Gå til innhold

"Eplehagen"


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,4k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Nedigjen

Satt etter turen i sta og koste meg med lunch, tv og sofaen. Så ble jeg akutt rastløs og tok på meg treningstøy og sko, og satte meg på en utesykkel vi har montert inne på rulle. Syklet først i 15 minutter, så tok jeg 3x15 armhevinger og 5 minutter mage og rygg øvelser. Syklet videre i 10 minutter, så litt mer styrke og til slutt en aerobic/dans-avslutning. Totalt 500 kcal forbrent :) Etterpå tok jeg meg litt alenetid i badekaret, barberte leggene og smurte meg godt inn etterpå. Litt fin sminke, og inn i min nye lyserosa plysj-kosedress ;) Taco til middag, og nå skal vi se på film snart. Digg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

2.0 trimpoeng i går - det er lenge siden. Litt gåing og gikk på skøyter med barna i en time - PTO (foreldre-lærer-organisasjonen) hadde leiet en ute bane og det krydde av barnas venner og deres foreldre - kjempekjekt. Tok på varmepakke for ryggen, var lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

Jeg skulle jo egentlig gå på tur med samboeren min i dag også, som i går. Men han var det umulig å få med seg, så jeg gikk alene. Hadde en plan om å gå et stykke opp i skogen, og så snu. Men når jeg først var så godt i gang fikk jeg lyst til å gå opp til en seter som vi pleide å gå til når det var "skogdag" på skolen. Jeg tenkte at siden vi gikk dit når vi vi bare var barn måtte det gå an å gå dit nå også. Og jeg gikk, og gikk, og gikk... Det var LANGT dit! kom endelig frem, og da hadde jeg brukt 1,5 time i raskt tempo. Fant ut at jeg måtte jogge hjem for å komme frem før det ble mørkt. Når jeg kom hjem hadde jeg brukt 900 kcal i følge pulsklokka! men det var en herlig tur i grunn, ettermiddagssol, snø og nesten fjellnatur :) Bare jeg får summet meg skal jeg lage middag og slappe av resten av kvelden med god samvittighet!

 

Sluttsum for uka blir da 22,3 poeng og 3 epler + noen biter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er alle sammen:) Jeg melder litt sjenert på mine ti poeng, å neste uke mål er å få tolv poeng, Skal prøve å øke to poeng for hver uke til jeg har kommet meg opp til ca 20 poeng nå i første omgang. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet med flytting/rydding og omorganisering hjemme i dag. Flyttet møbler og båret masse. Etterpå tok jeg en tur på fjellet på 1t og 10min. Håper på å få tatt en halvtime Pilates i kveld når barna er lagt.

Har over 30 poeng så langt denne uken.

I morgen er planen å jogge hjem fra jobb, om ikke det blir altfor glatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
2.0 trimpoeng i går - det er lenge siden. Litt gåing og gikk på skøyter med barna i en time - PTO (foreldre-lærer-organisasjonen) hadde leiet en ute bane og det krydde av barnas venner og deres foreldre - kjempekjekt. Tok på varmepakke for ryggen' date=' var lurt.[/quote']

 

Med supre 2 trimpoeng! Det er jaggu mer enn du har klart på en dag den seneste tiden! Så moro at det organiseres slike aktiviteter!!

 

HA en finfin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Så flinke dere er alle sammen:) Jeg melder litt sjenert på mine ti poeng' date=' å neste uke mål er å få tolv poeng, Skal prøve å øke to poeng for hver uke til jeg har kommet meg opp til ca 20 poeng nå i første omgang. ;)[/quote']

 

Det synes jeg er et supert mål!!! Og 10 poeng er mer en minsteanbefalingen for fysisk aktivitet, så det er også supert!!

 

Klem fra frøken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Har jobbet med flytting/rydding og omorganisering hjemme i dag. Flyttet møbler og båret masse. Etterpå tok jeg en tur på fjellet på 1t og 10min. Håper på å få tatt en halvtime Pilates i kveld når barna er lagt.

Har over 30 poeng så langt denne uken.

I morgen er planen å jogge hjem fra jobb' date=' om ikke det blir altfor glatt.[/quote']

 

Du er jaggu litt av en spreking!!! Og som noen andre sa her, tror det var Nique, tenk den dagen da JEG kan jogge i 50 minutter!! Det gleder jeg meg til! Nå tar det drepen på knærne...

 

Ebelle - du er skikkelig i drivet!! Har du mange trær nå? Og det er kult å fylle opp det kjedelige røde treet med skikkelig glam :)

 

Nedigjen- du imponerer!1,5 time en vei og så jogger du hjem. Det står det respekt av!

 

Nique- håper og tror at du har klart 2,8 poeng til nå! Det er så godt å nå målene sine!!

 

 

Mine siste fire dager har vært veldig rolige. I dag har jeg vært utrolig flink så langt, så får vi se hvor mange poeng det blir totalt når jeg kommer inn fra snpømåking etterpå ;)

 

Klem fra frøken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

... 9,5 trimpoeng! Jeg har vært på spinning i to timer. Langkjøring med min kjære med lav puls før senteret åpnet. Det er vel muligens det eneste frynsegodet han har som treningsveileder, at han/vi har tilgang på senteret utenfor åpningstid... Det ble en god økt med 8,6 trimpoeng! Så har jeg klart nesten et trimpoeng på å måke snø. Vi bor i et lite hus i utkanten av et byggefelt og grenser mot skogen. Det har falt sikkert 40 cm utenfor i kveld og jeg bare gledet meg til å ta på meg tøyet og gå ut og måke. MEN jeg (son aldri har vært mørkeredd eller husredd) fikk bråstopp da jeg så fotspor i snøen rett utenfor stue og soverommene våre. De var helt ferske og krysset plenen fra skogen og rundt hushjørnet. Fikk helt panikk jeg så jeg bare løp inn og vekket sambo. Sitter her nå med litt høy puls og måtte bare få ned det her... Ekkelt når sporene gårlike ved vinduet til lillegutt som ikke har gardinene trukket for. Men helt sikkert bare noen som har gått seg vill fra bilveien like ovenfor skogen...

 

Sambo har nå gått rundt huset og sjekket. Sporene forsvinner ned skråningen og inn i skogen igjen. Huff, ekkelt...

 

Har dere vært flinke i dag da? Skal vi ta en liten oppsummering og sette nye mål for neste uke på mandag?

 

Dere må ha en hyggelig og fredelig natt. Jeg legger meg med lydbok for ikke å ligge og lytte...

 

Natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Totalt 8.4 poeng denne uken, blir nok ikke treningsstudio på flere uker, men idag var jeg og eldstemann ute og gikk over timen uten at det gjorde vondt - utrolig deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Totalt 8.4 poeng denne uken' date=' blir nok ikke treningsstudio på flere uker, men idag var jeg og eldstemann ute og gikk over timen uten at det gjorde vondt - utrolig deilig.[/quote']

 

Herlige greier Fru Luna! Er det ikke godt å se at det går framover?

 

Ha en fin dag!

 

Klem fra frøken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

I dag: Friskis og svettis, langmiddels

Tirsdag: Gå en tur + Friskis og svettis, vanlig middels time

Onsdag: svømming, 1500 meter minst

Torsdag: Friskis og svettis, styrke middels

Fredag: gå tur

Lørdag: ?

Søndag: ?

 

Siden jeg fikk over 22 poeng forrige uke satser jeg på 3 epler denne uka. Vet jo at jeg får det til hvis jeg vil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her var det mye som skjedde!

 

Nei, klarte ikkje stå opp den dagen dessverre. Det har ellers vert ei ekstremt laber helg der eg ikkje har trent overhovudet, og matmessig ein stor fiasko.

 

Men i dag er eg tilbake, nekter å gi opp, og fikk 4,3 trimpoeng på gymmen i dag! Hurra, er halvvegs på mitt fyrste tre!

 

Drister meg til å følge opp med mine mål:

mandag: gymmen egentrening 1 1/2 t. ca

tirsdag: pilates 50 min

onsdag: gym egentrening 1 1/2 t.

torsdag: pilates 50 min

fredag: gå

laurdag: usikkert, kanskje kort joggetur 20 min og styrke

sundag: gåtur 1 time.

 

 

Fru Luna, det var veldig godt å høra at du begynner å bli bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Luna, kjempebra at det går bedre nå. Håper for din del at du snart er tilbake.

 

Jeg jogget/gikk hjem fra jobb i dag, 9km og jeg jogger stadig lengre uten pause. Måtte hente i barnehagen på veien hjem men fikk heldigvis skiftet på meg tørr ulltrøye før vi gikk hjemover alle tre. Var full i endorfiner etter joggeturen men nå merker jeg at sengen kaller, allerede;)

Hvis ikke det snør altfor masse i natt så tar jeg beina fatt i morgen tidlig også, bilen står jo igjen på jobb. Men jeg tror jeg må la være å jogge slik at jeg orker å gå ut å spise middag med kollegaer og kunder i morgen kveld. Litt flaut å begynne å gjespe før desserten;)

5,6 poeng innkassert i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke 14 poeng denne uka - stoppet på 12, 4.... ;)

 

Men, men, tallet ble i allefall 2-sifret, så jeg er relativt fornøyd allikevel. Denne uka blir en utfordring, jeg er stort sett på reisefot hele tiden, så det blir ikke noe treningssenter, i allefall ikke før nærmere helgen. Men jeg får satse på litt kreative løsninger!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Klarte ikke 14 poeng denne uka - stoppet på 12' date=' 4.... ;)

 

Men, men, tallet ble i allefall 2-sifret, så jeg er relativt fornøyd allikevel. Denne uka blir en utfordring, jeg er stort sett på reisefot hele tiden, så det blir ikke noe treningssenter, i allefall ikke før nærmere helgen. Men jeg får satse på litt kreative løsninger!![/quote']

 

Jeg synes du har vært flink jeg! Ikke alle som både klarer å være på reisefot OG finne løsninger for å drive litt aktivitet!! Kjempe!!

 

I dag har jeg med snømåking og tur med vogn innkassert 5,6 trimpoeng.

 

I morgen har jeg planer om å gå tur med "syk" mann (han er sjaber, men trenger frisk luft har jeg bestemt) og barn. Så skal jeg trene en liten time på senteret før volleyballtreningen. Satser på 5 poeng i morgen også :)

 

Synes dere alle har vært superflinke og så virker dere veldig motiverte!!

 

Galskap - det kaoset i matveien retter du opp så ordner det seg :)

 

klem fra frøken!

 

Ps 26,8 trimpoeng sist uke, dvs klarte ikke målet om 4 gullepler, så det får jeg bare klare denne uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

... har jeg vært flink. Jeg var først på volleyballtrening i 1 t og så tok jeg en langkjøring på spinningsykkelen i 1t15min. totalt 2t 15 min trening i dag og 10,5 trimpoeng ;) Dette går veien.

 

I morgen er planen å holde meg inne for det er for kaldt ute for lillegutt, og så skal jeg spille volleyballkamp på kvelden etterfulgt av litt trening på studio :)

 

Dere andre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...