Gå til innhold

Hvor mye vann drikker du egentlig?


Gjest flua

Anbefalte innlegg

ja første helg med vann i fokus på lenge. Dette blir spennende. Er liksom litt lettere på jobben for der har jeg flasken min hele dagen nå... sutte sutte. Jeg får finne tilbake til gamele tralter og rutiner :)

 

To glass i morges, og et hver gang jeg skal ha en kaffe! Da blir det noen glass om dagen.

 

Stå på Anto og Fjellgeita! Drikk og kos dere...

 

Takk for tipset om nye Bris- det blir lørdagsdrikke min tror jeg.

 

Ble 3,1 liter på meg i går og jeg er strålende fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 887
  • Created
  • Siste svar

Hei flua.

 

Det er virkelig godt å ha deg tilbake i fokus, altså.

Ja, den Brisen er virkelig GOD. Ikke så frisk som lime-brisen, men litt søtere, dermed stiller den samtidig et lite søtbehov, selv jeg sverger til krom for de mest hardnakkede søthungerne, så er denne ikke å forakte for de små søtsugene.

 

Har forresten tatt 10 magesug og 100 magecrunches fordelt på rette og tverrgående muskler sånn ca annenhver dag nå, og det begynner jeg virkelig å merke på buksene. Tror dessuten den selvdisiplinen jeg har opparbeidet meg når det gjelder mat, trening og vanndrikking, endelig begynner å bære frukter når det gjelder vekta også. Nå ser jeg 6-tallet. Da er ett av de viktigste delmålene mine nådd i løpet av to kurs. Å veie under 70 kilo. For da SER jeg det endelige målet som er der nede på slutten av 50-tallet, eller sånn rett under 60 et sted.

 

Joda, jeg vet at det er langt dit, for jeg går ned veldig langsomt, men jeg har et godt håp om å ha etablert med et sted på 60-tallet til somemren, slik at jeg kan gli langsomt ned mot idealvekta utover høsten.

 

Da blir ikke donuts of fastfood en så vanvittig utfordring i Canada til sommeren heller.

 

:-) Håper dere begge får en super dag

Det er SÅ deilig med fri!

 

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bris skal prøvast denne helga :) . Veit, eg skulle vore i seng, men det var enkelte arbeidsoppgåver eg må gjere før eg inntar horisontalen. Bringing og henting, gubben reiste ut tidlig idag.

 

Anto: Magesug og magecrunches, der pirka du litt borti min dårlige samvittigheit, skulle nok begynt ja, litt "dauflesk" er det ja. Etter X antall barn.

Magecrunches kva er det?? (situps eller?) Hadde kanskje merka det på buksene eg og då, har noken "pølseskinn" liggande på vent i skapet. Får dei på meeeen blei liiittt ja.....(stappa). :)

Men altså med litt innsats så kan den saken og ordnast. Trur eg tek følje med deg Anto utover, til idialvekta kjem innen rekkevidde. Syns faktisk at det er godt å bli kvitt litt "ballast". Lettare å springe på fjellet til sommaren, har ein langtur på timeplanen. Elskar utfordrande toppar, har lyst opp på både den og den toppen.Sjøen er ikkje noko for meg nei, grei å ha som spiskammers men det er og alt.(masse god sjømat, nam nam)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhh... hvor ble det av fokuset mitt idag da mon tro???

Humm... tror jeg har klart 2 liter idag, så det er jo ikke aller verst, men jeg skal liksom ha 3, da... etter nøye utregning og alt.. men men..

 

Jeg er fornøyd, jeg :-)

 

Fikk dere tak i den nye brisen da?

 

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ikke jeg heller, fått tak i den brisen altså, men derimot fortærte jeg store mengder nøtter i går, og i dag må jeg drikke ektra mye vann for jeg er så hoven atte. Hjelpe meg, det er helt sykt hvor stor effekt salt har på kroppen!

 

Magesug og crunch er jeg med på. Har hatt en pause i opplegget og cm i livet har økt betraktelig igjen. Helt villt. Det er ikke tvil i mitt hode at øvelsene har noe for seg. Jeg blir med på mage fokus.

 

Så flinke dere er til å holde fokus! Stå på! Anto, hvor høy er du? Jeg har sikkert fått svar på det før, men lurer bare.. ? Hmmm å se 50-tallet er ikke noe jeg drømmer om engang, men derimot 60-tallet det er håp.

 

Fjellgeita og Anto! Og alle dere andre- jeg ville bare minne om hvorfor vann er så viktig for oss:

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Slank med vann fra http://www.dinform.com

 

Vann er utrolig nok noe av det mest effetive, analyserte slankemiddel som eksisterer, også er det atpå til gratis. I denne korte artikkelen vil vi prøve å forklare deg hvorfor det er viktig å drikke mye vann dersom du vil gå ned i vekt. Vann er med på å dempe apetitten din ettersom det opptar plass i magen. I tilegg hjelper det til med å forbrenne bort fettdepoter. Undersøkelser har påvist at lite vann i kroppen er med på å bygge opp fettdepotene. Derfor vil et overskudd av vann i kroppen redusere fettdepotene.

 

 

 

For at nyrene skal fungere maksimalt, trenger de mye vann. Dersom nyrene ikke har nok tilgang på vann, går noe av vannet til leveren. Leverens hovedfunksjon er å omdanne fett til energi, som kroppen kan forbrenne. Hvis leveren da plutselig skal overta litt av arbeidsoppgaven til nyrene, kan den ikke omdanne så mye fett til energi og derfor øker fettdepotene.

 

Vann hjelper også til med å stimulere musklene og til å trekke seg sammen for å redusere dehydrering. Derfor er det veldig viktig å drikke vann før under og etter trening. Dersom du drikker kaldt vann, bruker kroppen også energi på å varme opp vannet til kroppstemperatur. Dette blir på en måte en extra-gevinst dersom du er ute etter å ta av noen kilo.

 

En gjennomsnittsperson med normal vekt skal drikke minst 1,5 liter vann til dagen. Dette er minimum for at kroppen skal klare å utføre alle funksjonene. Dersom du er overvektig, trener mye eller været er varmt skal du drikke enda mer. Tar du kosttilskudd som kreatin, drikker mye kaffe eller andre vanndrivende preparater skal du også drikke mer enn ellers.

 

Konklusjon

 

Vann hjelper til å stimulere musklene

 

Vann demper apetitten

 

Å drikke vann er nødvendig dersom du slanker deg. (er med på å skylle ut fettet, "rense kroppen"

 

Drikk minst 1,5 liter vann om dagen

 

Økt vanninntak reduserer fett depotene

 

Kroppen kan ikke gjenomføre alle sine livsviktige funksjoner uten tilstrekkelig vann

 

Drikk vann før, under og etter trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 164, tror jeg.

Men jeg er også veldig spinkelt bygget.

70 kg på denne kroppen er VELDIG lubben. Ikke tjukk akkurat, men virkelig ettertrykkelig LUBBEN.

 

Og så har jeg alltid veid mellom 50 og 54. Helt til jeg ble 41 år gammel. Det er IKKE et mål for meg å komme helt ned dit igjen. Det er ingen tvil om at jeg trengte 5 - 10 kg til på kroppen. Jeg var ikke spiksersyltynn, men så nokså pinglete ut....

Da var jeg litt i underkant av det jeg liker, men 57 - 59 er passe. Havner jeg der, er jeg veldig fornøyd. Jeg er også fornøyd med 60 dersom det viser seg at det ser helt ok ut. Det er ikke et hysterisk mål for meg å komme meg til 5-tallet sånn helt uten preferanser i forhold til hvordan jeg ser ut. Jeg bygger dessuten en del muskler, og da kan det godt hende at 60 er helt ok. Men det vet jeg jo ikke enda. Har veid 75 i 5 - 6 år, siden jeg blåste opp 20 - 25 kg på 2 år. Gikk opp ca 1 kg pr måned, og det kan jeg fortelle deg var skummelt! Jeg sleit med å holde fettet PÅ kroppen i 40 år. I løpet av to år forandret ALT seg, og nå sliter jeg med å få det av. Så ironisk.

 

Det går veldig langsomt ned nå, men det tror jeg henger sammen med at jeg får mer muskler for hver uke. Kroppen trekker seg betydelig sammen, og cm juger ihvertfall ikke. Etter at jeg slang med på vanntråden din her, har det gått enda bedre. vann er virkelig effektivt i kampen mot kiloene.

 

Noen som vet hva fettprosenten ideelt skal ligge på?

Det lurer jeg veldig på etter at jeg begynte å måle fettprosent og muskler og vann osv... Har en vekt som fikser det, og den stemmer overens med tilsvarende vekt på elixia der jeg gikk før.

 

Ha en fin søndag :-)

Håper dere har like fint vær som jeg har.

 

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fokus fokus fokus.. vann vann vann, mage, rompe, lår! Sommer "here we come". Jeg har vært flink med vannet, og er litt stolt. Men jeg skal fortsette, i går ble det nesten 3 liter.

 

Anto: jeg har lagt inn en tråd om kroppsfett, ble motivert når du spurte :) jeg skal måle min igjen snart, håper den er bedre enn sist. Uff, skjønner du har fortvilt litt, ikke gøy å fyke opp slik når du alltid har vært sped. Jeg derimot har alltid vært kraftig og med såkalt grov beinbygning. Så ifølge en kroppsanalyse er min idealvekt langt høyere enn din... fra 63-70 kg mener jeg det var. Jeg er nesten nesten nesten innenfor de målene nå, men sliter litt med de siste to kiloene. Flyr liksom litt opp og ned mellom 71 og 73. Mere vann!!!!

 

Stå på og vi hjelper hverandre... takk for all støtte dere to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drakk nesten 4 liter i går:) Fokus mage' date=' lår ikkje dumt nei. Har kraftige lår, (trur eg er arveleg belasta) men med litt trening så krympar nok dei og nokre cm.

 

Ha ein fin mai dag begge to.(trur det er kun storsett oss 3 som held tråden i live no :) )

 

Fjellgeita[/quote']

 

Jeg som deg er arvelig belastet med litt ekstra på rompe og lår, men helt klart, trening og øvelser fungerer. Har lagt inn noen fine øvelser på bloggen min, kanskje du tar en titt. Jeg merker allerede at det hjelper- om ikke annet så på blodomløpet og hevelser! Så tar jeg cm nå!

 

Kjempe flink til vann drikking er du, fjellgeita! Stå på og du får en nok en ren-fin-og letter mai!

 

-flua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok også arvelig belastet med litt større lår og rompe, og uansett hvor tynn jeg blir, står jeg ganske støtt, ja. Men jeg synes det er HELT ok. Faktisk liker jeg sprettrompa mi ganske godt :)

 

Det er det ekstra rundt livet jeg ikke klarer å forsone meg med. Ikke bare over magen, men flankene. Kjærlighetshåndtakene eller hva man nå kaller det. De HATER jeg som pesten. De gjør at jeg bruker større bukser eller har det hengende over kanten. Det er utrolig usexy :)

 

Vann vann vann... jeg prøver å gå for ca 3 liter om dagen. Det er innmari vanskelig noen ganger. Men stort sett går det bra.

 

Fettprosent, ja.. sukk... jeg er laaaaangt unna det normale, hvis jeg ikke husker feil. Vekta sier 36%. Har ikke målt med sånn fettklype. Men den hadde sikkert ikke sagt noe annet den. Så her er det bare å fortsette nedover.

 

:) Igår drakk jeg ihvertfall 3 liter helt nøyaktig. Det er jeg veldig fornøyd med.

Og dere er kjempeflinke også. Glad vi er flere. Det er lettere å holde fokus da.

 

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fettprosenten den er nok sikkert altfor høg her og :). Er 1.63 høg og kroppsbygningen er nok sånn midt på treet. (ikkje spe) Har heller ikkje målt med klype og har ikkje badevekt som viser fettprosenten. Skulle vore ein tur til "fettkontrollen" :)Håndtakene som antonia snakker om kjenner eg godt til, men trur dei er blitt mindre etter kvart, magen er ikkje det store problemet. Det er lår og rumpe som er størst her,(sitter stødigt må eg seie). Har faktisk drukke rikelig med vatn idag, nærmar meg "stygt" 4 liter og kjem nok over før kvelden er omme.

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milde maroder! 4 liter??!?!! WOWOWOW.

Det er jo helt fantastisk!

 

Er det ny rekord, fjellgeita?

 

Du er skikkelig GOD.

 

Jeg nærmer meg 3 liter idag.

Har jobbet i hagen i hele dag, og drukket en god del vann underveis.

Nå spiser jeg, og om en time omtrent, står magesug og cruncher for tur.

 

 

Jeg er utrolig imponert.. 4 liter 'a gitt! :) Grattis!

 

anto

 

P.S. Jeg håper vekta mi er feil mht fettprosenten... men det er den nok ikke.. her må det jobbes hardere medmagesug!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Applaus for dere begge...!!! 3-4 liter er jo kjempebra! Drikk i vei!

 

2,5 liter her så langt i dag, men har inngått en avtale med megselv og skal tømme en imsdalflaske til i løpet av kvelden.

 

Har tatt øvelsene mine for mage, rompe og lår i dag også!!! Føler meg bra.

 

Ha en flott kveld og vi "snakkes" snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur kanskje det er rekorden for eg var godt over 4 liter igår, sikkert nærmare 5. Men det blir mykje "doflyging" og då. Sikkert ett trimpoeng, he he. Men det er noke ein berre får ta med på "kjøpet". Men, som sagt så hadde ikkje eg drukke som mykje vatn om eg ikkje hadde hatt dere til å pirka meg i ryggen. (det hjelper å registrere). Er komt halvvegs ned i den tredje halvliteren idag.(liker mykje betre å drikke av stooore glas eg:) )

 

Ha ein fin dag begge to, så får eg kikke på lår og rumpe øvelsane til Flua. Skulle vel tatt meg sjølv i nakken og begynt (+ magesuget og då):) Får ta det etter dagens arbeidsøkt. :)

 

Forresten Antonia, hagearbeid, hm der gjer du meg dårlig samvittighet, skulle spadd vekk noke ugras, inni hampen så mykje. Har jo vorte plen i blomsterbedet. :)

 

Klem Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe - trimpoeng for å fly på do. Den er fin! :)

Ta på pulsklokke neste gang.

 

Jeg rakk oppi 3,1 liter igår, men da var jeg helt ferdig.

Kunne ikke rpesset ned EN dråpe til.

 

Idag har jeg vært på trening, og har så langt drukket 2,5 liter. Rekker fint 3 før jeg legger meg.

 

Ha en fin kveld :)

 

Klem,

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blei nesten 4 liter igår, ja eg får ta på pulsklokka . Men den er som di Anto,den pip når eg stoppar opp. Men virka det gjere ho, berre ein greier å sette seg inn i korleis ein kan bruke ho opptimalt. Dårlig på å lese bruksanvisning. :) Men det er vel kanskje eit kjent "problem" for fleire.:)

 

Nydelig ver i dag så etter husvask så hadde det vore veldig fristande med ein fjelltur.

Glad i fjellet :)

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ihvertfall funnet ut hvordan jeg slår av alarmen.

Må trykke lenge på knappen nederst til venstre.

 

Igår ble det 2,7 liter på meg tilslutt.

Det er ikke verst.

 

Fjellgeita: hvilken pulsklokke har du?

flua: er du i siget?

 

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har Polar F11, er veldig fornøgd med den, men det er det at når eg stoppar opp for å få att pusten så pip ho :). Må sjekke (lese bruksanvisningen kanskje) om eg kan få vekk den "pipingen" Går ganske fort så må stoppe avogtil for å få att pusten.

 

Ang vatn: Skal bli litt artig å sjå om vatnet har noke å seie på vektnedgangen, må sjekke om eg drakk mykje vatn ei anna veke eg gjekk mykje ned:) Det var nemlig ei veke eg gjekk ned 2 kg og så trur eg at eg gjekk ned over 1 kg ei anna veke enten like før eller etter. Det er enkelte veker eg har vore veldig fokusert på vatnet, men så har det dabba litt av då veit du. (er ikkje det heilt vanlig då tru?)

Var inne å sjekka mens eg skreiv, jau eg har drukke mykje vatn dei vekene eg har gått mykje ned, altså ein klar samanheng :). Ikkje dumt å registrere nei,(er ikkje det kvalitetssikring det heiter så "fint" :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flua?

 

Hvor mye vann er FOR MYE vann?

For det går jo en grense et sted, der man begynner å skylle salter osv ut av kroppen?

 

Igår drakk jeg ca 3 liter eller noe sånt. jeg mister ofte tellingen sånn utpå ettermiddagen dersom jeg bytter ut den vanlige flaska mi, og det gjorde jeg igår.. vasket den i oppvaskmaskine, og da ble det tullete for meg...

 

Idag er jeg oppe i 2,6 liter, og på vei mot 3,1.

 

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går utifrå at det var flua du retta dette spørsmålet til, men veit at viss ein drikk mykje vatn så skal ein drikke ein farris e.l av og til. Voksne friske mennesker har behov for 30 ml vatn pr kilo kroppsvekt. Det står at vatn er nødvendig for fordøyelsen, opptak og transport av næringsstoffer, og har ansvar for å transportere avfallstoffene ut av kroppen.

 

Enig med deg det er lett å miste tellinga iløpet av dagen. Men har prøvd å få meg eit lite system(vertfall i veka)

 

God helg forresten :)

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...