Gå til innhold

Ned i vekt dagbok!!!


Gjest Tistelen

Anbefalte innlegg

I morgen er min sønn 1 uke gammel, jeg fullammer og skal være litt forsiktig med hvor fort jeg går ned. Jeg veier i dag 76,8 kg og før svangerskapet veide jeg 75 kg. Det betyr at jeg har 1,8kg igjen til der jeg var før svangerskapet. MEN mitt mål er å veie 67-68kg før sommeren. Så jeg har rundt 9 kg igjen. Jeg får se hvor mye amminga tar på vekta de neste 2 ukene før jeg setter i gang for alvor.

Jeg har en glupsk krabat så det går nok hardt utover fettreservene fra forrige svangerskap - heldigvis:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 219
  • Created
  • Siste svar

Tenk at gutten din allerede er en uke gammel! Jommen går tiden raskt når fødselen endelig er overstått!

 

Tror ikke du skal bekymre deg verken for de 1,8 kiloene til før-gravid-vekten din eller for de 9 som gjenstår innen sommeren. Du har jo rast ned siste uken, og det fortsetter nok noen uker til, så det er matchvekten i boks uten at du behøver å anstrenge deg så mye, tror jeg.

 

Artig at lille bebis er glupsk, desto bedre er det for fettreservene dine!

 

Kos deg videre i barseltiden! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny dagbok!

Så utrolig deilig det må være at omtrent alle svangerskapskiloene er vekk. Og det bare en uke etter fødsel.... til sammenligning så bruker livmoren 3 mnd på å komme tilbake i normal str.!

 

Hvilken meny skal du legge deg på?

Jeg ligger på meny 3 og drikker ekstra av melk og spiser ekstra frukt itillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny dagbok!

Så utrolig deilig det må være at omtrent alle svangerskapskiloene er vekk. Og det bare en uke etter fødsel.... til sammenligning så bruker livmoren 3 mnd på å komme tilbake i normal str.!

 

Hvilken meny skal du legge deg på?

Jeg ligger på meny 3 og drikker ekstra av melk og spiser ekstra frukt itillegg.

 

Hei! Tenker jeg legger meg på mellom meny 3 og 4 et sted. Ja det er kjempedeilig at omtrent alle kiloene som jeg la på meg denne gangen er forsvunnet. Har 1,1 kilo igjen. Pluss de 9 ekstra som jeg vil gå ned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Tenker jeg legger meg på mellom meny 3 og 4 et sted. Ja det er kjempedeilig at omtrent alle kiloene som jeg la på meg denne gangen er forsvunnet. Har 1' date='1 kilo igjen. Pluss de 9 ekstra som jeg vil gå ned...[/quote']

 

Så bra at du bare har 1.1 kg igjen. Begge svangerskapene mine raste jeg ned i vekt de første 14 dager etter fødselen. Første gangen var jeg 3 kg lettere enn før jeg ble gravid og den andre gangen satt jeg igjen med 11 kg ;)

 

Regner med at du går raskt ned de 9 kg du vil gå ned ekstra :) Jeg ligger på ca 2100 kcal og det er akkurat passe for meg (men er jo en del større en deg da....). Du får bare prøve deg litt fram. Merker fort om du spiser for lite eller for mye.

Når det gjelder meg så merker jeg det på melkemengden om jeg spiser for lite, da blir det litt mindre melk, og spiser jeg for mye så blir det masse melk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg fornøyd!! Jeg har vært og veid Marcus for første gang på helsestasjonen. Når vi dro fra sykehuset hadde han gått ned 190g veide da 3460g, ( når han ble født veide han 3650g). I dag veide han 4080g. Han har lagt på seg 620g fra vi dro fra sykehuset, det er 8 dager siden!!!

 

Ellers har han og jeg vært ute og trillet tur i dag og jeg har forbrent 300kcal med pulsklokke. Det ble 1,5 trimpoeng og jeg er fornøyd med det og :-)

Ungen sov hele turen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Gratulerer med ny dagbok! Deilig å "kvitte seg" med den forrige tenker jeg.

Så morro at han hadde gått opp så mye, det betyr at du har masse mat, reine fløten ;-)

Hvordan går det ellers, er det amming et par ganger om natten? Litt pes i starten, men du har jo fortsatt en del superkvinnehormoner i kroppen etter fødselen, så det takler du sikkert fint. Rart det der, vi er liksom laget sånn at vi skal klare å leve som matstasjon til alle døgnets tider i starten.

Er kjempeimponert over vekta di, det er vel ikke mye du trenger å anstrenge deg for å kvitte deg med det du ønsker, i tillegg til det du gikk opp under graviditeten, siden du ammer. Det viktigste er uansett å få i deg nok mat til å holde produksjonen oppe. Litt glad for at jeg er ferdig med ammingen, men på en måte litt trist også.....men hun valgte det bort selv, 9 mnd gammel var hun ikke interessert lenger.

 

Kos deg masse med det nye vidunderet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny dagbok! Deilig å "kvitte seg" med den forrige tenker jeg.

Så morro at han hadde gått opp så mye' date=' det betyr at du har masse mat, reine fløten ;-)

Hvordan går det ellers, er det amming et par ganger om natten? Litt pes i starten, men du har jo fortsatt en del superkvinnehormoner i kroppen etter fødselen, så det takler du sikkert fint. Rart det der, vi er liksom laget sånn at vi skal klare å leve som matstasjon til alle døgnets tider i starten.

Er kjempeimponert over vekta di, det er vel ikke mye du trenger å anstrenge deg for å kvitte deg med det du ønsker, i tillegg til det du gikk opp under graviditeten, siden du ammer. Det viktigste er uansett å få i deg nok mat til å holde produksjonen oppe. Litt glad for at jeg er ferdig med ammingen, men på en måte litt trist også.....men hun valgte det bort selv, 9 mnd gammel var hun ikke interessert lenger.

 

Kos deg masse med det nye vidunderet!!![/quote']

 

 

Hei og hopp!

Jeg ammer ca hver 3-5 time om natten. På dagen går det 1-4 timer i mellom ammingene. Tror jeg spiser nok ja, har ganske mye melk! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg prøvd å gå på vekta, har egentlig ikke veiedag før på mandag men "måtte bare"!!! Og det går nedover! Vekta viste 75,3. 300g igjen til der jeg var før siste svangerskap!!

Håper jeg har gått ned enda mer til mandag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!! Veiedag i dag, vekta viser 75,2 og da er det 200g igjen til der vekta var før siste graviditet!!! Regner med at de forsvinner i løpet av en ukes tid. Har sluttet helt å spise gotterier, bortsett fra issorbet. Men de jeg spiser er det under 150kcal pr 100g. Og jeg orker ikke mye av gangen!! Har ikke hatt lyst på gotterier hele svangerskapet men når ungen kom ut var det bare en enorm sukkertrang som kom. Nå har den begynt å gå over også... Kiloene jeg la på meg raste av likevel så det var nok ikke så farlig med litt sukkertrang.

Jeg har fått trimtrang isteden nå, går bare tur, men raske turer. I dag har jeg forbrent 410kcal på pulsklokka. Jeg er fornøyd:-)

 

Endelig har jeg funnet på noe fornuftig å bruke PS2 til sambo på også, jeg har bestilt Eye-toy kinetic og et FAME dansespill og en dansematte:-) Skal prøve dansespillet med en gang det kommer, men det andre blir kanskje litt hardt å prøve på før det har gått en 5-6 uker etter fødsel, skal vel strengt tatt ikke trene før 6 ukers kontrollen.... Ihvertfall ikke magetrening!

 

Jeg har som mål å gå ned 500g i uka, krysser fingrene for at det går!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

jøss, her går det unna gitt! Så digg! Jeg har også dansematte, til xbox, det er faktisk bra trening!

 

Jeg henger meg snart på forbrenningstråden din, må bare få ryggen på tur, og tid. Denne uka blir det bursdager fra fredag til onsdag nesten uke, så jeg får henge i skal jeg rekke noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! I dag er det plussgrader her, men jeg foretrakk -2 isteden. Det småblåser en sur vind her. Men jeg har kommet meg ut og gått en tur i dag og!

 

På tirsdag var jeg og veide guttungen igjen. På en uke har han gått opp 480g. Nå veier han 4560, og han ble målt til 54cm. Det betyr at han har vokst 4 cm på 16 dager. Tror nok jeg har nok melk denne gangen og!

 

Ellers så går jeg og venter på de treningsspillene jeg bestilte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Arg!!!! Jeg greier ikke å huske på å spise, nå må jeg snart sette på alarmen på mobilen for å huske! Jeg er nemlig ikke sulten, men uten 4-5 måltider blir det ingen vektnedgang. Det har isteden blitt 3 store med mange timers mellomrom. Tror jeg må begynne å registrere alt jeg spiser, rett og slett for å huske å spise.

 

På toppen av alt har jeg slitt med forstoppelse, jeg tar jerntabletter MEN jeg tok de samme jerntablettene under svangerskapet og da hadde jeg ingen problemer.

 

Nå er det snart natten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Heisann!! I dag er det veiedag og vekta viste 75,0, det betyr ned 200g den siste uka og jeg har da mistet alt jeg la på meg i svangerskapet. Håper jeg er under 75kg til neste veiedag!!! Det er kanskje ikke så rart jeg ikke har gått ned mer, har vært i dåp og har hatt besøk av familien her hjemme og da blir det ekstra kalorier med engang.... Men jeg har ihvertfall gått ned og jeg får være fornøyd med det!!

 

Før dåpen var jeg i klesbutikken og skulle ha meg en ny bluse. Jeg hadde ingen jeg fikk over puppene (melkeku......). Jeg sier bare en ting, på Kappahl er det en merkelig form på klærne. Jeg prøvde først en bluse i strl 42, den fikk jeg ikke over magen, men over puppene passet den. Jeg har "slaskemage" etter graviditeten så det er greit at den blusen ikke passet. MEN når jeg prøvde strl 44 i samme bluse fikk jeg den over magen men IKKE over puppene... Da ga jeg opp og gikk i Cubus i steden, der fant jeg en som passet!!

 

Det var forresten jentungen til et vennepar som ble døpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigris

Vedr det å huske å spise, så måtte jeg sette en tidsplan for meg selv.

Frokost: 10

Lunsj: 13

Mellommåltid: 15.30

Middag: 17

Kvelds: 20

 

Det fungerte bra, før det så glemte jeg målttider. Oppdaget i 16-tiden at jeg ikke hadde spist lunsj.... håper du finner en metode for din egen del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Hei! I dag har jeg vært og veid guttungen. Han blir 4 uker til lørdag og nå veier han 5020g. Det betyr at han har lagt på seg 1370 g på 3,5 uker.

Jeg er overlykkelig at han legger mye på seg og så er jeg lykkelig for at vekta mi samtidig peker nedover:-)

Jeg klør i hele kroppen etter å begynne å trene, 2,5 uker igjen til jeg begynner forsiktig med pilates for å få strammet opp denne magen litt. Noe slaskete etter 2 tette graviditeter uten mye trening i mellom...... Men det skal rette seg nå! Jeg har en drakt jeg skal inn i til dåpen til guttungen! Det er mitt mål, når den buksa passer er jeg ferdig slanket, men ikke ferdig trenet! Men man blir vel aldri ferdig trenet..... Alt skal holdes ved like for å ikke gå opp i vekt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Hei! I dag er jeg småsliten, jeg gikk en lang tur for å hente en pakke på posten. Pakken inneholdt et Fame dansespill og en dansematte, og det MÅTTE jeg hente for å prøve! Vel jeg forbrant 550 kcal på gåturen og 318 på dansespillet!

Må passe på dagene det går å trimme, sambo har begynt å jobbe igjen etter å ha vært hjemme noen uker og han jobber 5 dagers uke i Oslo. Jentungen er hos besteforeldre 2 dager i uken så da kan jeg trimme de dagene ihvertfall + lørdag og søndag:-)

Har ikke begynt å veie meg regelmessig ennå, men jeg har ikke gått opp noe heller, buksene passer:-) Det er vanskelig å se på vekta om jeg har gått ned for jeg har ganske mye melk og det utgjør en hel del på tyngden min. Denne gangen har jeg ikke pumpet noe, men når jeg ammet dattera mi så kunne jeg pumpe 300ml fra hvert bryst.... Det utgjør litt på vekta, æsj....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Hei! I helga har vi vært i Gøteborg og besøkt familie:-) Vi var der bare fra lørdag til søndag så det ble ikke noe shopping, men det kan vi gjøre en annen gang.

Det var ihvertfall veldig koselig:-)

 

Jeg har begynt uka greit, i dag har jeg 2,2 trimpoeng. Målet mitt denne uka er å få 14 trimpoeng. Vet ikke om det blir noe trim i morra for da skal jentungen være hjemme, kan hende det blir Fame dansespill, men turgåing blir det ikke... Desverre... Har så vidt begynt med litt pilates igjen, kjente at magen er slapp for å si det sånn.... Tok bare noen få øvelser for å prøve og sondere hvor lite muskler jeg har. Vel jeg er ikke nevneverdig imponert over egen kropp.... Slapp fiskebolle!!!

Men det skal rette seg! 10 juni skal jeg ha fått igjen kroppen min for da skal vi ha dåp!! Og da skal jeg komme inn i en drakt jeg har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Kremt! Jeg har gått på vekta i dag og den viste 76kg... Det betyr OPP en kg... Usj.

Det verste er at jeg vet veldig godt hva jeg spiser feil, er nok litt for glad i is...

Vel isen er lagt bort og man går på med friskt mot og standhaftighet mot dette is-friste-monsteret!!! Nå blir det innført fast veiedag på mandag for da kan jeg ikke skeie så veldig mye ut i helgene!! Eller på hverdagene!!

Vel fullammer jeg, men fikk ikke noen bonus av det på forrige ammerunde heller så regner ikke med noe denne gangen heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

....med mat!!! I dag endte jeg på 2700 kcal. Skal max 2200. Hva skjedde? Jo det skal jeg fortelle dere, man går en lang tur og når man kommer tilbake er blodsukkeret lavt og det samme er viljestyrken når en fristende sjokoladekake står og "blafrer med øyevippene" : Kom og ta meg!!! Og det gjorde jeg... Men jeg nøyde meg ikke med sjokoladekake, NEIDA, her slenger vi på litt kremtopping og..... Hva ble resultatet? Ja nettopp, 1000 kcal ekstra som ikke skulle vært der.... Usj... Neste gang jeg skal ut å gå langt tar jeg med meg matpakke... skal ihvertfall ikke komme hjem sulten.... Det er en fordel da, kaka legger seg ikke på sidebeina, jeg har laktoseintoleranse så den går rett igjennom, det sørger kremen for....... Noe sier meg at jeg får en uggen natt, veldig selvforskyldt desverre.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

....i magen, det har jeg!!!! Og har hatt det i hele natt. Det kjens ut som kramper, men det er nok ikke bare laktoseintoleransen, tok noen pilatesøvelser som er tøffe i går og tøyde vel ikke godt nok ut.... Så jeg har vel vondt pga 2 ting.... Vemmelig er det ihvertfall, og mat har jeg IKKE lyst på, så det går nok ikke over maksgrensa på kaloriinntak i dag......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Nå peker vekta nedover...på noe feil grunnlag, orker ikke å spise pga at jeg har vært syk, føler meg ødelagt. Antageligvis har jernlagrene i kroppen forsvunnet ut....Så jeg fryser, er svimmel og får ikke sove.... Det eneste positive er at jeg virkelig har nok melk til knøttet!!! Vel vekta viser 75,6, og jeg regner med at om matlysten uteblir klasker jeg ned mer til mandag som er min offisielle veiedag....

Nå skal jeg prøve å sove litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Nå vil jeg BANNE!!! Det ser ut til at jeg har fått en liten brystbetennelse i det ene brystet, det betyr pumping annhver time og ammeinnlegg i ull, klør på tanken, urk!!! Gikk med for trang ammebh og frøs i tilegg.... f... Det var bare det som manglet..... Det verste er at alt dette kommer av at jeg ikke er spesielt standhaftig når jeg ser sjokoladekake... Hadde jeg ikke spist den hadde jeg ikke hatt vondt i magen i flere dager, og hadde jeg ikke hatt det ville hodet mitt ha registrert at bh`n var for trang.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brystbetennelse er ikke noe gøy niks.gif. Jeg fikk det for noen mnd'er siden. Det eneste positive var at jeg fikk fryseren full av frossen morsmelk. Da hadde jeg melk til jeg skulle bort en kveld, og hvis fyller opp disse isbitposene med morsmelk og fryser det ned, så har du melk til de forste grøtmåltidene. Kjempekjekt!

 

Ha en God Påske! Og hold deg unna sjokoladekakene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...