Gå til innhold

På an igjen.. Sommermål!!


Gjest umulius

Anbefalte innlegg

Gjest Sjokolademor

Jeg er en av de "nye". Jeg fant plutselig ut at vekta nok en gang har gått opp tre-fire kilo. Jeg er 164 lav og vekta har sklidd opp på 68,2 kg.

Har aldri vært overvektig, har heller stoppet det "mens leken er god" ved å ta et røsk.

Etter å ha surret med slanking siden jeg var 20 har jeg gått uendelig mange GR kurs - har hengt med siden bøkene var i A4 med spiral i kantene og detetter med liming, så over på de som mindre, men ikke like de som er nå osv.... Jeg har også alle fargene av nesten alle bøkene...

Si i fra dersom det er noe jeg skal slå opp for dere hehe

 

Jeg ble akkurat 36 år, er gift og mor til to.

Jeg er i full jobb, som klassestyrer på barneskolen, så dagene går med til jobb, henting og bringing av unger og deretter, alt for ofte, flatt ut på sofaen.

 

Så over til det viktigste for meg akkurat nå:

Hvordan får dere smiley inne i teksten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 576
  • Created
  • Siste svar
Gjest Sjokolademor
Hvordan vet man hvor mange kcalorier man skal ha i seg i løpet av en dag?

 

Du regner ut hvor mange kal du bruker uten trim (daglig energibruk) og ser derfra.

 

Ut fra hvor høy du er og vekt regner jeg med mellom 1600 - 1900 kal pr dag. Det kommer an på om du er aktiv i hverdagen eller om du er normalt aktiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) = : )

;) = ; )

:) = : D

 

Du må ta vekk mellomrommet mellom tegnene, og når du skal sende mld så må du trykke på der det står send svar, under flere valg.. Litt lenger ned enn vanlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mini-stepperen kommer til å bli brukt flittig fremover! 20 minutter, gav meg 1,7tp! Men ble søren med over 1400 trinn da, så synes det var bra!! Regnet på det, og det ble jo faktisk i overkant av 70 trinn(stepp) per minutt! Og med alt i dag endte jeg på 2,7tp.

 

Hvordan går det med dere alle sammen?

Her er alt bra, sola skinner ennå ;) Deilig! Og nå skal jeg spise litt appelsin for å lette på søtsuget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneKatt

hallo alle sammen

så kjempe koselig å se att det det er så mange av oss her inne både nye og "gamle" :)

 

Jeg har spist marsipan, sjokolade mm i ti dager til ende nå så jeg har rett og slett ikke orket eller hatt samvittighet til å skrive noe her før nå.........

så jeg kan ikke si jeg gleder meg til fredag og veiedag, men men nå er det i hvertfall slutt og hverdagen har begynt ( takk og lov for det )

 

har vært ute å gått en lang tur i kveld og føler att jeg er på gli igjen,

nå skal jeg snart benke meg med knekkebrød og frustrerte fruer

ha en fin kveld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det liv!!! godt å sjå at så mange er gira...

 

heng meg på og ønsker alle nye velkommen! kjekt med nokre nye og motiverte sjeler i gjengen!

 

kom nettopp heim frå mi "tirsdagslige" treningsøkt med treningsstudio først og bading etterpå! det vart jammen 6tp, det! føltes bra, men må innrømme at det gjekk trått, var tungt, aller mest fordi eg var trøtt... har sjuk lita pie som har krevd kos og trøst i mellom febertoppane i natt, og det er ikkje godt når det er første dag etter påske (med rangling) på jobb, og eg skulle opp kl. 05,50...

 

men eg skal tidlig i seng i dag, så kjem det seg nok utover veka...

 

kjenner at heile kroppen protesterer på mitt atter igjen sunne kosthold, blodsukkeret er heilt ute av lage, men eg må styre meg.... hadde ikkje gått om eg hadde hatt sjokolade i hus, det er heilt sikkert! men det er godt at eg kan komme hit inn og suge i meg inspirasjon frå dokke flotte, flinke damer!!!

 

ha en fin kveld, for meg....blir det tidlig natt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 10.5 kg. 6 gikk vha et kurs. Men nå sliter jeg litt da jeg har stått på 75.5 i mange uker. Gikk ned 1 kg da jeg begynte å trene i januar, og samtidig merket jeg at jeg kunne spise mer tullemat uten å gå opp, siden jeg trente det bort hele tida. Det har dessverre gjort noe med motivasjonen min...

 

Vil gjerne ned på 72 kg! Jeg er 173 og kraftig bygget. Har aldri trent før, og nyter hvert sekund av det.

Nå trenger jeg bare å pushes i fht kostholdet.

Derfor blir jeg med dere.

 

PS: i påsken gikk jeg opp 1.5 kg! Regner med det er borte til veiing på tirsdag til uka.

 

Tvi tvi folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på videre Linda! Dette går jo rette veien.. Godt gjort å ikke gå opp, står respekt av det:) Det å glede seg tilå veie seg er egentlig en litt morsom greie... For man håper jo at det man har gjort og spist skal gi utslag på vekta.. Og gud så moro det er når det gjør det! Det gjør virkelig noe med motivasjonen, ihvertfall når man vet man har gjort det man burde.. ;)

 

Har hatt en gåtur imorgen timene jeg da.. Mistet bussen, så istedenfor å stå og vente på neste, gikk jeg noen bussholdeplassere nærmere dit jeg skulle, og tok bussen derfra! Frisk start på dagen det:D Men var heldigvis sol da!

 

 

Ha en flott dag videre alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle!

 

Ja, Lille Heffalompen - jeg gruer meg også til veiing på fredag. Puuuhh! Men når bare den er unnagjort og vi får sett hvordan det egentlig står til, så er det jo bare å brette opp armene og starte igjen. Da kan det jo forhåpentligvis bare gå en vei! ;)

 

Vel, vel. Det er 11 uker til juli, det er jo en trøst. I går var jeg på trening, først 20 min. på elipsemaskin, så 1 time aerobic. Den vanlige instruktøren var syk, så vi hadde vikar, og det var skikkelig nedsig. Dårlig musikkk og tregt program. Men jeg holdt ut og fikk meg nye 3 trimpoeng. God samvittighet.

 

Jeg står på videre, buksene blir stadig slakkere og jeg får komplimenter i lassevis av min kjære. Det gir motivasjon.

 

Stå på, alle flinkingene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 10.5 kg. 6 gikk vha et kurs. Men nå sliter jeg litt da jeg har stått på 75.5 i mange uker. Gikk ned 1 kg da jeg begynte å trene i januar' date=' og samtidig merket jeg at jeg kunne spise mer tullemat uten å gå opp, siden jeg trente det bort hele tida. Det har dessverre gjort noe med motivasjonen min...

 

Vil gjerne ned på 72 kg! Jeg er 173 og kraftig bygget. Har aldri trent før, og nyter hvert sekund av det.

Nå trenger jeg bare å pushes i fht kostholdet.

Derfor blir jeg med dere.

 

PS: i påsken gikk jeg opp 1.5 kg! Regner med det er borte til veiing på tirsdag til uka.

 

Tvi tvi folkens![/quote']

 

 

Hei Hepp!

Det her er jo nesten som å lese om meg! :) Vi er like på målene; jeg er også 173, kraftig bygget, har gått ned 10 kilo fra 86 kilo, og er på vei nedover på 70-tallet nå. Lå rett under 74 før påske, men vekta viste 1,5 kilo mer etter påske... Har veid meg i dag, to dager senere også, og det er ikke 1,5 kilo lenger, puh! Men fortsatt over...

Blir spennende å følge med hvordan du klarer å jobbe deg nedover! Jeg har ikke mulighet til å trene så mye pga sykdom, og det irriterer meg! Har alltid vært en som har trent 3-4 ganger i uken, minst! Av type aerobic, spinning, styrke. Men nå prøver jeg å komme meg ut å gå litt inni mellom, og må ta det meste på kostholdet... Ikke lett - men forhåpentligvis klarer jeg å blir motivert til å prøve å trimme litt ekstra, og du litt motivert til å spise mer riktig her på denne tråden?

Gøy med noen i så og si akkurat samme situasjon ;) Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig at jeg nå kan melde meg inn blant dere som har "bare" under 10 kg å ta av. Har holdt på en stund....noen ganger flinkere enn andre ganger. Nå har jeg kun de siste tøffe 8-9 kg igjen. Og de sitter som spikret.

 

Heldigvis kjenner jeg våren i luften og gleder meg til å sette igang med trening og sunt kosthold igjen.

 

Målene mine er :

-Komme i bunaden til 6 mai (jeg klarer å få den på' date=' men den er ikke akkurat behagelig..)

-veie 65 kg og se knall ut 23 juni!!

 

Så da er det vel bare å brette opp ermene og sette igang.

Jeg er forøvrig 28 år, 168 cm høy og veier pr. dags dato 72,7 kg (ihvertfall gjorde jeg det før påske ;-))[/quote']

 

Hei Snowflake! Som om å lesa om meg sjølv - bortsett frå at du er 2 cm høgare! Kjekt å ha deg med! Helsing Jajo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hepp!

Det her er jo nesten som å lese om meg! :) Vi er like på målene; jeg er også 173' date=' kraftig bygget, har gått ned 10 kilo fra 86 kilo, og er på vei nedover på 70-tallet nå. Lå rett under 74 før påske, men vekta viste 1,5 kilo mer etter påske... Har veid meg i dag, to dager senere også, og det er ikke 1,5 kilo lenger, puh! Men fortsatt over...

Blir spennende å følge med hvordan du klarer å jobbe deg nedover! Jeg har ikke mulighet til å trene så mye pga sykdom, og det irriterer meg! Har alltid vært en som har trent 3-4 ganger i uken, minst! Av type aerobic, spinning, styrke. Men nå prøver jeg å komme meg ut å gå litt inni mellom, og må ta det meste på kostholdet... Ikke lett - men forhåpentligvis klarer jeg å blir motivert til å prøve å trimme litt ekstra, og du litt motivert til å spise mer riktig her på denne tråden?

Gøy med noen i så og si akkurat samme situasjon ;) Stå på![/quote']

 

 

Jøss, moro! Jeg skal innom her og sjekke innimellom, men blir nok mest i forb med rapport på tirsdager. Jeg var allerede en kg ned etter påske i morges, så det er nok bare "slaggstoffer". Jeg sto til og med på slalom i påsken, noe jeg ikke har gjort siden 18 års alderen. Jeg tenkte at det kunne være smart å få beveget litt på seg. Tidligere hadde jeg nok hatt med meg max mengde marsipan og sittet stille i sola og sett på de andre, så noe har man jo lært.

 

Det blir godt for deg med vårvær nå da, og de lyse kveldene gjør kanskje også sitt til at du kommer ut og går? Når det har vært fullt på mine favoritttimer på senteret på kveldstid, har jeg gått en runde i stedet.

 

Tar gjerne i mot gode mattips som enkelt lar seg kombinere med rask tid og full fart i familien:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi havveis i den første uka da alle sammen! Vært en god del aktivitet i tråden som startet bare for få dager siden! Det er bra! :)

 

Om litt over et døgn er det fredag og helg.. Med de fristelsene som danner kø.. Kan jo nevne sjokolade og potetgull.. Selv er jeg bedt bort på lørdag.. Og da vet jeg at fristelsene blir mange.. Men krysser fingerene for å at det skal gå bra! Jeg velger jo selv hva jeg putter i meg.. Men er ikke alltid det er like lett når det er noe som frister.. ;) Er fryktelig glad i melkesjokolade!!

 

Skal ut å sykle i sola nå, snakkes alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokolademor

Var innom tråden nå i ettermiddag og så at umulius skulle ut og sykle.

 

:(Kjente meg skikkelig lat og hadde tekt å slappe av litt på sofaen etter jobben.

Men nei, ikke etter å ha lest her!

Inspirasjonen (og den dåååårlige samvittigheten) kom strømmende gitt...

 

- så nå har jeg jogget/løpt i 20 minutter på mølla og gått fort i 10! :)

 

Jeg har det mye bedre nå, er mye mer våken og opplagt, oom alltid etter trening naturligvis. Det er rart at jeg glemmer det mellom hver gang ;)

 

Bra med denne tråden, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter en knallhard start etter påske, har vore trøtt og uopplagt, er eg endelig der eg vil vere! har vore på trening og kosa meg kvart sekund, forma er tilbake!!!!! deilig!

det vart 6,1 tp.

 

no skal eg kose meg med helg, heilt uten alkohol. har store planer om nokre alkoholfrie veker no, det merkast at det vårast og at utepils og koselige kvelder på altanen nærmer seg, så no skal eg spare meg litt!

 

syns dokke er flinke med trimmen folkens, inspirerande! kjekt at dokke også er motiverte! det einaste eg ikkje er motivert for, er vekta på mandag, for eg veit at eg gjekk opp i påska, kjenner det på kroppen... men håper på å svette av litt før mandag og vegedag!

 

no er det helg på meg! tjuvstarter som vanlig ;) planen er tur med ungane i morgon, trening, venninnekveld på laurdag og ellers familiekos i heimen! kos dokke, folkens, og stå på videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen..

Godt å høre at du ble motivert sjokolademor! Er derfor vi er her vettu;) Har blitt 2,5tp på meg i dag, med 40minutter sykling og en god halvtime med gåing..

 

Godt å høre at du er i form igjen uur! Og 6,1tp er jo helt supert! ;) Nå kan du være stolt. Selv har jeg satt meg som mål å ha MINST 2tp per dag hver dag i hele uka!!

 

Snakkes jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest optimsten

Hei! Er det for sent å henge seg på dere? Er gammel traver i Grete Roede, går nå på Hold vekten, men det skulle man jammen ikke tro ;). Det går liksom gale veien, og nå er det bare å skjerpe seg! Har litt "slitasje" i forhold til "riktig kosthold", og må gjøre noe for å få opp motivasjonen. Å ha noen medsammensvorne kunne være godt! Så kan jeg få henge meg på dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er første veiedag etter påske, og den sørgelige sannhetens time. Resultat som ventet: Jeg har gått opp - 900 gram. ;) Er det mulig!!! Vel hadde jeg det snadder i påsken med god vin og litt for mye godis, men dette var det absolutt ikke verdt. Etter alt det slitet med å miste de stakkarslige kiloene.... Skikkelig deppings, rett og slett, men jeg kan ikke gjøre annet enn å riste det av meg og stå på videre.

 

Er kommet inn i god måltidsrytme og treningsplan igjen, så jeg håper det skal gjøre susen fremover.

 

Ikke så mye mer å si i dag, må prøve å bygge meg opp til videre jobbing.

 

God helg til alle dere andre... (Ja, forresten; Hei til deg, Optimsten! Velkommen til oss. Her følger vi - som du ser - både oppturer og nedturer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig å høre Teo! Men du hadde vel forventet litt oppgang.. Tror nesten alle gikk opp i påsken.. Snikveide meg i dag, (har jo veiing på mandag, og var ikke noe ned..) Kjedelig! Men får håpe det endres seg til mandag, har vært flink å fått minst 2tp per dag, og ligget på ca 1600kcal om dagen.. :)

 

Noen som vet ca hvor mye man skal ligge under i kcal ifht hva man skulle hatt når man har ca 2300/2400 i vanlig per dag. Lurer på om det blir for lite eller hva?!

 

Snart helg alle sammen! Kos dere med måte!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...