Gå til innhold

Begynte i går...


Gjest Snuppelure

Anbefalte innlegg

Gjest Snuppelure

Det finst visst litt av hvert av ting å innta her også, ryktet sier at folk her omkring ikke spytter i glaset eller er skårne for tungebåndet... Og jeg kjenner at jeg digger det. Er så drittlei det fisefine, Her kan jeg trampe rundt i støvler og svære gensere og sjal og jeg kan løfte ansiktet mot lyset og det er langt nok til naboen til at jeg kan ule viss jeg vil.

Fremdeles har jeg motstått marsipansjokolade som er kommet dragende til tuns, jeg har fora gubben med resten av winerbrøda for at de ikke skal ligg og friste. Dette er første dagen på veldig lenge at det kjennes Ok å bo i meg selv.

Slik vil jeg ha det.

Hei då, nyt fredagskvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,9k
  • Created
  • Siste svar
Hjelp... husker ikke hvor jeg så henne.... Den forbaska hukommelsen....

 

OliviaSmult skrev på tråden til eem den 17/11-07.

Uhmm... jeg mener 2006! Huffda.

 

Sukk... gamle tråder blir som nye, ja.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Deilig stille fredagskveld på mitt nye kontor. Nyter kvelden med en nesten glad kropp, så glad som den ikke har vært på all den tid.

Joho, livet kjennes så bra.

Nyt kvelden jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

He he, det er fra senile folk og unger en får sannheten. Vi var i Oslo en tur i dag og besøkte svigermor (kan jo kjøre dit på noen timer, du og du...), og hun ble glad og serverte wienerbrød (puhhh, hun er av gamle skolen som byr og nødbyr og blir lei seg viss en ikke spiser så altså....), men der vi satt med kaffikoppen, så så hun plutselig lenge på meg, så snudde hun seg mot gubben og sa : "Er hun ikke litt tjukk hun her. Hun var ikke så tjukk hun du hadde før...."

Han har vært skilt fra "den slanke" i 15 år :-)). Akksann. Slik er det når sannheten kommer fram.

Men jeg er ved godt mot okkesom. Har kjøpt inn mye gode grønnsaker og har store planer om sunn deilig middag i dag.

Tjukk eller ikke tjukk, jeg har det bra.

Hei då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe - underforstått er din svigermor senil (som egentlig bare betyr "gammel" og det er hun helt sikkert. Men du mener sikkert "ikke helt her", altså "dement") og siden hun synes du er tjukk ville hun helt sikkert forstått det om du hadde sagt at du slanket deg fordi du ikke ville være tjukk og derfor ikke kunne spise wienerbrødet - siden hun altså ikke er dement. dersom hun hadde vært dement hadde hun helt sikkert ikke skjønt bæret likevel, og da hadde det jo ikke spilt noen rolle.

 

Jeg har uansett bestemt meg for at jeg aldri mer spiser noe jeg ikke vil ha selv bare fordi noen er teite nok til å bli lei seg fordi JEg bestemmer hva JEG putter i munnen. De kan ta ansvaret for sine egne følelser, så tar jeg ansvaret for kroppen min!

 

Men det at andre blir lei seg er jo også en veldig god unnskyldning for å ta det wienerbrødet jeg egentlig har veeeeldig lyst på, så det hender jeg gir etter og "trøster" dem ved å spise likevel, da... haha. Men det er fortsatt et valg. Et bevisst valg. Sånn er vi vel skrudd sammen alle sammen. Men at jeg gjør det for DEM?? Nei, DET gjør jeg IKKE! Det er bare en unnskyldning. Og jeg beklager, snuppelure, men jeg tror det er en deilig hvilepute også for deg. Selv om det kanskje ikke er bevisst. På den måten får jo de skylda for det vi putter i munnen, og det kan da umulig være rettferdig? "Du sa at jeg måtte spise det wienerbrødet, så det er din skyld at jeg blir tjukk", liksom? Nei, det er ikke rettferdig, altså.

 

Nå synes du sikkert jeg er fæl. Men innlegget ditt fikk meg til å tenke over hvor mange ganger jeg gir andre folk skylda for noe jeg ikke klarer å stå opp for sjøl eller stå inne for, tenkte på hvor lett det er å skylde på utenforliggende omstendigheter når jeg er svak og gir etter selv om jeg VET at jeg ikke skal gjøre det. Tror ikke andre er så ulike meg når det kommer til stykket. Det å spise noe man ikke tåler eller av andre grunner ikke bør spise for å please andre er jo på en måte en slags misforstått omsorg for dem - som i neste instans går hardt utover meg. Og det synes jeg er skikkelig teit!

 

:-) KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har uansett bestemt meg for at jeg aldri mer spiser noe jeg ikke vil ha selv bare fordi noen er teite nok til å bli lei seg fordi JEg bestemmer hva JEG putter i munnen. De kan ta ansvaret for sine egne følelser' date=' så tar jeg ansvaret for kroppen min!

 

:-) KLEM[/quote']

 

 

Haleluja og amen til den. Er så enig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe - men når alt det der er sagt, så er jeg utrolig glad for å ha deg tilbake snuppelure. Nå håper jeg du holder deg her og ikke stikker igjen på en veldig lang stund :-)

 

Har savna deg som bare søren!

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Jeg blir her og tar imot velfortjent smekk på fingeren :-)), og jeg var altså ikke frivillig borte. Her blir jeg.

Men i dag smakte ikke wienerbrødet altså, og min svigermor er nok dement ja, ellers hadde hun ikke snakka så tydelig om at jeg er tjukk. Og det er jeg. Så du har helt rett, det er helt og fullt opp til meg.

Og i kveld har jeg laga den fantastiske grønnsakmiddagen og overgått meg sjøl og er så kjempefornøyd. Fikk skryt av gubben for denne gangen smakte grønnsakmiddagen min sterkt krydra og deilig. Til og med for han.

Jeg er i godt humør for tida, og vet at det er innstillinga mi, følelsen av å være tjukk og deppa og hele greia som har ført meg inn i matulykka.

Jeg vil ha en mage som fungerer, en kropp som er glad, og jeg er på veien.

Hei hå, nyt kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg glad for :-)

Du fortjener å ha det bra.

 

Men du pleaser ikke andre ved å spise ting du ikke vil ha, altså. Da får de heller bli lei seg. Er det så farlig da?

 

:-) God helg med glad kropp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Det å please andre ligger nok dyyypt i meg ja, og det går på automatikk. Men jeg jobber med det. Og jeg gleder meg til å få den oppblåste ekle kroppen min til å synge og danse igjen. Jeg har vært der og vet veien.

Hei då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så sikker på at jeg umiddelbart kjøper den.... Men med fare for å fornærme noen, trekker jeg meg over til min egen tråd for å skrive det jeg har på hjertet.

 

Ønsker dere alle sammen en kjempefin søndag:-)

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Nå må jeg bare skrive litt på min egen tråd, har bare skrevet på andre sine en stund, og da forsvinner min ned i baklefsa. Så det er ikke noe viktig jeg skal si, bare ønske der en nydelig dag.

Forsyn dere av livet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Lillegutt har litt lavere feber nå. Liker ikke når han er oppunder 40 altså, det er så uvant...

 

Skriv på tråden din du. Kom med uprovoserte innlegg som kanskje starter tanker hos oss andre :)

 

Ha en super dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En rask titt-tei melding fra meg :-) jeg har jo ikke akkurat rent ned dørene her inne, men kommer innom i ny og ne, forhåpentligvis mer permanent framover!

 

Koselig å høre at du har funnet deg tilrette på landet, Snuppelure! Jeg er jo en bygdejente selv, og kjenner meg godt igjen i det du skriver. Bygda har sin sjarm så til de grader! :-)

 

Masse klem, Ellie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Hei, vil bare gi melding om at jeg drar grytidlig i morgen tidlig og blir borte til fredag kveld, slik at dere ikke tror jeg har krepert når dere ikke finner meg her.

Ha en flott uke!!! Foryn dere av alt godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Hei igjen, og takk for at dere passa på tråden min!!!! Nå er jeg tilbake, og det er to uker til jeg skal dra igjen. Jeg bor nemlig litt upraktisk til for jobbene mine akkurat nå, har ikke fått flytta jobbene like kjapt som jeg har flytta meg selv.

Nå sitter jeg og ser ut på snøen og vet at jeg må en tur på butikken. Og har skrevet liste for ikke å la de feiie lystene drive meg :-)).

Ønsker dere en nydelig lørdag. Kos dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...