Gå til innhold

Begynte i går...


Gjest Snuppelure

Anbefalte innlegg

Gjest SofaQueen

Det høres jo helt for j.....i ut det du må holde ut nå. Jeg kan ikke forestille meg det, har alltid hatt god helse, men huffameg... Men som de andre her sier, hvis kosthold og medisiner er det som skal til for at du skal ha det bedre, må du jo prioritere det!

n020.gif

Det er jo din kropp og ditt liv, og du har det ikke bra med andre hvis du ikke har det bra selv! Ønsker deg god bedring!

 

Når det gjelder å treffe nye folk, er det mye du kan gjøre selv. Du virker jo rimelig grei og sosial, og du får bare gå ut og være deg selv i nærmiljøet! Kan du ikke melde deg på et eller annet, f.eks. frivillig innsats en helg så blir du kjent med noen på en positiv måte. Vi flyttet hit vi bor for 10 år siden og kjente ingen. Det ble mye bedre etterat vi begynte å jobbe i nærmiljøet etter et par tre år. Men, også det at vi hadde hund og kom inn i et hundemiljø her. Har flere av disse som nære omgangsvenner nå selvom vi ikke har hund. Det startet med at vi tok initiativ og inviterte hundevenner på grillmat en sommer, og det var en suksess! Etterhvert har vi blitt bedt bort til de andre og så er det sosiale i gang. Nå passer vi de andres hunder hvis de skal reise bort.

k025.gif

Jeg tok en feriedag nå i november og meldte meg til frivillig innsats i et miljø jeg var nysgjerrig på, og traff mange nye mennesker der! Kanskje du kan stille som barnevakt for noen eller lign, dette tror jeg er mye opp til deg/dere..men du må bli litt friskere først og få litt overskudd. Les lokalavisen og gå på lokale arrangementer. Se på oppslag på lokalbutikken.

a010.gif

Sender deg noen gode tanker!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Snuppelure

Gjett om jeg har tenkt på det du sier, hvordan jeg skal bli kjent. Sist søndag tusla jeg meg på julemesse i husflidlaget. Gikk rund tog så på alle de flinke håndtverkeren, kjøpte ting jeg ikke hadde brukt for, slo av en prat og prøvde gjøre kjent at jeg var nyinnflytta. Men jeg fikk null respons. Folk var veldig reserverte, veldig korrekte og avmålte. Nå i ettermiddag så jeg i lokalavisa at det skulle være tenning av juletre i sentrum (ved den ene butikken som er her :-)). Så jeg stilte, optimistisk med verkekropp og hele greia. Sikkert alt som kunne krype og gå i grenda var der. Jeg prøvde smile til høyre og venstre, men fikk ingen respons eller smil tilbake. De så meg ikke. Men det gjorde de jp selvsagt, et sted der alle kjenner alle. Jeg har også en annen odds mot meg, han jeg bor sammen med. Han nekter å ha folk i huset, det er så vidt ungene mine er velkommen, han er totalt usosial blitt, og vil ikke snakke med noen. Så det blir mitt prosjekt dette, å finne jenter jeg kan le og prate med og drikke kaffi med, men ikke hjemme hos meg.

Jaja, det får vel komme etter hvert. Skal følge med hva kurs som dukker opp i nærmiljøet. Jeg er jo litt handikappa til de mest aktive tingene da, men noe må jeg finne. Jeg har jo mine interesser, og må prøve å finne noen i min gate et sted.

Men det skjer vel lite nå før jul, i denne tida har alle nok med seg selv.

Heldigvis har jeg PC og telefon.

Nå må jeg bare legge meg nedpå litt, den turen til "sentrum" (butikken) gjorde ikke bare godt, nå er jeg dritdårlig.

Nei, vil ikke syte. Det gårs eg til.

Ha en fin lørdagskveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Til gubbens forsvar skal sies ar han har sine grunner. Han var ikke slik da jeg møtte han. Men det blir ikke bedre av det, for min del. Eller jo, det gjør at jeg tåler mer enn jeg ville gjort om det kun var styggeskap.

Jeg er nå her nå, og har bestemt meg for å gjøre det beste ut av det. Framitda vet ingen noe om, det har jeg også lært i livet.

Nå har jeg tent lys og tatt fram rød duk. Vil ha det koslig.

Hei då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg Snuppelure. Så vondt du må ha det, og sikkert gubben din også. Tviler på at han vil være slik, for det er jo ikke vanlig.

 

Håper du finner utav både det ene og det andre. Det er slik at denne veien kan bare du gå, men vi tenker på deg, og ønsker deg alt godt.

 

Klem fra queen

 

 

018.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei har lest noe av det du har skrevet og har det omtrent det samme her også

 

men min samboer er litt med meg nå da ang å gå ned i vekt men har vi en diskusjon så er det liksom spm om hvorfor jeg skal gå ned og se bra ut for andre

vi gjør jo dette for vår egen velvære

 

jeg startet i forige uke da, så jeg er ganske færsk med grete roede, og må si det er ikke lett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Heia Unni! Nei, det er ikke lett. Men mange her inne har fått til fantastiske resultat. Jeg er full av beundring.

Jeg er av de som strever. Visst med alt for tida :-)). Får ta det etter hvert, litt og litt.

Hei då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Heia snuppelure min!

 

Nei du er ikke en av få som strever for tida. Vi er veldig mange som gjør det, bare at vi er ikke like flinke til å skrive når ting går oss i mot fordi det ser ut som at alle andre er så utrolig flinke! Jeg beklager at jeg har vært borte så lenge, kommer til å stikke innom av og til framover, for jeg rekker ikke mer før det roer seg på jobb.

 

Ingen trening på to uker pga sterk forkjølelse og syk lillegutt. Litt dårligere på matfronten for jeg har mista matlysten og da spiser jeg bare ting jeg vet er godt og det er ikke alltid rett type mat... Men vekta er stabil, et par hundre gr opp, men det tilskriver jeg tante rød...

 

Det du skal gjøre framover nå er å skrive og skrive og skrive. Hvis det er gørr som må ut så kom med det. La oss hjelpe hverandre å bearbeide. Er det solskinn, ja så trenger vi en dose av det også. Vet du er syk og har det vondt, men ikke gi opp denne prosessen med å ta kontroll over livet ditt. Ikke blir offer for deg selv :D

 

Jeg heier på deg snuppa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Tusen takk frøken. Ja, aller helst ville jeg stikke halen mellom beina og forsvinne fra hele vektklubben, fordi jeg er en looser på dette her med å ta av. Men jeg vet at viss jeg kutter dette, DA går det gæli da. Så lenge jeg holder denne kontakten, da er det noe som holder meg fra å skli helt ut i elendigheten.

Akkurat nå har jeg bare sotte rett ned og gråte. Vaska huset til advent, må jo få det rent og fint rundt meg, og da braka smertene løs så jeg knapt kunne lee meg etterpå. Nå er jeg så dårlig at jeg vil hyyyle. Jeg har stappa i meg smertesstillende, men det hjelper ikke ennå. Jeg prøver trøste meg med trimpoeng, men akkurat nå hjelper det ikke. kanskje om en liten stund når jeg kommer litt ut av smerteståka. Litt vanskelig å holde humøret oppe.

Jeg ser ut på sola som skinner, på julekortvakker snø på bøene og på trærne.

Det er så mye å være glad for, men akkura tnå er jeg slett ikke glad.

Puh!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snuppelure.

 

Nå skal jeg gjøre en helt typisk anto-ting. jeg skal snakke litt alvor med deg. For det du driver med nå er stress og mas, og gavner ingen, aller minst deg selv!

 

Du kan ikke slanke deg før du har stabilisert ALT. Og da mener jeg ALT! Når du VET hva kroppen reagerer mot. Når du har kontroll på hva du får i deg av de tingene. Når du ikke blir stresset av en mann som lider av et eller annet som gjør at du må forstå ham. Når du kan styre hele livet ditt og ikke må tekkes andre hele tiden.

 

Du kan ikke slanke deg før du har kontroll over smerter og årsaker til smerter. Du sier du har klart å slanke deg tidligere, men tenk på hva som var annerledes dengangen? Da hadde du full kontroll.

 

Hva om du konsentrerer deg om å endre livsstilen litt etter litt? Små millimetere om gangen. Gjenvinne kontrollen i livet ditt. Ett skritt av gangen.

 

For du kan ikke jafse over alt på en gang, det går bare ikke. Det er INGEN som fikser det. Og da skjønner jeg hengemyra di også. Den handler jo i bunn og grunn om mangel på kontroll.

 

det første du må gjøre er å få kontroll på det du tar inn, og det som må til for å få smertene under kontroll. Deretter kan du stabilisere. Og SÅ er det kanskje klart for å ta fram badevekta.

 

Ikke vær så hard mot deg selv, snuppelure.

 

Sender deg en kjempeklem :-)

 

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nettopp! Det var ei i dag som viste meg en reklameside med et utvalg skinnstøvletter og spurte hvilke jeg likte best. Jeg kunne med en gang blinke ut et par høye brune skinnstøvletter med litt snøring bak.Oh UUUHhh!

Og så' date=' bare glem det!

De jeg har fra i fjor er det total nekt på glidelåsen i siden. Jeg fikk de lukket igjen i fjor vinter med et nødskrik, men nå er det bare glem det!

Kanskje neste vinter?

 

En annen ting. En av sprossene i sengebunnen brakk i går. De der tverrliggerne, vet du. Say no more......![/quote']

 

hei. så innlegget ditt. dette er første gangen jeg er inne her og skriver. men jeg ville bare tipse deg om en nettside, den heter duoboots.no de har flotte støvletter der du måler din leggstr. jeg har selv store legger og sliter med å finne støvletter som passer. men nå har jeg bestillt og håper jeg får de før jul. hilsen Mjuki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da Snuppelure, mye å bale med om dagen skjønner jeg.

Håper det ordner seg med smerte helvete ditt etterhvert. Så kommer kanskje det andre etter. Men som Anta sier, ta litt og litt av gangen. Når du føler du mestrer en ting, begynner du med neste. Selv om det tar lang tid, så er det deilig når man føler at man mstrer noe.

Dette med usosiale mannfolk er nok mer vanlig enn vi tror.... Hadde det sånn her også, men jeg satte ned foten til slutt å sa at enten fikk det bli bedre på den fronten ellers flytter vi vær til vårt. For uansett hva det er som plager gubben din, så kan han ikke nekte deg å ha hverken besøk eller ett sosialt liv. Høres litt ut som eks mannen din, denne mannen din....

Har dere forsøkt famile terapi? Vi gjorde det med meget stort hell. Så anbefaler det til alle som sliter.

Når det gjelder å flutte på landet, så kan det bli en stor utfordring, for folk er til dels meget sære og innesluttet.

Men du er på rett spor, så lenge du stiller opp på ting og smiler og er blid. De vil begynne å snakke med deg etterhvert...Det tar bare litt tid.

Etterhvert vil du sikkert komme i kontakt med folk, å det vil kanskje være andre innflyttere som du først kommer i kontakt med...Sånn er dessverre livet på landet, hvis man ikke minst er 3. generasjon fra lokalmiljøet.

Sender deg mange gode tanker Snuppelure og du våger ikke å slutte å komme å være her inne sammen med oss. Da kommer jeg og henter deg inn igjen:)

Stor og god klem fra Rina:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Takk gode gode jenter!!! Nå har jeg noe positivt å si også, endelig. Jeg var så utslått her jeg lå, at gubben faktisk inviterte meg ut på middag. Jeg stabla meg opp, tok en ekstra pille og vi var ute og spiste. Og jeg sto over desserten, jeg drakk kaffi i stedet for kaffelatte, jeg lot alt som virka for fetta ligg igjen på tallerkenen. Jeg var så glad for at han gadd bry seg (nå kan det jo være litt at han så jeg ikke orka lage middag og han orka ikke selv heller, men uansett...) Det gjorde godt.

Og situasjonen min er nok akkurat slik du Anto sier.

Og jeg driver og prøver ut mat og prøver passe på hva jeg blir dårligere av og hva som går bedre, for kroppen gir klare signal, så kanskje det får være nok akkurat nå. En ting om gangen.

Nå er jeg så dopa av piller at jeg er nesten salig. Jeg vet at det ikke er bra å ta så mye, og jeg gjør det sjelden. Passer meg, for jeg vil helst greie meg uten. Men akkurat nå virker de litt, og det er så himla godt. Et lite friminutt!!!

Så her kommer en hilsen fra kaosjenta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

God natt vakre kvinner. Noen av dere virker å være så fulle av energi at det er like før dere tar av og flyr :-)). Gleder meg til å ta følge :-))

Etter overdose med smertesstillende i dag, har jeg hatt en utrolig bedre ettermiddag. Og det skal ikke mer til før optimismen er tilbake.

Sov godt og drøm heftig. Det skal jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Jeg delsover... Sovner og våkner og må opp, drikkr litt vann, surrer rundt litt og legger meg igjen. Sovner og våkner igjen. Det brenner i kroppen hele tiden, så det er vanskelig å slappe av. Men jeg sover innimellom. Heldigvis.

Og nå skal jeg krype under dyna og telle sauer :-)) Eller drømme om en råkjekk kar som byr meg opp til dans, og som kan danse som en guuuud, så jeg svever inn i den syvende himmel.

Sweet dreams!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Synes jeg aner litt optimisme i tonen din nå....jeg synes det er veldig klokt som Anto sier, ta et lite skritt av gangen. Det er helt umulig å ta alt med en gang, og mange ting henger jo sammen og vil endre seg når du får bedre kontroll.

 

Det er tull at du føler deg som en looser som går ned for lite, jeg har gått ned 4,9 kg på 1 år og føler meg som en vinner overfor meg selv. 5 kg mindre enn ifjor på denne tiden! Det går kjempesakte, men jeg føler at det er min måte å gjøre det på. Kan ikke være for drastisk med omleggingen, da varer det ikke. Og jeg vil også leve et normalt liv og ikke gjøre noe stort nummer av at jeg må passe på hva jeg putter i meg, det er bare min sak og mitt ansvar. Og det føles bedre og bedre når dette blir normalt, som jeg har skrevet før, så begynner jeg å få ubehagsfølelse når jeg ser feil mat - det vil si at jeg med en gang tenker hvordan denne maten vil føles i kroppen - og så velger jeg noe annet. Men det er veldig lett å bikke over, men dette forumet her hjelper meg til å holde kursen - skrive og lese her redder meg mange ganger og gir meg inspirasjon!

b038.gif

Ha en fin dag og ta små skritt framover!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Ny dag, og ja, jeg er mer optimist i dag. Det å dope seg til et frimutt i går var visst lurt.

Jeg sitter og ser ut på snøen og kjenner at det lysner inni meg også.

Og så er svellinga i kroppen litt bedre i dag, for jeg har holdt meg strengt til det som er bra nå av mat, og ikke blitt overraska med noe tull noen dager.

Ønsker dere en nydelig dag, take care!!!! Dere er så flotte alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Har akkurat sittet og lest om alle som trener og rocher og går og gjør alle de flotte tingene. Og det som taler mest til meg er det gode humøret som spruter ut av trådene. Hoi for en energi.

Jeg her i min krok, jeg tror jeg foreløpig henger meg på butterkremen jeg, og smører de valkene jeg har, til energien stiger litt.

Måtte bite i det sure eplet og kjøpe bukse stor størrelse i dag. hadde bestemt meg for ikke å kjøpe noe før jeg var gått ned, men nå er jeg omtrent bukseløs så det går ikke. Så nå går jeg jula i møte i ny sort bukse, såpass vid at det kan se ut som om jeg er i ferd med å ta av :-)). Men i grunnen så er det ingen her å vise verken kilo opp eller ned til, så for dens saks skyld kunne jeg bare latt alt velte utover. (Gubben er både døv og blind :-)) Men når jeg kjenner det tærer på å knytte skoene, DA er jeg kommet for langt.

Så jeg driver og pusler med mitt. Er heldigvis litt bedre i dag og da er alt så utrolig mye lettere.

Ha en flott kveld, alle flotte jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...