Gå til innhold

Begynte i går...


Gjest Snuppelure

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Snuppelure

JIPPI!!!! Jeg er back again!!!! To uker uten internett, uten internettkafe i nærmeste by, uten TV, helt steinalder. Men NÅ, i kveld er endelig nettet oppe og går igjen. jeg var helt skjelven da jeg logga meg inn, tenk om dere var boooorte!!! Men lykkelige meg, dere er her. I alle fall de fleste etter hva jeg kan se.

Og jeg har pakka og pakka og rydda og båret og dytta, og sprunget i trapper, og har i alle fall forbrukt kalorier. Men har spist også. Gulp. Sånn dum travelspising.

Men nå er det tilbake til et bedre liv. Nå vil jeg ha et godt liv. Og et godt liv er ikke slik kroppen min har det nå.

Det var den saken. Ellers er det jo rart å flytte tvers over landet og inn i et fremmed hus. Et gammelt hus fullt av krinkler og kroker, fullt av sjarm og sikkert rare skavanker, men de har jeg ikke oppdaga ennå. Det finnes en nærbutikk i gåavstand, og en besinstasjon med post. Rart å bo så avsides, men det går tog og buss. og i dag gjorde jeg det store. jeg gikk til togstasjonen for å dra til nærmeste by for å handle litt ting og tang, og så gikk jeg på tog i feil retning. Dermed havna jeg på en stasjon i huttaheita, uten kafe eller noen slike greier, i sprengkulde. jeg fant en Kiwibutikk der jeg sirkla rundt i en halvtime, mens jeg venta på tog i motsatt retning.

Gøy på landet.

Jeg bor meg nok snart til. Må vel gjøre noen tabber .-))

Altså, jeg er tilbake, og skal lese meg opp på nytt om dere, men først måtte jeg melde min ankomst.

Hei hå fra snuppa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var kjekt å se at det sto til liv.

 

tog i feil retning, ja. det lyder kjent. bare at jeg tok bilen i feil retning. jeg slapp å være satelitt i en kolonialbutikk, riktignok - men mye virring og mange liter bensin gikk med før jeg skjønte tegningen.

 

dette retter seg nok etterhvert. har du fjell rundt deg - eller er det mye skog? du får puste inn den friske lufta og tenke det er en ny tid med nye muligheter for deg. lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Det med lufta her er faktisk noe jeg alt har merka. Den er så frisk og klar. (Og ikke så fuktig). Det finst ingen fjell å se, men skog, og jorder og bare gamle hus i lang avstand. Hus med sjel. Det jeg bor i nå er full av krinkler og kroker, med stor kjeller og dype loftsrom. Men her er heldigvis varmt.

Jeg er som en oppdagelsesreisende, jeg har tidligere bare bodd i by eller tettsted, har kunnet bestiller pizza eller kinamat på døra :-)). Nå ser jeg nabohuset langt borte, som et lite lysende vindu, og naboen er visst nitti og bor hjemme og greier seg sjøl.

Jeg er visst en unge som er kommet ut i en ny verden. Og jeg lurer litt på hvordan det vil bli i lengden. Men det bestemmer jeg vel langt på vei sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du

 

Det er de lengste fjorten dagene jeg noensinne har opplevd, det må jo ha vært dobbeltuker eller noe?

Har savna deg SKIKKELIG!

 

Glad du er her igjen, og Tone har kommet også :) Det er så innmari koselig.

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

He he, gubben ropte og lurte på om jeg hadde besvimt her på mitt nye kontor. Jeg har sittet her stand by siden maskina ble oppkobla for fire timer siden. Måtte jo oppjustere meg på alle tråder.

Beste jeg er litt sosial og lager en kopp kaffi og sludrer litt.

Fint å være på plass igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Snuppelure:) Så koselig å se deg igjen.:)

Høres ut som du bor, sånn som jeg gjorde til dels under oppveksten og sammen med eksmannen min. Landet kan være sjarmerende, hvis man bare tar det som det er. Nyskjærrige naboer, bygde orginaler osv... Blir en spennende tid framover.

Er mannen din fra dette tettstedet da? Eller er dere like "ny" begge to?

Jeg eier heller ikke stedssans eller rekoniserings evner i det hele tatt, så ville garantert gjort det samme.

Flytte tid er dårlig slanketid...Blir ofte lettvintløsninger da. Men nå er du tilbake og klar til å ta fatt på ett sundt liv igjen:)

Klem fra Rina:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker deg også jeg' date=' Rina. Hyggelig at du også er her fremdeles! (Jeg er nyss tilbakevendt, må vite). Håper du har det fint!

:-)[/quote']

Hei Tone:)

Bare bra her vet du, hadde tenkt å ønske deg velkommen tilbake på din tråd, men bruker gjerne Snuppa sin. Ikke gråt over spilt melk, det hjelper ikke alikevel. Du vet jo hva som må til for at klærne ikke skal sitte så stramt.

Lykke til.

Klem fra Rina:)

 

P.S. det dukker snart opp en ny flott mann;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Hei jenter. N y dag!!!!

Jeg har fått meg en godstol levert på døra, av DEN bygdeorginalen.

Jo, dette kan bli gøy.

Har begynt dagen med vitaminer og sunn kost.

Nå er jeg landa, tror jeg.

Hei då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg...du kommer til å møte flere:D

Må fortelle en litt artig historier her oppe i fra. Vi var på en fest inne på landet sommeren for noen år siden. Regnet med det kom til å bli litt artig, er jo vant med sånne bygde fester fra jeg vokste opp... Å, artig ble det. Ikke på grunn av at folk var overstrømmende koselig eller noe sånn, men måten de var kledd... Det kom en mann inn, som garantert trodde han var noe. En pen mann også, det skal sies. Men dere gjetter aldri hva han hadde på seg av klær....

Hvit skjorte og slips, stilig. Bukser: Adidas kneppebukse. Fottøy: Gummistøvler.:)

Jeg lå nesten under bordet å flira. Å, hadde han enda skjønt at han ikke var bygdas don Juan med dette antrekket, men neida. Han seila rundt i lokalet, bratt i rygg og nakke. Han var den mest orginale den kvelden, men en del sære kleskoder fikk vi se den kvelden:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har noen bygdeorginaler her også. Siden du snakker om fest må jeg bare fortelle om en gang jeg var på fest på andre sia av øya her ( de er litt verre enn det vi er )Da kom det en og ville spandere en dram på meg. Vi snakket om matvaner her tidligere men dette vet jeg ikke hvor jeg skal plassere.. under matvaner eller drikkekultur. Han dro fram en termos med varm ertesuppe med heimbrent oppi. Hehe skål.... (spy)

 

Og dette var på andre sia dette også, ei venninne av meg ble bedt på ettepåfest hjem til en bygdeorginal. Jeg har jobba sammen med han, så jeg VET at han er kjempeoriginal. Ihvertfall, de ble bedt hjem til han på spekemat og greier. Da de kom dit, satte han ei spann med spekesild midt på bordet......

 

n025.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Hoi, jeg gleder meg til å utforske denne verden. Mye er anderledes enn i byn. Naboen på over nitt, (som tydeligvis ser ganske dårlig, for da han hilste på meg sa han : Du var jamimen ung du ) He he, i dag la han ut på handletur, med en slags sparkstøtting med jul. Jeg sto i vinduet og glodde uhemma. Da han kom fra butikken med handleposene i stativet, hadde han brukt vel en time, og han måtte stå et kvarter utfor døra før han orka ta trappa opp og komme seg inn. Men gi seg? Ikke talom. Seige skinn dette.

Og jeg er veldig fornøyd med matstellet mitt i dag. Har hatt mitt første besøk i mitt nye hjem. To venner hjemmefra som skulle over fjellet og stakk innom. Jeg serverte grove rundstykker og gubben hadde vært på butikken etter wienerbrød. Jeg spist kun de grove rundstykkene. Så kom ikke her og kom her...

Hei då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra jobba! du skal bare si den fine friske skoglufta har innvirket på hele systemet. du ender vel opp som den 90-åringen om en god del år. seigt skinn som en pytonslange :)

 

jeg har også bodd på mindre steder. der var kanskje ikke så mye sære påkledninger, men desto mer sært å spise og drikke. bl.a lofotpjolter. det var fiskebollekraft og vodka (det var slutt på annet blandevann). skrekk og gru sier jeg bare da.

 

synes det er kjekt med "særinger". det finnes nok A4 for å si det sånn. de andre liver jo veldig opp da. synes jeg ser rina rallende av latter under bordet idet sylfest strutle gled forbi :(

jaja snuppelure. ønsker deg alt godt nå fremover. stå på som bare søren!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...