med flotte resultater! Du er jo kjempeflink og målbevisst, og veldig inspirerende! Skal legge meg i selen for å prøve å holde følge med deg fram til målstreken i oktober - det er omtrent da jeg håper å være "ferdig" også. Så sant jeg ikke begynner å surre igjen, da... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og dine høres realistiske ut også, så det er bra! uten mål kan det lett bli som å virre rundt på universitetet i årevis, litt studie her og litt der, men aldri få fullført... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hektiske tider om dagen, men holder på gode vaner og trim alikevel. Har 12,3 trimpoeng så langt denne uka:)

Maten går bra også, så føler jeg har kommet skikkelig igang igjen nå.

Holder på å søke en drøss med jobber, så håper det kommmer noe bra ut av det etterhvert.

Ha en fin kveld alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...