Gå til innhold

På an igjen.. Sommermål!!


Gjest umulius

Anbefalte innlegg

det viktigaste er å vere med der en får inspirasjon, og så lenge du føler du gjer det her, så....

 

vi vil iallefall ha deg her :)

 

her snør det.... igjen.... til og med ungane er leie, og vil ha sommer! ingen trening heller i dag... spørs om eg må sette meg på trimsykkelen etter at ungane er lagde... det får vere eit mål!

 

helg igjen for meg, skal skeie ut innenfor rimelighetens grenser denne helga... ikkje smågodt på meg, nei!

 

ha en fortsatt fin dag!

 

klem til dokke alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 576
  • Created
  • Siste svar
Gjest Linduskarmen

ja, det er her jeg vil vere.

 

det snør her også, ungene skriker-å ser på trampolina. minsta på 2 skjønner ikke at det ikke går å hoppe.. liv i leiren kan dåkke tru..haha

 

har tatt fram elipsemaskin igjen, den skal få seg en omgang i kveld. har kun brukt sykkel "uten hjul" i vinter, men no er kondisen og styrken så (!) god at det er påtide med litt utfordringer.. ( skryte skryte.. :) ) haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er det blå himmel, sol, men ikke så innmari varmt. Godt å gå til og fra skolen - 2 trimpoeng totalt (6000 skritt totalt). Skal på jobb etterpå, så det blir gange til/fra jobb der også (2 nye trimpoeng), pluss at je ghar en jobb hvor jeg går en del. Så i dag blir det en del skritt! :) Og det er bra - for jeg har syndet HVER dag denne uken... sjokolade sjokolade sjokolade... I dag måtte ei på studiegruppen min feire sin ansettelse i jobb fra sommeren av - og hva er mer lettvint enn sjokolade? vel, det ble sjokolade... fysj og æsj - glemte liksom helt den ekle søtsmaken jeg fikk i går kveld da jeg fråtset sjokolade... Nuvel. Jeg går det bort like fort som det er spist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det strålende sol nå, men blåser masse.. Hadde egentlig planer om å sykle ute en times tid.. Men da er jeg redd jeg blåser bort.. Eller ikke kommer av flekken.. Så ble stepperen i dag! Får se om det roer seg til kvelden! Og jeg får tatt en tur da.

 

Linda, ikke tenk på hvor du skal være.. Du hører jo hjemme her sammen med oss.. Og så har du jo del mål som er under 10kg da.. Hvis det er no trøst;) Og jeg går ingen steder ihvertfall.. Er en vei igjen etter at sommermålet mitt forhåpentligvis er nådd til 2.juli. Har et mål til.. Men det får vi tar når det første er nådd.. :) Og så viktigst av alt skal man jo bli der.. :)

 

Sjokolade er godt Juhuu! Elsker det! Og skal love deg at jeg også synes det er forferelig vanskelig å la vær å ta når det er lagt frem.. Men ikke snufs over det, som du sa så går du det nok av. Så lenge det ikke er mange plater med sjokolade du har puttet i deg i dag..

 

Snakkes! Og ha en forstatt fin dag alle sammen, uansett om det er sol eller snø.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest optimsten

Nei og nei - og fysj og fy! Her er jeg i gang med litt skjerpingsopplegg midt i Hold vekten kurset, og hva skjer da jeg går på vekta hjemme etter en ukes (nesten bare) flinkis-opplegg?? 200 g opp, og 1,5 bredere rundt livet!!!!Hva gir dere meg??? Det skal innrømmes at jeg spiste en ganske liten sjokolade i går, og dessuten klarte jeg ikke å holde fingrene unna cookies-fatet på jobben i dag, men likevel!!!

 

Sitter med eksamensoppgave, og får ikke trent noe særlig (jobber full tid også), men tre gode turer har jeg fått gått.

 

Så dette var ikke bra! Og jeg lurer litt nå.... det kan jo selvfølgellg være påskeutskeielsene som fremdeles sitter i. Hm.... Også er det jo endel mat på 1600 kcal menyen også, kanskje forbrenninga er litt treg før den får farten på seg? Søren og:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

ble det i dag. 30 min på elipsemaskin (reg det som jogg 8,5 km/t...)

 

var ikke så tungt som sist jeg hadde den fremme... :)

 

 

 

kunne tenkt meg en meter lakris og sjokolade!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

sukk*

og for dere som studerer må det være utrolig tøft å holde fingrene unna, våkner jo litt, og føler seg litt kvikkere etter litt sjokolade....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en halv time sykling på min så og seie defekte trimsykkel! jaja, fekk krangla meg til en halv time før det "small" i trøene for kvart tråkk, men er stygt redd for at eg har hatt min siste sykkeltur innendørs her heime iallefall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokolade gir et lite kick til å våkne opp fra bøkene og begynne å lese igjen.. Men for min del går det en del i de nye ekstra pastillene og lacryl...

 

Er det noen her som vet hvor mange kalorier det er i sommerkoteletter fra Gilde? Skal jeg ta det som røkt svinekam blir det uhyre mange kcal.. Og trodde ikke det var så mye mer i de enn i vanlig koteletter.. For alt det synlige fettet skjærer jeg jo av.. Og svinekotelett uten synlig fett er 120per 100g. For røkt svinekam er det 210... Noen som vet? Nå er det jo snart grillsesong, og kan ikke klare meg uten det!

 

Har fått 2,2 tp i dag, har blitt 35minutter totalt på stepperen i dag.. :)

 

Og Optimisten, ikke gi opp. Det går jo litt opp og ned.. Og 0,2 er jo ikke mye. Kan jo være salt mat de siste dagene... Håper du kommer tilbake der du var snart:)

 

Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skjekket på Gilde angående røkt svinekam og der står det som koteletter, sånn som jeg forstod det.. Ca 120kcal per 100g så da forholder jeg meg til det inntil videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det er mange sjokomaner her inne,og jeg er en av dem! :) Tror de fleste av de kiloene jeg vil ha bort,skyldes sjokolade ja :)

Har klart å holde meg unna i noen dager nå,men til helga blir det vel kanskje verre..med kosekveld på lørdag sammen med ungene og sjokolade på bordet :)

Synes dere er kjempeflinke til å trimme!Har gått meg en times tur idag i raskt tempo og vasket huset,så det ble litt trimpoeng på meg også.

Stå på jenter..når sjokoladesuget blir for stort,må vi bare tenke på hvor mye vi vil angre på den sjokoladen når bilringene henger utenfor bikinien i sommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneKatt

god morgen alle sammen..

dette ligger an til en kjempe herlig dag vekten viste minus 1,6 kg i dag og jeg er så fornøyd tra la la :)

 

må bare si til deg linda att du må ikke engang tenke tanken om å skifte tråd, det er jo her du / vi hører til... blir ikke det samme uten :)

 

Litt for sent til deg umulius men men... røkt svinekam er det samme som røkte sommer koteletter det er bare att svinekammen er uten ben, men når du skjærer bort fettet ( før du steiker den ) blir det jo ikke så mye , men den er veldig salt :)

 

Her blåser det norda vind fra alle kanter i dag he he, så det blir nok ingen trimtur ute , men jeg får ta helge vasken til litt musikk så blir det vel litt TP.....

ha en fin dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe bra Lille heffalompen! :)

 

Og takk, vet det er det samme.. Men synes det var så rart at det var nesten dobbelt i kcal per 100g.. men har sendt spm til de som ordener med de matvarene her da.. Såå får se hva svaret blir.. Skal uansett unne meg en sommerkotelett i dag, med hjemme laget potetsalat på kesam mager og en ørliten dasj lett majones! Gleder meg allerede!

 

Ha en fortsatt fin dag jenter! Nå skal jeg til å vaske hele huset og så ta meg en rask gå tur i sola(med vind nesten som i går.. Æsj!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mer vind, jo mer motstand, jo flere forbrente kalorier...? Jeg bare undrer... :)

 

Jeg er kjempeglad nå, for det går ENDELIG bra med den avsluttende oppgaven i studiet! Vel, dvs - at det kommer nok store motbakker fortsatt, men de siste dagene har både veileder, gruppa og oppdragsgiver vært på nett! Og sola skinner i tillegg!!! Og det er fredag! Og jeg går med smil i hjertet... For en herlig fredag! :)

 

Drikk vann i helga! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med 1,6 kilo ned,det er ikke dårlig !:) Flott at det går bra med oppgaven din nå Juhuu,man får så mye ny energi når ting ordner seg !

Jeg har rydda og vaska i skuffer og skap idag,får kanskje ett ørlite trimpoeng av det ? :) snø og vind her idag,så frister ikke mye med gåtur,men får se om jeg tar fram en pilates-dvd fra ifjor,og trener litt til den senere idag.

Satser på ei mager helg her i gården.Heldigvis har gubben også tenkt å gå ned noen kilo,så slipper jeg å bli frista av han,nok med ungenes lørdagsgodt :)

Må være litt ekstra streng med meg selv i begynnelsen,for om jeg ikke ser forskjell på vekta når den første uka er gått,vet jeg at jeg mister mye av viljestyrken.Det er så gøy å se når vekta går nedover,går nesten sport i det da ! Er det slik for dere også ? Kos deg med god middag idag Umulius,og ha en fin fredag alle sammen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tonetralletonetroll

Nei nå er det nok!!!! har lagt på meg 1,1kg fra før påske. Der kan jeg se hvor fort det går oppover når jeg slipper taket og tenker på andre ting enn den sunne og gode livsstilen min! Først var det påske og jeg tenkte jeg kunne unne meg litt ekstra de få dagene jeg hadde fri. Så ble jeg skikkelig forkjøla, og dagene ble tilbrakt enten på jobb eller på sofaen dr***t sliten etter å ha vært på jobb eller skolen.

En motivasjon jeg hadde før, var trimpoengene på trimtreet. Men nå er det så vanskelig å få riktig tall, for enten må jeg skrive jogging på 8km/t, eller løping 12km/t. Og jeg bruker å jogge mye på 10-11km/t!! Blir tungvint å ¨regne ut gjennomsnitt og greier, og ikke har jeg råd til noe pulsklokke heller.

På skolen er det et mareritt for tia, for alle lærerne skal på død og liv gjennomføre sitt, uten at de har pratet med hverandre om at det kanskje kan bli veldig mye tilsammen med alle fagene. Jeg har en nesten uoverkommelig haug med oppgaver som skal skrives, og da er det vanskelig for meg å fokusere på rett spising og ingen tid til trening...

OG jeg som kulle bli slank til sommeren!!! Jeg lovte meg selv ifjor sommer ar jeg aldri skulle føle meg slik uvel som jeg gjorde da... jaja nå går det mot sommer da.... og jeg kommer meg ikke under 70 engang!!!!

 

hehe....

Dette ble en real utblåsning, men jeg håper dere kan tåle det, for sambo skjønner ingenting av det jeg sier og kan aldri sette seg inn i situasjonen, og alle rundt meg sier bare: Det går så bra så, du er da så flink og slank så.

Det de ikke vet er at det er et slit og et strev på skolen, og et slit og et strev og bli slank akurat nå vertfall....

Håper dere kan bære over med meg, Skal skjerpe meg til neste gang.

Sååå flink dere alle er, blir dere til en motivasjon. Jeg og vil!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg være med dere? : )

 

Trenger litt inspirasjon og motivering jeg også.

 

Litt om meg: Har slitt mye med vekt. Har vært på vei opp igjen nå siden november, dessverre... Har vært oppe i nesten 80 kg, er 161 cm.

 

Jeg veier ca 60 kg nå, og trivselsvekten er på ca 53 kg. Vil nødig havne der jeg var, så dette må jeg ta tak i nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ysta: Velkommen! :) Se også "Resultater - på an igjen... sommermål", som også er en tråd på "ned under 10 kilo". Der legger vi inn vekt og mål og har en oversikt over nedgang (og oppgang de teite gangene det skjer...)

 

Tonetralletonetroll: Hva skal man si for å oppmuntre...? At kroppen kommer itl å stabilisere seg og vises nedgang når du er helt frisk, ikke stresser på skolen (yeah, right - før sommeren liksom - NOT! Tell me - I know...)... Påska tok på for oss alle. Jeg var fortsatt 0.9 mer sist mandag enn jeg var mandagen før påske... Håper bare at det har ordna seg litt til nå på mandag. Eneste jeg kan si, er STÅ PÅ! Det her klarer du! Kroppen må bare spille på lag, og den er fortsatt i påskemodus og syk...? Bare vent, det ordner seg! Fortsett med de gode vanene du vet du har. Men at det er jævlig kjipt - dèt skjønner jeg...

 

God helg til dere alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er huset skinnende rent! Deilig å få det gjort! Så da kan helgen gå med til grilling, jobb på lørdag og kose meg i hagen på søndag. Hvis det ikke blir dårlig vær da.. :)

 

Tonetralletroll, ikke fortvil! Du har jo vanene, selv om du kanskje ikke følger de hele tia.. Men vet jo hva som skal til, og om du ikke klarer å spise det du skal sånn ifølge kalkulatoren.. Så gjør det jo ikke noe med litt mer, så lenge det ikke er mer enn ditt daglige forbruk. Med det jogge greiene, så kan du jo f eks ha halvparten på 8,5km/t jogging og det resterende på 12km/t løping. Sånn har det hendt jeg har gjort når jeg har syklet.. For det er jo enten 9 eller 15 km/t.. Da får du sånn ca ihvertfall!! Og så kan eplene begynne å skinne mot deg! Etterhvert som de dukker opp. Og det får man jo motivasjon av! :)

Håper det ordner seg med skolen og deg, at du blir frisk igjen! Har savnet deg her inne vettu:) Vet hvordan det kan være med masse som skjer på en gang på skolen, hadde det sånn før jul.. Da kom alle innleveringsoppgavene og alt på en gang.. Ikke no moro.

Ta tiden til hjelp, kroppen er nok ikke så innstilt på å kvitte seg med noe når den ikke er frisk..

 

Ha en flott helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid moro med noen små! :)

 

Har blitt 2tp på meg i dag.. Blir nok lite imorgen, skal på jobb, og så rett i bursdagsfeiring etterpå.. Men får se på søndag! Stå på litt før jeg skal på vekta igjen..

 

Klem;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...så koselig å bli tante, uur! Jeg også vil!!! :) Gratulerer - kos deg masse som tante!

 

Jeg har vært ute og spist med gode venner. Ble en salat til middag, men skeiet ut med en irish coffee etterpå. Drakk ikke noe annen alkohol, bare masse vann til maten, så det er forsåvidt greit. Skal snart krype til sengs, sliten etter en hard uke. Skal prøve å få sanket noen trimpoeng i morgen, om ikke annet gå til sentrum og drikke kaffe! Og vaske hus - det blir jo litt forbrenning av det også :)

 

Ha en fortsatt fin kveld og helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

no blir det full skjerpings... har nettopp vore innom registreringa for å teste inntaket mitt.... må gjere det av og til sidan eg ikj måler, veg og tell daglig... berre for å sjekke!

 

kom opp i 1100 kcal i dag... hallo???? desse fridagane då eg ikkje har dei faste måltida mine i orden pga sein frokost altså... hadde det ikkje vore for kvardagane, så veit eg ikkje korleis det hadde gått... hmmmm...

 

full skjerpings i morgon, og videre framover! trur eg skal registrere litt framover, mangler tross alt 500 kcal, og har trena i dag i tillegg.. dette var ikkje bra! :)

 

hadde en morsom opplevelse i sta... mannen min har som eg har sagt tidligere ymta frampå om at det kanskje er nok slanking no... han liker vel litt runde former, og det har blitt betraktelig mindre pupper på meg... hehe

men! i sta begynte faktisk pappa av alle i heile verda å snakke om at det kanskje var bra no, og det gjorde ikkje noko at eg la på meg litt heller! hahahaha, faderlig omsorg!?

 

skal vere enig i at det ikkje er langt igjen til eg er ferdig, men det er då langt igjen til eg er faretruande tynn for å seie det sånn... :) men eg får ta det som et kompliment, trur eg...? nokre kilo til no, så skal eg til legen. manne meg opp til å få henvisning til bukplastikk... er kjempespent! og kjempenervøs, må innrømme det! men det er siste biten før eg er fornøgd, og eg må sei at eg ser fram til en tilværelse der misnøye med kroppen ikkje er en del av livet mitt lenger.. så får vi sjå!

 

uansett- i morgon blir det babybesøk på meg, gler meg!!!!

 

god natt, flotte damer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror aldri jeg har hatt problemer med å spise 1600 kcal om dagen, heller motsatt! haha! Bra du sjekker da, så du kan spise mer og ligge på det du bør ligge på.

 

Godt med komplimenter!!! Til og med faren din?? Så flott da, at du endelig er der "de andre" synes det er nok, men man må også komme dit man selv synes det er nok. Og det er bra du snart er der også! :) Jeg fikk kompliment i går kveld jeg også. Hun ene venninnen som jeg var ute og spiste med (som jeg ikke henger så mye med sånn til vanlig), kommenterte at hun syntes jeg ble slankere og slankere hver gang hun så meg! :) Da ble jeg glaaaaaad!

 

Er veldig spent på vekta på mandag. Har i utgangspunktet hvert flink, spist 1600-1900 hver dag, og i dag passerer jeg endelig 10 tp tror jeg! MEN: jeg har også puttet i meg sjokolade HVER dag... Tenk om jeg enkelt og greit ikke hadde gjort det - da hadde jeg gått ned enda mer!? ååååååå, syndenes fristelser altså...

 

Kos deg på babybesøk i dag, uur! Og alle andre: Ha en sunn og sprek lørdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

med tantebarn, uur. Så spennende!!

 

no er det helg, endelig...

mensen har ankommet , og sjokoladen går ned på høykant.. :) klarer bare ikke å stoppe..

typisk. får sikkert stort utslag på vekta!!

er ikke i treningsmodus heller

syte

syte syte

 

 

da, var det gjort, opp med hode. får kle på ongane og få oss ut å gå- all aktivitet teller.....

 

fortsatt God Helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...